Gå til innhold

Form


Gjest Phoenix

Anbefalte innlegg

Ned 1,5 kilo denne uka.

 

Men jeg er bare halvveis tilbake:

Har greid å snu kostholdet tilbake til der det var før sommeren. ca. 1600 cal om dagen. Veier maten noen dager nå for å få oversikt.

 

Greier ikke å trene enda. Har hatt en skikkelig skade i beinet i sommer, vært på sykehus og alt, så da glapp treninga for en stund, beinet er bedre nå, men det er umulig å komme i gang med trening! Fatter det ikke! Har motstand, vil ikke bevege meg, vil bare ligge på sofaen. Er det mulig???

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar

I dag er det 1. september.

Høstmåned, sommeren er over. Bra! Jeg er glad i høsten.

Kjøligere, lettere å gå på tur, klar fin luft, fine farger, det blir fint!

 

Sommeren i år ble motsatt av alt jeg hadde planlagt. Sykemeldt i mange uker pga skade i beinet, ble sittende i en stol med beinet på en skammel i stedet for å trene, mistet motet, begynte å spise feil. Hadde dødsfall i familien, .det tok all oppmerksomhet. Alt i alt: La på meg 5 sommerkilo.

 

Nå er beinet endelig friskmeldt, jeg får lov å gå på det uten krykker. Jeg velger å bruke det som STARTSKUDD FOR FASE 2, I DAG, 1. SEPTEMBER.

 

Fra dette øyeblikk og fram til neste sommer:

 

1. 1500 cal pr dag. Grovt, grønt og magert. Veie maten regelmessig

2. Trene 1 time hver dag

3. Styrketrening 3 dager i uka, bakketrening 3 dager i uka

 

For første gang siden sommerferien startet:

Optimistisk. Dette skal gå!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 omigjenkilo til er borte. Bare 3 igjen.

101 kilo nå, like før jeg runder 100.

Alt under 100 er ok.

Nå er det LIKE FØR!

 

Strever med å komme i gang med trening.

Skjønner ingen ting! Trente som bare det i vår, men nå er det helt umulig.

Jeg har liksom bare to gir: Ett framover og ett bakover. Det er ingen mellomting. Enten går det riktig vei, eller så går det feil vei. Enten trener jeg og blir sprek og frisk, eller så ligger jeg på sofaen og blir slapp og feit. Hvorfor er det sånn????

 

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Heisann!

Slik endrer du signaturen din:

 

* Klikk på Vektklubben diskusjonsforum, øverst på siden (under det røde feltet)

* Så klikker du på endre signatur (over det lilla feltet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for hjelpen, Fru Fleksnes. Nå her jeg endra signaturen min sånn at prosjektet slutter 1. juli 2012 i stedet for 1. januar 2012.

 

Fantastisk! Vips så fikk jeg et halvt år til helt gratisk, og nå er prosjektet mitt realistisk igjen!

 

Og nå står den nye datoen under alle innleggene mine i forumet. Som om det alltid har vært sånn. Tullete, men det kjennes deilig ut. Jeg kan puste lettet. Prosjektet er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er så lei av at alle bukser er for korte! Det er elegant med ankelbukser på slanke folk, men ikke for meg. Ser alltid stubbete og stygt ut. Jeg vil ha skikkelig LANGE bukser, tighte i livet og over magen, men lange og vide i beina. Og så vil jeg ha bukser som er høye i livet, for da blir det ikke valker når jeg knepper igjen knappen. Skjønner ikke at ikke de som lager store klær har tenkt på det! Men vi er kanskje så forskjellige at det ikke er alle som ønsker seg det . Men jeg vil ha det! og FÅR IKKE TAK I DET!

 

Selv om jeg er på vei nedover og kroppen forandrer seg, vil jeg være fin underveis.

 

Nå har jeg gjort noe lurt:

 

Jeg hadde en bunke med stoffer i kjelleren, samlet over år til å sy klær av, når jeg ikke fant noe som passet, men jeg har aldri kommet i gang med det. Jeg tok opp hele bunken, kjøpte et mønster som jeg fiksa på, lagde lengre bein og smalere og høyere midje, og SYDDE 7 BUKSER! På løpende bånd! La dem på rekke og rad utover bordet og sydde alle på en gang.

 

Trodde ikke jeg skulle greie det, holdt på i timevis for å skjønne hvordan jeg skulle få til å sy gylf. Måtte se hvordan det var gjort på de buksene jeg har fra før. Fant på å legge lommeforet helt fram til gylfen, så det blir dobbelt stoff over magen. Og vips: Da ser magen helt fin ut, ingen valker!

 

Her er den nye garderoben:

- Fire kordfløyelsbukser, sennepsgul, ultramarin, svart og mørkebrun

- To ullbukser, tweed, de ble SÅ fine!

