Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

NEI :(

Er det ikke typisk !?!

Når man er så godt igang, så kommer det noe i veien.

Men er det noe vi er gode på, så er det å starte på igjen, for vi gir oss aldri ! :D

Hvordan går det med ryggen ?

Her har jeg klart å dra på meg en forkjølelse, og jeg er rett og slett forbanna ! :angry:

Etter å ha lagt rett ut med influensa, hanglet over lengre tid, så skal denne dritten her komme, akkurat nå når jeg skal avgårde på badminton spill helg :blink:

MEN, jeg drar avgårde i dag, med godt mot.Vi reiser i ettermiddag, det er ca 6 timer med kjøring og ferger. Så har vi morgendagen til å kose oss, og bruke litt spa avdelingen på hotellet. GLEDER meg ! :)

Skal prøve å holde meg noenlunde på matta ang maten, men vet av erfaring att det ikke er så lett på tur.

Og jeg orker ikke dårlig samvittighet heller :P

Så jeg prøver så godt jeg kan, så kommer tilbakemelding her inne senere... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, man kan jo spørre seg hva som er så bra med denne treningen ;) Det er ikke lett å holde seg skadefri over lengre tid, gitt. Men alternativet frister liksom ikke, det heller. En tyngre kropp, elendig kondis, flau for å gjøre noe aktivt sammen med andre, en enda vondere rygg... :P Pest eller kolera?!

Og joda, det går litt bedre i dag! Jeg fant en pakke med sånne fine Voltaren som jeg hadde til overs fra operasjonen min i høst. Jeg kjenner at de hjelper, og i dag klarer jeg å rette ut ryggen litt mer enn i går. Krysser fingre for kjapp bedring!

 

Jeg var forresten på hv-kurs i går, og der hadde jeg gått opp for tredje kurskveld på rad. Haha, kjempemoro. Not! Men egen vekt hjemme forteller en annen historie, så jeg tror gårsdagens veiing var et avvik. Jeg har jo sett mer enn én gang at kroppen min blir helt koko når jeg spiser smertestillende. På den annen side, så kan det være at min indre struts har stukket hodet ned i sanden igjen ;) Vel. Time will show!

 

Uansett både rygg og kurs, jeg er fortsatt motivert for å jobbe meg videre ned. Så det er planen de neste ukene!

Hva var det du sa, Slippe? Lenge til sommerferien? Hmmmmmm.... Tja jo ja, det er jo det. Men før sommerferien så skal vi gjennom både påske og mai.... og historikken viser at jeg for min del ikke går noe særlig mer ned etter at påskeferien er unnagjort. Nedgangsperioder er typisk enten høst eller vinter. Så med det i bakhodet, er jeg veldig innstilt på at innsatsen skal være på topp fremover :D Og alle disse forræderirske tankene om at sommeren er langt unna, de må vi bare slå kjapt og brutalt tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolera selvsagt, for det er det størst sjanse for å bli frisk av... ;)/>

 

Hehehe!!

 

Ja skulle man måtte velge av to onder, så må man jo ta det med flest fordeler :P

 

Neida! Trening er ikke et onde. Jeg er veldig glad i å trene. Det er vel det som gjør at det blir så frustrerende når man får en skade... At man ikke får trent skikkelig... Og jeg tror nok jeg har hatt en tendens til å ta hardere i enn kroppen har tålt og sikkert brukt litt feil teknikk. Det er så lett å pådra seg skader. Heldigvis har jeg lært litt underveis og skjønt at man ikke bare kan bryte på. Det tar tid å bygge opp en sterk og sunn kropp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da har jeg også lært noe nytt :D Jeg som alltid har trodd at begge deler var like ille... tsk tsk! Men som Skallmann pleide å si; man skal ikke tro, man skal vite. (Ja, jeg refererer til en tegneserie. *host* For det var der jeg hørte det første gangen. Ikke toppen av litterær anerkjennelse, men pytt ;) ) Nå vet jeg i hvert fall hva jeg skal si når noen andre bruker det samme uttrykket ;)

