Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

anbelfaler dere å gå inn på forumet motiver meg og melde dere på slankekrigen 4 :) Det gir ett ekstra konkuranse innstinkt samtidi som det er litt morro :)

 

Ellers prøver jeg en uke no uten veiing av mat.. ble en liten tur idag med 1.8 TP og har reservert powerpump time imårra og spinn/styrke på søndag.. :) så det blir med tre økter denne uken..

 

Hvordan går det med dere da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

Jeg har også meldt meg på slankekrigen! Det blir spennnende.

 

Her har det blitt lite trening denne uka også. Jeg var på spinning på mandag, ellers har jeg ikke hatt tid til å trene så mye. I dag tenkte jeg jeg skulle rekke en spinningtime til.

 

Nå er det høstferien. Første delmålet mitt var under 110 til høstferien, og jeg er veldig, veldig nærme, men jeg er ikke helt framme. Veldig spent på om jeg klarer det til mandag eller ikke. Jeg må jo være flink i helga, for å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med på slankekrigen. ;)

 

Har trent ganske bra denne uka, nesten 2 timer dans på mandag, 5 km joggetur på tirsdag, 8 km rask gåtur på onsdag. Vekta viste igår 79,7, juhu!! Men - så var jeg på en særdeles fuktig aften på byen igår med tilhørende nydelig mat.... og idag viste vekta 80,4. Satser på at jeg er tilbake på 79 til mandagen altså!!

 

Veiing av mat har jeg prøvd meg uten ganske lenge nå, jeg ble rett og slett lei av å veie alt mulig og telle kalorier... Prøver å spise sunt og ha få utskeielser og trene. Fort går det ikke, 1,5 kilo så langt på disse første ukene. Menmen. Har hvertfall krympet en klesstørrelse siden jeg startet i våres, så det går rette veien. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke med lite trening veide jeg meg fredags morning, da viste vekten 66.2 kg. så gikk jeg på trening i god tro og skal også senere idag.. tenkte jeg skulle se om det var noe forskjell idag siden jeg er full i gangsperr og idag viste vekten 67 kg ;) kostoholdet har jeg holdt veldig bra.. skikkelig demotiverende.. huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke med lite trening veide jeg meg fredags morning' date=' da viste vekten 66.2 kg. så gikk jeg på trening i god tro og skal også senere idag.. tenkte jeg skulle se om det var noe forskjell idag siden jeg er full i gangsperr og idag viste vekten 67 kg ;) kostoholdet har jeg holdt veldig bra.. skikkelig demotiverende.. huff![/quote']

 

Vekta går ofte litt opp like etter trening, særlig hvis du får mye gangsperr eller føler deg veldig stiv. Det er noe med at det samler seg opp væske i musklene og man kan veie opp mot et kilo mer, men dette går over etter en dag eller to, og da går man ned igjen på grunn av forbrenninga. Det er blant annet derfor det anbefales at man veier seg på samme tidspunkt hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... tror jeg venter til imorgen med å oppdatere ukens vekt, føler den ikke er helt reell idag... fest med maaaasse vin og mat på torsdag, dagen derpå med høyt inntak av karbohydrater på fredag, lørdagsgodteri på lørdag og bursdagskake på søndag - det ble litt for mye av det gode!! Satser på å få i meg nok vann idag og få til en god treningsøkt ikveld, så kommer jeg tilbake imorgen.

 

Lykke til med dagens veiing! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 0,5 kilo. Ikke overraskende, egentlig, med tanke på vinmengden på lørdag og dagen-derpå-maten i går.... Men litt bittert, siden jeg var så nære første delmål.

 

I går var jeg skikkelig lei all den maten jeg vanligvis spiser, og endte opp med å spise masse tøysemat istedenfor. Jeg tror jeg må finne noe mer å variere med, snart, for jeg er litt lei den faste frokosten og lunsjen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe84

Hei hei damer

 

endelig frisk igjen, etter en uke med feber, halsbetennelse og generelt dårlig form....