- En knallgrønn fløyelsbukse

 

Føler meg SÅ FIN! Bukser som passer til kroppen, lange og elegante, magen blir fin, kan gå med trang genser utenpå uten at det blir valker. Det var masse arbeid å sy dem, men det var verdt det.

 

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskusdama

wow, imponerende, og utrolig gøy :) Er helt enig med deg, moro å se allright ut på veien ned mot målet. Sliter selv no veldig med at ALT av tøyet i garderoben nå er alt for stort så nå må jeg ta meg sammen å få handlet inn noe nytt. Er nok ikke så tøff som deg å syr selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå ble jeg skikkellig imponert, jeg ga bort hele feriegarderoben min til en stuepike i syden, og nå skjønner jeg at det virkelig går ann å få til noe av de bare man er flink til å sy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!!!

Du har helt rett - ankelbukser (da tenker jeg sånne som der ut som om de flagger på halv stang) passer egentlig ikke folk med for mange kilo. Lange, rette ben gir en mye slankere siluett med en gang. Når det gjelder livhøyden er ikke jeg så begeistret for de som er for høye, fordi jeg føler jeg får så sinnsykt stor rumpe når toppene siger oppover hvis du skjønner. Men smak og behag og alt det der. Og så er lommeplasseringen superviktig. Ikke må de være for små, ikke for høyt oppe, ikke for langt nede osv osv. Og så er det absolutt en fordel at lommestoffet er sydd fast i gylfen - det gir mye bedre hold spesielt hvis det er mye stretch i buksen, det lærte mamma meg for maaaange år siden. :) Kravstor? Ja - absolutt! Kanskje jeg burde gjøre som deg og lære meg å sy klær.... :-)

 

Grattis med nye bukser - håper du føler deg superfin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og kjøpt 3 buksestoffer, smalstripet cord. Sort, mørkblå og oliven. Har laget et mønster etter et burda plus som jeg har kjøpt tidligere.

Gleder meg til å klippe og sy!

 

Skal vi sy noe mer? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

med bukser som passer! Jeg gleder meg hver dag til å ta på meg mine, det gjør sikkert du også, Sofa Queen.

 

Nytt prosjekt her nå:

Det ser mye finere ut på en stor kropp med gensere som har skikkelig utringning og jakker med store slag og kraver, syns jeg. Detaljer som knapper og lommer og belter bør være store, da blir det bedre balanse, og det ser det mye tøffere ut. I helga klipte jeg av halslinningen på noen gensere og gjorde utringningen større. Fikk da fint plass til skjorte med krave eller pologenser inni. Sydde siksak langs den nye kanten, fikk tak i garn som passet noenlunde i farge og tykkelse og strikket ny halslinning, sydde den på etterpå. Vips: MYE finere gensere.

 

Har kjøpt meg en herlig, stor ullgenser i tjukt garn, med noen store fletter på, skikkelig vid, med tøff fasong. Etterpå kjøpte jeg TJUKT ullgarn og store pinner, 12 mm, og strikket tre nye gensere etter samme mal, en hvit, en orange og en blå. Det er gjort på to eller tre kvelder å strikke en sånn genser, mens man ser på TV. Morsomt! Det er samme ide: Store detaljer, store masker, tjukt garn, fint på store klær.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg er imponert! Du driver jo redesign på et høyt nivå med klipping og strikking og sying og greier - egentlig burde du dokumentert med bilder og laget blogg til inspirasjon for andre.... Superflink og kreativ - det er det du er!!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en beinhard kamp med kroppen for tida. Den vil tilbake! Den VIL være like feit som før. Det er kjempekrefter der. De siste ukene har de kreftene der vunnet. Jeg er sakte med sikkert på vei oppover. For hundrede gang. Skjønner ingen ting! Men har lest om at det er sånn det er: Kroppen legger alle krefter til for å komme tilbake til der den var.

 

Jeg har bare to gir: Enten av eller på. Enten opp eller ned. Nå er det opp. Jeg hater det! Koselig med et glass vin, kaker til kaffen, gode middager, men det er FEIL! Jeg var mye gladere og mer opplagt da jeg hadde nedover-giret! MYE bedre det!

 

Nå er det høst og mørkt om kveldene, snart blir det kaldt, og enda mørkere, og så jul og masse kaker og god mat. Dårlige utsikter, går på vei rett inn i fella nå, kosefella, julefella, eller hva det er.

 

Men ikke i år! Jeg har blitt litt lurere nå. Ser bedre hva som skjer. Fra dette øyeblikk er det JEG som skal vinne. JEG vil ned. Jeg vil ha tilbake en slank, frisk og sterk kropp. NÅ. Ikke vente til 1. januar, som jeg pleier, men starte NÅ. Rett og slett. 12. oktorber. Perfekt dag for å bryte.

