Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

Takk til deg også for jeg kom meg ut og det hadde jeg aldri gjort uten utspillet ditt. Vi fikk besøk som satt leeeeeeenge, men jeg måtte jo bare ut! 50 min jogge 2,3tp. Takk vektklubben! Her drar vi hverandre! Fin start på helga Sivaluring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Steg!! 50 min jogging, sprekt!! :) Utrolig deilig å starte helga med en treningsøkt, satt akkurat og tenkte at jeg må få inn en til i løpet av helga. Hadde 'glemt' hvor godt det er å være sliten etter trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Heia oss :) Jeg kom meg også ut en liten tur, bare en gåtur på meg da. Sovna med tilsigende migreneanfall etter jobb. Men etter det dere skrev så fikk jeg hvertfall gått meg en tur på halvtimen. Kjente hvor godt det var, og har nå bestemt meg for at i jeg skal ut å gå 30 min før jobb HVER dag fremover. Ikke sånn at jeg blir god å svett for da tar ting så mye lenger tid. Men om jeg starter dagen slik blir dt så mye lettere å trene senere på dagen også. Så takk til dere!!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er så enig med dere damer. Det er hardt å få til trening her i gården også... Jeg er også mye slappere når mørket har begynt å melde sin ankomst, og det er surt og kaldt ute.

 

Da kan det være meget fristende og tilfredstillende å ty til sjokolade o.l for å få litt hurtig energi når man er som trøttest...

 

MEN, det er bare kortvarig nytelse husk. Det fører jo bare til at min blir enda trøttere og missfornøyd etterpå.. SÅ, helt glimrende at dere har vært så flinke og kommet dere ut på tur i stedenfor! BRA, og veldig motiverende!

 

Det gjelder å finne erstatninger, og snu på gamle vaner. Hvor deilig er det ikke med et kvikt hode og varm kropp etter en joggetur eller rask gange-tur ute i kaldt vær... Da kan man sette seg ned under et ullteppe med en varm kopp te e.l og en skål med oppskåret appelsin med kanel e.l med god samvittighet. Og, ingenting er så deilig som god samvittighet spør du meg :)

 

Jeg er i hvertfall ei dame som alltid har samvittighet for et eller annet.

 

Jg må innrømme at det blir et par biter mørk sjokolade på meg i disse dagene, men jeg prøver å finne argumenter.

 

Det er argumenter for og mot hver dag for min del, det hjelper meg til å skjønne Hva jeg egentlig vil, og hva som er løsningen for å nå målene mine...

 

Hardt ja, men eneste løsning for meg. ( unner meg noe godt innimellom så klart, men prøver å beregne resten av inntaket etter det, så godt det går da...)

 

Vel, på førstkommende torsdag reiser jeg og samboeren min på weekend til Paris. :)

Første turen alene på over fem år! Siden vi har tre barn og totalrenoverer enebolig... Min mor kommer for å passe ungene.

Jeg kommer til å spise det jeg har lyst på på denne turen, for jeg er en liten gourmet-person, og skal nyte matopplevelser i Paris! Da får jeg ta støyten av det når jeg kommer hjem.. :)

 

Finn alternativer til søt mat, sett opp argumenter for og i mot for valgene dere tar i matveien (tenk for og i mot) Det funker for min del. Vel, mørket og kaldere vær påvirker nok de fleste av oss! Men, heia heia! Denne høsten og vinteren kan bli en sprekere og lettere tid for oss alle om vi motiverer hverandre!

 

Jeg slenger over litt motivasjonsstøv til dere alle!

 

Her har det blitt noen økter med Jillian Michaels 30.days shred i det siste. 20 minutter hver dag har jeg jaggu meg tid til! :D ( siden det blir få timer på treningssenteret for tiden) Jeg får opp pulsen på 20 min faktisk!

 

God, sporty søndag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg er så enig med dere damer. Det er hardt å få til trening her i gården også... Jeg er også mye slappere når mørket har begynt å melde sin ankomst, og det er surt og kaldt ute.

 

Da kan det være meget fristende og tilfredstillende å ty til sjokolade o.l for å få litt hurtig energi når man er som trøttest...

 

MEN, det er bare kortvarig nytelse husk. Det fører jo bare til at min blir enda trøttere og missfornøyd etterpå.. SÅ, helt glimrende at dere har vært så flinke og kommet dere ut på tur i stedenfor! BRA, og veldig motiverende!

