Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hallo! Nå har jeg vært på vei inn hit flere ganger i dag, men det er travelt på jobb om dagen.

 

Men dere. Kjære, søte dere <3 Tusen takk for alle gode og trøstende ord. Det varmer mer enn dere aner :) Jeg innser at veien for å lykkes med Prosjekt 2 kan bli lang å gå. Mye lengre enn jeg trodde til å

begynne med. Og dermed blir det viktigere enn jeg først trodde å fokusere på andre ting i de periodene det ikke skjer noe som helst. Livet kan ikke kun dreie seg om én ting, heller, selv om det føles slik mens det står på.

Så den verste skuffelsen er lagt vekk for nå. Det skjer ikke mer på den fronten før i mai, tror jeg. Frem til da skal jeg prøve å ikke tenke så mye på det, annet enn å fokusere på å skaffe meg en så sunn og rugevennlig kropp som mulig i mellomtiden ;)

 

Og nei, bare for å svare på det, toget har ikke gått ennå. Heldigvis! Vi har fortsatt tre forsøk igjen, og neste gang prøver de en annen metode. Det teller nemlig først som ett forsøk når man har fått satt befruktet egg tilbake. Håpet lever derfor fortsatt i beste velgående!

 

Jeg brukte forrige uke på å rydde opp i hodet mitt. Et par dager med trening, og et par dager med sunt og riktig kosthold. Mye trøstespising innimellom, så jeg kan virkelig ikke skryte av å ha kommet i mål når det gjelder å lære seg og takle dårlige perioder i livet uten å ty til sjokolade. Men men, noe skal jeg da ha å jobbe med når jeg en gang flytter inn på hv for godt :P Eller hva?!

Ellers ble helgen tilbrakt til fjells med min kjære, med skitur og kos. Det er var rett og slett helt herlig!

 

Nå er jeg mer eller mindre klar for en ny uke. Jeg har en overordnet plan om fokus på nedgang frem til påske. Foreløpig ser det ut til at de neste ukene fører med seg lite jobbreising og mye hjemmetid, noe jeg trenger for å holde fokus over tid. Men motivasjonen min er nok noe skjør om dagen, så jeg begynner med å ta en uke av gangen ;)

 

For denne uken har jeg satt opp treningsplan og middagsplan, så jeg er i gang, i teorien i hvert fall, hehe. Formen min er fortsatt ikke på topp etter flere labre perioder de siste par månedene, så nå skal jeg i form igjen. Målet mitt er å sanke TP hver eneste dag, om det så bare er en liten gåtur. Og matmessig er målet et inntak på mine vanlige, sunne 14-15oo kcal på hverdagene og litt mer i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH! Der var du, og med godt mot! Herlig å lese! :D

Har tenkt masse på deg, godt å se at det ikke teller som forsøk og at de har flere varianter av forsøk "på lur". :)

 

I mellomtiden er det fantastisk at du har tenkt å "henge her", for her er det mange som er superklare for en skikkelig vårinnsats!

 

Jeg har som mål å stabilisere på ca 64 kilo - forutsatt at jeg først kommer meg ned til 64 kilo... :rolleyes: ...og det gjør jeg jo!

Messe er over, og jammen meg så trosset jeg mitt selvpåførte godteriforbud og kastet meg over twistskåla jeg absolutt skulle ha til standens besøkende. Aner ikke hvor mye jeg klarte å legge innpå i løpet av tre dager, men det holdt!

 

Nå er det fremover som gjelder, og i glasskula mi så ser jeg mer trening og registrering av inntak. Jeg gikk i gang for fullt i går og føler jeg fikk akkurat den starten jeg trengte.

 

Da gjør vi det sammen, da??!! :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Godt å være tilbake her hos dere :) :)

 

I dag har jeg vært på BodyPump, og det var grusomt, men herlig - hvis man kan si noe så teit :P

I går ble det aldri noe trim på meg, til tross for min plan om TP hver dag. Men energien var så borte vekk på kvelden at jeg sovnet på sofaen. I dag, derimot, hadde jeg klok av skade meldt meg på timen på forhånd og pakket bag'en før jeg dro på jobb. Det er såå mye enklere å komme seg avgårde når jeg ikke drar hjem først. Dørstokkmila blir ganske kort når hele dørstokken er tatt ut av ligningen ;)

 

Og etter trening gikk dagens middag ned på høykant. Jeg lagde en gammel kjenning jeg ikke har lagd på en evighet, nemlig GR spinatpai. Jeg bruker mye mindre spinat enn det som står, men dytter oppi masse stekt sopp i stedet for, og serverer med god salat ved siden av. Utrolig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå er det fremover som gjelder, og i glasskula mi så ser jeg mer trening og registrering av inntak. Jeg gikk i gang for fullt i går og føler jeg fikk akkurat den starten jeg trengte.

