Gå til innhold

Form


Gjest Phoenix

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Så bra at du ikke har gitt opp!!!!

Å nå målet ditt om minus 37 til sommeren er absolutt ikke umulig - se bare på FruFleksnes!!! Men det krever absolutt full fokus og stålkontroll. Men du har nok rett i å moderere målet litt - da blir det nok lettere å reise seg og gå videre igjen dersom du skulle være uheldig å snuble på veien...

Dette klarer du!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Created
  • Siste svar
Gjest SofaQueen

Hei!

Din tråd er for meg en av de mest inspirerende her inne, du har de samme tankene som jeg (og sikkert mange andre) kjenner seg igjen i, og har en ukuelig optimisme.

 

Ja, du har fått meg til å sy cordfløyelsbukse - er kjempefornøyd med den. Har 2 stoffer på vent for eventuelle justeringer. Skal jammen tenke over det der med å strikke genser med store pinner også, det har jeg aldri gjort.

 

Jeg er innom her av og til og følger deg og et par andre, jeg har ingen store opp- eller nedturer, men forsøker å kjøre mitt eget løp. I perioder blir jeg veldig lei av å tenke så mye på mat og orker ikke å rapportere her. Lever et normalliv med fokus på sunn mat - sesongmat - daglig bevegelse - og kjenner at formen blir bedre og at vekten kryper nedover!

 

Lykke til - jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sofa Queen

Takk for hilsen! Å, så glad jeg ble!!! Har levd på den i flere dager jeg, nå! Takknemlig for at det går an å skrive om både oppturer og nedturer i dette forumet.

 

 

Jeg har begynt å lytte til kroppens signaler. Her er det den har sagt i det siste:

 

Lørdag:

Kroppen sa at jeg burde prøve å legge meg på sofaen med et teppe over og se hva som skjedde. Jeg hørte på kroppen, og gjorde akkurat det. Jeg kjente at det var helt riktig for meg å ligge på en god sofa med tente stearinlys på bordet og litt svak musikk på CD-spilleren. Jeg sovna og sov som en stein hele ettermiddagen. Så da ble det ingen trening den dagen.

 

Søndag:

Kroppen signaliserte at jeg burde spise brownies til kaffen, for da ville jeg bli mett og god, og det ville være det helt riktige for meg. Jeg gjorde det, og kjente at brownien gjorde skikkelig godt i magen, den ble rolig og fornøyd hele ettermiddagen.

 

 

Så jeg veit ikke, jeg. Lytte til kroppens signaler? Nei. Ikke min kropp i hvert fall.

 

Denne uka skal jeg lytte til hjernen. Så får vi se hvordan det går.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennombrudd her nå.

 

Jeg har vært på salg på sportsbutikk og kjøpt to fantastiske treningsbukser: En hvit og en rød. Med seler og glidelåser og snøbeskyttere og lommer. De fineste buksene jeg har sett. Størrelse xl. Og gjett! DE ER NESTEN PASSE! Fikk dem fint på. Tre-fire kilo ned så er de perfekte. Kjøpte altså normale bukser i normal sportsbutikk, og de gikk helt fint på. ER DET MULIG!!

 

Nå kommer snart vinteren og jeg har to så vanvittige fine bukser som jeg skal ut å gå med i snøen. På ski eller på beina.

 

Det gjelder å holde motivasjonen oppe hele tida, dette hjalp. Jeg lar meg selv være skikkelig egoistisk og kjøper meg fine ting for å få nye kick. Det er en kjempeinnsats å forbrenne 40 kilo fett, så jeg bruker alle triks underveis.

 

Med så flotte treningsbukser for vinteren føler jeg meg skikkelig fin og gleder meg til å gå i gang. De tre-fire kiloene som må vekk, forbrenner jeg fint i tida fram til snøen kommer. Passe delprosjekt.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erkjennelse:

Det er bare en ting som virker: Stålkontroll på maten.

