Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Du verden for en fantastisk reduksjon, SMM87!! Så gøy at du har målt så mange punkter. Jeg har også målt siden starten, i allefall mage - bryst - hofter , så jeg skal dra det fram når jeg runder ett år :)

 

Jeg er i gang med ferieinnspurten. Håper å ta av meg et par kilo som jeg garantert får tilbake i ferien.... :D

 

Jeg holder på og vurderer målene mine frem og tilbake, og intelligente meg synes den ene dagen at jeg er smekker som bare det, og neste er jeg egentlig litt feit..:confused:

 

Jeg er ikke fornøyd med magen, men den ble rett og slett maltraktert under siste graviditet med keisersnitt, og skal den bli "bra", så må det operasjon til. Jeg hadde avtalt operasjon for noen år siden, men fikk tegnet opp så mange risikoaspekter at jeg droppet det hele. Jeg er sunn (!!!!), frisk og har to flotte sønner - litt må jeg kunne leve med!

 

Nå blir det allikevel litt sånn at jo tynnere jeg blir, jo mer fremtredende blir det at jeg har en mage som ikke akkurat er lekker der den henger med arr og "ørten" strekkmerker til langt over navelen.

 

Enten må jeg operere - eller rett og slett akseptere at jeg er kommet i en alder hvor jeg er penest med klær på ;) he he...

Det er jo også så mye fint i undertøy med strammende effekter, så jeg får vel handle litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest deWilish

Huff, din mage høres veldig ut som min. Den var helt fin etter første svangerskap, etter nummer to fikk jeg litt strekkmerker, og etter nummer tre som ble tatt med keisersnitt er magen min sååå stygg:( Masse strekkmerker og hengende bolleskinn. Håper det vil bli bedre når vekta går nedover, men jeg tviler...;) Så det må nok en operasjon til for å fikse den. Jeg sier bare lykke til videre, og du er kjempeflink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hengende bolleskinn.
Der sa du det, deWilish! Bolledeigskinn..... :D

 

Jeg hadde ikke et strekkmerke etter førstemann, men da jeg hadde gått i 39 uker og 5 dager med nummer to, møtte jeg magen først i speilet en morgen og fikk sjokk; Den var sprukket helt opp..... og når minsten i tillegg hang utenfor bekkenet og hadde laget seg danseplass på den måten, og det endte med keisersnitt fordi han tumlet rundt der inne selv UNDER fødselen, da sier det seg vel selv...

 

En dag, da eldstemann var en 3-4 år, jeg lå på sofaen og strakk meg, og genseren skled opp litt. Han fikk se magen min og gjorde store øyne. Så dro han ned genseren min og sa; Vi gjør sånn, så ikke pappa får se det.... Da skratta jeg godt, men det sier litt om hvor ILLE det er når 3-4 åringer får "sjokk" når de ser det!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deWilish

oi oi oi, ja er det ikke mye vi mødre må finne oss i? Måtte le litt av den kommentaren:D Jeg prøver å gjemme magen min mest mulig, for jeg blir helt nedfor når jeg ser meg selv i speilet. Magen skal få en sjanse til, til jeg har kommet meg ned på 70 kg, men er det ingen bedring da, så må jeg få gjort noe. Jeg nekter å gå å skjemmes over kroppen min. Jeg VIL gå i bikini neste sommer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
En dag' date=' da eldstemann var en 3-4 år, jeg lå på sofaen og strakk meg, og genseren skled opp litt. Han fikk se magen min og gjorde store øyne. Så dro han ned genseren min og sa; Vi gjør sånn, så ikke pappa får se det.... Da skratta jeg godt, men det sier litt om hvor ILLE det er når 3-4 åringer får "sjokk" når de ser det![/quote']

 

Må le litt her,, hva vi ikke ofrer for disse "små"-barna. To barn over 4 kg har ødelagt magen min også. Ble riktignok ikke keisersnitt så jeg har ikke arr på magen, men ble heller ødelagt i underlivet.. Jeg har ingen intensjon om å viser meg i bikini, så jeg får leve med strekkmerkene. De er et synlig bevis på at jeg har fått barn :D Hvis jeg skulle gjort noe kosmetisk tror jeg det ville blitt å "henge" opp puppa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Går det an å late som om man har fått barn?! Og skylde bolledeigmage, flate pupper og strekkmerker på en Skybert-flokk??

 

Min mage er fæl, og jeg har ingen søte små å skylde på, hehe:p

Bortsett fra et bonusbarn - men det blir vel litt i drøyeste laget å skylde på henne;) Step mom of the year, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at enkelte får slike sympati-graviditetssymptomer når noen nær går gravid, så hvorfor kan ikke du få lov til å ha sympatibolledeigsmage som har et flott bonusbarn???

 

Ergo er mor Nille en sten.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal pinadømeg rapportere detaljer, slik at dere kan sparke meg litt på skinnleggen om jeg sniker meg unna. Er det OK? Dere tar oppgaven???

Flott ;)

 

I dag:

50 minutters rask tur i variert terreng: ca 350 kcal

Inntak 1367 kcal

Det gir meg en fiiin differanse på 700 kcal i dag.