 

I dag har jeg klart å gå en runde rundt kvartalet. Hele to km.... Men det er mer enn hva som var fysisk mulig i går, så det går da fremover. Yesss! Jeg fortsetter med Voltaren et par dager til, og satser på at jeg er nesten god som ny på lørdag! Jeg har med tungt hjerte meldt meg av X-fit i morgen... men med tanke på hvor grusomt det var forrige gang, skal jeg kanskje bare ta det som en "aldri så galt" osv?! Hehe.

 

Og hvis jeg spiser den kveldsmaten jeg har planlagt i dag, klokker jeg inn på TI i kostholdsscore! Det er så lenge siden sist jeg hadde full pott at det er verdt å nevne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fredag og veiedag

 

Dagens vekt viser stillstand på 76 blank.

 

Ikke så mye å skryte av, men helga var ikke bra, og nå krangler jo ryggen - så jeg er egentlig fornøyd med at det ikke var oppgang, jeg :)

 

Dessuten har jeg gått ned totalt 2.2 kg den siste måneden, så etter en høst hvor tendensen kun viste opp-opp-opp, synes jeg nå at jeg langsomt er på vei i riktig retning igjen.

Det er seks uker til påskeferie, og det jeg skal ta av før sommeren, bør i all hovedsak skje på disse seks ukene. Min erfaring er at etter påske blir alt mer utfordrende. Først skal påskebonusen av igjen, deretter kommer mai du skjønne milde med alt det medfører av ekstra kos, og plutselig er det sommer :D

 

Derfor er fortsatt planen min fullt fokus i seks uker til! Med unntak av et par hytteturer jeg skal avgårde på, ser ikke denne perioden alt for ille ut med tanke på utfordringer.

 

Og for å bli litt tøffere med meg selv og ikke ha så vage mål jeg har hatt i det siste, setter jeg herved et konkret mål: Jeg skal ned minst 2 kilo til påske.

 

Ellers jeg er klar for helg og så fornøyd med at det er fredag :) Og ryggen er enda litt bedre i dag enn i går, så til uka håper jeg det blir trening igjen!

 

God fredag til alle som ramler innom :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har satt deg et mål!

 

2kg på 6 uker, var jo veldig forsiktig det da... Og påskebonus? Har du allerede nå "planlagt " å legge på deg i påsken? Nå er jeg litt slem, jeg vet det, men jeg er helt 100% sikker på at du kan bedre! Sett deg et realistisk mål og lov deg EN ting i påsken, ikke fri flyt, så blir stabil vekt påskebonusen istedet B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe - du er absolutt ikke slem, koala! Jeg både liker og tåler å bli utfordret ;)

Så hva skal jeg si?!

Jepp - jeg er enig i at 2 kg på seks uker ikke akkurat kan kalles et hårete mål. "Flinke" Ninjastar fra tidligere perioder skulle nok klart minst 3 - 4 kg på disse ukene, kanskje til og med nesten 5, det er jeg sikker på!

Men så har jeg vel mistet litt trua på meg selv. Motivasjonen er ikke så sterk som den engang var, og jeg vet av erfaring gjennom de siste månedene at jeg ikke lenger klarer/orker/gidder å være supernazi når jeg er ute på farten. Jeg innbiller meg derfor at jeg i snitt over disse seks ukene ikke klarer en halvkilo eller mer i uka hver eneste uke.

Så dermed endte jeg opp på et noe mer forsiktig, men forhåpentligvis mer realistisk mål om 2 kg. Det vil si fire uker hvor jeg går ned en halvkilo, og to uker med stillstand. Det blir de to ukene hvor jeg skal på hyttetur og avdelingstur.

Samtidig håper jeg jo innerst inne at jeg skal klare bedre enn to kg, derav målet om "minst to kg".

