Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Ja, vet du, Elisabeth. Det er viktig å nyte ferien, ikke bli helt nazi! :) Vi ligger fortsatt like ved siden av hverandre vektmessig ser jeg :)

 

I sommer har det for min del faktisk gått oppover, jeg var nede i 71,8 kg, nå er jeg opp 2 kg... Æsj.. Men jeg har kosa meg, spist is, drukket god vin og nyti bedre middager. Jeg tror det er viktig å gi seg selv rom til det også, vi skal tross alt ned og BLI DER! Husker du ikke avtalen vår om å flytte om noen måneder..??? :)

 

Gratulerer med sønnen din forretsen, og nyt ferien videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Hjemme !

Da har vi komt hjem, og vaskemaskinen har gått jevnt og trutt ett par dager... :)

Har hatt en flott ferie, om enn litt for lite sol og bad.

Temperaturen har vært grei, men føler jeg savner noe når man ikke får bäde og sole seg.

Mat messig har det ikke vært så bra.

Føler att jeg har spist helt feil, og litt svenske godis har det blitt nesten hver kveld.

Grudde meg veldig til å komme meg opp på vekten igjen, men der fikk jeg en overraskelse ! 73,4 :) Gjett om jeg er fornøyd !!

Lite trim i ferien, så merker jeg er litt slappere i kroppen, og jammen har jeg blitt litt lat også..... Blir tungt, men deilig å komme inn i gode rutiner igjen !

Gleder meg til kvelden, o g barna er lagt. Da skal jeg oppdatere meg hos dere andre !

P.S Jeg har fått dato for operasjon ! 24 august ! Væ !! Gru gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Begynner sakte å peile meg inn på den gode sti igjen.

Ble en god trimtur i dag, hærlig ! :)

Jogget til og med, og det gikk lettere enn forventet.

Nå skal det bli sjerpings her, selv om jeg har en uke igjen med ferie.

Bare 3,5 uke igjen til operasjon ! ..... :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei hopp, der var du jo tilbake! Kjekt:)

 

Tror nok det er sånn det må bli for oss, ja: Ramler litt vekk fra stien i perioder - men så stabler vi oss på plass igjen etter en stund! Sakte, men sikkert mot målet:) Det blir nok livet i lang tid fremover, tenker jeg!

 

Jeg har fortsatt ferie et par uker, men skal ikke ut på så mye. Kanskje en hyttetur på fjellet, eller hjem til mine foreldre. Men uansett med alle muligheter til ikke å skeie ut aaaalt for mye om gangen;)

Her går det i sånn ca annenhver flink dag/ feriedag. Men jeg trener masse, så jeg satser på at jeg er stabil frem til jobbstart om to uker!

 

Operasjonen din er jo ikke lenge til nå?! Hjelpes! Men så fint det blir å få det gjort, da!

 

Må si jeg lurer litt på hvor "ille" det må være før man får operasjon? Evt bestemmer seg for å betale selv? Min mage har blitt veldig løs, men den henger ikke når jeg står. Men når jeg bøyer meg frem... huttetu!!! Uansett, jeg har jo aldri vært gravid, og ettersom jeg ikke vet om jeg skal bli det etterhvert (hehe;)), så er jo ikke operasjon noe å vurdere for meg ennå!

 

Så flink du er som allerede har trent i dag... Jeg hadde friske planer om morgentrening, men orket ikke likevel. Og nå er det så varmt (klager ikke, altså!!) at det får vente til i kveld. Tror jeg får luke ugress i stedet for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Mage : Min mage har heng på, og er veldig løs. Etter 2 svangerskap er den veldig slapp, og der er mye løs hud.

Viste den frem til en svigerinne tidligere i dag, som ikke helt skjønte att problemet mitt er så stort att jeg er villig til å betale 55 000 for operasjon. Når hun så magen, så skjønte hun det med en gang... :) Ikke pen mage med andre ord !

I dag har vi styrt rundt huset i ett sett. Så var vi på bursdagselskap til en svigerinne, med skikkelig vestlands kakebord. Der var 3 kaker, hjemmelagde sveler, kanelsnurrer, jordbær og hjemmelaget is. Og jeg sto på å spiste.... Må vel feire att jeg ikke har gått opp noe i sommer ?!?!... HALLO, hvor teit går det ann å bli da...

