Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

Ja, det var vel det jeg lovet meg selv - nesten....:confused:

 

Ja, men det er tidlig morgen, frokosten er spist og kaffen venter......

 

Et problem gjenstår: Jeg har et helt bed utenfor inngangen som må rengjøres.... ja, bokstavelig talt rengjøres!!! Mesteparten av plantene må ut og jorda også da heile greia er full av skvalderkål. Jeg har tenkt å spa ut jorda og legge barkduk underst før ny jord fylles oppå det. ....og så må det innkjøpes noe vintergrønt. Da skulle det vel holde noen år før skvalderen er på plass igjen vil jeg tro....

 

Ja, som dere skjønner så sparker sirkushesten i meg i sagmuggen igjen - hviledag eller ei - jeg tror gubben har rett..... Duracell......hmmmm....artig :)

 

Her er sol i dag og fokuset i helga er mat, trim og gode rutiner. Tirsdag begynner jeg på jobb igjen og da må de gode rutinene klokkes inn. Ikke så verst å ha holdt vekten med både Roma-turen og juli-måneden med alle fristelsene og vinglassene - JEG ER FORNØYD :)

 

Hviledag? Hmmm.....i morgen er det lørdag....kan jo hvile da istedet kanskje?

 

Får sette meg ut med kaffen og tenke litt - ikke sikkert :-) blir så lenge så jeg får nyte øyeblikket!

Ha det så lenge, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble inspirert av gåingen din, så jeg fikk inn litt i underkant av en mil i går.

I dag tror jeg ikke det blir noen langtur, men helgen skal brukes godt.

Litt småsur på snikveiingen i dag tidlig (var riktig vei, men lite) , så her er det bare å trene. Er billøs i helgen, så da får det bli milslukern.

 

Deilig regnvær her i dag. Godt med en dag med normale temperaturer. Skal bli fint igjen i morgen, så litt vann fra himmelen er bare bra.

 

Skal jo være alene hjemme i en uke nå, så da tenkte jeg at Wii skal kobles opp og noen av treningsprogrammene skal testes. Kanskje gå til innkjøp av noen ekstra programmer også. Hvis det ser moro ut da............

 

Ja, ja.......... stille og rolig her på jobben, men får vel holde meg her ut dagen.

 

Ha en super helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nei, i dag skal jeg legge meg på latsiden.....og etterpå skal jeg snu meg...en latside til :) Ja, for i dag blir hviledagen!!

 

I går ble det hagejobbing og ikke no' tid for hvile nei:-) Og du verden som jeg fikk jobba; spadde opp noen gamle busker, fikk kjøpt jord og planter. For ikke å snakke om at jeg måtte legge opp igjen en murkant....hmmmm.....ble riktig bra om jeg skal si det selv. Høres vel ut som det er et helt mål jeg har fiksa på, men det er det altså ikke. Men veldig iøynefallende når det er i inngangspartiet og NÅ ble det pent.

 

Forbrukte nok bra med kaloridyr en stund da tenker jeg......når jeg tenker etter så jeg faktisk noen av dem løpe avgårde....ble vel litt vel varmt til dem :)

 

I dag skal vi kjøre litt rundt - besøke barn og barnebarn og kanskje stoppe for en kaffekopp underveis - ikke så mye å stresse over når man ligger på latsiden må vite:D

 

I dag blåser det og regner her, så i dag er det nytelsen over å være ferdig med ting en har satt seg som mål...

 

Ha en inni granskauen flotters dag jenter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ikke noe som fortjener et glis egentlig Har vært på vekta - riktignok etter frokost - men den viste en halv kilo over streken! 500 gram altså!!!!

 

Vel, det blir ikke annen veiing denne uka, så neste uke starter jeg med skikkelig mårra-veiing på mandagsmorgen som tidligere. NÅååå er det slutt på ferien og ferienytelsen - i morgen er det tilbake til jobb og magertirsdag....sånn er det med den saken!!!

 

Men jeg er sååå fornøyd med ferien og alt det jeg har fått gjort, alt det jeg har fått nytt av vått og tørt...og i det hele tatt!!! Jeg får starte på "avbetalingen" med friskt mot.

 

I dag er det trening kl. 17:00 og så er det "hverdag" fra og med i morgen - jeg lover:D

 

Ha en flotters dag jenter og en super-duper uke:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med litt norsk sommervær til deg!

