Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Så herlig å høre at alt ser bra ut :D

Ja, er det ikke rørende å få se knøttet for første gang? Jeg glemmer aldri at vi så på eldstemann i uke 7, en liten peanøtt med bankende hjerte....Stort!

 

Gled dere, dere har så masse å se frem til!

 

Å, ja- jeg elsker jobben min....Det er fantastisk å få lov til å følge par gjennom deres største øyeblikk i livet, når de får hilse på barnet sitt for første gang. Jeg er priviligert.

En god venninne av meg er gravid med termin i slutten av februar. I går spurte hun om jeg ville ta imot. Det gjør jeg med største glede, ydmykhet og respekt :)

 

Klem til deg camillok- og takk for oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

Takk for besøket på tråden Soleia - koselig:-)

 

Ja, du skulle vært med vettu....kanskje vi skulle møttes under palmene en gang....ville vært spennede det og - ikke sant?

 

Ja, for vi drar tre til Trysil, men vi kunne vært sels vettu - du, Anitgro og Sebra i tillegg så hadde det sikkert vært helt ubegripelig :D Men en annen gang....det har jeg troen på!

 

Skal nok tenke på deg på Trysilfjellet med 2 grader på mårran, kanskje regn i løypa, mens du trår vannet i bikini:D Tenk på oss da :-)eia og send oss noen varme og gode stråler sånn at vi holder varmen der oppe.

 

Håper dere får en knalltur - vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia.

 

Innom med en stor feriehilsen. Kommer til å savne deg oppe på Trysilfjellet.

 

Håper du får en super ferie der syd. Ta en bad for oss ryper, så skal vi ta noen ekstra steg over fjellet for deg.

 

Store smil kommer din vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi allerede i september, og det er på tide å gjøre opp en slags status.

 

Jeg gikk inn i sommeren med 2 kilo over trivselsvekt. Disse snek seg på i april/mai/juni. Jeg tenkte ( oppriktig!) at jeg skulle knekke de to ila ferien i Sverige og på Kypros. Det klarte jeg ikke. I stedet formerte de seg, og ble til en til. Så var det overraskelsesturen til Athen ( som var fantastisk!! :D:) ), og jeg koooste meg. Vekta la på 1,5 kilo til. Gråt og fortvilelse på badevekta forrige uke. Noen timer senere; kampvilje, fandenivolskhet og planlegging. Innmelding i VG sin vektklubb for mat- og trimregistrering, samt kaloriutregning.

Den siste uka har jeg jobbet knallhardt, og gått ned 1,6 kg. Vel er jeg glad for det, men det er fortsatt et stykke igjen til mål. Fokus og hardt arbeid er det som gjelder. Jeg skal rett og slett IKKE bli feit igjen. Noe overrasket er jeg dog over hvor "lett" grammingene kommer på igjen, etter ett år som stabil. Leste et sted at kroppen "husker" gammel vekt i 5 år. Så her snakker vi langtidsperspektiv, jenter.

Jeg reiser til Kypros igjen på lørdag. Innen det skal jeg knekke noen gramminger til, og trene godt. Den uka på Kypros skal preges av stålkontroll, PC er med, og all mat skal føres.

 

Vel, sånn var det med den saken. Jeg har jo aldri regnet med at stabiliseringen skulle gå av seg selv, så i jeg er helt klar for en real jobbeøkt for å komme i mål igjen. Skal tygge litt på en dato.

1 oktober er det jentefest.

21 oktober er det jentetur til Palma, Mallorca.

To fine datoer å legge vektmål til......

Kommer tilbake til saken.

