Gå til innhold

Stabile soleia


Gjest soleia
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Caddie

Gratulerer så masse Soleia.

Du er en stor inspirasjon for mange her inne. Vi unner deg virkelig suksessen og følger sakte men sikkert etter.

 

Ha en strålende sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest soleia

Dere er søte :)

 

Ja, jeg skal nok holde meg "her inne" en god stund til. Det hjelper meg til å holde fokus. I tillegg fikk jeg et halvt år ekstra av kursleder, alle som holder vekten ett år får det. Så det er kurs på meg frem til jul :)

 

Vått, grått og regn i dag. Skal jobbe 2 netter nå, og så er det feeeerieeeee!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Da reiser jeg til Sverige og blir borte i mer eller mindre hele juli.

Sol, svaberg, båtliv og gode bøker. Glade unger, bading, grilling og jordbær. Fettmarsjer og svømming. Gleder meg!

 

God sommer!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da reiser jeg til Sverige og blir borte i mer eller mindre hele juli.

Sol' date=' svaberg, båtliv og gode bøker. Glade unger, bading, grilling og jordbær. Fettmarsjer og svømming. Gleder meg!

 

God sommer!

 

:):)[/quote']

 

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Ååååå det høres herlig ut, soleia!! :):) Slapp av og nyyt det hele.....

Ønsker deg den beste sommeren noensinne :) God tur

 

Klem fra Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....og riktig god tur og sommer!! Håper jeg rekker hilsenen før du drar. Kos deg massssse og så snakkes vi når du er tilbake!

 

.....psssst.....ja, forresten; Gratulerer med 1-årsdagen:D Vanskelig ja! Men du har greidd det så HURRA for deg!

Er ikke mer enn 4 måneder for min del, og jeg håper jeg kan være like fornøyd som deg når februaren kommer.....

 

Igjen - Ha en flott juli måned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Slenger meg på med gratulering ang finfin innsats på å holde vekten! Jeg skulle jo også starte på holdvektenkurs i høst, nå ser ikke det ut til å ble noe av - jeg er gravid :) :) :) alt kan jo skje fortsatt, erjo grytidlig gravid men det er nå helt ufattelig spennende!!! God sommer, vi skravles til høsten!

 

Sommerklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest skrulle

Gratulerer med jubileumet! Du er knakende god – og en inspirasjon :). Jeg har snoka inne på forumet en snau ukes tid, og bare akkurat klart å finne motet til å begynne å skrive igjen. Det er faktisk merkelig rart at det skal være så vanskelig? Men altså, det er skikkelig ukult å måtte innrømme at jeg havna grundig utpå. Det ble en kilo her og en kilo der – å ja, skulle jo ta hånd om dem (når jeg fikk litt mer overskudd) – og jeg har mange nestentroverdige unnskyldninger for hvorfor det ikke ble noe av :). Det kan jeg jo kanskje sludre litt om med en oppdatering på min egen forlatte tråd.

 

Men, i alle fall, nå har jeg telt og målt meg sjøl, trimmen og maten ei ukes tid slik jeg gjorde i gamle dager – og har fått igjen TRUA! Merkelig så slank jeg føler seg på vei ned, selv om sykkelringen (nekter å kalle det bilring, men mountainbike-ring er det nok :)) jeg har skula på er en samme som for to uker sia. Forresten, takk for utlysning sendt for ei god tid tilbake – så den først nå, men den varmet. Nå når jeg sitter foran forumskjermen kan jeg ikke forstå hvordan jeg kunne bare slutte å komme innom??? Så mange herlige mennesker som er her inne!

 

Jeg håper det er bra med alle som er innom – til tross for det vonde som har skjedd. Ha en riktig god dag alle – og en fortsatt god ferie til deg Soleia.

 

- skrulle :)

 

Gratulerer så mye til deg, camillok - herlig med slike go-nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: hjertelig velkommen tilbake skrulla! Du har vært savnet, jeg ble så glad for hilsenen din....

Kjedelig med vektoppgang, men du har alt gjort den viktigste jobben; snudd skuta! Du vet jo hva som gjelder, og jeg er overbevist om at du når målet ditt igjen. Og så er det en reminder til oss alle: dette er en omlegging av livsstilen. For alltid. Og for oss som har vært feite ( ja jeg bruker det ordet :) ) vil det alltid være en kamp for å holde vekta nede. Vi må desverre passe på og være forsiktige og måteholdne resten av livet. Jo før vi innser det, dess lettere blir det for oss. Ønsker deg masse lykke til med ekstrakiloene og håper å få høre mer fra deg!

