Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Gratulerer med flott resultat! Jeg synes du skal tenke igjennom og bestemme deg for hva du skal spise og ikke spise på forhånd, og hva du skal si.

 

Vi har ofte kaker etc. på jobb og jeg smaker sjeldent på disse, det hender jeg tar en bit bare for å kjenne smaken. Hvis noen spør hvorfor jeg ikke tar mer, svarer jeg som regel at jeg heller vil ha ordentlig mat og litt vin i helgen, og at kroppen min blir større hvis jeg spiser både og. Det er helt greit og ingen sier noe mer.

 

Kos deg med en bit for smakens skyld, man spiser jo ikke kake for å bli mett?? Lurt å ikke være kjempesulten år du kommer.

 

Lykke til - dette går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Jeg lager meg magre GR vafler og tar med i slike anledninger. Og av og til en boks med Dream is vanilje og litt frosne skogsbær eller bringebær.

 

Bruk laaang tid på å spise det, aldri ha tom tallerken!!! For da kommer det automatisk et kakefat bort og man blir tilbudt mer kaker.

 

Som de andre nevner; bestem deg på forhånd hva du skal spise, ikke endre planen din om du ser noe veldig fristende!!

 

Husk at du kan smake på flere kaker om du tar tynne, tynne biter, istedenfor et vanlig stykke.

 

Skal du spise noe ekstra, så gjør det for at du ønsker det og ikke for at du føler du MÅ

(les tilfredstille vertinnen)

 

Lykke til og hold deg til planen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Tusen tusen takk for gode tips. Jeg tror jammen jeg skal klare den bursdagen jeg. Nå, derimot, jeg har et sykt godtebehov. JEG HAR SÅ LYST PÅ NOE! Jeg tror jeg snart eksploderer!

 

Så derfor har jeg en plan.

Først bestemte jeg meg for å sette meg ned her og lage en plan.

- Spis en stor skrelt gulrot

- Spis to ryvita knekkebrød med mager leverpostei

- Spis en appelsin

-Spis en nutrilett sjokoladebar.

 

Så får vi se hvor langt jeg må gå. Blir det for ille så legger jeg meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg har bestemt meg for å ikke spise noe og si at jeg slanker meg. De må jo forstå at ingen er over hundre kg frivillig?

 

Ellers er jeg sliten og opprørt i dag. Har hatt minstejenta full i feber siden mandag, hun sutrer sånn, men det går greit. Eldstejenta (9 år) hadde noen venninner på besøk i dag, hun ene venninna ringte og spurte om hun kunne komme og om vi kunne kjøre henne hjem. Hun har vært her mange ganger. Jeg sa at hun kunne komme, men at jeg ikke kunne kjøre hjem fordi jeg er aleine med barna. Hun kom. Og ble. Lenge. Til slutt ringte hun og spurte når hun skulle bli hentet. enden på visa ble at mora til jenta fortalte meg at jeg ikke hadde kontroll her hjemme fordi jeg ikke kunne følge jenta hjem. Hun var nemlig aleine med broren til jenta, og han sov!

 

Makan! Vi var jo tydelige på at vi ikke kunne hente, og jeg vet at hun fikk det med seg, for mora og jenta krangla på tlf da det kom frem, og jenta fikk tydeligvis overtalt mora til å komme på besøk her likevell. Grunnen til at jeg forteller dette er at jeg ble veldig opprørt, og kom i en typisk spise-følelsene-mine (og før det, røyke) situasjon. Jeg er både irritert og lei meg enda, jeg følte dette dypt urettferdig, men jeg er også stolt. Jeg spiste ikke! Jeg vant! Så kan dama bare være så sur og mene så mye rart om meg som hu orker! Så det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofieSol

Hei Synsegulla! jeg er Kjempe stolt av deg som var så sterk og gjorde de rette tingene selv i en vanskelig situasjon!! og hun andre moren føler sikkert bare at HUN ikke har kontroll og prøver å legge skylden over på noen andre.. du får bare ignorere alt det teite andre sier og være stolt over deg selv! jeg er ihvertfall kjempe stolt av deg!

fortsett sånn ;)

klem sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var! Beklageligvis er livet fullt av slike episoder og det er vel derfor vi har havnet i denne situasjonen, fordi vi kun takler det på en måte, og det er; å spise, spise, spise!

 

Bruk denne seieren og bygg videre! Husk følelsen ved neste prøvelse!

 

Og ja, det var nok den andre moren som ikke hadde kontroll hjemme. makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Unnskyld meg, altså, men herregud for en kjerring!

 

Men godt at du ser positivt på at du ikke ble "lurt" til å trøstespise. Ikke bare er det hun andre som har problemet, du gikk også seirende ut av situasjonen ved at du klarte å holde deg unna godsakene. Og det har du all mulig grunn til å være stolt av. You go, girl!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

til dere som kommenterte det siste innlegget mitt. Det var en skikkelig tankevekker for meg, at jeg ville spise. Og jeg ble faktisk veldig lei meg av kommentaren jeg fikk fra denne mora. Vi har ikke bodd her mer enn 1 år og jeg kjenner ikke så mange her, og kommentaren hennes fikk meg til å tenke tanker som: Er det sånn folk her ser på oss, som foreldre som bare lar alt skure og gå? er det fordi vi har mange barn? Har det skjedd noe som gjør at hun sier det? Snakker hun med andre om oss?Kommer hennes synsing til å påvirke hvordan hennes datter ser på min datter?