 

Nå har formen omsider kommet seg, og jeg har kommet inn i riktig kostholdsplan igjen ( som skled helt ut forrige uke...) jeg drakk ingenting vann, og kun ferdig-supper, halspastiller osv siden halsen var så ødelagt.... Huff.. Vondt!

Nå er jeg i gjenge med 2 l vann hver dag, og bedre kosthold enn hva forrige uke bestod av i hvertfall...

 

Det ble mest sofasliting på meg forrige uke, og vekten hoppet oppover igjen frem til fredag.

I helgen klarte jeg å hente meg inn med vann drikking igjen, og kom meg ned til 72 kg igjen i dag..

 

Så, jeg står helt stille vektsmessig denne gang....

 

Bedre lykke neste gang. ;)

 

Og satser på å holde meg frisk fremover.... Trening på onsdag, torsdag og fredag ( er det jeg har meldt meg på i hvertfall... ;). )

 

Jeg fikk forresten mensen i mårrest også, vet ikke om den gjør slik at kroppen holder på vann i tillegg.....??

 

Stå på videre!!:)

 

 

vi skal da nå målet tilslutt alle sammen, selv om det blir i forskjellig tempo ;)

sant??!

 

Alle har forskjellig forbrenning, og det er forskjellig hva som fungerer for den enkelte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag viste vekten 66.6 kg.. 200gr ned fra forje uke.. det går saaaakte, men i det minste går det for det meste nedover.. :D ifølge kalenderen skal jeg ha mensen imårra, så kanskje det er derfor vekten svinger sånn.. :/ har ingen av de vanlige tegnene utenom at haken min føles som en kjøttkake..

 

idag blir det treningsfri dag siden jeg var på spinn/styrke igår.. :) som forresten blir gøyere for hver gang.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst flere som sliter litt for tiden.. ;) Vekta viste både igår og idag 80,8 - altså opp et halvt kilo fra forrige uke.... og jeg som forrige uke endelig så 79 på vekta forrige uke, ergerlig altså. Men ikke overraskende med tanke på helgen. Får bare fortsette denne uken, nå er det ikke flere festligheter på en stund. Derimot har jeg fått en infeksjon i kroppen, verker i alle muskler, sår i halsen. Håper jeg unngår full halsbetennelse hvertfall.... Så det blir dårlig med trening denne uken og neppe noen fremgang til neste uke. Nå vil jeg først og fremst bli ordentlig frisk og få tilbake energien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring dere som trenger det!

 

Jeg har heldigvis gått ned igjen de 500 grammene jeg gikk opp fra i går til i dag, så jeg regner med det var rester av vann i kroppen etter lørdagens litt ukontrollerte alkoholdinntak. Og da er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei damer!

 

Hvordan går det med dere?

Jeg har lest noe i tråden overfor, men ikke alt. Det blir mye ila et par uker....

 

 

Jeg har det litt bedre, og har bestemt meg for å komme tilbake til dere. Jeg har det ikke helt topp, men har kommet frem til at litt mosjon og litt fokus på et sunnere kosthold uansett vil gjøre meg godt. For 3 uker siden tenkte jeg at jeg ikke orker for det var så mye annet å ta tak i. Men nå tror jeg en sunnere hverdag vil gjøre godt for de andre tingene også. Derfor slenger jeg meg med dere igjen.

 

Jeg ønsker ikke å være med i "10 kg på 10 uker"-utfordringen. Rett og slett fordi jeg ikke har overskudd til å sette meg for "drastiske" mål. Men jeg vil rapportere her inne, og målet er selvfølgelig vekttap.

 

Jeg har hatt 3 vanskelige uker uten mosjon og matfokus, og det viste seg på vekta mandag. Da veide jeg 92,6....det meste på over 1 år. Men det går fint, for jeg ventet ikke annet.

