Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest krepsedama

.....ja, da er det over et halvt år siden jeg flyttet hit inn og fikk min egen HV-tråd:-)

 

Vekten har jeg holdt så jeg har vært tro mot La Linea:D

 

Jeg er ganske stolt av meg selv - første sommerferien eller sommermånedene totalt sett - har gått over all forventning, men det er et annet innhold i det jeg putter i meg og det må det være. Jeg innser det nå.

 

Ikke plass til "ingenting-mat" som sjokolade og annen godis i mengder og fråtsing i snacks er også "ute".

 

a035.gif Vin derimot er faktisk en nytelse også i et "holdvektenliv" - mat og vin i skjønn forening er og bør fortsatt være en nytelse og vil for alltid være et høydepunkt i resten av mitt liv.

 

Jo, jeg møter høsten i godlune....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med seksmånederen- du har gjort en formidabel jobb! Dette klarer du også i fortsettelsen, for du har knekt koden ifht til hva du kan unne deg og hva du bør styre unna. Supert!! :D

 

Nå nærmer det seg Trysilrypa for dere jenter! Å som jeg skulle ønske jeg kunne være med dere...tenk så spennende det blir å møtes i virkeligheten! Det kommer til å bli superbra, det er jeg sikker på....jeg skal tenke masse på dere, der jeg ligger under palmene.

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Tusen takk :-)eia! Uten dere her inne vet jeg jammen ikke.......dere har vært til større hjelp enn jeg kunne forestille meg...så takk igjen til deg og alle andre go'jentene "mine" :D

 

En vakker dag må vi treffes alle sammen både Rypene og dere som ikke blir med i denne omgang - jeg er sikker på at det ville vært en flott bukett - seks jenter - tror du ikke?

 

12,6 TP så langt denne uka - satisfied :-) Har tanker om å prøve meg på sopptur i helga....aldri gjort det før så jeg er grønn...d e fa'li' d....får kanskje snakke med "kjentfolk"

 

Nå er det snart senga - og i morgen er det helg - natta alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med jubileet. Du er til inspirasjon for oss alle. Ikke bare har du rast ned i rekordfart da det virkelig løsnet, men har klart deg superbra på etterpå også.

 

Bøyer meg i støvet.

 

Glemmer å komme innom trådene her i Hold Vekten. Dere som holder til her inne er liksom i en litt annen klasse enn vi som strever oss mot målet. Dere er stjernene alle vi andre prøver å etterligne. Men vi kommer etter og når nok stjernestatus etterhvert.

 

Om en ukes tid nå så plukker jeg deg opp, og avgårde til Trysil vi drar. Det kommer til å bli så bra. Vurderer å gå på polet å spørre om de har lavkalorivin :-)

 

Nå må jeg svinge innom Soleia også, men jeg er inne i ekslusivtrådene. Hun reiser vel snart, så jeg må innom med en feriehilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, jeg regner jo med det kan bli stjerneklart her i løpet av vinteren...:D Det hadde vært fett vettu......Ikke sååååå langt igjen så det er bare å starte forberedelsene...!!

 

Lavkalorivin? Jeg kan kjøpe vin jeg til oss, men det blir nok en italiensk rødvin og jeg tror den nesten er uten kalorier...det kjennes nesten slik ut etter et glass eller tre:D

 

Ja om en uke er vi på fjellet - fin leilighet ja! Hvordan blir det med mat? Spiser vi på hotellet eller blir det så vi handler med oss noe?

 

Nei, nå er det kvelden her. Har sittet ute i kveld også!

 

Apropos Trysil - det så lagelig ut på storm.no - tror jeg liker den bedre enn yr.no:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Snart pakket ferdig og klart for avreise på onsdag morgen:D

 

3500 jenter på Trysilfjellet......det snakker jeg om en skikkelig Rypeflokk.....og jeg er en av dem!!!

 

Først marsj - så er det hvilestun'

med noe å drikke på After Run.

