Gå til innhold

Krepsedamas tråd


Gjest krepsedama
 Share

Anbefalte innlegg

God morgen.

 

Godt at du er innom her jevnlig, Krepsedama og drar trådene våre opp så vi ikke forsvinner. Ser ut som både Julianna og jeg er litt ufokusert om dagen. I alle fall når det gjelder å melde inn her på forumet.

 

Jeg har så mye i hodet om dagen at jeg rett og slett ikke tenker GR. Jo da. Jeg spiser nesten greit og kan melde 400 gram ned denne uken, men jeg har ikke hodet med meg. Det er fullt av alt mulig annet (hyggelige ting) så jeg blir for sløv med å melde meg her inne. Skal prøve å skjerpe meg, men tør ikke love noe.

 

Ha en strålende uke fru Kreps. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 327
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest krepsedama

Kjekt med besøk her inne :) ....så takk for det!!

 

Jo, da, jeg har hatt en strålende uke og helg. Har vært på Hadeland og besøkt datter og barnebarn til gubben. Turen gikk fint både opp og ned og hadde noen fine dager. Med tur til glassverket ble det med noen julegaver hjem også, så nå har jeg startet på den moroa.

 

Men om fjorten dager reiser jeg på venninnetur til London og så får jeg vel kjøpe noen gaver der også.....snart er vel det hele i boks og da er det bare førjulskosen igjen :)

 

Tida går fort vettu og jeg prøver å holde fokuset, men den nedgangen jeg har annonsert går det - ja, ikke bare smått med - nei, den uteblir!!

Ingen uffameggreier fra denne kanten - jeg er fornøyd med sånn det er - og det er vel kanskje derfor da...??

Men det ligger baki der et sted....så jeg får passe godt på tanken så den ikke glipper og så kan jeg ta den frem igjen når jeg føler for det igjen.

 

Hå strålende dager jenter med fokus som holder både for dette og hint:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt meg en tekopp med deg i dag, fru Kreps, men det er vel ikke bare å komme uanmeldt???

 

Derfor blir det vannaerobic på meg istedet. Har dratt min lillesøster ut av sofaen, og satser på ny frisk i dag :D Har skikkelig bevegelsesfokus om dagen... Matfokuset hjelper ikke på vekta for tida, går verken opp eller ned... Status quo :)

 

Følger med deg også da, vettu... La Linea :)

 

Vi får kjøre på med grønn te, og håpe det beste.

 

Klem så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så hyggelig med besøk :-) ......og jo, så klart du kan komme uanmeldt Anitgro! Bare hyggelig det!

 

I dag skulle det passe ekstra godt tenker jeg; her stormer det nå på mårrakvisten og det piper om hushjørnene. Varmt og godt på jobben - jeg bare ser ut på blåsten. Og i nabobygget har jeg levert bilen til dekkskifte - nå er det vinterdekkene som skal på.

 

Med andre ord - trygt og godt - så da passer det kjempefint med te i kveld:D Har forresten kjøpt inn London-te (på helsekost) av forskjellige sorter; både grønn te med diverse smaker og vanlig frukt te. Her er eple og kanel favoritten.

Men får vel ta frem boksene med løsvekt-teen tenker jeg. Minnes det var noen gode der.......nå er det så definitivt TID FOR TE!

 

Så jeg har allerede begynt å gle' meg til jeg skal hjem fra jobb....:)

 

See you all...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er fortsatt ingefær og sitron, kjøpes på http://www.iherb.com... Men liker godt eple/kanel jeg også... Og jeg fikk mange søte, små tebokser av min sønn når han var i London på sensommeren, breakfast tea, afternoon tea og gud vet hva... ;) Gode teer, men sorte da... Ikke sunn, grønn... :)

 

Kjøpte en te som heter krem med rabarbra på Stockfleths på Oslo City forleden dag også... Så det er definitivt TID FOR TE ja...

 

Vi styrer unna småkakene, og skravler istedet, ikke sant?

 

Ha en fin kveld, Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Halloen alle sammen! En STOR nyhet: Fru Kreps har fått MacBook Pro ;)

 

Min kjære hadde vært og kjøpt MacBook til meg i dag - søte, snille mannen min! Da jeg kom hjem fra jobb kom han med overraskelsen.

 

Ikke sikkert jeg får tid å skrive så mye de første dagene - her å nok undersøkes en del ja :-)

Men en kopp te må vi ta oss tid til....og for ikke å snakke om litt skravling. Du slette tid - jeg er ikke kommet meg over det gledelige sjokket. Men jeg lover å kommen veldig sterkt PÅ når jeg har funnet ut av dette her.

