Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Velkommen til dere nye, veldig hyggelig at flere vil være med oss.

 

Pheobe84: jeg gikk på internettkurs i mai i fjol, og det fungerte greitt. Nå er jeg ikke på kurs, har vært det to ganger tidligere. Så jeg kjenner til filosofien og har et par kursbøker. Men det jeg savner fra den gangen jeg var på vanlig kurs (5år siden) er gruppesamtalene, det var veldig motiverende. Det får du ikke på internettkurs, men å forholde seg til en kursleder er også fint. Masse lykke til, blir spennende å følge deg:)

 

Svirre: Du har jobbet med saken ja, og det har gått sån tålelig greitt? Jeg er forberedt på noen tøffe dager/uker nå i starten. Men det er dette som må til. Jeg kan ikke fortsette å la sukkeret styre livet mitt slik det har gjort de siste månedene. Har hatt et enormt søtsug, og stadig gitt etter for det. Håper å erstatte sukkerspisingen med trening.

 

Blir deilig, dere, når vi er 10 kilo lettere i november! Jeg er helt sikker på at vio greier det. Jeg har bomma mange ganer før. Men etter helgens lesing er jeg blitt veldig motivert, og en smule skremt....

 

MINIMAX: Du ruler fortsatt tråden!! Grattis med nydelig vektnedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

Svirre: Du har jobbet med saken ja' date=' og det har gått sån tålelig greitt? Jeg er forberedt på noen tøffe dager/uker nå i starten. Men det er dette som må til. Jeg kan ikke fortsette å la sukkeret styre livet mitt slik det har gjort de siste månedene. Har hatt et enormt søtsug, og stadig gitt etter for det. Håper å erstatte sukkerspisingen med trening.

[/quote']

 

Det spørs hva du mener med "gått greit". Det var veldig tøft mens det stod på, men nå som jeg føler at jeg er over den verste kneika, kjenner jeg at det var verdt det.

 

Ja, tenk så deilig det blir å bli ti kilo lettere. Det kommer til å bli lettere å bevege seg og vi kommer til å løpe fortere og orke mer! Jeg gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir virkelig motivert av dere så jeg tenkte jeg skulle henge meg på jeg og :) jeg begynte forje uke igjen opp etter ferien, da jeg klarte gå opp 4 kilo!! på 5 uker.. :) så vekt 22 aug var: 68,6 kg..

 

Så denne første uken gikk jeg ned 1.2 kg :o selv om det sikkert var masse vann. jeg har 1 fri dag i uken, det er lørdag. Da spiser jeg fornuftig men unner meg noe godt om kvelden.

 

så slik blir min tabell:

 

START 22 aug: 68,6 kg

 

uke 1; 29 aug: 67,4 kg

uke 2; 5 sept:

uke 3; 12 sept:

uke 4; 19 sept:

uke 5; 26 sept:

uke 6; 03 okt:

uke 7; 10 okt:

uke 8; 17 okt:

uke 9; 24 okt:

uke 10; 31 okt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Har ikke blitt mye her inne i det siste. Det er ikke fordi jeg ikke har vært på forumet, men fordi jeg har slitt fælt. Etter en fin sommer hvor jeg har kjempet og kjempet og egentlig følt at jeg har vært flink gikk jeg ikke noe ned. Det førte til at jeg ble demotivert og desverre har jeg hatt noen dager helt på galeien. Og, ja, oppgang på 900gram denne uken. De to siste dagene har jeg fått litt orden på sakene igjen, men det er skjøre saker og jeg må bare gjøre alt for å save. Jeg ser at dere er skikkelig motivert for tiern deres og jeg skal heie på dere masse, men jeg tør bare ikke å sette meg et sånt mål nå når det har gått så trådt. Derfor har jeg bestemt meg for å følge dere mer fra utsiden. Mulig jeg rapporterer her hver mandag, men jeg kommer ikke med noe hvis jeg ikke leverer. Nå unner jeg dere å få knallresultater! Takker for følget så langt, skal følge dere og om dere ønsker å følge snegla så finner dere meg på tråden min. MASSE LYKKE TIL ALLE SAMMEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann SMM87, hyggelig å hilse på deg igjen! Flink du har vært med starten etter ferien! Blir mor å se hvordan det går med oss fremover :)

 

Steg: Du er selvfølgelig velkommen til å følge oss selv om du ikke er med på utfordringen. Håper du kommer på riktig spor igjen. Jeg har selv slitt veldig i det siste, men har ila helgen fått litt spirit og motivasjon, så i dag har jeg hatt en flotters dag :o

 

Sunn dag med ukens første trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ga visst ett push "bak" hos flere så gøy!

 

Velkommen alle sammen!

