Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte
Krusemynte; det er uansett tomt for pigger å skru inn i skoene i Bergen' date=' leverandøren er også tom. Galskap det som skjer i Bergen nå![/quote']

Hæ? Pigger å skru inn? Når snakket vi om det? Jeg snakket om brodder og piggsko - altså å kjøpe sko som det allerede er pigger i. Og ja, jeg vet at de er relativt tom også for brodder (og sikkert piggsko) i Bergen, men det finnes jo andre "nasjonaliteter" :) enn bergensere her inne.. :)

Men å få satt pigger i skoene er sikkert greit det og - kjenner ikke til det heller...

 

PS - for observerte jeg senest mandag at de fortsatt har brodder på Rema i Fyllingsdalen ved Oasen til 69 kroner. Riktignok bare en str., men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 g ned er mye bedre enn 200 g opp :) Noen uker står det stille, mens andre uker er resultatene bedre. Kursleder sier til meg at dette er veldig vanlig, hun så ofte at annenhver uke forsvant et kg., mens de andre sto det i ro. Ikke vet jeg, men på meg selv så er det flere uker der jeg mer eller mindre står i ro - så kommer det et aldri så lite ras med halvannet til to kg ned. Ikke bli så altfor frustrert om ikke nedgangen er som ønsket, jobb heller videre frem mot neste veiedag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Måtte veie meg i dag også, da viste vekta 1 kg ned. Skal ikke veie meg før onsdag nå, så slipper jeg å bli opphengt i vekta. Jeg pleier egentlig å veie meg hver dag når jeg slanker meg. Det har lært meg mye egentlig. Jeg vet at før den månedlige, så går gjerne vekta opp 2 kg, som blir borte etter etpar dager. Og når jeg trener går jeg opp i vekt, gjerne fler dager/ uker. Og jeg må veie om morgenen, for vekta svinger så mye ut over dagen. Hvor ofte veier dere andre dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte veier dere andre dere?

Jeg har frem til nå kun veid meg hos kursleder (har ikke hatt badevekt hjemme). Badevekt er bestillt og ligger klar til henting på posten, så det blir nok litt oftere fremover. Skal prøve og holde meg til en gang i uken, men tenker spesielt på de ukene jeg ikke går på kurs (det er så kjedelig å ikke få sjekket vekta da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Gratulerer med nedgang - flott innsats!

 

Jeg prøver å veie meg en gang i uka, men klarer ikke å la være innimellom. Det som er dumt med å veie seg ofte for meg, er at hvis jeg ikke blir fornøyd med vekta, bestemmer det noen ganger hvordan jeg føler meg. Idag hadde jeg gått ned 200g og livet er lett!!!

 

Nei, prøv å holde deg til fast dag og fast tidspunkt er mitt råd e058.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Takk for gode råd. Skal prøve alt jeg kan å ikke veie meg før på onsdag. Er stuptrøtt i dag, de to små var våkne på skift i hele natt og forsåvidt i hele dag også. Tror jeg segner om. :) Tidlig kveld i kveld, og hvertfall ingen trening. Skal være glad om jeg holder ut til ungene har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofieSol

Hei! Jeg har akkurat begynt på kurs, og jeg veier 116,5 kg, og har ønske om å gå ned til jeg tilslutt er nede på 70-80kg. Jeg skjønner at dette kommer til å kreve mye jobb og innsats, men tenkte at det her var en flott måte å få mer motivasjon på! Liker virkelig å lese det du skriver, så jeg skjønner at det ikke bare er jeg som sliter med de samme tingene :) Og ut ifra det jeg leser her så er du KJEMPE flink!

stå på!!!

 

SofieSolen :)<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Så hyggelig å høre fra deg. GR metoden virker smart synes jeg, ingen sultekur hvertfall. Jeg spiser som en hest og går ned i vekt, og det er jo fantastisk. Vi får slå følge på veien ned mot vår trivselsvekt, så klarer vi det sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg har trent, gått på mølle og trent aerobic. Herlig. Gleder meg vannvittig til taco i kveld også, lenge siden vi har spist det. Jeg har fryseren full av kjøttdeig som må spises før det blir fylt på med sunnere alternativer. Hvor mye kjøttdeig spiser dere til taco? Jeg lurer på om 100 gram er passe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig eller enda letter alternativer. Er personlig ikke fan av svin og kyllingkjøttdeig så vi bruker karbonadedeig. Kjøttdeig bør ikke ha plass i en livstilsendring, utrolige mengder fett i det.

