Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker deg en super helg, Krepsedama! :P Håper stormen har gitt seg. Nå er det fredagskos, og ingen sigaretter! Litt popcorn til rødvinsglasset! Litt kos fortjener vi vel? :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

Mandag :huh:

 

Ja, så var den helga over og en arbeidsdag også - ja, ja! Men jeg har vært på treningssenteret i dag. Ikke såååå veldig mye å skryte av da, men det kan i sannhet kalles en myk start :lol: Det var i alle fall godt å ha startet opp og på torsdag er det på'an igjen.....

 

Ja, og etterpå var jeg på salg!!! Kjøpte meg ny vinterjakke med hette og den ble sort - så rart :rolleyes: Vel, har hatt en rød dunjakke - 3/4 lang den også - som jeg fikk i fjor til jul, og den har vært kjempegod. Men nå kjente jeg for noe annet enn rødt og da ble det sort.

Kjøpte meg en litt mer vårlig jakke (fra Staff) skikkelig tøff, og det var heeelt tilfeldig at også den ble sort. Men, og det er et viktig men, og det er at jeg er veldig flink å bruke andre farger på tilbehøret og da er jeg vel tilgitt - eller?

 

Middagen ble derfor litt sen i dag da, men kommer sent kommer godt. Det ble røkte koteletter og kålrotstappe....nam-nam... :P

 

Nå er det kaffetid - jøss så kaffetørst jeg ble!!

 

Ha en fortreffelig kveld jenter - Klem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag :huh:

 

Ja, så var den helga over og en arbeidsdag også - ja, ja! Men jeg har vært på treningssenteret i dag. Ikke såååå veldig mye å skryte av da, men det kan i sannhet kalles en myk start :lol: Det var i alle fall godt å ha startet opp og på torsdag er det på'an igjen.....

 

Ja, og etterpå var jeg på salg!!! Kjøpte meg ny vinterjakke med hette og den ble sort - så rart :rolleyes: Vel, har hatt en rød dunjakke - 3/4 lang den også - som jeg fikk i fjor til jul, og den har vært kjempegod. Men nå kjente jeg for noe annet enn rødt og da ble det sort.

Kjøpte meg en litt mer vårlig jakke (fra Staff) skikkelig tøff, og det var heeelt tilfeldig at også den ble sort. Men, og det er et viktig men, og det er at jeg er veldig flink å bruke andre farger på tilbehøret og da er jeg vel tilgitt - eller?

 

Middagen ble derfor litt sen i dag da, men kommer sent kommer godt. Det ble røkte koteletter og kålrotstappe....nam-nam... :P

 

Nå er det kaffetid - jøss så kaffetørst jeg ble!!

 

Ha en fortreffelig kveld jenter - Klem fra Krepsedama :D

 

Fy søren så flink du har vært. Har ikke lest gjennom alt men det er litt av en jobb du har gjort. Har du en tråd et annet sted så jeg kunne lest hvordan du gikk frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

Endelig er jeg her !! :rolleyes:

Jammen måtte du vente en stund, hehe !

Bestemte meg for att nok er nok, jeg trives vel egentlig der jeg er.

Om den fysiske formen kommer seg på topp nå, så blir det så bra så !

Og forsvinner 1-2 kg, så skal jeg vel stå den av ! ;)

Ser att du er flink å holde deg stabil, HURRA SÅ FLINK DU ER !

Og svart jakke, det er favoritten min også !! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julianna

Håper du har fått gått masse turer med piggskoene, og slengt med armene. Og at skulderen kommer seg. ;)

 

Her er det nå full vinter og vakkert skiføre, så kanskje jeg får gått meg en tur i marka i helgen. Min kjære er bortreist så jeg må smøre skia selv....det må jeg vel klare :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:lol:Vinter og snø

 

Velkommen Elisabeth - så kjekt at du er i mål :) Du greidde det og GRATULERER MED DEN!!!

 

Ja, her er det også kjempefint vintervær om dagen. Både i går og i dag har det vært postport-stemning. Og jo da, jeg går og går......og armene får virkelig slengt seg.

 

Ikke verdens beste helg matmessig; fredag ble det tapastallerken med kolleger etter arbeidstid, igår var det bacalaokveld hos venner og selvfølgelig med tilhørende drikke og i dag har vi vært hos datter og svigersønn til skikkelig "julesteik". Snakk om å feite seg opp :D

 

I morgen er det mandag - det blir bra!!!