 

Jeg blir sikkert tynn som en strek - har ikke tid å spise en gang :)

 

Kommer innom igjen i morgen - ha en flott kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du rive deg løs fra MacPro`en Krepsedama. Men GRATULERER så masse. Jeg vurderer også å gå over til Mac. Mannen i huset kjøpte iMac i februar og er superførnøyd. Men........ min PC er 100% bra og noen utskiftning er ikke på planen på lenge.

 

Jeg er nesten fraværende her om dagen, merker jeg. Men vekten er 100% stabil, så til tross for dårlig fokus tar jeg tydeligvis riktige valg i hverdagen. Nå er jo ikke jeg i mål så jeg må få skrudd på slankeknappen i hodet igjen. Det kommer, det kommer.

 

Store smil fra et solfylt Østland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Ja, her går det i ett skvæl; har hatt feber hele helga og i dag måtte jeg ta meg en tur til legen. Skal jo til London i morgen :) Kan ikke risikere og sitte på hotellrommet med feber nei!

 

Har hatt 39 både lørdag og søndag. Måtte bare tusle meg hjem etter legebesøket og sov tungt som en sten i tre timer. Våknet svett, men med temperatur på 37-tallet. En tablett morgen og kveld i 10 dager....blæææææ..... pluss Ibux så ikke feberen kommer og tar meg.

 

Jeg har sagt til den to andre jentene at de får plassere meg på en pub hvis jeg blir litt utafor og så får de sørge for å hente meg igjen :)

 

Skal på musical på torsdag: We will rock you. Ellers må vi finne noen spennende restauranter og puber. VG presenterte noen av Londons puber på lørdag så jeg har tatt med meg de sidene.

 

Hei, sveis jenter - vi snakkes om en uke eller så:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er på topp igjen, og at du har en fin tur :)

 

Jeg skal nok klare å få i meg teen min, jeg, selv om det blir litt stusselig uten ditt gode selskap :)

 

Nå koser nok du deg med We will rock you, mens jeg sitter her med litt lunka kaffe. Har iallefall vært ute en god times tur i "mørten".

 

Vi snakkes, fru Kreps :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

I´m back in business....eller i alle fall hjemme igjen :-)

 

Hyggelig tur, masse shoppping....ja, ganske så fornøyd faktisk!!

 

Kom hjem med 4 par sko, rød kjole!!!! og sort overdel (jakkebluse) fra Hobbs, skjerf, gensere, skjerf....og flere slips til gubben......ja, kofferten ble full faktisk.

 

I matveien gikk det bare helt kjempebra; jeg la ikke på meg 100 gram engang:D Lunsjen spiste vi hver dag på pub med engelsk pubmat og øl. Vi spiste oss gjennom menyen nesten - i alle fall det som var typisk engelsk.

 

Middag ble alt fra franske Chez Gerard i Charlotte Street til korsikansk pizzarestaurant, libanesisk restaurant.....ja, i det hele tatt. Og til middagen ble det 1 flaske vin delt på 3 og enda litt mere vel hjemme på hotellet.

 

MEN, du som vi trasket:D Ja, det var nok forbrenning så det holdt hele uka. Vi trasket og busset og har kost oss gjennom Oxford Street, Portobello Road, Covent Garden.... og ikke å forglemme musicalen We will rock you - kjempeflott. Vi tok også en runde med sightseeingbussen London rundt og tok et besøk på Tate Modern.

 

Ja, så dere skjønner nok tegninga - gliset er fortsatt på plass og jeg er klar for både julebord og andre utskeielser hva antrekk angår.

 

Og i går ble det hjemmemiddag...bra det da! Stekt laks med brokkolipuré i går og i dag ble det stekte svinekoteletter surret ferdig i Toro skysaus med rødkål. .....og...pssst... uten øl og vin :D

 

Ha en fortreffelig aften - her blir det tea for two!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Her var det ikke videre livlig nei....jeg har landet da - så absolutt!!! Og jeg har også fått kjent på kroppen en uke allerede at jeg heller ville vært i London en uke til.....:D

 

Ja, ja, det skal vel være forskjell på hverdag og fri, men ikke sååååå forskjell.....

 

Og nå er det bare jul, jul, jul hvor man snur og vender seg. Alt og alle skriker etter JUL...kjøp ditt og kjøp datt...advent, engler, rødt, gull, hvitt.... Hva i alle dager er det vi holder på med?

 

Kjenner jeg er lei julemaset allerede og det er IKKE bra! Har allerede bestemt meg for at her blir det ikke en eneste advent- eller juleting innkjøpt i år! Alle skap og skuffer er fulle av greiene. Nei, det blir ikke sånn stas med alt maset.

