Gå til innhold

Vil ned 8 kg innen sommeren 2011. :-).


Gjest cloetta

Anbefalte innlegg

Gratulerer til minni som har startet ferden nedover på vekta.

 

Jeg gleder meg sammen med Frigg som viser meg vei nedover mot 60,så det går altså????Trodde ikke vekter har 60 tall.;)

 

Kaika,jeg blir ikke lenge på lavkarbo,tror Roede eller noe i nærheten passer meg best.Men gøy å se på mandag om det er noe effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 891
  • Created
  • Siste svar

Hei! Litt strikkespørsmål..

 

Jeg har strikket løst...og da jeg var oppe på de etterlengtede 62 cm fant jeg ut at jeg i hvert fall ikke trengte videre skjørt. (Strikke også S/M)

Så er det det at jeg ikke er spesielt smalbygget, og da lurte jeg på om overdelen blir for smal, og at jeg skulle strikket den i neste størrelse. Men fra din melding er det sannsynlig at det er greit å fortsette som jeg har begynt?

 

Du må virkelig være tålmodig som går løs på nytt! Skjønt...her er en meget misunnelig datter. Spørs om hun også må få noe som ligner. Du vet ikke tilfeldigvis om en fin kjole str 10 evnt 12 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hei en gang til!

 

Hadde også begynt å tvile, Nikkoline. Så da den stoppet der tenkte jeg kanskje vekta hadde hengt seg opp... :-)

 

Og fint det går bedre Minni, med kursstart og det hele kommer dette til å gå kjempebra! Kanskje du til og med får noen nye tips som vi alle kan få lov til å nyte godt av?

 

Hurra, regnvær og Halloween og gode greier (det beste er at det ikke er så mye av Halloweensnopet som frister, så da er jeg hjertelig fornøyd med tekoppen min!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Frigg: Hvis skjørtet har blitt passe, vil eg tru at du strikkar så laust at overdelen vil passe og. Mitt skjørt blei smalare enn XS/S, og så liten er eg ikkje...eller det vil seie den passar heilt fint, men følte den blei litt meir inntil sittande enn eg føler meg heilt vel i. Men resten var heilt passe, er ikkje så veldig barmfager eg då! ;)

 

Syntes den var veldig kjekk å strikke, så kosar meg med neste eg, ser ikkje mørkt på det!

 

Har ikkje sett noko oppskrift i 10/12 år, men skal gi deg ein lyd hvis eg kjem over noko. Det må du gjere hvis du finn noko og, har ei datter til i akkurat den størrelsen som sikkert kunne tenkt seg ein kjole og hvis søstera får! :-)

 

Går jo fint å berre lage ein mini-versjon av kjolen du lagar no då, men litt prøving og tenking blir det jo...

 

Så kjekt at du fekk så positivt resultat på vekta då!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo DET fine været idag da,så har gått meg en halv times tur idag,0.8 poeng idag,tror det blir sånn ca.litt over 3 trimpoeng på en uke,det er bedre enn ingenting..ikke sant?!;)

 

Har hatt en fin og avslappende helg,var jo ikke det b este været igår,regnet,men MYE bedre idag.

Håper det holder seg slik en stund.

 

Idag er det halloween da,men feirer ikke dette vi :(

Hadde tenkt å ta en kjøretur i gårkveld å se om vi så noen som hadde kledd seg ut,men ble ikke til det alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en fin helg. I går begynte jeg dagen med step/ styrke på treningssenteret - deilig! Så husarbeid og noen ærend. Så var vi på gresk aften hos min svoger. Kjempekoselig og farlig god mat...

 

I dag har jeg vært hos min bror og planlagt overraskelsesbursdagsfest for moren vår som blir sytti snart. Skal bli kjekt!

 

Minni: 3 trimpoeng er bedre enn ingenting - helt sant! Nå skal jeg ut og gå en tur og sanke meg ett poeng. Denne uken er jeg veldig fornøyd med. Har vært tre ganger på trening og to ganger på tur, og har hatt godkjent kosthold hele uken (litt mye mat og vin i går, men egentlig godkjent, synes jeg...)

