Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

En dag av gangen, det er en god plan :)

Akkurat nå er det sikkert nok bare å komme seg på jobb, og fungere i det daglige livet.

Dette med maten kan du ta igjen til neste uke, når du forhåpentligvis er i litt bedre form.

Ikke noe kjekt å hangle, og i tillegg sitte med DEN elendige samvittigheten ( I Know ALL about it... )

 

Hm... STRIKKE ??!! Jeg har prøvd ett par ganger, men etter noen forsøk der jeg sitter med skuldrene oppi ørene av forbannelse og anstrengthet, så har jeg gitt opp ! Att noen finner det AVSLAPPENDE det skjønner ikke jeg...Så for meg ble det bare stressende å holde på med, og tok tid, tid som jeg heller hadde lyst til å bruke på trening :rolleyes:

Men vil gjerne høre hvordan det går med deg :)

 

Jeg har hatt ett par dager hjemme med en sønn som spydde på skolen mandag. ( Men han har ikke hatt antydning til å kaste opp hjemme, men med reglene på skolen så kunne han bare glemme å komme før i dag... )

Så tirsdagen ble brukt til nedvask av kjøkkenet. Og her snakker vi 10 timer nonstop, vegger, tak, vindu, alle kjøkkenskap, opp med julegardiner, og kasting av 1 stor bosssekk med gamle ting.. PUH ! Var DØNN sliten etterpå, og konkluderte for meg selv att dette kunne telle som en god treningsøkt... I går var det kalendersalg for speideren som min sønn er med på, så da måtte jeg skippe trening... :unsure:

Så denne uken er det ikke mye trim å snakke om. I tillegg så er det VANSKELIG å holde fokus. Den motivasjonen har det med å stikke av etter ett par uker... MEN jeg er stadig her, og vil ha nedgang på vekten til neste uke. IKKE lett, for vi en skikkelig party mnd i november. I tillegg til farsdag, så har både jeg, mannen min, niesen min, svoger, svigerinne, og enda en nevø bursdag. Og ALLE skal jo feire... :P I tillegg så har jeg vært i 30 års lag forrige helg, og skal i 40 års lag til helgen.... HØRTE jeg noen si utfordring ??

Eh... :blink:

Og plutselig er det desember, og på ann igjen, hihi !! :)

Det ble visst en liten avsporing....

 

I alle fall, masse god bedring til deg, håper du kommer deg tilbake tilbake fit for fight snart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre små hull ja men like fullt en stor operasjon! Jeg jobbet tidligere med laparoskopiutstyr og har vært med på slike :) Og mens du "sov" var magen din blåst opp som en ballong fylt av CO2 gass, og kroppen din absorberer noe av denne gassen- det er med på å gjøre deg uggen. I tillegg har de sikkert røsket vekk litt av hvert av endometriosevev inni magen din, det skal gro sammen med de tre små hullene. De har svidd vevet ditt med strøm for å stoppe blødninger, kuttet og halt og dradd og tilslutt sydd deg sammen igjen... Ikke rart du føler deg sliten! Hvis jobben ikke kan ha deg "delvis" tilbake bør du be om å forlenge sykemeldingen synes jeg. Kroppen din er viktigere og ingen takker deg for det senere dersom du tvinger deg tilbake på jobb før du er frisk nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, Ninjastar....

 

 

Ja, er bare å syte og klage!!

 

Blir det ikkje convention på deg i helga da eller?

 

Masse god bedring til deg, håper det går veldig mye bedre veldig fort!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så gode å ha! Virkelig:) Nei, denne uka har vært litt tung. Utrolig travelt på jobb i tillegg, og hektiske kvelder. Jeg vært innom og lest litt her, men ikke rukket å skrive. Puh! Heldigvis har magen og formen tatt seg betraktelig opp de to siste dagene. Det går mye bedre! (Tusen takk for faktainnspill, Koala. God hjelp!!) Gjennomførte en meget lett trening torsdag for å teste, og det gikk bra. Så nå er jeg på toget på vei til Oslo for å prøve meg på Fitness Convention i dag og i morgen. Håpløs dårlig timing, men jeg prøver! Ingen skam å snu osv. Og på mandag er planen å komme tilbake her inne med fullt trøkk:) Skriver på tlf nå, så jeg signer ut og ønsker dere fine og flotte jenter en strålende fin helg!