 

Jeg personlig er litt "avhengig" av forumet, når det kommer til nedgang. Jeg viste vel for meg selv i sommer att det kan gå uten å være på forum HVER dag, men det tar lengre tid! Og nå har vi en tidsfrist så da kommer jeg til å bruke dere for "alle penga"

Vi blir liksom vår egen lille kurs gruppe :o

 

Jeg går bare å nynner om dagen, det skjer mye flott i livet mitt nå , og det skal nytes. (og kun 1.1kg til TO sifret , ye ye ye) he he -gal?? -Nei, spinnvill !!

 

Steg:følger deg litt i tråden din jeg :)

 

Til alle: YES WE CAN !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det passet bra med et lite push nå..! :) Jeg er klar for å møte høsten og nå vil jeg ha FREMGANG!! Lei av å sette meg mål som ikke blir nådd. I første omgang satser jeg på ned ett kilo denne første uken. Babysteps.. :) Godt igang igår, null kaffe, null cola og null sukker, juhu!!! Fikk trent styrke også. Litt svimmel imorges men bedre nå etter frokost. Satser på det samme idag - med en joggetur i tillegg.

 

steg, lykke til fremover, skal nok følge med på deg. :D

 

Dere andre nye, velkommen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

HERLIG DAMER!!! Det spruter av motivasjon og iver her inne. Utrolig gøy!!!

 

Jeg har virkelig gjort noe skummelt nå :-/ GRØSS OG GRU! Men jeg tror det vil være motiverende og til hjelp i denne evinnelige kampen mot kiloene....

Jeg og en venninne har startet en konkurranse. Til første helga i november er det om å gjøre å ta av mest mulig kilo. Vinneren må gi en ting til taperen!! Og hvem vil tape en slik konkurranse????

 

2 dager av uka, 2 treningsøkter og 2 sunne matdager :D 5 to go!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe84

Hei alle sammen! :)

 

Jeg må få si at denne tråden motiverer til ekstra insats! Kjenner jeg får kamplyst og at jeg blir sta. Dette må gå!

 

Jeg synes dere er kjempeflinke! Og supert at vi kan motivere hverandre på denne måten.

 

Det er selvfølgelig hardt å ta av 10kg på 10 uker, men det blir spennende å se hvilke resultater vi får til når det nærmer seg "fristen".. :D

 

Kroppene våres responderer jo forskjellig, både på forskjellig mat og trening, så vi får se hvordan dette går. Jeg har stor tro på at dette vil fungere!

 

Vi får heie på hverandre, og komme med engasjerende ord når det går litt trådt..

 

Min startvekt var 76,8 kg. Jeg skal vel ned til 65kg. Prøver på 10kg i første runde..

 

Og Steg: Jeg heier på deg også, og følger tråden din! :) Du må følge dtt tempo! Jeg heier masse, masse på deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er vi klare for ekstra innsats jenter! :D Jeg har klart meg to hele dager uten kaffe, cola eller sukker - juhu!! Satser på det samme idag. Går fremover nå, tirsdag ble det både styrketrening og jogging og i kveld har jeg avtale om styrketrening med en venninne. Tar en dag om gangen så jeg ikke blir fullstendig overveldet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoebe84: :) flott du kjenner motivasonen her inne. Så høy som den er nå tror jeg ikke den har vært før. Og heldigvis er det smittsomt :D

 

Sivalur: Flott!! Kaffe, cola og sukker - wow. Jeg drikker 1-2 kopper kaffe jeg altså....

Men jeg ser att om jeg stangnerer må jeg vel kutte den også. Sånn er kroppen fin....må ikke droppe alt på en gang :)

 

Med snikveiing (min synd) viser nedgang og det holder jo humøret oppe, ja oppe i skyene. Kjenner hver kveld jeg legger meg er jeg glad. Og dette "kun" fordi jeg har vært flink hele dagen !?! He he enkle mennesker.

 

God onsdag

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimax: Kaffe i seg selv er jo ikke ille. Tingen er at jeg liker ikke vanlig svart kaffe. Så jeg drikker de posene fra Nescafe.... :D En sånn inneholder 75 kcal, ikke så skrekkelig mye, men siden jeg nå prøver å venne meg av med sukker så tenkte jeg det var best å kutte ut de også. Og så er det jo koffeinet. Jeg sover ganske dårlig, mest pga små barn som våkner på natten, men da er det jo greit om det ikke er andre ting som ødelegger søvnen når de innimellom faktisk sover en hel natt! Litt svimmel idag også, men det blir trening ikveld og jeg vinner denne dagen også. Snikveier litt jeg og, det viser ikke så veldig stor fremgang foreløpig, men satser på å se 80-tallet til helgen hvertfall!!

