Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Ja, her er det i alle fall sol! Herlig høstvær på vestlandet :-)

 

Synd at du må stramme inn pga høyt kolesterol. Minni, men kanskje litt bra også? Du skal se at motivasjonen kommer nå som legen har sagt at du må!! Du klarer det nå!

 

Jeg har vært flink denne uken, så jeg er optimistisk i fht veiing på fredag!

 

Zumba kl seks, må skifte. Ha en fin kveld :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Hei..

 

Solen skinner her idag også,flotters,måtte fyre litt på morgenkvisten.:-))

 

Ja,litt synd med kolesterolet,men håper å få det ned igjen,jepp det er lettere nå. Håper å ha gått ned ltt mer til imorgen.

 

Skal prøve å ha 3-4 snopfrie dager i uken og heller kose meg litt med en sjokolade på lørdager.Litt må en vel unne seg.

 

Gøy med zumba kaika,er treneren flink??:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømma at eg ikkje har nokon forhåpningar til veging i måro. Denne veka har også stått i da usunnes tegn, men har nå fått klemt inn 2 treningsrunder + masse vasking og bæring. Blir ein tur i måro og, men veit ikkje om da blir gåtur eller løping. Forhåpentligvis blir da skogstur med ei venninna.

Så lenge eg ikkje går for mykje opp, så er eg i grunn fornøyd.

 

Torsdag er suppedag, og dagens suppa var:

 

Kyllingsuppa med pasta og brokkoli.

 

Antall porsjoner: 4

 

1 ½ dl pasta, for eksempel pastaskruer

½ grillet kylling

1 løk

1 rød paprika

1 ss olje

12 dl vann

2 terninger hønsebuljong

1 boks hakkede hermetiske tomater

1 ss tomatpuré

½ ts sukker

ca. ½ ts salt

ca. ¼ ts pepper

200 g brokkolibuketter

 

Eg brukte kyllingfileet i staden for grilla kylling. Kok pasta. Skjær kylling i passe biter, og steik dei. Surr løk og paprika blank sammen med kylling. Ha i vatn, buljong og tomat, og kok opp. Ha i pasta og brokkoli og smak til med krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, den suppen skal jeg prøve! Så kjempegod ut.

 

Har litt god følelse til i morgen, men vi får se :-)

 

Herlig høstvær her også! Zumbainstruktøren er herlig! Kjempeflink.

 

Ser på X-faktor og snakker med datteren min - vi snakkes!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her går det forsatt rette veien:

 

10//9: 76,9 kg

17/8: 77,1 kg (opp 200 gram)

24/9: 76,4 kg (ned 0,7 )

1/10: 75,4 kg, (ned 1 kg) midjemål: 84 cm

8/10:

15/10:

22/10:

29/10:

 

Herlig! Måtte det bare forsette sånn! Mål for neste uke må bli å klare å komme under 75 kg.... Det skal klare ved å trene tre ganger, spise GR-mat og drikke MYE vann. Glemmer litt å drikke vann, jeg, og det vet jeg at jeg bør.

 

Neste uke må det bli veiing om torsdagen for meg. Jeg skal til London grytidlig fredag morgen! Gleder meg veldig, har faktisk aldri vært der før. Skal reise sammen med min kjære og våre to tenåringsdøtre. Vi skal på musical, byvandring og selvfølgelig shopping :-)

 

I helgen blir det en del jobbing på meg. Må rydde og ommøblere på klasserommet og gjøre ferdig en del planer.

 

Ha en fin helg :-) Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg:-)

 

23/9 :79.9)

24/9:80.2kg:-(

1/10:79.9kg ned 300 gram

8/10:

15/10:

22/10:

29/10:

5/11:

12/11:

 

ser ut til at det går nedover nå,veier 300 gram mindre,og nytt tall.Liker virkelig ikke 80 tallet. Har som mål 500 gram neste uke.:-)

 

Gratulerer med nedgang Kaika,så flink du er minus 1 kg da:-))

 

takk for god kyllingsuppe oppskrift Sisee:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal påstå at eg går for fort ned i alle fall. I dag blei da -200 gr. Jaja, kjenner at eg ikkje klarer å engasjera meg så veldig akkurat no, er vel noko sliten etter dei siste to vekene.