 

Ps, veiing i går viste 75.2.... Faktisk ned 2.4 til tross for inntak på rundt 2000(!) daglig i det siste... Så skjerpings nå før det snur og går oppover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at alt er så mye bedre, Ninjastar!

 

Deilig at grumset forsvinner av deg selv, du skal se det ikke blir så vanskelig å få bukt med det som har sneket seg på.

 

Lykke til med oppladningen til ny innsats og riktig god helg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formkurven er stigende! Kanskje en tur ut på Fitness Convention faktisk var lurt? Jeg håper ihvertfall det har vært bra og at du ikke trengte hjelp av fjellvettreglene. Det blir uansett kjekt å ha deg tilbake her inne for fullt - Vektklubben er ikke helt det samme uten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja altså. Jeg hadde en plan om å komme tilbake hit for fullt fra i går. Men planene mine går ikke helt som jeg ønsker om dagen. (Oh REALLY?! sa hun med sarkasmen dryppende...)

Dagen i går begynte bra, og jeg spiste det jeg skulle og ikke noe annet (ca to uker siden jeg kunne si det sist, gitt). Jeg følte meg superflink :) Men etter middag og til da ca 1200 kcal inntatt, ble formen bare dårligere og dårligere, og til slutt hang jeg over do og kastet opp. Ikke ga kvalmen seg etter første runde, heller, jeg var fortsatt kvalm da jeg våknet i dag tidlig. Så i dag har det blitt en meget rolig dag på sofaen, og så langt bare litt over 500 kcal inntatt. Hvorav noe potetchips, som dessverre er utrolig godt og stabiliserende for magen i slike stunder :P

 

Nå er kvalmen borte, og planen er (tør jeg legge flere planer, egentlig?!) nå fullt fokus fra i morgen. Jeg ser for meg to-tre uker med strengt opplegg. I hvert fall på hverdagene. Helgene fremover rommer mange utfordringer, vi skal til Bergen og besøke svigers (svigers - trenger jeg si mer? Servering servering servering!) nå til helgen, neste helg er det julebord pluss venninnebeøsk, helgen etter er vi bedt bort på "julekos"... Men HVERDAGENE, de skal jeg få til. Ingen grunn til noe annet - for formen er nå nesten 100 % etter operasjonen (jeg klarte meg meget bra på Fitness Convention i helga, som forresten var både supermoro og interessant, og jeg kunne sikkert skrevet et megalangt innlegg om alle de morsomme timene og interessante kostholdsforedragene jeg var på, men tida løper litt fra meg), og jeg antar at jeg kan trene som vanlig fra i morgen. Ergo blir det lettere med maten også:)

 

Jeg veide meg i dag tidlig, sannsynligvis temmelig dehydrert og tom for mageinnhold ;)/>, men vekta viste i hvert fall 74.2 og én kilo ned fra fredag. Så får vi se på fredag hvor jeg egentlig havner. Uansett, jeg ER tilbake nå, etter en lang omvei på nesten tre uker. Hurra for små gleder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spysyke? Hva i alle dager skal det være godt for da? Ikke det, jeg gikk ned 8 kg en gang, men da kom det begge veier i 4-5 dager og det kom jaggu raskt på igjen når alle kroppens celler endelig fikk litt væske igjen... *ler* Uansett - håper virkelig at du er tilbake på beina nå - føler liksom at du har hatt nok de siste par ukene! Holdt på å si at hva blir det neste, men tror jeg skal la være og krysser heller fingrene for at du får litt godvær når du kommer denne retningen - jeg reiser jo på ferie lørdag så erfaringsmessig pleier det å bli litt bedre da. ;) Og har skrevet litt i tråden min om strikking på flyet - tror jammen santen jeg skal gjøre det selv og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan du si. Hva blir det neste? Lurer jeg på og, for denne runden her er visst ikke over likevel. Nå lurer jeg litt på om jeg har fått matforgiftning, for dette oppfører seg ikke helt som vanlig spysyke. Jeg trodde jeg var helt fin igjen i går kveld, men etter middag kjente jeg at den ikke helt satt som den skulle. La meg, sovnet, og våkent halvannen time senere. Har stort sett sittet på do resten av natta. Stønn. For meg som ikke har småunger og derfor er vant til å sove uhindret natta gjennom, føles tre timer av-og-på søvn egentlig som ingenting :P

 

Nå er jeg på jobb, men jeg får se det an utover dagen. Magen rumler fortsatt faretruende, og jeg kan jo ikke tilbringe hele arbeidsdagen på do :wacko: Matlysten er ikke på topp, men siden det er et fenomen som for min del slår til sånn omtrent hvert skuddår, så skal jeg ikke klage. Kanskje heller bare være glad til?

