Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for hilsen Jess :)

 

Dagene går fint matmessig, og i dag fikk jeg jammen meg dratt meg på Power Step også :) Herlig og mørbanket i kroppen nå.....så nå satser jeg at treningen faller på plass også. Dette skal bli bra!

 

Treningsinstruktøren på SATS er ei venninne av meg. Hun er gravid, og i dag spurte hun jammen om jeg ville ta imot hennes lille jente i februar/mars. For en ære- jeg er et kjempesmil!

 

Ellers er helgplanene klare- her skal det memlig jobbes. Måtte det komme mange vakre november-barn til verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fantastisk jobb- rett og slett! I natt kom ei lita, travel jente til verden...hun skulle ikke komme før ved juletider, men valgte seg altså november :D

 

Men Innen- så utrolig koselig å høre fra deg!!! Hvordan går det med deg, fortell! Hvis du har noen ekstra-kiloer siden sist, så er ikke det noe å skamme seg over altså ( du har vel lest deg opp på min vekthistorie....)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fantastisk jobb- rett og slett! I natt kom ei lita' date=' travel jente til verden...hun skulle ikke komme før ved juletider, men valgte seg altså november :)

 

Men Innen- så utrolig koselig å høre fra deg!!! Hvordan går det med deg, fortell! Hvis du har noen ekstra-kiloer siden sist, så er ikke det noe å skamme seg over altså ( du har vel lest deg opp på min vekthistorie....)

 

Klem[/quote']

 

:) Grei førjulspresang det! November er jo ellers litt grå og trist, så da var det vel noen som ble glad og fornøyde.

 

Vel........ Jeg har forsøkt å snoke meg bakover i egne innlegg, og ser at siste gang jeg logget var på omtrent 60 kg i januar. Deretter gikk det jo en del oppover i våres, og enda mer i sommer. Fra sommer til nå har jeg hatt stabil vekt........ Jeg er tilbake til start rett og slett. :D Jeg er statistikken for folk som forsøker å gå ned i vekt. Går en del ned, trøbler med å fortsette og ender opp med å gå opp. Jeg har gjort noen veldig små endringer de siste ukene for å begynne på ny frisk, blant annet laget en ny tråd på "Ned 10 - 20 kilo" (jeg er jo ikke lenger mellom 18 - 25 år). Så.. Hmm... 8 kg vektoppgang fra januar til september er jo 1 kg i måneden. Nederlag på nytt altså. Forskjellen fra før: jeg er fortsatt inne på vektklubben med samme brukernavn og tør å innrømme det. Jeg håper det betyr noe.

 

-Innen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre at det går greit med matinntaket. Med spreke takter på Power Step går nok dette veien. Det er jo egentlig ikke så vanskelig å få dette til når hode og motivasjon er PÅ. Problemet er jo at det finnes en av-knapp der også, eller i allefall en trinnløs dempeknapp.

Akkurat nå står min knapp på og da går det fint. Må bare finne en måte å låse den fast på :D

 

Det høres herlig ut å ta i mot nye liv. Kan sikkert være litt av hvert i den jobben også, men å se disse miraklene høres utrolig fasinerende ut.

 

Ha en fortsatt fin uke :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kurs i går, og status var ned 700 g siste uke. I alt ned 1,4 siden jeg snudde skuta for 9 dager siden. I dag var jeg ytterligere ned 800 g fra i går- så whoop- whoop! :)

 

Her tillates ingen slækk. Jeg noterer alt inntak og i morgen blir det shape up pulse.

I går var jeg på lang ( men litt kald ) sykkeltur.

 

Alt er på stell!

 

Gøy å høre at ting går fint for deg også Jess! Det er håp, selv om man faller litt ut av stien av og til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuleisjn med 1,4kg :D

Nå har du teften av gull, så bare hold deg fast :)

 

Jeg har antakelig et snev av konkurranseinstinkt langt der inne, for jeg kjenner at jeg får veldig lyst til å slå følge. Og det går foreløpig supert :)

Jeg har bestemt meg for å holde grep fram til jul, da er jeg forhåpentligvis i mål. Dvs. det ligger nå an til at jeg er i mål til julebordet 2. desember. Intet er vel bedre enn det.

 

Det tikker inn belønning her også i form av minus-hg, nesten fra dag til dag- så da er det bare å kose seg med det.

 

Ønsker deg ei flott treningsøkt. I dag skal jeg på et møte så da blir det ikke trening, men det ligger an til at jeg får trim de øvrige dagene.

 

Det her klarer vi! :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konkurranse, it is!! :)

 

Du er i mål til julebordet 2. des.

Jeg er i mål til julebordet 14 januar.

 

Deal?!

 

Klem

 

ps- vil ikke skli utpå igjen når jeg er i mål igjen....håper du ( og mange flere ) er her inne lenge :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GØY, da er det bare å kjøre på! :D

Jeg skal holde sterk fokus helt frem til jul, selv om jeg har mitt første mål 2.desember. Da skal disse ekstrakiloene være av!