 

I dag er planen og rydda og nusla litt heima. Eg tar ein pause frå flyttevask, og gjer meg heller ferdig i helga. Kvifor eg utsetter da? Hihi, skal eg fortella ein hemmelighet? Eg er 35 år i dag. ;)

 

Og no når eg såg da svart på kvitt fekk eg ein anelse angst. Helldussen, eg er snart 40!! Eg føler meg jo ikkje ein dag eldre enn 25! Kor blei tida av? Eg er jo snart middelaldrande!! Kjære vene, eg har blitt ein av dei som tenåringane synest er "dritgamle". Trur eg spiser litt is... Alt håp eg ute uansett.... Fra no av går da bare nedover... med alt....

 

Eller eg kan bli som Wenche Myhre synger om. Holda meg som eg er i dag, og ta den heilt ut når eg bli 66!! (Som tydeligvis ikkje er lenge til. :S)

 

God helg alle sammen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Sisee!!! Jeg er også 35, i følge fødselsattesten. Og helt enig i resten. Har aldri følt meg bedre, og så skal noen komme å fortelle meg at jeg begynner å dra på åra? De må være gale.

 

Her har jeg ikke tenkt å bry meg om vekta i dag, har ligget helt stille i det siste, men nå begynner mor å komme seg på bena igjen. Og tallet på vekta er egentlig urealistisk. Så det så! Men kjekt å se at dere alle hadde nedgang, i større eller mindre grad.

 

Ha en strålende aktiv helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisee:Gratulerer med de 35.kos deg masse:-)) Gratulerer med nedgang også kjempebra!

 

Jeg blir 40 før deg,neste år,så kos deg med de 5 neste årene før du er 40,hehe:-))

Kan ikke si at jeg gruer meg til å bli 40,men skal nå kose meg med det siste året av 30 årene..:-)

 

Idag har jeg fått unna litt husvask og klesvask,så har en god følelse,nå kan jeg ta helgen.Håper på sol da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 300 gram siden 13.09 (når jeg tok pause). Veier nå 64.5 og har gått ned 4.6 kg siden 27.07.

 

Glemte å ta midjen, må huske det imorgen!

 

Har fått 7.1 trimpoeng så langt.. oioi.. dvs jeg må få til 8 til i helgen for å nå målet mitt... eh.. kan bli vanskelig...om ikke umulig!!

 

HIPPA HURRA for deg Sisee! Jeg prøver å nyte de siste 4 årene av 20-årene jeg heh.. Dere er jo for hauggamle tanter å regne hele gjengen! ;) Fikk panikk den dagen jeg ble 25 (som helsemessig skal være det beste året av livet). Deretter: Forbrenningen synker, brystene blir slappe, rompa henger.. Akk o ve. Så ble jeg 26, og litt klokere på livet, og har innfunnet meg med at prosessen heldigvis ikke går så fort.

 

Veldig kjekt vi alle har hatt vektnedgang!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått 35-årsdag, Sisee!

Her kommer en liten hilsen fra den eldste, hauggamle tanten, he, he, he!

 

Er jo morsomt å lese hva dere skriver om alder. Tenkte akkurat det samme selv, da jeg var i slutten av 20-årene, og i slutten av 30-årene... Det som skjer er jo at vi skyver "gammel-grensen" foran oss, for vi føler oss ikke gamle! Jeg er jo det samme mennesket som jeg alltid har vært, inni meg er jeg som før (bare litt klokere....håper jeg).

 

Hengepuppene og kroppens forfall kan man jo bremse med sunn livsstil og trim ( og i tillegg har vi jo hold inn-truser og push-up-BH-er!!)

