Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

Høres ut som du er fornøyd om dagen :-)eia selv om vekta er litt opp og ned! Og det er bra, for vekta farer opp og ned fra dag til dag - det er ikke sikkert at vi har lagt på oss for det! Vi drikker vann som bare det og bare det å få i oss litt for mye salt da så har du det altså. MEN vi har jo ikke gått OPP for det sånn på riktig....det er bare at vi ikke går ned igjen til veiedag....

 

Ja, det finnes uker jeg virkelig skulle ønske at fredag var veiedagen min, eller en annen dag, men det ville nok bare være å lure meg selv. Mandagsveiingen min var i alle fall med på å holde lav profil i helgene, bedre og strekere er jeg ikke. Hører flere som forteller at de jobber så godt i uke, men i helga skjer det så mye at en trenger hele neste uke på å komme tilbake til utgangspunktet og da blir det jobbigt.... :)

 

Ja, jeg er sikker på at du var fornøyd i den nye jakka di Soleia :-) Kjenner følelsen - kjøpte meg ny skinnjakke på lørdag i 38 og var sikkert i samme mooden som du (den forrige var 42...). Hurra for oss snasne...arti' når livet for det meste går på skinner ja!!!

 

Ellers synes jeg den perla av en sti høres helt nydelig ut - tror jeg skjønner hvordan det er ....om ikke hvordan det er!

 

Ha flotte maidager Soleia - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest soleia

Spretter bare innom for å fortelle at ting går bra!

Kostholdet går på skinner, og vekta tikker nedover etter påsken. Er per i dag ganske fornøyd, men har et mål om ned 1,5 kg innen juni. Det skal jeg da vitterlig klare. 30 mai er det siste hold- vekten før sommeren, og da skal jeg komme dansende inn, dere :)

 

Gode, men travle maidager. Mye som skal fikses og ordnes i heimen. På lørdag har jeg bursdag, da skal vi kose oss på restaurant. Og så er det jo snart 17. mai og da skal det være klart med grillmat, kransekake og terassen må ordnes ferdig med blomster og nye utemøbler. Penklær må være i orden, og nystrøkne flagg. Dessuten er jeg klassekontakt i størstetrollets klasse, og skal gå sammen med alle de nydelige ungene i barnetoget :D Gleder meg!

 

Håper dere alle har en strålende maimåned!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Bare en tur innom for å hilse på :) 17 mai er jo ganske så stas, gleder meg til å introdusere nasjonaldagen for min kjære som er indisk :) 17 mai frokost, bunad, han i dress, grilling, tog og folkeliv - det blir bra! Får krysse fingra for at været ikke blir helt ille...

 

Håper du kommer i havn med vekta til den 30, jeg har troa! Ønsker en kg bort jeg også innen gradiation den 17 juni, eller har det blitt litt mer etter at jeg dro til kjæresten og har fått maten servert? Må finne ut av det der med å holde meg til de gode vanene mine også når jeg flytter hit for godt, heldigvis lager vi stort sett bare sunn mat, han spiser lite godis og liker å holde seg i form - tror det skal gå bra!

 

Ha en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Frøken Frodig- så hyggelig at du husket på meg :)

 

Dagen var fin! Fikk en del penger, så her skal det shoppes, bla nye Nike Shox.

Var på kinarestaurant og spiste kylling i karri og masse grønnsaker...mmm.....

 

I dag regner det bøtter og spann, så jeg er litt usikker på hva dagen bringer, kanskje jeg tar meg en tur på SATS.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skvatt du nok litt. :)

 

Du er jo god da. Jeg håper du fortsetter å være fantastiske Soleia også. Jeg er 24 år, så jeg er jo noen år yngre enn deg, men jeg tenker nå så mye - jeg har alltid vært voksen for alderen. Dessuten er det jo så spennende å lære av mennesker rundt seg, da blir man mye klokere selv også, ved å lytte (eventuelt lese i dagens teknologiske samfunn hvor vi "snakker" på internett). Lytting er undervurdert.

