Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Så gøy at du har jogget' date=' når jeg runder 100 skal jeg også begynne, har kjøpt nye joggesko med fjæring.

 

Nok en milepæl er nådd![/quote']

 

 

det beste er å begynne med rask gange. Det er allerbest for fettforbrenningen. Pulsen skal ligge på ca. 60 % av makspuls. Det er veldig bra aktivitet og belaster på langt nær så mye leddene. Prøv pulsklokke med belte, da har du veldig god kontroll hva som kreves for å komme i fettforbrennings modus. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg sprakk som en altfor oppblåst ballong. Mengder av alt mulig usunt som chips og sjokolade og kake gikk i gapet. Det varen tur til legen min som utløste trøstespisingen, i kombinasjon medat jeg lå på sofaen i hele går og ikke spiste nok vanlig mat. Jeg gruet meg til den legetimen, og var helt tom for krefter etterpå. Det er leit. Nå er jeg trist.

 

Og må back on track. Og så må jeg få inn alle måltidene igjen,og få gått ut en tur og trimmet litt.Så er det å ta en dag av gangen igjen. Det skal jeg klare. Så må jeg tilgi meg selv for at jeg feilet, og gå videre.

 

Men akkurat nå er jeg bare trist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Huff, så kjipt.... Har hatt noen sånne sprekker jeg og, og de er tunge. Fryktelig tunge. Og gjør en gjerne bare enda mer trist fordi ikke bare er man trist fra før, men blir ekstra trist grunnet sprekken. En dårlig spiral...

Det er lett å si at gjort er gjort og spist er spist og se fremover og alt det der, men samtidig er det jo litt sannhet i det.

 

Håper ting blir bedre snart!

 

Oppmuntringsklem fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....som er vanskelige, hvis det kan være noen trøst!

Jeg håper du kommer på sporet igjen og tenker positivt om livsstilsprosjektet ditt.Legg inn noen små koselige belønninger underveis, det hjelper på humøret og motivasjonen. Jeg tenker selvfølgelig ikke på mat, men på f.eks.et nytt plagg, et pent skjerf, en god bok, en koselig ukeblad , kinobilletter til deg og en venninne, ny ansiktskrem, kosmetikk, ny farge på leppestiften, frisørtime-kanskje ny farge eller litt striper.......

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Dette kjenner vi godt til alle sammen..den skuffelsen vi føler over oss selv, at vi ikke har klart å holde oss til planen..

 

Men, dette er bare en dag og en gang, dette rister du fort av deg og fortsetter videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det ikke er nederlagene som definerer oss som mennesker, men hvordan vi håndterer nederlagene! Alle sprekker. det er en grunn til at en enkeltstående hendelse som dette har ett eget navn; en sprekk. For å legge på seg 1 kilo må du spise 7000 kalorier mer en du har brukt. Med andre ord, kanskje la du på deg noen hundre gram, om en måned er de borte sammen med mange mange flere. Stå på, hva hjelper det vel å gi opp? Blir du sunnere av det? Får barna dine en lykkeligere mor av det? Ikke vær trist, du er et menneske, det er ganske så vanlig å feile! En del av denne reisen består etter mitt skjønn, å lære seg impulskontroll, og ikke minst normale reaksjoner. Når man er i denne situasjonen har man som regel reagert med mat og fråtsing. Er vanskelig å legge om mønster an har hatt i mange mange mange år. Det er ikke gjort i en fei. Men for hver dag og hvert feiltrinn er man bare enda nærmere å vinne! Stå på, god klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Opp en halv kg til. På min siste veiedag på dette kurset. Det gjør meg litt trist, men samtidig så er det jo bare å fortsette med de gode vanene, så blir den borte. 3 uker til neste kurs begynner, og planen er å fortsette å notere ned alt jeg spiser, og trene det jeg får tid til.