 

Jeg spiser ca 150 gram karbondadeig. men en måte som gjør middagen veldig sunn på er å lage en salat og ha tacokjøttdeigen oppi med et tonn salsa, de glassene fra santa maria er uten sukker og har nesten ingen kalorier i seg, topp med litt ekstra lettrømme og du får en middag på under 300 kcal :) Helt genialt. skjell og lefser er full av karbohydrater fett og ikke minst kalorier så visst du ønsker å spise det, ta et halvt istedetfor hele :)

 

Så flink du har vært å trene, kjempeflott! Ha en strålende dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Denne uka er det 6 uker siden keisersnittet og jeg har offisielt lov å trene igjen, men ikke magemusklene enda. Dersom vi ikke blir mer plaget med omgangssyke ser treningsplanen min sånn ut:

 

Mandag: Aerobic

Onsdag: Styrke

Fredag: Svømming

Lørdag: Aerobic

 

Håper jeg klarer hvertfall 3 av de planlagte treningene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Fikk trent i dag også. Herlig å kjenne at kroppen min kommer i gang igjen etter alle de mnd på sofaen. Var ute og gikk i dag også, regn er MYE bedre enn is hvertfall, men de j.... hundeeierene må lære seg å plukke opp etter dyra sine. Her vi bor nå er det ekstremt mye dritt, og jeg klarte seff å få på vogna også. :D

 

Må ha meg nye joggesko men aner ikke hvilke jeg skal kjøpe. Noen som har tips om hva jeg skal se etter? Pleier å høre på de i butikken men ofte tror jeg at de ikke har peiling. Jeg skal bruke de på mølle og til lett aerobic trening, så litt demping er sikkert ok. Noen som har noen gode råd?

 

Jeg har veid meg og ting ser bra ut med tanke på neste veiing på onsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De norske treningsbladene har veldig ofte test av slike treningssko, så kjøpt et av de, eller søk litt rundt på diverse forum å se hva som er anbefalt, så får du hvertfall en feeling av hva som er bra sko ;) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Vet ikke hvor du bor, men har dere f.eks. Løpslabbet i nærheten? De har greie på hva de prater om, de ser på føttene dine og slenger deg gjerne opp på tredemøllen en tur også. Enkelte andre sportsbutikker, gjerne store, gjør også tilsvarende. Føtter er veldig individuelle, så det som er best i test passer ikke nødvendigvis for deg. Men les deg gjerne litt opp på hva du trenger av demping og sånt til ditt bruk, og ta det videre derfra. En ting er sikkert - å finne de optimale skoene som passer perfekt for dine føtter er ikke lett. Så lykke til med jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Det er individuelt med hvilke sko som passer deg og hvilket bruk du skal ha dem til. Har god erfaring med G-sport - flinke folk i større butikker. Har kjøpt nike med demping for asfalt, ca. kr. 1500, men tror ikke disse passer til aerobic, til det har jeg andre sko.

 

Jeg er veldig nøye med å kjøpe gode sko, har sett hva det kan gjøre for helsen når føttene svikter og man blir sittende. Jeg kjøper heller færre sko i god kvalitet enn å ha skapet fullt. Fordi jeg er tung, er det viktig å belaste føtter, knær og rygg minst mulig (ihvertfall riktigst mulig) - dårlige sko slår tilbake på helsen når du blir eldre.

 

Bruk tid på å orientere deg og snakk med fagfolk i butikken, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Takk for gode råd folkens ;) Har vært å snoket litt i dag. Og Googlet litt. Grunnen til at jeg spør om hjelp med joggeskoene er først og fremst at jeg vet hvor viktig det er med gode sko. Også har jeg FLERE ganger møtt på selgere i butikkene som er, ja, nettopp selgere. Føler de sier hva som helst for å få solgt, og når jeg for eksempel ber de om å forklare HVA som er bra med en sko, eller hva som er FORSKJELLEN på div modeller som de sier det samme om, så kan de ikke svare? Det er ikke meningen å være en vanskelig kunde. Derfor tenkte jeg kanskje jeg kunne få råd om hva som er lurt å spørre om, hva som er viktig med joggesko til mitt bruk osv.

Har et kne som tuller litt, så må være forsiktig. Her jeg bor har vi bl.a xxl og g-sport, i tillegg til obs og div andre sportsbutikker som er litt mer spesialiserte.

 

Jeg målte magen min i dag. Følger med på den siden jeg ikke kan gjøre mageøvelser enda. 5 cm har den minket i år. Herlig. Og bonusen er at mannen min sin begynnende ølmage holder på å forsvinne, han har også mistet 5 cm rundt livet. Flott hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott synsegulla! virker som om du og mannen er kommet inn i en god periode, kjempeflott at dere kan støtte og oppmuntre hverandre!

 

gode joggesko er superviktig, jeg har veldig god erfaring med asics gel-skoene...de er litt dyre men har god passform og demping for min fot..men som de andre har sagt her så er det jo veldig individuelt, og veninner av meg skryter av Nike Air-skoene.

 

mitt råd er å ta deg god tid til å prøve på butikken. lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Illuminati

Hei, hvor i landet holder du til?

 

I trondheim er det en butikk som virkelig kan joggesko. Du må gå/jogge på tredemølle, dem måler foten og finner "rett" sko og sule til deg.

 

Kan anbefales!

 

Ikke fryktelig dyrt heller, 1600 kr for et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla
Hei' date=' hvor i landet holder du til?

 

I trondheim er det en butikk som virkelig kan joggesko. Du må gå/jogge på tredemølle, dem måler foten og finner "rett" sko og sule til deg.

 

Kan anbefales!

 

Ikke fryktelig dyrt heller, 1600 kr for et par.[/quote']

 

Jeg bor i Haugesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Det ble 1.8 kg ned denne uka ;) Jeg har vært veldig flink synes jeg selv, gjort alt riktig. Kjekt at det gir resultater :D

 

Totalt har jeg tatt av 4.5 kg og 14 cm siden 2 juledag, da jeg veide meg og bestilte kurs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...