Alle forsøk på å få det til på en mer intuitiv måte går galt. Det glir bare gradvis over i gamle, dårlige vaner.

Jeg har begynt å veie maten hver dag nå, og kommer til å gjøre det i noen uker framover, for å være sikker på at jeg ikke lurer meg selv.

Dette har jeg lært av Fleksnes, som har fått det til på den måten. Derfor VET jeg at det virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjelltur i dag. Kjørte to timer opp på fjellet for å møte vinteren. Og der var den!

Snø på toppene i dag!

Gikk første topptur på lenge. Ikke noen høy topp, da, men det var skikkelig med oppoverbakker. Hadde på en ny, rød turbukse med bukseseler, litt for trang, men det var helt ok.

 

FIN DAG. FORM II ER I GANG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hobby nå:

Se hva jeg kan greie å få til innenfor en kalorimengde på 1500 kcal om dagen.

Veier alt, og prøver ut. Litt mindre smør, en brødskive til i steden. Kutte ut fløte i kaffen, mer vaniljekesam på desserten i steden. Se hva jeg blir mest mett av. Poenget er ikke å spise MYE, men å bli god og mett, lenge, og at maten er GOD. Det skal være konsentrerte, gode måltider, sånn som jeg lærte meg til å spise i vår, og var veldig godt fornøyd med da.

 

Men jeg har aldri veid alt hele dagen, bare gjettet noenlunde , og glemt litt forskjellige ting på veien. Det ligger ikke for meg å være veldig systematisk, er jeg redd. Dermed har det gradvis glidd ut, uten at jeg har merket det, og så har jeg vært på feil vei igjen. Klart at alle er forskjellige, og jeg trodde at jeg hadde funnet riktig vei for meg, som ville bli naturlig, og jeg kunne slippe å tenke mere på det. Men så var det ikke sånn. Det var ikke solid nok. Det gled ut og gikk ut av fokus, ble diffust, og feil. Jeg skjønner at jeg må ha strammere rammer. Nå har jeg jo lest dine innlegg, da, Fleksnes, og sett hva du har gjort for å få det til, så nå prøver jeg om ikke det er det riktige for meg også: Full kontroll på maten og aldri juks, ikke på bursdager en gang.

 

Nå har jeg fått en ny hobby, som jeg skal ha helt fram til sommeren. Sitter med Vektklubben om morgenen og planlegger, om kvelden og setter opp resultatet, og syns det er morsomt å prøve å få til en mest mulig spennende meny innenfor stramme rammer: 1500 kcal hver dag. Ikke mer. Ikke mindre heller. Får stadig aha-opplevelser: Noe har mye mer energi enn jeg har trodd, noe mye mindre. Og noen triks, som selvfølgelig de fleste har oppdaget for lenge siden: Kan ta frukt- og melkerasjonene og lage gode desserter av. Veldig lurt.

 

Alt kan bli morsomt, hvis man bestemmer seg for det. Nå er dette morsomt!

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SofaQueen

Hei!

Jeg er innom og følger med her av og til! Og jeg føler virkelig med deg phoenix, og du har en gå-på-vilje av de sjeldene.

 

På sikt vil dette gi resultater - du inspirerer meg til å stå på!

 

Jeg har innsett at jeg trimmer for lite, innbiller meg at jeg er i aktivitet, men det er ikke nok! Har fått noen aha-opplevelser i det siste. Nå skal jeg gå systematisk til verks med trening. Lage plan og følge den - starter idag med svømming!

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye hobbyen min er ganske morsom. Har slutta å løse kryssord og gått over til energiplaner.

 

Jeg veier ALT jeg spiser. Legger plan for neste dag kvelden før og ser hvordan det kan gå an å få mest mulig utav det med de 1500 kaloriene jeg har satt som ramme.