 

Sorry. Skulle gjerne hatt en fin suksesshistorie å inspirere med her i forumet, men sånn gikk det ikke. Satser i stedet på å ha en histore med tre kapitler: Opptur, nedtur og så total seier. Det er det siste kapitlet som starter nå, da, har jeg tenkt.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for deg - dette greier du å snu tilbake til riktig trend!

12. oktober høres ut som en fantastisk dag å komme tilbake til gode vaner:)

 

Misforstå meg rett, men jeg synes faktisk det er godt å lese innlegg som viser at alt ikke bare er enkelt. Det hjelper meg å se at det er andre i samme situasjon som kommer seg gjennom de tunge stundene og jobber videre mot målet:) For jeg synes heller ikke det alltid er like enkelt å skulle forandre kroppen, livsstilen og tankegangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned i vekt, veide 11 kilo mer enn nå på det meste, kom skikkelig i gang med trening i vinter og i vår, gikk på ski for første gang på årevis, startet styrketrening, som jeg aldri hadde drevet med, og mye annet. Er i mye bedre form enn på lenge.

 

Men: Det har gått på tomgang i det siste. Skadet beinet i sommer, slutta å trene, mistet motivasjonen, mye stress på jobben, alt i alt: Det har gått i stå.

 

Trenger skikkelig motivasjon her nå.

Og det er ingen andre enn meg selv som kan ordne det.

Så da bestemmer jeg meg for å starte et nytt prosjekt.

Kaller det Prosjekt Form II. Må liksom ha noe skikkelig å gå løs på:

 

9 måneders prosjekt fram til neste sommerferie.

Fortsatt mulig å nå målet:

67 kilo innen sommeren 2012.

 

Ned fra 104 til 67. Det er 37 kilo.

40 uker til neste sommer.

Ned 37 kilo på 40 uker? Tja ...

Det er jo fullt mulig, det, faktisk.

Men da er det ikke tid til tilbakeslag, sånn som jeg har hatt i sommer.

OK. Tilbakeslag forbudt. Jeg har ikke hatt noe glede av tilbakeslaget, så da er det like greit å droppe det.

 

Da bestemmer jeg meg her og nå:

 

Sommerferiestart 2012: 67 kilo.

Og gjennomtrent!

 

Skal trene og svette meg ned 37 kilo på 9 måneder.

 

Kjempesterk visjon nå: Ser et helt tydelig bilde av meg selv neste sommer,

på vei ut fra Oslo, til hytta for å ha sommerferie, i en hvit Ola-bukse som jeg har spart helt siden jeg veide 67 kilo, en gang for leeeenge siden.

Tar den fram og henger den opp på skapdøra nå.

Den skal på om 9 måneder. Det blir helt fantastisk! Jeg gleder meg!

OG DET ER FULLT MULIG!!!

 

BESLUTNINGEN ER TATT. DET KJENNES GODT UT!

 

Bare tida og veien nå. Full innsats, fullt trøkk.

Dette blir morsomt!

 

 

Oppdatering:

Jeg legger meg litt lavere: Går for å nå normalvekt sommeren 2012, som er 74 kilo for meg. De siste 7 kiloene vil jeg bruke høsten på å få vekk. Det trengs lang tid på slutten, har jeg forstått, og da er jo kroppen helt fin, så da kan det godt ta litt lang tid også. Så da går jeg fir 74 kilo 1. juli 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med motivasjon om dagen.

Gikk tilbake og fant Fønix første innlegg, 13. januar 2011:

 

 

"Hei, Forum

 

Dette er den første dagen min i Prosjekt Form.

Prosjektet skal vare i ett år.

1. januar 2012 er det ferdig.

Om 50 uker.

 

På 50 uker skal jeg forandre meg sjøl.

Bygge om kroppen fullstendig, tenker jeg meg.

Ned 43 kilo, fra 110 til 67."

 

Nesten ikke til å tro! Nesten helt likt det jeg skrev for to dager siden. Samme tenkemåte.

 

Men jeg nådde ikke det målet jeg satte meg i januar.

Veide 115 nyttårsaften, 104 nå, ned 11 kilo.

 

Kunne tenke seg at dette er mislykka. Men DET ER DET IKKE! Se her:

Sitat fra 13. januar:

 

"Slapp og trøtt. Anpusten. Kortpustet. Sofasliter. Ser ut som en potetsekk."

 

Sånn er det overhodet ikke nå. Jeg er ikke anpusten lenger! Jeg er i mye bedre form! Spiser mye sunnere mat, er i mye bedre humør, ser mye bedre ut, har ny garderobe med fine klær som passer. ALT ER BEDRE!