 

Da gjør vi det sammen, da??!! tongue.giftongue.gif

 

Jaaaaaaaa! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig tungt å trene hardt (eller motivere seg for denslags) sent på kvelden, i allefall nå i mørket...

 

Det er greit nok å komme seg ut på tur, men jeg hadde tur + ellipse på programmet i går, og det ble med turen, gitt..... <_<

 

Til gjengjeld fikk jeg ryddet - og da snakker vi R Y D D E T - rommet til lillebror som er på leirskole til fjells denne uken. Vi avtalte at jeg fikk lov å gå gjennom alt av skuffer og hyller og skap og fjerne det jeg mente ikke lenger var i bruk. JUHUU!! Det var deilig, dro frem og støvsuget vekk en hel hybelkaninfarm med underavdelinger, vasket gardiner, ryddet og sorterte. Nå gjenstår bare litt såpevann på veggene og å rydde klesskapet, så er det finere enn på leeeenge.

 

Ble både svett og engasjert, så det var i allefall bedre enn å sløve på sofaen... ;) Fikk en 4-500 i minusdiff på inntaket, så alt i alt var det ikke så verst.

 

I dag blir det nok også bare tur, møte i kveld. I tillegg har jeg måttet starte tidligere på jobb hver dag denne uka, så da utgår morgentrening. Jeg får ta det igjen til helgen, ambisjonen er 3x ellipseøkter + noe styrke i tillegg til mine sedvanlige turer med hund pr uke.

 

OG - dette må jeg bare si: Nå lyser vi ut en stilling som skal bistå meg så jeg kan konsentrere meg mer om det som svinger; Salg og oppfølging av kunder og prosjekter. Håper - håper - håper vi får en dugelig person til å ta seg av "alskens" annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er jo slik at til vanlig fikser og ordner vi alt på jobb og hjemme bare vi gir hjernet og yter vårt beste. Derfor blir sjokket desto større når familieprosjekter ikke lykkes eller sykdom rammer og uansett hva vi jobber med saken så hjelper det ikke. Er ikke lett å innse at uansett hvor "flinke" vi er så er det ikke nok. Men når det verste sjokket har lagt seg går det faktisk an å se lyst på livet likevel ;)/> Velkommen tilbake og lykke til videre med Alle prosjekter :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puh, jeg er virkelig ikke stabil på energinivået om dagen. Dau på mandag, pigg og piff i går, og like dau igjen i dag som jeg var på mandag. Med andre ord ble det null trening i dag.

Og jeg ble ikke mindre sliten av å lese om ryddingen din, Slippe :P Jeg er imponert! Så utrolig godt det jo føles når man klarer å få gjort unna disse prosjektene som bare henger der, litt irriterende i synsperiferien, men likevel ikke så påtrengende at man velger å prioritere det før det har gått litt for lang tid... Jeg har et par sånne, som jeg har tenkt jeg skal få gjort noe med "til helga". For denne helga har jeg ikke mange planer. Deilig!

 

Jeg klarer meg sånn høvelig med maten, bikket litt over 1500 i dag, men så lenge det går i mat og ikke snop, så stresser jeg ikke for mye. Jeg ser at det tar litt lenger tid å komme meg ovanpå etter et par strevsomme måneder enn jeg først trodde, så jeg får bare ta tida til hjelp. Og bare jeg sørger for nok søvn og trening når jeg føler for det, så kommer nok energien snart snikende tilbake :)

 

On that note... så tror jeg at det er leggetid. Satser på en sprekere dag i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du er ikke den eneste som sliter med energinivået om dagene. Selv kommer jeg meg på trening av den ene og enkle grunn at jeg tar det rett fra jobb. Og alle dager, trening eller ikke, har jeg kubbet galant på sofaen på kvelden. Bl.a. i går og på torsdag var jeg i seng rundt 21.30... Selv skylder jeg på årstiden i kombinasjon med litt for mye stress.