 

Ha en strålende lørdag, nå skal jeg på trening :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var uken i gang! Her på vestlandet øser det ned i dag - tror det har regnet uten stopp i hele dag.

 

Har vært på trening i kveld. Var på step på treningssenteret - gjorde godt! Blir sikkert 2 tp av det :-)

 

Fredag begynner høstferien og jeg skal til London med familien! Gleeeder meg.

 

Ha en strålende uke :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her siden før helgen,har hatt besøk både lørdag og søndag fra familie/slekt og det var koselig.Forsinket bursdagsfeiring.Fikk mye fint:-)

 

Ble ikke noe sol i helgen da,men får håpe på sol til neste helg.Kjedelig for de som har høstferie nå da:-(

 

Nå er det full skjerpings på slankefronten fom idag.Ikke så lett da jeg har fått mensen og fyser,men skal unne meg litt,men ikke hele posen.Lurer på å ta veiefri på fredag og heller veie meg uken etter.

Satt meg noen mål:

 

mål 1: 78kg til 1 november

mål 2:76kg til 1 desember

mål t: 73 kg til 1 februar Da har jeg gått ned 7 kg.Håper å klare dette.Blir rundt 2 kg i mnd.

 

Gratulerer med nedgang,Snegla,så flink du har vært.:-)

 

Høres herlig ut med London i høstferien Kaika,håper du får en fin ferie med familien. Var der for noen år siden og syntes det var kjempefint der,:-)

 

ha en fin uke.________________(vil ned til 73 kg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du hadde en fin feiring, Minni!

 

Ja, viktig å sette seg mål. Det virker realistisk å klare målene du har satt opp, men da må du være standhaftig. To kilo i måneden bør jo gå? Jeg har som første mål å komme ned i 73 kg og BLI der en stund.... Er nå 75,4 (eller var de på fredag), og skal være storfornøyd hvis jeg er under 75 kg på fredag!

 

Tror det er lurt å ha litt veiefri i blant - kan bli for opphengt i dette med vekt og slanking. merker at jeg er det.... Jobber med meg selv slik at jeg ikke MÅ si noe om det hver gang noen serverer kake o.l på jobb. heller tie stille, og ta et pitte lite stykke (gjorde jeg på mandag...)

 

Nå er det studier på meg, skal delta på et nettmøte om tre kvarter, så nå må jeg forberede meg!

 

Snakkes :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Etter to dager med sykling igjen føler jeg at sofaslappheten begynner å gi seg og det er så vanvittig deilig å få tilbake energien! Og så gleder jeg meg til fredag, kamerat vekt var sympatisk innstilt i går :-)

 

Håper alle har en kjempefin dag - selv om det er vått mange steder er det mildt og fint å være ute, i dag blir det lang gåtur...eller kanskje dansetime? Det hadde vært fint en slik grå dag. Trening er mitt beste middel mot mens-fysingen, Minni, kanskje også for deg? Trenger ikke være så langt, bare intensivt nok til at kroppen får skiftet gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings.

 

Har kommet hjem fra Hellas turen,og vel så det.

 

Ser at dere er flinke,setter dere mål,trener så det suser.Jeg skal og tutche modusen til å komme meg ut av sofaen,skal ikke bli sofa gris.

 

Flott med sol og varme.Matmessig syntes jeg det ble vanskelig å beregne,yoghurt var så søtt at jeg spiste bare en.Is- spiste 3 is hvor av to var lavkalori.Smakte ikke på søtsaker forøvrig.Frukt ble ofte kun en banan pr dag.

 

Men uansett sukk,litt mere brød som forett her og der.Litt mer spising på gresk aften.For å ikke snakke om drikke,et gl her og der,selv om jeg valgte vin og ikke det søte.Vet hvor lite som skal til.