 

Også krysser jeg fingre for å finne igjen toppformen min om ikke så altfor lenge. Den er dypt savnet om dagen!

 

On the bright side: På mystisk vis klarte jeg å oppnå kostholdscore 10 i går :DDet er mange uker siden sist, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Godt å se deg tilbake, Ninjastar - SNART i shipshape og toppform! :D

 

Det høres ut som at du har fått din dose i det siste.... men nå må det da snu!!?? Litt stell og pleie hos svigers (les:servering) gjør nok susen.

 

Tusen, tusen, tusen millioner takk for følget inne på dette forumet. Jeg er slett ikke sikker på at jeg hadde klart dette uten din suverene støtte underveis. Nå er det bare å løfte blikket og se fremover, og jeg gleder meg til du kommer etter inn på HV. I mellomtiden låser og stenger jeg tråden min og kommer på visitter her inne.

 

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Godt å se deg tilbake, Ninjastar - SNART i shipshape og toppform! biggrin.gif

 

Det høres ut som at du har fått din dose i det siste.... men nå må det da snu!!?? Litt stell og pleie hos svigers (les:servering) gjør nok susen.

 

Tusen, tusen, tusen millioner takk for følget inne på dette forumet. Jeg er slett ikke sikker på at jeg hadde klart dette uten din suverene støtte underveis. Nå er det bare å løfte blikket og se fremover, og jeg gleder meg til du kommer etter inn på HV. I mellomtiden låser og stenger jeg tråden min og kommer på visitter her inne.

 

wub.gif

 

Wæææ! Snufs! (*Ok, tørker vekk de egoistiske tårene*) Det er jo ikke farvel, men heller på gjensyn :)/>

 

Enn at du faktisk flytter - det ER SÅ BRA, det :D/> Og best for deg at du kommer på besøk inn hit ;)/> Jeg er innom ElisabethV rett som det er uansett, så det skal ikke bli vanskelig å finne deg inne i ny-leiligheten :)/> Du blir ikke kvitt oss så lett, nei. Tusen takk for to flotte, flinke, tøffe år i lag her inne - du har vært gull verdt! Jeg satser på et like bra naboskap i årene fremover på HV, jeg kommer snart etter. Og skulle jeg plutselig ikke gjøre det likevel, har du fullmakt til å komme inn hit og sprake meg så hardt bak at jeg ikke har annet valg. Ok?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninjastar!!

 

Håper ting går din vei igjen snart! Det er i motgang vi blir sterkere! :)

 

Eg vil GJERNE høre referat om kossen det var på Convention altså!!! Hvilke timer var du på?? Du får svare om du orker/når du orker.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg klart å tvinge i meg akkurat 1000 kcal :P Og det sitter ikke godt, men mat må jeg jo ha. Formen er ikke bedre, magen er like ustabil. Så nå hopper jeg til køys, håper på en bedre natt enn den forrige, og håper formen er toppers til i morgen! For da har jeg meldt meg på BodyPump, og den vil jeg gjerne gå på.

God natt, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Uff, ikke godt å høre Ninjastar !

Ønsker deg en riktig god bedring ! :D

 

Og det eneste positive med denne syka er att det ikke går så mye kalorier inn... :/

 

Håper att du kommer deg på pump timen, og kommer igang igjen.

Det er SÅÅÅ godt bare man er igang, men tungt også.

Og deilig å slippe den elendige samvittigheten !

 

Her sitter jeg å spiser en dobbel 0 % yoplait med solbær, og skulle ønske jeg kunne spise enda en skive til lunsj... Skal visst aldri gi seg dette suget etter MER og MER mat...

Det er vanskelige dager for meg, med feiringer i "hytt og pine"...

VET att det egentlig ikke er noen unnskyldning, men man blir lei av ALLTID å skulle takke nei til kaker/god mat.