I dag er jeg visst "flink" og er lenge oppe - det er vel takket være middagsluren. Men på tide å finne sengen her og, får vel pakke "gymtøy" først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Yes da! I dag ble det trening! En halvtime på ellipsemaskinen og en time Corebar. Det ga litt over 3 TP, og etter dagens trening på toppen av tirsdagens BodyPump, så kjenner jeg at kroppen er mør... Og jeg som har meldt meg på X-fit for første gang i morgen, hjelpes :o

 

Matmessig har dagen vært på trynet. Vi hadde avslutning for sjefen i dag, og jeg har spist kake. Tre stykker, faktisk. Ikke så store, men likevel. Og da vi kom hjem fra jobb, hadde bonusbarnet jammen meg bakt kanelboller til oss. Så det ble kveldsmaten... Hadde jo ikke hjerte til å ikke smake. Og jeg kjører veldig "under radaren" med GR overfor henne, så jeg kunne jo ikke være ærlig, heller.

Så jada neida, ikke spesielt høy kostholdscore i dag, nei. Men heldigvis hadde hun bakt med "min" Sukrin, så det kunne vært verre :P

 

Bedre lykke i morgen til meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

You win some, you loose some - greit at maten var på tryne i går men du har kommet i gang igjen med treningen og det er jo supert! Jeg måtte google hva X-fit er, og jeg holdt nesten på å besvime da jeg leste omtalen på Elixia sine sider. Blir du ikke sliten etter den, så.... Ja, da må du være i overmenneskelig! *ler*

Selv var jeg på trening i går, men tok det litt rolig med vektene grunnet nakken. Tok litt intervaller i steden, så får vi se om jeg kommer meg avgårde en tur i morgen eller søndag og får tatt resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, "livet kommer litt i veien" noen ganger, og slik har også jeg hatt det et par dager nå.

 

Jeg er sliten, sosete, svimete, surrete..... Lurer på om allergien allerede er på vei, det kjennes slik ut. Typisk tegn når to tanker i hodet ikke klarer å kobles sammen og det tettes i bihulene og jeg er T R Ø T T. Det er lovlig tidlig, men jeg pleier som regel å innse at det er på tide med medisiner tidlig i februar.

 

Selv om jeg har hatt to dager uten den helt store piffen, og der møtewienerbrød gikk ned på høykant, så er jeg superklar for å være sosial med gode venner i kveld (mye god mat, vet jeg) men i morgen, dere - DA blir det langtur og riktig mat. Ny uke med nye mål følger. ;)

 

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg måtte google hva X-fit er, og jeg holdt nesten på å besvime da jeg leste omtalen på Elixia sine sider. Blir du ikke sliten etter den, så.... Ja, da må du være i overmenneskelig! *ler*

Jeg kan forsikre deg om at jeg i dag har følt meg så langt fra overmenneskelig som jeg tror det er mulig ;) Tror kanskje det var like greit at jeg ikke gjorde som deg og googlet, for dette, det var rett og slett grusomt. Jeg hadde hørt noen vage beskrivelser i retning sirkeltrening, men ikke mer. Det var nok like greit at jeg ikke visste hva jeg gikk til, STØNN. Jeg trodde ikke at jeg hadde det i meg å bli så sliten på en saltime, jeg som jo egentlig er ganske godt trent. Mente jeg selv ;) Snakker om reality check.

Men timen var knallbra, sånn bare for å ha sagt det, altså :D

 

Men Slippe, allergi? På 1. februar? Det høres jo noooe tidlig ut, ja. Usj, ikke moro. God bedring!

På den annen side får vel vi andre ta det som et vårtegn, så aldri så galt osv... :P Men tenk at det er februar, da! Jeg har vært glad i hele dag, jeg. Fredag og februar på samme dag. Alltid så herlig når både november og januar er unnagjort, da synes jeg endelig det går an å tenke på at det en dag kommer det en vår der fremme :)

 

Men først helg - og det skal også bli utrolig digg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hihi! Må innrømme at nå fniser jeg litt her jeg sitter. Høres nesten ut som meg og mine første PT-timer. Det blir heldigvis bedre. :) Men form og form er to forskjellige ting har jeg oppdaget. Jeg har f.eks. begynt å få en ok kondis på ellipsemaskin. Men på møllen er den jo ikke-eksisterende. Og som mr. SRS sa da jeg spurte hva som måtte til for at han skulle få gansperr - det er bare å finne noen øvelser som er annerledes enn de han pleier å ta. Jeg foreslo å slenge ham på en hest, men det var han ikke med på. *ler*

 

Akkja, jeg får vel lage meg noe frokost. Er så sulten om dagene at jeg nesten er desperat, men har vært flink og ikke spist noe ekstra. Håper det gir gode resultater på vekten mandag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dette skrev jeg forrige mandag:

For denne uken har jeg satt opp treningsplan og middagsplan, så jeg er i gang, i teorien i hvert fall, hehe. Formen min er fortsatt ikke på topp etter flere labre perioder de siste par månedene, så nå skal jeg i form igjen. Målet mitt er å sanke TP hver eneste dag, om det så bare er en liten gåtur. Og matmessig er målet et inntak på mine vanlige, sunne 14-15oo kcal på hverdagene og litt mer i helgene.