 

Etter middagen kan vi stønne

gråte og le med Lisa Tønne

 

Dette blir kjempekjekt rett og slett

Tre GR-ryper på Rypebankett!

 

Ja, da er det tid for lunsj og deilig rekesalat......og etterpå kanskje en tur...og en lur :D

 

Ha en flott søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Siste dag på jobb denne uka - nå er det ferie resten av uka og jeg er ikke hjemme og tar derfor ferie fra tråden til mandag :-)

 

Nå er det pakking som gjelder - må få på plass det siste i kofferten - vel siste og siste - det er vel alt ettersom...

 

Drikkeflasker og New Energi er med .....og litt til.....

 

...og til mandagen kan vi skikkelig kalle oss for Trysilryper -

 

Ninass, Julianna og meg :):D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Knall helg med knall vær og knall jenter.....:P

 

Kjempefin helg på Trysilfjellet med Ninass og Julianna!! Det er jentene sine det:D

 

Kjempefin tur den 13 km turmarsjen på Trysilrypa. Vi pauset med medbragt energi i sekken og beltetspennen....og hadde det kort sagt kjempehyggelig!!

 

...og TAKK FOR DET jenter:D:D

 

Har ikke veiet meg etter helga......ikke støl etter turen og beina funker som bare det....kjenner meg bare sååååå slank..hihihi...!! Tror jeg tar et lite glass rødvin....

 

Har vært trøtt i går og i dag, men været er trykkende. I dag har jeg gått en tur med en venninne....tror jeg fortsatt var trang i brystet. Må kanskje ta en tur til doktormannen hvis det ikke gir seg denne uka.

 

Ha en flott kveld - storeklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper brystet fort blir bedre. Den hosten din var litt faretruende. Jeg er bare glad for at den ikke ødela turen. For det gjorde den IKKE.

Jeg kommer til å leve lenge på den turen. Så mye moro kilt inn på en liten helg, er det ikke så ofte jeg har i alle fall.

 

Vekta mi var 100 gram opp, så jeg er sikker på at dansingen på bordet lørdag kveld forbrant alle alkoholkaloriene :-)

 

Tusen takk for en fantastisk helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så er torsdagen over....!! Var halvveis tenkt å holde meg hjemme fra jobb i dag, men greidde jeg det? Nei!

Og nå har vi vært ute og spist - jeg spiste pizza (litt for mye kjenner jeg) men det var egentlig veldig godt - nesten Italia-følelse :(

 

I helga som kommer skal jeg på konfirmantjubileum; merkelige greier det der! Hva er det som er sånn stas med det da? Gudstjeneste på søndag og middag etterpå? På en søndag!!!! Vel, ja, jo, jeg har meldt meg på - selvfølgelig har jeg det. Men jeg vet ikke riktig ......jo, det blir sikkert hyggelig. Men vin blir det sikkert ikke til maten :P ....så da sparer jeg den til senere!

 

Treningen tror jeg bør vente til over helgen - må se til å holde legemet mest mulig i ro så blir jeg nok fortere bra.

 

Nå er det tid for hvile.....og kaffe! Hei sveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Høsten er så definitivt kommet, løvet begynner å finne høstfargene sine og inne er det tid for å tenne lys - koselig tid :-)

 

Jeg har tatt fram de rognebærfargede panelgardinene og hengt opp en høyde ved siden av de hvite, puter og løper på bordet i samme farge er også på plass. Nye kubbelys og et deilig pledd er nyinnkjøpt så nå er det høststemning her inne. Lysene er tent og deilig kaffe i koppen.......for en nytelse!!

 

Og kroppen er i vigør; vekta holder stand og jeg er faktisk fornøyd. Med unntak av at forkjølelsen eller tettheten i halsen ikke vil gi slipp, så i morgen er det tur til doktormannen. Fire uker med litt tett hals er nok, men en får vel være fornøyd så lenge en ikke er tett i pappen:D

 

Helgas konfirmantjubilem gikk kjempefint - været ute ved Hustadvika var flott; havblikk og vindstille og vi avsluttet faktisk utendørs i går. Jeg spiste bacalao på lørdagskvelden og i går var det buffet....men man blir hva man spiser, så jeg forsynte med flere ganger, men bare med littebitte på hver tallerken.

