Gå til innhold

Hei på dere - 40 kg skal jeg miste


Gjest Synsegulla

Anbefalte innlegg

Gjest Synsegulla

Mmmmm, pizzaforslaget ble mottatt med jubel her i huset, tusen takk sofaqueen :(

 

Jeg har et spørsmål til dere:

 

Har noen av dere prøvd rensekurer noen gang, og virket de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 359
  • Created
  • Siste svar

Hei! Inno tråden din og oppdaterer meg. Synes du er kjempeflink jeg :) Jeg liker også veldig godt å svømme, men ikke komt igang igjen etter jul. Skal prøve å få meg noen økter dene uken, kjenner på ryggen at det er på tide :)

 

Ikke enkelt med syke barn og lite søvn :( Når man er stresset og sover dårlig spiller ikke kroppen på lag med vektreduskjson dessverre. Men husk å spis regelmessig. en halv banan annenhver time er bedre enn ingenting. Da får kroppen hvertfall noe å jobbe med på en jevn basis. sett mobil eller kjøkkenklokka på nedtelling så får du en påminnelse.

 

Håper alle blir friske snart! Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Ny uke, med bare friske barn her i huset. Endelig! :( Gjett om jeg skal benytte sjansen og hive ungene i vogna og gå meg en lang god tur. Det er ikke akkurat solskinn her, but who cares? Jeg må ha luft!

 

Etter å ha spist for lite, og litt feil noen dager her og der, er jeg nå back on track. Håper på å få til to svømmeøkter og to treningsøkter denne uken. Kjenner på kroppen at den ikke spiller helt på lag for tiden, enda jeg hvertfall prøver som Lykke sier å spise ofte. Er redd for at jeg har ødelagt den fine stimen med nedgang som jeg var inni, med det vil vekten vise på onsdag.

 

Sliter med å få resten av gjengen her i huset til å spise fisk, så lenge det ikke er fiskepinner, fiskekaker eller fiskeboller. Noen som har gode tips?

 

Ha en god og sunn dag hvertfall, det skal jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Så bra at alle er i form igjen!

 

Når det gjelder fisk, kan du jo lage dine egne "fiskepinner" - da slipper du alt fettet. Nå er skrei/torsk i butikken og du kan dyppe bitene av fisk i egg og griljermel eller smuler, eller sesamfrø f.eks. Jeg lager noen ganger salat ved siden av fisken, som gjør det litt mer smakfullt for barn: Revne gulrøtter, reven kålrot + appelsinkjøtt og appelsinsaft (klemmer ut resten av appelsinen når jeg har skjært ut kjøttet). Det blir kjempegodt - kan også bruke reven kål (med ostehøvel) + rosiner i. Det er kjempegodt sammen med både torsk og laks.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er gjerne når man frykter det verste at man blir mest positivt overrasket. Skal krysse alt for at det er tilfellet for deg i morgen! Lykke til!!!!

 

PS. Kjente meg forresten veldig igjen i det du skrev i bloggen din i dag. Men gi ikke opp! Du får lønn for strevet til slutt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ned er som du sier ned. Men forstår frustrasjonen din - har vært der mange ganger selv. Men det kommer! Bare stå på og ikke la kaloriene vinne! Det er det som kverner inni hodet mitt om dagene - at kaloriene ikke må vinne. For da får jeg det enda verre enn jeg har hatt det før....

 

Lykke til - jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turtles82

Jeg kjenner den følelsen av frustrasjon når ting ikke går som man ønsker.

Men du har faktisk gått ned.

Ikke gått opp eller stått stille.

Bare fortsett, så skal du se det løsner. Det gjør det alltid, men av og til må man være litt tålmodig uansett hvor vanskelig det er :o

 

STÅ PÅ :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 200 gr ned. vet at ned er ned' date=' men det var bare 300 gr sist uke også. Grrrrrr!

Dumme kroppen som ikke samarbeider![/quote']

 

Jeg vet hva du prater om, mon tro!!

Men ikke vær sint på kroppen din!

Hvordan kommuniserer du med den?

 

Jeg sto foran speilet for to uker siden, snakket høyt med kroppen min.

Jeg sa noe som:"Du behøver ikke å holde på reservene akkurat nå, jeg skal få bort det som er for mye. Da får vi det begge bedre, både jeg i overetasjen og du som kroppen min. Da får vi det triveligere. Jeg skal kjøpe nye fine klær til deg for våres glede. Også skal vi være mye i bevegelse."

Nå kan du jo lure om jeg skulle konsultere psykolog eller drar en tur til Gaustad, men gjort er gjort, og morsomt var det.

Og så kommer det vanvittige. Etter mange måneder og uker med stagnasjon og uteblitt ordentlig fremgang løsnet det for to uker siden. Mandag 31.1.11 hadde jeg 105,5 kg. I dag, 9 dager senere hadde jeg 102, 7 kg.. Altså 2,8 kg ned på 9 dager. Er dette en tilfeldighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 200 gram ned, ned er ned selv om det føles veldig lite ut. Mye bedre med 200 gram ned enn opp.

 

Tror det er noe i det Good4me sier at man må snakke pent til kroppen, at kanskje våre negativer tanker gjør mer på vekten enn vi tror.

