Gå til innhold

Form


Gjest Phoenix

Anbefalte innlegg

Gjest SofaQueen

Du er veldig flink til å sette deg mål, og ikke minst til å evaluere hvordan det er gått etterpå. Elsker disse oppsummeringene dine!!!

 

Og så justerer du kartet etter terrenget etterhvert, som du sier, du går saktere ned i vekt enn planlagt, men nå er det for alltid! Me like!

 

Følger deg spent videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar
Gjest Phoenix

Nå er alt på plass:

 

Jeg har et eget treningsprogram som er spesiallaget for akkurat meg. Jeg kan trene på treningssenter, og har utstyr hjemme også: Vektstang, håndvekter, bosuball, kettlebell.

Jeg skal begynne med systematisk intervalltrening til uka. Har gode sko og en treningssykkel inne til regnværsdager.

 

Det har vært en lang reise inn i en ukjent verden: Trening, skikkelig og systematisk, ikke bare gå på tur.

 

Imens har jeg glemt maten. Tror det var Synsegulla som sa at jeg burde ha fokus på en ting om gangen: En periode med trening, en med mat. Det er nok helt riktig. Jeg har i hvert fall ikke greid å ha fokus på begge deler samtidig. Ikke lett å ha to tanker i hodet samtidig, nei.

 

Nå er treningsopplegg på plass. Jeg vet hva jeg skal gjøre, det kommer til å gi kjemperesultater, merker det allerede.

Nå svinger jeg lyskasteren over på mat igjen.

 

Kostholdet er på plass. Jeg er sikker på at jeg spiser riktig. Fiber, proteiner, nesten ikke hvitt mjøl, ikke noe sukker, gode, reine råvarer. Ikke kaker, godteri, junk, ferdigmat. MEN: Ser at jeg har spist gradvis mer i stedet for gradvis mindre. Har egentlig visst det en stund, men har vært så opptatt av trening. Har ikke gått ned i vekt i det siste. Mye bedre form og mye finere kropp. Men nå skal vekta ned også, mer fett skal vekk.

 

Så nå er det porsjonskontroll.

Stramme inn, holde tight.

Vektnedgang nå, fram med vekta for en stund, et rykk før sommeren, kaller det FASE II.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruFleksnes

Wow så flink du er med trening, er virkelig imponert over deg :D

 

Trening er flott for figurforming, kondis og helse. Når alt kommer til alt er det hva vi putter i munnen som gir størst utslag på vekta. Så det må nok holdes fokus på både trim og kosthold, når vi jobber mot et slank, fin, sunn og sterk kropp.

 

Lykke til, flinke deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Nå er to vekter på plass:

En liten en på kjøkkenet. Kontrollveier maten min.

En stor en på soverommet. Kontrollveier meg selv.

 

Har ikke gått ned den siste måneden, men heller ikke opp. Det syns jeg er veldig bra. Nå har kroppen stabilisert seg fint.

 

5 uker til sommerferien. 5 uker med veiing. Akkurat passe. Motivert for det nå.

Etter det blir det 4 uker uten veiing i juli. Før har jeg hatt en tendens til å bli hekta på vekt, kjempemotivert og litt hekta når det går nedover, fullstendig demotivert når det stopper opp, og så går det galt. Må for all del ikke gå i den fella nå.

 

Jeg skal være systematisk, planlegge meny og ta med mat når det trengs, sånn som jeg ser du gjør, Fru Fleksnes (blir alltid i godt humør av nicket ditt). Du har jo bevist at det virker.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jaha. Da var første dag med kjøkkenvekt over.

Det var nødvendig, ja. Har glidd umerkelig over til for store porsjoner.

Må også kutte ned på smør og majones, ser jeg. Så da er det bare å trå til, da.

 

Tar noen runder på treningssykkel inne mens det pøsregner ute. Sånn skal jeg holde på helt til målet er nådd: 67 kilo. Det kommer til å ta tid. Men hva gjør det? Livet underveis er jo helt fint! Og spennende, fordi det skjer forandringer hele tida.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Det er så mye lettere når man kan se positivt på ting og godtar at TTT (ting tar tid).

 

Man må jo prøve å ha det bra hver eneste dag selv om man jobber mot et langt der fremme mål.

