Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Gratulerer med flott resultat!!!

 

Når det gjelder sko, så har de Löplabbet både i Bergen og Stavanger. Litt langt fra Haugesund begge deler, kanskje, men kjekt å vite dersom du plutselig en dag finner ut at du skal på roadtrip... ;)

Ellers så kjenner jeg til problemene med at butikkpersonalet ikke kan svare på de spørsmålene du har. Da har jeg enkelt og greit spurt om de har en kollega som kan svare.... Frekt, kanskje, men når man bruker mye penger på sko skulle det bare mangle. Jeg kjøpte aerobic sko på Super G-Sport en gang, og vedkommende jeg snakket med der virket som om han hadde greie på tingene. Han anbefalte en som prismessig lå midt på treet og gav gode grunner for hvorfor akkurat den. I tillegg prøvde jeg den selvsagt, og den passet og jeg kjente at det var god bounce i den. Følte meg ikke så veldig lur der jeg hoppet rundt, men må man så må man! :D

 

Ser forresten at Löplabbet har test av sko på sidene sine. Vet ikke om du har sett den, men verd å ta en titt, kanskje?

 

http://www.loplabbet.no/skotester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar
Gjest Drømmedamen

Hei!

 

Har lest gjennom tråden din nå. Gratulerer med flott vekt- og cm.tap siden 2. juledag! Du er virkelig godt i gang!

 

Er så sant det du sier med gode sko.. Vi som er tunge kan lett få plager og vondter hvis vi ikke sørger for godt skotøy. I tillegg sliter vi jo ut et par ganske raskt, så sko må følges med på og prioriteres syns jeg! Da holder vi ut lengre.

 

Stå på videre, din optimisme smitter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Ny dag. Liker det. Gårsdagen ble ikke som jeg hadde tenkt, fikk ikke trent noe, men jeg tar det igjen i morgen, da skal jeg svømme for første gang på gud vet hvor lenge. Gruer meg litt, men får bare la det stå til. Nydelige dager her på vestlandet, litt kaldt, men med SOL! Det hjelper faktisk mot alt. I dag skal vi ut og gå, må få med meg dagslyset. Gleder meg til å lese rapport fra kurslederen min også. Hadde ikke helt troen på at det skulle fungere, men det gjør det. Og det er så genialt at jeg kan sende mld når jeg lurer på noe og få svar med en gang. Jeg trives godt med denne slankekuren . Tusen takk til alle dere som kommer med gratulasjoner og gode ord og råd ang joggesko ;)

 

Nyt dagen folkens, den kommer ikke tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg og mannen min har aldri spist sushi før, og har lyst å prøve. de lager ferske og selger på meny her vi bor. Hvor mange trenger vi hver? Hva annet trenger vi? Hvordan skal jeg registrere det? Tror det er sånne biter med laks og ris for det meste.

 

I dag er det fredag og jeg skal svømme. Bekymrer meg litt siden operasjonssåret mitt ikke er helt bra enda. Tror jeg tar sjansen. Jeg trenger å koble av litt, vi har det beintøft om dagen her hjemme. Mistenker at mi eldste har adhd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte
I dag er det fredag og jeg skal svømme. Bekymrer meg litt siden operasjonssåret mitt ikke er helt bra enda. Tror jeg tar sjansen.

Kan en sånn vanntett kompress kanskje være en ide? Har på apoteket - jeg brukte da jeg var i syden og hadde fjernet føflekk og hadde det sinnsyke krateret på leggen... Funket finfint til mitt formål, om det funker til ditt er det du som må vurdere, men tenkte at det kunne være verd å nevne!

 

Synes for øvrig du er tøff som går ut av komfortsonen din ved å dra på svømming. Det går nok kjempebra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla
Kan en sånn vanntett kompress kanskje være en ide? Har på apoteket - jeg brukte da jeg var i syden og hadde fjernet føflekk og hadde det sinnsyke krateret på leggen... Funket finfint til mitt formål' date=' om det funker til ditt er det du som må vurdere, men tenkte at det kunne være verd å nevne!