Og nissene da....har dere sett dem? De er opp mot meteren høy...i det hele tatt....grensen er nådd for min del. Har nesten hatt jula i vrangstrupen siden slutten av september da jeg var en snartur på Plantasjen og tenk.....JULENISSENE hadde allerede inntatt lokalene!!! ....i september?

 

Jo, det blir nok en lilla orkide innkjøpt til adventstiden og en julestjerne eller tre til jul, men utover det skal jeg tenke nøye over maten som skal kjøpes inn.

Her blir det å gå juletur på beina - det skal visst være svært så sunt...og en kopp deilig julete og varme seg på etter en er kommet inn...

 

Jo, sånn må det bli :)

Kjenner allerede formen er i ferd med å komme seg.....tidlig en søndags morgen...

Ha en flott søndag alle sammen - hvor dere enn er :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passa dårlig med min invitasjon da skjønner jeg, hvis du er lei jula allerede... Jeg inviterer nemlig på gløggte... :) Kaldt her i dag, og da smaker det deilig med litt krydret te...

 

Med alle de gode julekrydderne.. Jeg kjøpte forresten en aldeles nydelig hvit og lilla julestjerne i helga, og da kom adventsstemningen tvert. Men jeg elsker førjula jeg da, elsker å pynte og forberede jula.

 

Juletur ble det ikke på meg i helga, men derimot en runde på "pappa" gravene våre med lys på farsdagen. Og eldstemann kom innom med kake, det er jo hyggelig... selv om mor står over den. Har hatt litt mye helgjobbing i det siste, men har kommet meg i gang med vanngym, og det er deilig... iallefall etterpå. Sover som et barn :) deilig og avslappet i hele kroppen. Noen lufteturer blir det jo da, med en som bare MÅ ut...

 

Ha en flott uke fru Kreps... mot adventstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så koselig - klart jeg er rede for te Anitgro :-) Jeg har alltid tid for en kopp te vettu!

 

Har faktisk tatt fram teen fra i fjor jeg - juleteen og en annen krydderte - og de var like god som jeg husket de så de holder seg godt i boksene.

 

Har ikke vært flink inne her i det siste. Har holdt på å pusse opp et lite bad, og nå er platene på og vindu og dør er malt. Har hvite "fliser" og en plate med sorte på ene veggen. Er veldig fornøyd - ble skikkelig bra. Nå venter bare listene rundt og så kan rørleggeren komme......Ja, så da blir det nok julebad i år også :)

 

Når jeg var ferdig med malinga i dag, stakk jeg opp på plantasjen og kjøpte mørk lilla orkide, så her er også klart for adventen. Til helga får jeg frem lilla kubbelys og lilla løper på kjøkkenborden (...slik som i fjor :-) ) og så er også jeg klar for adventen!!

 

På fredag har vi julebord på jobben så da er det fram med finkjolen. Fy så fort tida går - snart feirer vi nyttår, men først er det julekos. Største utfordringa mi blir å unngå gløggen....men det gikk i fjor også så da er det bare å holde seg hard. Men juleteen er en god erstatning så vi får satse der tenker jeg!!

 

Nei, da er det senga - Ha en flott uke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med nyanskaffet anis og lakris-te, og tankene mine gikk til deg :)

 

Full fart med adventsforberedelser hos deg også skjønner jeg. Jeg sliter med å få inn de gode vanene, så nå er det tilbake til veiing og notater på alt inntak. Ikke den enkleste tiden å skjerpe seg, så mitt fokus nå er "stand-by".

 

Skjerpings på te og vanndrikking, og ikke no' stress. Har ferie denne uka, og det er jo godt :D Jobber med å fylle opp 2 adventskalendere med pakker, til stor og liten. Det er kos :D

 

Kos deg med nyoppusset bad, det høres herlig ut.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med et smil.

 

Joda, jeg lever, men det er heltisk så vekta er ikke i fokus om dagen. Stillstand er målet en stund til, så skal jeg i gang igjen.

 

Sender smil, adventshilsner og klemmer din vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest krepsedama

B) Ja, her må man visst holde tunga rett i munnen....eller så....

 

Hei folkens!

 

Har savnet dere alle sammen, men har bare ikke kommet meg til før nå, og hjeeeelp....finner nesten ikke frem jo. Ikke vet jeg om det blir noe av dette ennå heller da.

 

Men det er jul i huset, kaker i boksene, badet ble ferdig...det blei bærre lækkert....

I kveld har jeg laget små marsipanmuser og hjerter. Nææææ, ikke til meg, de er til å gi bort i cellofan og til å servere barnebarna. Hørt noe sånn snusfornuftig.

 

I morgen er siste dag på jobben før jul og jeg skal bare jobbe en dag i mellomjula. Tror jeg må få til noen turer ute i det fri...jo, det må jeg få til.