Du er en stor inspirasjon- ekstrakiloene eller ei- og det krevde mot av deg for å tusle seg inn her på forumet igjen. De fleste feiger ut, men dette viser hva du er lagd av :)

Klem!

 

Mens vi snakker om ekstrakilo: her er det sneket seg på tre grufulle av sorten ila sommerferien i Sverige. Hva skjedde? Jeg har ikke gått bananas, ikke i det hele tatt. Men jeg har ikke hatt kontroll over porsjonsstørrelsene, og småspist en del...og så har jeg ikke klart å gjennomføre fettmarsjene. Motivasjonen forsvant som dugg for solen :) Og en relativt nyslanket kropp suger til seg ekstrakalorier som en svamp. Det er nesten skummelt og jeg skatt skikkelig på badevekta i morges.

 

Vel, jeg er tilbake. Kampklar som få. Dette er nemlig helt totalt uakseptabelt og uaktuelt. Jeg skal veie meg hver dag, og forventer nedgang allerede i morgen. Jeg veier og skriver, og har vært på Power Step i dag.

Fire dager til Kyprostur. Frem til det- og under hele oppholdet- er det ned i vekt- meny og trening som gjelder. Høres beintøft ut, men det går fint. Masse grønnsaker og deilig frukt det, så jeg skal ikke lide....

 

Kampklar hilsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....var en kilo ned fra i går. Håper feriekiloene ikke har fått "godt feste" :)

Jeg peiser på med ned -i -vekt- meny. Uvant å spise så lite, men det får gå.

 

Ha en fin dag alle sammen- jeg skal pakke koffertene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Skulle ikke du dra på tur 10. september? Kanskje du har avbestilt den og heller vil bli med på Rype-tur :-)eia? Det hadde vært knall vettu :-)

 

Å, så flott at feriekiloene reiser slik som dugget gjør for sola da... Kjempebra!!

 

i-vekt-meny? Hva er det da Soleia? Mulig du har skrevet om det før, men ettersom jeg er nysgjerrig av natur og hukommelsen kanskje litt nedpå...., så bare må jeg spørre. Kjekt å ta med alle tips på veien :)

 

Jeg har begynt på siste ferieuka og her jobbes det på spreng!! Har tatt en skikkelig ansiktsløftning på terrassen og lagt plastflis oppå treplatten. Inngangspartiet er høytrykksspylet og fritt for mose (Round-up tidligere i sommer) og to stammetuja har fått nye lyse og fine krukker så de står i stil med dør og vinduer.

 

I dag kommer ene sønnen med familie og det blir spaghetti med kjøttsaus!

 

....og sånn går no dagan.... Ha en flott tur til Kypros Soleia og nyyyyyt i fulle drag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med et livstegn- hvordan går det med deg? Er du under la Linea?

 

Vi er så heldige at svigermor har leilighet på Kypros. Så det er dit vi skal 10 sept. På fredag skal vi imidlertid til Sunwing Sandy Bay......noen vil kanskje fnyse å si at vi er råflotte som tar inn på hotell når vi har tilgang til leilighet på samme øy.

Vel, vi er kanskje det. Men vi liker nå best ferie av type Sunwing når vi har så små barn. Bilfritt, store bassenger, masse andre unger og barnevennlig anlegg veier mye for oss. Svigermors leilighet ligger på den andre siden av øya, og passer best for en ukes-tur utpå høsten. Da må vi leie bil, og det er ikke så mange andre unger der, og et lite basseng. Men for all del- ungene ( og vi....) storkoser oss der også!

Heldige er vi, som kan velge og vrake :)

 

Ha en flott dag. Her skinner sola og det er varmt og deilig. Jeg skal forsøke å lukke øynene litt før nattevakt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det Soleia, at slike feriekilo ikke er så farlige. Noe er rett og slett bare mage i ulage og noe er vann...og da spørs det jo selvfølgelig hvor mye som er igjen og som kanskje faktisk har satt seg på sidebeina. En må bare sørge for at man ikke glemmmer å ta tak i dem med en gang :). Og allerede var det gått av litt (HURRA!) og i løpet av ei ukes tid har det sikkert gått litt til. Jeg har mine egne feriegramminger å ta knekken på. Surt at et par dager i sus og dus skal koste så mye, men jeg nekter å tro at det bare er fett, så jeg velger å se på det som en liten oppbremsing i nedgangen :).