Men som sagt... har mistet litt trua på meg selv og tror det er greit å ta det pent. Jeg er jo egentlig drittlei slanking og vil bare i mål. Noe som selvfølgelig burde bygget oppunder motivasjonen om superinnspurt, men så gjør det ikke det, likevel. Og det skal dessverre lite til for å vippe meg av pinnen i disse dager :P

Men hva tror du, koala? Hva ville du satt som et realistisk mål for meg de neste seks ukene? Jeg er lydhør for innspill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt enig med koala...

 

2 kg på 6 uker er realistisk og kanskje det ikke er fornuftig å forvente mer heller. Men et sånt type mål kan fort bli en hvilepute også... 2 kg på 6 uker er såpass oppnåelig at man kanskje tenker at man har god tid og at man ikke trenger å anstrenge seg så mye.

 

Men vet du hva? Hvis målet ditt er å gå ned 1/2 kg i 4 av ukene og stillstand i de 2 andre, hvorfor ikke gjøre det til det konkrete målet? At du ikke tenker så diffust som "2kg på 6 uker" men "denne uken skal jeg ned en halv kilo"...?

 

Ellers er jeg veldig der du er i tankemåte. Har også mistet litt troen på meg selv. Motivasjonen er bare sporadisk tilstede, viljestyrken forlot meg en gang i desember, noe som har redusert frk. supernazi til frk. ryggradsløs...

 

I sånne perioder er det kanskje greit at man ikke setter seg hårete mål, eller kjører så hardt på at man mister den siste rest man har igjen av evne til å styre skuta. Det blir mer damagecontrol, med vektnedgang som bonus...

 

Jeg tenker også at ved å ikke legge lista høyere enn du mestrer kan du gjenvinne selvtilliten og troen på deg selv. Kanskje frk. supernazi hopper inn og tar over skuta da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, nå er jeg litt lettet, var litt redd du skulle bli sint for jeg var nok litt over streken føle jeg. Men bevisstgjøring er bra og det er tydelig at du har tenkt bevisst på planen og det er noe annet.

 

Av egen erfaring så når jeg ikke tar det så nøye går jeg ikke ned i det hele tatt men kanskje ikke opp heller. Når jeg har gått på GR-kurs har jeg de første gangene gått ned 700g i snitt i uken over 8 uker og da har jeg vært nazi. De siste gangene var det bare 4-500g i snitt nedgang og det er litt mer kjedelig. Nå hører det jo også med til historien at du nærmer det normalvekt og de siste kiloene ER vanskeligere å bli kvitt så kanskje ikke 2-3kg er så ille mål. Problemet er mangelen på eksakthet tenker jeg, "minst" er ikke noe godt utgangspunkt. Jeg tror jeg ville satt 3kg som mål og samtidig ikke vært veldig skuffet om det ble 2kg istedetfor å sette 2kg og vært knallfornøyd...

 

Men påskekosen var kanskje det jeg reagerte mest på, skal du først slite deg ned også vips legge på deg fordi det er ferie? Jeg er sikker på at du greier å komme ned på de 6 ukene og så holde deg der.

 

Hva om du veier deg like før påske, og så ikke før om en måned igjen? Dersom du har gått opp mer enn 2kg må du jobbe deg ned igjen men alt innenfor +/-2kg er lov? Det er det som kalles stabilisering og det spiller ingen rolle om du gjør det nå eller når du er "ferdigslanket" Se på det som en øvelse?:)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

I dag har jeg for første gang siden ryggskaden klart å rette ryggen helt ut. Hurra :D Jeg har gått en times tur, og det gikk helt fint. Fremgang hver dag nå! Det enste døgnet skal jeg teste ryggen uten Voltaren, og jeg krysser fingre.

