Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Jeg er i gang med min 3.dag og det føles godt å være i gang. :)

 

Har kjøpt meg en dyr og for liten kjole som er sååå fin( har endel klær som er for små og ubrukt :P ), og den gleder jeg meg veldig til å bruke! :D I skapet henger også en nydelig vinterjakke med lappen på som jeg kjøpte i fjor(altfor dyr, men såå fin..). Den skal jeg ihvertfall bruke i desember, og det gleder jeg meg til!

 

En fin tirsdag til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper uken din fortsatte med god glid - og at du er noen dager nærmere målet om å se lekker ut i både kjole og vinterjakke :)/>

 

Ja, villelille, uken gikk veldig bra! Fullt fokus hver eneste dag. :D

 

Takket nei til nybakte kanelboller her en dag, og holdt meg til en liten godisrasjon på kun 250 kcal på lørdag og gikk da ikke over dagens 1900 kcal. Må ha en liten rasjon for ikke å sprekke..

 

Så jeg er bittelitt nærmere målet om ny kjole og jakke. :P

 

Vekta viser ingenting pga mensen, så ser frem til at vannet slipper.

 

En optimistisk mandagshilsen fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søndag igjen og jeg har vært knallflink i 2 uker!

Holdt meg under 1900 kcal hver eneste dag, syklet på ergometersykkelen hver eneste dag og godisrasjonen i går på 250 kcal var inkl. dagens kcal.mengde.

 

Men vises det på vekta?

Neida..*rister på hodet* Har ligget mellom 1750-1900 kcal og lurer nå på om jeg faktisk har spist litt for lite. For jeg har hatt en 20 minutters treningsøkt hver eneste dag.

 

Jeg må bare stå på. være tålmodig og så kommer vel resultatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at fokuset er tilbake på plass. Kroppen trenger nok litt tid på å skjønne at det er sånn det skal være, og det slipper nok plutselig. Ønsker deg en finfin uke! Hilsen hun som har vært på tur og kommet hjem med bonuskilo... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at fokuset er tilbake på plass. Kroppen trenger nok litt tid på å skjønne at det er sånn det skal være, og det slipper nok plutselig. Ønsker deg en finfin uke! Hilsen hun som har vært på tur og kommet hjem med bonuskilo... ;)/>

 

Ja, jeg må bare holde ut og holde fokus, så kommer resultatene. :)

 

Håper du har hatt det fint på tur, Krusmynte! Bonuskg forsvinner nok i løpet av uka. :D

Det klarer du!

 

Jeg fikk for 1 måneds tid siden en ganske nedslående helsemessig beskjed. Jeg føler virkelig da at jeg nådde et slags bunnpunkt uten at jeg skal skrive noe særlig mer om det her. Denne jojo-slankingen er ikke bra. Var veldig lei meg, men jeg reiste meg igjen og jeg er kampklar. Igjen. Helsen er såå viktig! Jeg har nå bedt kjæresten min om å "passe" på at jeg holder meg i skinnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forståelse for at du ikke vil utlevere alle detaljer om helsen, så at du velger å ikke skrive særlig om det er helt greit. :) Og har også full forståelse for at dårlige nyheter - enten det gjelder egen helse eller helsen til de man er glad i - kan gi oss en skikkelig down som lett sender oss i retning gamle uvaner. Men det er jo det forumet er til for - å komme med litt peptalk og muntre tilrop og rett og slett holde en litt i ørene når ting går trått. Og det er kjempebra at du har en samboer som støtter deg og at du har kommet deg på beina igjen. :) Av og til er det kanskje greit å tenke på at vekten er ikke det viktigste selv om vekt og helse ofte henger sammen. Av og til må man rett og slett bare fokusere på andre ting og heller satse på å holde vekten stabil. Det kan jo være vanskelig nok i seg selv. Men du har en liten heiagjeng i meg ihvertfall! Jeg står på sidelinjen med duskene mine og hopper og spretter. Tar det som en del av treningen! Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille, gode, kunnskapsrike Krusmynte;

Tusen takk for gode ord! Atter en gang :):) :)

 

Jeg har nå vært hos legen igjen, og legen sa at jeg var altfor streng med meg selv. Mine "skavanker" er visstnok like vanlig hos slanke personer, så hun sa at overvekten ikke er grunnen. Men; jeg er sikker på at jeg blir bedre om kroppen blir endel kg lettere. Så det er med som motivasjonsgrunn for meg. :)