 

Så takk for at dere kommenterte og forstod,det betydde mye for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Hehe, det stemmer, 31 ganger svømte jeg på en time. Klart jeg er kona til supermann :( Det blir mannen min glad for å høre ;p

Det er helt sant, jeg har sjekket 2 ganger nå om jeg klarer å svømme så langt på 1 time, og det stemmer. Jeg syns det er kjemperart at jeg ikke blir sliten, mulig det har noe med pusteteknikk å gjøre?

 

Egentlig har jeg lyst å begynne å jogge, men jeg har et kranglete kne, så jeg vil vente med det til jeg hvertfall er under 100 kg. Så må jeg finne meg en skogsvei eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Synes du taklet situasjonen og damen bra - hun må være helt på bærtur - hadde kanskje en dårlig dag! Jeg synes det viktigste er å oppføre seg med verdighet, ikke miste kontrollen helt (ihvertfall ikke til fremmede). Nei gjør det du mener er riktig med rak rygg, det lønner seg i lengden. (PS: Det verste man kan gjøre mot mennesker som oppfører seg sånn, er å være ekstra utrolig blid og hyggelig og ikke miste fatningen - det provoserer mer enn om du hadde blitt sint)

 

Tankevekkende at du da får lyst til å spise, hva trigger egentlig denne lysten? Du har ihvertfall funnet en av dine "triggere" og kan forberede deg på hvordan du skal takle dette neste gang. Tror mye "sitter i hodet" vårt.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg skal blogge litt om hva sofaqueen sier om hva som trigger lysten til å spise. Vet ikke når jeg får tid. Travle dager dette. er mye aleine med ungene og får ikke tid til så mye annet da. I morgen er det veiedag for meg. Tviler på at det går veien egentlig. Spiste altfor lite i helgen. Og har nesten ikke fått trent. det får jeg nesten ikke denne uken heller, jeg er alene hele denne uken også, og skal bort i helgen, så får ikke svømt en gang :( Kjenner at jeg kommer til å savne det skikkelig. Jeg liker den timen i vannet.

Elklers så er motivasjonen like sterk, det er ikke noe problem å slanke seg for tiden, og det er herlig. Sikkert hormonbalansen min som har blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
Ned 0.3 denne uken. Irriterende siden jeg har vært skikkelig flink. Satser på mer ned neste uke! Ned er ned! Måtte de aldri komme tilbake!
Så sant som det kan sies! At de aldri måtte komme tilbake, altså....

 

Noen ganger er vekten ganske mystifistisk - man jobber som en helt hele uken, ser ikke noe særlig på vekten for så plutselig å rase ned uken etter når man egentlig ikke føler at man har vært særlig flink. Rare greier.... Poenget mitt er at plutselig får du lønn for strevet! Og 300 gram er 300 gram (høres litt mer ut med 300 enn 0,3 synes jeg... Man skal ikke kimse av den psykologiske effekten! :(). Synes du er flink, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer i tråden min! Koselig :(

Jeg ser du er en ivrig bruker her inne, det gjør du lurt i for her er det mye positivt å hente!

Jeg har hatt en hektisk periode, derfor har jeg ikke kommentert så mye hos dere "nye" men jeg følger med og synes det er spennende med nye fjes her inne. Lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Tusen takk for gratulasjoner og hyggelige ord. Sliter med syke barn den 3.uka på rad. Det blir ikke trening av sånt. Laber stemning i huset her, må prøve å finne på noe kjekt med de. Slitsomt siden jeg er mye aleine med de. I morgen skal jeg svømme igjen og jeg GLEDER meg.

 

Veide meg i dag også, da var det 1 kg ned i stedet for 300 gr. Typisk. Det skjedde for noen uker siden også. Jeg er så hoven i fingrene at jeg får ikke av meg ringene mine, så det er noe som skjer, for jeg prøver å være bevisst på saltet.

 

Ønsker alle en fin dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

I dag skal jeg svømme og gleder meg til det. Ukas høydepunkt er den meditative timen i vannet. Så kommer mannen min hjem igjen i dag :(

Jeg tuller med spisingen for tiden. Dårlig søvn om natta gjør at jeg sover når jeg kan på dagen, og da blir det kluss med måltidene, og jeg spiser mer skjelden og ofte ikke nok kcal. Må prøve å skjerpe meg, være enda mer fokusert på maten. Håper de syke blir frisk snart så vi kan gå ut igjen. Føler meg fanget i hjemmet etter 3 uker med syke barn på skift.

 

Noen som har gode tips til helgemat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Høres ut som du har det slitsomt for tiden, men det går over!

 

Jeg skal lage pizza idag, bruker 1/2 med fint og 1/2 med grovt speltmel. Føler at jeg ikke blir oppblåst og uvel av dette melet.

 

Lager tomatsaus av tomatboks og krydder, har masse grønnsaker på min del (løk, paprika, champignon, ananas, biffkjøtt eller skinke -bruker rester) og ikke så mye ost. Alle får bestemme sin del. Godt og veldig fredag for oss, og en anledning til å bruke opp diverse rester etter uka.

 

g025.gif

 

8 dl speltmel

3 dl vann

1 dl olje

1 ts salt

25 g gjær

 

Blir 2 hele bakeplater med pizza - velbekomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...