Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Hei Frigg!

Lurte berre på korleis det går med kjolen du strikkar?

Eg har no kommt så langt at eg har strikka heile skjørtet og halve "beltet" under brystet. Var litt arbeid med det beltet då' date=' men trur det blir veldig fint!

Koselig høstarbeid!

 

Klem frå Rosalilje[/quote']

 

 

Hei!

Du er jammen flink ;-) Jeg nærmer meg beltet, men er ikke helt oppe ennå, snaart.. Sa du hvilken farge du endte opp med? Jeg har byttet beltet fra brunt til en rødlilla, tror det blir veldig fint!

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Jaja. Smått og pent. Men det er nok det som fungerer for meg.

 

Det var så lyst og fint å stå opp i dag, takket være snøflakene som drysset ned i natt. Jeg gikk til jobb og nynnet "I feel good, I knew that I would, now.." (James Brown) Ha en kjempefin helg!

 

22/10: 70,2

15/10: 70,6

8/10: 70,3

24/9: 71,3

17/9: 71,7

10/9: 71,9

3/9: 72,8 70,2

26/8: 72,8 70,7

20/8: 73,1 70,3

13/8: 74,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag... Vi er ikke helt venner jeg og vekten for tiden.

 

Jeg er flink å trimme, jeg er flink i hverdagene, men spiser dessverre alt for mye i ferier, helger, på klubb og i besøk. Og det er jo MANGE av de nevnte dagene. Jeg MÅ jobbe med meg selv i forhold til kosemat... Denne høsten har jeg vært i syden en uke, i mange besøk, i London en langhelg og mange helger på hytten. Av den grunn har vekten gått OPPOVER i stedet for nedover. Blir litt motløs...

 

Skal livet alltid være sånn? Misfornøyd med meg selv fordi jeg ikke klarer å gå ned 5-6-7 kg? DERFOR er jeg nysgjerrig på McKennaboken, Minni, for den griper fatt i (tror jeg)akkurat det jeg sliter med: Det å begrense seg i sosiale lag, det å kose seg med litt - ikke skufle innpå når anledningen er der...

 

SUKK. Skal skjerpe meg. Elsker den positive innstillingen din, Nikkoline! Skal skjerpe meg. Kanskje jeg også skal strikkelitt, Frigg? Flink du har vært, forresten :-) Vurderer sterkt å melde meg på et GR-kurs...

 

Begynner nå med ny liste, og går tilbake til min "gamle" veiedag om torsdagen.

 

God helg! Skal ut og spise tapas med gode kolleger i kveld. Skal IKKE overspise :-)

___________________________

 

22/10: 76,8 kg, midjemål 84 cm

28/10:

4/11:

11/11:

18/11:

25/11:

2/12:

9/12:

16/12: ca 73 kg, ønsket midjemål: Under 80 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni! Jeg lurer på hva du synes om den McKennaboken? Var akkurat inne på en nettbokhandel' date=' og det var rett før jeg bestilte den. Hva synes du? Er den verd å lese? Det virket som om du ble veldig inspirert med det samme, så var du plutselig tilbake på GR-kurs igjen...

 

Kaika[/quote']

 

Hei. Det var inspirerende å lese boken og høre på cdn,men etter å ha fulgt boken(en uke) om å spise det jeg ville og drikke det jeg ville,så gikk jeg OPP!;) så dette funket ikke før meg..;) men kan jo hende at det funker for deg.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang frigg kjempebra!

 

så flink du var nikkoline som ikke spiste den sjokoladen som lå på bordet.hadde det vært meg så hadde den blitt borte på et blunk!hehe

 

Idag har jeg restartet på grete roede og satt ny startvekt,80,4kg:( sukk gårsdagens vekt og håper å miste noen gram til neste fredag.

 

jeg heier på dere:);)

 

god helg. her skinner solen! kom bittelitt snø igår,men denne ble borte på morgenen idag!

 

snegla Nå har jeg har kjøpt meg vintersko. så på sparkjøp nede i gata her ,på noen fine sko,men der hadde de ikke min størrelse,så jeg tok likegodt og bestilte de på nettet,da fant jeg meg et par sko til.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Hei Frigg!

Eg strikkar kjolen nesten som den er på mønsteret, men brukte ein grå Kid Silk i skjørtet istadenfor svart, så kjolen ikkje blir så mørk. Trur det blir fint!