Følte meg bærre lækker i det sorte smalskjørtet eller kanskje lettere snasen - alt ettersom - deilig følelse i grunnen:D

 

Nå skal jeg fortsette å nyte kaffen......

 

.......ha en strålende uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det om å gjøre å få det beste ut av årstiden; stearinlys, peis gode gryteretter, turer i regnvær i godt regntøy, gode bøker.... prøvde noe av det i helgen, og det er jo ikke så verst med høst. men fytti som det regner:-)

 

God bedring Krepsus; håper legen finner ut av det slik at du blir kvitt den vonde halsen:-)

 

 

Du var sikkert kjempesnasen i helgens selskap; kan levende forestille meg det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Vekta holder seg stabil og streken er intakt.... Ikke noe særlig spennende lesing, men desto kjekkere hverdag for meg :) Enn så lenge har dette gått utrolig greitt og ingen ting er bedre enn det. Men selvfølgelig tenker jeg på hva jeg spiser!! Det må jeg, for jeg tror det går lang tid før dette går helt av seg selv....hvis det noen gang gjør det da???? Men det er ikke mange forsakelsene egentlig - bare andre valg - og de kan jeg så absoluttttt leve med :(

 

Og nå er jeg installert i godstolen og medisiner er inntatt for i dag. Resten av uka skal jeg holde meg i ro og innendørs så medisinene får de beste forhold for å kurere trasige luftveier.....doktors order!!

Så i morgen blir det kaffekopp og God Morgen Norge og skikkelig "gå-sakte"-aksjon....heeeleee dagen!!

 

Skal kose meg litt med den bærbare og sjekke litt musicals og sånn i London. Jentetur (3 jenter) den 1. november - det er ikke mer enn 6 uker til avreise, og vi må skaffe billetter til en musical så vi har den i boks før vi drar. Drar på en tirsdag - er fremme midt på dagen og drar fra London søndag middag - lang og fint opphold. Kjekt å ha noe å se fram til - og....det blir nok noen par sko med hjem....:P

 

Jeg tror jeg skal brygge meg en kopp te - ha en flott kveld de av dere som sikker innom...og alle andre også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da er jeg (allerede!!!) nyvasket, nyveiet, medisinert....og sitter i godstolen med kaffe og egg etter en hel og god natts søvn uten hoste!!!

 

Vekta var strålende, jeg er optimist både på helse og velvære og er altså hjemme fra jobben......fordi jeg fortjener det :P Nå skal jeg bli bra i halsen og brystet før jeg innfinner meg til jobben. Turer ute i det fri får fint vente; her er det inneliv og ro som gjelder.

 

Men jeg er i alle fall "friskmeldt" i forhold til hvorfor jeg er her inne på GR, og det setter jo ikke akkurat humøret og psyken ut av spill :-)

 

Jeg anbefaler dere som titter innom tråden her til å satse skikkelig slik at dere kommer til målet dere har satt dere.

Selv om det ikke nødvendigvis går helt av seg selv å holde vekten (bare nesten) har vi alle lært så mye når vi har stavret oss frem til målet at vi kan sååå masse om kosthold at vi helt og holdent er i stand til å holde vekten videre.....

....og hvem vil ikke det?

 

Har vi greidd å komme til målet og funnet "vår" vekt, beviser det at vi har noen svært viktige egenskaper. Vi har en god porsjon stahet, vilje, er kunnskapsrike på kosthold, treningsvillige (og greier det!), sosiale, oppmuntrende, medfølende og vi kjenner vel bedre enn andre alle faser av hvordan psyke og kropp henger sammen.