Så her er det ferie modus ennå.

Avsluttet dagen med en fin trimtur sammen med 2 svigerinner bratt opp på ett lite fjell bak her. Godt. 400 kcal forbrent, og det er bedre enn ingenting :)

 

Formen er på vei opp, rett og slett !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hjemmelagde sveler OG kanelsnurrer?? Åååå, jeg hadde vært fortapt;)

 

Men jeg har også fortsatt feriemodus, tror dette blir litt sånn passe slapt fremt til jobbstart, gitt. Jaja. Vi får ta tak etter hvert:D

 

Jeg drar til fjells imorgen, og håper på bedre vær enn det som er meldt. Ikke gøy med fjelltur i regn! Men tar med pc, så får vi se om det er noe ice-dekning der oppe. Ha en fin-fin uke så lenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at du ikke har hatt oppgang i ferien din!

Å det virker jammen det som om du har hentet deg fint innigjen treningsmessig også..

 

Stå på siste ukene før operasjon.

Vips er den her og du får fin,flat og sprek mage! :) :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Der har du meg for tiden, og jammen har jeg blitt en kløpper på det !

Flere mnd med akkurat samme vekt. Skulle ønske den var 3 kg mindre, men jeg jobber ikke for å få det til.... :cool:

Mandag begynner jeg på jobb igjen, så da skal det sjerpes.

Jeg spiser ikke bra om dagen, selv om vekten holder seg stabil ( Skjønner ikke det, slik jeg spiser ??? Både godis og mat.. :) )

2,5 uke igjen til operasjon... Burde klare å sjerpe meg, men klarer ikke...

Trenger ett spark bak ! hehe :P

 

Håper det går bra med dere andre.

Føler meg litt alene igjen her inne, hvor ble dere andre av da ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

I dag ble det en fjelltur på 979 moh.

Vi var 3 venniner som gikk, og det var kjekt. Og i dag var jeg den sprekeste av oss, og det gir jammen selvtillit !

DEILIG å kjenne kroppen fungerer, og att formen er helt grei.

 

Mat messig er jeg ikke helt i rute. Tar det igjen til uka.

 

I dag er det siste dag i ferien, og det er alltid litt vemodig. Blir godt å komme i faste rutiner igjen, men blir tungt å komme seg opp... :cool:

 

Ha en fin søndag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en lang tråd! Jeg skulle gjerne ha tatt meg tid til å bli skikkelig kjent, men det ble visst mest først og sist i dag :D. Men i alle fall - du har gjort en kjempeinnsats. Du har holdt på lenge og det er ikke så rart at det går litt tråere i ferietider og heller ikke så rart at det går tråere når du nærmer deg målet. Men bare 2,5 kilo til så er det gjort :). Ser at du snart skal opereres - etter det kommer du sikkert til å føle deg utrolig mye bedre (når du er skikkelig på beina igjen). Det blir spennende å følge deg både med de siste kiloene og med operasjonen.

 

Herlig med fjelltur! Og så deilig å kjenne at kroppen fungerer (...og at en innimellom er SPREKEST! hurra!). For min egen del har dette med å mestre vektnedgang gitt meg mot til å tørre å prøve nye ting og å utfordre kroppen min. Før var jeg litt redd for å bli sliten og for at jeg ikke skulle mestre den situasjonen. Nå nyter jeg å kjenne at kroppen min klarer å gjøre ting selv om den er sliten. Jeg har oppdaga at det ikke er farlig å være sliten. Nå setter jeg sjelden ut på noen som jeg mener er uoverkommelig: har aldri vurdert å gå på ski til Sydpolen, for eksempel. Ikke sikkert at jeg hadde kunnet nyte det :P. Faktisk tror jeg at jeg ville vært rimelig sliten og rimelig sur ganske fort! Men altså, jeg tar turer som jeg vet er strabasiøse og kroppen min takler. Bare sørge for å ha nok mat og vann, samt riktige klær og turfølge som går passe fort og ikke blir sure.