 

Et halvt kilo tar vel du fort av, tenker jeg, når du kommer tilbake til hverdagsmodus. Synes ikke det er noe å være lei seg for :)

 

Jeg sliter med mange lyster om dagen, men i dag kom mannen min hjem med norske moreller til meg... Det var virkelig godt... Bedre å "skeie ut" med det enn å gå berserk på potetgull eller lignende vel :D

 

I dag ble det roastbiff med kokt brokkoli, rå løk, sur agurk og litt rømme til middag. Skikkelig sommermat på en sommerdag. Dagen startet med sol og fint, men i ettermiddag har vi virkelig hatt besøk av både Tor og Odin... :P Fikk iallefall reddet klesvaska!

 

Ha en fin uke! Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ååååååh, da var det derfor at det ble opphold da :-) Jeg skjønte ikke hvordan det kunne ha seg at regnbygen som startet i går plutselig tok pause, men nå skjønner jeg det.....og takk for det du!

 

Koselig med besøk ja, mest fordi det høres ut som det går bedre og bedre med deg. Var inne og leste litt på tråden til Ninass også; nyt deg selv og legg deg på latsiden. Hverdagen kommer tidsnok vettu :) ....og det kommer vel til å gå unna med liv og lyst tenker jeg, med ny, fin og flat mage. Skjønner av det du skriver at du er kjempefornøyd og jeg gleder meg sammen med deg!!

 

Nei, skal jo egentlig ikke klage jeg heller da - på vekta mener jeg - men kunne godt ha tenkt meg mageskinn som en oppstrammet tromme. Men med hensyn til alderen ville vel legen le seg skakk......ja, ja, noe skal en jo ha å uffe seg over:-)

 

Her har det vært svinestrimler marinert i lime og koriander-marinade i dag (som jeg har renskjært og marinert selv) med frisk salat, tomat og purreløk.

 

....jo, da, hverdagen er i gang igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Å, ja, det glemte jeg....har vært og kjøpt meg nye Salomon tursko :)

 

Så fine da - med rød såle og allting - og ganske så lett!!

 

Hva er det som ligger på bakken med to vaiende røde horn? Jo, det er Krepsedama som har falt og ligger på rygg med beina i været....tji-hi...

 

Fant ut at jeg måtte ha litt kraftigere sko, så nå kjøpte jeg lave gore-tex tursko og ikke høye fjellsko.

 

....for ei Rype..... :cool:

 

Ha en flott kveld jenter - jeg satser på Extra i kveld:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

....ikke akkurat meis da, men i alle fall ny Bergans Microlight bukse - superlett både å ha på og å pakke sammen.......vindtett, pustende og vannavstøtende. Kan ikke risikere å bære på flere gram enn man må i motbakkene :)

 

Skimter blå himmel nå....vel det er kanskje å ta litt vel sterkt i, men sola har faktisk værtfremme i dag. Ble ikke tur på meg i dag. En av naboene skulle komme å se på tarrassegulvet som vi har lagt, men de var bare innom for en rask titt, så hadde jeg visst det kunne gubben ha ordnet med damene. Men da var toget gått; jeg orket ikke å legge ut på langtur når jeg hadde skrudd av motivasjonsknappen førut....

 

Og i morgen er det trening igjen, så da blir det heller ingen tur. Ser ut som jeg må satse på lørdagen, for på fredag er det lønningspils etter jobb....må nok stille der:D

 

Nå har jeg laget meg en god kopp te - grønn te med eple og kanel...mmmmm....

Ha en deilig kveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må herme litt og gå ut å se meg om etter en turbukse. Tror jeg har fortjent det! Får ta med meg den XXL arbeidende sønnen og få litt gode tips til hva jeg skal legge til grunn for å velge riktig.

 

Tursko er jo innkjøpt. Jeg valgte også lette, lave sko som nesten ikke veier noe. Vurderer et par fjellstøvler også, men det får vi ta litt ut på høsten.

 

Nå tror jeg at leppestiften skal påføres og jeg komme meg hjemover. Er helt klar for helgen nå.

 

Kos deg masse i helgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Har inntatt morgenkaffen på terrassen i dag!!!!! og nytt synes av to ørner som svevet oppe i luften - nydelig skue!