 

Nå begynner jeg å komme i mål med alle de store prosjektene, jobbingen og planene mine. Jeg tror at jeg kan senke skuldrene helt en gang mellom midten av juni til begynnelsen av juli. Da begynner mitt "nye liv" hvor jeg har passet på å lage akkurat sånn passelig med prosjekter og planer for høsten. Dermed kan jeg igjen jobbe ordentlig med MEG - og da skal du få følge meg videre, tråden min forsvinner aldri. Det går bare litt i rykk og napp dette livet.

 

Jeg må også si at det var veldig hyggelig å lese alle mai-innleggene dine siden sist jeg var her. Du stråler jo! Det skinner tydelig gjennom. Her er det så mye vårstemning og glede at jeg blir litt varm. Det er flott! Hold på denne følelsen, den er så god.

 

Gratulerer både med dagen som var og dagen i morgen! Kos deg med barnetoget!

 

Stor klem fra innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Da var 17. mai over og det gikk brillefint :) Spiste vanlig frokost og lunsj før barnetoget. På skolen etterpå ble det en bolle og en smak av minstetrollets sjokoladekake. Til middag var det grillings og da ble det marinert kylling med masse grønnsaker. Dessert: jordbær og Skyr :)

Vekta tikket inn på 76,1 og jeg skal ila uka se 75-tallet. Jeg er 1,2 kg unna målet til 30 mai og sommeren og det skal jeg vel fikse.

Har blitt sørpe forkjøla, så jeg får se når jeg orker trening igjen. Jobber også hele helga, så da får jeg i alle fall sette inn støtet på SATS til uka.

 

Godt å høre fra deg innen :) Gleder meg til du er tilbake til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Godeste :-)eia!! Du greier deg kjempefint altså, og 1,2 kilo ned er nok ganske sikkert i boks før den 30. hvis du går inn for det:-)

 

Jeg bare krysser fingrene for deg og så gjør du jobben :)

 

Gikk ganske bra med meg i går også. Spiste sikkert litt vel mye kaker, men det får vi nok trimme bort. Ikke helt på tå hev for trening akkurat i dag, men så kommer det ei helg igjen og det er fine dager for tur - bare været blir litt vennligere innstilt.

 

Ha en flott dag videre Soleia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Takk for superkoselig hilsen som alltid, fru Kreps!

 

Spretter bare innom for å si at ting går bra. Vet dere at det nærmer seg ett- årsjubileum for mitt HV-prosjekt? I juli 2010 kom jeg i mål, og per i dag er jeg ca en kilo over der jeg var da. Finpusser på sommerformen om dagen, og satser på å se 75-tallet ila helga. Da er det 74 next!

 

Skal jobbe i hele helga, kos dere alle sammen!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caddie

Sommersmil herfra.

 

Er det noe jeg er sikker på så er det at du når målet innen 30 mai. Flinke Soleia som snart jubilerer.

 

Hos meg går det superbra om dagen. Akkurat nå er dette superlett og jeg er såååå fornøyd med meg selv og dagene. Er nok et stykke til målgang, men nå kan jeg i alle fall begynne å tro på at jeg kommer i mål.

 

Ha en strålende maihelg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, her inne skinner det som bare det......... Formelig hører du nynner Soleia og du finpusser kroppen for en flott sommer. Det er som musikken og solen og alt bare popper opp.... og så kiommer Ninass med sommersmil og er like fornøyd:-)

 

Dette blir nok en flott sommer jenter - og vi er klar for sommernytelser:D

 

Ha en kjempefin fredag og helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei Soleia!

Vet ikke om du husker meg, men jeg har nå fulgt med deg i løpet av tiden her inne. Og så plutselig at du var her inne på "hold vekten". Jeg titter ikke innom her så mye.. mest fordi jeg selv ikke er der jeg vil være enda.

De siste kiloene mine sitter som lim. Men det virker som om vekta har løsnet litt igjen nå, etter altfor lenge på en vektterskel. Mitt endelige mål er 65 kilo. Dit er det 8 kilo.. det virker som milelangt.

