Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Vanskelig å telle både inntak og forbruk i dag, men anslår :

Inn: 1500

Ut: 1750+200

Diff: 450

 

Ikke helt optimalt, men godkjent på en fredag ;-)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blir veiedag 1 dag tidligere denne uken siden jeg ikke får gjort det imårra.. Og vekten viste 65.4 kg!! ;) JIPPI!! håper bare dette forsetter og at jeg ikke fyker opp igjen.. Kan bli mye bedre på trenings fronten så har noe å jobbe med.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: FLOTT resultat, SMM87!! Hold den tråden, sier jeg bare, så drar vi hverandre ned til 64-tallet i løpet av en uke eller to?? :)

 

Jeg var halvflink i går, dvs. jeg havnet på en 2.200 - 2.300 kcal og forbrukte det samme, så en lørdag som gikk butt i butt. Greit resultat, siden vi var borte på besøk med grillmat, sjokolade, vin.....

 

Viktig å kose seg også!!

 

I dag har jeg vært veldig flink:

 

Inntak: 1250

Slippe-forbruk 1750

Trim : 520

Diff = 800 ;)

 

Denne uka (tir-søn) har jeg hatt en gjennomsnittlig energidifferanse på 520 kcal.

 

Målsetting for uke 25 må være å holde seg over 500 kcal i energidifferanse og å komme under 65,5 kilo til fredag :)

 

Ha en GOOOD uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått og fundert litt på dette med motivasjon. Hva er det som styrer motivasjonen?

 

I en åpenbaring av de sjeldne ( ;)) gikk det opp for meg at det som trigger motivasjonen i dag er helt noe annet enn det som trigget motivasjonen i august.

 

Det betyr at vi får noen overganger, hvor triggerne er litt uklare, og det er kanskje i de periodene det hele er litt vanskelig?

 

Det gjelder altså kanskje ikke å "finne igjen" motivasjonen, men å finne ut hva som kan motivere ut fra dagens ståsted?

 

I august var det hensynet til egen helse + at jeg syntes jeg så for j*** ut på feriebildene... som gjorde at jeg klarte å ta tak og motivere for innsats.

 

Rundt juletider var helseaspektet ikke så fremtredende, da var det mer å "ikke gi opp", som var motivasjonen.

 

Nå er motivasjonen sterkt preget at jeg føler meg så BRA, jeg får blikk som ikke er nådeløse i sin kritikk (ja, tenk, og det er moro selv for en som er lykkelig gift :)) , det er lett å gå opp kleiver og skrenter, jeg er lett på foten når jeg skal ned bakke.... Jeg kan gå inn i en forretning og prøve på et plagg som sitter fint, jeg kan sitte krokbøyd, knyte sko uten problemer, jeg slipper å nappe og dra i genseren fordi den glir opp...Jeg er energisk og opplagt!!

 

Dette nyter jeg så intenst, at NÅ, juni 2011, er motivasjonen trigget av det at jeg alltid skal ha det slik :)

 

Dermed er det lett å motivere seg for å ta tak i de siste kiloene, de som skal sikre at jeg klarer å holde meg innenfor evighetsmålet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Godt skrevet !

Samme som meg meg ! hehe :)

 

Har ikke tenkt att motivasjonen endrer seg hele tiden.

Og nå er det virkelig som du skriver, det er så godt å være der man er nå :)

Dette skal vi ikke gi slipp på ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hmmm! Veldig interessant, dette her! Dette kunne jeg (som vanlig;)) skrevet selv...

 

Min motivasjon var også veldig helsepreget i starten. Og den er langt mer overfladisk nå, hehe! Har jo sunn fettprosent, men likevel for tjukke lår. Så det er vel mest kosmetisk nå om dagen.

 

Mine to andre, store motivasjoner pr i dag er:

 

1) Jeg har vært en jojo i så mange år. Mine omgivelser har sett meg gå opp og ned og opp og ned og enda litt mer opp og ned... Jeg tipper at de denne gangen tenker inne i seg "Håper hun klarer å holde seg her, denne gangen". Og DET skal jeg bevise for både meg selv og alle andre jeg skal klare!! Jeg vet jeg har det i meg:)

 

2) Jeg har bare lyst til å være "normal"!! Ingen rundt meg forstår det, for jeg er jo "allerede blitt så tynn"! Men jeg har ikke lyst til å være hun som gikk fra å være tjukk til bare å være litt kraftig. Jeg har lyst til å se sånn ut at når folk møter meg for første gang, så er ikke "lubben", "litt kraftig", "litt bred over baken", eller noe annet i den retning ord de vil bruke for å beskrive meg. Jeg vil bare se normalt slank ut, slik at vekt ikke blir en beskrivende faktor.

 

Jammen fint å tenke litt sammen med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, jeg sa akkurat det samme som du har i punkt to, til mannen min sent i går kveld: Jeg nyter å få kommentarer som "du er jo blitt så lita" og slikt. Herlig!

