Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Flinke Soleia. Bra jobbet!

 

Så jeg var etterlyst, så jeg er så pliktoppfyllende at jeg melder meg. Har hatt det travelt. Har vært innom å lest meg rundt, men ikke tatt meg tid til å skrive.

 

 

Gleder meg til påske nå. Første halvdel blir ved sjøen i Skjeberg, så får vi se om det blir noen rolige dager hjemme etter det, eller om vi rett og slett blir på hytta hele påsken.

 

Store smil herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er det klart damer. Leiligheten i Trysil er klar for oss til Trysilrypa. Nå er det bare å melde seg på.

 

Er vi blitt enige om 10 kilometeren? Og festen på lørdagskvelden?

 

Hvordan blir det med deg Soleia? Syden eller fjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir Kypros fra 10-17 september....det var 2000 kr billigere enn uka etter, så det måtte bli sånn.....

 

Tenker dere damene får det suuuupert i Trysil den helga, så skal jeg tenke på dere, der jeg ligger under vaiende palmer :)

 

Klem, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kypros høres jo tross alt veldig deilig ut da, Soleia. Vi skal nok tenke på deg og vandre oppover fjellene.

 

Vet du............. på maskinen min er din tråd helt annerledes enn ALLE andre. Den fyller hele skjermen, mens den hos andre holder seg innenfor" rammene". Har du blitt utnevnt til "kjempe"flink innbygger og dermed fått større bredde på siden din? :-))

 

Snart påske og 7 tallet er rett rundt hjørnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke rart....? Alle andre tråder er normale, mens min breier seg utover.....Jeg går på "tilpass vindusbredden" hver gang, men det lar seg ikke lagre, så neste gang er den like bred. Kjipt!

 

Ellers er jeg litt treningslei om dagen. Vet ikke hvorfor. Lurer på å kjøpe meg en Ipod som kan motivere meg til å gå en fin, lang tur hver dag, i stedenfor SATS i en periode. Er jo sååå fint ute nå. Jeg får tenke på det. Røre på meg må jeg, ihvertfall. I går spiste jeg en kilo sjokolade. Minst. Men i dag er en ny dag..... :)

 

Her skinner sola, og jeg skal på venninnelunsj (salat....)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg en go`dag, eller leppestift-dag som ninass kaller det :)

Jeg kaller det sminkedag, for det er ikke alltid jeg gidder å sminke meg så mye at det gjør noe. En kjapp dusj, hårvask, tannpuss og litt lipgloss er mitt morgenrituale.....Idag derimot føler jeg meg :) Vekta er snill, jeg har vært på zumba, og hos frisøren og fått fresh frisyre. Kjøpt meg ny dagkrem med litt farge, ny sminke og hårfarge. Så nå føler jeg meg fresh! Påsken kan begynne!

 

Hvilke planer har dere for påsken? Hvordan holde vekten?

Vi drar til Bergen fra 20-25 april, og der satser jeg på en aktiv påskeferie med gutta ( fotballspill ute, samt badeland ) og så skal jeg legge inn et par økter på SATS....

Maten pleier å gå fint i Bergen, det verste er kveldene med "påskelabyrinten" på radio, påskekrim på TV eller brettspill. Da kommer chipsen og påskemarsipanen frem..Får vel bestemme meg for at en dag er lov, feks på påskeaften.

 

Ønsker dere alle en goooood påske!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Soleia og tusen takk for hyggelig hilsen inne på tråden min:-):-):-)

 

Ble inspirert av din oppfreshing til påsken, og regner med at du får fine dager i Bergen med mye aktivitet ja. Her er det ut på gåtur og sykkeltur - ingen skiturer da det er helt bart...

 

Ønsker deg også en superduper påske, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Kos deg hjemme og senere i Bergen, det er jo en stjerneby.

 

Høres ut som du har det godt for tiden.

 

Jeg holder jo på som du ser, det går i rykk og napp. Nå er det påske, og det gir rom for å tenke litt om ikke annet.

 

Påskeklem.:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre fra deg igjen Julianna! Fint å høre at du holder koken med maten, og at vekta er stabil i disse påsketider. Sliter også litt med treningsmotivasjonen sånn som deg, men dette jobber vi med :) Jeg skal på Zumba i kveld, og så ut å sykle meg et par turer ila dagen det er da bedre enn ikkeno. Virker som om kroppen (dvs vekta ) liker moderat aktivitet bedre enn hardkjør.

 

700 g unna påskemålet. Det kan holde hardt, men jeg går for det!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådde ikke påskemålet mitt helt, hvis jeg ikke raaaaser ned 700 g i vekt til i morgen, da :)

Men det er helt OK. Satser på en sunn påske, og målet er å se 74 når vi kommer hjem fra Bergen. Blir ikke på nett før 26.4, så da snakkes vi da alle sammen!