 

Men samtidig så vet jeg at jeg fra før av har gått ned 20 kilo. Så da skal jeg jaggu klare de siste også. Det går smått nedover.. men ned er ned. Det siste året har jeg stabilt gått nedover.. og i perioder stått stille.

 

Jeg titter nå bare innom for å fortelle deg hvor imponert jeg er av deg! Du inspirerer virkelig, og jeg blir veldig motivert av å lese det du skriver. Og du gir virkelig ikke opp! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Så koselig med hilsen fra deg :) Er ikke du på tråden til pav, tro?

Ønsker deg lykke til med resten av kiloene, de siste er seige, men gi bare ikke opp! Du har jo allerede gjort en flott innsats, så dette fikser du.

 

Med meg er alt vel. Skriver ikke her hver dag, lenger, føler ikke behov for det. Dette går greit, og vekta er stabil. Skal sette inn ekstragiret på treningsfronten fra 1.juni, og satser på at den ene ekstrakiloen over trivselsvekta forsvinner da :D Uansett føler jeg meg bra om dagen, og gleder meg til ett- års- jubileum i juli.

 

Kjøpte meg forresten freshe hvite Nike Shox med litt lilla på i går! Og rosa treningsjakke i str S :).....Soleia = small!!! :)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Det ER sååå gøy å handle klær i mindre str!!

 

Du er så flink at jeg bare bøyer meg i støvet!

 

Kult at du ikke føler behovet for å være her inne daglig lengre, men et savn for oss :D

 

klem fra trebarnsmor og frue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Visst er det kult?!

 

Og med den nedgangen din, er det vel ikke lenge til du også skal inn her?

 

Gleder meg til å få flere naboer her inne- har lett for å bli litt stille her.....

 

:D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte, skjønne, sexy, sunne, slanke Soleia :D

 

Må berre innom tråden din og sei god sommar og takk for alt visst du brått sluttar å skrive....

 

TUSEN takk for alle innlegga du har skrevet på vektklubben dei siste åra!

Det var du som motiverte meg mest det året eg gjekk ned i vekt - "operasjon Olabukse"!

No har eg vore stabil i 1 år og begynt som kursledar :) Det er veldig givande, kjekt å treffe trivelige folk og sjå korleis dei blomstrar opp mens vekta går ned!!!

Eg trur du hadde vore ein fantastisk kursleder- ver snill å tenk på det igjen!

 

Ha ein suuuuper sommar i str small! Stooor klem fra vestlandet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Tusen takk for helrlig hilsen, jajaaa- nå ble jeg jammen glad!

Så hyggelig å høre at jeg var en inspirasjon i klassikeren: operasjon olabukse :D

Og jammen gikk det ikke fint også- olabuksene sitter som støpt, og målvekta har jeg holdt i straks ett år...

 

Jeg blir veldig glad når jeg hører at det har gått fint med deg etter målgang, så altfor mange mister fokus, og kiloene kommer snikende på igjen. Jeg blir glad av å lese suksesshistorier :o

Gøy å høre at du har blitt kursleder! Jeg fikk tilbud om det, men har foreløpig latt det ligge litt pga travle unger og jobb. Men kanskje en dag....? :)

 

Masse lykke til videre, jajaa!!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Godt du ikke forsvinner ut Soleia - blir tomt uten deg vett :-)

 

Vil bare ønske deg en strålende helg og et flott sommer - du flotte og hotte!!

:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heia Soleia!

 

Så flott at du holder koken og ikke trenger å være fult så mye her inne som før :)

 

Jeg har et faglig spørsmål til deg: burde kanskje kunne litt om dette selv også, men her er jeg altså på tynn is...

