Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest SuperSlanker

veldig bra, Ninjastar, du er godt på vei til å klare målet ditt under 75 kg!

 

Jeg må ta det litt rolig med trening denne uken, ettersom jeg har begynt å kjenne det i knærene. Ikke kjøre på alt for hardt med andre ord. Det er lett å overdrive, enten i den ene eller den andre retningen.

 

Jeg er veldig spent på å veie meg i morgen, siden jeg har hatt en bra uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hvordan gikk veiing i dag, SuperSlanker? Krysser fingre!

Og ta det fra en som ikke er så flink til å begrense seg.... Det er utrolig lurt å ta det litt med ro når man har vondt. Jeg har flere ganger gått på en langtidsskade nettopp fordi jeg ikke har klart det. Nå er jeg mer obs, og roer ned problemområdet så godt jeg kan. Du får passe på knærne:)

 

Jeg er forresten inne i en utrolig god stim denne uka!! Jeg er så fast bestemt på å kompensere for utskeielsene i helga at jeg (kryss i taket!) faktisk ikke har hatt lyst på sjokolade engang denne uka. Hva gir dere meg?! Jeg spiser bare sunt, og føler meg virkelig på en bølgetopp akkurat nå:D

 

I går var jeg på ny superrunde på treningssenteret; tirsdag har visst blitt min faste supertreningsdag! Jeg gjorde en lang og hard økt på ellipsemaskin først, deretter en morsom Step-time, før jeg avsluttet med en halvtime MageRygg. Resultat: 1000 kcal forbrent, en mør og sliten kropp, og verdens beste samvittighet. Ju-huuu:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Haha, nå lo jeg høyt her inne på kontoret mitt:D Den var god!. Meg løpe maraton!! Og i TRICOT, nonetheless...

Synes jeg ser det:cool:

 

Når det er sagt, så har jeg faktisk en drøm om en gang å kunne løpe en 10 km. Jeg har planer om å begynne mer med jogging når det våres ute! Foreløpig lar jeg det være, med rygg, akilles og greier. Men det kommer, det kommer!

 

Apropos det med ork... Jeg tror det går så greit som det gjør om dagen fordi det er tidsavgrenset. Om noen uker skal vi starte totaloppussing av huset. Jeg har dedikert denne vinteren til meg selv, til å trene masse og å komme så godt i form mot sommeren som jeg overhodet kan.

 

Når huset "tar av", blir prioriteringene annerledes... Max trening 3 ganger i uken, vil jeg anta. Så det må nytes mens jeg kan!! Og DA er det ikke så vanskelig å ha orket:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppussing! Jeg tror jeg er blitt allergisk for oppussing! :-o

 

Neida, men vi er midt i kjøkken-renovasjon her nå, og det blir omfattende.....og altoppslukende...

 

Men så er selvsagt belønningen et herlig, nytt og moderne kjøkken med mer enn 1 stikkontakt (som til alt overmål ikke var plassert ved kjøkkenbenken!). Jeg har en sånn barnslig lykkefølelse at det er helt vilt :) :)

 

Det er lurt tenkt å gjøre maks ut av livsstilskampanjen nå, så har du masse overskudd til oppussingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Min strenge innhenting denne uka etter utskeielseseshelgen har tydeligvis gitt mer uttelling enn jeg overhodet hadde forventet.

Vekta i dag viste 75.4 kg, det er 1.2 ned fra forrige fredag?!?! :confused:

 

Skjønner det ikke helt, men for all del - når det er den veien det går, er det bare å juble! Ju-huuuu:D Dobbel-ju-huuuuuuuuuuu:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk, Slippe! Jeg er både takknemlig og ydmyk for den gode fremgangen jeg har hatt siden ryggskaden slapp opp, og jeg forventer ikke at det vil vare. Det gjør det aldri! Men enn så lenge flyter jeg på bølgen:D

 

Jeg glemte forresten å si at jeg har jubileum i dag!

 

I dag har jeg holdt på i nøyaktig 26 uker, eller et halvt år. Jeg har gått ned 23 kg på den tiden, og må bare si at jeg synes jeg har vært innmari flink:D

I all beskjedenhet for øvrig;)

 

Nå er det innspurten mot normalvekt som gjelder! Jeg har i dag en BMI på 27.4, og skal lenger ned enn dagens vekt. 70? 68? .... (gulp, tror ikke jeg sier dette, engang..) 65?? Det vil bare tiden vise!