 

Ønsker deg ei riktig god startuke på jobben. Alltid rart å starte igjen. Sjøl har jeg jobba hjemmefra en god del i sommer, så jeg har ikke den feriesluttvemoden.

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

LUNSJ !

ENDELIG ble det lunsj tid i dag også :P

Er i rute med å komme igang igjen, og spiser som jeg skal.

 

2 skiver med pålegg og en kopp te nytes til lunsj.

Middag i dag :confused: .... Hvem vet... Sikkert noe enkelt etter en "hard dag på jobb"....

Godt å komme igang igjen ! I dag blir det trimtur, tror jammen jeg skal jogge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elisabeth,

Jeg skjemmes over å love og ikke holde! Jeg skulle jo innom deg og være heiagjeng både før og etter USA (der borte er det jo ikke så lett å gjennomføre + at jeg trengte litt nettfri, selv om det ga seg av seg selv da bomben smalt og vi måtte følge litt med på hva som skjedde i byen vår/landet vårt. Var ikke så gøy å være langt borte da, men visste heldigvis at de store guttene mine hadde det bra her hjemme.)

Uken før vi reiste var bare barn, barn og atter barn - store barn legger seg altfor sent! :P. Og forrige uke var jetlag og syk 2-åring _igjen_ :D!

Men nå kan jeg da ikke annet enn beklage og håpe at du tilgir meg når jeg nå er tilbake og ber om godt vær igjen :).

 

Ser du har holdt deg stabil i hele sommer og det syns jeg er bra jeg med tanke på hvor lenge du har holdt på og jobbet deg nedover! Kan godt være at kroppen gir deg premie for det nå når du er inne på den smale sti igjen fram til operasjonen, spennende tider!!! Gleder meg sånn til å høre hvordan det går!

 

Høres ut som dere har hatt en fin ferie til tross for regn, men jeg skjønner godt at værsjuka setter inn.

 

Jeg er fortsatt sykemeldt og blir det nok en stund utover høsten. I hvertfall hele august og jeg tipper på september og kanskje oktober også, skal tibake til legen på bursdagen min...og da tror jeg nok ikke hans "gave" blir friskmelding. Jeg har altfor mange løse tråder og må komme i gang med skole og lekser + aktiviteter før jeg er klar nok i hodet til å kunne tenke jobb. Da blir det bare tull og tøys.

 

Nå skal jeg fokusere litt på meg selv igjen, få tid til trening, turer og få orden på hus og hjem så det ikke trenger å stresse meg i hvert fall. Det blir vel aldri 100%, men det er lov å prøve. Tror jeg kan kaste halvparten av det vi har stående rundt omkring uten at noen vil savne det.

 

Det var nok fjas fra meg akkurat nå (tror jeg). Gratulerer med 7-åringen forresten - de blir så store. Vi feiret eldstemanns 12-årsdag på fredag og han er jo søren meg snart voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Halloien! Jasså, så du har begynt på jobb igjen? Jeg har noen dager ferie til, heldigvis.. Men samtidig er det vel litt godt å få litt rutiner igjen...

 

Ble det joggetur på deg i kveld? Jeg har hatt to reisedager og ikke forbrent et kvart trimpoeng engang, men i morgen tidlig er planen joggetur! Nå må jeg til pers!

 

Og etter hodeløs spising i en evighet, er også planen å komme i rute med sunn mat igjen fra i morgen!

 

Planer må vi jo ha;)

 

Ha en fin kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ble lite med jogging da regnet øste ned fra himmelen...

I Know.... Unnskyldning..

I stedet ble det organisering av en bod, og ett kjøkkenskap som hører ungene til. ( der tegnesaker, plastalina osv er ), og DET tok sin tid. Så hærlig når man er ferdig !

Til helgen skal vi feire alle 3 ungene med stort familieselskap. To stk som hadde bursdag i juli, og minste snuppa som har i begynnelsen på september. Vi har stor familie, og alle kommer når det er selskap. Og da holder det ikke bare med kaker, så da blir det middag først. Så søndag skal jeg ha selskap for 33 stk, på ekte sunnmørsvis... DVS Mye mat, og enda mer kaker.... :P

Men kommer til å holde meg i ånde med rydding og vasking denne uken, så tror ikke det kommer til å slå ut alt for ille på vekten...

