Gå til innhold

Jeg er ny her, og skal ned ihvertfall 40 kg...


Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Så bra du har litt nyfunnet motivasjon! Selv liter jeg veldig om dagene. Veide meg fredag. 85,2 kg. Jubel og glede i heimen. Veide meg på offisiell veiedag mandag. 86,9 kg. Øøøøh. Vel koste jeg meg i helgen, men ikke så mye at det skulle tilsi 1,7 kg! Tenkte at det kanskje kunne være gangsperr og veide meg igjen i går. 87,4! I dag var det nede igjen i under 87 men husker ikke desimalen, bare lettelsen over at 87-tallet var borte. Og ja, jeg koste meg i helgen. Greit nok. Det ble litt godis både lørdag og søndag samt sikkert litt for mye supergod kortreist ost på supergode halvgrove rundstykker fra gårdsbakeri da jeg var innom Bondens Marked. Men 2,2 kg på fire - 4 - dager!?!?!? Så mye har jeg ikke kost meg! Pokkers dritt altså. Men det som bekymrer meg mest er egentlig ikke helgen og det at jeg gikk opp så mye - det kan ha hatt sammenheng med gangsperren som jeg enda har, i tillegg har jeg hatt problemer med vekten i det siste (jada, her klamrer vi oss til halmstrå!). Det verste er nemlig at jeg plutselig tok meg selv i å være i ferd med å falle tilbake til gamle uvaner. Småspising, å bare ta en kjeks for det er jo bare en og det har jo gått fint når jeg gjorde det forrige uke. Den type ting. Fy på lanken til meg! Har begynt å ta med meg yoghurt og litt musli til mellommåltid mellom frokost og lunsj, for det er da jeg har syndet mest. Sniker i skapene på kjøkkenet her på jobb, fullt av Pepita og havreflarn og alskens (kalorimessige) ekkelskaper. Har jo gjort dette før og vet da så inderlig bedre!

 

Sånn, det var dagens klagesang herfra. Beklager at jeg kuppet tråden din, trenger bare litt sympati, medfølelse og ikke minst kjeft fra noen som "kjenner" meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Og bare for å følge opp gårsdagen så fikk jeg i dag errormelding på vekten. Tok av lokket til batteriet som da falt ut. Satte det skikkelig i og veide meg - 88,6!!! Fikk jo granatsjokk..... Prøvde igjen, samme tall.... Lot den skru seg av og veide meg tre ganger til, da var den på 86,2 hver gang. Det høres ihvertfall mer riktig ut, så nå fortsetter den gode trenden med registrering og så håper vi pilen går nedover igjen. For sånne sjokk vil jeg helst ikke ha flere av..... 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå glad for å se deg her inne, Krusmynte, så skrivskrivSKRIV på tråden min :D :D :D

Du er velkommen til å "kuppe"(dine ord :) ) tråden når som helst!

 

Kjedelig å lese at du har slitt i det siste, men det riktige vektresultatet i dag viser jo at du har sluppet vann, ikke sant? Jeg kan jo fint klart å samle opptil 4 kg(!!) vann (skulle jo ikke tro det var mulig...)etter en helgs utskeielser og når jeg har drukket for lite. Så jeg er i grunn vant til sjokkveiing.... :(

 

Håper du finner rett fokus, og at gamle synder kan gå i glemmeboka. De aller aller fleste dagene gjør du jo som du skal, ikke sant? :)

 

Ja, jeg har heldigvis fått litt mer motivasjon og legen min ga meg denne uken tommel opp for det riktige jeg gjør (for selv om jeg feiler rett som det er, så gjør jeg riktige ting også).

Men; jeg har fortsatt ikke gått ned de #$"!&``-feriekiloene og det er sååå dritt for å si det rett ut...I 2011 gikk jeg ned omtrent 1 kg i uka( ble over -30 kg tilsammen), men nå går det ikke like raskt nei...