 

Dette vet jo dere fra før. Det er så klart ingen nyhet for noen. Egentlig vet jo jeg det også. Men jeg innrømmer for meg selv at jeg har vært alt for upresis og omtrentlig. Byråkratisk veiing og kaloritelling passer ikke for meg, har jeg vel antagelig tenkt. Jeg tror alle de motstridende ideene i media slår inn: Jeg har hatt en følelse av at bacon og fløte er helt ok. Det er det jo også, men som ENERGI er det helt uslåelig! Det gir kjempemye energi! Som jeg ikke får brukt opp. Jeg er jo ikke tømmerhogger, da. Kan ikke gå på tur hele dagen, heller, bare for å få spist en haug med bacon til frokost. Jeg har på en måte blandet forskjellige teorier inni hodet, litt lavkarbo, litt steinalder, litt Fedon Lindberg, litt Grete Roede, og satt sammen noe som føles riktig, men som ikke fungerer. Og så har jeg antagelig tenkt, eller følt, passelig uklart, at når jeg var så godt i gang i vår, og var så fornøyd da, så var problemet løst, bare å fortsette sånn, så går det av seg selv. Selvfølgelig helt feil.

 

I dag: Har fått tak i noe bacon med veldig lite fett, men god smak, for det er både røkt og salt. Kan ikke kutte alt på en gang, unner meg salt. Sånt bacon til frokostegget og til middag. Middag: Sprøstekt bacon og litt revet parmesan oppå en stor porsjon ovnsbakte grønnsaker. Blomkål, gulrot, kålrot og brekkbønner. Det blir masse god smak og passe konsentrert mat. Tror jeg kommer til å bli mett nok utover kvelden av det.

 

I går kjøpte jeg meg en spennende krim-video som jeg skal sette på og sykle til. Familien er ikke hjemme i dag, så jeg har huset for meg selv. Kjedelig vær i Oslo i dag. Ikke tur i skogen. Jeg skal sette på videoen med høy lyd, dundre løs, og sykle fra start til slutt. Det blir godt over en time. Ikke for hardt, passe svett og anpusten, og så rett i dusjen. Laaaaang dusj. Så en stor kopp te.

 

Blir det en fin dag? Ja.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut akkurat som meg. Helt forvirra i hodet av alle gode slanketips og råd. Lavkarbo og GR i en suppe sammen. Det går jo ikke. Blir ikke resultater av det. Så nå har jeg som deg begynt å telle. Planlegger kvelden før hva jeg skal spise og så justerer jeg kvelden etter på. Det er jo ikke alltid det går 100% etter planen. Jeg har også funnet ut at man kan jo kose seg litt bare en holder seg innenfor 1600 kalorier. Det rare er at når en ikke noterer ned så tror en at det er så stress, men når man først har begynt er det jo ikke stress i det hele tatt. Nesten litt gøy eller som du sier en ny hobby:)

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra om dagen. Gr0vt, grønt og magert, 1500 kcal om dagen, bygger om kostholdet bit for bit, snart helt på plass.

 

Fikk en aha-opplevelse for noen dager siden: Hadde en oppfølgingstime med personlig trener, som lærer meg mer om kroppen enn jeg visste var mulig. Jeg vil gjerne ha rett, fin rygg, gå med hevet hodet omkring i verden, bruke klær som viser fram kroppen, ikke snike meg rundt med bøyd nakke. Plutselig har jeg skjønt at jeg drar opp skuldrene for å rette opp ryggen i stedet for å stramme opp magen. Får da stramme skuldre og slapp mage. Helt feil! Har sikkert gått sånn i årevis. Hver gang jeg husker på det, strammer jeg magen og ryggen og slipper skuldrene ned. Det funker. Jeg kjenner meg strammere og finere, mer tight, får rett og slett mye finere FORM.

