Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Synsegulla
Såvidt jeg vet' date=' står det bakpå både esker og pakker, at pastillene kan medføre doløping![/quote']

 

Det gjør det sikkert, leste ikke på pakken i min iver etter å stille et akutt godtebehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Krusmynte

Så kjipt å være syk... Får trøste deg med at det heldigvis er forbigående! Og like greit å bli skikkelig syk og ferdig med det fremfor å hangle i lang tid som jeg har gjort... Akkja. God bedring ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Formen er en anelse bedre, men er fremdeles godt forkjøla, og det er ungene også, ergo kan vi ikke gå ut :D motløs nå, det er vanskelig når vi er syke på skift hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...God bedring :D

Det er denne tiden på året at slike "runddanser" kommer med forskjellige sykdommer.

Men jeg vil trøste deg med at nå går det mot lysere tider og vår!

 

Det blir deilig det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nå er jeg på bedringens vei igjen. Har ikke feber, men er forkjølet og har ikke noe særlig stemme. Håper jeg er bra nok til å svømme i morgen. Det er veiedag i morgen også. Jeg gruer meg, for jeg vet at vekten går så seint nedover, og det er skuffende siden jeg er så flink.

 

Så jeg skal bare fokusere på to ting i 4 uker nå, og det er:

1. Å spise riktige mengder med mat, dvs bruke opp kcal hver dag, spise nok frukt, grønnsaker og melk, og ha en anbefalt del med fett, proteiner og karbohydrater i maten

2. Trene det jeg kan. Satser på at jeg ikke blir syk mer nå. Da blir det mye trilling om dagene :)

 

Jeg må jo veie meg hver onsdag siden jeg går på kurs, men motivasjonen min svikter hvis det resultatet skal være det jeg bruker på hvor vellyket det jeg holder på med, er.

 

Til Good4me: Jeg snakker forresten fint med meg selv nesten hver dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Åneida, du gir ikke opp!

 

Er det ikke utrolig hvor mye disse tallene på vekten kan påvirke psyken?

 

Kroppen din holder sikkert på vann og fett nå, for at du skal klare stresset med mye sykdom. Når dette er over og du er i farta igjen, går sikkert vekten nedover.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men det som ikke dreper oss gjør oss bare hardere! Og tøffere!

 

Jeg er også 200 gr. opp. Er det kanskje noen kommunikasjonsvansker med mitt fysiske jeg?

 

Dette kommer til å bli bedre neste gang vi veier oss. Dette satser vi på!

 

Kom igjen, nå skal vi skikkelig kjøre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men verden har aldri noen gang vært rettferdig.

Derimot er det kjempefint at du ikke har gått opp mer når du har vært sjuk.

 

Tenker også sånn: Når man har gått opp uten noen særskilt grunn, er det sikkert noe som går fort av igjen, så da kan man glede seg til en overraskelse den andre veien på ett eller annet tidspunkt: Det ulogiske hoppet opp kommer som et like ulogisk, og gledelig, hopp nedover igjen om ikke så lenge. Så da kan du jo bare glede deg!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er stadig urettferdig dette med vekta. På kurset mitt på mandag var det ei som hadde gjort alt riktig hele uken og trena skikkelig, hun var sikker på å gå ned en del, mens jeg hadde skeiet ut i helgen, og var sikker på å gå opp, men det ble motsatt. Hun gikk opp og jeg ned... fikk nesten litt dårlig samvittighet jeg, men slik er livet noen ganger.

 

Lykke til videre og god bedring, satser på at kiloene dine plutselig løsner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Hvertfall nesten. I dag trosset jeg forkjølelsen, og gikk i svømmehallen. Jeg svømte 2000 meter på 1 time og 15 min. Ny pers! Jeg gav jernet på slutten, for å slite meg helt ut. Da var det ikke så mange folk det at jeg måtte svømme i stim heller. Mens jeg svømte så kom jeg på noe. Jeg så for meg alle de vakre musklene som vokste seg sterke inni meg, og får fettet mitt til å bule enda mer ut. Snart, sikkert snart, kommer musklene til å skvise bort fettet, og da kommer jeg jo til å få den veltrente kroppen på et blunk. Vet at det ikke er sånn, men jeg likte tanken.

