Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Ukes plan for min nye uke 1:

 

Mandag: Trilletur med vogn

Tirsdag: Styrke 30min, kardio 30min

Onsdag: Styrke 30min, kardio 30min

Torsdag: Svømming, minst 1000 meter

Fredag: Trille tur med vogn

Lørdag: Trilletur med vogn

Søndag: Styrke 30min, kardio 30min

 

Dette skal jeg klare.. tirsdag og onsdag jobber jeg seint så da blir det trening før arbeid, ganske greit det og. :) I matveien så har jeg og noen punkter.

 

*Drikke minst 2 liter vann hver dag

*Ikke overstige 1400kcal hver dag

*Ikke spise brød, bare på søndagsfrokost

*Veie middagen! (knekkebrød å pålegg veier jo stort dett det samme)

*Drikke 2 kopper grønn te hver kveld

 

Håper og tror at hvis jeg klarer dette denne kommende uke så må jo det gi resultater. Ellers så skjønner jeg ingenting :/ Men ingen sorger på forskudd, dette skal gå! Og for at jeg skal klare å holde meg i helgene så må jeg ha veiedag om mandagen har jeg funnet ut, så sånn blir det! da er det mindre lett å skeie ut.

Gleder meg til morgen dagen og en fresh start :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deilig, føler meg opplagt og klar til å forsette kampen mot de siste kiloene! :D Vekten idag kom som ett sjokk, 69.8 kg!!! :) Men midje målet var på 82 cm og Bredeste plassen på magen var 96.5 cm, så det har ikke forandret seg i løpet av måneden :) så da håper jeg og tror at det bare er litt vann i kroppen! No er mandag min offisielle veiedag så da har jeg ingen rom for utskeielse i helgene.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å det lønner seg å være streng!! ned 1.9kg denne uken!! :) jippi.. altså da er dagens vekt 67.9 kg, da er det mulig å se 66-tallet til påske likevel!! :) men det var sikkert en del vann, hehe.. no er jeg bare 600gr til der jeg var for en måned siden :) 2 uker igjen til påske, klarer jeg å være like streng??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så det er liv i deg, Slippe?! Du har ikke kastet inn håndklet, eller?

Eller sitter du bare og kooooser deg på det nye kjøkkenet ditt? :)

 

Hehe:)

 

SMM87, det var det en fantastisk nedgang!! Helt imponert, jeg! Jeg lengter ned til 6-tallet, jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det liv, se! Jeg er riktig flink om dagen også! Jeg diskuterer stadig vekk med meg selv, men har blitt enig med meg selv om at jeg skal krype nedover noen kilo til :)

 

Har hatt noen helt hinsides hektiske uker på jobb, og det blir sikkert både travelt og reising i fortsettelsen. Må derfor finne opp kruttet helt på nytt og forstå at det er mye lurere med medbrakte knekkebrød enn panini-meny på Statoil...

 

Og jeg som er så glad i træsj-mat... :)

 

Er flink til å gå mye, spiser riktig de fleste dagene og skal NED :)

 

Nå skal jeg lese meg opp på dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er kommet midt veis i uken og er snart klar for helg igjen. kosholdet har jeg klart å holde, ligger mellom 1200-1450 kcal. hadde ikke trodd at jeg skulle klare å spise så lite, men det går helt greit. vann drikkingen har dabbet litt av så bli flinkere der :) var på trening tirsdag og skal i kveld og imårra før jobb. noe mer blir det ikke denne helgen i og med at jeg skal jobbe hele lørdagen :/ Søndagen er hviledag, kanskje det blir en familie gåtur hvis været tillater det :) etter en knall uke med nedgang forje uke så er jeg litt små spent til neste uke, men saser på litt ned ihvertfall :)

 

så kjekt å se at du forsatt lever slippe :) hehe.. no må vi få tatt knekken på de siste kiloene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu, bunaden fra 2004 er levert hos sydamen, for gjett..... den må justeres inn!! Nå føler jeg meg kjekk, se... :)

 

Og som at ikke det var nok, i dag veide jeg meg og jeg har klart å holde vekten stabil , tross alt ( og i det ligger det mange heller dårlige valg).