Einaste eg lurer på, er at beltet er jo ganske stramt, kan jo bli litt vanskelig å få på seg kjolen? Omtrent ferdig med beltet no, var litt arbeid med flettemønsteret, men blei veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Fikk ikke tid til å veie meg på fredag, så gjorde det igår istedet, opp 1.5 kg siden... Ja, jeg husker ikke. Ganske lenge. Siden før pausen iallefall. Veier nå 66.1, men vet at det ikke skal mye til før jeg kommer meg ned igjen ;) Glemte å måle midjen, får gjøre det imorgen tidlig igjen..! Har ikke spist noe godteri i helgen da, men det ble en halv flaske rødvin og 4 øl tilsammen fredag og lørdag..så det hjelper jo ikke for godteriet sin del.. All ære til deg Nikkoline som lot sjokkisen ligge..! :D

 

Har fått 12.7 trimpoeng denne uken, mye takket være at jeg går en hel del.. Alle monner drar!

 

Du kommer deg nedover igjen du også Minni, det er jeg sikker på!! Vi får ta oss selv i nakkeskinnet hehe ;)

 

Gratulerer med nedgang Frigg!! Synes alltid du har nedgang jeg, hva gjør du som ikke jeg gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også stum av beundring, Nikkloine. Med mindre jeg virkelig er i støtet finnes ingen form for fredelig sameksistens mellom meg og den skålen! Men jeg prøver veldig hardt å ta små biter og nyte smaken leenge...det er nok det som hjelper meg!

 

Når jeg begynte å føre mat her var jeg ærlig overrasket over at jeg ikke spiser flere kalorier enn jeg gjør til daglig...eller rettere sagt, som mat. Ikke rart at man "trenger" nøtter, snop og hva det måtte være for å få tilfreds kropp! Det er de som påstår at jeg er nesten for glad i grønnsaker, kanskje blir det av og til for lite kalorier på ungene også, de orker jo ikke store mengder.

 

Vet jeg har sagt det før, men en god ting kan da ikke gjentas for ofte? Boken om Franske kvinner... er nettopp hva jeg trengte for å kose meg med måte ved alle de uendelig antall anledninger som dukker opp i mitt liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frigg!

Eg strikkar kjolen nesten som den er på mønsteret' date=' men brukte ein grå Kid Silk i skjørtet istadenfor svart, så kjolen ikkje blir så mørk. Trur det blir fint!

Einaste eg lurer på, er at beltet er jo ganske stramt, kan jo bli litt vanskelig å få på seg kjolen? Omtrent ferdig med beltet no, var litt arbeid med flettemønsteret, men blei veldig fint![/quote']

 

Jeg oppdaget at jeg hadde (klønete nok, kunne sparke meg selv) sluttet for tidlig med å ta inn masker. Skjønner ikke hvordan jeg klarte det, men fakta besto... Så da jeg skulle begynne på beltet måtte jeg rekke opp et stykke i stedet.

 

Jeg er litt bekymret for om bryststykket blir stort nok, så nå er jeg veldig glad for at du ligger foran og kanskje kan sende over noen tips! Full av beundring over at du er ferdig med beltet allerede!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag!

 

Jepp,mandag igjen og denne uken skal jeg trene,sist uke ble det lite trim.

 

Blir sykling idag og imorgen gåtur tenker jeg.håper finværet holder seg.sol idag,men bare +10!;)

 

Er i full sving med å gå ned i vekt,funnet frem en bok med mange gode oppskrifter og prøver disse( helen foster 6 måltider om dagen-gå ned i vekt).har gått ned i vekt med hjelp av denne før,så SKAL klare det denne gangen også.Mål nå er 700 gram til fredag,bli med:)

 

Frigg og rosalilje,så flinke dere er til å strikke. Hadde vært gøyå se bildet av kjolen når den er ferdig,men:-)

 

ha en fin mandag og ny uke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Alternativ slanking her og.Jeg tenker at når det har stoppet opp så kan det være greit å prøve noe annet.Jeg satser på ketosemetoden sunny beach,der jeg kutter ut karbo og spiser mest proteiner.

 

Skal holde på i ei uke,så får jeg se.Meningen er å få piffet tilbake,også fortsette med Roede.Ligger på 1400 kcal så burde gå ned over et kilo.

 

Hemmeligheten ligger i forbrenningen.Når kroppen ikke får karbo blir den tvunget til å forbrenne fett.Så får vi se.Spennende.

 

Minni,hvor mye spiser du?