 

Ønsker alle en fin-fin helg! Jeg skal skeie bittelitt ut i helga. Men ikke sånn som forrige helg. Litt sjokolade og vin, kanskje? Mmmmm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, 23 kilo på 26 uker - det er helt vannvittig bra resultat! Selv har jeg gått ned 13 på 28 (?) uker og er kjempefornøyd med det ! :) Du er helt rå, slankingens Marit Bjørgen!

 

Ha en super uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg har jammen vunnet runde 2 av slankekrigen som har gått inne på Motiver meg-forumet! Helt uventet!! Gratulerer til meg:)

 

Så Slippe, snart ser du nok "Marit Bjørgen" løpe maraton i tricot...:);)

Dagens!!

 

Her i huset jobber vi med å forberede oppussing om dagen. Dvs rydde, planlegge, organisere... Så denne helgen har det blitt lite trening og mye styr.

Og i morgen venter to dager med møter i Oslo, så her er det bare å holde tunga rett i munnen og styre unna møtefristelsene. Det er jammen rart hvor god en pakke med vestlandslefse kan være når fysingen begynner å melde seg sånn i 14-tida... puh!

 

God, ny uke til alle! Denne uka begynner endelig MARS! Og snart er våren her, det skal bli så HERLIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastisk resultat Ninjastar! Det formelig raser av deg for tiden..:)

 

Lykke til med møtevirksomhet. Med fokus på utfordringene som venter bruker ting å gå bedre enn fryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Innom her på "besøk" fra 10-20 forumet :)

Vil bare gratulere deg med en fantastisk nedgang ! Så utrolig bra jobbet ! :)

Jeg startet på kurs 31 august 2010, og har ikke klart å oppnå en så bra nedgang !

Lurte bare litt på hvor mye du spiser pr dag ?

Jeg synst det går såå trått for tiden, og jeg renger en boost nå !

Vi har forøvrig ca samme mål også, jeg vil ned til ca 70 kg...

 

Ang jogging : Jeg har akkurat startet min "karriere" som jogger.. :)

Jeg begynner med å gå fort en stund, så går jeg over til å jogge etter ca 10-15 min. Følger nøye med på pulsklokken min att jeg ikke overstiger 160 i puls, for da klarer jeg ikke å jogge så lenge. Men klarer jeg å ligge mellom 150-160 i puls, ja da kan jeg faktisk jogge 15-20 min. Og DET er jeg fornøyd med, som er nybegynner :)

 

I alle fall, ha en super tirsdag !!

P.S Hvilken dag er din veie dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk for koselige hilsener, dere flotte damer!

ElisabethV, så koselig med besøk! Jeg har skrevet et (ekstremt langt, kremt..) svar inne på tråden din, bare spør hvis du lurer på noe mer:)

 

Jeg er tilbake i business etter møter og jobbing og har vel klart meg sånn noenlunde. Men, venninnemiddager og hotellfrokost gir jo en altfor høy total, så jeg får prøve å stramme inn resten av denne uka!

 

Treningsplan har jeg heller ikke rukket å sette opp ennå. Litt usikker på hva denne uka vil bringe av familiære forpliktelser, men jeg prøver meg på dette:

 

Mandag: null trening, bare kos i Oslo

Tirsdag: Full pakke, tredemølle, step, magerygg. (Utført - kjenner det i dag!)

Onsdag: Gå tur eller kort runde ellipsemaskin

Torsdag: Pilates og ellipse

Fredag: StepStyrke? Akilles-avhengig!

Lørdag: aerobic+styrke

Søndag: Gå tur

 

Og tenk, nå er det MARS!!! Det ER så herlig! Nå bare MÅ det bli vår snart:):)

Jeg er så klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I går ble det ikke trening på meg, gitt. Jeg var helt pudding. Lurer på om det var den joggingen jeg prøvde meg på på tirsdag som satte meg ut av spill?!

 

Jeg kom meg ikke ut på en lite rusletur, engang. Det ble en rolig kveld med siste episode av Grey's Anatomy på sofaen i stedet for, sammen med en kopp deilig lett-kakao:)

 

Men i kveld er jeg tilbake på track! Føler meg fortsatt trøtt, men det får ikke hjelpe! Jeg har allerede meldt meg på pilates-timen, og før det, skal jeg gjøre unna noen TP på ellipsemaskinen. Basta bom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ok, da er kveldens planlagte trening unnagjort, 3.2 TP og sånn passe fornøyd. Men det er dårlig guff på meg om dagen! Skjønner ikke det, ikker er jeg syk og ikke har jeg vært på fest. Men pudding er jeg like fullt. Og litt svimmel. Kanskje jeg brygger på noe, hmmm...