 

Med alle disse egenskapene intakt vil vi helt sikkert kunne greie oss på veien videre, men det er EN egenskap som absolutt ikke kan forlate det gode selskap og det er VILJEN!

 

Viljen er et absolutt for at vi skal greie å holde den gode linjen videre. For de aller fleste av oss må vi "ville" det nye kostholdet og leve etter det. Men når vi tenker oss om: Er det så mange forsakelser egentlig? Og er ikke livet så mye lettere på så mange vis at det absolutt er verdt å holde seg unna det som gjør at vi blir litt tyngre på labben og orker mindre - både for for oss selv, men også for barn, familie, venner......ja i det hele tatt?

 

.....hmmmm....så det var i det hjørnet jeg var i dag ja? Gurimalla, jeg kjenner at livet er enda bedre enn jeg trodde :(

 

Skynd dere inn her da! Her er veldig god plass her inne på HV og jeg kan love dere at "været" her inne er ypperlig; det er lett å gå med solskinn i sinnet dere :-)

 

Jeg melder meg som frivillig i komiteen som ønsker velkommen!!

 

Stå på jenter ....og gutter.... belønningen når en har kommet til målet er nyyyydelig.

Ha en flott dag og uke og måtte dere alle holde dere friske i den nydelige høsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, og jøss. Rene poeten på morgenen!

 

Men det er så sant alt du sier fru Kreps. Viljen............. jeg vil jeg vil, men får det ikke til? Nei, den tror vi ikke på lenger. Vil man, så må man bare ville nok. Man kan ikke få i pose og sekk. Noe må forsakes for at målet skal nås, og det må man være villig til å gjøre.

 

Jeg gikk til jobb i dag og på veien nedover fikk jeg følge med en nabodame. Hun slanket seg ganske mye i fjor høst, men har fått på det meste igjen de siste månedene. Datteren hennes skal skilles og det er jo aldri hyggelig, så moren (nabodamen) tar det inn over seg, bekymrer seg og trøstespiser.

Men på mandag hadde hun ikke funnet noe å ha på seg som hun syntes satt fint. Hun tok da av seg alle klærne, stilte seg foran speilet og gransket seg selv. Vil jeg være sånn? Hjelper det datteren min at jeg blir feitere og feitere? Hvor blir det av overskuddet og ståpåviljen min når jeg ikke liker det jeg ser i speilet?

Så hun satte strek!

Tok alle de klærne hun ikke syntes hun kunne bruke lenger. Hang dem i et skap og fikk på seg treningstøy. Ut på tur. Klærne skal få komme ut igjen etterhvert som vekten tilsier det.

Da jeg gikk på jobb hadde hun allerede ( hun er hjemmeværende) syklet 30 minutter på trimsykkelen, bakt lavkarbobrød og var nå på sin første fettmarsj for dagen.

 

Så det å finne viljen er alfa-omega tror jeg. Er man villig til å gjøre det som trengs? Man kan ikke trøstespise og samtidig ville gå ned i vekt. Noe må man kunne eller i alle fall bytte ut med andre valg.

 

Jeg vil.................... og jeg jobber med viljen min for å ville ennå et litt hakk mer. For nå er det slutt. Jeg vil flytte! Jeg vil ta med meg alle vennene mine på 10-20 forumet og flytte hit.

 

Så............. i dag er første dag, i en rekke av første dager, hvor målet er nærmere enn noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Endelig.....godt du har flytteplanene klare Ninass, for det kan da ikke være lenge igjen til du er klar for det :-) ...og bare prøv å få med deg flere for her er det plass nok!