 

Og mens jeg var ute på tur i kaldt vintervær, gikk jeg og grublet på innspillene dine, koala. For vanligvis er jeg en racer til å sett meg konkrete, spesifikke, målbare mål (veldig glad i SMART-kriteriene jeg har lært om på gudene vet hvor mange kurs... ;) ). Samtidig har jeg ikke hatt noen mål i det siste i det hele tatt, annet enn "ned så mye som mulig innen da og da". Det er jo så vagt at du kan se tåka tvers i gjennom. Så til meg å være i disse ustabile tider, synes jeg egentlig det var fremgang å sette et konkret mål om 2 kg til påske. Men la gå, jeg sikter litt høyere og satser på en halvkilo ned hver uke. 3 kg. Challenge accepted :D

 

Når det gjelder påskekos....... så har jeg jo ikke en plan om å legge på meg massevis i påskeferien. Hehe! Men det har jeg jo aldri, hverken før sommer, jul eller påske. Og likevel skjer det :rolleyes: Basert på erfaring, vet jeg at det er størst sannsynlighet for å ta av det meste før påske, og ikke etter.

Men så lurer jeg litt, da. Jeg som vanligvis er sterk motstander av å snakke nedsettende om seg selv og kritisere alt man gjør feil, og heller har trua på å fokusere på det man gjør riktig og det man får til, jeg lurer litt på om det å allerede nå akspetere at kiloene kommer på igjen i påskeferien egentlig bare er en annen form for negativt snakk til seg selv. Det var dette med selvoppfyllende profetier. Hvilken berømt person var det som sa noe i retning av at "Whether you think you will succeed or fail, you are right"? Det ligger mye sant der!

Og så lei meg jeg blir på andres vegne når jeg ser de samme personene her inne på forumet aldri skrive et eneste positivt innlegg, aldri et innlegg uten å bruke ordene "Huff", "Æsj", eller å liste opp alt man ikke har fått til. Uten et snev av positivitet og tro på seg selv, tror jeg veien til mål både fysisk og mentalt kan bli lang å gå, om man noen gang kommer dit.

Så selv om det er seks uker til påske, og jeg ikke skal sette målene for påskeferien før jeg nærmer meg, så har jeg i hvert fall fått litt å tenke på :) Så utrolig flink som jeg var det første året, og så ditto lite flink jeg har vært det siste året, så er det helt klart noe som har endret seg. Kanskje jeg trenger å få tilbake trua på meg selv - og da er det positive tanker som gjelder!

 

Men først: Seks uker til påske som skal gjennomføres med fokus og stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Se der er damen som har benyttet turtiden sin effektivt til refleksjon. Blir jo rent imponert!

 

Ja, det har manglet litt av de konkrete målene her inne i det siste. På en måte tror jeg kanskje Koala gjorde rett ved å "riste deg litt i nakkeskinnet", for det har ihvertfall fått deg til å tenke! 3 kg til påske er herved notert! Selv har jeg aldri satt meg så konkrete mål - jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet hvor inderlig skuffet jeg blir hvis jeg ikke klarer det, og det er gjerne da jeg har falt utpå og endt opp med å gi opp... Men vi er alle forskjellig, og for enkelte MÅ det være konkrete mål for at fokuset skal opprettholdes. Så jeg heier på deg og vet at du kan!!!! :)

 

Negativitet, ja. Det er litt av det her inne. Jeg skal ikke påstå at jeg er uskyldig selv pessimist som jeg er av natur, men jeg tror og håper at jeg ikke går under den kategorien, ihvertfall føler jeg meg mer positiv til hele prosessen nå enn jeg har gjort på lenge selv om jeg til tider får ut frustrasjonen ihvertfall i egen tråd. Føler at det hjelper godt, faktisk, for det er så utrolig mye støtte å få fra folk her inne! Og det gjør hverdagen enklere. Faktisk har jeg kommet så langt nå at jeg har laget meg profil på Møteplassen. Jepp - that's right! Jakten på drømmemannen har begynt. Men når jeg får masse meldinger av en fyr som vil ha flere bilder og gjerne telefonnummer og vil treffes omtrent helst med en gang (ser ham for meg stå klar ved PC'en ferdig påkledd og med bilnøkler i hånden, så ivrig virker han) selv om jeg har sagt at jeg kan ikke i dag og ikke vil dele ut mobilnummeret mitt til folk jeg aldri har truffet bare uten videre, så kjenner jeg at jeg blir litt skeptisk og får følelsen av at han har "DESPERAT" tatovert i pannen... *ler* Det skal jaggu ikke være lett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der er damen som har benyttet turtiden sin effektivt til refleksjon. Blir jo rent imponert!