 

Det er bare å bli værende her inne i alle fall, for lett det blir det aldri denne slankingen/hold vekten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er en evig vanskelig balanse: unne seg noe når det skjer noe spesielt, og stå over når man virkelig vil ned. For noen ganger skjer det jo noe ekstra hver helg, og så skal man jo "leve livet" også? Ikke alltid en win-win det der, gitt. Jeg leste en interessant artikkel i Aftenposten for en stund siden om viljestyrke, om hvordan den nesten er som en kvote. Har man sagt nei takk til kake flere ganger på rad, selv om man egentlig har lyst på, så øker etter hvert sannsynligheten for at man bukker under og forsyner seg. Så kanskje det å øve opp viljestyrken er der vi bør legge kreftene fremover?! Vi har jo bevist at vi klarer å gå ned i vekt bare viljestyrken er "full", ellers hadde jo ingen av oss klart å gå ned over 20 kilo. Hm, til å tenke på....

 

Det ble dessverre ikke trening på meg i dag, formen har vært for dårlig. Og i helgen reiser jeg til Bergen for å besøke svigers, så det blir ikke noe trening da, heller. Men formen er oppadgående, siste halvdel av dagen har vært meeeget mye bedre enn de tre siste dagene. Så til neste uke, når jeg er hjemme igjen fra helgetur, da blir det treningsstart :D/> Gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag

 

Vel. Jeg har jo fredag som fast veiedag. Og jeg rapporterer vekt selv om jeg har hatt en dårlig uke, spist vafler til kvelds dagen før, eller gjort andre uglupe ting som plutselig gjør at vekta gjør et ukoselig rykk oppover. Jeg loggfører tallet uansett, selv om jeg vet at det ikke er 100 % reelt.

 

I dag viste vekta 73.2 Ned ytterligere 2 kilo siden forrige fredag. Men tallet sier meg egentlig ingenting. Først raste jeg opp i vekt etter operasjonen, dels på grunn av alle smertestillende og dels på grunn av null fokus på matinntaket. Jeg så vel faktisk 78-tallet på et tidspunkt, skrekk og gru.

Deretter fulgte en uke med magesjau (som ikke er over - jeg heller mer og mer til matforgiftning, for dette er bare drøyt), og nå er jeg sannsynligvis så dehydrert at vekta kanskje viser et altfor lavt tall.

 

Nå er jeg rett og slett litt lei, etter tre uker med mye styr. Puuuh. Så - jeg håper magen roer seg snart, at jeg kan begynne å spise "normalt" igjen snart, og at jeg snart orker å trene igjen. Jeg holder koken mot neste fredag og tenker at tallet jeg får da vil gi en mer realistisk status!

 

God fredag og god helg til dere alle! Jeg drar vestover i helgen og blir temmelig offline, men er på plass igjen mandag morgen. Forhåpentligvis helt restituert og klar for dyst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har planer om å bevege deg lengre enn mellom en bil og et hus så ta med deg noe som tåler vann. Jeg bare nevner det.... :)

Jeg drar sydover i morgen og blir sannsynligvis offline i en uke, så håper du får det bra i Bergen i helgen og at du er tilbake i full sving neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake etter en helg i Bergen. Klar for ny uke! Formen er ikke tipp-topp ennå, men mye, mye bedre enn hva den var hele forrige uke. Så nå håper jeg virkelig at jeg er klar for trening igjen fra i morgen.

 

Matmessig har jeg ikke brydd meg så mye om hva som har gått inn i det siste. Det viktigste har vært å klare og spise, samt holde på maten lenge nok til at noe energi forsvinner inn i kroppen. Så jeg skal ikke skryte av kostholdet den siste uka (jeg slår til med et snitt på kostholdsscore på svimlende 4.7..), men krysser fingre for at jeg har bladd om til en ny side i dag. Håpet er at jeg både skal ha lyst på sunn mat OG ha energi til å lage den ;) Det var i hvert fall et godt tegn at jeg orket havregrøt til frokost i dag!

 

Jeg er mer enn overmoden for å komme i gang igjen nå, etter tre trøttsomme uker. Allerede fredag starter julesesongen for min del, da er det julebord med jobben. Desember har som vanlig nok av utfordringer å by på, så jeg trenger denne uka først til å komme meg på rett kjøl igjen.

 

Målet for de neste dagene er fullt fokus på rett mat, samt trening hvis jeg orker, frem til fredag. På fredag er det veiedag, og resultatet der skal jeg bruke til å legge en plan for de neste par ukene. Korte horisonter er nok tingen for meg om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Godt å ha deg tilbake Ninjastar :)

 

Håper att formen har tatt seg opp, og att du er fit for fight !