 

Denne uka har jeg vært flink, så jeg henger i. Det er på tide å krype nedover og ikke holde på her og tulle på 67-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Bunad! Der sa du noe... Nå må vel mine "bittesmå" fra tenårene kanskje nærme seg noe snart? Jeg har ikke brukt bunad siden den våren jeg var russ, tror jeg.. Jeg har to, en egen og en arvebunad, men jeg vet ikke helt hvor de er. Sannsynligvis i et skap hos en av foreldrene mine.

Men nå ble jeg inspirert til å finne ut av dette! Kanskje jeg også kan bruke bunad igjen snart?! Skal i et gårdsbryllup i juni, det må jo være en fin anledning for bunad..

 

Jeg hadde forresten også stillstand i dag, og det til tross for fire meget flinke dager. Men, forrige helg var langt fra flink, så det var vel straffa. Jeg vil også til 6-tallet!! Kommer snart etter dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selvfølgelig blitt skadet i foten, som gjør det litt vanskelig å jogge :) så idag ble det bare 10 min på mølla :/ men jeg er klar for å prøve igjen på søndag :) jeg har faktisk lært noe nytt idag, når man trener styrke og kondis. så skal man faktisk trene styrke først og løpe/jogge etterpå. For når du da løper etter styrke trening så forbrenner kroppen av fettlagrene og ikke muskelvevet :) så fra no av blir det styrke først, og ikke sist som jeg alltid har gjort.. :) itillegg er mensen kommet denne uken :/ og håper virkelig det ikke gir utslag på vekten på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det ble 700gr ned denne uken!! wooohooo :) Hjelper å være flink i helgene, det ser jeg no.. idag viste vekten 67.2kg, det laveste jeg har vært på ca 3 år :) No satser jeg på å se 66-tallet før påske, reiser på påskeferie på søndag. så da blir veiedagen 1dag før!! Men det gir jo bare mer press :) Pluss midjen viste 81 cm, så snart er jeg under makiske 80 grensen, og nærmere mitt mål på ihverfall 75cm.. :) ha en flott dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, supert, SMM87!!

 

Så herlig, nå er du skikkelig i gang igjen. Det er godt å se for en annen sliter også, jeg er flink i ukene men ikke i helga... og da er det ett skritt frem og ett tilbake hele tiden.

 

Kommer sterkere tilbake etter påske, og frem dit er det om å gjøre å ikke gå opp i allefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp, gikk rett i treningstøy og var ute av døra kl.06.05 i dag tidlig. Gikk en runde på drøye 1 time i raskt tempo, og var hjemme igjen litt over 07.00.

 

Det var starten på dagen sin, det tenker, jeg!

 

Vanligvis begynner jeg på jobb 7, men kan justere litt som det passer. Det kan nok hende at det blir flere slike morgener på meg, særlig etterhvert som det blir skikkelig varmt på dagen. Deilig for både hund og meg å gjøre unna litt springmarsj i en behagelig morgentemperatur.

 

Litt stolt er jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke kommet meg ut på trim tur så tidlig, all creds til deg :) jeg har 2 seinvakter i uken, så da får jeg alltid trent før jobb :) Så har jeg fast om torsdagen kvelden, så alt over 3 treninger i uken er egentlig bonus. må jo ha tid til sambo og barn å.. :) Prøv og ikke dett helt ut i påsken da, da er det vanskeligere å hente seg inn igjen.. Men vi nærmer oss våre mål med storm skritt, nærmere enn dette har vi ikke vært før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Oslo-tur i dag, på et møte. Reiste styggtidlig hjemmefra, spiste frokost i 6-tiden. Møtet trakk ut og jeg ble så innmari sulten.

 

Vel nede på Oslo S hadde jeg en time før toget gikk hjem, strøk rett opp på Opus, bestilte marinert kylling med salat og brød (ikke det verste akkurat), skjente innom en av kaffebarene og tok med meg en kaffe to go, og en MUFFINS!!!!!

 

Så stor jeg der, da, på perrongen og ventet på toget, mens jeg mumlet på muffinsen. Akkurat da, i det øyeblikket, tenkte jeg på DERE, kjære vektklubbvenner. La meg si det sånn, den muffinsen smakte ikke noe særlig... :)

 

Jeg surfer gjennom denne uka, satser på å holde temmelig grei stil i påsken med mye trim, men er forberedt på en liten oppgang.