 

Ja, det har manglet litt av de konkrete målene her inne i det siste. På en måte tror jeg kanskje Koala gjorde rett ved å "riste deg litt i nakkeskinnet", for det har ihvertfall fått deg til å tenke! 3 kg til påske er herved notert! Selv har jeg aldri satt meg så konkrete mål - jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet hvor inderlig skuffet jeg blir hvis jeg ikke klarer det, og det er gjerne da jeg har falt utpå og endt opp med å gi opp... Men vi er alle forskjellig, og for enkelte MÅ det være konkrete mål for at fokuset skal opprettholdes. Så jeg heier på deg og vet at du kan!!!! :)/>

 

Negativitet, ja. Det er litt av det her inne. Jeg skal ikke påstå at jeg er uskyldig selv pessimist som jeg er av natur, men jeg tror og håper at jeg ikke går under den kategorien, ihvertfall føler jeg meg mer positiv til hele prosessen nå enn jeg har gjort på lenge selv om jeg til tider får ut frustrasjonen ihvertfall i egen tråd. Føler at det hjelper godt, faktisk, for det er så utrolig mye støtte å få fra folk her inne! Og det gjør hverdagen enklere. Faktisk har jeg kommet så langt nå at jeg har laget meg profil på Møteplassen. Jepp - that's right! Jakten på drømmemannen har begynt. Men når jeg får masse meldinger av en fyr som vil ha flere bilder og gjerne telefonnummer og vil treffes omtrent helst med en gang (ser ham for meg stå klar ved PC'en ferdig påkledd og med bilnøkler i hånden, så ivrig virker han) selv om jeg har sagt at jeg kan ikke i dag og ikke vil dele ut mobilnummeret mitt til folk jeg aldri har truffet bare uten videre, så kjenner jeg at jeg blir litt skeptisk og får følelsen av at han har "DESPERAT" tatovert i pannen... *ler* Det skal jaggu ikke være lett. :)/>

GO FOR IT! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ja, det har manglet litt av de konkrete målene her inne i det siste.

 

Jepp - og jeg er dessverre veldig klar over det selv. Det er vel i all hovedsak to ting som ligger bak; det ene at jeg er sånn passe lei slankefokuset, spesielt det at etter så mange kilo ned, så gir ikke kroppen vekk noe som helst gratis lenger. Ett lite feilskjær, og to ukers jobbing er rett ut vinduet.

Det andre er Prosjekt 2. Som jeg har prøvd å ikke tenke for mye på, men som nok har ligget og vaket i underbevisstheten helt siden vi ble henvist i fjor sommer. Og med påfølgende hormonkurer, operasjon, rekonvalesenser osv, er det ikke bare det mentale som har blitt påvirket. Jeg hadde innerst inne håpet vi skulle lykkes på første forsøk i oktober, men slik ble det jo ikke. Og det er nok slik at jeg har slakket av fordi jeg har håpet at alt skulle skje med en gang. I så fall ville jo ikke to-tre kilo fra eller til vært noe å mase med uansett - og den passive holdningen har nok vært tilstede selv om jeg har prøvd å jage den vekk :P

 

