Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

så fin mage du hadde ;)

 

Da var det 100 gr ned på meg denne uka, med andre ord ingenting.... Jeg har spist riktig HVER DAG unntatt 1 der jeg spiste 2000 kcal, fått 14 trimpoeng og vekta står stille... Jeg vet at det blir uttelling neste uke, så jeg henger i stroppen!

Alle dere andre: grattis med kjempebra resultater - flinkinger! :) Jeg må stadig minne meg selv om at dette er et langdistanseløp, ikke en stafett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det var litt av en mage, gitt. Imponerende å gå til uke 39 med tvillinger!! ;)

 

Kan jo tenke meg at det er litt igjen hvis det bare er 3 måneder siden du fikk tvillingene, men du er jammen meg på rett vei, 10cm ned er jo kjempebra!!! Gratulerer!

 

Og til dere andre, bra innsats!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Tror det må ha vært noe galt når jeg veide meg i går, for i dag veier jeg 85,4 kg. Og tror ikke jeg har gått ned 800 gram siden i går morges ;) Men, da er vekta på riktig vei nedover igjen, så håper jeg blir fornøyd på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Magen din var jo enorm 4snupper.. Godt å få dem ut tenker jeg ;)

 

Ungene er endelig friske og storebror er i barnehagen (takk og lov).. Han har kjedet seg værre og det er nesten tøffelavtrykk på veggene her.. I dag har jeg hatt møte med jobben og planlagt min tilbakekomst. Snart er permisjonen over og jeg får testet ut GR i full skala. Har hatt en kjempe fin dag - så hvorfor bare MÅTTE jeg spise de sjokoladebitene? Hva gjorde at jeg klarte å holde meg forrige uke og ikke denne uken? Lurer på om jeg lar ukens nedgang i vekt være en hvilepute og belønnet meg selv med sjokkis! Bra jeg trente i går og skal trene i dag. De to neste dagene skal jeg heldigvis bort på dagen, vekk fra alt søtt!!

 

I dag har jeg handlet inn masse grønnsaker. Tenkte å finne en god vegetarwok oppskrift eller noe som kan spises til lunch. Har ikke klart en eneste dag på disse tre ukene å spise nok grønnsaker så jeg får grønt kryss.. Noen som har noen oppskrift kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Veide meg nå på ettermiddagen med masse klær på,da viste vekta 84,9 kg ;) Så er tydelig at treninga forrige uke begynner hjelpe nå da..puh..

 

Denne uka blir det nok ikke så mye trening, har så utrolig mye planer på både dagtid og ettermiddag. I tillegg er det jo jeg som leverer og henter de to største med babyene på slep, så går med en del tid der.

 

Lykke til denne uka alle sammen, dette klarer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

ojojoj 4snupper, du raser jo ned i vekt :) Blir spennende å se på mandag da. Jeg har en følelse om at min vekt kommer til å stå stille. Har sprekt to ganger med litt sjokolade og skal trene 4 ganger denne uken. Innbiller meg at treningen vil holde vekten stabil en periode. Er i så dårlig form etter siste svangerskap så jeg må nok bygge endel muskler. Uansett er det gøy å føle at formen kommer seg. Treningstimene blir stadig litt lettere og da får jeg leve med litt treg vektnedgang. Prøver til stadighet den olabuksa jeg så gjerne vil inn i og den passer rundt låra nå, men får ikke igjen knappen (overhodet..) ;) Når den passer er neste "hinder" å klemme meg inn i en nyyydelig sommerkjole jeg har hengende i skapet :) Den har passet til en anledning og passer først når delmål 1 er nådd....

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Ang klær skal jeg prøve en bukse i str.42 i morgen :) De jeg har str.44 bare henger og slenger nå, ikke særlig pent, så håper virkelig jeg får på meg noen i str.42, det hadde vært skikkelig motivasjon!

 

Har funnet noe godt når jeg er skikkelig sulten, men ikke har mer igjen jeg kan spise, hjemmelaget chai latte..nammi.. Indisk te med suketter og skummet melk jeg har tatt i sånn maskin mannen har, da får jeg skikkelig skum å blande ut i, og nesten ikke noe kalorier :)

 

 

Og så håper jeg virkelig at i løpet av 4 uker så kan jeg se 70 tallet på vekta, om det så er 79,9kg så er jeg fornøyd å komme under 80 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Du er jo bare helt rå... Tror ikke jeg har sett et 70 tall på 12-15 år og klarer nesten ikke se realiteten i at jeg skal klare det nå heller... Time will show med meg, får ta et delmål av gangen ;) Snikvei deg i morra og rapporter da :) er nysgjerrig... Spørs om jeg klarer å styre unna vekten her i morgen, føler på meg at det blir en skuffelse....