 

Men nå, etter et antall slike kommentarer + at folk jeg ikke har sett på lenge, ser litt overrasket ut når de ser meg (ehmm...), så føler jeg meg veldig klar for at folk skal glemme at jeg noen gang så annerledes (les:FEIT) ut.

 

Jeg er ikke spesielt stolt over min start -BMI, for å si det sånn. Slik var det når jeg røykte også; Bildet utad - halvfeit røyker - stemte IKKE med mitt eget bilde av meg selv. Det var en enorm disharmoni mellom slabbedasken og den sporty jenta jeg følte meg som.

 

Nå blir liksom målet å få det ytre bildet til å harmonere med det indre, og det er vel derfor jeg føler meg så overstadig lykkelig over å være så nær! Kun 1,2 kilo igjen til normal BMI ;)

 

Jeg vil bare se normal ut ! Jeg vil at den eneste påminnelsen om FETE-Slippe skal være en sjelden gang å gå inn på feriealbumet for å minne meg om at jobben må gjøres også fremover for å slippe å bli slik igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare skyte inn litt her, for leeenge siden når jeg gikk på et GR kurs så tok vi kropsanalyse og fikk denne på papir. I følge den har jeg grov beinbygning og min normalvekt ville da være innenfor 65,8 til 74,1 kg.(eller noe sånt) Alt innenfor der var normalt. Det synes jeg er veldig ok å vite. Jeg trenger ikke å bli tynn, men hadde jeg kommet meg ned på 72 så tror jeg virkelig at jeg hadde følt meg tynn. Jeg er bare 168 cm, så det er jo ikke sikkert. Men, jeg tror ikke jeg har vært nedom 60 tallet siden ungdomsskolen, og det var ingen andre enn min egen mor som syntes jeg var for stor da....Er det sånn at dere trodde dere ville vært fornøyd nå, men så er dere kommet så langt og så vil dere enda mer?

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

 

Nei og ja til spørsmålet ditt :)

 

Jeg hadde satt litt mer ambisiøst mål enn 65 denne gangen, men mest fordi jeg vil ha litt avstand til 65 slik at jeg har litt å "gå på" i ferier etc.

 

Underveis i denne prosessen så har jeg vurdert frem og tilbake mange ganger. Var veldig fornøyd ved 67 i starten, lurte på om jeg skulle gi meg der, men etter en stund så konkluderte jeg med at disse tankene var mer uttrykk for at jeg var lei slanking enn at jeg var så veldig, veldig fornøyd. Jeg bestemte meg for at når jeg var kommet SÅ langt, så skulle jeg jammen meg ikke gi meg før jeg virkelig er førnøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Krille,

mitt svar er ja!

 

Jeg trodde faktisk at jeg ville være superfornøyd på 70 da jeg startet på nesten tresifret i høst. Dette basert på mine tidligere slankerunder de siste årene, hvor jeg i korte perioder har vært nede på ca 77 kg. Og da følte jeg meg SÅ tynn!

 

På slutten av videregående veide jeg 67, følte meg aldri tynn sammenlignet med alle mine friidrettstalentvenninner, men det var ok. Følte meg ikke altfor diger, heller.

 

Nå, på ca 70, ser jeg at jeg fortsatt ikke er "tynn". Kommer kanskje aldri til å bli det, heller - men er innstilt på å prøve en stund til, for å se om jeg klarer gjøre noe med lårene mine. Overkroppen er jeg fornøyd med (bortsett fra de ikke-eksisterende puppene, da...), så akkurat nå er det kosmetiske betraktninger rundt tjukke lår som er mitt tema. Noe skal det jo være:p

 

Da jeg var 16 - 17, veide jeg rundt 62-63. Jeg tror egentlig det er passe vekt for meg, men tror samtidig at jeg da vil bli altfor tynn i fjeset. Så en mellomting, kanskje?

 

Og kanskje lander jeg på den konklusjonen etterhvert at det også er helt greit med ca 70. Vi får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på skoleavslutning med spennende koldtbord, men jeg spiste hjemme med full kontroll på kaloriene.... litt nerdete, men ....

 

Dagen i dag har bragt med seg to turer, en storkontrakt, en fest, et bra inntak - en super start på uka!

 

Inntak : 1480

Slippe-forbruk: 1750

Turer: 480

Differanse : 750!!!

 

I morgen blir det tur til Bergen,men jeg har pakket proviant og skal prøve å holde meg unna muffinsen på Flesland.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig Slippe. Jeg bor 5 min fra Flesland. Kjører du forbi en dame (?) på tur med stiv nakke og en klatrende unge i barnevogn så kan du være ganske sikker på at det er meg:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"slippe-forbruk" er det ditt energiforbruk før trim?? ;) syns det var grådig grei sånn oversikt å lage seg :) regnet ut at mitt daglige energibehov før trim er 1900 kcal så er det SMM87-forbruk da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
Artig Slippe. Jeg bor 5 min fra Flesland. Kjører du forbi en dame (?) på tur med stiv nakke og en klatrende unge i barnevogn så kan du være ganske sikker på at det er meg:)

 

Krille

 

Hahaha! Jeg synes jeg ser Slippe i en taxi, i full fart vekk fra Flesland for å rømme fra muffinsene, med hodet ut av vinduet i baksetet og roper "Krilleeeee" til alle jenter(!) med barnevogn hun passerer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....da så jeg ikke Krille..... kanskje neste gang! Rømte helhjertet fra muffinsene, det remmer og tøyler holdt, men smalt på en pizza-meny til middag. To stk peppes slices, hva utgjør det tro?