 

Fra 1. mai endrer jeg stilling til daglig leder i familiefirmaet med 20 ansatte som reiser landet over. Det blir mye reising, mye styr, helt sikkert mye stress og mindre tid til trim, og jeg må begynne å legge en plan for A) Gå ned neon kilo til og :) Holde vekten deretter.

 

Noe av det første jeg skal gjøre er å kartlegge svakhetene mine, hvor en er meget opplagt: Jeg blir så lett fristet av luncher, godis og alt godt man kan putte i munnen når jeg er på reise!

 

Jeg er vant med å ha en pakke knekkebrød på jobb, og en tube ost i veska. Jeg må bli et matpakke-menneske også når jeg er på reise!! Ellers ligger jeg skikkelig tynt an, altså.

 

Jeg får gjøre en skikkelig kartlegging, så jeg er forberedt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hahahaha... sorry at jeg ler - men det der kunne like godt vært meg!!! Hver gang jeg er på møte i Oslo, er jeg helt ute av stand til å la være å handle et eller annet på Deli Deluca. Aller helst en 3-pk med ferske rosinboller, mmmmm!

 

Men det er helt snålt, når jeg sitter der på toget og dytter innpå (og koser meg!), så tenker jeg samtidig på dere... Og vet jeg må "si det", kan liksom ikke lyve om det:rolleyes:

 

Men jeg så deg ikke!! Hehe:)

 

Hvis du kommer opp med en god plan for hvordan best klare seg på jobbreiser, vil jeg GJERNE høre! Jeg har en jobb å gjøre med hodet i sånne stunder. Jeg føler på en twisted måte at jeg har "fortjent" noe godt når jeg er ute på reise. Jeg reiser jo ikke hver dag! Som om det liksom er synd på meg for at jeg reiser, eller noe?! Skjønner ikke helt hodet mitt... Uslåelig logikk, eller?!? :)

 

Grattis med ny stilling, forresten - så kult:) Daglig leder og greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, det er godt å se at jeg ikke er alene om å ha slike svakheter :)

 

I påsken skal jeg utarbeide en detaljert plan for mai og juni, så skal jeg bare gå til verks og få jobben gjort! Må tilbake til det strikte regimet, for når meg tillater meg selv å velge, så blir det mange dårlige valg.....

 

Jeg kommer STERKT i mai ! God påske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kosthold og treningsmessig så har påsken vært katastrofal!! :/ MEN, jeg har hatt en utrolig flott påske :) så jeg får bare ta det som det er, en skal jo leve med disse endringene, så det gjelder å velge sine utskeielser med omhu, og jeg hadde valg påsken, og det var godt å ikke få dårlig samvittighet for ting jeg puttet i munnen hele tiden.. :D men sant skal sies, kroppen er ganske så oppblåst og pløsete for tiden, så jeg faktisk gleder meg til å komme igang igjen imårra.. :) komme inn i rutiner igjen, trene og gå turer med lille jenta.. nå som våren er kommet hjemme på vestlandet.. har bestemt meg for å gi meg en uke hjemme før jeg veier meg.. idag går dagen bare til reising å styr, så neste mandag, da får vi se om påsken har satt store spor.. noe oppgang er å forvente uansett :)

 

 

klar for ny giv slippe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: påskeferie, hjemreise.

Tirsdag: 20 min jogge, 30 min styrke

Onsdag: 20 min jogge, 30 min styrke

Torsdag: svømming eller fjelltur

Fredag: Trilletur i skogen

Lørdag: Treningssenter eller fjelltur

Søndag: familiesøndag :D

 

no er våren i anmarsj og det skal bli godt å begynt å gå litt i ulent terreng igjen :) :) med denne planen og kosthold på 1400 kcal så tror jeg at det skal bli en grei uke og forhåpentligvis ikke så gale veiing når mandagen kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det er jeg også!

 

Jeg har hatt en påske der jeg har trasket mil etter mil, og treningsmessig er jeg derfor veldig godt fornøyd!

 

Matmessig har det vært helt ferie...med vafler, lapper, godis, påskeegg (de i den lilla boksen, vettu *namnam*), vin og masser av god mat.

