Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Har hatt en fryktelig dårlig helg og mandagen startet også heller dårlig. Mer sier vi ikke om den saken. Strafferunder på møllen i dag på trening og ellers full skjerpings!!!!!

Men bortsett fra det har jeg det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Blææærgh! Tror det beskriver det meste! :)

 

Neida, det er ikke så ille. Det er bare det at jeg fortsatt sliter med etterdønningene av julen. Dvs jeg begynner å hente meg inn, ting går så greit, vekten går nedover og alt er fryd og glede. Men så skjer en av to ting - enten slapper jeg litt for mye av, eller så kommer det en eller annen annen situasjon som gjør at jeg ikke klarer stå imot og følgelig er opp og ned like langt. Ligger 1,5 over vektbeltet, 3,5 over hovedmålet, så jeg har jo egentlig ikke allverdens mye grunn til å klage. Det er mer irriterende enn noe annet.

Men - nå står påsken for døren! Jeg skal ikke noe annet enn å være hjemme. Har fri hele påskeuken (kontraktfestet uten bruk av feriedager, nemlig! Heldige meg!) og har gode intensjoner om turgåing og greier. Foreløpig ser langtidsvarselet heller dårlig ut, men treningssenter er jo en fin ting. Har bestemt meg for minst 3 økter neste uke siden jeg ikke har noen andre planer. Jeg klarte det i julen, da klarer jeg det i påsken også!

 

Utover det jeg har heller ikke allverdens mye å klage på. Nå skal jeg bare klare å motstå fristelsen i lunsjen - her serveres det vafler i dag i anledning Vaffeldagen. Klarer jeg det blir det en stor klapp på skulderen! Jeg er egentlig lei vafler, før spiste vi det kanskje to ganger i året, men min farmor serverer det hver eneste gang vi er der på søndagskaffe og følgelig går man lei. Har ikke smakt det på månedsvis. Men lukten av nystekte vafler? Nam.... Ja, jeg er visst sulten! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare raskt innom for å ønske dere alle en riktig GOD PÅSKE!!! :D :D :D

Om dere jobber eller har fri, så håper jeg dere får noen fine påskedager sammen med de dere er glade i.

 

Krusmynte; får du til treningen du planla? :) Jeg er sikker på at du gjør det! :P

 

Jeg ble syk, så all fysisk utfoldelse ble plutselig begrenset for maange dager. SKAL ut og røre på meg i påsken innimellom alle fristelser..

 

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Klarte ikke å motstå vaffelfristelsen, men er helt i rute med treningen - har vært to ganger allerede og blir antagelig en tur i morgen også. :) Ganske gode treninger har det vært og, nærmere 1000 kalorier ble forbrent i går!

 

Riktig god påske til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått påske?? :)

 

Jeg har hatt en strålende påske, men hverdagene er jo best matmessig, så jeg føler nesten en lettelse nå. ;) Det har blitt for mye mat, søtt og salt..Jeg sliter i høytider og ferier :mellow: Jeg vet jo det..Men; jeg velger å ta det positive med meg og det er at jeg har fått til noen gode treningsstunder også og det er ikke så verst, ikke sant? :D :D :D Nå er jeg klar for en frisk, sunn og herlig vår!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Påsken, ja. Den forsvant så altfor fort. På en måte gikk den greit matmessig, på andre måter ikke - det har blitt litt for mye utespising og sånt. Så til tross for trening og alt det der har det ikke gått allverdens bra vektmessig. Skulle gjerne vært superoptimist her jeg sitter, men jeg vet hvilke utfordringer som ligger foran meg fremover, og nå begynner jeg nesten å bli litt bekymret. Har skrevet mail til kurslederen min i dag, jeg vurderer å ta et kurs bare for å få bukt med det jeg kaller "julevekten" som ikke er borte enda. Går liksom litt ned, så kommer det en ny utfordring så går jeg litt mer opp igjen. Og sånn har det vært hele våren. Men går jeg på kurs er fokuset mye mer tilstede og da blir det lettere å stå imot fristelser og alt det der. Og heldige meg har et gavekort på kurs liggende, så hva er vel bedre enn å ta det nå? Tror det går den retningen, ja.

Utover det så er det så utrolig herlig at det er lyst om morgenen, kveldene blir lysere og lysere, forhåpentligvis følger det snart noe temperatur med slik at det enda mer motiverende å rusle seg en kveldstur (i påsken var det med fare for frostskader grunnet kjempesur vind!) og sånne ting. Det blir grønnere i lien, i går så jeg masse smørblomster og jaggu santen lurer jeg på om jeg ikke så en hvitveis og! Skal følge godt med på bussen hjemover i dag - det er en skråning jeg kjører forbi hver dag hvor det tydeligvis er ganske lunt for der pleier det å blomstre litt tidligere enn hva det gjør mange andre steder. Våren er vel faktisk favorittårstiden min tror jeg! Sommeren er også bra, men kjenner at det blir lysere, varmere, grønnere osv. gjør noe med humøret. :) Deilig!