Neste mål er å holde vekta helt stabil, evt. krympe 1-2kg til i løpet av desember. Jeg fikk aldri av meg de siste par kiloene jeg hadde fantasert om og kaaaaaanskje jeg kan ta de med når jeg nå er i siget?

 

Jeg er iallefall så smått begynt å tenke på at jula og juleforberedelsene er så utrolig mye mer enn all denne maten.

 

Ha en strålende dag :)

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Jeg går også på kurs nå for å komme ned det siste og helt i mål. Har siste veiing på mandag og skal gå rett videre på neste kurs. Denne gangen gir jeg meg ikke før jeg er helt i mål! Fremdeles 2,5 kilo igjen.

 

weight.png

 

Jeg måtte le da jeg leste om Jess' trinnløse dempe-bryter, for den kjente jeg meg veldig godt igjen i. :D Jeg tror liksom jeg er PÅ, men merker med meg selv at jeg ikke er like forkusert og konsentrert om oppgaven som jeg var for sju uker siden da jeg startet på kurs. Det er virkelig en jobb dette her! Jeg skal også gå hold vekten kurs når jeg en gang blir ferdig. Vi ser jo hvor viktig det er å følge med og ikke grave hodet ned i sanden, for det hadde vært veldig enkelt! (Stolt av deg, Soleia!)

 

Stor klem til alle oss som ikke gir oss!

/K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med kurskveld i mårra. Hvis det ikke blir nedgang på vekta får du tenke på hvilke andre fordeler det gir. Jeg hører på deg at du er klar for ei nazi-uke, og jeg skal henge på deg som en klegg! Denne uka er det ikke noe tullball :)

 

Jeg er ganske sliten etter å ha brukt helga til kurs og... eh...en liten utskeielse :D

Så i dag unner jeg meg hviledag. Ingen trim, med god samvittighet. Men i mårra, da er det ingen bønn.

 

Når du får lyst til å snoke litt i skapet kan du tenke på at jeg ser deg,- så kan jeg tenke på at du ser meg. Og hvis jeg skal henge på flinke-Soleia, så nytter det ikke med middagsrester og store skiver til kvelds.

Og jeg skal helt klart henge på, selv om jeg glapp litt i helga. Det var egentlig helt greit, jeg hadde det utrolig morsomt og det forandrer ikke på mine planer fremover.

Lykke til Soleia, jeg følger deg fra sidelinja

 

Klem fra JESS,- som heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....ingen nedgang å melde her i gården. Det vil si, 200 gram ned var det jo, men det er jo bare peanuts. Litt skuffa, men jeg jobber på. Nålet skal nåes, det!

 

Så godt at du heier på meg Jess! I lige måde! Jeg skal tenke på strenge- Jess hver gang jeg får lyst til å putte noe ekstra i gapet. Så får du se for deg strenge-soleia på samme måte :D

 

Ha en fin dag, jeg løper avgårde på kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger på som en klegg! Av en eller annen grunn føles det veldig bra. Jeg spiser sunt og ikke for mye. Treninga går som en lek og jeg er superfornøyd med det. Det aller beste er at de FY-kiloene fra forrige helg nå er borte og jeg er begynt å tære bittelitt på det neste kiloet. Og da er det ikke så alt for langt fram til mål :)

 

Jeg blir stadig forundret over hvor lett det er å holde seg til menyen når motivasjonen er på plass. Og så utrolig rart at jeg ikke har funnet nøkkelen til evig troskap med HV-meny. Jeg kan jo dette, vet nok, vil så gjerne..., og likevel klarer jeg å tulle det bort.

AHA, nå kom jeg på hva som manglet..., det er noe med verbet GJØRE det :)

 

Jaja, nå gjør vi det i allefall. Heia for kiloet, en halv kg pr uke er helt perfekt!!! Og for noen cm-mål!!!

Heia Soleia.

 

Jeg blir kanskje litt fraværende her noen dager, men kommer plutselig tilbake :)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillstand denne uka, men jeg vet hvorfor.

Denne uka er det imidlertid friske fraspark og mål om å gå ned en kilo.

 

Tusen takk for god-hilsen Kristepine! Håper du kommer innom mer, så kan vi slå følge de siste kiloene :)

 

soleia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Skulle ønske jeg hadde litt mere fraspark!

Jeg er ganske liten, kun 160cm på strømpelesten, så min basalforbrenning er ikke høy. Kun 1250 kcal blir borte hvis jeg ligger på sofaen hver dag. Det vil si at min vektnedgang avhenger av at jeg kommer meg mer på trening. Og det merker jeg er ganske slitsomt når jeg er på konstant kaloriunderskudd! Den lange gode joggeturen jeg kunne ha på søndager tidligere, orker jeg rett og slett ikke nå. Jeg må nøye meg med kortere joggeturer eller rett og slett gå. Hvis jeg kommer meg ut i det hele tatt... Jeg har klart å gjennomføre fast hver uke at jeg drar på Grete Roede-møte iført treningstøy slik at jeg drar rett på treningssenteret og gjør en styrkeøkt etterpå. Og så er jeg fast på en sal-time på onsdager. Det er litt vanskeligere å sitte hjemme i sofaen når du vet at noen er vant til å se deg og venter på deg. :) Ellers blir det lite rutiner. Må visst legge hodet i bløt for å planlegge en økt til i løpet av uka.