 

Gøy med masse aktivitet på tråden, jeg kommer nok innom minst en gang om dagen fremover, trenger litt ekstra motivasjon nå så jeg klarer meg disse første to ukene uten sukker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går strålende om dagen.. ligger på 1400 kcal og drikker nok vann :) treningen kan jeg bli bedre på, men no har jeg vært hjemme i 3 dager med sykt barn.. :/ prøver å holde meg unna snikveiing, men er ikke lett.. :) har klart det hittil denne uken da.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smm87: tommel opp! Det er såå gøy :)

Sivalur: ja, de posene der ja...nei jeg drikker pulverkaffe med to suketter og en skvett melk - digg! Min lille "kos" noen ganger har jeg litt kanel i også.

 

:) ble en times tur med hundene, knærne oppfører seg ok :D

Det blir ikke maraton akkurat, men en tur. Skritt er skritt .

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoebe84

Hei igjen damer:)

 

Jeg lurte på om dere mener det kan være lurt å droppe kaffe, eller i hvertfall kutte ned på inntaket?

 

Jeg drikker i snitt 2-4 kopper daglig. Er avhengig.. føler jeg i hvertfall.. :D Spes. om morgenen når tre unger skal gjøres klar for bhg og skole...gjeeeesp.. hehe.

 

 

Jeg spiser frokost først da..

 

Vel, kanskje man børe holde seg til en liten kopp hver dag?

 

Jeg vet ikke om kaffe har innvirkning på vektreduksjon jeg..

 

Tidligere var jeg AVHENGIG av Iskaffe, Latte (slik som dagligvare selger) 2stk hver eneste dag! Det har jeg sluttet med :)

 

Nå har jeg en kokesjokolade 70% kakao som ligger i kjøleskapet, jeg tar den ut, ser på den, men legger den pent på plass i kjøleskapet igjen.. hehe.

 

Jeg har også kesam vanilje mager, jeg unner meg et par skjeer med det når jeg er sugen på noe godt.. D funker bra!

 

 

Ellers så har jeg vært flink til å telle kcal hver dag, og drikker nok vann (noe jeg alltid har vært fryktelig dårlig til...) Klarer 2l hver dag nå, og akter å fortsette med d.

 

Minimax: enig med deg, skritt er skritt, og en times tur er jo supert da! :) Bruker du skritteller, og fører opp på registreringen din? Jeg gjør ikke det, men vurderer det. Hva har d å si at man fører inn skritt der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe og te er det siste jeg har igjen å kose meg med nå, det skal jeg beholde. Det går jo an å bytte ut nescaffe-posene med svart kaffe med en skvett ekstra lett melk i. Jeg lager latte på ekstra lett melk, og det fungerer utmerket! Men jeg drikker stort sett kaffen min svart, og da er det ikke noe kalorier å snakke om.

 

I dag har jeg hatt et voldsomt sug etter raske karbohydrater. Det er som om sukkermonsteret har våknet igjen. Jeg har klart å holde suget i sjakk og har nå (før middag) 730 kcal igjen. Så jeg tror jeg skal klare det. Men det har vært en lang dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

HAHAHA...Må le, dette er jo bare gøy! Man bør faktisk gå inn her hver morgen for litt ekstra motivasjon. Noe jeg, bank i bordet, ikke sliter med om dagen. Går så utrolig bra, må det vare til 20 kilo er borte!!!!

 

Kaffe, er helt greitt å drikke, phoebe. I allefalle når du drikker den svart. Men dersom du er som meg som egentlig ikke drikker kaffe, men som elsker latte, bør man holde seg unna. Det blir for mange kcal! Jeg koser meg med mye te. Sukketter prøver jeg å spise minst mulig siden jeg blir dårlig i magen av dem. Så her blir det et par tekopper daglig, med en liten skje sukker. Jeg liker ikke veldig søt te, så en liten teskje i et krus er nok.

 

Gurgleder meg til helgen. Vi skal på hyttetur i nydelige jotunheimen <3 <3 Og det er det deiligste som finnes, men disse turene byr på litt ekstra kos. Så her har jeg en utfordring. Tenkte å kjøpe med veldig lite godis, man har jo tross alt ikke mer enn man tar med på fjellturer da. Så slik sett er det jo veldig greitt.