 

Helt ærlig: Det er ikke bare å kome i god form og gå fort opp bakker som er poenget. Det er også ha fin form på kroppen. Behøver ikke vente til alle kiloene er vekk med å forme kroppen finere. Har nå lange, fine bukser som er høye i livet, (selvsydde), ingen valker rundt magen når jeg bruker dem, går med tighte gensere og innsvingte jakker, gjemmer meg ikke. Nå holder jeg også magen stram, så blir ryggen rett. Syns det blir fint. Selvtilliten går oppover.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bittemor60
Det går bra om dagen. Gr0vt' date=' grønt og magert, 1500 kcal om dagen, bygger om kostholdet bit for bit, snart helt på plass.

 

Fikk en aha-opplevelse for noen dager siden: Hadde en oppfølgingstime med personlig trener, som lærer meg mer om kroppen enn jeg visste var mulig. Jeg vil gjerne ha rett, fin rygg, gå med hevet hodet omkring i verden, bruke klær som viser fram kroppen, ikke snike meg rundt med bøyd nakke. Plutselig har jeg skjønt at jeg drar opp skuldrene for å rette opp ryggen i stedet for å stramme opp magen. Får da stramme skuldre og slapp mage. Helt feil! Har sikkert gått sånn i årevis. Hver gang jeg husker på det, strammer jeg magen og ryggen og slipper skuldrene ned. Det funker. Jeg kjenner meg strammere og finere, mer tight, får rett og slett mye finere FORM.

 

Helt ærlig: Det er ikke bare å kome i god form og gå fort opp bakker som er poenget. Det er også ha fin form på kroppen. Behøver ikke vente til alle kiloene er vekk med å forme kroppen finere. Har nå lange, fine bukser som er høye i livet, (selvsydde), ingen valker rundt magen når jeg bruker dem, går med tighte gensere og innsvingte jakker, gjemmer meg ikke. Nå holder jeg også magen stram, så blir ryggen rett. Syns det blir fint. Selvtilliten går oppover.

 

 

Fønix[/quote']

Så flott at du deler dette med oss. Jeg har samme tendensen med å "gjemme" kiloene ved forandre kroppsholdningen . Du har så rett vi trenger ikke å vente til kiloene er borte:-) Nå skal jeg begynne å gå med hodet høyt hevet og inn med magen. En fin kroppsholdning er jo vakkert uansett vekt:-)

Takk for tipset!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Nå er jeg klar:

 

1) Kostholdet er nesten på plass. Grovt, grønt og magert. Har noen uvaner og glipper litt av og til, men det går temmelig bra.

 

2) Styrketrening er på plass. 3 ganger i uka. Dropper ut av og til, men kjenner at det hjelper. Sterkere, strammere, rettere i ryggen.

 

3) Da står det en ting igjen! Ut å gå!

 

Så nå har jeg vært på loftet og hentet fjellstøvler og vindjakke. Og vanter og skjerf. Den dummeste tida på året å begynne å gå, så klart: Mørkt, kaldt, sølete i skogen, travelt med jobb, hus, familie og snart julebakst og pakker. Julebord. Juleøl. Akevitt. Marsipan. Juleavslutning meg kaker og desserter. Det aller verste tidspunktet å begynne å gå. Og AKKURAT NÅ BEGYNNER DET!

 

Jeg skal GÅ av meg en halv kilo flesk i uka.

 

Kanskje ikke så dumt, heller: Når du bruker fritida til å gå ute i sludd og uvær for å brenne opp fettlagrene, så blir det kanskje mindre fristende å spise mat som bygger opp det samme fettlageret. Tja. Kanskje ikke så dumt å starte å gå akurat nå?

 

I DAG BEGYNNER JEG Å GÅ. KLAR, FERDIG, GÅ.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en fin helg!

Gått to lange turer. Syklet på trimsykkel inne om ettermiddagen. Trapper gradvis opp nå.