 

I morgen er det veiedag igjen, og jeg er temmelig spent. Etter 27 uker er det faktisk like spennende å gå på vekta hver fredag, det sier litt om den navlebeskuende bobla jeg føler jeg befinner meg i om dagen;)

Denne uka har jeg, etter nærmere ettersyn, trent bare halvparten av hva jeg pleier. Ikke bra! Hva skjedde? En dag med rydding, én dag i Oslo, én dag trøtt... det var alt som skulle til for å velte en ellers fin-fin treningsstatistikk:p

 

Men matmessig har det gått sånn noenlunde:) I kveld har jeg spist kjempegod kveldsmat: biter av banan, eple og bringebær, toppet med "ny" oppdagelse fra Sverige: cottage cheese med smak av eple og pære. Suuupergodt!

 

Da er det kvelden... Og jeg legger meg med et ønske om at piffen returnerer i løpet av natta;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Den gode bølgen kunne jo ikke vare... Jeg visste jo det, likevel er det kjedelig! Dagens veiing viste ned usle 200 g. Jeg hadde i det minste håpet jeg skulle nå mitt neste delmål på 75 blank, men neida:o

 

Men i stedet for å deppe så mye over noe jeg ikke får endret på nå uansett, kan jeg heller filosofere over hva jeg skal prøve å gjøre annerledes kommende uke:

 

1) Stramme inn på helgeutskeielsene

2) IKKE dra til Sverige for å handle - jeg klarer ikke stå imot smågodtet:rolleyes:

3) Klokke inn minst 15 TP på pulsklokken

4) Få mer søvn, og dermed forhåpentligvis mer piff!

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med at det er fredag! Om ikke annet;)

Jeg har dessuten meldt meg på trening i ettermiddag, så rekker jeg ikke tenke over om jeg egentlig er for trøtt til å gidde.. Hehe!

 

Ønsker alle en fin-fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Ninjastar, det går jo uansett NEDOVER!

 

Jeg tror vi må tillate oss å jukse litt med planene i mellom - bare for å bevare følelsen av frihet og vett og forstand!

 

Dette opplegget skal vi leve veldig lenge og godt med, så litt "slækk" innimellom er vi bare nødt til å ha.

 

Jeg er også TRØTT, men jeg tror jeg har en forklaring på det hele. Februar og mars går vi på siste verset av energi som vi lagret før vinteren kom og tok oss. Vi trenger dagslys, sol, varme og alt det gode det fører med seg! Nå er det tomt på reservene.

 

Jeg synes allikevel jeg merker det vesentlig mindre i år enn tidligere år, og jeg har bestemt meg for at det er min nye, forbedrede livsstil som gir litt nødvendig påfyll.

 

Tenk på 2 kilos melposer. Sett 12 av dem utover gulvet og tenk på at det er vekt du IKKE bærer rundt på nå. Utrolig morsomt å visualisere i mel.... :) Jeg har 7 slike poser. Ser ikke for meg å hive dem i bæreposer og dra rundt på, akkurat!

 

Jeg gikk på ski forleden, og merket meg at jeg er mye lettere til bens feks. hvis jeg skal inn eller ut av et spor! Nok en positiv effekt av å være lettere, tenker jeg - og legger opplevelsen til listen over AHA-opplevelser som nytt og bedre menneske :)

 

God helg, Ninjastar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
Jeg tror vi må tillate oss å jukse litt med planene i mellom - bare for å bevare følelsen av frihet og vett og forstand!

Dette opplegget skal vi leve veldig lenge og godt med' date=' så litt "slækk" innimellom er vi bare nødt til å ha.[/quote']

 

Må bare si meg helt enig i betraktningene dine! Jeg merker at det røyner på innimellom, det er over et halvt år nå for min del, og noen ganger har jeg bare så innmari lyst til å se på tv eller lese bok mens jeg spiser ubegrensede mengder M&M's eller smågodt.

Så JA, litt slækk er absolutt påkrevd!

(Da gjerne helst ikke i form av en 430 g M&M's-pose, men dog...)

 

Så det er jo det jeg har gjort. Skeiet planlagt (og noen ganger mindre planlagt..) ut og hentet meg inn igjen. Igjen og igjen.