 

Kroppen har gått mange kilometer denne uken, og det er jeg så glad for at jeg har fått til. Det kjennes godt. :) Fin torsdag ønskes dere fra Bolledama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For å være ærlig vet jeg ikke om jeg har sluppet vann eller om det er vekten som har hatt hikke. Det spiller mindre rolle, tallene virker uansett litt mer riktige nå enn hva de gjorde i begynnelsen av uken. At det fortsatt er litt for høyt får så være, det kan jeg jobbe videre med neste uke og uken etter om nødvendig. :) Men det er vanskelig å motivere seg om dagene, så nå har jeg lagt om strategien og gjeninnført mellommåltider og sånt. Det hjelper på psyken ihvertfall! ;)

 

Så bra at legen kommer med hyggelige tilbakemeldinger! Det er nok ikke dumt å fokusere mer på alt det riktige og ikke så mye på det feile vi gjør - da er det lett å komme inn i denne ekle spiralen. So what at feriekiloene ikke er borte enda? I perioder hvor motivasjonen mangler skal man faktisk være litt stolt av at man ihvertfall ikke går enda mer opp. Du klarer å ta knekken på dem tilslutt, det er jeg helt sikker på! :)

 

Flott at kroppen har gått mange kilometer, min kropp har trent litt for lite denne uken hvis man regner uken fra mandag, men jeg flyttet mandagstreningen til søndag siden jeg fikk et akutt anfall av treningslyst den dagen og det må man jo bare slenge seg på? ;)

 

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er svært viktig å fokusere på det riktige vi gjør. For ellers kan veien være kort til tanken om at "jeg er så tykk likevel, så jeg kan bare kaste innpå med alt og altfor for mye av det...jeg kommer aldri til å klare dette likevel" osv....

Slike tanker har jeg hatt før, og hvor jeg samtidig ikke veide meg på maange år og nesten sluttet å speile meg i helfigur. Jeg skal ALDRI havne der igjen!

Selv om jeg fortsatt er altfor tung, så er jeg fortsatt over -20 kg fra mitt tyngste og jeg gjør mye riktig. Så; dagens klapp på skulderen! :)

 

Og ja, det er oppmuntrende at legen min kommer med positive tilbakemeldinger og at hun fortsatt gir tommel ned for operasjon.

 

Og dagens rose til deg, Krusmynte; det er en fantastisk bragd du har gjort med å holde vekten så lenge som du har gjort! Det nærmer seg vel 1 år? Leit at du sliter med motivasjonen om dagen, men du kommer deg garantert gjennom det på en god måte. Det VET jeg! :) Vi kommer ingen vei med å være altfor sinte og strenge med oss selv, men å gi oss selv ros for det positive vi gjør. Ok? Heia heia! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

I mars nådde jeg matchvekten, men siden jeg meldte meg på hold vekten i januar har jeg holdt meg stabil egentlig - altså innenfor de +/- 2 kg. Og det er jeg superstolt av! Hvis man ser bort fra ukens rare tall så har jeg ikke, ihvertfall ikke på en eneste offisiell veiing, vært over 87. Flinke meg!

PT spurte meg i går da jeg var ferdig med maksstyrketesten om jeg egentlig skjønte hvor langt jeg har kommet. Mitt ærlige svar var nei, for jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag på vektene jeg løfter. Neste gang har jeg det, for da kan jeg sammenligne med denne gangen. Men hva kroppsvekten angår så har jeg jo nettopp det! Der har jeg jo tallene. Og det har du og. 20 kg er faktisk veldig mye, og alle kilo i minus er en positiv greie. Og det kjenner jeg at jeg har glemt å tenke litt på oppi all den manglende motivasjonen min. Det er jo egentlig litt teit å syte over at jeg går opp så lenge jeg ligger innenfor vektbeltet mitt, spesielt når jeg vet at det er så mange andre som sliter så intenst med å nå målene sine. Men jeg tror det bunner i at jeg er så redd for at jeg skal tenke at "jaja, det er jo bare 1,2 kg". Og så kommer det 1,2 kg til og så 1,2 kg oppå der igjen og plutselig er det blitt 3,4 hvis du skjønner. Og plutselig en dag må jeg opp i buskestørrelse igjen og sånn går nu dagan. Og grunnen til at jeg er redd for det er at det er det som har skjedd før...

Akk, der fikk du meg jammen santen til å tenke! Og det på en fredag! Ikke dårlig. Disse tankene skal jeg jammen santen ta med meg inn i helgen, for jeg tror faktisk det kan hjelpe godt på motivasjonen fremover... Takk, Bolledama!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig! :) Det er nødvendig å minne hverandre på HVA vi får til, og ikke være så f....strenge med oss selv hele tiden. :P (for det er jeg alltid så flink til...eh..hehe...)