Har inntrykk av at i den grad det er flere som når målet så skal de fleste greie seg selv, men det er faktisk kjempelurt å henge med inne på trådene fortsatt, for da forplikter en seg videre. Jeg vet hva jeg snakker om...I've been there! Og kom jeg tilbake? Jess!! Men det var bra også da for ellers hadde jeg ikke fått truffet dere :)

 

Jo, av og til må man bare gå i tenkeboksen Julianna, og i går var så absolutt dagen for det.....egentlig ganske ok å stoppe opp og tenke litt gjennom saker og ting......også kalt livet :)

 

Ja, for er en fornøyd så er det jo all verdens grunn til å tenke gjennom hva som gjør det, for så å kunne fortsette i samme gode ånden. Hvis en ikke er fornøyd med tingenes tilstand, er det desto enda viktigere å bringe fram i lyset hva det skyldes og så gjøre noe med det......nemlig!

 

Koselig med besøk av dere jenter.....jeg skal koke på en kaffekopp neste gang så kan vi slarve i vei. Men det blir ikke sjokolade til kaffen...og heller ikke is! Har ikke funnet ut noe veldig lurt til det bruket. Og bare "litt" funker ikke for meg, for er det mer så går det inn samme veien som første biten. Nei, her er det absolutt avholdenhet som gjelder på den fronten.

 

Holder meg hjemme og innendørs også i dag. Fikk mail fra avdelingslederdama i dag om at det var bare å ta laaaanghelg og sørge for å bli skikkelig restituert så det har jeg tenkt å gjøre.

Har ryddet ut av noen skap på det ene badet. Nå kan rørleggermannen komme og demontere kraner - her blir det helt nytt lite bad til jul - med nytt og fint badekar :)

 

Det er lov å være blid......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

.....koselig med skikkelig regnvær ute når det er varmt og godt inne......garantert høst! og selv er jeg i skikkelig mat-høst-fokus :)

 

Har meldt meg inn i soppklubben, men fikk ikke med meg at det startet soppkurs forrige tirsdag - var jo i Oslo og Trysil forrige uke!! Men det kommer senere år og dessuten har de mye god sopp i butikken:-) Tenkte å plukke rognebær, men da jeg sjekket fant jeg ut at jeg har rognebærgele over vinteren.

 

Villbringebærlikøren og solbærlikøren må nok stå en stund til, men snart er det tid for siling og ferdigstilling. Porseschnapsen er ferdig og prøvesmakingen er foretatt både en og flere ganger - på Trysilfjellet smakte den særlig godt - det er schnaps som egner seg i fjellet ja...:)

 

Og ellers er jeg i skikkelig forberedelsesfase for mat som jeg "må ha" i matbod og kjøleskap. Jeg har sånt å gjøre når jeg bare sitter inne......jeg komponerer handleliste og gubben utfører oppdraget!

 

Full fokus på de gode vanene - og jeg kan love dere: DET HJELPER!!

 

Merkelig så mye energi det gir når vekten spiller på lag - kjempegod følelse!

 

....og man blir litt rakere i ryggen....men det går med litt ekstra leppestift...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, da er gubben sendt på handel og jeg sitter her med nytrukket kaffe.....mmmmm :-)

 

Har brukt dagene hjemme til myyyye tankearbeid av maaaange slag!!! Har bestemt meg for å la to kilo til å forsvinne slik at jeg har et slakke på 63-65 og ikke bare under streken liksom. Jeg vil gjerne ligge på 63 og noe slik at jeg slipper å snike meg under La Linea med knapp margin. Kjenner at jeg vil prøve så ønsk meg lykke til:D

 

Søndag kommer de to eldste barna og barnebarn - store og små (vet ikke hvor mange som kommer enda). Eldste barnebarnet er hjemme på høstferie fra Oslo og hun ønsket seg potetball til middag. Da blir det sånn - med kålrot, gulrot, røkt svinekjøtt, pølser og stekt bacon til.

Så da er søndagsmiddagen i boks - det blir garantert røkt svinekjøtt og kålrot på meg og gubben!

 

Det er jammen mye en kan få gjort når en er hjemme på grunn av en skarve luftveisinfeksjon :-) Jeg ringte rørleggerfirmaet i dag kl. 09:00 og nå er badet strippet!!!!!!! Han tok med seg både badekar og baderomsinnredning og tilbake står et strippet rom......fytti grisen.....det gikk raskt!!! Jo, så lenge en greier å holde telefonrøret og å skrive handlelister så setter en både rørleggermenn og ektemenn i sving! Det er effektivt dere!