 

Ha en fin søndagskveld og lykke til med neste uke! Jeg satser på tre treninger og to turer og godkjent kosthold neste uke, også :-)

 

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forsvant, og no er eg tilbake. Har hatt mykje å gjer med flytting, div. bursdager, studier++, så eg tok ein pause. Har trent lite og spist mykje, så no er eg "mjuk" som ungane seier. ;)

I dag starta eg dagen med level 1 og 2 i 30 days shred, og må sei eg er rimelig spent på om eg har muskelkraft nok i måro til å klø meg på nasa. Men da gjorde godt då... så langt.

I måro trur eg at eg skal forsøka meg på zumba, om eg ikkje finner på å ta ein joggetur i staden. No blir da litt havregrøt til lunsj, og litt litteraturlesing til ein forandring.

 

Ha ein fin dag. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ny måned,synes tiden flyr så fort.

 

Idag har jeg fått ryddet litt i et skap,tom blader der fra 2007,hehe,så en stund siden jeg har ryddet der,hihi.Så nå er det masse plass. Blir ikke trim idag,men rørt mye på meg da.;)

 

Nå er de første julegavene handlet,litt kjekt da,fant de på nettet.Må ta et par turer i noen butikker å kikke litt også,finner nok på noe.Må vel snart tenke på å skrive julekort også,men venter litt til.

 

Hei,Sisee,så koselig å se deg her igjen.Er sikker på at du klarer å gå ned i vekt,lykke til.

 

kaika: høres spennende ut med overraskelsesbursdag til moren din.lykke til med forbredelsene.

 

Hvordan går det med strikke jentene våre frigg og rosalilje?;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosalilje

Går iallefall fint med strikkejente Rosalilje!

Helga har vore hard, har hatt konstant lyst på MASSE sjokolade, men har klart å unngå det :-)

Har hatt snop- og chipsfri sidan 13.okt, og skal ha det i 1 mnd!

Det som er lurt med eit stikketøy, er at ein har noko å vere opptatt med og har noko i hendene, så blir ikkje sittande å småspise då. Litt upraktisk liksom ;)

 

Kan ikkje trene noko særlig fordi eg er kronisk sjuk

 

Når det blir lite trim, må eg vere ekstra nøye med maten, ligg på 1200-1300 kcal for dagen. Skulle gjerne vore ned 2-3 kg, men går ikkje akkurat fort, hvis eg skeier litt ut i helga går vekta rett opp med ein gong...

Gjekk ned 12 kg for 2 år sidan, og har stort sett holdt vekta sidan det, men etter sommaren no ligg eg litt høgare, og skulle gjerne vore ned igjen der eg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 kilo, det er jo fantastisk, Rosalilje! Flink du. Må være kjedelig å være kronisk syk, flink du er som holder humøret oppe :-)

 

Deilig å få ryddet litt, Minni! Jeg har faktisk ryddet i min kjære sitt skap... Uff, han er like rotete som tenåringene våre, så jeg må bare ta en ryddings av og til...

 

Ukens første treningsøkt er i boks! Step/ styrke intervall: 1,6 tp! Sitter nå fornøyd i sofaen og er glad for at uken er godt i gang,

 

Jeg har IKKE begynt på julepresanger, ennå. Begynner ikke før det nærmer seg, jeg...

 

God natt!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men måtte bruke et annet nick når jeg var på en annen datamaskin..sukk,men håper alle skjønner at det er meg da.hehe:)

 

Har ikke fått trent siden søndag,men skal trene aerobic etterpå så blir et poeng idag. skal prøve å få 3-4 denne uken.

 

rosalilje: så flink du er som har gått ned 12 kg da,det er kjempebra. Jepp,det er lurt å ha noe å holde fingrene i når en blir snopsjuk. vet akkurat hvordan det er. er enig med kaika,fint at du holder motet oppe selvom du er kronisk syk.klem.

 

Fint at det går bra med strikkingen.;)

 

nikkoline.gratulerer med nedgangen,kjempebra!

 

Dårlig vær idag,,men håper på bedre vær imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med ett kilo Nikkoline! Deilig å ta av. Håoer veldig på at jeg skal gå ned litt på torsdag... Skal være fornøyd med 3-400 g :-)

 

I dag blir det ikke trening eller tur på meg. Skal på skolen i kveld, vi har invitert foreldrene på skolen og elevene skal fremføre prosjekt for dem - så gøy!