Nå er én uke av min nye start unnagjort. Status for uken ble 18 TP (meget fornøyd!), og et snittinntak på 1800 kcal daglig (ikke like fornøyd).

Det ble med andre ord for mye mat, særlig i helgen hvor det ble for mye kake, og hvor jeg ikke hadde en god nok plan på forhånd.

 

Målet for denne uken er det samme som for forrige. Hvor da det noe vage "litt mer i helgene" IKKE betyr over 2000 kcal... :P Totalresultatet for kommende uke skal bli bedre enn uken som gikk!

 

Men jeg er svært godt fornøyd med at jeg er i gang med treningen igjen. Endelig :) Jeg har god tro på at min noe ustabile motivasjon vil vokse seg sterkere etter hvert som kroppen kommer i bedre form. Og jeg fortsetter med å ta uken en dag av gangen.

 

God uke til oss alle sammen :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra start, Ninjastar! Noen av mine absolutt beste perioder starter litt smått med en "pen" førsteuke. Det er noe med det at en roligere start gir mer krefter til resten av løpet. Kanskje. ;)

 

Jeg har hatt en typisk god start på uke 2 med trening i dag tidlig. Det er jo ikke all verden, men jeg merker at en start på 25 minutter på ellipsen gir en boost, for jeg er lunchsulten minst en time før lunch!

 

I en tidligere periode da barna var mindre, fulgte jeg dem til skolen hver morgen. Det var 15 minutter sakte gange og 10-15 minutter rask gange. Bare denne lille bevegelsen gjorde det vesentlig lettere å holde vekten. Min siste vektoppgang kom når jeg sluttet med turene hver morgen. Jeg tror absolutt det har en sammenheng, og jeg ser at jeg i perioder med morgentrening går mye lettere ned i vekt. Så selv om det er HELT pyton å dra i gang ellipsen klokka 06.25... :wacko: .... så er det inspirerende å vite at det gjør resten av tilværelsen lettere i ordets flere betydninger.

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Dagens oppsummering:

1465 kcal

2.5 TP

8.7 kostholdsscore (mangler bare 100 g frukt)

 

 

... og min første mandagstreningstime på over 3!! måneder!! Not bad?! Det er ingen inspirerende timer på senteret mitt på mandager, og vanligvis er jeg skikkelig trøtt og uopplagt hver mandag etter jobb. Vanskelig å stille seg tilbake etter helgen og alt det der. Så trening blir det sjelden. En gang i blant går jeg en tur, men ofte er mandag helt treningsfri. Men i dag har jeg vært på time! SÅ fornøyd med meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Flinking! Jeg var på trening i går og. "Du ser litt trøtt ut" sa mr. SRS. Jeg følte meg ikke trøtt der og da, men jaggu kubbet jeg ikke på sofaen en gang mellom åtte og halv ni, våknet av telefonen rundt kvart på ti, gikk i sengen og la meg og var i koma til klokken ringte i morges... Var det noen som sa sliten? Har ikke våknet fra komaen enda...

 

Sånn rent bortsett fra det synes jeg mandag er en god treningsdag - gir en bra start på uken synes jeg. Og det finnes jo andre ting å finne på enn bare timer også. Fredag er og en god treningsdag, da har jeg så utrolig god samvittighet når jeg slenger meg på sofaen fredagskvelden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dagens oppsummering:

1465 kcal

2.5 TP

8.7 kostholdsscore (mangler bare 100 g frukt)

 

 

... og min første mandagstreningstime på over 3!! måneder!! Not bad?! Det er ingen inspirerende timer på senteret mitt på mandager, og vanligvis er jeg skikkelig trøtt og uopplagt hver mandag etter jobb. Vanskelig å stille seg tilbake etter helgen og alt det der. Så trening blir det sjelden. En gang i blant går jeg en tur, men ofte er mandag helt treningsfri. Men i dag har jeg vært på time! SÅ fornøyd med meg selv :D/>

 

Så flott jobba Ninjastar !!! Flinke du !