 

Tirsdag og ny uke er i gang.

Litt trå start på uken, men i dag skal dagen bli bra. :D

 

Har hjemmedag i dag, og på planen står det baking. Både sunne og mindre sunne bakevarer. Så da gjenstår utfordringen med kun å spise LITT.. :) og det skal jeg klare, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hvordan gikk det med bakingen i går? Bare tanken på duften av nybakt gir meg vann i munnen... Nybakt hva tenker du kanskje? Spiller ingen rolle - det kan være det groveste brødet eller de lekreste kaker, jeg dagdrømmer om kaker og bakst om dagene så det halve kunne være nok. Men klarer å stå imot heldigvis. Men å bake, det er faktisk helt uaktuelt! *ler* Tenk om det hadde gått greit å bake bare to brødskiver. Det hadde jo vært helt genialt, for da hadde jeg ikke kunnet overspise! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...bake to brødskiver, ja :D Det hadde vært noe...

 

Jeg kunne aldri bakt om jeg bodde alene, men de andre i huset vil jo gjerne ha hjemmebakt av og til, og jeg ØVER meg på å spise "riktig". Vil ikke at de aldri skal få hjemmebakst for mor alltid er på slankern... :(

 

Men JA! det er en stoor prøvelse for jeg elsker all bakst. Nesten all bakst ihvertfall.

Synes jeg klarte meg bra i går. Bakte 4 brett med grove rundstykker og en haug med matmuffins. Smakte riktig så godt og jeg gikk ikke amok. *klappklapp* Og familien var storfornøyde! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra! At det gikk bra, altså. Å øve seg på å spise riktig er jo ikke dumt, jeg har jo bare meg selv å ta hensyn til og i forhold til å unngå fristelser er det greit. Men samtidig får jeg jo ikke øvd meg sånn som du. Alt har sine fordeler og ulemper. 😊 I kveld varmet jeg et polarbrød extreme i mikroen, funket finfint det og om enn ikke like gøy som hjemmebakt. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok greit å "øve" seg på motehold. Ta en eller to, men ikke fire og fem og seks... :huh:

Men; det er jammen en stor utfordring å ha fristelser i hus. Et eksempel er helt vanlig Norveigaost. Jeg ELSKER det, og å høvle en skive blir raskt til fem om jeg ikke er "helt tilstede"..Men jeg kan ikke tvinge resten av familien til å like de mer tørre lettostskivene.

 

Gikk på vekta i dag og den er ikke så snill med meg.. :( Håper det er en naturlig forklaring med eggklekking for denne uka har vært bra matmessig for min del og jeg har også fått meg et par gode turer.

 

Full fokus i det vi nå snart møter helgen!! Jeg vil sååå gjerne møte juletiden litt lettere, og nå går tiden så fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Eggklekking... *fnis*

 

Norvegiaen får ingen ta fra meg! Sånn er det med den saken. Kalorier eller ikke, det er ingen over og ingen ved siden, og de tørre lettostgreiene... Nei - det kan ikke måle seg med Norvegia! *ler* Så det spiser jeg og koser meg med, og har klart ganske greit å legge om fra å spise Norvegia med skive under til skive med Norvegia på. Ikke det letteste jeg har gjort, nei. ;)

 

God helg, jeg håper vekten er snillere med deg igjen om et par dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..eggklekking, ja..det er nettopp det det er.. :D

 

Jeg kan "dynke" tørr lettost med tomat og agurk, men jeg vil helst ha vanlig ost i kjøleskapet. Det er bare det at jeg har ikke et helt normalt forhold til Norvegia`n. Før jeg rekker å blunke, så forsvinner flere skiver i munnen..blæ..Jeg vet jo altfor godt at det er stoor kaloriforskjell på 3 og 6 skiver liksom.. :o

 

GOD HELG, Krusmynte & andre som titter innom tjukkebolla sin tråd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang er mandagen her, og kaffen min er ekstra sterk :rolleyes:

 

Det har gått greit med maten. Noen sjokoladebiter og to stykker av farsdagskaken(det var to ulike kaker) i går ble det, men fingrene har ikke gått amok. Klapp på skulderen.

