Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Slippe

Jeg søkte opp denne dietten og er i gang med den jeg også :)

 

Håper dette gir både kropp og hjerne et kick og ny motivasjon!

Jeg skal reise bort utpå torsdag, så det blir bare 5 dager i denne omgangen, men bedre enn ikke noe...

 

Jeg gleder meg til å få litt mer mat enn bare suppe og grønnsaker / frukt, for jeg er jo skrubbsulten! Greit nok at man kan spise så mye suppe man orker, men det begrenser seg fort..... :D Suppa er god, den altså, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

næmmen så gøy da.. :) den renser kroppen skikkelig.. ja, kan vel se at de 2 siste dagene var jeg ganske mettet på suppe.. hehe.. :) positive er jo det at den renser kroppen, det syns ihvertfall jeg.. så neste mandag da er det ny giv for min del på den :) ja, 5 dager er bedre enn ingen dager.. masse lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Etter to dager så hadde jeg mistet 700 gr siden fredagsveiingen, så dette det lovende ut :-) I dag har jeg ikke følt meg så sulten heller, og suppa smaker godt med litt hvitløk og pepper på ;-)

 

Kanskje en fin-fin måte å komme over noen terskler? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis, ja, jeg er veldig fornøyd med den dietten.. siden jeg ikke har føket opp i vekt etterpå.. :D Jeg pleier å krydre opp suppen med hvitløk, pepper, salt og chilli.. kjempe godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig følelse sant?? :) congratz :) ifølge dagens snikveiing er de jeg la på meg forje uke borte igjen.. No skal jeg ut med jobben på lørddag så da blir det veiing lørdags morning denne uken og.. men etter det så er det tilbake til normalen :D

 

Det viktige no etter kuren er jo å holde deg til GR, min erfaring er at da går man ihvertfall ikke opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

SMM87!

 

Jeg skal til København i helgen, så vet ikke om det er mulig (eller ønskelig) å kjøre GR helt til punkt og prikke, men jeg er inspirert til å TENKE smart i allefall :D

 

Tenker å ta en uke til med slik suppekur, så får jeg se hvor jeg står hen da.

Jeg lurer litt på å innføre en slik "grønn uke" med faste intervaller, når jeg er i gang med å holde vekten.

 

Det kan jo ikke være usunt??? Masse frukt og grønt og littegranne annet, fin rensing av kroppen uten å faste, og i tillegg så får man det man trenger av andre næringsstoffer og vitaminer de andre ukene....Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Etter å ha fulgt suppekur siden søndag, er vekten i dag 66.2 :D Det er 1,6 kilo ned siden fredag, selv med grill/vin lørdag hos venner i mellomtiden! Endelig har jeg brutt 67-grensen i hode og kropp, herlig!

 

Reiser til København i ettermiddag, hjem igjen søndag ettermiddag, skal gjøre mitt beste for å holde stø GR kurs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sååå gøy :) Jeg er spent på min veiing på lørdag mårran, kjenner no er kroppen full i vann siden jeg er begynt å trene igjen.. :/ men mandag er det kur.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Suppekur hørtes egentlig forferdelig ut:eek:

I hvert fall for et overspist matmonster som meg, jeg kommer vel til å være sulten i dagesvis etter all spisingen den siste tiden.. Med bare suppe, hadde jeg vel gått på veggen (og spist den!)...

 

Men det ser jo jammen ut som det har hatt sin effekt på dere! Gratulerer med å komme over nye kneiker! Veldig bra:D

 

Good tur til Køben, Slippe - og "stay strong"! Sier jeg, hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det en ny mandag og jeg har startet en ny frisk uke.. :) skal ligge meg opp igjen på 1600 kcal å se om det gir litt mer fart i nedgangen. Og no skal rockeringen i bruk igjen!! denne uken skal det rockes min. 10 min hver dag!! :D målet er å komme lengst mulig ned fram til ferie 15 juli.. og da er målet i ferien og holde vekten stabil :) suppekuren er foreløpig satt på vent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

For en HELG!!!

 

Jeg har vært på tur i København - som eneste dame blant en haug mannfolk i alder som er +/- 15 år i forhold til min egen. Det var en eneste stor opptur i forhold til selvtillit altså, så vannvittig mye komplimenter både på fag, på presentasjon (ja,det var i jobbsammenheng) og på meg selv som person. Det siste var riktignok litt lenger utpå kvelden og mens folk nok var "litt" påvirket og hadde ølbrillene på .. men effekten var den samme for meg :D

 

Jeg, som egentlig har gått litt i skyggene og holdt inn magen de siste årene (merker jeg nå), har solt meg i oppmerksomhet fra ung og eldre, og jeg har nikost meg, samlet energi og satt det inn på "sparekontoen for vanskeligere tider".