 

God natt og lykke til med bukseprøving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så bra :) Her var det faktisk ned 400 g fra mandag til i dag.. Det liker jeg.. Håper å bikke under 90 i løpet av to uker, det hadde vært stas! Prøvde litt "gamle" bukser jeg ikke har brukt på to år, og forunderlig nok fikk jeg på meg et par tre stykker. De sitter litt for stramt til at jeg kan bruke de enda,,, men SNART :)

 

Her er det runde nr 2 med omgangssyken :) Eldste spøy ved middagsbordet.. Ulekkert! Spørs om jeg klarer å unngå å bli syk selv to ganger så tett. Jaja, det blir en travel dag i morgen skjønner jeg. Ingen tid til å bli frista av sjokolade ;) Er på rett spor igjen heldigvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Off, så kjedelig! Her har vi ikke hatt det på 3 år, så krysser fingrene for at vi slipper unna i år og.

 

Jeg hadde bare spist 1100 kalorier i dag selv om jeg har fulgt måltidene, har nok valgt litt for mager mat. Så jeg og eldste jenta mi har bakt appelsinkake fra Grete Roede, 80 kalorier pr stykke, den var rå god!

 

Så da føler jeg at jeg koser meg samtidig som jeg får mer riktig kaloribruk for i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg er ei jente (joda, går fortsatt som jente vel) på 29 år som er bosatt på Sørlandet.

 

Jeg har alltid vært overvektig, men det eskalerte virkelig de første par årene etter at jeg ble sammen med mannen min, og det hele toppet seg da jeg 29. februar i fjor gikk på vekta og oppdaget at den sto på 113.5kg (jeg er 160cm høy)...

 

Dagen etter meldte jeg meg inn på Elixia i Lillehammer og begynte å trene 4 dager i uken. Spiste også relativt sunt, selv om jeg skeiet ut en del i helgen. I høst flyttet jeg til Sørlandet (jeg og mannen min), og det ble litt så som så med trening en stund, og enda verre med kosthold. Allikevel så har jeg utrolig nok ikke gått opp noe mer, men er i skrivende stund 96.8kg (hvor av noen av kiloene er muskler i hvertfall.)

 

Har som mål og gå ned 20kg i løpet av året, og så får jeg ta de siste kiloene som det kommer. Følger ikke noe kurs, men tar ting litt på egenhånd så får jeg se hvordan det går.

 

Har meldt meg inn på vektklubben så jeg kan ha noen likesinnede å få motivasjon/gi motivasjon av/til

 

Ser at det er mange her som er flinke med både trening og kosthold så det er jo kjempebra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt litt med motivasjonen de siste dagene, mye å tenke på "på privaten" og da går det selvsagt utover kostholdet. Denne uken har jeg ikke fått planlagt og når mamma og min stefar kom innom i går, ble det pølser og lomper og pølsebrød (ikke noe lett-pølser, nei) og flere stykker mammas eplekake til dessert ;) Jaja, jeg prøver å riste det av meg.... det er jo alt med MÅTE jeg sliter med, også da i går, men nå er det viktige at jeg henter meg inn igjen - det er langt til mål!

 

Vel, måtte bare få klage litt, er på rett spor igjen med havregrøt til frokost, så satser på at resten av uka går glattere. Er blitt kjempeflink til ikke å veie meg mellom kurskveldene også, så lurer på mandag, blir vel samme som sist, men det får så være. Ny dag i dag og nye muligheter for å ta gode valg resten av uka! :)

 

Velkommen til oss Maeve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan jenter

Jeg er 51 år og har klart å toppe vekten til 92,3 i midten av januar.

157 cm å fordele dette på er altfor lite!

 

Holdt meg i maaaange år på 74 kg, da kom alderen,skolegang og så arbeidsløshet. Når jeg måtte innom sosialen et år for å kunne fø meg og sønn min kom det 10 kg i ren depresjon.

Fikk meg endelig fast jobb, god økonomi og råd til utskeielser. God råd gir mulighet til masse søtsaker, og alderstillegga fortsatte å øke. Sommeren gav meg noen kg pga Mitt enorme behov for baileys. Det kommer mye av ensomhet og kveld etter kveld, uke etter uke uten avlastning. Nå er sønnen snart 13 og jeg har mulighet til å stikke av noen timer.

Men nå har jeg glemt hva jeg brukte å gjøre på fritiden min :)

 

I september sluttet jeg å røyke, etter 36 år. Klarte å holde vekten i 3 mnd'er men så ble jeg sykmeldt. Og desember mnd er ikke den beste å være hjemmeværende på, det kan vel de fleste skrive under på.