 

Til Krysmynte, solvik, Lykke og Sofaqueen: TUSEN TAKK for gode vennlige og motiverende ord. Det er så lett å fortsette i stedet for å gi opp, når man oppdager at den som dømmer deg hardest for dine feil er deg selv. Deres oppmuntring betyr mye. I dag er en ny dag, jeg har fått sovet en del i natt, og skal ut og trille litt seinere. Også er det svømming i dag :D Min beste medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Synsegulla

 

Kjempeergerlig å gå opp i vekt. Men du tar det fort inn igjen. Det er kjempefint at du svømmer, det må være den aller beste treninga! Og jeg må bare si: Takk for at du forteller om det i forumet, for du skal vite at det er skikkelig inspirerende, og du er et ideal for meg: Kanskje jeg kan komme like langt som Synsegulla, og ta på meg badedrakt og svømme i svømmehallen!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Fint at det går bedre med deg, vi må forsøke å se litt stort på det, må ikke la en-dags-sprekker få for stor betydning. Det er altfor lett å grave seg ned i den følelsen der og da. Men i det store bildet har du en sakte men sikker nedgang:-)

 

Fint både med trilleturer og svømming, jeg synes treningen har en mental innvirkning også, får liksom luftet tankene og ryddet opp i hodet.

 

I en stressende hverdag er dette verdifullt for meg, får tenkt rolig på mye som jeg ikke har tid til ellers.

 

(egentlig skriver jeg dette like mye til meg som til deg!)

 

Kos deg på svømming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nå er jeg aleine, dvs 3 uker uten kurs, før jeg begynner igjen. I denne perioden er det flere utfordringer som bursdager, besøk og ferie. Jeg er kjemperedd for å ikke klare meg, men jeg må bare. En dag av gangen. Jeg har det hvertfall mye bedre nå etter knekken min på mandag. Det tar av og til tid å fordøye dårlige nyheter, men å spise de bort hjelper uansett ikke. Jeg er kjempespent på denne perioden, siden jeg ikke får svømt helt som jeg pleier heller. Men jeg har jo bein å gå på. Jeg ønsker å få gått tur på 1 time annenhver dag.

 

Så må jeg bare si at støtten fra dere her inne er uvurderlig. Det var veldig godt å ikke bli dømt da jeg innrømmet mitt nederlag. Dere er så flinke til å motivere, også hjalp det å lese at jeg ikke er den eneste som finner på sånt tull.

 

Ny dag, må hive meg rundt å få gjort noe her. Håper dere alle har en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Hei Synsegulla!! Så godt å lese at du har det mye bedre. Husk at her inne er det ingen som dømmer. Dette er et av de få stedene vi kan komme med alt vi har på hjertet :)

 

Du har noen uker foran deg uten kurs (selv har jeg bestemt meg for 12 uker uten kurs, fra 29.des) Det går utrolig fint, du må bare fokusere på dagen i dag og gjøre det beste du kan utav den. Det er den tankegangen som gjør at jeg har klart meg så bra dette året. Ellers blir det så uoverkommelig. Selv er jeg et "planleggingsmenneske", men når det gjelder dette "prosjektet" er det bare dagen i dag som gjelder :)

 

Og du, ingenting er mer tilfredstillende enn å klare å mestre kost/trim/vektnedgang, UTEN Å GÅ PÅ KURS!!!! Det gir en god følelse......

 

Dette klarer du, flinke Synsegulla :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Løper bare innom her for å si at jeg henger på enda, jeg gir meg ALDRI. Mensen kom for første gang etter fødselen, det kan forklare både sprekk og hormonelle utbrudd og vektoppgang og alt. Jeg er så glad for at jeg ikke gav opp! Jeg er så takknemlig for at dere støtter meg.

 

I dag er det bursdag her i huset med snickerskake (det beste jeg vet) og bløtkake, og alle kjøpte mat med hjem fra McDonalds. Og hva gjorde jeg? Spiste restemiddag fra en annen dag, og drikker litt pepsi max. Vi har huset fult i helgen, er 11 stk her med stort og smått, så det har blitt en del snacks og sånt, men jeg har ikke spist noe. Jeg teller kcal og står på, for dette VIL jeg!

 

Dette gjør jeg for MEG!

 

Ønsker alle en flott helg, jeg skal kommentere på trådene deres når jeg får bedre tid.