 

ps- angrer forresten ikke all verden- jeg har nytt livet og dets goder, og lagt fra meg "flinke-soleia" noen små sommeruker. Det har på mange måter vært befriende, og også avgjørende ( tror jeg) for videre motivasjon for nedgang og stabilisering. Jeg trengte denne utluftningen.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren Soleia, er det 15 måneder siden du kom i mål alt...tiden flyr virkelig :) Du har vært og er fantastisk flink :)

 

Jeg startet på an igjen etter ferien og etter mye vas siste året 1/8, etter det har det vært 3 helgeturer, dårlig start, men allikevel mye bedre enn å vente til nå med å starte....i dag tidlig hoppet jeg over veiinga, kom hjem i går kveld, og føler kroppen trenger et par dager og normalisere seg igjen...men nå framover har jeg ingen planer som betyr noe som helst for kostholdet, så nå skal det strammes inn! 19 kg som skal av, fysj og æsj...(men var 22 kg for en måned siden;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristepine

Hvis det er 15 måneder siden du var i mål, da er det 18 måneder siden jeg bare var en kilo i fra også... Nå er jeg fem kilo tyngre! sukk... Jeg begynner på kurs i slutten av denne måneden for å få hjelp til å komme helt i mål. Det er tydelig at jeg ikke klarer det helt på egenhånd. Men jeg er i hvert fall motivert! Jeg noterer alt jeg spiser og fører treningsdagbok, så nå skal jeg virkelig finne ut av hvor jeg bommer. Jeg vet jo at dette går sakte med meg, så målet mitt er å se femtitallet før jul. Dette klarer vi å hente inn igjen, Soleia! :)

 

Ha en fin dag!

 

Klem fra Kristepine

 

PS Jeg angrer heller ingenting. Jeg har kost meg for kiloene jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en hilsen fra ei i samme båt! JESS har også latt kiloene formere seg litt for hurtig det siste halvåret uten å klare helt å ta grep. Jeg har gjort noen iherdige forsøk, helt til ettellerannet har kommet "i veien". Det har blitt mye feriering med godsaker og kos. Hodet har visst hatt minst like mye ferie som kroppen :)

 

15 måneder ja! Tenk at du har klart å holde vekta (for det har du sånn ca) :)

Nå skal du bare rydde litt i rutinene så kommer ting på plass igjen.

Jeg har holdt på med HV i snart 3 år og kroppen har langt i fra glemt hvordan det var å være "på topp". Den vil stadig tilbake dit og gir ikke noe gratis. Jeg har erkjent for meg selv at dette neppe vil gå av seg selv noensinne og fikk det egentlig litt bedre med meg selv etter denne erkjennelsen. Jeg har lang fartstid som jojo-slanker og har vel alltid satt min lit til at NÅ skulle det gå så greit. Uten å gjøre så veldig mye for å bidra. Og den strategien fungerte ikke :)

 

Jeg har ikke klart å holde vekta helt på streken, men holder fremdeles fokus det meste av tiden. Og driver nå aktiv jobbing for å få fokus og vekt helt på plass igjen.

Og det hører jeg at du også gjør!

 

Så Soleia..., nå jager vi disse ekstrakiloene dit peppern gror! :)

 

Kos deg på Kypros. Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsener- jeg blir så glad! :)

Jeg skal prøve å være litt mer aktiv her inne etter at jeg kommer hjem fra Kypros. Den siste tiden har virkelig bare rast i fra meg, gleder meg til det hele snart roer seg. Nå skal det bli godt med en uke under sydens sol.

 

Jeg har gått ned 2 kilo de siste 11 dagene, og det er jeg godt fornøyd med. Jeg gasser på, og målsettingen er ned 1 kilo den kommende uken, selv om jeg er på Kypros. Jeg har bunkret opp med ryvita og smøreost og grønne epler :) Treningstøyet er selvfølgelig med, og det skal fettmarsjes hver morgen før det blir for varmt. Jupp- jeg er i siget!

 

Ønsker dere alle en fin uke, og så er jeg tilbake med brun hud og masse overskudd den 18. 09!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Kjære venn,

 

Du er allerede godt i gang med å få av grammingene. Selv var jeg nede i 71 kg to uker etter fødselen (jippi!!) mens nå etter snart 4 mnd veier jeg over 78... (buhuuu) Har koset meg altfor masse med feile saker ogtrimmet nesten ingenting. Videre fikk jeg meg en kjempeknekk (muligens en bitteliten depresjon) og jobber som pokker med saken nå (det er lys i tunnellen) og det gjør jeg med trim. Mye trim.

 

Håper du får av et kilo på reisen din!