 

Jeg har forøvrig veldig ulike erfaringer med helsevesenet ang. overvekten. Enkelte har vært direkte slemme (og ja, jeg vet at de må si i fra, men det er måten det blir gjort på..), men mine to siste fastleger har ikke vært opptatt av overvekten i det hele tatt. Det er jeg som har tatt det opp, og det er jeg som har sagt det er et stort problem for meg. De siste legene har også gitt meg konstruktive tilbakemeldinger, og behandlet meg på en verdig måte. Ikke bare gitt meg følelsen av å være "tykk og dum". Så hvis noen av dere som leser dette har samme opplevelser, så finn dere en ny lege.

 

Det var dagens oppfordring. :rolleyes: Tommel opp!

 

Ellers går det bra med meg. Nettopp nytt en deilig kyllingsalat. og nå venter kaffekoppen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At fastlegen tar deg alvorlig når du tar opp vektproblematikken din selv er superbra - det gjorde min også. Fikk mye konstruktive råd og tips, det var ikke med en gang den der "la oss henvise deg til slankeoperasjon" som jeg har skjønt at andre har fått. Men hvis pasienten selv ikke helt ser problemet med overvekten og ihvertfall ikke sammenhengen med andre plager vedkommende eventuelt har, så er det legens jobb å ta det opp. Men selvsagt - måten man gjør det på er jo uhyre viktig. Det skal sies på en måte som gjør at pasienten oppfatter det og alt det der, samtidig som man ikke skal være for krass og oppfattes som slemme som du sier så fint. Hårfin balansegang det der, og helt sikkert en supervanskelig jobb....

 

Og jeg synes for øvrig legen din har helt rett - vi må ikke være for strenge med oss selv! Det er faktisk viktig å leve litt innimellom, og det er viktigere ting i livet enn å nødvendigvis være slank. Men det betyr ikke at vi skal tillate oss selv å komme tilbake der vi var - vi må finne en gylden middelvei. Og det er jaggu vanskelig... :) Og mange ting er ikke nødvendigvis bedre for slanke - noen har naturlig høy forbrenning og kan spise hvor mye junk de vil uten å legge på seg. Men tenk hvordan innsiden deres ser ut - se for deg innsiden av blodårene og hvor fulle de er av kolesterol, samt alt fettet rundt innvollene som man ikke ser på utsiden... Det er ikke uten grunn man kan kalle folk tynnfeit! Hihi! Jada, jeg overdriver nok litt, men heller litt overvektig og i god form enn slank og slapp synes nå jeg. :)

 

Skal man jobbe litt, kanskje? Det er jo tross alt mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Krusmynte og villelille :rolleyes:/>

 

Helt sant, Krusmynte; ikke alltid at slanke nødvendigvis er mye "sunnere".

Jeg har bl.a. et lavt kolesterolnivå og det viser jo at på innsiden av mine blodårer er det lite fett. Legen min anbefalte ikke operasjon, og jeg ble på en måte litt lettet.. Jeg sa det var min absolutte siste utvei. Jeg vil jo så gjerne klare dette selv.

 

Jeg har hatt en fin helg, og håper det samme med dere?

Har ligget litt over kalorimessig både lørdag og søndag, men lå under et par dager forrige uke, så da går det opp i opp.

 

Har nå i over 3 uker notert ALT jeg har spist og drukket og det hjelper virkelig på å holde fokus. Mandag morgen og jobben frem mot en lettere kropp fortsetter. :D/>

 

Ønsker alle en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som noterer alt! Jeg har ikke gjort det på kjempelenge og har vel på mange måter overhodet ingen kontroll på hvor mange kalorier jeg får i meg. Men på en annen side - jeg bruker det samme pålegget, det samme brødet som jeg skjærer opp i butikken, spiser mye de samme middagene osv. Og vekten er stabil så da kan det jo ikke være så ille. Kanskje jeg burde registrere noen dager bare fordi? Det må bli neste uke. Kjenner det på meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte virkelig å begynne notere alt igjen for å bli bevisst på hvor mye jeg kan spise. Selv om det bare er jeg som ser registeringen, så hjelper det meg å holde meg i tøylene. Hehe..litt merkelig, men sant. Har spist to måltider denne uka hvor jeg ikke ante kaloriinnholdet, så noe blir registrert med bare sånn ca. :)

 

Kroppen slipper feriekiloene svært sakte denne gangen..En smule frustrende, ja, men jeg vet jo at jeg er flink, så må bare være tålmodig.. :)

 

Så mange ganger opp og ned i vekt, og alder tatt i betraktning, så vil kroppen tydeligvis måtte jobbe mer nå.