 

Hvordan var helgen for dere?

 

Jeg har forøvrig satt meg nye mål...

Har nok en gang ikke klart å nå de mål jeg har satt meg, men må bare se fremover og tenke at mine små babysteps er også bra. Ja, det beste hadde vært 1 kg i uka som jeg tidligere har klart, men en halvkilo ned i måneden(håper på mer frem til jul da) er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg likt kaffe hadde nok min vært sterk i går og. Mandager, altså.... Når det er sagt så lå jeg så godt da jeg våknet i dag at jeg tenkte at "jeg vil aldri mer røre meg!!!!". Men her sitter jeg da. På jobb. Hadde jeg ikke vært så intenst tissetrengt hadde jeg nok ligget der enda... ;)

Helgen min gikk greit og, fikk handlet julebordkjole (guuuud så deilig å faktisk ha et utvalg! Å ikke ende opp med å kjøpe den eneste man finner som passer selv om man egentlig ikke liker den), gjort masse husarbeid og fikk også stirret apatisk på boksen noen timer. Maten gikk det greit med og, og vekten har stått i ro. :)

 

Man skal ikke undervurdere effekten av babysteps, altså! Jeg har aldri egentlig satt meg mål om å nå en viss vekt innen en viss dato, for jeg har bare blitt så skuffet og irritert over meg selv når jeg ikke har nådd det. Og med skuffelsen kommer lysten til å trøstespise. Så.... Litt meningsløst for min del. Så hos meg var det bare f.eks. nytt titall. Komme når det komme vil, liksom. Og det kom jo til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så HERLIG å kunne "velge og vrake" i kjoleutvalget!!! :D

Hvilken kjole endte du opp med? Den lille sorte? :P

 

Jeg vurderer å kutte ut mine delmål. Som du skriver, så er det lett å bli frustrert når de ikke nåes..Prøve litt til, så får jeg se...

 

Uka har gått bra. Spist riktig og fått meg noen lange gåturer. Vært på vekta og den er jo treg som vanlig :angry: , men jeg biter tenna sammen og står på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok den lille sorte, ja. Dvs den er jo ikke så liten i det den nesten når knærne mine, er ikke så veldig tilhenger av de helt lårkorte. Og med min lange rygg blir veldig mye lårkort med den moten vi har i dag.... Alle jeg prøvde var forresten sort, noe som var litt tilfeldig men det var liksom det de hadde. Den har V både foran og bak, bak er det metallglidelås hele veien ned som en liten detalj, og det er litt struktur i stoffet som gjør den litt mer interessant. Så blir det selvsagt smykker og stæsj. Kjøpte den som satt penest selv om den ikke hadde ermer, er ikke særlig glad i overarmene mine nemlig. Menmen, det finnes da verre ting enn grevinnesleng eller -heng eller hva det kalles! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok den lille sorte, ja. Dvs den er jo ikke så liten i det den nesten når knærne mine, er ikke så veldig tilhenger av de helt lårkorte. Og med min lange rygg blir veldig mye lårkort med den moten vi har i dag.... Alle jeg prøvde var forresten sort, noe som var litt tilfeldig men det var liksom det de hadde. Den har V både foran og bak, bak er det metallglidelås hele veien ned som en liten detalj, og det er litt struktur i stoffet som gjør den litt mer interessant. Så blir det selvsagt smykker og stæsj. Kjøpte den som satt penest selv om den ikke hadde ermer, er ikke særlig glad i overarmene mine nemlig. Menmen, det finnes da verre ting enn grevinnesleng eller -heng eller hva det kalles! :)/>

 

Den lille sorte er alltid en slager :D Du blir helt sikkert feiende flott! Kjenner igjen det at klær fort kan bli for korte. Jeg er også lang, og klærne blir jo veldige ulike på ei på 160 og ei på 180 :P

 