 

Ha en fortreffelig aften - Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:lol: :lol: :lol:Ut på tur

 

Siste dagene har det gått min veg - bokstavelig talt - jeg har samlet TP for ei hel uke allerede :lol: I dag ble det 1 mil, i går 1,5 mil og på mandag gikk jeg 7 km og var på treningssenteret på ettermiddagen.....så nå venter jeg bare på stormen som er meldt. Den kommer nok ikke inn til land tenker jeg B)

 

Og Icebug-sko er bestilt så de blir nok enda bedre enn mine "hjemmepigga". Nei, her går...ja, "går" - det skikkelig unna om dagen skjønner dere!

 

Har også vært på "vårkjøp" i dag. Måtte kjøpe noen primula, nye krukker, lysfat og telys-lykter på bordet i tv-kroken og et par orkideer ble det også - ble snasent i heimen. Tiktig så koselig ble det nå da vi tente lysa!

 

Middagen i dag besto av torsk smurt med pesto og soltørka tomat i olje og baka i ovnen på grønnsakseng (gulrot, brokkoli, sopp, sjalottløk, purreløk, sellerirot) med olje og urtesalt. Ikke mange kaloriene i denne retten enda vi spiste godt (320).

 

Jo, livet er godt å leve :)

 

Ha en fin kveld dere - Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Så flott !

Deilig å bevege seg, og kjenne att kroppen fungerer !

Jammen er du flink å gå for tiden :)

 

Kos med litt nytt i hjemmet ! Skal ikke alltid så mye til.

 

Nam nam, middagen hørest deilig ut ! men savner potetene jeg da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:lol:Buongiorno :lol:

 

Ja, da har jeg meldt meg på italienskkurs for nybegynnere....hæææærlig!! Minner meg om da vi startet med engelsk for en mannsalder siden...tiden får vise om det er så lurt :unsure:

 

Nå blir det en liten tur ut. Begynt å blåse litt, men jeg skal jo uansett på trening i dag da, så jeg skal nok få hekta inn noen TP i dag også :D

 

I dag blir det røkt svinekam og rotmos til middag her....og....selvfølgelig med litt sennep til. Gleder meg allerede!

 

Ha en fin dag jenter - Stor klem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så fornøyd :D

 

Da var både tur og trening unnagjort og det ble 3,4 TP i dag og faktisk 16,2 TP totalt så langt denne uka....WOW.....jeg overrasker meg selv :P

Men det ble lite trening for magemusklene i dag; jeg tok meg litt vann over hodet sist gang, så jeg måtte bare melde pass...he-he Men jeg lover; jeg kommer sterkere tilbake. Det er bra med trening for magemusklene, men en skal faktisk ikke holde opp så alt for lenge før en er "nybegynner" igjen. Vel, det tar iallefall en uke eller to.....

 

Etter trening og deilig middag, ble legemet senket omhyggelig ned i mitt nye badekar (fra før jul ja :P ) og velværet brer seg behagelig - ikke bare i kroppen - men i hele heimen faktisk. Merkelig åssen egenpleie brer om seg; når jeg er skikkelig fornøyd, ja, da er det ganske bra for de rundt meg også - det kan jeg love :lol:

 

Og nå har tevannet kokt opp og det venter straks en nyyyydelig kopp te!!

 

Ha en kjempefin kveld dere og...... Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:DNydelig morgen

 

Ja, det vil si på det psykiske plan :P Sovet lenge og godt og kaffe og knekkebrød med kokt skinke venter.

 

Utafor vinduet derimot, er det skyet i dag!!! Heeelt skyet, men vindstille, så det er fint vær for en tur :) ....psssst... de melder nå om skyet med litt sol på God Morgen Norge :lol: :lol:

 

Blir nesten som ekornet jeg nå; samle, samle....ikke nøtter men TP. Men har man fått beskjed om å gå og slenge med armene så gjør man da det. Og jeg går jo avslappet siden piggene er på plass. Hmmmm... :unsure: ....mon tro Icebug'ene mine kommer i dag?? De er varslet til å komme i dag, så jeg er spent!

 

Ha en flott dag - det skal jeg!

 

Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:lol:Nye sko!!!

 

Så har jeg vært og henta mine nye Icebug-sko. De passet perfekt og jeg har også tatt en ørliten tur på prøve :D Hadde allerede vært ut og gått mila mi, så det ble bare en liten runde for å prøve fotfestet så å si. Gleder meg allerede til morgendagen :lol:

 

Har tatt meg et lite mellommåltid som i dag ble cottage cheese med sjalottløk og persille....mmmmmm....godt ja! Men om litt så skal jeg spise min vanlige lunsj som består av salat, purre, tomat, paprika, soltørket tomat i olje og reker. Til smak kan det bli lettrømme/tzatzici og/eller balsamico.