 

Var på kafe her om dagen og fikk noen kjempegode, flate, veldig, veldig grove rundstykker, med kjøtt og salat inni. Ble så inspirert av det at i dag bakte jeg noen sånne selv. Kjempegrove, fiberbakst med linfrø og solsikkekjerner i, klappet flate, nesten som pitabrød, stekte dem på sterk varme så det ble hard og sprø skorpe. Roastbeef med mye løk, flaksalt og grov pepper. Lettmajones fra Kavli, i tube, helt fin smak. Sylteagurk. Iskald Farris til. Kjempegodt! Fiber er lurt. Mett og god i lang tid.

 

Går ned i vekt nå, men skriver ikke om det enda. Blir så fort hekta på det. Må ikke ha fokus på vekt, men på å få til balanse og en god hverdag. Det ser lovende ut nå.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har det snudd. Endelig. Det har vært en hard kamp.

Når det først bikker feil vei og jeg begynner å bli sulten og spise og gå opp i vekt, er det kjempetungt å snu det. Har nok mye større problemer med dette enn jeg har villet innrømme. Når vekta går litt opp, sier hodet at nå kan du likså godt spise mer, for nå går det feil vei likevel, og så sier magen at den er kjempesulten, og alle signaler går feil vei. Er egentlig nokså lei meg da, ikke topp humør i hvert fall. Det er bare å innse det. Dette er vanskelig å forstå.

 

Veier maten og har god kontroll, bygger opp et spennende kosthold med grovt, grønt og magert, skarpe krydder og topp råvarer, fersk, fin fisk, mørt kjøtt, ferske reker, store former med ovnsbakte grønnsaker og poteter, godt med varme grønnsker nå om høsten.

 

Trener. Går omkring i singlet og treningsbukse og føler meg fin. Hadde tenkt å ut å gå mye utover høsten og vinteren, men ødela beinet i sommer, det gjør fortsatt vondt, viser det seg. Sykler i steden. Sykkelen viser kaloriforbruk. Med høy belastning og høyt tempo sykler jeg vekk 1000 kalorier på 70-80 minutter. Men det er slitsomt! Går også an å ta det med ro og bruke mer tid. Poenget er at det går an å brenne opp 1000 kalorier om dagen hvis jeg tar meg tid til det, og greier å holde motivasjonen oppe.

 

Delprosjekt nå: Fram til julaften skal jeg sykle vekk 1000 kaorier om dagen. Ikke mindre. Men ikke mer heller. Noen ganger hardt pes, noen ganger rolig, et par økter med intervalltrening i uka, kanskje. Men akkurat nå er det kaloritelleren som skal være det morsomme: 1000 kalorier brennes vekk hver dag, uansett. Jeg HAR tid til det!

 

Ikke bruke badevekt før før julaften. Julgaven til meg selv i år blir å ta badevekta ned fra loftet og se hva den viser.

 

Så da er julestria i gang her i huset. På trimsykkel.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Du har satt deg store treningsmål og jeg håper du vil lykkes med det.

 

Jeg trner selv ganske mye men langt under ditt mål. Jeg har vanligvis 25 trimpoeng pr uke,men har hatt litt mindre i en periode nå. (15-20)

 

Jeg synes du bør legge inn en sykkelfri i uken, så du ikke går lei før tiden er over og det bare blir pes. tiden har du sikkert ,det har vi vel alle men kroppen har godt av en dag til restitusjon :) . Kan jo prøve å gå en rolig tur den dagen isteden kanskje.?

 

Kjempegod ide å sette vekk badevekta for så å veie seg til jul ! Håper du kan gi deg seg den beste julegaven. : en lettere og sprekere kropp :)

 

Jeg går på kurs nå så jeg må jo veie meg hver uke,men jeg skal jammenmeg sette bort vekta og ikke snikveie meg hver uke.Da blir jo veiinga på kurset min ukes belønning.