Merkelig dette med hvor skikkelig ALT skal være når man skal ha storkallas... Folk er jo overalt i huset, og da er det kjekt att det er reint. Så det :D

Har håp om å komme meg på en fjelltur til helgen, da det kanskje blir siste sjanse før operasjon. Og etter jeg kommer meg fra den er det jo kanskje nysnø i fjellene... :)

 

Ha en flott dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med selskap! Lurt å feire alle sammen! (Vi er 3 i august, men med forskjellige som skal inviteres pga at det er med forskjellige pappaer + meg og da blir det litt feil å slå sammen.)

Vi hadde eldstemanns 12-årsdag på fredag og var for første gang få - 10 år på rad har vi vært 25-35 på hans bursdag selv om den har blitt feiret på selve dagen. Men nå var vi bare de nærmeste og ikke alle av dem en gang så da var vi bare 15.

 

Siste helgen i august skal vi feire meg og lilleprinsen (jeg har dagen før han) og fordi jeg jo har runddag kommer det mange, så da blir vi nok 30+ vi og. Med middag og kaker i fleng. Begge mine foreldre er fra Møre så jeg er vant med MYE kaker! Supermannen er fra Danmark og de har en (kjedelig) kake og familien hans syns jo vi overdriver noe voldsomt - haha, og det gjør vi jo på sett og vis. Supermannen selv har blitt vant med det etter snart 20 år i Norge så han syns det er helt normalt.... Men det er en prøvelse for den som skal bake alt sammen. Tenkte jeg skulle slenge sammen boller og muffins allerede nå som kan fryses fram til det.

 

Håper du får til fjellturen din i helgen, sprøtt at det kan være siste gangen. Jeg er så lite klar for høst og vinter, jeg ville gjerne hatt det varmt og godt hele tiden og så oppsøke snøen når jeg har bruk for den. Supermannen og jeg skal nok ha lange uker i varme strøk når vi blir pensjonister :)

 

Ha en flott dag alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Samme her ! Lange ferier i varmere strø blir når vi blir litt eldre :)

Da blir det nok kjøpt leilighet i Spania, enten fastlandet eller kanariøyene... *drømmer...*

Jeg er heldig med selskapet. Alle som kommer tar med noe, så da blir det ikke så voldsomt mye på meg. Fikk beskjed om jeg har fått ny vaskehjelp også, så det ser ut til å gå greit med selskap :P

Huff, vinter er vi IKKE klare for...

Her er det 11 grader, skodde LANGT ned i fjellene og regn i dag... Sukk og stønn !

Så det blir nok innedag etter jobb på meg.

( for jeg er jo ikke vanntett vet dere... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her ! Lange ferier i varmere strø blir når vi blir litt eldre :P

Da blir det nok kjøpt leilighet i Spania' date=' enten fastlandet eller kanariøyene... *drømmer...*

Jeg er heldig med selskapet. Alle som kommer tar med noe, så da blir det ikke så voldsomt mye på meg. Fikk beskjed om jeg har fått ny vaskehjelp også, så det ser ut til å gå greit med selskap :D

Huff, vinter er vi IKKE klare for...

Her er det 11 grader, skodde LANGT ned i fjellene og regn i dag... Sukk og stønn !

Så det blir nok innedag etter jobb på meg.

( for jeg er jo ikke vanntett vet dere... )[/quote']

 

Haha, nei vanntett har vi ikke tatt deg for :). Nei, du med tåke og 11 grader skal du få lov til å være inne etter jobben...

 

Kanskje vi blir naboer i varme strøk en gang i framtiden? Hihi, det hadde vært koselig :)

 

Så kan barna våre komme på besøk med barna sine og...nei det blir fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Åå! Me too! Jeg flytter med dere til varmere strøk når vi blir eldre:D

Det er drøm jeg har hatt en stund, faktisk. Jeg får mer og mer i mot vinteren for hvert år, jeg... Etter 10 år i Oslo, hvor vinter bare er ubeleilig og grå og fæl, har jeg mistet all vinterglede. Og jeg som har vokst opp på indre Østland, med 2 m snø hver vinter.