 

Ser for meg at jeg sparte mye møye og uker med jobbing.....nå gjelder det bare å huke sønn og svigersønn for litt jobb med montering av baderomsplater og vips så skulle vel badet være ferdig :) .....eller no' sånt....

 

....og så var det tid for hvile - også for hodet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Frokosten er inntatt - egg og banan - medisinen er unnagjort og kaffen er på vei ned....perfekt lørdag morgen! Så i dag ble morgenstæsjen tatt på annet bad - så koselig da! At jeg ikke har installert meg der før skjønner jeg ikke, det er jo både større og flottere :-)

 

Middagen er planlagt; her blir det wok i dag med svinestrimler og wokgrønnsaker og valgfri smakstilsetning både med hensyn til smak og mengde. Jeg liker litt sterkere mat enn gubben så slik fikser vi den biffen. Det blir jo bare det samme som å velge dressing på salat og det er jo aldri noe problem - er det vel?

Og i morgen er det som sagt klart - da blir det potetball med fullt tilbehør - og alle kommer!!

Barn, barnebarn og kjærester - fjorten personer totalt!!!!

 

Men i dag er d-dagen! Ja, for nå har gubben fått det for seg at han skal være med å bestemme litt: Han mener vi må ha lys i taket på lillebadet som skal fikses....og jeg som tenkte dette skulle gå skikkelig fort...? Og dette måtte vi bestemme i dag mente han. Jeg tror han er stemt for å legge nytt tak og installere spotter i taket med dimming......fint det da, men det tar jo litt tid. Vel, vel....men det blir så absolutt flott da :)

....og så deilig når jeg ligger i badekaret og nyyyyter......

 

Se så, da har jeg visst greidd å bestemme meg gitt...gubben vinner dette slaget og jeg var visst ikke det spor vanskelig å overtale denne gangen - det hjelper å snakke med dere her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hos deg er det liv Krepsus!

14 til bords blir stas kan jeg tenke meg

Men det blir vel litt avslapning og medisin for luftveiene også:-).

 

Så du skal ta unna litt flere kilo, ja du kan jo dette bedre enn de fleste. Du har helt rett, man må være bestemt og ikke kompromisse når man slanker seg. Uten stålkontroll kan man bare ikke forvente verken å gå ned eller å holde vekten.

 

Her blir det besøk i kveld, gjør det enkelt med pizza og salat. Liker å gjøre det enkelt på lørdager. Imorgen blir det mer "fin" mat med kalvestek med gode høstgrønnsaker til. Forrige søndag var det lammegryte så det er sesongens råvarer som gjelder for søndagsmiddagen her i huset.

 

Nå er det trenin, får se om det blir løping på meg idag. Bestemmer meg når jeg kommer i treningssalen.

 

Kos deg:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ikke mye tegn til videre nedgang her enda nei.....!! Da kan jeg berette at det ikke brenner særlig mange kalorier om hodet jobber på høygir med både det ene og det andre....men får ta det igjen senere!

.....søren og....sto til og med over et tilbud fra gode gubben min om et glass rødvin....

 

Vel, så langt i dag har jeg sendt ut invitasjoner til venner for feiring av gubbens bursdag som er lørdag om 14 dager. Menyen ble bestemt i går kveld og det skal serveres delikatesser fra vann og sjø!! "Fruen fra havet" skal selv stå for tilberedningen - koooooser seg allerede med planleggingen:D

 

Her må skrelling av potet og grønnsaker til dagens måltid straks begynne slik at alt er ferdig i god tid - på meg selv blir det kjøtt og kålrot med ørlite bacon til - for smakens skyld - fordi jeg fortjener det :-)

 

Hvis jeg er riktig flink i dag så......nei, det er langt fra sikkert.....