Håper du ellers har gode dager, Krusmynte? Selv i novembermørket...? Ble igjen for mange kcal i helga(hatt gjester og vært på besøk), men har innhentet meg ganske greit igjen. Ble en times rask gange i går også, og det føles jo bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jotakk, her går det fint. Har travle dager med mye på timeplanen om dagene, så de flyr avgårde i turbofart! I morgen er julebord nr. 1, jeg driver og diskuterer med meg selv om jeg skal kjøpe nye sko (synes svarte til svart kjole kan bli litt voldsomt) eller om jeg heller skal smelle til med en farget strømebukse. Tenker da type lilla, vinrød e.l. Det blir så mye svart ellers... I morgen er jeg i arrangementskomiteen slik at det blir litt løping og da må jeg har på gode sko, neste uke er jeg bare gjest så da kan jeg greit ha på sko som jeg helst sitter i... ;) Balanseringen og alt det der går veldig greit, problemet er knokene på føttene som jeg får så sinnsykt vondt i - har nok et snev av hallux valgus. Irriterende, for det er jo så mye lekre sko der ute! Akkja, det skal ikke være lett. Bortsett fra det går det vel også relativt greit, holder nå på med treningen min og kostholdet har funket OK også og vekten oppført seg pent, men denne og neste helg kommer førjulstidens store utfordringer så det spørs om det ikke blir mye registrering i ukene etterpå frem mot julefeiringen. Vi får vente og se.

 

Hvordan går det med deg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lenge siden jeg har vært innom, men her er jeg! :D

 

Har vært travelt opptatt og også bortreist noen dager. Det går så som så med meg matmessig for adventstid er jammen en stor utfordring! Ingen nedgang er det blitt. Litt skuffende ja for jeg hadde jo satt meg mål jeg syntes var oppnåelige, men det er slik det har blitt. Fokuset nå er mest mulig stabil vekt. I går takket jeg f.eks. ja til 2 pepperkaker og ikke 5,6,7...Denne uken har det blitt greie, magre middager og det veier opp for det som har vært ekstra. Så jeg vet jo at jeg har mer fokus enn det jeg hadde for noen år siden. Og det er BRA! :D

 

God helg, Krusmynte, villelille og dere andre som titter innom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Omgangssyken! Det løser alle problemene med adventstiden! For det første kvitter du deg raskt og effektivt med det du måtte ha tatt inn av for mye kalorier (som jeg gjorde med hotellnetter, julebord, tapas, familieselskap med koldtbord inkl riskrem og kaker og generelt kos i helgen) og jaggu santen fortsetter ikke apetitten å glimre med sitt fravær også! I dag har jeg spist en skive hvitt brød med norvegia, kranglet i meg en banan og spist to sjokoladebiter. Men drikker nok, inkludert en flaske Fanta med sukker (kan dere tenke dere? Sukker! Det er jo uhørt!!! *fnis*), og det er jo det viktigste.... :) Ja, jeg har vært syk og jeg tøyser selvsagt med det meste bortsett fra den manglende apetitten og dagens inntak. Har hatt ukens første arbeidsdag i dag (hadde fri mandag og tirsdag og ble syk natt til onsdag) og må innrømme at jeg ville heller hatt et par kilo ekstra etter helgens utskeielser enn enn omgangssyken. Men hva kan man gjøre?

 

Mistet forresten munn og mæle da vi var og spiste tapas i Oslo her om dagen. For på bordet ved siden av og rett i mitt synsfelt satt selveste Nikolaj Lie Kaas. Dansk skuespiller, var på Senkveld fredag - ta et en bildegoogling og så skjønner dere kanskje hvorfor (hvis dere har samme mannesmak som meg, selvsagt...Hihi!). Frøknen ble rett og slett starstruck, for den mannen er HEIT! Men maten, den fikk jeg nå i meg likevel. ;)

Da tusler jeg hjem fra jobb og tar helg, får se hva jeg klarer å krangle i meg av mat til middag. Kjenner jeg har lyst på potetgull med salt og pepper.... Not good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...kjedelig med sykdom..Håper du er frisk og rask igjen nå? Ikke akkurat den måten man ønsker å gå ned i vekt på, nei..Æsjæsj.. :(

 

Måtte google dansken og han har jeg sett, ja :D Hehe..synes jeg ser deg! :D

Mads Mikkelsen var ikke med han da? :P

 

Helga gikk litt trått, men så kom mandagen og den var bra. Tirsdagen likeså. Suger til meg alt som er postivt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...