 

WOW, så deilig det var å danse uten å tenke på at dansepartneren skulle merke bilringer eller at det buler ut her og der... Jeg kjenner at det har plaget meg de siste årene...

 

WOW, så digg det var å kjenne blikkene når jeg entret rommet i nyshoppet (ja, det var jo tid til det, selvsagt :) ) kjole i str. S (!!!!!)

 

WOW, så godt å bli vartet opp på alle bauger og kanter, stolen trekt ut, glasset fylt opp, interessante samtaler, masse faglig input og læring og nye, spennende bekjentskaper.

 

For et energikick og for en motivasjon jeg får av denne "go'følelsen". Det er sannelig godt at ikke hverdagen er slik, det ville blitt litt intenst, men jeg vil ikke tilbake til "skyggelandet", det er helt sikkert.

 

Jeg har sagt til meg selv at hovedmotivasjonen for slankekuren er helse - og det står jeg på - men jammen er det godt å føle seg godt... Jeg skal huske denne følelsen når jeg entrer over i holdvekten-stadiet, så kanskje det hjelper til å holde sjokoladetrangen unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den god følelsene de 2 siste helgene når jeg har pyntet meg.. :) helt til jeg får se bildene etterpå, da ser jeg at jeg ikke er fornøyd.. :) så er litt å jobbe med enda, her i gården.. MEN jeg så bilde fra sommeren 2009 her hinn dagen, og der hadde jeg en litt sånn type "sagge" bukse på meg, men den var helt pølseskinn på.. :D jeg har den enda, og no må jeg bruke belte for å holde den på plass.. så noe skjer, men jeg føler meg lik som sommeren 2009.. hmm..

 

Men gratulerer med en meget vellykket køben tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Aaaah.... *misunnelig, henført sukk*

 

Høres jammen ut som Køben var suksess, ja! Herlig:D

 

Og skyggelandet, dit vil vi ikke tilbake! Merket det så godt da jeg bodde i Oslo, der er jo folk tynnest i landet, og jeg hadde jo noen jojo-runder i de 10 årene jeg bodde der. Da jeg var feit, var det ingen som så på meg, bortsett fra Løkka-bertene som sveipet blikket forkastelig over meg for deretter å konstatere for seg selv at de selv var mye bedre.

I de slankere periodene fikk jeg SÅ mange flere blikk, og det er noe med der, å bli sett. Ikke være totalt usynlig for verden!

 

Så hold på Køben-følelsen! Selv om vi ønsker å bli sunne og friske, trenger vi litt god selvfølelse, også:D:)

 

Og kjole str S... Thumbs up!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Misunnelig? Jaa :D Men det er deg så vel undt!!!! Du har jobbet hardt og skal sole deg i glansen av arbeidet du har nedlagt :) Kos deg videre med str. S... (åh, herregud så deilig det må være!!!!!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Jeg sjekket passet mitt forleden, og fant ut at jeg er 161 og ikke 162....*snufs*

Det betyr at jeg startet på en BMI over 31, det, og at jeg må ned på 64 tallet for å finne normal BMI..

 

Det handler om å se pragmatisk på det, kortere kropp - desto mer grunn til å gå ned enda litt til :)

 

For et år siden, og bakover i maaange år, så har jeg hele tiden fortalt meg selv at den regelen som sier at du "skal" ha vekt som høyden din bak metertallet (altså 161cm = 61 kilo) bare er skrøn og fanteri, og bla-bla-bla i selvfornektelsens ånd, regelen kunne helt sikkert ikke passe til meg...

 

:D:o:)

 

Jadda.....neida, så.....

 

Jeg sikter mot 61 !! Mitt delmål er 61 før jul - det må være mulig, selv med en laaang og deilig sommerferie som sikkert setter meg en måned tilbake. Hovedmål er som før; Et langt og lykkelig liv der jeg ALDRI mer passerer 65 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Se her, ja! Nytt mål og greier:) Dette kan du klare - 5.2 kg ned til jul er jo cirka en kilo i måneden i fem måneder. Det bør gå til tross for sommerferie:D

 

Lurer på hvor den kom fra, den høyde/vekt-regelen? Jeg har nemlig også alltid tenkt det samme, at jeg burde veie under 66 kilo, jeg som er 1.66 høy. Og jeg ser jo at nå som jeg er ganske nærme det målet jeg har satt, 68.8 som gir meg normal BMI, så vil jeg fortsatt være nokså kraftig flere steder, både lår, armer og over baken. Det er jo bare 2 kg til målet, og SÅ mye tynnere blir jeg ikke av det!

