Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Er du frisk igjen? Håper det. :) Uansett er det imponerende at du klarer å spise riktig når du er syk - det er alltid ekstremt utfordrende spør du meg. Så hatten av!

 

Hilsen hun som glemte å veie seg i dag på sin faste veiedag... Jepp - det er visst mulig! Skylder på dårlig tid i morges, var litt for behagelig å stå under dusjen med lukkede øyne og drømme seg tilbake til sengen... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken, Krusmynte! :)

Jeg er bedre, men fortsatt ikke frisk. Har hatt et par tøffe dager nå med for mye mat, så litt mandag morgen blues her.. :mellow: Men jeg har fått meg en morgentur i frisk høstluft etter en god frokost, og ser atter en gang fremover. Jeg får profesjonell hjelp for spiseproblematikken min, og det blir godt med en ny avtale denne uken.

 

Å glemme veiing er fort gjort, Krusmynte! :D Men den venter på deg til i morgen. :) Snikveier du nå, eller går du på vekta kun 1 gang i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender nok at jeg snikveier. Var en tur på vekten lørdag morgen, men vet at det den viser da ikke alltid går hånd i hånd med mandagens vekt enten den viser mer eller mindre. Men langtfra så ofte nå som før. Fremgang, gitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan melde om stigende form, og det er jammen godt! Håper på en lang gåtur i morgen i frisk høstluft. :)

 

Det tar tid å bli kvitt sommerens bonuskilo..De satt som støpt de første ukene, men så løsnet det litt. 3 kg av i alt 5(blæ!) er nå vekk, så ser veldig frem til de 2 siste også forsvinner.

 

Startet uken i går med å fylle kjøleskapet med masse grønt, og lagde en stor kyllingsalat som ble både middag, kvelds i går og lunsj i dag. :) Nok protein ihvertfall. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, villelille. :)

Fikk meg en god morgentur i frisk høstluft i dag også, så en god start på dagen. :)

 

Helt ærlig så vet jeg ikke om jeg får så mye hjelp egentlig..Både samtalepartner og lege hører på hva jeg sier og forteller, men kommer vel ikke så mye med innspill til meg..Men; det er jo bedre enn å sitte med alle tankene for meg selv, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg tror jeg har fortalt før at jeg møtte veggen for noen år siden. Kræsj inn i den med hodet først. Overvektig var jeg allerede, og det ble ikke bedre av å møte veggen - trøstespising er det magiske ordet. Uansett, i den forbindelse gikk jeg til psykolog. Det var mest for å finne ut av hvor problemene lå og å få meg tilbake i jobben som var hovedårsaken til at jeg møtte veggen. Vi pratet overhodet ikke om overvekten mens jeg var det. Ihvertfall ikke direkte. Men han var veldig opptatt av viktigheten av å komme seg ut av huset og bevege på seg, og jeg gjorde som jeg fikk beskjed om. Hver dag tuslet jeg en liten tur. Men det som var viktigere - mye av det vi pratet om der har hjulpet meg i forhold til vektprosjektet mitt i etterkant. Småting som å tenke mer positivt (flinke meg som går forbi istedenfor stakkars meg som ikke kan kjøpe), være litt mer egoistisk ved å f.eks. lære å si nei (neitakk, jeg er forsynt) uten redsel for å skuffe/såre andre osv. Prøve å legge fra meg dette flink pike-syndromet og gi meg selv litt pusterom til å feile innimellom uten å la det går utover meg selv.

Så selv om det kanskje ikke føles som om det hjelper så skal du ikke se bort fra at du plutselig får en liten åpenbaring. Og uansett er det som du sier - det hjelper gjerne å dele tankene med noen. Jeg har funnet at ofte finner jeg løsningene enkelt selv hvis jeg bare sier tingene høyt.

 

Og forresten - 3 av 5 sommerkilo er slettens ikke ille! Det er over halvparten, og absolutt i riktig retning. Og viktigst av alt - du gjør faktisk noe med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et herlig, meningsfullt innlegg fra deg Krusmynte hvor du gir gode innspill og setter tankeprosessen min i gang atter en gang. :) Tusen takk! :)

 

Ja, det skjer sikkert mer under terapien enn jeg tenker. Det er jo en veldig kompleks problemstilling, og det er viktig å gjøre de små, viktige steg i riktig retning. Jobbe med grunnene til overspising, og fokusere på de positive dagene. :)

 

Og ettersom jeg nå har bedt om hjelp av både lege, psykolog og min kjære, så tror jeg faktisk selv at sjansene for tilbakefall er mindre. Jeg har forpliktet meg selv til å oppdatere dem, og da er det lettere å innhente seg. Jeg ser det denne uken; for mye mat i helgen, men har hatt fine dager hele denne uken. :)

 

Kan melde om at -3,5 kg av feriekiloene også, så jeg er snart tilbake til junivekt og ser frem til et nytt titall. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hverdager er de enkleste å forholde seg til, definitivt! Og å begynne hverdagene med en god tur er jo heller ikke å forakte. Selv diskuterer jeg med meg selv om jeg skal trene min sedvanlige beinøkt i dag eller om jeg skal bli med min søster på slyngetrening i steden - hun går på Elixia og der har de sånn "ta med en venn på trening"-uke denne uken. Valgets kvaler! Og egentlig et luksusproblem.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nettopp! At det er obs-varsel på værmeldingen bryr jeg meg ikke om, for jeg har en ny, fin knallgul regnjakke og Ilse Jacobsenstøvler som nesten ikke har vært brukt i år fordi vi har hatt så bra vær. Treningsbuksen er hurtigtørkende så blir jeg vår på vei til trening er det ingen krise og etterpå skal jeg jo bare hjem (og er dessuten vår av svette... Hihi!) så det gjør heller ingen ting. I uken hittil har jeg vært flink med både mat og trening, og i morgen skal jeg i bursdag og gleder meg til å spise et kakestykke. Så alt i alt ikke noe å klage over!

Ellers er jeg blitt slapp med å skrive her inne - er liksom ikke det samme i hold vekten-tråden som det var her inne. Kanskje jeg må legge på meg så jeg kan gjenopplive den gamle tråden her? Eeeh, kanskje ikke. Så da får jeg klare meg med å plage deg, for det er ikke mye aktivitet hos andre heller ser jeg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter såå stor pris på at du stikker innom her, Krusmynte!! :P Ellers hadde jeg holdt en laang monolog, for her er det jammen stille for tiden..Nesten så jeg det er ekko.. :(

Er det stille på hold-vekten-også?

 

Har blitt et rastaurantbesøk denne uken+ en isdessert. Ellers har det gått greit. Har storhandlet i dag, og i handlevognen var det mest gode valg. Ettersom jeg ikke bor alene, så må jeg jo handle inn litt for enhver smak, og jeg kan ikke påtvinge hele familien bare magre produkter heller..

 

Og du Krusmynte; du trenger IKKE legge på deg for å være her. Hihi..Du er og vil for alltid være en hedersgjest! :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...