Men nå har jeg fokus på et sunnere kosthold, og prøver å få til litt lett mosjon!

 

Lister meg forsiktig inn på denne slankestigen igjen...men det er mye annet i livet mitt også, så det for gå litt pø om pø!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å "se" deg igjen ned12. Det er nok mye i det at det kommer godt med med trening og fokus selv i tunge perioder. I alle fall trening. Det hjelper på det meste. Lykke til med alt i livet ditt.

Er lite her inne jeg også. Har jo aldri drømt om noe ti kg på ti uker. Det er år og dag siden jeg klarte en halv kg i uken... nå har jeg visst havnet på hold vekten og med det livet jeg lever om dagen er jeg lykkelig for hver dag jeg ikke går opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen tilbake ned12.. ;) som du ser så er det vel ingen av oss som klarer den utfordringen.. :/ men glad du er tilbake..

 

i mitt tilfellet har jeg no hatt 3 dager med utskeielse.. :/ men nok er nok, på tide å hente seg inn igjen så jeg kanskje jeg kan håpe på stillstand til mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se deg igjen, Ned12. Jeg merker for min egen del, at de periodene jeg har det tungt, er det også vanskeligst å prioritere trening og sunn mat. Samtidig er det også de periodene det hjelper mest. Dersom jeg er veldig stressa en dag, er det å trene ordentlig hardt og bli veldig utslitt, veldig tilfredsstillende.

 

Jeg kommer heller ikke til å klare 10 kilo på 10 uker, men jeg mener... man må jo satse litt høyt? Jeg hadde et vagt håp da jeg meldte meg på, men etter 4 uker på 112 kilo, tenker jeg at det toget har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ned12, hyggelig at du er tilbake. ;)

 

10 uker på 10 kilo er nok en umulighet for de fleste gitt... jeg begynte så bra første uken, men idag viste vekta 81,6 - der jeg startet for 5 uker siden.... :/ Velvel. Det går litt opp og litt ned, totalt sett så har det jo gått mest ned (siden jeg begynte i mars), så får vi ta den tiden vi trenger. Igår skulle jeg vært ute og jogget men hadde en fryktelig kjip dag og endte i stedet i sofaen foran tv'en med 100 gr sjokolade og en skål med is....... det var vel frimerker brukt opp frem til jul strengt tatt, men søren heller, får bare begynne på'n igjen. Får prøve å ta den joggeturen ikveld istedet for.

 

Ha en fin helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe84

så hyggelig å se st du titter innom:)

 

som nevnt under her, så er det flere av oss som står stille, sliter litt med formen osv..

 

10kg på 10 uker er jo ikke et realistisk mål for mange, men blir mer som en motivasjon/spark i riktig retning.

 

Jeg tror ikke st jeg klarer det heller, men strekker meg mot målet i hvertfall. Og om det tar flere uker så er ikke det noe nederlag. Kroppen trenger jo tid på å henge med også.

 

Jeg for min del har faktisk klart meg bra denne uka, og har tatt av 1,5 kg siden mandag! ( viste vekta i dag)

Jeg ble paff da jeg gikk på vekta, for forrige uke stod vekten nærmest helt stille...Etter en ekkel uke med streptokokker og dårlig mat.

Nå har jeg fått trent noe, og har drukket nok vann og spist ofte nok. Det funker!

Par påstænd med vafler til min kjære far)

 

Jeg får se i morgen, for det er jo da den ofesielle veiedagen er.

 

Husk, vi har alle sammen forskjellig forbrenning og forskjellig pågangsmot. Og pågangsmotet kan gå opp og ned, og litt til siden.. En dag er vi alle i mål, i hvert vårt tempo! sant? ;)

 

Kom igjen nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei!

 

Nei, det ble ikke noe realistisk for noen av oss disse 10 kiloene på 10 uker, men pytt sann. Om det går sakte, så må vi være glade når det går riktig vei.