 

Du skal ikke se bort fra at det etter hvert kommer en justering av mitt mål, også! Og det har jeg jo sagt hele veien - jeg sikter mot 70, men uten endelig mål da det må vurderes underveis.

 

Veien blir til mens vi går, er det ikke det det så fint heter?! :D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg husker sist jeg skulle fornye passe mitt så viste jeg 161.5 cm.. men de måtte ha hele tall i passet, så hun noterte 162.. men hun kunne også ha notert 161.. men når jeg regner no så går jeg ut i fra 162 :o Jeg har satt mitt HOVEDMÅL på 60 kg, da tror jeg at jeg skal være passe fornøyd.. :D da jeg begynte var det 58 kg, så jeg har justert opp 2 kilo på ett år snart.. jeg håper å være klar for hv kurs til jul, da har selve vektreduksjonen tatt 1.5 år..

 

Men hvordan går det på suppe kuren da?? Jeg ligger hjemme syk nå, så jeg venter ril over pinse, da er jeg giret på å ta en ny uke.. håpe at jeg ser 64-tallet etter endt kur. :) veiedag igår viste 66.5, 300 gr opp etter endt suppe kur, men det inkluderer neste 2 uker med utskeielse, så er egentlig litt fornøyd at jeg har holdt det så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Tumelumsk, småkvalm og elendig form - nå var det nok suppekur på denne kroppen :D Tipper jeg egentlig har litt lite kilo igjen å ta av, og at det blir litt røff behandling av kroppen? Ikke orker jeg stort heller, så nå blir det tilbake til GR og med økt innslag av normal aktitet igjen.

 

Men litt ble jeg da kvitt av det jeg "dro på meg" i København og i forrige helg, så jeg er fornøyd og glad og gleder meg til å få unna de siste 5 kiloene :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Høres lurt å kjenne på kroppen hva den tåler! Jeg har merket at jeg har hatt flere runder siden august hvor jeg har hatt flere dager med lavt energinivå, trøtt og uopplagt, uten at det har vært noen klar grunn til det. Jeg tror det tar på kroppen å leve i konstant energiunderskudd over så lang tid! Så når kroppen sier i fra, tror jeg det er greit med en "pause". Mine pauser har kommet helt naturlig, det har jammen vært mer enn nok utskeielser i disse månedene. Men til en viss grad tror jeg det faktisk er nødvendig med en pustepause for kroppen i blant.

 

Uten at det nødvendigvis skal bli soveputen for alle festene og all sjokoladen vi (i.e. jeg..) spiser...;)

 

Siste 5 - det blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var jaggu ett år gått.. Jeg nådde ikke målet mitt, men har alikavel kommet veldig langt.. :) stillstand denne uka, men kjenner at kroppen er full i vann. + jeg har hatt tre netter med dårlig søvn og det hjelper ikke akkuratt på vekten.. :/

MEN jeg har nådd en STOR milepæl denne uken, jeg er UNDER 80 cm i midjen!! :D det har vært ett stort mål for meg siden jeg begynte. men vil forsatt ned noen cm til, både her og der. her er min mål:

 

JUNI 2010:

 

Hals: 36 cm

Arm: 32.5 cm

Bryst: 102.5 cm

Midje: 108.5 cm

Ende: 114.8 cm

Lår: 67.5 cm

 

JUNI 2011:

 

Hals: 33 cm

Arm: 29 cm

Bryst: 90 cm

Midje: 79 cm

Ende: 103.5 cm

Lår: 61 cm

 

MINUS:

 

Hals: 3 cm

Arm: 3.5 cm

Bryst: 12.5 cm

Midje: 29.5 cm

Ende: 11.3 cm

Lår: 6.5 cm

 

TOTALT: 66.3 CM!! Juni 2010: 81kg Juni 2011: 66.5 kg Totalt: minus 14.5 kg!!

 

*Mars 2011 begynte jeg å måle "sideflesket" og det var 96 cm og no i juni er den 93.5 cm. Så selv om vekten hopper opp å ned så hjelper det å måle seg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Gratulerer med å ha oppnådd midjemål på den riktige siden av 80, SMM87! Og gratulerer med 1 års-jubileum:D Det er jammen ganske lenge å holde ut med dette her! Samtidig så ser vi jo at det går, så lenge det er lov med en og annen utskeielse på veien. Sånn sett er vi vel egentlig her på "livstid";)

 

Det må være utrolig motiverende å se fremgangen på målene dine?! Jeg målte meg ikke da jeg startet i fjor, kun vekt. Jeg har etterhvert begynt å måle midjen, men angrer veldig på at jeg ikke har målt lår og hofte/ende. Jeg vet jeg er mindre, men synes fortsatt jeg er stor og at det går veeeeldig tregt i disse områdene. Så jeg burde ha målt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...