 

Tusen tusen takk til dere for gode ord, dere aner ikke hva det gjør for meg når jeg sitter her og surmuler. Dere er herlige og veldig motiverende. Takk for støtten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla
Utrolig imponert over svømmingen din' date=' jeg svømmer en gang i uka og prøver å komme over 1000 meter, men 2000 ...puh! Dette er sterkt![/quote']

 

Takk. jeg er noget imponert og skremt over meg selv jeg også. er tross alt utrent og har lagt på sofaen i lange perioder de siste årene pga bekkenløsning. Jeg finner det tydeligvis lett å svømme, kanskje derfor jeg liker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Dere er en herlig gjeng som betyr mye for meg. Nå er alle her på vei til å bli frisk igjen, og jeg gleder meg til helg med familien min. På søndag får vi mange små og store gjester. Lurer på om noen av dere har prøvd å lage tacosuppa til Grete Roede? Eller har en annen god tacosuppeoppskrift? Skal bake en kake til dessert, tips til gode kaker anyone? Gleder meg til å ha besøk, det er ikke så ofte vi har det, kjenner ikke så mange her.

 

I dag er det svømmefredag også. Gleder med. Sist gang fikk jeg 6,8 trimpoeng :D Dette er den siste uka mi på dette kurset så det er bare å stå på!

 

Ha en god og sunn helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei!

Har aldri prøvd tacosuppe, men har er oppskrift på tacokrydder som jeg fant på nett. Det er unødvendig å kjøpe ferdigposer med kalorier og karbohydrater for å fremme smaken!

 

Jeg skal lage tacowraps ikveld og krydderet er således:

 

2 ss salt

2 ss cumin

2 ss paprikapulver

1 ss koriander

1 ss hvitløkspulver

1 ss chilipulver

litt pepper

 

Jeg omgjør oppskriften til teskje og bruker alt til ca 1 kg karbonade. Billig og godt. Det som blir til overs, fryses til en annen gang, samme jobben med litt større mengde!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Tacosuppe kan jeg ikke, men har prøvd en del av Grete Roedes kakeoppskrifter!

 

Både limesjokoladekake, enkel sjokoladekake og blåbærpai som alle ligger med oppskrift på nettet er veldig gode synes jeg. Relativt "snille" og. Har i tillegg prøvd en gulrotkake - fant den ikke på nett, men mener å huske at det er i en av kursbøkene. Saftig og god. Og så så jeg en oppskrift her inne på epler med cripy lokk som så gode ut.... (ja, jeg er snopesyk i dag. Nei, jeg har ikke gitt etter, og har heller ikke tenkt å gjøre det! :-D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nå har jeg sett på kakeoppskrifter. Mye godt man kan lage. Gleder meg sånn til besøk i morgen. I dag er det kaldt og klart på vestlandet, nydelig vintervær. Vi er oppe hele gjengen her, klare for en ny dag. Har fått dekk til vogna også, så nå kan vi ut og trille :D Ha en fin dag, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg har spist både chips og litt sjokoladekake i helgen, OG, trommevirvel: JOGGET!

Ikke langt, ikke sammenhengende, men jeg HAR jogget, for første gang på 15 år. I de nye joggeskoene mine. Og jeg vil mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også begynne å jogge nå! Gleder meg! Men obsobs! anbefalingene er at man venter til man hvertfall er under 100 kilo. Knærne vil ved jogging bli utsatt for et trykk tilsvarende 4 x kroppsvekten for hvert eneste steg man jogger. Faren for uopprettelig skade er dessverre stor for oss på denne størrelsen :) Legen tipset om at man helst bør jogge oppover på skogssti. I oppoverbakke belastes bare knærne halvparten av hva de blir på flat vei. Det var nytt for meg hvertfall! Hadde joggepraten med fastlegen min for under 2 uker siden skjønner du :D dermed denne kunnskapen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...