 

Tror seriøst jeg skal gjemme vektene( ja, dumme meg har to..haha) for en stund, for jeg stresser litt rundt den veiinga hver eneste morgen( og gjerne kveld..) :(

 

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjem den! Putt den langt vekk og bare ta den frem maks en gang i uken! Husker det var en her inne som la den på loftet - vi snakker stiger og greier for å få den frem. For da gjorde hun det bare den ene gangen i uken. Og en annen som fikk mannen til å gjemme batteriet med streng beskjed om å kun utlevere det en gang i uken. *ler* Det er altfor lett å bare hoppe på den, merker det selv også i perioder. Er heldigvis blitt litt bedre nå, kanskje det har med at jeg stabiliserer meg? Samtidig som jeg vil ned igjen disse bonusgreiene fra siste tur jeg var på. Akkja.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...nå fikk jeg meg en god latter.

Loftet, ja...Synes jeg ser meg selv i ren desperasjon :D

Vekta skal bort NÅ, og den skal frem kun 1 gang i uka.

Dermed basta!

 

Møtte ei som ikke har sett eg på en stund som sa "Å, du har vært så flink!"

Eh..jeg? Med alle mine sprekker og h...$#%"&§ feriekg?

Jo takk, tenkte jeg..En trøst er jo at jeg fortsatt er mindre enn jeg var for få år siden..

Jaja..

 

 

I dag er det herlige lørdag! Den skal nytes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær nå litt grei med deg selv - du HAR vært flink! Feriekilo og utskeielser eller ikke, flink har du vært uansett! For som du sier så veier du mindre nå enn for noen år siden. Og det skal du jammen santen ta med deg!

Hilsen hun som har gått opp istedenfor ned denne uken og nå skal skrive absolutt alt en tid fremover... Det var plutselig så lett å skli inn i gamle uvaner... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..ja, jeg får stadig tilb.mld. om at jeg er for streng med meg selv, så burde vel ta det til etteretning, men det er frustrerende å snuble så mange ganger.

 

Noterte ingenting i helga. Fikk bare veldig behov for det. Ble litt ekstra, men gikk ikke helt bananas heller..Mandag og tilbake til noteringene.. :)

 

Lykke til med dine noteringer, Krusmynte!

Det kan sikkert være lurt, selv om du sikkert føler at du har "alt under huden" i forhold til hva du skal spise og mengder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt under huden" er vel å ta litt hardt i, fikk granatsjokk da jeg registrerte fløtemysosten jeg har hatt sånn dilla på i det siste. Men - med magre produkter til andre brødmåltider går det jo greit sånn totalt sett. :) Min registrering så langt denne uken har gått finfint, har ligget rundt 1600 kalorier men ikke fått full kostholdsscore fordi jeg ikke har hatt to hjertevalg hver dag. Men ellers oppfører jeg meg eksemplarisk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

….men jeg VET jo kcal.innholdet i f.eks. ost, og likevel er det altfor lett å ta en skive eller to eller tre for mye..argh..

Hjelper lite å ta to tynne osteskiver på brødet når man i tillegg putter minst like mange i munnen mens man holder på - det kan jeg alt om! *ler*

Ønsker deg en finfin uke - min fikk en bra start med 0,7 ned, ute i gangen min jobber en elektriker mens jeg sitter med beina på bordet og lurer på hvem i alle dager som oppfant vinger på tusenlappene….. *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...fine Krusmynte! :D Takk for at du fikk meg til å le en mandags morgen! :D

Herlig med -0,7!!! :D Det viser at det også er veldig lurt å notere alt. Applauderer deg inn i en ny uke! :) :) :)

 

Her ligger Bolledama syk og rett ut..Slik har det vært noen dager, så det går ikke så bra..Potetgull til kvelds lørdag og vafler til middag i går= ikke veldig lurt. :huh:

Satser på å bli frisk igjen snart! ;)

 

Ønsker dere alle en fin, ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...