 

Jeg ligger i pluss, siden vi startet. Etter 3 veldig dårlige uker, gikk vekta opp. Men nå er jeg på riktig spor. Ikke veldig mye, men det forventer jeg heller ikke slik ståa er akuratt nå.

 

Jeg har tatt av 500 gr denne uka, og er glad for det. Har vært flink med maten mandag-fredag, men så ble det hyttetur med gode venner i helga, og da vet dere det blir litt ekstra.

 

Tilfreds jeg ;)

 

Uka som kommer er jeg spent på. Skal bort noen dager, og da kan det by på utfordringer..Gjør det beste ut av det!

 

MIN VEKTKURVE:

03.10: 92,8 kg

10.10: - 0,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Har lest litt på nettet, og kom over et fint treningsprogram på nrk.no/puls

 

Dette gikk visst på tv i januar i år. Der det var 3 utrente, lettere overvektige personer som skulle gjennomføre et treningsprogram laget av Yngvar Andersen. Målet var at de skulle gå ned 2 buksestr på 4 uker. Programmet går ut på litt hverdagsmosjon hver dag. I tillegg er det 3 timesøkter; en intervall, en langkjøring og en styrkeøkt (evt 2 korte økter).

 

Virker ganske gjennomførbart, syntes jeg, så derfor vil jeg prøve det.

 

Har ikke begynt, og begynner heller ikke denne uka, siden vi skal være borte noen dager og det blir vanskelig med treningsmuligheter. Men neste uke vil jeg gå igang med det.

 

Har prøvd styrkedelen, og den var effektiv, enkel og moro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer.

( beklager en del skrivefeil, har ny iPad og skrev litt for raskt ser jeg. Skjønner ikke hvordan jeg skal få til å bla nedover med den heller, så da får jeg ikke rettet feil..jaja..Hehe)

 

Jeg har hatt en uke hvor jeg har vært veldig fokusert matveien og drukket nok vann.

Litt lite trening, men er akkurat ferdig med mens nå og det har jammen gitt utslag gitt!

 

Har gått ned masse siden forrige mandag ( da hadde jeg sikkert lagret masse vann i kroppen etter en uke med sykdom...)

 

Vel, nå ser jeg tall på vekta som jeg ikke har sett på 4 år snart..

 

( ikke siden starten av svangerskapet med jente br 2)

 

jeg har nå tatt av 7,5 kg siden startdato den 30.aug ( altså på 6 uker) JIPPI!!

 

 

en ting er sikkert,sel disiplin er det som fungerer for min del... det er knallvansekelig, men jeg er så motivert nå, at da må jeg klare å holde meg unna sjokoladen ( som er min gode venn...)

( om det er selskap e.l så planlegger jeg slik at det ikke sprenger kaloribudsjettet mitt;)

Dette har funket så langt, og håper jeg klarer å bevare de nye spisevanene mine.

 

Vi bruker forskjellig tempo alle sammen, og det er ulike metoder som fungerer for oss, jeg vet at for min del så er det disiplin og det å finne gode alternativer til sjokolade og mindre porsjoner god mat som fungerer, i tillegg til vann, vann og vann og trim.

 

Jeg er stolt av dere alle sammen! Det krever ekstremt mye det komme seg ned i vekt, og det holde seg der er en jobb det også.. Dere er flinke som står på, og finner løsninger som kan passe.

 

Kanskje 10 kg innen jul kan passe? :)

 

Jeg håper på å kanskje klare 10 kg på 10 uker... Har jo 4 uker på å ta av 3 kg nå da....kanskje jeg klarer det?? ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned12, en halv kilo på en uke er jo akkurat som anbefalt det! :) Nå er du igang igjen - vi havner alle utenfor iblant, men det viktigste er å ikke gi opp men å finne tilbake til rutinene.