 

Skal i bursdagsselskap i ettermiddag og feire dagen til en av svigerdøtrene. Kaffe og kaker....! Ja, har spist ett egg og en cherrytomat så langt i dag og får nok ta en enda magrere salat så vi kan forsyne oss av kakene :-)

 

Ja, nå er turbuksen prøvd i praksis og den kan virkelig anbefales! .....psssst....advarsel; det kjennes nesten ut som en ikke har bukse på seg :P

 

Nå har jeg tenkt meg ut på milturen og skikkelig få gått inn både sko og bukse. NÅ blir det to milturer og to treningsøkter hver uke og det som blir i tillegg blir bonus. Jeg må slutte å snakke høyt om ting jeg ikke kan love, så 4 dager med trim i uka er alt jeg kan love - forresten ikke så verst det da - ....hmmm....stor i kjeften og lang i beina - der har dere meg.....:)

 

Nydelig vær ute så da tar jeg på litt leppestift og stikker avgårde jeg, jenter - ser dere senere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg bare må sjekke ut disse buksene.

 

Sjekket forresten skoene mine i dag, og det er Salomon jeg har kjøpt også. Med sånn tråd man strammer, ikke knyting. Skal se vi kommer i matchende sko på Rypa.

 

900 gram ned denne uka også, så jeg flyr lavt avgårde. Er såååå happy, men jommen har jeg vært flink også.

 

Trening 4 dager i uka? Jøss, du kommer jo til å fly fra oss andre over fjellet. Jeg prøver på 3 dager i uka. Er jo ute på turer eller også, men kaller ikke det trening, det er bevegelse. :-)

Har forresten blitt overrøst av mannen med komplimenter i helgen. Han har jo vært borte en uke, og da han kom hjem så han plutselig at jeg hadde minket.

Det er såååå hyggelig med komplimenter. Jeg skal bli flinkere til å dele dem ut også. Har jo aldri skadet å slenge ut godord.

 

Ja, ja......... da får jeg vel konsentrere meg litt om jobb igjen. Snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

......fortjent glis i dag; vekta stanset på 64,7 kg og jeg er under streken....jippiiii:D

 

Svevende Ninass.....jo, det kan jeg godt forstå og 900 gram med er flott altså!!! Det er 0,9 kg det så nå skjønner jeg leppestiften (la på to strøk i dag jeg også...tji-hi)

Det er så rart med det, men en føler liksom at klikk-klakken på hælene kommer litt mer overlegent på slike dager :D

 

Ja, det er faktisk strammere på mine Salomon også....for noen ryper du....

Må vel ha med både regnbukser og andre bukser; alltid beredt - det er et uttrykk som stadig er like aktuelt vil jeg tro!

 

Og ja, det er morsomt med komplimeter, men vær du sikker at når de kommer fra mannen som har vært borte ei uke så stemmer det! Vanskelig å se fra dag til dag vettu, og kanskje en heller ikke ser etter. Når man så ses igjen ser man kanskje kjæresten med "nye øyne"....så bra sier nå jeg :-)

 

Vi får jobbe på - snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jo, så langt er jeg veldig fornøyd med meg selv denne uka; treningssenteret på tirsdag og i dag, i går gikk jeg tilsammen 16 km i sol og fint vær :cool: og på søndag gikk jeg ei mil. Tenkte å få inn en eller to turer i løpet av helga også - må jo teste regnklærne....- og hvis jeg greier det er jeg nok enda mer fornøyd....

 

I går ble det strimlet svinekjøtt (marinert i sweet chili) og brokkoli - kjempegodt!

Middagen i dag blir nok kokte, røkte svinekoteletter og moset kålrot...nam-nam :-)

 

Når som jeg er kommet meg under streken igjen, må jeg nok fortsette den gode trenden. Kan ikke ha med seg mer på tur enn strengt tatt nødvendig vettu :D og da får vi bare henge i stroppa!!

 

Ha en strålende dag jenter - jeg må fortsette med arbeidsoppgavene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Fint vær - ikke så varmt akkurat - men lett overskyet og sol :-)

 

Har derfor gått på jobben i dag - 7 km....d055.gif

Har også tenkt å gå hjem også om været holder seg. Tok ikke med ekstra regntøy, så derfor må jeg bli hentet hvis regnet inntar byen......