 

I går var jeg ute og spiste sammen med London-venninne mine og det ble litt for me vin og litt for sent, men gubben stilte opp og kjørte meg på jobb gitt. Og ikke nok med det - han hentet meg og vi gikk ut og spiste før vi inntok hver vår stol og stilte inn på førjulsmodusen.

 

Hvordan er det med dere egentlig? Hallooooo!! Er det noen her?

 

Anitgr - her går det i julete - hadde så mange sorter at jeg bare mååå prøve å bruke det jeg har. Vi tar en liten pepperkake til vel?

 

Klem til dere alle fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallo fru Kreps og GODT NYTT ÅR.

 

Da er jeg tilbake igjen. Tyngre, men full av jobbelyst. Humøret er på topp, slagplanen er klar og jeg er i gang igjen. Har til og med flushet trening i lokalavisen, så nå kan jeg ikke sluntre unna.

 

Nå må jeg bare bli kjent på dette nye forumet, men det skal vel gå greit.

 

Stor klem herfra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Krepsedama! :P

 

Ønsker deg et riktig godt nyttår! Her er damene i full fart med å spre inspirasjon og glede... og jeg lar meg inspirere og prøver å kaste meg på nye takter og komme på rett kurs igjen! :rolleyes:

 

Det trengs vettu, for oss som ikke er helt klare for boet ditt enda...

 

Jeg har noen lovnader for meg selv i 2012, og kunne jeg endelig klare å komme i mål hadde jeg blitt jublende glad :D :D

 

1 times bevegelse hver dag er mitt nyttårsforsett, og vanngym 2 ganger i uka er bra... Gå tur/retur jobb... selv om det er skøytebane på fortauene... Har kjøpt brodder (og ikke brukt dem enda) :blink:

 

Klem og dobbeltklem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Så gøøøøøy :lol:

 

Her var det jammen livlig da! Hadde nesten gitt opp håpet på å treffe dere igjen...... men ikke helt da. Tenkte at bare nå all nøtter og godis er spist opp så samles vi nok Det er på seg selv en kjenner andre vettu!!

 

Jo, jo, men jeg holder meg fortsatt på 60-tallet, men det er ikke mer enn det heller. Altså: Ikke noe å skryte av, men vekta er på plass i tabellen, så her er det ny og ekstra streng giv!!

 

Har nettopp laget meg en stOr kopp te og benket meg ned for å se krim.

 

Vi snakkes jenter - kjempegodt å se dere igjen!

 

Klemz fra Krepsedama :D

 

....pssst.....likte bedre den grønne med tenna på tørk :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY :rolleyes:

 

Hyggelig å finne hverdagen igjen! Nå kan vi finne tekoppen, og ta en ettermiddagskopp, vettu! :)

 

Kan trygt konstatere at målet er lengre unna enn på lenge, så her er det bare å jobbe på! Godt at du er her, fint å ha et sted og søke trøst og motivasjon, Krepsedama! :P

 

Slenger nok innom litt oftere framover! Nå må det nemlig fokuseres her! :rolleyes: :rolleyes:

 

Ha en super kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Hverdager :rolleyes:

 

Ja, enig i at det er greitt å finne hverdagen igjen. Det er de det er flest av i løpet av et år og derfor er det ikke bare helt greitt, men det er et pluss å ha den tanken i hodet. Her gjelder det å finne plass for det beste innholdet i hverdagene - en sunn sjel i et sunt legeme :D

 

Nå har vi hatt både sånt vær r020.gif og slikt vær s010.gif og akkurat nå lyner og tordner det som bare det!p025.gif

 

Nå kan sola komme - Det hadde vært no' det jenter!

 

Stor og positiv klem fra Krepsedama :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol kommer :rolleyes: :rolleyes:

 

Her er det skiføre! Herlig vintervær, så lenge det varer. Vindstille, og klart oppholdsvær!

 

Her er det fullt fokus, og i dag har det vært 1 1/2 times gange... Deilig... Ingen skitur, håper været holder mot helga, så man kan få prøvd seg litt på plankene... ;)

 

Nå er vannglasset på plass, og snart blir det en tekopp! Ha en fin kveld, Krepsedama! :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Storm....

 

Her er det blåst, blåst.....nei, og det er ikke storm i vannglasset jeg snakker om :P

 

Hadde nesten bestemt meg for en tur i dag - gå til treningssenteret, ta sol og få gubben til å hente meg. Men, da jeg gikk fra garasjen og hjem ombestemte jeg meg; det får da være måte på! Så etter været ut og værmeldingen blir det neppe noen tur på beina før på lørdag.

 

Nei, her blir det innekos - kjekt det også!

 

Torsdagsklem fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...