 

Og det må vi vel fortsette med til evig tid, vil jeg tro. (Nå fikk jeg plutselig et syn av oss som chubby engler i himmelen, hvor vi strever hardt for å bli som de høye, slanke erke-englene. Jiiiiizes.... *blush*)

 

MEN... det er det med balanse, da. Jeg har hatt den, men lurer litt på om den har blitt litt borte for meg?! Tror jeg får gå litt i meg selv denne helga.

"Ninjastar og jakten på den forsvunne balanse":D

 

I dag har jeg i hvert fall vært på hardtrening! DET var digg! 5.3 TP i dag, jeg er veldig fornøyd! Klapp på skulderen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg hatt en knall lørdag! Sto opp tidlig, spiste havregrøt med revet eple til frokost, dro på trening og gjorde unna 4 TP, før det ble deilig lunsj (spekeskinke, manchego, avokado, grove rundstykker...namnam!) foran tv'n og tre-mila. Etter at gullet var sikret (er det MULIG å være så rå på ski i oppoverbakkene!?!), ble det utedag med familien grunnet trening for lillesnupp. Strålende sol og snøen smelter endelig, det var påskestemning og jeg har faktisk blitt litt varm i kinnene!

 

Nå er det jammen helt sikkert at våren er på vei:) Herlig, herlig:D

 

Og kvelden avsluttes med planlagt smågodt i sofaen. Mmmmmm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe

Ja, det ville være the story of my life, all over! :)

 

Jeg har laang erfaring med å sende enda leeeeengre blikk etter de tynnere og freshe, de som har klær som sitter pent og som ikke hele tiden drar i genser og topp for å skjule diverse...

 

Nei, du, Ninjastar, vi kommer til å være de tynne englene, selvsagt ikke skraptynne, men slikt sunn-tynne. I helgen fikk jeg følgende kommentar fra en person jeg kjenner, men ikke sånn kjempegodt; "Nå begynner klærne å bli romslige på deg, gitt!" og så ble jeg RÅDSPURT om slanking. Jiiiiz, JEG????

 

He he, morsomt var det, og jeg lagrer det på harddisken til neste motbakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Haha, er det ikke bare herlig å bli rådspurt?! Jeg har også hatt et par slike opplevelser, hvor folk spør hva jeg gjør og hvordan jeg spiser. Jeg synes det er helt konge!!

 

Ellers er jeg inne i en litt lei tralt om dagen. Jeg er så fysen! Og det er jo ille nok i seg selv, men verre er det at jeg ikke helt klarer å stå i mot, heller. Jeg er ganske sikker på at det har med å gjøre at jeg akkurat nå er i en periode hvor jeg er ganske fornøyd med meg selv. Jeg hviler rett og slett på disse berømte laurbærene:o Kan ikke fatte at de skal være så gode å ligge på?:)

 

Alle gamle bukser passer. Noen av de er mer romslige enn de var selv den gangen jeg kjøpte de, jeg må bruke belte. Jeg er ikke lenger den tjukkeste på aerobic-timene. Jeg har ikke lenger problemer med å gjøre fysiske ting pga dårlig form. Snarere tvert i mot, jeg er i bedre form enn mange jeg kjenner. Forrige helg "måtte" (twist my arm, liksom...) jeg avgårde og handle ny jobbgarderobe, jeg hadde ikke én pen svart bukse eller skjorte som passet. Ju-hu:)

Så jeg merker at det er litt vanskeligere å trekke frem motivasjonen til å styre unna alle fristelsene, gitt!!

Men - jeg gir ikke opp for det! Jeg har som mål å være flink resten av uka frem mot veiedag på fredag. Jeg har så lyst til å nå mitt neste delmål på 75!

Vil-vil-vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Du har vært superflink. Tenk så langt du har kommet, jeg tar av meg hatten for deg :) Skjønner godt du er fornøyd, og kanskje er det ikke så dumt med noen dager på laubærne? Så lenge det bare er noen dager :) Fatt mot ninjastar, har du klart deg så langt klarer du de siste små kiloene! Tenk så deilig du vil føle det når det er gjennomført...

 

Stå på, vi er mange som heier på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk for snille ord, MissMuppet! Det er en kamp... Balanse, balanse, balanse. Vi skal jo leve underveis i denne prosessen. Samtidig kan jeg ikke bruke det som unnskyldning HELE tiden?!:) Jeg får gå tilbake til "gamle" tanker, og bare innse at noen ofre må jeg bare gjøre. Jeg er veldig enig med Jeanette Roede som sier at ja, du KAN få i både pose og sekk - men da må både posen og sekken være små.