 

Andre uken i januar var jeg 92,3 kg og har nå tatt styringen (tror jeg)

 

Går på treningssenter omtrent daglig for å fikse noen muskler/ryggproblemer.

Det går fremover og jeg har endelig kunnet begynne å øke tempo for å øke fatburningen ;)

I skrivende stund er jeg 90,5 kg, har lagt vegingen til onsdager.

 

Ønsker dere alle en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld prøvde jeg alternativ til søthunger.

 

Kuttet opp litt melon, kiwi og druer. Det var det jeg hadde hjemme ;)

Slengte på en ss kesam og vips så var hungeren borte :)

Jeg hadde litt kalorier igjen som jeg måtte fylle opp altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny her jeg også.

Jeg ser dere har kommet godt i gang :-) Kan jeg slå følge med dere?

Jeg er en 32år gammel dame og jeg har 3 barn. (9 - 6 og 2år)

 

Jeg begynte å trene for ca 2mnd siden, men jeg har desverre bare gått opp i vekt...

 

Nå ligger min vekt på 87kg.

Jeg vil helst ned til 65kg, men jeg vet det er en laaang vei å gå, og jeg må bli bestemt...

Derfor har jeg meldt meg inn i vektklubben. Her er det jo masse motivasjon å få, og ikke minst tips.. Og mat "kalkulator".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg wib, da er vi to som vil henge oss med her :)

 

Hvordan trener du da ?

 

Jeg har trent siden 1 november. Men synes desse treningssentera er fryktelig kjedelige. Nå først har jeg begynt å finne litt glede i det. Kan godt være fordi at formen er stigende, jeg får til mere, orker lengre intervaller etc.

 

Nå har jeg begynt å få en fast rutine på ting.

20 min tredemølle

20 min roing

20 min med diverse dra, pushe, løfte og spretteting ;)

Prøver å få inn litt variasjon for de forskjellige muskelgruppene.

Målet er å komme seg tilbake til tredemølle for å brenne litt mere fett.

Håper på brystreduksjon så jeg kan få øke tempo til jogge/springe nivå :)

 

Til slutt tar jeg ca 15 minutter med tøying.

 

Dette gjør jeg faktisk 5 dager i uken, fordi jeg er sykmeldt og bruker trening for å komme meg fortere tilbake i arbeid.

 

Alle vet jo at sofasliting gjør oss latere og feitere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så koselig med flere nye som vil bli med, veldig koselig og støttende gjeng her inne ;) Velkommen Maeve, Ainina og wib.

 

Føler det har gått veldig bra med maten denne uka, men har bare fått trent 30 min styrke en gang. Babyene har vært utrolig mye våkne på natta, så har sovet litt på dagen når de sover. I tillegg hadde jeg de store jentene hjemme i går, var på museum med alle 4.

 

Så skal få trent i dag skikkelig, men ikke like lett når man er skikkelig trøtt, hodepine pga 1-2 timer søvn..zzz....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hei og velkommen til dere nye :) kjempe hyggelig med flere som følger og kommer inn med topp motivasjon. Vi har veiedag mandager (kan føre opp vekten fra en annen dag i uken hvis det passer bedre).

 

Jeg ligger rett ut mEd omgangssyken i dag ;) det ville jo vært for godt til å være sant hvis jeg holdt meg frisk to ganger på rad. Ligger i senga og skriver fra Iphonen,derav evt skrivefeil....

 

Så leit motivasjonen har sviktet deg litt dundas.. Har sett du har vært fraværende her inne. Håper du raskt kommer inn på rett kost-spor så vekten viser nedgang til mandag. Det er lov å "sprekke", en skal jo leve med dette lenge og ikke bare tenke på dette som en kortvarig kur.

 

Inntaket i dag blir på 0 kcal og lite væske,så nedgang i vekt blir det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda MissMuppet, ikke bra det der. Du MÅ prøve å drikke vann, ellers tørker kroppen ut. Og vektnedgangen blir falsk vettu.

Riktig god bedring til deg:)

 

Til Dundas, kom igjen !! Ikke mist motet !! Vi kommer til å ha dager der alt skjærer seg resten av livet. Og det er da det er viktig at det ikke blir 7 slike hver uke, men bare en av og til ;)

Opp med hodet og kom igjen !

 

Fyker i vei for å sanke trimpoeng :)

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Offda, miss muppet, håper det går fort over. Prøv farris og eplejuice blandet sammen, det binder magen, og hjelper deg opprettholde lit væskebalanse i kroppen. Blir det for ille kan du kjøpe noe som heter GEM på apoteket, god bedring!