 

Nå er det bare og finne frem til stå på viljen jeg hadde og komme i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Det var herlig å komme seg ut av sofaen.Har vært på fjelltur i går,kjenner det på kroppen i dag.

 

Kom meg helt inn i Roede metoden i går.Spiste vel litt lite for fiskesuppen i går kveld innholdt bare 65 kcal.

 

Jeg skal ut å svette litt i dag og,joggetur eller kanskje sykling.

 

 

Ha en fin fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på god vei på målet,veier 200 gram mindre idag.

 

23/9 :79.9)

24/9:80.2kg:-(

1/10:79.9kg ned 300 gram

8/10:79.7kg ned 200 gram.

15/10:

22/10:

29/10:

5/11:

12/11:

 

1.7 kg igjen til første mål:-)) Skal begynne på drop-in kurs 25 okt .:-))

 

Nikkoline:fint å høre at du storkoste deg i Hellas.Kan tenke meg at det var fint der,og spennende mat.

 

Spent på å høre om dere andre har gått ned. ha en god fredag og helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med nedgang Minni! Jeg er på reisefot for tiden og har ikke vekten her.. Skal hjem igjen neste fredag, så får veie meg neste lørdag.. Klarte ikke komme inn i slankemodusen så bra igjen, så fortsetter med pausen til neste lørdag, og DA er det på an igjen.. Blir helt sprø av å tenke kalorier noen ganger. Er forøvrig inne her og leser innimellom, altså:)

 

Er flink til å trimme da, så håper det gjør utslag..!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her min salat,rundt meg er det potetchips og sjokolade,landskamp og så videre.Har smakt på en rute med sjokolade.

 

Neste gang jeg skal til syden er jeg ferdig slanket i god tid.Orker ikke sånn en mnd før sommer slanking.

 

Har vært på fjelltur nr 2 siden jeg kom hjem.

 

Nå skal jeg kose meg med skyr og kaffe.

 

Klem til Minni for innsats med resultat.Du når snart målet.

Snegla,trening er flott,fortsett med det.Frigg du sier det trening hjelper mot det meste, så i høst kommer vi oss ut og på treningssenter eller anna aktivitet.Jeg leste et sted var det i en avis? At dersom vi ikke kan komme oss ut å trene i høstmørket bør vi vurdere å flytte til et varmere land.

 

Den ene poden min skal nå på lang treningssamling med junior landslaget,er så stolt over hans innsatsvilje.:)

 

Ha en fin helg mine flotte jenter,hvor er kaika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innsats jenter, nå begynner det for alvor å bli mørkt ute, så nå er det viktig som aldri før å fortsette å komme seg ut! Denne uken var forresten ikke vanskelig, det var så mildt at jeg kunne finne frem sykkelshortsen igjen!

 

Vekten viste en hel kilo ned (dog i går), og det er kjempemessig, nå 70, 3! Kjempebra, gjett om jeg ble utålmodig, mitt fremtidige titall er innen rekkevidde!!

 

Men kroppen oppfører seg merkelig om dagen, opp og ned i ett eneste kjør, mer enn vanlig. Synes ikke det er logisk, eller er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni

Håper du finner drømmeskoene ved neste runde.

 

Vet dere hva?Det ble ingen leketrening på meg i går.Mannen min bet på tanken jeg hadde ytret på morgenen.

 

Først dro vi på skisamlingen som ble arrangert oppe i dalen her.Vi tok bilder og snakket med folk drakk kaffe osv.

 

Da vi kom ned ble altså den her turen en realitet.Tre strake timer på fjellet.Da vi kom ned lia var det blitt mørkt og regnet hadde laget lia til slalombakke.Plutselig fant jeg meg selv nede i et stort hull ved siden av stien.Kom meg opp igjen men rett etterpå begynte jeg og gli,jeg gled ut av stien for hodestups nedi bakken,du store tid kor gøy det var,holdt på å le meg i hjel.

 

Det er faktisk ikke så farlig å falle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...