Men nå føler jeg selv at jeg har lagt bort alt dette for en periode. Jeg er klar for litt mer håndfaste mål igjen. Seks uker til påske, jeg begynner med det. Hva som skjer etterpå, det tar vi når det kommer. Enn så lenge skal jeg bruke så lite energi på Prosjekt 2 jeg bare klarer. Og så krysser jeg fingre for at underbevisstheten min er enig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Og ellers er jeg topp klar for ny uke! Jeg har vært ganske flink i helgen. Inntak på 1650 pr dag fre-søn. To gåturer (tør ikke trene ennå). Ingen fastelavnsboller i går. Ikke noe sjokolade eller snop hele helgen. Mine to utskeielser var fredagskake på jobben, og en kaffelatte med et halvt kakestykke på kafé med kjæresten lørdag. *nikker anerkjennende til meg selv* Litt mindre kake neste helg, så blir det perfekt :D

 

Så med en slik helg bak meg, er det bare å stå på videre i uken! Ingen store utfordringer, annet enn et heldagsmøte i Oslo i morgen. Men møtet skulle vært i London og ble flyttet på kort varsel, så det kunne vært verre. Jeg skal klare én dag i Oslo bedre enn to i London, det er i hvert fall sikkert ;)

 

Jeg håper også at jeg kan begynne å trene igjen i løpet av uka, men jeg skal om ikke annet gå noen turer.

 

Og ellers er planen et inntak på 14-1500 alle hverdager frem til helgen. Jeg er klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Grattis med en godkjent helg !

 

Her var det ikke det... :rolleyes: MEN jeg skal ta det igjen nå fremover.

Har nemlig etter litt frem og tilbake bestillt tur til Gran Canaria sammen med 4 venniner 13-20 april. OG det er jo snart !!! :D

så her må det jobbes.... :)

Målet er å være i nærheten av 73 kg, aller helst 72, men vet jeg kommer til å slite med å komme meg dit.

Strategien er å trene mye, og innføre gode Grete roede middager igjen, for ellers føler jeg att jeg har kontroll.

Det har nok blitt for mange chips/saus middager i det siste, så sjerpings...

 

Håper att det går bedre med ryggen din ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Oi, 13. april er ikke lenge til! Da er det bare å hente frem supermotivasjonen og stå på :D Jentetur til Syden må jo bare bli utrolig gøy!

 

Her går ting ganske bra! Bortsett fra en håpløs dag i Oslo på tirsdag (jeg sto over det forferdelig tilbudet på Deli De Luca om tre boller for ynkelige FIRE (!!) kroner ekstra når man kjøper kaffe), men møtet mitt varte hele dagen og vel så det, på hotell med buffet, og jeg snublet visst litt i kakefatet :rolleyes:

Men matmessig har det gått veldig bra de andre dagene denne uken.

Ryggen er litt bedre og jeg tror jeg kan prøve meg på forsiktig trening snart. Ikke crossfit eller BodyPump, men kanskje en langøkt på ellipsemaskin og noen øvelser på ball.

De siste dagene har vært hektiske, og jeg har ikke rukket så mye som en tur, men NÅ ser det lysere ut for resten av uka. I dag skal jeg gjøre noe i retning fysisk fostring, basta :)

 

Og målet er en helg som er minst like bra gjennomført som forrige! Jeg trenger mer enn én flink helg om gangen skal det monne i nedgang, så det er overhodet ingen grunn til å hvile på de to puslete laurbærene jeg opparbeidet meg forrige helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jaaaaada, jeg kom meg endelig avgårde på trening i dag :D Jeg tør ikke kjøre på for hardt ennå, så det ble en time gange på tredemølle med høy stigning, og en god runde med mageøvelser etterpå. Totalt 3 TP. De første denne uka! Så får jeg håpe ryggen har tålt det og ikke er verre igjen i morgen. Krysser fingre!

 

Dessuten har jeg klart å få kostholdscore 10 for TREDJE gang denne uka. Yeeeaah :)

(Det ble selvfølgelig ingen tier den dagen jeg var i Oslo.)