 

Jeg prøver hver dag å si til meg selv ; "Veien blir til mens du går. "Det er jo normalt å prøve, å feile og ta lærdom av det. Av og til hjelper det ikke med andres erfaringer , man må gjøre sine egne.

 

Jeg prøvde selv LCHf og fikk for høyt kcl inntak hvis jeg ikke passet på.Nå lever jeg generelt lavkarbo og synes det er enklere.

 

Flink er du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Nar jeg tenker etter, har stress alltid vært en viktig grunn til at jeg legger på meg. Tror det er mange som har det sånn. Nå er jeg inne i en ekstrem stressperiode på jobben, og kjenner det gamle draget der kroppen tror den er sulten. Men prosjektet i vår har gjort meg mer bevisst, og jeg lar meg ikke lure. Hei, kropp, du tror du trenger å få i deg mer energi når det er så hardt arbeidspress, men det du egentlig trenger, er å BRUKE mer energi, for da FÅR du mer energi også. Høres rart ut, men sånn er det. Så i stedet for å spise mer, vil jeg trene mer. Det er den nye måten å møte stress på.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Første skikkelig varme sommerdag nå. Peser i varmen.

Ser på de vinterhvite, feite beina mine. Her er det mer fett som skal vekk.

98 kilo fortsatt. Jeg var såkjempeglad da jeg kom meg under 100. Har vært i lykkerus siden det. SÅ fornøyd.

 

Men nå er plutselig fed-up. Lei av 90-tallet. Nok er nok.

Nå er det 90 som er fienden.

 

RETT NED NÅ. UNDER 90 SÅ FORT SOM MULIG.

 

Jeg har gått ned 12 kilo og trent meg skikkelig i vår, går med helt andre klær enn i fjor, ser mye bedre ut, sprek og opplagt, sterkere kropp, et helt annet menneske enn slappe, feite meg i januar. Veldig bra, alt sammen.

 

MEN: NOK ER NOK. VEKK MED 90.

OM 4 UKER SKAL JEG UT I SOMMERFERIE.

SÅ ER DET 4 UKER FERIE.

UNDER 90 NÅR JEG STARTER PÅ JOBB IGJEN 1. AUGUST.

 

Et skikkelig rykk nå.

Klar, ferdig, gå!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

at noen heier nå, ja. Det blir harde tak i sommer.

Men så får det bli det, da. Beslutningen er tatt.

 

Og dette er ingen fjellvettregel.

Her er det stor skam å snu.

Og enda verre å grave seg ned.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du er. Jeg heier på deg! Stå på så er du under nitti til du begynner på jobb igjen. Moro å se at du jobber så konkret og får det til.

Mvh Steg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Ha!!! Nå må jeg bare fortelle dere noe:

 

I dag tok jeg fram badedraktene fra i fjor. Jeg har to stykker, kjøpt i panikk og brukt i smug i fjor. Jeg er så forferdelig glad i å bade, men det er mange år siden jeg har badet på en vanlig strand sammen med hvem som helst.

 

Så i dag var jeg på loftet og hentet badetøyet, og tok på meg den ene, og ventet på den skamfulle følelsen fra i fjor, men gjett! Den var helt perfekt! Jeg sprader rundt på stuegulvet og føler meg FIN! Bleik og hvit, men HELT OK! I år kan jeg bade på en badestrand for første gang på mange, mange år!

 

Jeg har gått ned 13 kilo. Det er klart at det syns. Men det er også det at jeg har trent i hele vår, både kondisjon og styrketrening. Det er derfor kroppen ser så fin ut, for jeg veier fortsatt 97 kilo, det er 30 kilo for mye, og 8 av dem skal vekk i sommer.

 

MEN JEG TAR PÅ MEG BADEDRAKT OG DRAR PÅ STRANDA I DAG!

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Fant en dagbok fra i fjor sommer, rett før ferien.

Leste så øyet ble stort og vått:

115 kilo, forventningsfull og glad, klar for ferie, og

18 KILO TYNGRE ENN I ÅR.

Så selv om det ikke akkurat har gått så fort, er det kjempeforskjell fra i fjor.

18 kilo er 36 smørpakker borte, og så har det nok kommet noe mer muskler også, så det er kanskje 40 smørpakker borte fra i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Phoenix

Hei, alle dere fine folk. Nå går jeg ut av nettet, ut av byen for noen uker, skal jobbe de to første ukene, men kommer ikke inn på Internett før 1. august.