 

God klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hjelp- jeg blir spist opp! :( Foreldremøter på skolen, foreldremøter i fotball og ishockey, cafevakter i hockeyen, leksehjelp, frakting til og fra treninger og kamper....så er det min egen jobbing og husarbeid, klesvask, middager, matpakker.....det føles som om jeg er INNI en vaskemaskin....det går helt rundt for meg :P

 

Kypros var deilig. Men vekta klarte jeg ikke å redusere der nede. Etter hjemkomst har jeg gått opp en kilo, og jeg innser at her må det hardere lut til. Dette blir rett og slett en ren slankehøst, intet mer, intet mindre. Jeg skal tilbake der jeg var. Og så får jeg gi stabiliseringens kunst en ny sjanse....for den er vanskelig :)

 

Vel. Kommer tilbake i morgen med konkrete vektmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Borte...? Har du reist til Kypros igjen Soleia?

 

Vi savner deg her inne vet du - du heter ikke Soleia for ingen ting - dine smil teller for veldig mange, og så skal vi prøve å gi deg smil tilbake :-):-)

 

Jeg har skjønt at å være inne her er til enda større hjelp enn hva jeg først trodde. Hvis jeg ikke er inne her jevnt og trutt, reiser litt av fokuset, og da har jeg en ting å gjøre, og det er å holde fast ved dere her inne.

 

Det er godt å være flere når man vil feire noen gram ned og like viktig med trøst hvis det går feil vei. Det er vel ikke akkurat noe vi uten videre kan overøse kolleger eller venner med og da er det godt vi er noen her inne som kan være her for hverandre.

 

...og jeg trenger deg Soleia!! ....og jeg skal stå langs veikanten og heie deg tilbake. Ha ei flott uke videre - snart er det ukeslutt og helg:D Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Nå skjønner jeg at du har så mye å gjøre at du ikke har tid til å være her inne. FUll forståelse. Håper bare at du har tid til deg selv og dine behov!!

 

God klem fra meg som savner deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

SOLA VÅR! Nå må du komme innom så vi får litt av solskinnet ditt.

Ser jo at du er superbusy om dagen, men vi trenger litt av deg vi også. Og tar jeg ikke alt for mye feil så trenger du nok "oss" også.

 

Så Soleia.............. du er dypt savnet. Kom igjen så tar vi et kilo eller to sammen

 

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia!!

 

Håper alt står bra til! :) Jeg har ikke vært her på en EVIGHET! Til tross for at kroppen har stort behov for det. :)

 

Håper du ikke har sluttet med vektklubben helt, du er så viktig her inne.

 

Klem fra Innen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og takk for etterlysninger!

Grunnen til mitt fravær er såre enkel; PC-en min har vært på reparasjon ,og vært borte i tre uker ;) Nå er jeg her igjen!

 

Vektmessig har dette ikke vært en bra høst. Så jeg har nå meldt meg på et nytt ned- i- vekt- kurs, som starter 1.11. For nå skal skuta snues. Har lagt om hele kostholdet mitt og gått ned en halvkilo siste to døgn.

14 januar er det "julebord" med jobben, og da er jeg i mål igjen. Sånn er det med den saken. Her tillates ingen slack, og jeg har lært mye i denne prosessen.

 

Vel, jenter- jeg skal ut å reise igjen. Denne gangen er det jentetur til Palma. Fredag til tirsdag. Men jeg skal gå mye, og ha med meg Ingers rugbrød. For nå har jeg nemlig bestemt meg. Så det så :)

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Olga :) Koselig!

 

Drar til solfylte Palma om få timer. Der blir det shopping, fortauscafeer, litt seightseeing og kanskje en båttur. Palma er en nydelig by, og jeg gleder meg. Skal slappe av og kose oss, vi jentene.....

 

Har knekt en kilo de siste 3 døgn, og kjenner at jeg er inne i en god stim. Tankene er på rett plass, og jeg er rolig inni meg. Dette skal gå fint, soleia er slått på igjen.

 

Tilbake på onsdag ( og da er det slutt på reisinga mi for en stund ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Oh shit.....nå ble jeg for seeeen....tenkte å hive meg med :-)

 

Får bare venter til du er hjemme igjen da! Håper du har det toppers Soleia!

....fortausrestauranter og....ble helt i modus jeg...