 

Jeg starter i morgen den dag med å gjøre resten av jobben. ingen valgfrihet, kun "fanatisme" for å komme helt i mål.

 

Jeg har mange utfordringer fremover:

 

Hytteliv er det "gode" liv, dytter innpå så det holder, og siden det blir en del hytteliv i helgene i sommer, så må jeg rett og slett legge en skikkelig plan for disse helgene.

 

Den neste store utfordringen er at jeg skifter stilling, det blir mer ansvar og mer reising = mindre forutsigbare måltider og trening.

 

Jeg vil heretter forsøke, så langt det lar seg gjøre, å starte dagen kl. 06.00 med en tur som tar 1 time og 10 minutter. Det sikrer noen av ukens trimpoeng :D

 

Matmessig så blir det å innføre den gode, gamle matpakka også når jeg skal på reisefot. Dette for å hindre stormsult som gjør at bilen skjener rett inn på nærmeste Statoil og trælmat.

 

En siste stor utfordring er at det er selskapeligheter i fleng utover, konfirmasjoner, jentekvelder, langhelg i Køben....

 

Her kreves stor motivasjon (den er på plass :) ) og sterk viljestyrke (den har jeg hilst på før, så håper den slår følge nå også :) )

 

 

Jeg er i gang for fullt fra i morgen, 13 TP pr. uke og 14-1600 kcal inn hver dag. Det bør gi raske resultater, ellers legger jeg meg ned på 1400 fast.

 

Første veiedag er fredag, og jeg forventer å ligge rundt 68 kilo etter denne påsken. Neste mål er 63 før 1. juli !!

 

Lykke til, SMM87, herlig at vi kan slå følge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag ble det en liten endring i min treningsplan. skulle egentlig på trenings senteret, men er jo knall vær ute.. skikkelig vår vær :) så da ble det en skogs trilletur med mann og barn :) :) i 1.5 time.. gav nesten 2 tp, fornøyd med det.. kostholdet er i rute, er som regel kvelden som er værst :/

 

ha en nydelig vår dag alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt bestemt meg ennå, det kreves litt displin å dra seg ut av dyna 05.45...

 

Det som ER deilig, er at jeg har ettermiddag og kveld fri til andre ting enn trening, slik som barna mine, som nok synes mamma har vært mye ute på tur de siste trekvart året :D

 

Konklusjonen er at så lenge sola skinner om morran, så er nok Slippe å se strenende gatelangs. Så får vi se om jeg klarer å utvikle et "må ut på morran-gen" underveis - og helst før den første regnværsdagen kommer. Eller høst og mørke....

 

Tidligere i verden fulgte jeg til skolen daglig, og den lille halvtimes turen var nok til å holde vekta mer i sjakk - så jeg har stor forventning til min daglige springmarsj på 7,3 km :)

 

Ellers er det det å melde at jeg føler meg tjukk.....En liten periode følte jeg meg veldig tynn, men nå begynner jeg antakelig å bli vant til speilbildet mitt, så nå er jeg høymotivert for å ta 5 kilo til!

 

Jeg vil godt ned på normal BMI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herrefred, jeg IMPONERT:D Uansett om det er deilig eller ikke!

Kjenner at jeg skulle ønske jeg var litt mer a-menneske, for jeg bruker så mye tid på trening på kveldstid at det går på bekostning av mye annet jeg også skulle gjort. Men jeg tror liksom ikke at jeg har det i meg..

Men det kan jo være at det bare er noe jeg tror?! Jeg ser jo absolutt verdien av å komme seg ut før jobb!

Hm... må tenke litt på dette her.

 

Du er uansett innmari flink! Og det høres lovende ut at motivasjonen din er på plass - tror vi må dra hverandre det siste biten til mål;)

Jeg er jo så tynn som jeg ikke har vært på 16 år nå, og likevel føler jeg meg ikke "tynn". Så jeg er klar for flere kilo:D

 

Kom forresten nettopp på at jeg jeg jo har meldt meg på årets sykle-til-jobb aksjon, startskudd 3. mai. All aktivitet teller, man må ikke sykle, og det må ikke være til/fra jobb. Men kanskje dette likevel kan få meg ut om morran? Må bare børste støvet av sykkelen først..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...