 

En BRA DAG!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Sympatibolledeigmage!!! Den kjøper jeg:D Og i min omgangskrets er det til enhver tid alt fra én til fire som går gravide samtidig - så i full sympatiånd er det egentlig rart den magen ikke henger ned på knærne..;)

 

Og ja, klabert vi skal sparke deg på leggen når du ber om det! Jeg har flere par vernesko med ståltupp stående parat, så bare pass deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er saker, jenter, hvis jeg skulle komme til (rent accidental) å fortjene et tupp i skinnleggen, så blir det om å gjøre å løpe fra Ninjastar og vernetuppene... så forbrenner jeg jo i allefall DE kaloriene ;)

 

Herlig med slik backing!! :) :)

 

Bare pass deg du også MissMuppet, jeg har også tilgang på vernesko str. 38/39.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hahaha, humøret mitt stiger i takt med alle sparka jeg risikerer.. Vi burde meldt oss på maratonet vi også, og hatt som mål å ikke bli tuppa av ninjastar ;) Det hadde blitt trim det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hahaha:D

Som den über-strenge sjefstupper'n jeg da har blitt, er jeg innom og starter dagen med å minne oss alle på at i dag skal vi være flinke! Superflinke!! Ingen wienerbrød, ingen mandelstang - og slettes ingen sjokoladekake på meg;)

 

Hvis ikke..............................

 

 

;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Yes sjef ;) startet dagen bra med å ha gått ned 500 gram fra i går.. Skal spise jevne måltider i dag og bare bittelitt kake i barnebursdagen.. Skal klare å styre meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her bærer det jo rette veien allerede:D

Og god plan for barnebursdagen! Det er bedre med et lite stykke enn å holde seg helt unna hele festen, for så å bryte sammen på slutten og trøkke i seg 3 store stykker på rappen... som JEG har gjort noen ganger...;)

Jeg adopterer din plan til neste ukes bursdager! Denne uken har jeg "heldigvis" ingen på planen:)

 

Hepp hepp!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuu!!! Sjefstupper, det er en æresbetegnelse Ninjastar, kun en av de flinkeste, mest respekterte medlemmer av gruppen kan få en slik utnevnelse ;)

 

Jeg henger meg på; Gikk morgentur i dag også, 06.15 - 07.00 :D:) og er i gang med KNEKKEBRØD (ikke wienerbrød eller skolebrød) - regimet mitt.

 

Veide meg i dag, *for jeg følte meg så TYNN* (fnis...), og veide igjen 66.2. Med det er jeg nede på bunnoteringen i denne kilokrigen, og det er enda TO dager igjen til min egentlige veiedag!!! Kanskje jeg ser 65 om jeg er innmari, innmari, innmari flink????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda!! Ny dag med godt resultat;

 

Inntak ca. 1450 kcal

Forbruk bare ved å være Slippe, ca 1750 kcal

Trimforbruk onsdag ca. 310 kcal

 

DIFF: 610 kcal ;)

 

Spent på vekten fredag altså, jeg skulle så GJERNE se 65!!

Sist jeg så 65 var i 2004... men jeg så bare skyggen av tallet før jeg var på full fart oppover igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ju-hu! Ingen spark til Slippe i dag;)

 

Det ser ut som du er på utrolig god vei nå?! Vi krysser fingre for 65 på fredag:D

 

Jeg måtte le, forresten.... Jeg hadde nemlig samme følelse i dag tidlig, følte meg rent lett og måtte snikveie - og all oppgang fra forrige ukes party-runder var da borte! Med en ekstra flink dag i morgen, håper jeg på reell nedgang med NYE TALL på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå "renner" fettet av i god stim, håper jeg ;) Blir veldige spennende å gå på vekta i morgen tidlig.

 

Dagens resultat :

Inntak 1540

Forbruk Slippe 1750

Trim 375

Differanse : -575 :D

 

Jepp, godkjent! ;-)

 

Noen som vet hva differansen utgjør i gram fett? Finnes det en formel for slikt, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har lest mange steder at 1 kg fett tilsvarer ca 7000 kcal.

 

Ergo bør man gå ned 1 kg på en uke dersom man har et underskudd på 1000 kcal pr dag.

 

Jeg har også hørt litt andre tall, 1 kg tilsvarer ca 6500 kcal. Men det er 7000 som "går igjen".

 

Så i teorien burde det gå an å regne på det. Men jeg har ført excel-ark over inn/ut hver eneste dag siden august, med ukeresultatene samlet på hver linje, total energidifferanse for hele uken. Og teori og praksis stemmer ikke helt!

Min teori er:

- Kroppen jobber i rykk og napp. Det som gir stor nedgang én uke, gir mye mindre

nedgang uka etter. Og det samme med utskeielser. Det jeg har hatt stillstand på én uke, har andre uker gitt både opp- og nedgang.

- Kroppen jobber med etterslep, så en utskeielse trenger ikke alltid merkes på vekta dagen etter. (unntak for alkohol og salt, da..)

- Væskebalanse, muskelstivhet, treg mage osv osv vil jo alltid påvirke resultatet, så man vet jo aldri hvor mye av nedgang/oppgang skyldes rent fett eller andre ting

 

JEPP, jeg har filosofert og regnet myyyye på dette, og kunne holdt på enda litt lenger;) Men nå er det leggetid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Du altså Ninjastar,, skikkelig slankenerd :D Aldri i verden om du noen gang kommer til å legge på deg igjen, for dette kan du!!! Morro å lese at du har satt deg så kraftig inni dette..

 

Og Slippe... Du er jo bare MEGAFLINK!! Stå på, neste uke skal jeg være like flink ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det, altså, jammen godt vi har en slankenerd her blant oss ;) !

Da satser jeg på en kilo pr. annenhver uke, en daglig diff på ca. 500 virker overkommelig...

 

Og i dag var det veiedag.........*trommevirvel*......... 65,8 !!!!!!

 

AHHHH!!!! Nå skal jeg IKKE synke fornøyd tilbake, men sørge for å øke avstanden betryggende til 66-tallet innen neste fredag.

 

Det bør gå greit, grillparty på lørdag, skoleavslutning på mandag, men begge steder bør det være overkommelig å styre inntaket noenlunde :)

 

 

GOD HELG!

 

*GOD, I'm GOOD*

 

(bedriver positiv forsterkning på meg selv)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...