 

Synes for øvrig du er tøff som går ut av komfortsonen din ved å dra på svømming. Det går nok kjempebra!![/quote']

 

Tusen takk for tipset, nå har jeg investert i en sånn, så får vi se om det virker. Om en halvtime er det svømming, gruer meg faktisk litt. Jeg har hatt SÅ lyst på sjokolade i dag, og hva som helst ellers som kunne blitt spist. Jeg har så lyst på!!!!!!!!!!!!! Og jeg vet jo hvorfor. Bare fordi jeg sliter og er sliten. Blir jo ikke mindre sliten av sjokolade, så jeg kokte meg kaffi. Det hjalp litt. Så må jeg være flink å spise kvelds når jeg kommer hjem. Om jeg er flink denne uka bikker jeg kanskje -5 på onsdag. Har tatt av 4.5 kg til nå, så har bare 0.5 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg klarer ikke å få til nok kcal på den sunne måten jeg altså, så i dag spiste jeg en vaffel med ekte geitost og ekte meierismør bare for å komme litt opp. Det var ikke egentlig godt en gang, for jeg hadde ikke lyst på :S Vurderer å spørre om å gå ned en ment nå, jeg ammer ikke så mye lenger. Eller er det frekt å spørre om det, å liksom ta litt styringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hva slags mat spiser du? Mye knekkebrød og lettprodukter og sånt? Jeg måtte gå bort fra mye av det for å få i meg nok kalorier - lå vel på meny 4... Klarte rett og slett ikke spise så mange knekkebrød til et måltid når jeg skulle ha tre brødrasjoner. Så da ble det grovt brød i steden, begynte med vanlig Norvegia istedenfor lett, litt majones under skinken, olje ved steking av middag - den typen ting. Og gikk ned i vekt likevel...

Ellers er jo ting som mandler/nøtter en grei måte å få i seg litt sunne kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes
Jeg klarer ikke å få til nok kcal på den sunne måten jeg altså' date=' så i dag spiste jeg en vaffel med ekte geitost og ekte meierismør bare for å komme litt opp. Det var ikke egentlig godt en gang, for jeg hadde ikke lyst på :S Vurderer å spørre om å gå ned en ment nå, jeg ammer ikke så mye lenger. Eller er det frekt å spørre om det, å liksom ta litt styringen?[/quote']

 

Spør i vei, Synsegulla!! Kurslederne er der for å hjelpe oss ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Synsegulla

 

Ja, jeg vil gjerne følge med på veien nedover. Trenger all den inspirasjon jeg kan få, og det er morsomt å følge med på innleggene dine.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) Har du prøvd og velge pålegg fra påleggsgruppe 2, evt. middagsretter med noe fet fisk e.l.? Et tips kan også være nøtter eller lignende om ettermiddagen / kvelden, hvis kcaloriinntaket er for lavt.

Mener forøvrig at jeg har lest / hørt at de som ammer skal opp en meny ca. Hvis du har sluttet med det nå så kan det hende du bør ned en meny. Ta kalkulatoren som ligger på sidene her en plass og regn ut hvilken meny du skal ha :)

 

(Jeg slet med å komme opp i 1600 kcal som jeg skal ha. Begynte da med påleggsgruppe 2 til lunsj (makrell i tomat) og det regulerte seg etterhvert :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg spurte kurslederen og siden jeg trente skulle jeg visst ligge på den menyen uansett. Jeg må bare være flinkere til å hive innpå om dagen så jeg slipper å sitte igjen med så mange kcal om kvelden. Da får jeg bare lyst å spise chips og sånn for de, og da er jo poenget borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Hm, hun hadde visst ombestemt seg, for i dag var jeg på meny 3 i stedet for meny 4. Kan prøve det en uke eller to og se om det er bedre. Så kan jeg få fokusert på å spise klokt i stedet for å spise mye ;)

 

Strålende sol her i dag, men minsta har 40 i feber så vi må være inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Takk for gratulasjoner ;) Det er så hyggelig at folk her inne på forumet har en så god tone :) Jeg har en utfordring, jeg skal i en barnebursdag i helgen. Vet ikke hva som blir servert. Men regner med at det blir kaker av flere slag. Hva velger man å spise? Og hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er opp til deg selv! Visst du vil spise et stykke så spiser du et stykke og ikke noe mer. Ønsker du ikke å spise så spis en god og sunn porsjon med mat før du reiser hjemmefra. Når blodsukkeret er fint og jevnt får du ikke noe sug etter kakene heller ;) Så får du enten være ærlig om situasjonen eller skrøne litt og skrape kaken rundt på tallerkenen før du diskret kaster den i søpla. Men cluet er at du må bestemme deg på forhånd hva du ønsker, og gjennomføre med stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...