 

Kjempefint å lese at du er i siget igjen da! Og nå som det er høsten og vel så det (...et par måneder til jul og solsnu :-) ) så går jo ting som regel lettere med både mat og drikke! Det er på en måte litt greiere å få de gode rutinene opp å stå.

 

Håper du nyter dagene i Palma og så prates vi når du er hjemme igjen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....hjemme fra en nydelig tur i Palma....

20-22 grader, shopping ( nydelig Odd Molly- kjole...whoop, whoop!! ), fortauscafeer, og stranda. Så langt, alt vel.

 

Vekta derimot er sjokkerende høy, og jeg har bitt i det sure eplet og meldt meg på et ned-i- vekt- kurs. Jeg må snu denne trenden. Og gleder meg til å finne tilbake til min gode hverdag med mye trening og et sunt kosthold. Nå er det full pinne tilbake til storformen som jeg hadde i hele 2010....

 

Usikker på hvor mye jeg skal skrive inne på denne tråden mens jeg er ned- i- vekt- fokusert. Jeg får se. Oppdaterer uansett innimellom.

Lørdag 14 januar er det vinterfest med jobben- vi har leid alldeles nydelig lokale, og jeg er i festkomiteen- og da er jeg tilbake der jeg vil være. Så er det videre stabilsering. Hvem har sagt at dette er enkelt...?

 

;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg gjør meg mange tanker om dagen om hvordan livet på hold vekten kommer til å bli. Håper jeg flytter inn rundt juletider engang! Og jeg følger med dere som allerede er her inne, og lærer (håper jeg!) av deres erfaringer, på godt og vondt.

Selv om det er kjipt å ha gått litt opp igjen, viser det - om ikke annet - at dette er en tøff jobb for laaaaang tid fremover.

Men det er ingen her inne som tviler på at du vil vinne denne kampen, det er i hvert fall sikkert!

For å si det med Sheryl Crow sine ord....:

 

No one said it would be easy

But no one said it'd be this hard

No one said it would be easy

No one thought we'd come this far

 

Lykke til på kurs, og gratulerer med et aktivt valg i stedet for å stikke hodet i sanda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Ninjastar for flott melding- det varmer! :)

 

I dag begynte jeg altså på nytt ned- i- vekt- kurs, og jeg grudde meg på fohånd. Men det var jammen ikke mye å grue seg til....min kursleder er fantastisk!

Nå er jeg supermotivert for å ta tak.

 

Målet mitt er å komme ned i matchvekt innen 14.1. Da er det fest med jobben. Dit er det 11 uker.

 

Ready, set, go!

 

:)

 

ps- holder meg her inne på hv...føler liksom at jeg bare er "inne på service", og at dette bare er en hump i min stabile vei! ds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et godt valg, Soleia!

Jeg har tenkt på det samme flere ganger, men ikke kommet meg til en avgjørelse.

Det har sneket seg på noen kilo hos meg også. På det meste var jeg oppe i bortimot + 5kg, nå er jeg vel på ca +3. Ikke så mye kanskje, men utrolig vanskelig å gjøre noe med.

 

Jeg har satt meg som mål at jeg skal ned minst 2 kg før julebordet om 1 mnd. Hvis jeg ikke klarer å snu trenden skal jeg gjøre som deg etter jul.

 

Klart vi trenger service, ingen grunn til at du skal flytte ut herifra!!! :)

 

Lykke til

 

Klem fra JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er super!

Ja, det kjennes som en riktig avgjørelse. Allerede nå føler jeg meg lettere, og jeg er veldig glad for at jeg ikke valgte å leke struts, for så å måtte ta alle kiloene ( pluss noen til....? ) på nytt....

 

Ønsker deg masse lykke til med de tre ekstrakiloene. For andre kan det sikkert høres lett ut ( herregud, hvorfor tar hun seg ikke bare litt sammen, tre kilo liksom??!! ), men jeg vet at det koster mye. Både planlegging og mental tilstedeværelse. I tillegg til det vi kjenner, som jo er å føre matdagbok og å trene.

 

Jobber gjerne sammen med deg på den smale sti Jess- det er godt å være flere.

 

Klem i bøtter og spann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...