 

Frigg,bare så synd at vekta ikke vil ned,prøver en annen metode.kanskje jeg har tullet så lenge med Roede at kroppen trenger å bli lurt på en annen måte:)Men jo jeg har virkelig endret kosten det siste året,omtrent ikke godtespising.

 

Jeg er imponert over strikkerne,skulle sett resultatet:)

Franske kvinner,hvor får jeg tak i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nikkoline:

spiser rundt 1600 kcal om dagen,men i helgene blir det litt mer,pleier ikke å skrive opp da,men gjorde det i helgen og da ble det over 2000kcal..sukk.Så er nok derfor jeg ikke går så fort ned i vekt,at jeg spiser mer i helgen mener jeg.

 

Flink du er som ikke har spist så mye godteri da:-)

 

Så er nok derfor jeg ikke går så fort ned i vekt,at jeg spiser mer i helgen mener jeg.

 

Gikk en tur på morgenkvisten idag og ble 0.8 trimpoeng,ellers idag har jeg bakt brød og rundstykker. (grete roede brød).

klarte å brenne meg isted da,på håndleddet ikke noe godt:(

 

ble trim igår også aerobic 25 min ,tilsammen 1.8 trimpoeng til nå.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjopp!

 

Skal på en crosstraining time på sats idag. Det er en beinhard intervalltime med kondis og styrke. Hva kan mon det beste vær å trimregistrere det som? Ca tid brukt på styrke og ca tid brukt på intervall..?? Er hardere enn vanlig styrke eller kondistime, så det blir liksom ikke helt riktig... Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte uken bra i går med å gå på step/ styrke - god time og jeg sanket 2,2 tp! Godkjent kostehold.

 

Skal nå gå meg en kjapp spasertur og sanke meg ett tp til. Godkjent kosthold i dag, også. Har allerede takket nei til sjokolade og kjeks denne uken, så har begynt bra!

 

Jeg leste boken om de franske kvinnene for noen år siden, og syntes at den var veldig god, Snegla! Tror jeg skal lese den om igjen (lånte den på biblioteket den gangen) Veldig fin bok!

 

Jeg har begyntå strikke på ett tubesjal. Ble så inspirert av dere strikkere, her inne :-)

 

Blir spennende å se om ketolysekuren funker, Nikkoline! Jeg har prøvd før i 14 dager. Det funker bra, men kostholdet passet ikke meg i lengden. Kjenner en som har slanket seg 10 kg på den måten. Lykke til!

 

Sukk, Minni. Jeg spiser ALT FOR mye i helgen - det er mitt problem...

 

Nå en tur! :-)

 

kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar treningsfri idag,men imorgen blir det trim til og fra jobb og vasking..puh.;)

 

litt lei av å tenke sunt,bli slank om dagen,men håper dette endrer seg.

kan jo være pga været også at jeg tenker slik,blir deppa i regnvær hehe...sikkert bedre humør imorgen..hehe.:( Har nå gått ned noen gram siden mandag juhu..

 

kaika: flink du var igår da med trimmen,godt å røre på seg. Fint at du synes det går bra med slankingen. strikkiing er gøy,holder på med et skjerf jeg da:)

 

snegla: ikke lett å vite hvor du skal sette crosstraining på listen.Kanskje andre vet det her inne på vektklubben??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Ikkje kjekt å måtte rekke opp Frigg...

Eg valgte ein annan løsning....

Er ferdig med kjolen, manglar berre armane, og oppdaga at den var i smalaste laget over magen/hoftene! :eek:

Strikka str.S/M, som skulle vere passelig, men har nok strikka litt stramt i forhold til oppskrifta. Kan fint bruke den, men likar ikkje så godt når det er heilt inntil sittande.

Eg har då begynt å strikke kjole nr.2 som er to størrelsar større i skjørtet. Beltet og brystpartiet satt som eit skudd, så det strikkar eg likt! ;)

 

Den andre kjolen skal eg enten gi vekk eller selge.

Dei som vil sjå kva me strikkar på kan sjå her:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=125&d_id=1&lang=no

 

Håpar ikkje nokon blir irritert over at det blir så mykje strikkeprat her på eit slankeforum...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at vi kan koble inn andre emner enn slanking,vi skal jo leve ved siden av slankingen he he.

 

 

Strikking,shopping og alt annet som tilhøret livet til folk her inne er flott å lese om.Jeg elsker denne linken,og gleder meg over hver gang noen har skrevet innlegg.