 

Mitt mål for sommeren er å komme ned under 90 kilo. Heftig mål, tror jeg, for jeg har ikke vekt i sommer heller, verken nett eller vekt, gjør som Synsegulla anbefalte på en av de andre trådene, tar med meg et målbånd, det tar veldig liten plass! Smart!

 

Så blir det å gjøre sommerting: Lange gåturer, håper jeg, svømmeturer i deilig badevann, håper jeg, sykkelturer på smale bygdeveier, håper jeg, slipper unna bygatene for en stund. Salat og grillmat, dropper is og kaker, håper jeg. Håper og håper, å greie å holde fokus.

 

 

GOD SOMMER!!!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Lykke til,det går nok bra,jeg er og innstilt og fokusert,og da tror jeg dette går bra,og målebåndet,genial ide foresten ,er pakket.

Ha en riktig god sommerm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Denne sommeren ble ikke i det hele tatt sånn som jeg hadde tenkt. Jeg har vært satt ut i ukesvis, ødelagt beinet, ikke fått trent og gått på tur, og attpå til har det regna i hele sommer også.

 

Jeg har i steden hengt i med mat og drikke og greid å komme meg godt opp over 100 kilo. Har da i hvert fall fått utretta noe i sommer, da. Ville vært trist om alt var som før, liksom.

 

Så da er det nesten 5 omigjen-kilo å gå løs på.

Det nytter ikke å klage heller. Jeg har bare meg selv å skylde på.

 

Merkelig: Her har det vært SÅ moro å trene og spise riktig mat og bli slankere for hver dag, og så snur det på null niks, og går motsatt vei igjen.

 

Jeg skjønner ingenting!

 

I går tenkte jeg at nå er det å sette i gang igjen, så jeg kjøpte jeg meg en treningsball. Den var sølvfarget og stor. Det fulgte med en video. Du skulle sett!

Jeg fikk INGEN TING til. Det var helt fantastisk! Gled ned av ballen og falt sammen på gulvet som en sekk poteter, mistet ballen utfor verandaen og ned på fortauet under, heldigvis at ingen fikk den i hodet.

 

Så alt er ved det gamle. Tung, feit og klønete.

 

Jaja. Da er det bare å sette i gang, da. 5 omigjenkilo.

 

Whish me luck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engebert

Hallo Phoenix.

 

Så notatet ditt hos Fru Fleksnes, og må bare si at det er jo derfor at vi er her inne for å glede oss over vektnedgang,men også støtte i tyngre stunder hvor vekte her gått opp. Dessuten tror jeg de ekstra feriekiloene går fort av igjen.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synsegulla
Denne sommeren ble ikke i det hele tatt sånn som jeg hadde tenkt. Jeg har vært satt ut i ukesvis' date=' ødelagt beinet, ikke fått trent og gått på tur, og attpå til har det regna i hele sommer også.

 

Jeg har i steden hengt i med mat og drikke og greid å komme meg godt opp over 100 kilo. Har da i hvert fall fått utretta noe i sommer, da. Ville vært trist om alt var som før, liksom.

 

Så da er det nesten 5 omigjen-kilo å gå løs på.

Det nytter ikke å klage heller. Jeg har bare meg selv å skylde på.

 

Merkelig: Her har det vært SÅ moro å trene og spise riktig mat og bli slankere for hver dag, og så snur det på null niks, og går motsatt vei igjen.

 

Jeg skjønner ingenting!

 

I går tenkte jeg at nå er det å sette i gang igjen, så jeg kjøpte jeg meg en treningsball. Den var sølvfarget og stor. Det fulgte med en video. Du skulle sett!

Jeg fikk INGEN TING til. Det var helt fantastisk! Gled ned av ballen og falt sammen på gulvet som en sekk poteter, mistet ballen utfor verandaen og ned på fortauet under, heldigvis at ingen fikk den i hodet.

 

Så alt er ved det gamle. Tung, feit og klønete.

 

Jaja. Da er det bare å sette i gang, da. 5 omigjenkilo.

 

Whish me luck.[/quote']

 

Gudd luck! Ca det samme her, 5-6 plusskg. Bare å sette i gang igjen gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...