Der ble jeg jaggu litt positiv likevel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utespising er absolutt en stor utfordring..Spiste også ute et par ganger i påsken, og det er ikke alltid det passer seg med kalorivennlig mat. Spiste lunsj ute i går, og for ikke å gå for mye over kalorigrensa, så måtte jeg sulte resten av dagen..Men jeg klarte det :D I dag var jeg innom et bakeri og kjøpte div og helt nystekte, VARME kanelboller til familien. Og jeg?? Jeg spiste ikke en liten smule en gang :D :D :D

 

Har du meldt deg på kurs, Krusmynte?

 

Takk for herlig vårbeskrivelse!! Jeg ELSKER også våren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Har ikke meldt meg på kurs enda, nei. Står på listen over things to do, men midt oppi det hele fikk jeg meg en saftig forkjølelse og har ligget strak uten siden jeg kom hjem fra jobb fredag. Bursdagsfeiring søndag utgikk med høye kneløft, og jeg har knapt orket annet enn å ligge i fosterstilling på sofaen. Manneinfluensa kalles det visst. :D Blir ihvertfall fryktelig dårlig når jeg er forkjølet, spesielt når feberen kommer. Sleng på litt gangsperr og that time of the month så er vi der. Akk! :) Men nå skal jeg rett inn og se når kursleder har neste kurs! Hvis ikke jeg finner noe sender jeg henne bare en melding. Og det skal jeg gjøre til tross for at jeg skal reise bort og bo på hotell og greier første uken i mai. Da holder jeg meg forhåpentligvis litt mer i ørene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai da...Håper formen er mye bedre nå? Hvis ikke, så må du ha fortsatt god bedring! :)

 

Ja, jeg var stolt da jeg sto imot den varme kanelbollen for det er noe av det beste jeg vet...Men på søndag var jeg i bursdag og da snubla jeg skikkelig i pizzafatet :o men ellers har dagene gått greit, og jammen har jeg fått meg litt trim også :) Og vekta..? Ja, den står fortsatt på badet. Dumme litt d...klarer ikke gjemme den unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagen er her og en ny uke ligger foran oss :)

 

I helgen var jeg i bursdag og på besøk, og det er ikke alltid like enkelt...Så som så mange ganger før, så er det nesten en lettelse at det er mandag igjen. Hverdagene er så mye lettere for meg. Og kanskje dere også?

 

En fin apriluke ønskes dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Oh yes, hverdager er så inderlig mye enklere enn helger (spesielt helger hvor det er happenings i form av bursdager e.l.) og ferier. Så på mange måter er det godt at vi har flest hverdager, selv om jeg på andre måter gjerne skulle hatt helg 5 dager i uken. ;) Det er et eller annet med disse hverdagsrutinene - stå opp - frokost - jobb - lunsj - hjem - middag - ettermiddagssysler - kvelds - som er så befriende enkele å forholde seg til.

Når det er sagt så har jeg ikke meldt meg på kurs enda. Gikk jo ned for telling og har slitt med å komme meg på beina igjen med det som antagelig er en bihulebetennelse samt sånn herlig kols-hoste om morgenen. Har vært på jobb men det har vært alt jeg har hatt av energi. I dag er første dagen jeg ikke har hatt den kols-hosten, så i morgen skal jeg ta meg en etterlengtet (rart hvordan man ikke vil når man er frisk, mens når man er syk savner man det...) rolig treningsøkt bare for å få fart på systemet igjen og kjenne på tingenes tilstand før jeg går tilbake til samme rutine der som før jeg ble syk. Dette er ting som hadde gjort at den gamle meg hadde falt helt av treningen i månedsvis. Dæven, så jeg har gjort fremskritt! :)

 

Bergensværet er aldeles herlig i dag, i likhet med i går, dog enda varmere sies det. Siden jeg skal til behandling kl. 13 har jeg enstemmig vedtatt at jeg avspaserer resten av dagen. Heldige meg som har den friheten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at du holder ut og kjemper på :)/>

Jeg er så utrolig imponert over pågangsmotet ditt! Håper du får en god helg :)/>

 

Koselig å "se" deg igjen, villelille! :D Ja, jeg kjemper på..Selvom jeg ikke akkurat alltid er så imponert over min egen innsats og pågangsmot..Har enkelte tøffe matdager, og vekta står fortsatt på stedet hvil. Men; jeg tvinger meg fortsatt til å fokusere på det positive og det er at vekta ikke går oppover ( ting kan alltid være verre) og jeg er fortsatt ca -20 kg lettere enn for over 4 år siden. Hehe...må bare ta det med meg...