 

Til middag i dag blir det kyllingbryst og rotmos av kålrot, gulrot, sellerirot og brokkoli. Så enkelt - rett og slett :lol:

 

Ha en flott dag videre og ei fin helg - Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icebug høres bra ut, kanskje noe å tenke på for flere <_<

 

Stikker innom for å ønske deg en super helg, fru Kreps :rolleyes:

 

Skjønner du er flink både med maten og ikke minst alle trimpoengene, så du holder deg på La Linnea :D :D

 

Jeg har endelig klart og snu skuta, og denne uka viser vekta en hyggelig nedgang.. Det var jammen bra, for nå fikk det være jamt slutt :lol:

 

Nå sitter en firbent her med bedende øyne, jeg vet jo hva han vil... Så ankelen er godt smurt inn med betennelsesdempende gel, og vinterskoene er funnet fram.. Men det er ikke Icebug altså, det tror jeg er verdt å vurdere...

 

Ønsker deg en super helg med klippfisken... blir litt rødvin på meg også imorgen, men that's it :huh:

 

Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så koselig :)

 

...med besøk da Anitgro - kjempekjekt! Ja, du, det er så absolutt piggsko som må til for at vi skal fote oss i vinterhalvåret. Ja for det er jo nesten et halvår vi har å stri med vi nordmennesker med snø, is og annet ikke-sommer-føre :P Så jeg bare anbefaler å gå til anskaffelse - det er så absolutt verdt å vurdere min venn! Man går sååååå mye tryggere og dermed med avslappet og det er jo hele greia da; at det skal være en nytelse :rolleyes:

 

Og grattis med nedgangen da Anitgro - kjempeflott altså - jeg er med i heiagjengen videre vettu :blink:

 

Takk for hyggelig besøk - snakkes!!

 

Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Prøvetur :lol:

 

Da har jeg og gubben vært ute med piggene....nei, ikke kranglet asså :P ......bare vært ute og prøvd piggskoa. Jeg med mine Isebug'ene mine og gubben med sine piggsko (som var ubrukte). Det ble 5 km bare i dag, men akurat passe siden vi var to og gikk og kosa oss og prata. Godt å være på trygg grunn ja :lol: :lol:

 

Nå er det lørdag og innekos. I dag blir det klippfisk og hjemmelaga potetstappe til middag her...og selvfølgelig med litt bacon - det må bare til :mellow: ....ikke særlig kalorivennlig, men noen ganger er det ål'reit...

 

Nå skal jeg titte litt i fryseskapene for middag til i morgen....har en ide om at jeg finner noe vilt, og rosenkål har jeg i alle fall. Høres vel heller ikke så verst ut og med rognebærgele til så er festmiddagen nesten i boks! Jeg krysser fingrene :rolleyes:

 

En flott lørdag til dere som stikker innom med Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

:rolleyes:Ny uke og nye muligheter

 

Mandag er ålreite dager, faktisk!! I alle fall i dag - her skinner sola allerede på snødekte fjelltopper og det er noen få kalde grader. Frokosten - knekkebrød med salat, skinke og paprika - er inntatt og kosestund med deilig fotbad foran tv-skjermen med God Morgen Norge ble det også. Så dagen er så absolutt "våken".

 

Jeg skal nå ut på tur - det blir ikke noe villmarkstur - kun bortovertur :lol: Satser på mila, men vi får se - det er tross alt trening i ettermiddag, så det er ikke så veldig om å gjøre at det blir så langt. Vitsen er å få løst opp i skuldrer og armer, men om det samler seg litt TP gjør jo ikke det noe akkurat :P

 

Da vet dere hvor dere har meg hvis noen skulle lure......apropos det....stille inne på mange tråder for tiden??? Hvorfor er det det da??? Hmmmm......kanskje jeg bør gå litt mer på besøk......?

 

Sier god tur jeg - både til meg selv og alle andre :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

Spennende med piggsko !

Har kjøpt meg noen knall gode brodder, som jeg liker veldig godt.

Har funnet ut att har man rette utstyret så er det sååå mye kjekkere å trene og gå turer osv.

Så det er absolutt verdt pengene.

Ha en fortsatt fin mandag på jakt etter flere TP ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

God Morgen :lol:

 

Nydelig morgen go en nydelig frokost er inntatt :) Hva jeg har spist? Jo, i dag har jeg spist 3 knekkebrød med hhv jarlsbergost, røkt laks og kyllingpålegg ..mmmm... og selvfølgelig var det masse salatblad, tomat og agurk.. :D 1 glass skummet kultur og en skje tran er også så nå er det kaffen igjen som eg koser meg med.

 

Blir en stund før jeg får ta lunsj i dag nemlig og det skyldes nydelig vintervær med blå himmel og sol. Det er nesten 8 kuldegrader da så jeg er ikke sikker på hvor lang turen blir. Treninga i går ble utsatt til i dag, så den trenger ikke bli så veldig lang....skulle til å si heldigvis :P Ja, vi er ikke vant til 8 kuldegrader her hos oss. Det er vel nesten som en unntakstilstand å regne - men prøves skal det.