 

Godt gjennomført uke bortsett fra tirsdag - jeg er klar for helg! Og den skal være minst like flink som forrige. Jepp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det du sa, Slippe? Lenge til sommerferien? Hmmmmmm.... Tja jo ja, det er jo det. Men før sommerferien så skal vi gjennom både påske og mai.... og historikken viser at jeg for min del ikke går noe særlig mer ned etter at påskeferien er unnagjort. Nedgangsperioder er typisk enten høst eller vinter. Så med det i bakhodet, er jeg veldig innstilt på at innsatsen skal være på topp fremover :D/> Og alle disse forræderirske tankene om at sommeren er langt unna, de må vi bare slå kjapt og brutalt tilbake :D/>

Først : Godt å se at ryggen er i bedring! :D

 

Dette over her har jeg gått og tenkt på, og du har så rett, så rett. Det koster mye mer av meg å bli kvitt noen kilo fra mai av enn tidligere på våren. Våren er en fantastisk fin tid for å gå ned for meg, i allefall for å få befestet gode treningsvaner, og begge deler er ambisjoner denne våren.

 

Jeg har gått opp litt utenfor "komfortsonen" min, og vil ta et grep. Så er det dette med ferie, da, når jeg vet at vinterferien lokker med masse hyggelig samvær, god mat og kos, så stiller hjernen min seg automatisk inn på "etter vinterferien, da skal jeg...".

 

Håpet er at aktivitetene balanserer inntaket. Jeg skal stå i bakken hver dag (and believe you me, det koster meg litt, jeg svusjer ikke akkurat elegant nedover løypene...) og jeg har med langrennski. Turbena mine sitter som alltid på, og jeg håper på et solid forbruk av kalorier. :D

 

Vi skal ikke noe spesielt i påsken, så den ligger ikke som en stor bump der fremme. Det skulle i grunnen ikke være noe annet enn det helt vanlige livet som ligger i veien for å få til det jeg ønsker. Og livet - det er jo der uansett, med reising og tildels ustrukturerte dager. Det må jeg bare takle, og det vet jeg at jeg gjør når jeg bare er fokusert nok.

 

Selv om maten de siste ukene har vært mildt sagt katastrofe, så har jeg vært veldig flink til morgentrening på ellipsen og turer stort sett hver dag. Føler jeg er godt i gang med å etablere et morgentreningsopplegg som fungerer. Klapp på skulderen for det... ;)

 

Nå en lang dag med en lang liste gjøremål. Har tatt meg delvis fri, siden vi reiser tidlig i morgen og jeg har jobbet som en gal i det siste. Men øverst på listen står GÅ TUR - så nå stikker jeg ut på mil-runden min.

 

Ha en super vinterferie! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Aah, høres ut som det blir knallbra vinterferie, Slippe! Kos deg masse :D

Jeg skal ikke ha vinterferie i år, så jeg slipper sånn sett unna fjorårets vinterferieoppgang etter en drøy uke i New York. Aldri så galt ;) Men jeg skal på hyttetur neste helg, så noen utfordringer blir det da på meg, og. (Hva ville vel livet vært uten... :P )

Og i påsken, da blir det hele 10 dager til ende på fjellet. Med mye familie, besøk, og mye kos. Så jeg vet at fokuset skal få testet seg da.

Men det er fortsatt lenge til påske. Fem uker, for å være nøyaktig, og jeg har herved én uke unnagjort av påskeinnspurten min. Målet var 3 kg ned, var det ikke det jeg landet på etter litt forsiktig press? ;)

 

Dagens veiing viser i hvert fall 75.4 kg og 0.6 kg ned fra forrige uke. Overraskende mye tatt i betraktning at jeg har ytterst få TP denne uken og et ditto ikke imponerende kaloriunderskudd, men jeg regner med at jeg endelig har fått betalt for de flinke dagene jeg hadde i forrige uke.

Det er et par måneder siden jeg har sett denne vekta, så det er bra. Og ikke minst, jeg er i rute med påskemålet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Flott veie resultat ! :)

 

Ønsker deg en god helg.