Jeg trener ALLTID mandager, og det er drit tungt å komme seg ut døra, men med en gang jeg er ute så nyyyter jeg det :)

I går ble det tur opp på fjellet bak meg, tar 45 minutter opp og ned ( Jogger ned igjen, så har ganske høy puls hele veien ). Deretter var det 1 time og 15 minutter med badminton trening. Så veldig godkjent ! :)

Nå føler jeg på meg vi er i siget igjen, så da skal jeg være flink å komme innom å både lese, og komme med en oppdatering :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg er så enig, så enig - mandag er en super dag å trene på. Da har man kickstartet uka skikkelig, og det gir en bra følelse.

Før jeg flyttet vekk fra Oslo, trente jeg alltid fast på mandager. På Sats-senteret mitt hadde de en veldig bra Step-time mandager kl 17, og da var det enkelt å pakke med seg tøy på jobb og dra direkte fra jobb på trening.

Men de tre siste årene har det vært annerledes. Samboer og andre hensyn, samt mangelen på morsom trening. Egentrening er så gørr kjedelig at jeg ikke helt makter å gjennomføre det på de allerede kjipe mandagene...

Men det er selvfølgelig bare "excuses, excuses". Jeg ser jo det helt av meg selv når jeg prøver å unnskylde meg ;) Haha! Lurer litt på om jeg skal ta meg selv i nakken og komme meg oftere avgårde på mandager. For det ER jo en genial dag å trene på.

 

Ellers dro jeg på BodyPump i går - og måtte bryte halvveis. Jeg strakk noe i ryggen, og nå er jeg passe oppgitt :( Nå som jeg var så godt i gang. Alt gjør vondt, og jeg går som en krokete heks. Umulig å rette ut ryggen! Jeg håper håper håper det kun er noe muskulært som går fort over, men med den skjøre ryggen min, er det ikke godt å si. Så jeg har meldt meg av dagens planlagte time og skal ikke avgårde igjen før tidligst fredag. Sukk.

 

I kveld er det for øvrig hold vekten-kurs igjen, og jeg skal jo avgårde. Men ikke at jeg er helt "der" ennå. Det er for mye annet som har skjedd. Egentlig helt håpløst å gå dette kurset i det hele tatt, slik ting har vært de siste månedene, men samtidig så er det jo med på å holde meg litt i ørene og forhindre videre oppgang. Og det er jo bra! Så får jeg heller ta et "skikkelig" hv-kurs den dagen jeg er der jeg vil være, og når hodet også er med. Det må vel gå an å gå to hv-kurs?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så kjipt med ryggen!! :( Nå som du var så godt i gang... Håper det er noe som går over fort med litt hvile!

 

Trening mandag er som trening morgen, det. Det gir en veldig fin start og en veldig god samvittighet. "Problemet" med god samvittighet er at det gjerne smitter, og jeg tar meg lett noen friheter "med god samvittighet" etterpå. Som feks. dagens ekstra porsjon lasagne..... :mellow: Hvor DUM går det egentlig an å bli. DUM DUM DUM!!

 

Men om jeg ikke er helt på stell med mat om dagen, så er jeg i godt sig når det gjelder turer og trening. Nå begynner jeg å unnskylde meg inne i hodet med at det "snart" er vinterferie og fjelltur og jeg kan jo bare skjerpe meg etterpå og det er lenge til sommerferie og..... Sa jeg noe om DUM??? Ser det dumt ut på trykk??? JAAA!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så utrolig kjipt med den ryggen! Håper det går fort over og at det bare er noe muskulært som du sier. Hvis det ikke bedrer seg raskt kan jeg anbefale naprapat - det har hjulpet meg veldig med mine nakke/skulderproblemer. Litt knekking som hos kiropraktor, men massasje i tillegg. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da! Er det ikke typisk? Når man kommer seg godt i gang med treningen og er skikkelig motivert, så skjer det et eller annet som setter stopp for det... Jeg skjønner ikke åssen det kan være så sunt å trene... Til nå har det gitt meg, i tur og orden, vondt i nakken, skuldre, hofte, føtter, kne og rygg... Nå har alt vært bra en stund, men har det begynt å murre i kneet igjen... Får meg til å begynne å lure på om kroppen min kanskje ikke er skapt til å trene med, hehe! Jaja, som regel går det nå seg til igjen, noen ganger med, og noen ganger uten behandling.

 

Krysser fingrene for at ryggen er så god som ny snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...