 

Prosjekt Form I: Fra 1. januar: 50 uker, ned 48 kilo fra 115 til 67. Trodde jeg i januar

Prosjekt Form II: Fra 14. oktober: 40 uker, ned 37 kilo, fra 104 til 67. Tror jeg nå

 

Flaut å begynne på nytt? Nei! Det er helt fint!

Flaut å sette seg mål man ikke når? Nei, ikke det heller, bare man går videre.

Fint å se tilbake og lære av det. Det er min måte å jobbe med motivasjon på. Det har vært STOR framgang. Ingen ting har vært bortkastet! Det har bare vært en nødvendig vei å gå.

 

Ser på noen innlegg tidligere at jeg prøvde meg i september også, greide nesten å komme i gang igjen, trodde det skulle lykkes da, men det glapp. Ikke rart at du blir skeptisk hvis du leser i tråden min. Men det er sånn dette opplegget er for meg: Skikkelig vanskelig mange ganger. Fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig. Og hvorfor er det plutselig annereledes nå, da? Aner ikke. Skjønner ikke hvorfor det noen ganger IKKE er så vanskelig, heller. Men jeg HAR fått motivasjonen tilbake. Kors på halsen! Jeg har kjempelyst til å komme meg videre, og kjenner tydelig at det er mulig. Tror detdreier seg om en lang kamp med meg sjøl for å få snudd tankene i hodet. Det er å jobbe med det mentale, rett og slett. Det ER der det sitter! Kunsten er antageligvis å ikke slippe taket igjen, ikke la de bakvendte tenkene få plass i hodet igjen. Kjøre stramt hele tida, ikke slakke av, for da glipper det. Tror jeg nå, da. Hvis det stemmer, har jeg en god plan nå, og kommer i mål til sommerferien 2012.

 

PROSJEKT 2 HAR AKKURAT STARTET.

GLEDER MEG!

 

 

Oppdatering:

Jeg har kommet til at det blir for tøft å gå ned alt før sommeren. Satser i stedet på å nå normalvekt til sommeren, 74 kilo er grensen for meg, i de fleste tabeller, med min høyde, så da setter jeg strek der før sommeren.

 

Høsten 2012 skal de siste 7 kilene vekk. 67 er målet. Husker at jeg veide det for en evighet siden, og at det var fint. Var helt nede i 57 en periode, men det er ikke noe poeng nå.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver kilo ned er en seier og et skritt i bedre helse,og bare tenk på hvor mye du har oppnådd med å miste 11 kilo,11 kilo ren helsegevinst :):D,og om hovedmålet ikke er innen rekkevidde som planlagt ,er ikke det samme som å mislykkes. Dessuten tror jeg vi som står på her inne har gjennomsnittelig en sunnere livstil innkludert våre sprekker,enn mange av våre slanke medsøstre som kanskje tyr mer til godsaker enn man tror.

Så stå på videre,vær tålmodig ,og se hver kilo borte som en gevinst og vær tålmodig :)

 

Heier på deg og, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Bolledama og Engebert og Steg for oppmuntring.

 

Engebert: Du har så rett! Hver kilo er en gevinst. Og tenk å skulle svi av 37 av dem! Det blir mange gevinster! Det er jo det som teller!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en urealistisk plan: Ferdig med hele fettberget til sommerferiestart 2012.

37 kilo. Det er veldig lite sannsynlig. I virkeligheten blir jeg kjempefornøyd hvis jeg greier å nå nomalvekt innen sommeren. Selv det er jo drøyt, da, 30 kilo ned betyr det, for 74 kilo er grensern for normalvekt med min høyde, i mange tabeller i hvert fall. Finns jo ingen fasit på det, men det passer bra for meg: På 74 kommer jeg til å få en knallsommer neste år! Dette blir beinhardt! Men 30 kilo på 40 uker ER realistisk. De siste 7 kiloene kommer til å ta lang tid, det er vel den erfaringen alle har gjort. De vil jeg bruke høsten på.

 

Ny plan:

74 kilo 1. juli 2012

67 kilo til jul 2012

 

Endrer signaturteksten etter dette, og legger inn oppdatering nederst i et par innlegg.

 

1500 kcal hver dag, veie maten i perioder for å sikre mengder. GR-kosthold er ok, men med noe mindre kullhydrater og litt mer fett enn anbefalt der.

 

1 time trening hver dag, moderat nivå. Av dette 1/2 time styrketrening 3 dager i uka.

Fra mars regner økt treningsmengde, tre-fire månder med lange turer fra påske og utover, for å få opp forbrenningen da.

 

Poenget er: JEG ER SÅ LEI av å være feit. Det påvirker hele livet, alt jeg gjør og er. Nå vil jeg ha en SKIKKELIG FORANDRING.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...