 

En riktig-fin-høstlig-søndag til dere som stikker innom her...og alle andre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig full fart her, ja. Om enn mest i hodet, men de sier jo at konsentrasjon brenner kalorier også. :-)

 

Full fart hos meg også, men med helt andre gjøremål enn hos deg. Har tømt et rom for ALT, så eldstemann og samboer kan flytte inn for drøye to måneder. Det kreerer unektelig litt rot på andre rom i huset, men prøver å få det levelig for alle.

 

Vekta var grei i dag tidlig, men jeg skjønner ikke at det kan stemme, så jeg avventer jubelen litt. Har ikke dårlig samvittighet, men kan ikke skjønne at jeg har fortjent en drøy kilo ned.

 

Helsa er grei ( se min tråd ) så kuren pillekuren har så langt ikke vært hard. Så får vi bare krysse fingrene og håpe på at det holder seg greit når jeg avslutter om 3 dager også.

 

I dag tror jeg det blir laks og stekte poteter/grønnsaker. Eller noe lignende. Vet jo ikke helt hvor mange vi blir til middag ennå. Vi har jo doblet innbyggertallet i leiligheten, men ikke fått samkjørt rutiner foreløpig.

 

Ha en super uke videre. Er forresten luftveiene mer samarbeidsvillige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Kan ikke melde om noe særlig krymping denne uka; resultatet ble 64,8 og det er vel for stillstand å regne......

...og vi som skal i krabbelag til venner på lørdag :) ....bite negler....knask..knask....

Ser faktisk fram til å se 63-tallet - tror det vil passe utmerket - men ikke sikkert kroppen syns det samme siden den har vært veldig samarbeidsvillig med La Linea på 65.... Vel en må jo bare prøve seg fram! Den som intet våger - intet vinner. Jeg er jo egentlig i mål, så dette er bare en prøve på hva som passer meg best.

 

I morgen er siste pille-dagen for mitt vedkommende og det skal bli godt. Jeg har reagert på disse med kvalme - ikke særlig behagelig, men enda mindre behagelig å gå med luftveisproblemer, så da så :-)

Får håpe det også går fint med deg når du er ferdig med kuren Ninass!! Og så flott resultat på vektaaaA!! KUUUULT :)

 

Her ble det rester fra søndag: kokte kålrot- og gulrotbiter som ble varmet opp og moset og røkt svinekjøtt til gubben og 1 kjøttpølse til meg....og begge ble mette og gode.

 

....ha en fin kveld jenter - nå er det tea-time her hos oss.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest krepsedama

Jeg er still goin' ..... og gu' så fort det gåååår! Har ikke vært inne her på en evighet, men alt er heeeelt fint ;)

 

I går feiret vi gubbens bursdag og min datter og svigersønn er nå nettopp dratt. Fikk god hjelp med oppvasken d....thanks :-) .....og nå er det klart for mors avslapning - god søndag asså!!!

 

....får kanskje satse på Skal vi danse på TV2 i dag - D skulle passe på en dag som denne...

 

Serverte mat fra vann og sjø på tapasmåten igår - rakfisk, krabbe, chiliscampi, kamskjell, gravet og røkt laks, marinerte reker og masse tilbehør av sauser og salat/brød. Til dessert hadde vi "artig-dessert".....Hva det er? Jo det er frukt eller bær som har ligget i sprit og gitt fra seg smak til nydelig likør og som jeg har lagt i sukkerlake ......mmmmm. I går var det plommene sin tur - de ble servert med pisket krem og - ja riktig - plommelikør valnøttstrø.

 

Ja, vel, men hva har dette med vekt og GR å gjøre? Tja - det heter selskap, men all maten er egentlig veldig sunn - her er det mengdene som gjelder. Man spiser litt av alt, men selvfølgelig - det gjelder å gjøre nettopp det og ikke mer.

 

Veldig fornøyd med tingenes tilstand og nå er det tid for søndagskos - ha en kjempefin søndag de av dere som titter innom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...