I lunsjen kommer gubben med matboksen og vi skal gå å forhåndsstemme - godt med alt som er unnagjort.

 

I dag blir det biff og stekegrønnsaker til middag. Magert og godt. Spørs om det kanskje kan bli et glass rødvin :D

Denne uka tegner godt dere; tror jeg kan komme til å samle meg rekordmange trimpoeng....ja, egen rekord da...

 

Håper høsten kan bli sånn som i dag :cool: Alt er så mye enklere og lettere når været er bra!

 

Ha en flott dag dere andre også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ny uke og nye muligheter......det går så og si på skinner om dagen. Jeg må være PÅ med maten hele tiden da gubben har et større prosjekt enn meg. Han har tatt av 27 kilo og har "bare" 23 igjen :-)

Men det er egentlig mest for min egen deg da; jeg må ha råvarene til stede. Hvis jeg må innom butikken og handle hver dag, bruker jeg mye ekstra tid og valgene blir nok også mer lettvinte. Nei, det skal nøye planlegges for å få tid til trening og turer vettu:D

 

Jeg selv? Jo, streken holdes og jeg er vel egentlig veldig stolt av meg selv :D ....jeSSS

 

Har vært ute og handlet inn mat - grønnsaker og litt middag. Greitt med litt ferskvare også innimellom det jeg tar fra frysen. Blomkål og nykål blir nok denne ukas melodi pluss kålrot og brokkoli. Har skal det tyyyynes med grønnsakene og det blir nok masse deilig mos til middagen denne uka.

 

Men i morgen blir det fisk!!! Stekt laks med agurksalat? ....ja, det tror jeg:D

 

Mandagens treningsøkt er over og jeg nyter min kaffe og følger spent med på siste sekundene av fotballkampen på TV - Molde-Lillestrøm - og det ble seier!!!!

 

Alt i alt en grei start på uka denne mandagen og i morgen satser jeg på langtur igjen.

 

Snakkes jentes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Nei, her var det ikke mange som har ringt på døra....så jeg får sette meg ned med kaffekoppen selv da......

 

Jeg nevnte tidligere at forrige uke hadde jeg personlig rekord når det gjald trening, men jeg sa ingen ting om hvor mye. Jeg hadde 16,3 trimpoeng og det kan jeg ikke huske å ha oppnådd tidligere......må skryte selv når jeg ikke har hele byen å lite på....Hurra for meg :)

 

I dag tok jeg langturen og tok med meg ei venninne på halvveien. Vi har gått sammen før også og har blitt enige om å plotte inn tirsdagen som turdag....da har jeg 3 faste avtaledager pr. uke i boks. Det hjelper vel på skulle jeg tro:-)

 

I morgen har jeg noen små planer om å gå på jobb og bli hentet ved arbeidsdagens slutt og bli kjørt hjem. Får se an været tror jeg?

 

Fornøyd med dagen jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Gikk til jobb i dag som planlagt, men gubben hentet meg og jeg var med han på handel. Han måtte ha ny bukse og så ble det skjorte og slips i tillegg.

Denne uka har jeg samlet 7,7 poeng så langt. Dette blir en eplekjekk høst...her modnes eplene jevnt og trutt nå :)

 

I morgen er det tid for treningsøkt igjen. Fredag blir det ikke noe tur; da har jeg bestilt frisørtime. Skal i 60-årsdag på lørdag så det er best å freshe seg opp litt.

 

Spørs om det kan bli en tur på lørdag formiddag? Får prøve å få til det....er liksom litt gira for tiden. Vår og høst er nok de beste årstidene for tur og trening for mitt vedkommende ser det ut til......ikke gæernt det :o

 

Men nå skal jeg nyte et glass rødvin - ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da er 2. treningsøkta på studio ferdig for denne uka og jeg har samlet 9,8 TP. Blir nok over 10 denne uka, men rekker nok ikke opp mot forrige uke nei:-)

 

Har nå pillet reker og marinert de til en ukes salat.....livet er herlig! Ikke verst det når trening og rekepilling er livets glede :o

 

Det ble et lite glass rødvin i kveld - må trene litt til helga :)

 

Men nå er det snart senga - er litt klein i halsen - burde nok heller tatt en gammel dansk tenker jeg, men det får vente til i morgen kveld. Kanskje det gir seg til i morgen.....