 

Som du vet er jeg litt på "prøver'n" med å bli gravid. På torsdag forrige uke fikk jeg veldig harde, ømme og større brystvorter og sexlysten skjøt virkelig i været, spesielt lørdag og søndag... :D Så på mandag hadde jeg lette stikninger på venstre side av underlivet, brystvortene var fortsatt rare, men så ingenting til ekstra mucus-produksjon (det gjorde jeg forrige mnd, da var det virkelig ingen tvil om når eggløsningen skjedde). I dag har brystvortene vært mindre ømme, men nå i kveld når jeg kom inn døra i tolv-tiden fikke jeg plutselig sykt vondt i nedre del av magen - føltes som vondt rett og slett I uterus. Ble sittende på toalettet, sykt vondt, ikke sett noe blod. Fikk karret meg bort i sengen og har ligget i fosterstilling en god stund, nå er det mer murring men definitivt fortsatt vondt. Smertene stråler liksom fra uterus og nedover mot cervix/vagina. Har aldri hørt om implantasjonssmerter før, men googlet litt kjapt og fant fort ut at det i hvertfall er et tema som diskuteres... Altfor tidlig med mens, og aldri hatt menssmerter som har vært sånn som dette. Men er det ikke litt tidlig med implantasjon på dag 4 etter eggløsning? Selvsagt kan jo eggløsning ha vært lørdag eller søndag også... Blir definitivt å ta en test etter siste eksamen den 10, er jeg ikke gravid må det jo endt skolegang feires med øl, hvis dette er implantasjon blir det vel cola zero :o

 

Hjelp! Tror ikke dette er eggløsning, det er for det første litt sent (men sånt kan jo skje i eksamensstress), men da har det gjerne vært vondt distinkt på siden, ikke midt i sånn som nå (muligens litt over mot venstre side smertene er værst, men det er marginalt - og det er nå uansett ikke så lett å lokalisere smerter der nede).

 

Kanskje litt i personligste laget det her, men er det ikke sånt man har nettforum til ??? Tenker jo med meg selv at hadde jeg vært min egen pasient hadde jeg bedt pasienten (altså meg) ta en test om mensen ble noen dager forsinket - eller før eventuell avslutningsfest, men når det gjelder en selv blir det jo noe HELT annet selvsagt - da lurer man jo sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Søte deg- jeg synes bare det er hyggelig at du spør, jeg!

 

I bunn og grunn kan jeg mest om selve fødselen ettersom jeg jobber på fødeavdeling, men litt har jeg da dratt meg meg fra utdanningen, og ikke minst egen erfaring.

Jeg opplevde nemlig implantasjonssmerter selv. Begge gangene. Første gangen kom de ca en uke etter eggløsning, og var akkurat som du beskriver; skikkelig vondt/krampe i uterus og ned mot cervix. Det hele varte ca en time. Jeg skjønte ikke var det var før etterpå. Neste gang det skjedde var på samme dag da jeg forventet mens. I stedet for den, kom samme krampesmerte i uterus. Var vel ikke implantasjonssmerte da, men mer generell "aktivitet" i uterus. En uke etter forventet mens, testet jeg positivt. Jeg ventet såpass lenge, ettersom jeg liksom ikke turte å tro på at den skulle "sitte" så raskt :o Hele den siste uka før forventet mens hadde jeg ømme bryster, såre brystknopper, og synlige blodårer i brystene.

 

I svangerskap 2 fikk jeg også en implantasjonssmerte alt 4 dager etter eggløsning. Denne gangen skjønte jeg hva det var, og ble ikke det spor overrasket da de andre symptomene dukket opp rett etterpå :D

 

Kjære cammilok- dette er spennende! Om det skulle vise seg å ikke være noe, er det likevel en herlig tid, denne prøvinga! Testene er så sensitive nå, at du kan vel teste positivt allerede et par dager før forventet mens.

 

Har du noen symptomer nå da?

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Nei, jeg tror ikke det. Brystvortene er fortsatt litt såre men mindre enn rundt eggløsning. Har fortsatt litt vondt i uterus i dag også. Ikke sånn som i natt, men mer konstant murring. Vi får se! Har i hvertfall vært på apoteket og gått til innkjøp av test og mer Folat :o Holder deg oppdatert vet du :)

 

Tusen takk for raskt svar! Tiden er alltid uendelig lang når man er gira... Heldigvis har jeg eksamenslesing nå denne uka, så da blir det ikke noe særlig tid til å tenke over om det er eller ikke er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...