 

Påskeklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ouch....Jeg datt skikkelig på ræva. Har spist og spist i en uke. Latt alle hemninger fare. Med en bismak hele tiden. For jeg vet jo at dette straffer seg. Og ikke føles det bra, heller.

 

Resultatet er selvfølgelig + 2 kg. Nå er påsken over, det er godt å være hjemme i hverdagen igjen. Maten er på plass igjen fra i dag, og i morgen skal jeg på SATS. Sommerformen skal på plass :D

 

Optimistisk hilsen fra bolle-soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at vi er flere i samme båt, Tove og Jess. Sammen skal vi finpusse på sommerkroppen :D

Finpusse betyr forresten for min egen del ned nesten 3 kg....Ingen reaksjon på vekta fra i går til i dag, men jeg jobber på. Dette fikser vi jenter :)

 

Sola skinner og jeg skal ut å se på nye hagemøbler... måkene holder på utenfor her, og jeg drømmer om svabergene i Sverige. Kun få uker til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ned, foreløpig. For meg gjelder ikke " easy comes, easy goes...."

Skal bli litt interessant å se hvor lang tid kroppen trenger på å kvitte seg med påskeflesket.

 

Ha en fin dag! Her er Ingers Rugbrød inntatt, og etterpå skal jeg ut i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Den påska ja :) Deilig med fri og god mat - de fleste koser nok seg litt vel mye i påska - men vi tar tak så snart hverdagen er her! Det må vi være stolte av. En uke noen få ganger i året - og sunt stort sett ellers tror jeg vi må belage oss på, man kan jo ikke skru av livet for å være slank :D

 

Usikker på om jeg egentlig la på meg i påska, vekta kan variere så mye fra dag til dag. 1 kg ned fra i går til i dag her! Har nemlig også en stygg tendens til å veie meg altfor ofte... Har satt meg sommermål, har 2-3 kg jeg vil ha bort innen 17.06! For så å ha ferie og sikkert gå opp 2 kg og deretter jobbe med dem resten av sommeren. Og sånn går no dagan :)

 

For min del er det de snikende kg over lengere tid som jeg sliter med å gjøre noe med, de som kommer raskt etter en ferie er det på et vis lettere å kvitte seg med. Flere som synes det? Man rekker liksom ikke å tenke at jaja, det er jo bare 1 kg... Og jeg ser jo igrunn akkurat lik ut... Og klærne passer fortsatt... Det blir mer: dæven 2 kg på en uke - de skal BORT :)

 

Ha en fortreffelig sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen :D

Ja, den vekta varierer veldig, fra dag til dag kan man si. Godt å høre at du er i siget og jobber målretta fram mot sommeren. Jeg tror det kanskje er sånn " normale slanke" mennesker gjør- de unner seg litt, og så strammer de inn igjen. Og sånn holder de vekta. Tror det er en slagplan. Altså, så lenge man bare unner seg LITT og at vekta ikke øker med mer enn feks 1-1,5 kg, og at man lett kommer ned til trivselsvekt igjen.

 

Har nettopp vært på PowerStep, og nå er det snart nattevakt. Godt å komme igang med trening igjen.

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia! :)

 

Veldig leeenge mellom hver gang jeg ramler innom nå. Jeg tenker på deg da, og nå har jeg lest meg fram fra sist jeg var her på tråden din.

 

Du er så fantastisk. Jeg burde jo sniktitte her litt oftere, du er så full av styrke. JA - det svinger (og det er normalt), men du som person er helt ... ja.. Jeg finner egentlig ikke det riktige ordet. Det skal være noe som beskriver en veldig sterk og flott kvinne som man beundrer med hjerte. Noe i den dur. Jeg regner med at du forstår hva jeg mener.

 

Jeg har ligget stabilt altfor høyt veldig lenge. Haha.. Det gjorde jeg i fjor og. Jeg har funnet ut at det er 3 måneder til august. Jeg skal på en deilig badeferie i august. Så fram til da skal jeg ned i vekt igjen altså. Sakte, men sikkert, litt etter litt. Da har jeg "sagt det høyt", så da var det sant da. :D Til høsten må jeg vel nesten vurdere hva som faktisk skal være målet mitt. Dessuten håper jeg at jeg snart har litt mer tid igjen, sånn at jeg får vært her inne litt aktivt igjen. Jeg trenger det, men livet mitt har vært ekstremt hektisk det siste halvåret. PUH! Altfor mange avtaler, planer og jobb og alt. Jeg har ikke tid til meg.

 

-Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en si ?!

Jeg blir helt rørt av ordene dine. Du skal vite hvor mye de betyr for meg!