 

Er spent på å høre om hvordan det går videre med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har helt sikkert rett, FF! Takk for gode råd. Det er fort gjort å sette for ambisiøse mål og gå trøtt underveis. Jeg har helt klart en tendens til det. Det er noe med at man gjør det HVER ENESTE dag, så er det ikke noe å lure på, da er det lettere å ikke glippe ut. Men jeg tror det er riktig at kroppen trenger tid til å restituere seg, så jeg skal jammen legge inn en pausedag. Takk for tipset!

 

Det er noe med å være skippertaksmenneske. Veldig morsomt så lenge skippertaket varer, og så går det over igjen. Det er derfor jeg tror det skal gå an å brenne 1000 cal pr dag fram til jul, det er en drøy måned, og såpass lenge tror jeg skippertaket kan vare. Det beste er så klart å være helt stø og trene jevnt og trutt hele tida, men jeg får det bare ikke til. Derimot har jeg fått til en del skippertak opp igjennom, så nå prøver jeg et fram til jul. Det er veldig motiverende å få til et skippertak, syns jeg. Spent ...

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med 1000 kcal forbrent. Opplegg:

 

100 cal oppvarming. 4 lange og 2 korte pauser.

To tunge økter med skikkelig høy puls. Orket da bare 100 cal. Tre økter med vanlig tempo. Kunne da sykle mye lenger, og stoppe når det passet. Til sammen 6 pauser med isvann og Farris, puls ned. I pausene: ryddet i huset, satte i gang vaskemaskin osv.

 

Brukte 1 t og 15 min på selve syklingen + pauser, til sammen 1 t og 45 min.

 

I dag: god følelse i kroppen. Drikker en kopp glovarm, mørk kaffe. Tidlig opp. Stille i Oslo nå. Skal på lang biltur til familie i Sverige. Har bestemt meg for å ta en kjapp gåtur mens vi er der, men 1000 cal blir det ikke tid til. Sånn sett regulerer det seg nok selv. Det blir ikke mulig å bruke 1 t og 45 min hver dag på trening. Blir også spennende å se om jeg får det til på kveldstid om hverdagene, sliten etter jobb og liten tid. Men det SKAL gå. Det er bare et 5 ukers prosjekt. Andre ting får vente.

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å trene mye om dagen. Formen kommer tilbake.

Jeg trente mye i vår, og kom i god form, men hadde en nedgangsperiode, fikk et brudd i beinet, slutta å trene, og vekta gikk opp. Men det var ikke så farlig! Nå trener jeg igjen, og treningen i vår har ikke vært bortkastet. MYE bedre form nå enn jeg ellers ville vært. Grunnlaget fra i vår er der. Det er derfor det går an å trene vekk 1000 kcal på en skikkelig økt. Det er på grunn av all treningen i vår at det går.

Har lagt meg på en meny med omtrent 1000 cal pr dag, og er fornøyd med det nå. Noen dager sulten, men stort sett helt ok. Buksene henger og slenger litt nå, dette går riktig vei.

 

Har satt badevekta i kjelleren, det blir fort for sterkt fokus på det. Skal ta den fram julaften morgen og se hvordan det har gått. Julepresangen til meg i år blir det vekta viser på julaften. Kanskje jeg kan strø litt juleglitter og stjerner på den også.

KOmmer til å skrive litt mindre her nå, kommer sterkt tilbake til jul.

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint å trene mye om dagen. Formen kommer tilbake.

Jeg trente mye i vår' date=' og kom i god form, men hadde en nedgangsperiode, fikk et brudd i beinet, slutta å trene, og vekta gikk opp. Men det var ikke så farlig! Nå trener jeg igjen, og treningen i vår har ikke vært bortkastet. MYE bedre form nå enn jeg ellers ville vært. Grunnlaget fra i vår er der. Det er derfor det går an å trene vekk 1000 kcal på en skikkelig økt. Det er på grunn av all treningen i vår at det går.

Har lagt meg på en meny med omtrent 1000 cal pr dag, og er fornøyd med det nå. Noen dager sulten, men stort sett helt ok. Buksene henger og slenger litt nå, dette går riktig vei.