Til ettertanke, den...

 

Jeg hadde en bra dag i går, knallinnsats på trening og nesten all mat etter plan. Et lite minus for en bitteliten rosinbolle med brunost til kvelds, men kaloriene er innenfor. Så jeg føler meg mer tilbake på sporet nå i dag:D

 

I dag skal jeg på trening rett etter jobb, og målet er å jogge litt. Jeg har (*gulp*) meldt meg på 10 km på Oslo Maraton, nemlig!!

Jeg har jo tenkt på det en stund, men uten å ta skrittet. Men - i går annonserte de to damer for prisen av én på hjemmesiden i anledning kvinnedagen. Og plutselig hadde jeg visst meldt meg på:)

HJEEELP! Ellipsedronningen Ninjastar skal plutselig begynne å løfte bena?!? Dette kan bli stygt! ("Vi advarer mot sterke scener", som de sier på Dagsrevyen..)

Jeg er veldig i tvil om dette er noe for meg. Føler at jeg strekker meg laaangt utenfor komfortsonen min.. Men det har jeg vel ikke vondt av??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

WOW !! :)

det var jammen sprekt gjort !

Og jeg er bombe sikker på att det går heilt greit !!

Du er i god form, og om det blir problemer med å løpe, så senker du farten og går fort !

Anbefaler å bruke pulsklokke under løpingen, så du ikke kommer for høyt opp i puls. ( Da klarer jeg ikke å jogge lenge i alle fall ! :) )

Kjenner meg litt igjen i å hvile på laubærene...

Akkurat som du begynner jeg å bli mer fornøyd, og får mye skryt.

Har holdt på med dette lenge, så jeg er litt lei også...

Har gått på kurs siden august 2010, så nå tok jeg en pause, og meldte med på Hold Vekten Kurs. Tanken er att jeg klarer å fortsette å gå ned, men att jeg slipper peset med kurs hver eneste tirsdag...

Spent på hvordan det funker, for jeg trenger visst noen som passer på meg... :)

Jeg har meldt meg på care skritt konkurransen, og har en intern konkurranse med kursleder om å få flest skritt. Dette er en stor motivasjon som jeg tror vil hjelpe meg den første mnd frem i tid.

Hva med deg ?

Hva er dine motivasjonsfaktorer ?

 

Ha en fortsatt fin dag ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Haha, nå må jeg bare ile til for å understreke at jeg overhodet ikke under noen omstendighet skal løpe full maraton, altså! Jeg har "bare" meldt meg på 10 km - men det er stort nok for meg, puh! :eek:

Og tusen takk for tiltroen!! Jeg håper det kommer til å gå greit... Målet mitt må nok bli å jogge hele løpet, uten å gå. Så det får jeg øve på gjennom sommeren! I dag hadde jeg en ren tredemølletrening på treningssenteret. Jogget og gikk tilsammen 10 km - må jo øve på distansen;) Jeg klarte å jogge 20 minutter to ganger - det blir min "baseline" som jeg kommer til å måle meg mot fremover. Men nå i starten blir det nok ikke mer enn 1 - 2 ganger jogging i uka. Må passe på akillesen og ryggen!

 

Ellers så er jeg ikke med på skrittkonkurransen.. men det var etter endel ettertanke. Og jeg angrer kanskje litt. Jeg har vært en fast skrittellerbruker så å si daglig i 5-6 år, og synes det alltid har vært både supermotiverende og bevisstgjørende. MEN - før jul fikk jeg meg min kjære, kjære pulsklokke. Og da ble det for mye å dra på hver gang jeg skulle på trening. Skritteller, iPod, pulsklokke, pulsbelte... Så jeg har pensjonert skrittelleren i denne omgang.

Det som motiverer meg nå om dagen, er pulsklokken! Hvor mange kcal forbrenner jeg på samme trening fra uke til uke, pr økt, hvor lang tur har jeg gått, gjennomsnittshastighet, antall TP pr uke... Utrolig moro:) Og så er det en stor motivasjon i seg selv å kjenne at jeg er i SÅ mye bedre form enn i august. Da var jeg på fjelltur, og trodde jeg skulle besvime opp den ene fjellsiden.. Fremgang gir motivasjon til videre fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...