 

Snart helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det nærmer seg nå :) .....fikk konvolutt i posten med infohefte og startnummer....jøje meg - dette blir heftig moro - eller:D

Og rypebankett med Lisa Tønne!! Litt ekstra trimming av lattermusklene også kanskje.....tar det som det kommer!!

 

Sov til nesten 12.00 i dag!!! Det er lenge siden sist jeg gjorde det og enda var vi hjemme ved to-tiden etter 60-årslaget....makan!

 

Vet ikke når det blir lunsj og middag i dag - etter vanlig rutine mellom måltidene blir vel ikke middagen før ved sengetid...:-)

 

Tror ikke det blir noen tur på beina i dag. Er sååå forkjølt og det regner og er svært vått. Håper det ser bedre ut på Rypedagen!

 

Ha en fortreffelig (og atskillig tørrere...) søndag jenter:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ble sittende og lese litt ekstra på det jeg fikk fra Trysilrypa...og hva ser jeg?

 

Jo, vi får selvfølgelig startnummer (mitt er 471) og videre står det....:Startlistene der du sjekker starttiden din, legger vi ut på trysilrypa.no i uke 36. Starttiden? :confused: Så vi får ikke starte sammen nei...?

 

Etter en stund fikk jeg nesten hysterisk latteranfall, og det har ikke gitt seg enda :-) Milde Moses.....håper alle får trøstepremie..hihihihohoho

 

Tror jeg må ha på meg plakat: Jeg reiser IKKE alene! ...hihihohohoho

 

Har gått en litt mindre tur i dag på 7-8 km i stedet for treningsøkt i dag. Kjente jeg var litt tung i pusten, så forkjølelsen kjennes i kroppen.

 

Blomkålpurè og stekte svinestrimler til middag i dag og en yoghurt vanilje med blåbær til dessert.

 

Nå er det kaffekos - en trivelig mandag til dere alle:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Jeg fikk min infopakke i posten idag og skal lese nå etterpå.

 

Skal vi liksom gå aleine i 13 km og nyte naturen og tilfeldige ryper...

Nei dette må det gå an å ordne.

Du får bare vente borti svingen på meg, så finner vi Nina:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, det sier jeg også .....det får da være grenser for hva man skal ta inn av naturnytelser...

 

Jeg har allerede begynt å trene på en passende ventestilling hvis det blir jeg som starter først....greitt å være forberedt på det meste..hihihihohoh....

 

Jo, du finner meg heeeelt sikkert i svingen :) .....helt sikkert :o

Klart vi ordner opp!!! Vi er jo Ryper anno 2011 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

...aldri sur! Vel, vel, men det hjelper godt på vei både mot det ene og andre:-)

 

Gikk halvannen time og vi gikk ganske raskt så det ble nok i underkant av ei mil. Så langt denne uka har jeg faktisk samlet meg opp 5,4 TP...ja, det er jeg fornøyd med:D

 

Har hatt stekt kylling med blomkålblanding til middag i dag. Smaksatte det litt med ravigottesaus på tallerkenen og det smakte godt. Jeg er faktisk ganske så fornøyd om dagen merker jeg, er faktisk lett å glede :-) og det er en kjempegod følelse!!

 

Ja, det glemte jeg - vekta viste 64,8 denne uka, og er skrevet inn i "boka". Det var ikke lett å få bukt med den ekstra kiloen jeg tenkte å skulle ha bort så jeg hadde litt mer å gå på, men det er vel ikke store sjansene for det når man liksom skal leve det gode liv ved siden av. Det går ikke helt "i hopes" med rødvin og sus og dus og forvente nedgang!! I beste fall da så er man optimist :D

 

Ha enfortreffelig aften - med vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

I dag har jeg gått til og fra jobben og det har blitt 14 km + og jeg passerte nå 10 TP denne uka - ikke verst av ei gammal Røy....nei, mente Rype :-)

 

Og det ble sein middag i dag med ikke desto mindre smakte det godt. Ja, for vi hadde røkt svinekjøtt med kålrotstappe ...mmmmm.....spiste nesten for mye, men det var sååå godt.

 

I morgen er det treningsøkt igjen så det blir bil til jobben da ja. Får nok bli en tur eller to i løpet av helga.

Må holde formen fram mot neste helg.....så vi holder koken...... d055.gifd055.gifd055.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...