Her må jeg lete litt etter kampånden, for den er borte vekk. ( igjen !! )

Vi skal i 50 års lag på lørdagen, så da blir det nok både vin og god mat med meg. Ellers så skal jeg jobbe med å holde meg i skinnet.

 

Jeg skal snart avslutte dagen, lite å gjøre på jobb for tiden.

Så da skal jeg avgårde å gå på ski tenkte jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Takk takk :)

Her begynte dagen med havregrøt med blåbær og banan, og deretter en kombitime på senteret, halvparten kondis og halvparten styrke. Jeg ble skikkelig sliten! Og ryggen var grei og kranglet ikke, så alt i alt veldig fornøyd :D

 

Deretter lunsjdate på kafé, og valget falt på hamburger. Jeg var sååå sulten! Men den var av hjemmelaget, grov type, og med annet type brød enn sånn elendig hamburgerbrød, så det får passere.

 

Ellers tror jeg det blir dårlig med lørdagsgodis på meg i kveld. Her er bonusbarnet i full sving med å eksperimentere med å bake cupcakes. Hun har nemlig oppdaget passion4baking-bloggen. Nå holder hun på med en variant med banan, vanilje, oreo-kjeks og sjokoladebiter...... Skrekk og gru, det var ille nok med denne gjærbaksten hun holdt på med *klasker meg selv i panna over at jeg foreslo å google oppskrifter* Jeg kan vel takke meg selv! Enda bra hun bare er her annenhver uke, pjuuuh. Så mitt lørdagsgodis blir nok cupcakes, enten jeg vil eller ei :P

 

Selv har jeg allerede lagd morgendagens søndagsdessert, jeg prøver meg for første gang på GR vaniljepannacotta. Alle andre oppskrifter jeg har sett, er med så mye fløte at det er helt uaktuelt. Men denne er kun med h-melk, så jeg er spent!

 

God lørdagskveld videre - la oss tviholde på fokuset og ikke la oss lede inn i fristelse ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hørest ut som du har full kontroll på helgen ! :)

( hVordan gikk det med inntaket etter bakedag ? )

 

Her var det ikke full kontroll på inntaket...

Nesten null trim på en helg, skarve 3 TP, det er under pari for min del...

Helgen gikk med til bading sammen med barna, bytur og ikke minst 50 års lag. Forsynte meg godt både av mat og drikke, men holdt meg unna snacksen ... ( HURRA ):. :rolleyes:

Heldigvis er det mandag og ny deilig uke forann oss :)

I dag er det langtrening på meg. Dvs tur på fjellet, før badmintontreningen... :) Det blir bra. Og jeg skal, selv om det regner i bøtter og spann !

 

ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Full kontroll.... yeah, I wish :P Nei, det ble altfor mye bakverk i helga, gitt. Forbaska knallgode cupcakes ;)

Men, jeg kom meg ut på trening og tur begge helgedagene, og kjenner at ryggen protesterer mindre og mindre. Og jeg har spist veldig lite snop disse to siste helgene.

Og så lenge jeg klarer å holde på treningsiveren, merker jeg at det er lettere å hente seg inn igjen etter et dypdykk eller to i kakefatet.

 

Meeeeen, et stort men. Kan ikke holde på slik hver helg skal det bli noe fart på påskemålet mitt! Litt irriterende at jeg ikke kan ha maks supermotivasjon på plass, argh, hva skal jeg gjøre for å stemple den fast?? Enn så lenge holder jeg fast ved at høy treningsfrekvens i hvert fall holder meg 80 % i gang. Og jobber kontinuerlig med å bli enda bedre :)

 

I dag har jeg forresten vært på mandagstrening! Yay :D Stor seier hver gang jeg klarer å somle meg avgårde!

Ikke like langtreing som deg da, Elisabeth, men jeg er storfornøyd med min 1.5 time og 3.6 TP. Bra ukestart og veldig greit å få litt fart på forbrenningen etter helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...