 

Håper du får en strålende uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla
Jeg vet hva du prater om' date=' mon tro!!

Men ikke vær sint på kroppen din!

Hvordan kommuniserer du med den?

 

Jeg sto foran speilet for to uker siden, snakket høyt med kroppen min.

Jeg sa noe som:"Du behøver ikke å holde på reservene akkurat nå, jeg skal få bort det som er for mye. Da får vi det begge bedre, både jeg i overetasjen og du som kroppen min. Da får vi det triveligere. Jeg skal kjøpe nye fine klær til deg for våres glede. Også skal vi være mye i bevegelse."

Nå kan du jo lure om jeg skulle konsultere psykolog eller drar en tur til Gaustad, men gjort er gjort, og morsomt var det.

Og så kommer det vanvittige. Etter mange måneder og uker med stagnasjon og uteblitt ordentlig fremgang løsnet det for to uker siden. Mandag 31.1.11 hadde jeg 105,5 kg. I dag, 9 dager senere hadde jeg 102, 7 kg.. Altså 2,8 kg ned på 9 dager. Er dette en tilfeldighet?[/quote']

 

Haha, holdt på å le meg ihel da jeg leste dette. Det dårlige humøret forsvant som dugg for solen. Men så måtte jeg jo bare prøve, jeg også. Det skader hvertfall ikke så lenge ingen ser meg! Jeg sa unnskyld til kroppen min for at jeg har ødelagt den i så mange år, og bad om bedre samarbeid fra nå av. Får håpe det hjelper.

 

Tusen takk for gode ord fra Krusmunte, Turtles og anki. Det er jo bra å gå ned, jeg vet jo det. Fikk bare et anfall av utålmodighet. Har avtalt med kursleder at jeg skal opp en meny igjen, da gikk jeg ned som bare det. Også fortsetter jeg på kurs. Mulig det blir to uker på egenhånd mellom kursene, men det klarer jeg. Da går jeg på kurs gjennom påsken, som jo pleier å være en prøvelse for meg. Jeg hadde kanskje klart meg på egenhånd uten kurs, men jeg tør ikke å gamble på det. Jeg bruker heller litt mer penger på kurs. Så er jeg sikker på at jeg henger med. Billigere med kurs nå enn å bli ufør pga livsstilsskader om 15 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...artig metode som Good4me har funnet opp! Det må jeg også prøve!

Jeg satt å så på et program om tankefeltterapi i går, dette ligner jo litt bortsett fra at man ikke står å banker forskjellige steder på kroppen.....Det syntes jeg var rart at det virkelig hjalp noen. Så man skal aldri si aldri.:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

ALLE burde svømme. Skal svømme to dager denne uka, ble 1750 meter i dag, og etterpå, mmmmm, føler meg alltid så himla fantastisk etterpå, også gjør det ikke vondt en plass. Tror jeg kunne svømt i timevis hvis jeg bare hadde hadde hatt et basseng! Feels so good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har akkurat lest bloggen din (får ikke til å kommentere der via jobb-PC...). For det første er det sant som du sier - kursledere er gull verd! Hvis man bare vet å spørre dem til råds så pleier det komme kloke ord... :-) Skal krysse alt for at du ser mer resultater igjen neste uke!

 

I tillegg synes jeg det er kjempekult at Kari Bugge, Grete Roedes ernæringsfysiolog, har tatt seg tid til å ikke bare lese bloggen din, men kommentere den også! Grattis med den og! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Jeg synes også det var artig at hun hadde kommentert på bloggen min :o

Jeg er veldig fornøyd med kurslederen min, måtte sende henne en mld i går og si det. Det er veldig viktig for meg med den støtten hun gir, selv om det er på nettet og ikke fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

Nå sitter jeg i sofaen og surmuler...hvorfor? Fordi bassenget er åpent, vel, og jeg må vente til i morgen med å svømme...

Jeg er bitt av bassillen! Åpenbart! Skal snoke litt rundt på nett og finne gode øvelser jeg kan gjøre hjemme. Noen som har tips til nettsider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

I dag er det svømming! GLEDER meg! Måtte på vekta i dag bare for å forsikre meg om at det ikke går feil vei, og det er heldigvis litt nedgang der.

 

Jeg har fått så stygg og uren hud i ansiktet etter at jeg begynte å slanke meg. Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beundrer deg som SVØMMER! Svømming er det beste jeg vet, men det er mange, mange år siden jeg har turt å gå inn i en svømmehall. Det du gjør, er kjempelurt!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det svømming! GLEDER meg! Måtte på vekta i dag bare for å forsikre meg om at det ikke går feil vei' date=' og det er heldigvis litt nedgang der.

 

Jeg har fått så stygg og uren hud i ansiktet etter at jeg begynte å slanke meg. Noen råd?[/quote']

 

Stygg og uren hud ja, det har jeg også fått. Har egentlig alltid slitt med det, men det pleide å komme av alt potetgullet jeg spiste. Hva kommer det av nå da?..

 

Så flink du er som svømmer! Det er jo sååå deilig :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla

De selger sånne små pakker med ekstra store Dent pastiller nå, som heter oioi. Den gule pakken med lakrissmak, IKKE spis en hel pakke om gangen. Da blir du løpende på do en 10-15 ganger etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...