 

Foressten så har jeg enormt med hilsninger på facebook har bursdag i dag,med lavkarbomat på menyen.Kaka ble noen fiskekaker,tuller men det ble seigryte uten potet.Verdens magreste bursdagsmeny på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag for meg i dag, og jeg er sååå glad. NED for første gang på lenge, men jeg har vært flink hele uken, også...

 

Har trent to ganger og gått tur i renværet og spist godkjent kosthold hele uken (rolig nå - er bare torsdag i dag...he, he). Skal være flink resten av uken, også.

 

Kjekt å lese om litt annet, ja! Enig med det. Alltid kjekt å kikke innom lenken vår og se om det har kommet noen innlegg!

 

Ha det fint :-)

 

___________________

22/10: 76,8 kg, midjemål 84 cm

28/10: 75, 5, midjemål: 83,5 cm

4/11:

11/11:

18/11:

25/11:

2/12:

9/12:

16/12: ca 73 kg, ønsket midjemål: Under 80 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer,så flott at du har gått ned i vekt Kaika:) Ja ikke sant,til syvende og sist handler det om å følge meny,ha disiplin.

 

 

 

Jeg syntes det er litt spennende å prøve lavkarbo diett.Det er litt uvant og gir mindre valgmuligheter når det gjelder mat,så ikke noe jeg kommer til å satse på over tid.Men hvorfor ikke prøve for å gi seg et puff,en start når vekta ikke vil ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikkoline:

 

Gratulerer med gårsdagen,håper du hadde en super dag:-)

kos at du fikk så mange hilsninger da:)

 

Jepp,er kos å snakke om noe annet en bare slanking,er bare å fyre løs,,hehe.

 

Gratulerer med nedgang Kaika,kjempebra!

 

Idag har jeg fått shinet opp huset til helgen,så lukter rent og godt her nå,igår orket jeg ikke å gjøre noe,men humøret er heldigvis bedre idag,selvom det regner,hihi:)

 

kos dere masse....snart helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det var for morgenens store overraskelse - mens dere har vært flittige slankere og så flinke om bare det har jeg vært på reise, spist, drukket og jeg vet ikke hva. Sett en annen vei, i hvert fall. Og tatt av en hel kg, nesten! Skjønner ikke et bær av det. Men etter fem(!) ganger på vekta måtte jeg bare konstatere at den ville ikke lenger opp enn 69,3. Farvel forhatte 70-tall. Måtte du aldri vende tilbake!!!

 

Så herved: Sender en bra dose inspirasjon til dere alle! Gratulerer med dagen til Nikkoline og mindre selvopptatt melding litt senere.

 

29/10: 69,3!!

22/10: 70,2

15/10: 70,6

8/10: 70,3

24/9: 71,3

17/9: 71,7

10/9: 71,9

3/9: 72,8

26/8: 72,8

20/8: 73,1

13/8: 74,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, Frigg!! Du har vært utrolig flink i høst! Gratulerer :-) Jeg skal også komme under 70 på lang sikt. Nå skal jeg aller først komme under 74! Dvs jeg skal klare 73 før jul.

 

Godt å få vasket huset, Minni! I går kom jeg hjem til nyvasket hus - min datter hadde OD-dag hjemme og var min private hushjelp. Herlig!

 

Gratulerer med overstått, Nikkoline! Skal si du hadde en disiplinert bursdagsfeiring, he, he! Stå på med lavkarbo, du. Har du vært inne på nettsidene som heter noe sånt som lavkarbo.no? Mange oppskrifter og eget forum. Bare ikke forsvinn fra vårt forum, da!

 

God helg til alle dere gode, og flinke damer :-) Denne helgen skal jeg gå på trening, spise behersket, men unne meg litt mørk sjokolade og noen glass rødvin :-)

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29/10:80.4kg ned 100 gram:)

5/11:

12/11:

19/11:

26/11:

3/12:

10/12:

 

Ned 100 gram og det er jeg fornøyd med.;) har vært flink denne uken,og trent 3 ganger.Ble gåtur til og fra jobb idag. Har som mål å veie 79.9kg neste fredag,og det BØR jeg klare.500 gram. hadde vært gøy se et nytt tall.

 

Gratulerer med nedgang til kaika og frigg,så flinke dere har vært.sukk blir vel snart alene på denne tråden,dere er jo så flinke alle sammen..hehe.:(

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...