 

Har nå spist litt (kyllingkjøttdeig, salat og litt pasta) og nå kaffe og klesskift, så på jobb igjen...

 

Ha en fin dag videre. Her øser det ned i dag - skikkelig høstvær! Kos deg på aerobic, Minni!

 

Kaika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

så kjekt å lese, alle er så flinke og har så bra innstilling! Vi er nå engang utstyrt med de kroppene vi har. Dermed er hver nødvendig endring en forbedring - uansett utgangspunkt!

 

Min søster pleier å bruke eksempelet med trailersjåføren som fortsetter med hamburgern, men bytter ut Colaen med Cola light...det er jo faktisk en reell reduksjon. Men nå har jeg ikke inntrykk av at det er noen her som lever på hamburgere. En trøst likevel.

 

Og superstrikker (føler meg ganske flink :-D) Frigg starter på beltet på kjolen i dag, hurra! Liten milepæl der.

 

Hei til Sisee, hyggelig å se deg tilbake! Kjempebra med over en kg Kaika, klapp deg selv på skulderen på vegne av oss andre! Og det må være kjedelig å ikke kunne trene, Rosalilje, det er nettopp det med utskeielsene som er så kjedelig. Veldig imponert over at du klarer å holde snop og sånt helt unna...det får jeg ikke til. Prøver å holde meg til saakte og litt...vanskelig nok :-)

 

To dager til veiedag, for noen av oss. Fullt fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant en kjempegod smoothie oppskrift som jeg har lyst til å dele med dere:

 

1 porsjon:

halv banan

100 gram frossen bær

1 dl kesam vanilje/kesam

 

spe på med vann /melk hvis den er for tykk.

namnam...må prøves.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede midtveis i uken,og håper å gå ned enda noen gram til fredag,men skal mye til tror jeg for har fått mensen.Går alltid opp rundt en kg da,sukk.:)

 

så håper å se 79 tallet når mensen er ferdig.:-)

 

Tror jammen meg at noen har startet julehandelen allerede for var kø her fra vi bor til sentrum igår( tar noen min å kjøre ned) ved fire tiden igår,så glad vi ikke måtte ut igår,hehe.

 

bor ikke så langt unna noen populære butikker og da blir det jo lett kø.

 

idag har det gått i husarbeid og rydding i skap.Er ferdig med å rydde skapet,deilig.så skal snart på dynga og hive masse skrot! blir nok til helgen.

 

lykke til på veiedag imorgen/fredag til dere som har det( jeg har fredag)

 

Minni. skal prøve å få byttet til mitt gamle nick igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dettet helt av lasset her. Noe av det skyldes nok kanskje at jeg har møtt en kar.. IIIRH.. Det er derfor jeg ikke har vært aktiv her siste mnd.. Men jeg NEKTER å bli et sofapar. Tror jeg har gått opp omternt 2 kg, men jeg starter igjen på fredag. Jeg lover. Nå er det nok!

 

Tafattheten må slippe taket! (og jeg må huske å kjøpe nytt batteri til vekten)

 

Klem Snegla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har fått deg type, du... Så koselig, da! Kommer lett på noen kilo, da! Nå må du være litt med oss igjen, så fyker det nok av, skal du se :-)

 

Musina eller Minni - bli Minni igjen!

 

Vær standhaftig, damer! Jeg har stått imot kake både i går og i dag, og på mandag var det sjokolade på lunsjrommet! Føler at jeg er inne i en god periode :-) Spennende med veiedag i morgen. Kanskje noen hg ned...?

 

Nå trening!

 

Kaika :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Snegla! :) Nyforelska folk har lov til å ta ein "pause" fra oss.

 

No har eg akkurat hatt min første runde med Zumba. Følte meg som ei kråka i motvind til tider, men artigt var det. Kjenner jo at eg blir vam og svett, men samtidig lurer eg litt på kor effektivt det er. Føler ikkje at eg har trent i grunn, men kjenner meg smidigare då. Trengte å løysa opp kroppen litt etter å ha kjørt to nivå på rappen med 30 days shred på mandag. Blei ikkje noko trening i går, siden eg hadde nok med å gå på flate golvet.