 

Phoebe, steike så flink du er!! Du klarer nok 10 kilosmålet du!!! :D Veldig inspirerende, jeg vet jo at det går an hvis man skjerper seg - godt å se at noen klarer det!

 

Her går det rett vest gitt..... :) Har hatt en ræva uke rett og slett. Spist altfor mye rart, og kun to trimpoeng, joggetur på fredagen. Ikke rart vekta er tilbake der jeg startet, på 81,6.... :) I tillegg har jeg fått to kjempevonde kviser, en av dem en skikkelig underjordisk kjempediger sak som gjør VONDT!!!!!! Og så er det bare krangling på hjemmefronten. Æsj altså. Møkkauke... Midjen målte jeg ikke imorges, den har sikkert est ut igjen også.

 

Ikveld blir det hvertfall dansing, håper å hanke inn 3-4 trimpoeng der. Så er det bare å skjerpe seg med kostholdet igjen og holde på stålkontrollen... hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Pheobe84: Så utrolig flink du er!!! Tar av meg hatten for deg, dette er utrolig bra jobba :) Jeg er helt sikker på at du greier 10 kg på 10 uker!! Moro - og du; du motiverer!!! Er så moro å lese, for da ser man at det går faktisk an. Selv om man selv sliter litt og det går opp til tider, og også sakte ned til tider, så ser man at det kan gå. DISIPLIN er stikkordet i all slanking.

 

Sivalur, slike uker er jeg et levende eksempel på at skjer de fleste av oss. Stå på videre. Målsettingen vår greier vi ikke, men vi Må greie å ned.

 

kanskje 10 kilo til jul?? Jeg vil ikke begi meg ut på en slik utfrodring nå, for meg er det bare bra om jeg i det hele tatt får tatt av litt slik det er nå. Håper og tror at ting ila høsten/vinteren vil gå seg til, slik at jeg har mere overskudd til å ta i et skikkelig tak. Inntil da gjør jeg det beste ut av det, og tenker at litte r bedre enn ingenting. Men selvfølgelig; JA, jeg drømmer om 10 kilo til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her slites det litt med motivasjon for tida. Jeg har jo vært veldig flink når det gjelder kosthold, veldig lenge. Men nå merker jeg at det holder på å rakne for meg. Jeg blir trøttere når det blir mørkere og kaldere, og har tidligere vært vant til å kompensere med sukkerinntak. Det skal jeg jo slutte med, eller jeg har jo slutta med det er kanskje riktigere å si. Men det er virkelig vanskelig å kombinere det å holde energinivået oppe, slik at jeg får gjort det jeg skal med å spise kalorifattig. Jeg vet jo av erfaring at jeg lar meg påvirke veldig av dagslys, og at høst og vinter ofte er en tung periode, men jeg har ikke lyst til å slutte med den gode steamen jeg har vært i nå, som jeg har gått ned over 6 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svirre, det var som om jeg skulle sagt det selv.... er også fullstendig demotivert om dagene, men hadde ikke helt koblet det med høstens inntog. Men det spørs nok om det er en liten sammenheng der. Denne siste uken har jeg ikke trent noe særlig (var på dansing på mandag, men det ble bare en kort time) - og har spist alt for mye usunt.... :) Merker at energien er borte, humøret er beksvart, ingenting henger på greip hverken på jobb eller hjemme. Får ikke gjort det jeg skal. Vært dårlig søvn de siste dagene også, delvis pga unger som våkner på natta, men også sikkert fordi jeg spiser sukker rett før leggetid og ikke minst legger meg alt for sent. Uff og huff.. Det er så lett og sitte på morgenen og si at ikveld skal jeg trene og ikke spise noe usunt etterpå, bare knekkebrød - men så kommer kvelden og plutselig sitter jeg i sofaen med en skål is istedet for. :mad:

 

Dette nytter ikke lenger - kan noen sparke meg bak så jeg får jogget ikveld i det minste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...