 

Ellers var det stillstand på meg også denne uka, eller ned 0,1 da... Men jeg skal ha mensen, så det er vel forklaringen. Det var litt inn i cm så da er jeg ikke panisk. :) Det var første kurskveld i kurs to i går. Fasiten på kurs en var ned snaue fire kilo og 27 cm. Jeg er godt fornøyd med det. Det synes godt! Jeg ligger og vipper rundt 60 på morgenene, så det er ikke så langt ned til der jeg slappet av sist. Nå gir vi oss ikke!

 

Ha en fin dag alle sammen!

 

Klem fra Kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare SÅ lyst å ta den sparketuren i lag med deg! :)

Jeg er også denne uka litt fanget i jobb og aktiviteter så jeg får ikke trent så mye som jeg har lyst til. Dvs. at jeg ikke kommer meg på de treningstimene jeg liker...

Det er jo fullt mulig å ta på joggesko og gampe avgårde, jeg bare ikke liker det så godt. Kanskje jeg skulle prøve i kveld? Kommer ikke hjem før over 9, men det er jo ikke leggetid enda da ;p

 

Jeg fant forresten de ryvita-knekkebrødene. Kjempedeilige! Godt med en ny smak.

Jeg ønsker deg veldig mye lykke til denne uka. Hold fast i ditt mål, så skal jeg sende deg varme vibrasjoner hvis tvilen kommer snikende :)

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Var det ikke en sang med Kikki Danielsson? "Bra vibrationer"? Juhuu! Får lyst til å danse! :)

 

I dag er det høypulstime som gjelder. Jeg skiftet til treningstøy med en gang jeg kom hjem, da er ikke fristelsen like stor til å bli sittende i sofaen.

 

Jeg sender herved masse bra vibrasjoner!

 

Klem fra kristepine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kursleder må man i denne prosessen lytte til kroppen' date=' og hva den sier. Sier den at den vil ligge en kilo over dette- og jeg vet at jeg gjør ting riktig mtp kost og trening, så skal jeg godta det. Heller det, enn å stadig kjempe som gal og småsulte seg for å ligge en kilo under det kroppen vil. Kroppen bestemmer- i samråd med meg :D

[/quote']

 

Flott råd og herlig innstilling, den skal jeg kopiere! :)

 

Jeg vakler frem og tilbake på om jeg er klar til å holde vekten eller ei, for jeg skulle så gjerne ned de to-tre siste kiloene som skiller ned til opprinnelig målsetting, men jeg har (endelig) funnet ut at 64 er et nivå der kroppen min trives veldig godt; Det er uhyre strabasiøst å komme under, men er jeg litt over så er veien ned til 64 veldig enkel.

 

Så sent som i går bestemte jeg meg derfor ENDELIG for å rusle videre over til HV forumet når sluttinnspurten min er ferdig den 16.12. Det er derfor inspirerende å lese deres erfaringer fra overgangen mellom slankeprosessen til HV-fasen.

 

Jeg ser at vi alle er temmlig like med tanke på en ting; Spenningen over å gå fra den tross alt trygge slankefasen (slanking kan vi! ) - til den langt mer ukjente og litt skumle HV-fasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... av å lese det dere skriver her inne! Soleia og alle dere andre: Stå på, ikke gi opp! Jeg håper dere er skikkelig stolte av dere selv og det dere får til, og at målene nås og holdes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest krepsedama

:P .....tunga beint i munnen nå!!

 

Godt Nytt År alle sammen....vel det er kke videre liva her inne, men jeg er ved godt mot.

Første dag på jobb i 2012...vel ikke sååååå greitt, men ok. Jobba så tunga hengte og måtte bare slappe av i dag. Masse søte nyttårskaker og julekaker ble med til jobben i dag og med hjem ble tomme bokser med nissefanter og tomme fat. Slik blir ikke vomma full i alle fall.

 

Har sjekket at piggskoa står på plass og har planer om en liten tur ut etter jobb i morgen.....ikke for ivrig heller da. Må begynne i det små lissom :rolleyes:

 

Da er det straks tid for krim på TV'n og jeg skal nyte en stor kopp julete :)

 

:D Klem fra Krepsedama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Soleia; God Nytt År til deg!

 

Nå har det gått veldig lang tid, så nå håper jeg du snart komme på banen her, du vet jo at dette er det beste stedet "å være" når vi jobber med vekt, kosthold og livsstil.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hei Soleia - hvor blir du av? :rolleyes:

 

Godt nytt år forresten! Håper du har det kjempefint.

Ser jeg har vært inne og skrevet på tråden din 2. januar som om den var min, men jeg hadde vel ikke helt "teken" på det nye forumet, så du får unnskylde den.

 

Men altså - vi savner deg her inne vettu - skulle så gjerne hatt deg med. Men jeg regner med du kommer som et skudd når du kommer.

 

Sammen - er et godt sted å være :)

 

Stor klem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...