 

TO Kyprosturer?!! Høres da skrekkelig deilig ut? ...ååå, veldig misunnelig nå, altså. Deilig å bo på hotell og styre seg sjøl. Sikkert masse for ungene å ta seg til slik at mor kan ta det litt mer med ro også?

 

Riktig god dag til alle som er innom!

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde nok rett skrulla, i dag hadde jeg gått ned ytterligere 900 gram, og altså herlige 1,9 de siste to dagene. Feriekiloene satt (foreløpig ) løst.

Nå er målet å komme ned noen hundre gramminger til før avreise. Jeg føler meg sååå mye slankere enn for to dager siden :)

 

Jada, på sunwing er det masse aktiviteter og nye ferievenner for ungene, så når vi var der i fjor fikk jeg lest fire gode bøker under parasollen :) Trenger å lade batteriene før en travel høst med ungenes fotball og ishockey- det går i ett!

 

Vel, vel. Her skal det ryddes og shines. Liker å komme hjem fra ferie til et strøkent hus. Etterpå er det ut i sola før siste nattevakt før ferien

 

Tudeluuu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høres ut som en fe'menal sommer for din del Soleia!! Jeg øynet bare et håp.....

 

Mens jeg husker det - før jeg prater meg bort altså - du får ha en riktig flotters tur til Kypros Soleia! Nyyyyyt hver dag og koz deg verre :cool:

 

Jo, du, i går gikk jeg på vekta og den viste 64,9 så jeg holder meg så akkurat......! Det inspirerte til en lang tur (1 mil) med innlagt pause for å ta en soltime. Da jeg kom ut igjen skinte sola...???? Heldig ja? På ettermiddag gikk vi tur bort til et vennepar - skulle kombinere tur, bringebærplukk fra hagen deres og etterpåfølgende kosekveld - rene Kinder-egget. Det er det ca. 4 kilometer dit så i går ble det skikkelig "fotarbeid".

 

I dag må jeg nok ut en tur igjen - ga mersmak. Nå som heimen er shinet opp ute og inne, får en finne på noe fornuftig før kvelden kommer. Litt terrassekos kan en alltid få til selv om det ikke kommer noe sol. Nei, her er vi såååå fornøyd med gårsdagens sol og temperatur at vi lever på dette resten av sommeren. Så lenge en ikke hopper i vannet går det bra, for her i Kringstadbukta melder de om lusne 15 grader i vannet....ikke akkurat noe som frister eller en forbinder med sommerbad....

 

Ha en flott tur til Kypros :-)eia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er pakkingen snart i boks ( eller koffert!! :) ) og nå gjenstår bare litt hjemmespa med fjerning av hår og fotpleie....Dette tror jeg skal bli en deilig ferie.

 

For å komme innenfor vektbeltet mitt igjen så er det altså ned- i- vekt- meny som gjelder, og jeg skal trene en del på SATS der nede. Nytt fresht treningstøy er innkjøpt!

 

Er tilbake helga 19-21 august, så frem til det:

 

Tudeluu!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Burde vel egentlig ha startet opp med en :D i steden, men jeg velger å se lyst på tingenes tilstand.

Før sommeren startet jeg opp med + 2 kilo som jeg gjerne ville ha bort. I løpet av sommeren- og spesielt ila de siste to ukene på Kypros- har de formert seg og litt til 4. Fire heslige ekstrakilo, altså. Så sånn gikk den sommeren.

 

Men- alle som kjenner meg vet at jeg nekter å gi meg. Jeg vet at å holde vekten er en kamp for livet, og jeg er innstilt på å knekke disse ekstrakiloene innen kort tid. Jeg skal tenke ut en tidsplan, og kommer tilbake til det.

 

Men- sommeren er ikke helt ferdig for meg. Allerede på torsdag morgen setter jeg og min elskede oss på flyet til Athen. Han vet ingenting enda- SURPRISE- da han fyller 40. og vi har 10-års bryllupsdag. Vi skal bo på et 5-stjerners hotell med utsikt over Akropolis, med takterasse med basseng og restaurant. Vi skal utforske Plaka- gamlebyen, ta en titt på Akropolis, og muligens ta en båttur til en av de greske øyene rett utenfor Pireus. Gleder meg :) Håper jeg ikke smeller på meg noe mer vekt ila de 4 dagene, jeg skal være forsiktig....