 

Krusmynte; imponert over dine treningsvaner!! :D Er du helt frisk nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Krusmynten er frisk som en fisk! Nesten, ihvertfall. Hvis man ikke teller med litt hosting og litt snyting som er litt utover det vanlige. Men er ikke verre enn at jeg har trent intervaller på tredemøllen etterfulgt av beintrening i dag. 977 kalorier ble forbrent! Ikke dårlig. Og nå har jeg akkurat spist sunn middag - omelett med sjampinjong, asparges, mais og Strandaskinke, med oppskåret tomat og agurk samt en brødskive ved siden av. Senere skal jeg kose meg med to små appelsiner - dæven de er gode om dagene! Det er skikkelig snop. Og så gikk jeg ned 0,5 kg i uken som gikk, så dette liker vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krusmynten er frisk som en fisk! Nesten, ihvertfall. Hvis man ikke teller med litt hosting og litt snyting som er litt utover det vanlige. Men er ikke verre enn at jeg har trent intervaller på tredemøllen etterfulgt av beintrening i dag. 977 kalorier ble forbrent! Ikke dårlig. Og nå har jeg akkurat spist sunn middag - omelett med sjampinjong, asparges, mais og Strandaskinke, med oppskåret tomat og agurk samt en brødskive ved siden av. Senere skal jeg kose meg med to små appelsiner - dæven de er gode om dagene! Det er skikkelig snop. Og så gikk jeg ned 0,5 kg i uken som gikk, så dette liker vi!

 

Så bra at du er frisk&rask igjen! :D Og GRATULERER med en halv kilo! :D :D :D Så herlig!!! Håper denne uken blir bra også! :P

 

Jeg satser på å være superflink dene uka! Nå skal jeg virkelig sparke den j........vektstillstanden bak! Helgen gikk greit egentlig. Flere kalorier enn planlagt, men fikk til to gode treningsøkter. Vet dere hva; neste mandag SKAL SKAL SKAL Bolledama rapportere om en nedgang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hei alle kjente og ukjente! :)

 

Her kommer jeg slukøret tilbake til forumet.. :( Har vært inne og tittet noen ganger, men har verken orket å skrevet noe eller svare noen. Beklager dette. Men har tenkt på dere skal dere vite! :)

 

Jeg forsøker nå etter beste evne å legge noen tøffe og utfordrende måneder bak meg. Det er ikke lett, men hvem har sagt at livet er lett...? Det tror jeg de fleste inne på dette forumet er skjønt enige om at ihvertfall mat, trening, kropp, selvtillit m.m. har endel utfordringer. :unsure:

 

Kommer tilbake senere for å skrive mer og lese trådene deres, men akkurat nå tenkte jeg at et livstegn fra meg var det første sparket tilbake inn på forumet igjen. Vet jeg har skrevet det maange ganger før, men denne Bolledama her gir seg ALDRI! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med livstegn fra deg, Bolledama! Har tenkt på deg - og lurt på hvorfor du ble borte.

Vondt å høre at du har hatt det vanskelig - og godt å høre at du ikke gir deg!

Jeg strever med livet selv, for tiden - og vet hvordan det kan påvirke både spising og trening - og ikke minst selvfølelsen.

 

Godt å ha deg tilbake!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk, villelille! :)

 

Jeg ble dessverre noen kg tyngre i løpet av sommeren, og det er så tungt å nok en gang erkjenne nederlag og strebe med de samme kg om og om igjen...Fysisk og mentalt. Å reise seg etter å ha falt igjen og igjen...Forsøker etter beste evne å legge nedturen bak meg, og jeg synes jeg klarer det ganske bra. De to siste ukene har vært bra. Mye riktig mat, mer positive tanker og mange tårer og mye svette er lagt igjen langs treningsturer.

 

Og så går jeg på vekta i dag tidlig, og den viser bom stille. Igjen. Som det gjorde i vår. Jeg går opp og ikke ned. Ikke et eneste gram. Hva gjør jeg da? Gir opp og legger meg under kniven? Nei, jeg kaster vekta UT! Vet jo så godt at stress er negativt i forhold til vektnedgang, og nå er det slutt på den stadige veiinga og nedturen som føles etterpå. Aner ikke når jeg skal ta vekta inn i varmen igjen, men akkurat nå har jeg tenkt å leve uten den på ubestemt tid...

 

Ønsker dere en god uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...