 

Har satt badevekta i kjelleren, det blir fort for sterkt fokus på det. Skal ta den fram julaften morgen og se hvordan det har gått. Julepresangen til meg i år blir det vekta viser på julaften. Kanskje jeg kan strø litt juleglitter og stjerner på den også.

KOmmer til å skrive litt mindre her nå, kommer sterkt tilbake til jul.

 

Fønix[/quote']

 

1000kcal pr dag, og så har du økter med 1000 kcal trening - PASS PÅ!! Du spiser ALT for lite! kroppen kommer til å gå i streik ! Jeg har omlag 20-30 trimpoeng pr uke, og med det mener kurslederen at jeg bør ligge på rundt 2100 kcal pr dag for å ha et jevnt og godt vekttap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, trykkfeil: Jeg spiser 1600 kcal hver dag. 1000 ville vært alt for lite, ja.

 

Jeg rekkerheller ikke lange treningsøkter mer enn tre dager i uka omtrent, det tar for lang tid. De andre dagene blir det en halvtimes tur eller styrketrening, sånn som hverdagene er. Tror alltid jeg skal rekke mer enn det som går an. Men jeg er fornøyd likevel, fint å ha noen skikkelige treningsøkter når det er mulig å få det til. Det gir bra overskudd, kjenner at det er lettere å gå opp trappene på jobben og bakkene ute på tur i skogen.

 

 

Fønix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg en skikkelig egoistisk juestri. Jeg har funnet et bakeri som lager like gode kaker som dem jeg baker selv. Så nå kjøper jeg julekaker til familen. Og jeg skal ikke spise en eneste en av dem. Ikke en! Kaker er noe fett- og sukkersøl, jeg vil ikke ha det.

 

I stedet baker jeg supergorve rundstykker og scones, med gode frø og nøtter i. Mye energi, spiser ikke så mye av dem til hvert måltid, men det er så mye fiber at jeg blir mett lenge. Dette blir julefrokost og formiddagsmat for meg: Grove rundstykker med ost, pesto, valnøtter, roastbiff, løk, remulade som jeg lager av lettmajones. Sursild, tomatsild, sennepssild. Til kaffen: Supergrove rundstykker med syltetøy og litt smør.

 

Til jul skal jeg lage forskjellige slags sild og pålegg i stedet for å bake kaker. åh, så deilig å slippe alt kakstyret! Frihet!!!

 

Har noen dager med langtrening, trener vekk 1000 kcal på en skikkelig økt på 1 1/2 time, sier sykkelen min, da, laaaang dusj etterpå. Tror kanskje måleapparatet på sykkelen min er litt for snilt, men jeg bruker det, for det er det je har, og da svetter jeg unna 1000 cal på halvannen time. Det blir to eller tre sånne treningsøkter i uka. Kroppen syns at det er nok. Og det tar jo mye tid, også. Kjenner at det hjelper skikkelig, mye bedre form nå. De andre dagene blir det en halvtime med styrketrening eller en times tur ute, eller noe annet som passer. Når snøen kommer, blir det skiturer. Gleder meg! Fram med anorakk og lue og skismøring, opp på fjellet hvis det er fint vær en helg. Håper ikke det blir regn i hele vinter!

 

Jeg veier maten min rett som det er, sjekker at det ikke blir for mye, lager menyer på 1600 kcal om dagen, bruker Grete Roede som mal, men det blir hele tida mer fett og mindre karbohydrater enn anbefalt der. Det for være greit.

 

Har slutta å veie meg. Rett og slett, Jeg blir bare hekta på det, og når det går feil vei, glipper taket for meg. Sorry, men sånn er det. Alle er forskjellige, dette er mitt problem, jeg har satt hele greia på loftet, der står badevekta nå. Trenger den ikke. Kjenner at klærne blir romslige, og kan bruke mindre størrelser etter hvert nå.

 

Bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...