 

Apropos pigger Elisabet; Jeg har brukt forskjellige ting under skoa i over 5 år (etter at jeg brakk ankelen etter fall på ....ja, nettopp...på vinterføre!! Jeg har prøvd forskjellig og de beste jeg hadde var noen som var snurret som streng i et 8-tall...j-ja eller noe sånt. Så det på sporene vettu - de var veldig viktig da jag var liten husker jeg :D :D Uansett - det beste er å bruke noe så man holder seg på beina. Tryggheten vettu :rolleyes:

 

Hvis du jogger og det gjør du muligens - bør du nok etterhvert prøve Icebug-sko. Jeg jogger ikke, så jeg har ikke kjøpt joggetypen, men noen ankelhøye. De er veldig bra i alle fall.

 

Og nå - av alle ting - ringte fysioterapeuten og sa jeg skulle få time i morgen!!!!! Og jeg som trodde jeg måtte vente 6 måneder - minst - det skal bli godt!!

Husker ikke om jeg har fortalt det - men jeg er sykmeldt for tiden for nakke/skuldrer og derfor må jeg gå mye og slenge med armene slik at skuldrene får "trening".

 

Jippiiiii....nei, nå skal jeg ut på tur....Vi snakkes!!!!

 

Stor klem fra Krepsedama :lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Mårn igjen..... :lol:

 

Anybody there? Anybody there? Hørt denne ringetonen....?

 

Kkkkaallldt.....!!!! Nå nærmer det seg 9 minusgrader her, ja, det er utendørs da :P Innendørs har vi det godt og varmt.

 

Nå skal jeg innta frokosten og kose meg med en kopp te :) Så skal jeg ut en tur i det flotte vinterværet!! I dag skal jeg til fysioterapeuten - heldig jeg som fikk time etter ca to måneder. Da får jeg vel høre hvordan stoda er - føler jo at jeg har gjort mye bra ved ikke å være på jobb i 14 dager nå og gått tur HVER dag.

 

I dag lurer jeg på om det blir stekte karbonader (kun karbonadedeig) og masse gode grønnsaker.....jeg får tenke på saken!

 

Savner dere jenter - både der dere er og her inne - jeg trenger dere ;)

 

Ha en fin dag alle sammen - Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hold vekten...!!! :unsure:

 

Ja, da nytter det ikke å sluntre unna :P Startet dagen i dag med å gå på jobb - nesten 7 km - så det får bli treninga i dag. Det snødde litt da, men nå er det bare overskyet og snart kommer mørket.

Nei, nå skal det være helg og jeg skal straks gjøre meg klar for helgebadet :P Skikkelig nyte et bad...med lavendel!! Hærlig :rolleyes: :rolleyes:

 

Satser på litt sol i morgen....virker liksom litt lysere både på himmelen og i sinnet når sola skinner :)

 

I dag blir det biff med soppsaus og grønnsaker her og med det har jeg hatt en helt grei dag i matveien med ca 1300 kal.

 

Jo da - fornøyd med dagen!!

 

Ha en koselig fredagskveld - Klemz fra Krepsedama :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Sportslig søndag :P

 

Litt sen frokost i dag - deilig med søndag! :)

 

Men så ble det faktisk en lang tur sammen med venninne - 11 kilometer unnagjort! Velfortjent lunsj er inntatt og nå er det sport på TV'n så jeg har tatt en siesta i godstolen med en deilig kopp kaffe.

Det er lov å være litt sliten og slapp da eller?

 

Jeg kjenner faktisk at det er et eller annet som drar i øyelokkene.....Jon Blund? Nå midt på dagen med sola skinnende inn vinduet og allting???

Nei, det....kan...zz...vel umul..ig..zZZZ..temme..zzzzz

 

....snakkes senere :P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

På stedet hvil!!!! :unsure:

 

Spiser greit, trimmen går greit, stort sett greit med andre ord :lol:

 

Nakken er ikke grei; har vært hos fysioterapeut i dag, og han sa jeg måtte forberede meg på å kjenne "ettervirkninger" av behandlingen både i kveld og i morgen. Får håpe det går bedre etterhvert.

 

Fører opp i dagboken både mat og trim og nå tror jeg det får bli med det en stund framover. Jeg tar "ferie" fra tråden noen dager/uker......... har jo alle nedtegnelsene i dagboken likevel.

 

Får se om jeg også kommer sterkere tilbake her inne - det er mange som er på "ferie" for tiden, men jeg ønsker......

 

........lykke til med hverdagen hver især og sender store smil :lol: :lol: :lol:

 

Klemz fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...