 

Kommer tilbake med mer senere, jenter- her skal fettet få svi!!!!

 

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her var :-)eia tilbake du - velkommen hjemmom!! Turen til Athen høres da kjempekos ut - lenge der da? Hvilket hotell skal dere bo på? ...og hvor har du bestilt?

 

Hørtes helt konge ut.....han blir vel helt konge og gemalen da tenker jeg;)

 

Ja, de kiloene, de kiloene Soleia....d e'kke så greitt bestandig! Men du får dem unna skal du se. Bare vent til hverdagen kommer og ferietur(ene) er unnagjort, så kan du konse på mat og trim igjen. En kan jo ikke gi opp vettu.

 

Ha en himlende flott opplevelse i Athen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heia, håper turen til Athen var like flott som forventet :) går igrunn ut ifra det :)

 

Et jobbrelatert spm; har helt panikk nå, har det for meg at det er TO inni der... Ifølge litteraturen skal livmoren begynne å komme opp av bekkenet om en til to uker, altså i uke tretten-fjorten. Jeg er nå i tolvte uke, 11+2 og jeg kjenner livmor en HÅNDSBREDD over symfysen nå. Er dette normalt? Har tidlig ul den 6.9, da er jeg 12+4. Synes det er enormt lenge å vente... Legen på første kontroll var mildt sagt ikke særlig kunnskapsrik ang disse tingene, spurte ikke engang om hun kunne prøve seg med doppler... Etter mye om og men fikk jeg overtalt henne til å gjøre gu, måtte ha ny cytologi, og hun var forsåvidt overrasket over at hun kjente livmor i det hele tatt - på en gravid kvinne :o jaja, hun gjorde sitt beste og var veldig hyggelig, men som sagt føles det enormt lenge til neste tirsdag og ul :)

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: GRATULERER!!!!!!Det har jeg ikke fått sagt enda, og det har jeg dårlig samvittighet for :) Dette er virkelig kjempegøy :o

 

Så: jo, det er litt overraskende at du kjenner uterus allerede, og en håndsbredd over symfysen er jo voldsomt. Som oftest kjennes jo ikke uterus over symfysen før etter 12 uke. Kan det være at du er lenger på vei enn du tror? Eller så er det en liten mulighet for to der inne;) Ellers så vokser du rett og slett litt fortere enn "snittet" nå i starten :) Det blir spennende å høre fra UL-hold meg oppdatert!!!!

 

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Kjæresten (kirurgen) mener at en håndsbredd var å ta litt i, han mente at fire cm var mer rett. Når jeg legger lillefinger inntil symfysen holder jeg rundt livmor med alle fire fingre om du skjønner. Synes dette er heftig jeg :) mammabukse har jeg tom måtte kjøpe, magen er stor og oppblåst i tillegg til uterus son tydeligvis vokser med rekordfart, takler ikke press på magen i det hele tatt... Vekta er stadig 66 kg, og høyden er standard dame på 167.

 

Ingen tvil om sv.skapslengden, tok negativ test samme dag som jeg fikk siste mens, og jeg kjente EL godt - Hehe, fikk den under frokosten på hotellet på madeira :)

 

Var helt på styr her i stad, ringte føden og fikk snakke med jordmor - men jeg var ærlig og sa ifra først at jeg visste jeg ikke ringte helt til rett forum og at jeg hadde noen spm til jordmor dersom hun hadde tid :) tror hun flira litt av meg, hun sa også at det kunne være en slags normalvariant, eller tvillinger, men at jeg fikk ta livet med ro og vente til ul å se... Hun påpekte at når barnet eller barna uansett er velkomne så har det ikke så mye å si om jeg vet det er en eller to i uke 11+2 eller 12+4 :o for en pine, jeg vil jo selvsagt vite NÅ!

 

Jeg må si at jeg virkelig håper på ett barn om gangen, men jeg har i løpet av dagen kommet frem til at det er som det er og at det tvillinger selvsagt er like velkomne som en!

 

Takk for svar, stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Heihei, her var det bare en - frisk og fin og sprekke de :D fantastisk :) for en flott jobb du har - bare det å se babyen min for første gang på ul var det største øyeblikket i mitt og min kjæres liv - og vi har jo en rekke slike øyeblikk i vente i tiden som kommer - sammen med jordmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...