 

Dundas: jeg husker fra det siste kurset mitt at jeg mistet litt motivasjonen for jeg hadde holdt på så lenge, og sprakk gang på gang, endte opp med at jeg ikke møtte opp på de siste kurskveldene, ville ikke gå på vekta, så havna i en ond sirkel der. En sprekk eller flere tror jeg de aller fleste av oss allerede har eller kommer til å oppleve, så ikke tenk for mye på det, fokuser heller på å fortsette å prøve spise sunt, så kommer du plutselig inn i det igjen :) Lykke til!!

 

Jeg har nå trent 60 min på ellipsesykkelen, ble 16 km, fornøyd med det. Ikke like kult at feieren kom på døra her idet jeg gikk av sykkelen, så åpna døra med håret til alle kanter, rant svette av meg, våte flekker på klærne og selvfølgelig hadde jeg kortbukse med ubarberte legger og tegneserie sokker...haha... ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til dere nye :) kjempe hyggelig med flere som følger og kommer inn med topp motivasjon. Vi har veiedag mandager (kan føre opp vekten fra en annen dag i uken hvis det passer bedre).

 

Jeg ligger rett ut mEd omgangssyken i dag ;) det ville jo vært for godt til å være sant hvis jeg holdt meg frisk to ganger på rad. Ligger i senga og skriver fra Iphonen' date='derav evt skrivefeil....

 

Så leit motivasjonen har sviktet deg litt dundas.. Har sett du har vært fraværende her inne. Håper du raskt kommer inn på rett kost-spor så vekten viser nedgang til mandag. Det er lov å "sprekke", en skal jo leve med dette lenge og ikke bare tenke på dette som en kortvarig kur.

 

Inntaket i dag blir på 0 kcal og lite væske,så nedgang i vekt blir det...![/quote']

 

Typisk meg bare, liksom avhengig av å "rase ned" for å holde motivasjonen, men bedre nå, jeg må bruke tid på forumet og ha fokus på alle de positive og oppmuntrende meldingene her inne, det hjelper faktisk mye!! Jeg skal spise sunn middag og trene i helgen, så var det sagt :)

 

Så dumt du er syk!! Sender de aller beste "god-bedring-vibber" og håper du blir frisk veldig snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offda' date=' miss muppet, håper det går fort over. Prøv farris og eplejuice blandet sammen, det binder magen, og hjelper deg opprettholde lit væskebalanse i kroppen. Blir det for ille kan du kjøpe noe som heter GEM på apoteket, god bedring!

 

Dundas: jeg husker fra det siste kurset mitt at jeg mistet litt motivasjonen for jeg hadde holdt på så lenge, og sprakk gang på gang, endte opp med at jeg ikke møtte opp på de siste kurskveldene, ville ikke gå på vekta, så havna i en ond sirkel der. En sprekk eller flere tror jeg de aller fleste av oss allerede har eller kommer til å oppleve, så ikke tenk for mye på det, fokuser heller på å fortsette å prøve spise sunt, så kommer du plutselig inn i det igjen :) Lykke til!!

 

Jeg har nå trent 60 min på ellipsesykkelen, ble 16 km, fornøyd med det. Ikke like kult at feieren kom på døra her idet jeg gikk av sykkelen, så åpna døra med håret til alle kanter, rant svette av meg, våte flekker på klærne og selvfølgelig hadde jeg kortbukse med ubarberte legger og tegneserie sokker...haha... ;):)[/quote']

Tusen takk 4snupper, jeg kjenner meg VELDIG godt igjen i det du skriver, derfor jeg måtte tvinge meg til å "bryte sammen og tilstå" for dere, da er det liksom gjort, og jeg kan starte med blanke ark igjen i dag :) Takk!

 

Kjempeflink med trening du altså!! Imponert!! Feieren har nok sett litt av hvert, så tipper han ikke engang la merke til leggene dine, sånne ting er vi best på å se selv! Komisk var det nok uansett, hahahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda MissMuppet' date=' ikke bra det der. Du MÅ prøve å drikke vann, ellers tørker kroppen ut. Og vektnedgangen blir falsk vettu.

Riktig god bedring til deg:)

 

Til Dundas, kom igjen !! Ikke mist motet !! Vi kommer til å ha dager der alt skjærer seg resten av livet. Og det er da det er viktig at det ikke blir 7 slike hver uke, men bare en av og til

Opp med hodet og kom igjen !

 

Fyker i vei for å sanke trimpoeng :)

 

klem[/quote']

 

Tusen takk også til deg - og velkommen! Hjelper å dra hverandre når motivasjonen har gått og gjemt seg! hihihi. Du har selvsagt helt rett, det vil "skjære seg" stadig vekk, men gjelder å henge i stroppen :) Takk for et piff! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...