Jeg kan si mange av de samme ordene til deg. Jeg har aldri møtt deg in real life, men jeg vet at jeg liker deg veldig godt. Du er vel 10 år yngre enn meg (?), men jeg ser på deg som en med masse livserfaring og mange kloke, god tanker. Fortsett å vær det gode mennesket du er, kjære innen!

 

Kjempekos at du stikker innom. Ja, vekta svinger som bare det. I dag var det minus 1 kg, og da blir jeg glad. Jeg gir aldri slipp på fokus, og jeg gir aldri slipp på tanken om at jeg ikke skal tillate meg å bli feit igjen. På den måten holder jeg meg - nogenlunde- stabil. I snart et år har jeg ligget rundt stabil vekt, altså midten av 70-tallet. Per i dag tenker jeg at jeg skal ned ca 2 kg før sommeren setter inn. Det skal gå brillefint, i det påskeflesket er iferd med å svinne hen :D

 

Å sette inn et nådestøt før badeferien i august er lurt, og det klarer du. Målrettet har du bevist at du har vært før. Lurt å ta en evaluering til høsten, idet du per i dag allerede er normalvektig, ettersom jeg har forstått.

 

Håper du har mer tid til å være her inne fremover- jeg vil gjerne følge deg på veien :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Hei Soleia.

Lenge siden jeg har vært på besøk hos deg nå, men det er godt å se at du holder koken. Ikke at jeg egentlig var bekymret for det. Du har jo bevist at du er 100% fokusert så fort vekten svinger litt feil vei.

Er det en jeg er sikker på at ikke blir feit igjen, så er det deg.

 

Jeg er endelig klar til kamp igjen etter en del uker med stabil vekt. Nå er energien tilbake, viljen til stedet og hodet klart til å jobbe videre mot målet. Jeg regner med at 7 tallet dukker opp til mandag. Og etter det, da.....................

 

Vår og lyse kvelder er supert. Jeg nyter livet, fyller dagene med jobb og aktiviteter og bare smiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei :-)eia!

Mai er her jenta mi! Og det betyr full vår.....kanskje du er opptatt med hagestell i fullt monn? Eller du ligger i fullt trav langs en eller annen vei eller sti?

 

Uansett - våren er en vanskelig tid for oss - enten vi er på slanken eller skal holde oss i stabilt sideleie..he-he-he. Ikke lett det heller - så langt ifra.

 

Noen dager kan det butte mot for noen og enhver, men vi har nå bare denne ene kroppen og dette ene livet, så vi er bare nødt å finne vår greie. Og når vi endelig har funnet greia, er utfordringen å leve sånn.

Vanskelig nok det - spesielt når grill-lukta sniker seg inn fra naboens terrasse.... Vel grillmaten i seg selv er slankende nok den, men så var det spørsmålet om en skal unne seg litt vin da...eller kanskje en øl siden det er så varmt og fint i dag?

 

Jo, fristelsene står i kø, og noen sniker faktisk i køen til og med...hørt sånn? Og der står vi da...og vet ikke verken ut eller inn ;)

 

Vel, dette ble en langprat det, men sånn er det når en sitter med kaffekopp i hyggelig selskap :-)

 

....psssst....vi har nå meldt oss på Trysilrypa, så vi har nå fått status som Ryper med stor R!!! Bare til orientering om det skulle blir kanselleringer for sydenturer...

 

Ha en finfin kveld - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Godt å lese at dere har troen på meg jenter! Selv varierer min egen tro fra dag til dag, men viljen er i alle fall 100 % :D Er det ei som aldri skal bli feit igjen, så er det meg!

 

Ellers går jeg inn i helgen med et smil om munnen. Så et fint tall på vekta i dag, og det skal holde seg gjennom helgen. Skal i bursdag i morgen, men skal styre pent unna kakene. Håper de serverer jordbær eller vannmelon eller noe annet som jeg kan kose meg med. Tar med meg et par epler i tilfelle. Grønne epler er kjempegodt!

 

Jeg fikk Odd Molly- jakke av mannen i går, og med den føler jeg meg snaaaasen, jenter! Ekspeditøren bare smilte vennlig til meg da jeg hadde på meg str 3 ( Odd Molly-str kommer i 1-5, hvor 1 er minst....), og fant så frem str 2 til meg. Den satt som et skudd, og mye penere. Gjett hvem som gikk ut av den butikken med et stort glis?! :)

 

Ellers har jeg oppdaget en perle, rett ved der jeg bor. Bor 5 min unna et stort vann, og rundt vannet har nå kommunen bygd en flott turløype. Rundt vannet tar det en time med rask gange/småjogg, og det akkompagnert av fuglekvitter og lyden av grus under skoene, lukten av vår og med synet av vann....nydelig, rett og slett. Den timesturen skulle kommet på blå resept!

Så da jenter, stikker jeg snart ut på tur, så venter dusjen og meksikansk til kveldsmat!

 

Ha en herlig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...