Også flyttet jeg ut av Oslo i fjor, til noe jeg trodde var snøfattige strøk.

Mm-hm... Not so much, gitt.

Men la oss krysse fingre for en lang og varm og TØRR høst først:)

 

Ser dere har mye på agendaen av feiringer og familieselskap. Jeg også... Startet med bursdag i går, og konfirmasjon til helgen. Jeg tror det er på tide å begynne "ofringen" for min del. Så langt i sommer har jeg ikke nektet meg selv noe. Og vekta har jo da gått opp. Fasit på hvor mye kommer til fredag... Men - jeg vil ikke fortsette slik! Og da må jeg snart innse at jeg ikke stryker med av å stå over noen kakestykker. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig for hodet mitt å forstå?!:)

 

Jeg har forresten vært på joggetur i dag! Så nå føler jeg meg flink:) I morgen skal jeg på treningssenteret!! Må komme i gang før jobben starter på'n igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

... eller har hun forsvunnet i skoddeheimen? Kanskje vi må sende redningsstyrken etter henne? :)

 

Hm, nei, det er vel rydding, vasking og baking som står agendaen. Det er visst slik på Vestlandet, har jeg skjønt av egen erfaring i sommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg løper innom for å si god helg! Jeg skal prøve å begrense meg i helgen, jeg har gått opp til over 70 igjen, 70.8, og må bare bli kvitt dette. Så jeg håper det ikke er så mange gode kaker på konfirmasjonen...:)

 

Ellers var jeg på joggetur i går - 9 km på 55 min, det begynner å ligne noe! Det går da fremover:)

 

Lykke til med selskapet i helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Tatt på kornet !!

Forrige uke var veldig hekstisk. med overtid 3 dager, og så toppet vi det hele med over 30 stk i selskap på søndagen. Fullt koldbord og fullt kakebord :D

Og jeg oppførte meg som jeg ikke hadde fått mat før....

Det er hold vekten kurs i morgen, skrekk og gru !

I dag tidelig var vekten opp 1 kg siden i går morges... Kan vel ikke stemme helt, men ÆSJ og fy !

Nå MÅ jeg bare stramme inn, for dette går ikke.

Får forhåpentligvis inn litt trim denne uken, det var null og noks TP på meg forrige uke.

Det "værste" er att været var så bra noen dager forrige uke, men der var jeg låst til kjøkkenbenken....

Og med bare vel en uke igjen til operasjon, så blir det ikke mye form stigning for å si det sånn.. :cool:

 

I alle fall, jeg er tilbake ! Og skal oppdatere meg på dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oi! Kurs i kveld blir spennende! Men litt brutalt sånn rett etter ferien..:D

Det er rart, synes jeg, hvordan fraværet av trening gjør at jeg blir mindre flink i matveien? Det burde jo vært motsatt - når vi har en periode der vi ikke får trent, burde vi klare å skjerpe oss i matveien. Men sånn er det ikke for meg, i hvert fall!

 

Så når du får kommet i gang med trening denne uken, følger jo det andre etter:)

 

Blir du satt lenge ut av spill etter operasjonen? Du må vel sikkert holde deg i ro en stund?

 

Ha en fin-fin tirsdag og lykke til med kurskveld:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Kurskveld er visst neste tirsdag, takk og pris ! :cool:

Da får jeg tid til å ta meg inn igjen, for vekten viser 1.2 kg opp på en uke ! :D

 

Vet ikke hvor lenge jeg blir satt ut av spill, veldig forskjellig hva hver enkelt person sier.

Men mellom 6-8 uker :) Og DET er lenge uten trim det....

Ja, der sier du det. Trener jeg er jeg med en gang så mye flinkere. Skulle virkelig ha hatt meg en skikkelig oppstammer nå, for jeg klarer ikke skikkelig å hanke meg inn igjen etter ferien. Blir for mye mat, feil mat, snoperier utenom lørdag, osv....

Her må det i alle fall jobbes !

Skal prøve å få til litt trim i dag, om mannen kommer hjem i grei tid. Fryktelig travel tid for oss jobb messig nå, og da er det ikke alltid så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...