Også blir det en aktiv helg med turer, roing og aktivitet :D

 

Har smugveid, looking good!! Men kan ikke ta gledene på forskudd, det er mandag som gjelder. Holder jeg fokus gjennom hele helgen tror jeg dette skal bli en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har lest et sted at kaffe også øker forbrenningen - men ikke ta det for god fisk altså!!! Uansett, svart kaffe er ikke noe problem! Bortsett fra at jeg altså ikke liker det, hehe... heller ikke med litt skummet melk eller lettmelk i... usj. Må ha latte, cappucino eller en av disse nescafe posene hvis det skal være drikkbart, og da blir det for mye sukker - akkurat nå, når jeg skal ned i vekt. Vet at når jeg har kommet dit jeg vil, så kan jeg drikke slikt av og til uten å gå opp igjen. Te drikker jeg hver dag, men den tar jeg 'svart'. Vente meg til det i tenårene og har aldri hatt noe i teen, hverken melk eller sukker. Finnes mye god te, men jeg drikker helst grønn te med minstsmak - synes den er frisk og god. :D

 

ned12: Høres ut som en super helg!! Du får det nok fint. Lurt å ikke kjøpe med for mye godis.

 

Her skal det lages vafler på jobben idag, men jeg bestemte meg allerede igår for å stå over, så det skal nok gå helt fint. Går så det suser nå om dagene, vært litt svimmel et par dager men idag føler jeg meg virkelig fit for fight!! Snikveide idag, og ned et halvt kilo siden lørdag - juhu!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooooood morning .

 

Phoebe84: nei, har ikke skritt teller...kanskje en ide?! :D tror ikke det vises noen trim poeng av skritt.....har ikke prøvd altså..

 

Enig med deg ned12, gøy å gå inn her. Er innom flere ganger daglig faktisk jeg. Skulle vært sånt chatte rom, det hadde vært kult :)

Du får en fin helg skal du se. Tenk på oss når du står ovenfor fristelser, det må jeg til helgen også. Her skal det feires bursdager.....og jeg skal bake....

 

Sivalur: jo, mener å ha lest no sånt :) klarer du deg unna vaflene er jo det flott!!

 

Her blir det servert oppskåret frukt og noen få sjokobiter til gjestene som kommer på "bake demo" i dag , noe for enhver smak :)

 

Ser ut til att de fleste av oss er på vei nedover og det står det stooooor respekt av, god tordag videre alle sammen.

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha vært hjemme med sykt barn i 3 dager så kom altså min tur.. våknet idag med halsbetennelse og tettebihuler.. :/ kjedelig.. håper ikke dette skal ødelegge helgen og veiedag på mandag.. :D

 

Så flinke dere er alle sammen.. :) denne tråden er en motivasjonstråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ned12, jeg var på en sånn alt-for-mange-fristelser-hyttetur forrige helg. Jeg klarte ikke styre unna godterie, så jeg har merka at sukkermonsteret har våkna igjen, men jeg klarte meg bedre enn jeg hadde frykta. Jeg bestemte meg på forhånd for at jeg skulle unne meg 250 kcal ekstra hver dag, og at jeg skulle prioritere kaker og vin, framfor brus og syntetisk smågodt-greier. Det fungerte overraskende greit. I tillegg tok jeg med en del frukt og farris, som jeg satte fram, slik at det var et sunt alternativ på bordet. Det hjalp også, da ble det ei drue istedenfor en sjokoladebit. Grønnsaker og dip (holiday-mix og kesam, for sempel) er jo lettvint og godt alternativ til potetgull og annen snacks...

 

Det beste rådet mitt er i alle fall å tenke deg om på forhånd og bestemme deg for i hvor stor grad du vil skeie ut. Også holde deg til det.

 

Tenk på mandagen og vekta - da vil du ha en motivasjon for å ikke spise så mye tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at en snikveiing på fredagen, gjør meg mer motivert for å gå helgas fristelser i møte. Både denne og forrige fredag oppdaga jeg nedgang, og da blir jeg veldig sånn "må klare og holde dette tallet til mandag". Kanskje et tips for flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligt med fredag :)

Svirre: me too :D

 

Smm87: God bedring, det der er ikke godt, bihuler er no dritt. Kanke skjønne hva vi skal med de...vi Flyr jo ikke! (i dag er det kun visse dyr som trenger bihuler til orientering ol) . Uannsett ønsker deg en god helg.

 

Ned12; håper du får en knall tur.

 

Jeg hadde kake,bake demo her i går. Jeg lærte masse. Men smakte ikke mye. Vi pyntet to mini cupkakes og skulle spise de etterpå. Men jeg skar de opp i biter og spiste 10-12 g av hver :) Men "desverre" er jeg litt hekta nå på å pynte kaker....får håpe det går over i løpet av helgen!?!

Likevel alt i alt spiste jeg for lite i går......1168kcal ?!!? Våknet skrubbsulten i dag og har allerede spist en solid frokost med spelt brød. Så satser jeg på ca 1500 i dag i sunne og gode matvarer.

 

God fredag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...