 

I går lagde eg grove vafler til kvelds, og da blei så mange at da blei både frukost og nista i dag. Kjempegodt, og ein god pause fra brødet. Eg er veldig brødlei for tida, og da nyter ungane godt av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, Snegla! Vi lar oss villig prioritere vekk, bare du kommer tilbake :-)

 

Og Minni: Omtrent den smoothien, gjerne med litt bær på toppen (gjerne frosne blåbær) har jeg brukt som dessert flere ganger. Kan jo måtte søtes litt ved selskap, men du verden, folk ser ut til å føle at de virkelig har fått en godtbit!

 

Jeg sto ikke i mot, Kaika. Dessverre rett og slett litt trøstspising i går (og det har jeg sluttet med! Glemte det bare en liten stund...) Kan jo håpe at vettet tok en liten seier, at ikke mengden ble alt for stor. Spent på morgendagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag har jeg bare tenkt å slappe av,fint vær ute,men blåser litt.

 

Har drevet på med hobbyer idag,kos.JIppi veide meg idag og vekten går nedover selvom jeg har mensen:-)...så håper å se nytt tall imorgen.ikke langt unna nå:)

 

snegla:så koselig at du har fått deg en kar da,kos. Er sikker på at du klarer å gå ned i vekt igjen,stå på.

 

sisee: zumba er kjempegøy.. vafler hørtes kjempegodt da,namnam.

 

frigg:spist er spist, du trimmer de kcal av deg igjen,ikke gi opp! jepp,smoothien er supergod,så den skal prøves flere ganger.:)

 

lykke til imorgen folkens:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegedag i morgen, men da blir ikkje noko overraskelse. Eg har hatt ein tur på vekta denne veka, siden eg begynte på igjen på mandag.

 

I dag har eg sydd ei kvit straight leg jeans om til drainpipe, kjempegøy. Har jo snart sydd om alle buksene mine no, så no kan eg ikkje gå opp i vekt. :) Einaste er jo at eg har nesten slutta med bukser og trivest best i kjoler.

 

Eg har bakt brød i dag, og da blei knallgodt. Til og med ungane likte da. Sjølv om eldste meinte på at mi skorpa var hardere enn knekkebrødet. Hehe. Men den skal vera slik på dette brødet. Skikkelig saftigt og godt, og nesten ikkje kveitemjøl.

Eg klarte å dela deigen i 3 i staden for to, så brøda blei ikkje så høge då. Men så veit eg det til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi,ned i vekt denne gangen,og et nytt tall!

 

29/10:80.4kg ned 100 gram

5/11:79.8kg:) ned -600 gram.

12/11:

19/11:

26/11:

3/12:

10/12:

 

Kjempefornøyd.Må være fordi jeg har prøvd litt lavkarbo denne uken.:) kjøpte meg boken av dr.hexeberg og lærte noe nytt der.Gøy at noe funker. Er jo kjedelig å se at vekten kun går opp og ikke ned..sukk:-) men bretter opp armene på nytt og prøver nok en uke med lavkarbo!Håper å nå mitt første mål 78 kg til 1 desember.

 

god fredAG og god helg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig og MASSE å lese siden sist jeg var her.

 

Type på gang,vektreduksjon,nye oppskrifter og masse optimisme.

 

Jeg er mye mettere når jeg spiser proteiner så tror jeg vil fortsette med det.

 

Har begynt å trene innendørs.Spinning og styrke.

 

Har meldt meg på til i morgen kl 10 så da er det bare å henge seg på.

 

 

Så flott Kaika at du motsto kaker,det gjør jeg og.Har møtt kakeutfordring uten å røre en flis.

 

Merker at jo lengre tid det går mellom hver utskjeielse jo mindre tenker jeg på skrekk maten.Den får liksom ikke innpass i hjernen og heller ikke på bordet.

 

 

Nå skal jeg bygge magemuskler og gjøre en vanvittig innsats frem til neste lørdag for da skal jeg i selskap og en-to kilo mindre hadde gjort susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...