 

Hm, flyet vil lette, gotta go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....da så jeg ikke Krille..... kanskje neste gang! Rømte helhjertet fra muffinsene' date=' det remmer og tøyler holdt, men smalt på en pizza-meny til middag. To stk peppes slices, hva utgjør det tro?

 

Hm, flyet vil lette, gotta go![/quote']

 

Jeg lærte på kurs en gang at du stk firkantet stykker peppes pizza er en middagsrasjon:) Så det var ikke så ille smell:) I dag gikk jeg med vognen mens lillegutt gikk tro det eller ei nesten 1 km!!! Det er vel bra for en som bare har gått 1 1/2 mnd?

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMM87J, a, det er slik jeg tenker :-)

Krille, du verden, denne krabaten skal du nok slite med å henge på etterhvert ;)

 

 

Dagens resultat etter 15 timer på reisefot, er jeg temmelig godt fornøyd med :-) :

Inntak ca 1530

Slippe-forbruk: 1750

Ingen trim, differansen blir 220.

 

Nå stuper jeg i seng, klar for å stå opp tidlig og gå tur med hunden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMM87, herm i vei, veldig kjekk metode for å holde oversikten :)

 

Jeg har begynt å tenke smått (ha ha ha, har tenkt i ukesvis allerede!) på ferien som etterhvert står for døren. Om drøye tre uker plasserer vi familien i bilen og tuter sørover til sørlige deler av Frankrike, der vi blir to og en halv uke før vi snur nord igjen :)

 

Skal jeg ha ambisjoner? Ja!! Klarer jeg å holde dem?? Neppe!!!

Men, klarer man en forsiktig dag innimellom all spisingen, så er jo det uansett ikke dumt ;)

 

Hvis jeg er flink og står på nå før ferien, så bør jeg ligge rundt 64 kilo før jeg reiser. Ambisjonen er å klare å holde økningen til et absolutt minimum, men realismen sier vel at det fort gjort blir en 3 kilo pluss i løpet av en slik ferie...?

 

På den annen side, så er det sommerferie kun en gang i året, og jeg har gledet meg helt siden i fjor, så her skal det koses, med viner og det hele!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en god dag, både slankemessig og ellers; Flott vær, glade unger som hadde siste skoledag i dag, en deilig tur i skogen, 1t og 20 minutter, litt fotball med minsten på plenen... En god dag!

 

Resultater:

Inntak: 1415 kcal

Slippe-forbruk: 1750

Tur: 500

Differanse: 835 kcal!

 

På egne vegne; WOW ;)

 

Håper resten av uka går i samme ånd, fredag morgen er det veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Heia Slippe, dette går jo så det suser! Full fart mot sommerferie! Det hørtes mer enn bare ok ut med langferie sørover...! Skulle ønske det var meg:) Men jeg klager ikke, etter syden og NY i vår! Det blir enkel Norgesferie på oss, biltur og fjelltur, så da er ambisjonen for meg å fortsette slankefokuset gjennom ferien. Da heller med enkeltdager "på galeien", når det skjer noe gøy!

 

Som for eksempel i går... Full skeis! Alle sikringer gikk av i hodet, og ingen bunn i magen. Ca estimat inntak 2600 kcal. Lykke til med den på veiedag i morgen, sier jeg bare:p

 

Så denne uka er det deg vi satser pengene på;) Ha en fin innspurtsdag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, takk, sett gjerne noen kroner på meg, jeg har snikkikket på vekta og det ser lovende ut, tross at jeg klarte nesten en TWIST-pose alene + en bøtte vin, på lørdag ;)

 

Akkurat nå er jeg litt nazi i ukene, men jeg må innrømme; Sommeren er en herlig tid, vi må da kunne kose oss innimellom om vi skal orke å holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan rapportere om to turer, tilsammen 1t og 40 minutter.

 

Inntak 1450

Slippe-forbruk: 1750

Trim: 625

Differansen blir 925!

 

Godt å ha litt å gå på, for i helgen blir det både hytteliv og bursdag.... Oh, jeg må fokusere *fokus-fokus-fokus-fokus-fokus* for å komme helskinnet og ikke altfor galt gjennom helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra differanse igår da!! :) ble ingen trim her da jeg var alene med lille jenten.. :) så ble heller litt båltenning og grilling på oss..

 

Er spent på vekten din idag ;) Jeg skal ut med jobben på lørdag så da veier jeg meg lørdag morning. som sagt forje uke så tror jeg på oppgang for ifølge snikveiing så var forje ukes vekt bare den ene dagen :) men kommer til å være fornøyd med alt under 66 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...