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Takk :) Jeg har veid meg og det ser endelig ut til at jeg får lønn for strevet. Håper kroppen ikke går i streik igjen før onsdag. Jeg prøver så godt jeg kan å fortelle meg selv at jeg er kroppen min og at den er meg. _Vi er jo ikke to separate enheter selv om jeg føler det sånn. Nå må jeg få sving på ipoden min til i morgen, så er det natta her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Til de av dere som leser bloggen min: Jeg tror jeg skal slutte å blogge.

Jeg kan heller skrive litt i tråden min om det er noe spes jeg har på hjertet. Her titter sola fram nå, og planen er å få til en god tur ut på trilletur. Må samle litt flere trimpoeng. Blir bare svømming en gang denne uka. Også går jeg jo for CARE. Den konkuransen begynner jo i morgen.

 

Ellers leser jeg om kaffi (som jeg elsker) og insulinproduksjon. Interessant. Kan det hende at jeg legger på meg av kaffi? Spooky!

 

Ønsker dere en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så på blogge din at du vurderer å gi deg. Kjipt at du ikke kan føle deg anonym der lengre. Vet ikke om du er klar over det - her på Vektklubben er det hele ganske åpent og. Det går nemlig fint an å lese innlegg uten å ha brukerkonto/være pålogget. Bare så du er obs på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det er jeg klar over, men takk for at du gav beskjed likevell. Her inne skriver jeg ikke så mye personlig så det gjør meg ikke så mye. Kanskje jeg heller skriver i et vanlig word dokument på pcen min. Poenget mitt meg å skrive er å rydde i hjernen min og å lære om det jeg holder på med, fordi jeg aldri vil være sånn igjen. Det er viktig for meg å ha med hodet i prosessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg har lurt sånn på om jeg skal veie meg sånn som vanlig nå disse ukene hvor jeg ikke går på kurs. Det er litt skummelt hvis vekta atter en gang bestemmer seg for å være slem, men jeg må jo lære meg å takle det også. Jeg tror jeg vil tåle det, og ikke gå på en smell. Jeg tror jeg er klar for å se tallet på badevekta i morgen. Jeg er mer redd for å skli ut, spesielt til helga når vinterferien kommer og vi skal bort, hvis jeg ikke veier meg. "En liten bit" blir jo fort til hele posen uansett om det er chips eller sjokolade det er snakk om her i gården. Kanskje det er lerrere å holde fokus og ikke lure meg selv hvis jeg går på vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solvik

... veie deg, men bare en gang i uken, på din vanlige veiedag. Og så rapporterer du her. Da har du en forpliktelse og det kan være lurt ...

Lykke til, dette greier du!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2011 - Starten på et nytt liv
Jeg sprakk som en altfor oppblåst ballong. Mengder av alt mulig usunt som chips og sjokolade og kake gikk i gapet. Det varen tur til legen min som utløste trøstespisingen' date=' i kombinasjon medat jeg lå på sofaen i hele går og ikke spiste nok vanlig mat. Jeg gruet meg til den legetimen, og var helt tom for krefter etterpå. Det er leit. Nå er jeg trist.

 

Og må back on track. Og så må jeg få inn alle måltidene igjen,og få gått ut en tur og trimmet litt.Så er det å ta en dag av gangen igjen. Det skal jeg klare. Så må jeg tilgi meg selv for at jeg feilet, og gå videre.

 

Men akkurat nå er jeg bare trist...[/quote']

 

Hei.

Jeg har lest igjennom hele tråden din her inne nå. Jeg er imponert! Du burde være stolt av alt du har gjort/klart frem til nå! Du svømmer og JOGGER! Å feile er lov i blandt - det er jo en del av det å være menneskelig. Noen dager er bedre enn andre! Ikke fokuser på det negative, men heller på det positive og alt du har klart til nå. Da er det lettere å komme tilbake til de gode vanene igjen. :) Jeg syntes hvertfall at du burde være stolt og fornøyd med innsatsen så langt. Ikke ha hastverk, men ta tiden til hjelp :) Det skal jeg... sakte men sikkert ned til trivsel både med vekt og meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...