Kom du deg på trening ?

Jeg hadde en topp trening i går kveld, lilla i fjeset etterpå ! :blink:

Godt å kjenne man tar seg skikkelig ut.

Etter en mnd med mange selskaper ( blæææ, der jeg ikke har sagt NEI TAKK en eneste gang ) er jeg klar for ett par flinke uker før det er julebord.

Skulle så gjerne vært kvitt ett par kg :D

 

Ellers så kjenner jeg att jeg er møkk lei av dette stadige VEKT stresset. MEN jeg vet att jeg bare må bite det i meg, og fortsette å prøve å være flink. For om jeg gir etter nå, er jeg redd det fort baller på seg 10 kg + og det vil jeg ikke. Så jeg må bare bite tennene sammen, å prøve å rose meg selv for det jeg lykkes med. ( Blir mye dårlig samvittighet, og alt for mye vekt tanker oppe i hodet mitt... ) Og så er jeg ikke noe flink å finne det positive, blir det negative jeg legger meg alt for mye oppi. Så det så !

Og det var dagens syyyte innlegg <_< Ikke meningen å ødelegge noen stemning her !

I alle fall, ønsker deg en riktig god tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa - jeg kom meg endelig på trening i dag! Hurra og fanfare og kryss i taket! :D Ikke hadde jeg vondt i magen, heller. Jippi! Trening ble én time BodyPump og 50 min på tredemølle. Ikke løping, men veldig høy stigning og god fart. Herlig å ha det unnagjort, men det merkes at det er fire uker siden jeg var i form. Jeg la på relativt lite vekt på vektstangen, og likevel dirret musklene da jeg var ferdig. Det gjør de vanligvis aldri...

Og siden formen er så laber, brant jeg jammen mye mer kalorier enn jeg pleier, også. 5.5 TP på to timers trening. Comeback'et er godkjent!

 

Maten skal jeg jobbe litt mer med. Jeg har spist riktig de to siste dagene, men litt for mye. Hhv 1500 og 1600 kcal i går og i dag. Så i morgen er målet å komme meg ned på 1400-tallet. Jeg har planer om å ligge der på hverdagene en liten periode til. Vurderes nærmere etter veiing fredag ;)

 

ElisabethV, det er bare å klage. Få det ut :D Og når du er ferdig med det, og har fått det ut, så er det vel bare å ta seg selv i nakken og gyve løs på et par flinke uker?! Nå er jo festmåneden din (heldigvis?!) snart over. I desember skjer det jo iiingenting, haha. Men kanskje det ikke skjer så mye i begynnelsen av måneden? Bedre med en halv flink desember enn null flink desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går klarte jeg målet, 1440 kcal inntatt og 9.2 i kostholdsscore. God dag :)

Trening orket jeg ikke, jeg var helt slått ut etter økta på tirsdag. Jeg er fortsatt så støl at jeg nesten dauer, så det merkes godt at jeg har hatt en lang periode uten trening. Dessuten er jeg fryktelig trøtt om dagen, så jeg tror kroppen har litt av hvert den skal hente seg inn på. Ergo stresser jeg ikke med at jeg ikke vips er tilbake til gammel treningsform på en-to-tre. Det kommer etter hvert:) Hvis jeg rekker, er planen å få til en økt eller to til denne uka. Men med julebord i morgen og besøk i helgen, kan vel det bli en liten utfordring. Tar det som det kommer!

 

Jeg har forresten kjøpt meg den stilige og morsomme julebordskjolen. Kort og svart og med brede partier med gullpaljetter i sidene, som gjør at midjen ser super-timeglass ut. Litt flashy kjole til meg å være, men det er én gang i året sånt noe er gøy, og det er på julebord. Trenger ikke være så seriøs da! Dessuten er det så fantastisk herlig å kikke etter kjoler i butikkene nå. Løfte ut av stativet, vurdere og prøve kjoler som jeg aldri noen gang før i mitt liv hadde turt å se to ganger på. Jeg ville vel sikkert aldri gått inn i den butikken, engang. Det er så HERLIG å ikke være tjukk lenger. Selv om jeg glemmer det litt innimellom og blir altfor fokusert på de "to siste kiloene" jeg gjerne skulle blitt kvitt, kommer det heldigvis tilbake med jevne mellomrom. Som når jeg trenger ny kjole :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...