 

Det gjelder å finne erstatninger, og snu på gamle vaner. Hvor deilig er det ikke med et kvikt hode og varm kropp etter en joggetur eller rask gange-tur ute i kaldt vær... Da kan man sette seg ned under et ullteppe med en varm kopp te e.l og en skål med oppskåret appelsin med kanel e.l med god samvittighet. Og, ingenting er så deilig som god samvittighet spør du meg :)

[/quote']

 

Akkurat dette kjenner jeg også på, nå som det er høsten. Jeg er slapp og energiløs. Denne uka har jeg gått opp 0,4 men jeg skal ikke la årstidssvingningene ødelegge for meg. Nå skal jeg skjerpe meg.

 

Det høres jo helt fantastisk ut med tur til Paris. Paris er jo sånn en nydelig by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Er så utrolig flau at jeg for en halvtime siden vurderte seriøst å droppe hele nedgangen og også hele vektklubb-forumet. MEN; det vil jo strengt talt ikke løse noe problem. Gikk ned forrige uke, men opp igjen med renter denne uka. Nå blir jeg bare tyngre og tyngre, og det er vondt. Gidder ikke bortforklare eller finne unnskyldninger. Fakta er; JEG ER FOR LAT OG FOR LITE DISIPLINERT!!!!

 

Jeg og min kjære mann har funnet ut at nå skal vi kutte ut godteri for en periode. Vi skal greie det sammen! Har lenge prøvd denne "litt-metoden", men litt blir alltid for mye. Greier aldri å holde oss til denne avtalen. Litt blir mere, mere blir mye :)

Mannen min er ikke overvektig, men har lagt på seg noen kilo siste ukene, så han gidder heller ikke dette livet lenger. Man må ta tak! Og nå skal vi to gjøre det sammen.

Ordene mine har lenge vært fine, men dessverre tomme. Blir bare ord, og ord uten handling betyr jo ikke en damn shit til syvende og sist! Nå må jeg få igang handlingen min, før jeg ender opp mange, mange kilo tyngre, dårlige form...og da blir ting bare verre og verre!!

 

Da jeg begynte her inne for flere år siden veide jeg litt over 80 kilo, og målet mitt var 70, derav "ned12" som nickname. Og jada, jeg har vært flink til tider, og faktisk gått ned i vekt. Men har gått de opp igjen også. Og det til gangs, kan man vel si. Skulle forandret nick, jeg.....

 

Starter en ny og bedre hverdag, og denne gangen er det HANDLING i ordene!!

 

Ha en flott uke :)

 

MIN VEKTKURVE:

03.10: 92,8 kg

10.10: - 0,5 kg (92,3)

17.10: + 1,5kg (93,3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

"ned12" er blitt nueva vida!!!!!

 

Med nytt nick, starter jeg en ny hverdag som SKAL FUNKE :)

 

Det gamle nicket passet ikke lenger, siden det er flere år siden "ned12" var mitt mål :) Nå er nok heller målet ned 23,3..... Men det vil jeg ikke ha som nick!

 

Sitter og koser meg med en deilig sunn salat! Det eneste usunne er litt dressing og litt avokado! Elsker avokado for tiden, men prøver å ikke spise for mye av det. men i salat bare må jeg. Trøster meg med at det er sunt fett, og metter lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt nick, nye muligheter!

 

Avocado er jo ikke det verste du kan putte i salaten. Noe må man jo ha oppi, sånn at det metter litt også. Jeg er veldig glad i avocado sjøl. Jeg fant ei oppskrift hvor man tar tørka tranebær og marinerer i eplejuice en halvtime og blander med avocado. Det gir en veldig deilig smakskombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nueva vida, flott at du er tilbake!! :)

 

Phoebe84, takk for motivasjon!!

 

Jeg noterer meg at det ikke er noen som har rapport vekt på veiedagen vår i går.... Ligger vi dårlig an tro...? For min del så glemte jeg å veie igår, men idag husket jeg det, og jeg har gått ned en kilo siden forrige uke, til 80,6. På den annen side, så har jeg vaket mellom 80 og 82 siden juni, så jeg føler ikke akkurat at dette var et vekttap... men kanskje jeg snart kan se 79 igjen og bli der - ikke sprette opp igjen som jeg gjorde sist, grrr!

 

Håper dere har det fint i høstmørket alle sammen, fortsett med de gode vanene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Kom igjen jenter, nå må vi stå på og jobbe!!!! Litt over 9 uker til jul, på de ukene kan mye skje både med fettprosenten og formen!!!

 

Jeg har fått igjen motivasjonen, og hadde en fantastisk deilig dag i går. Er helt sikker på dagen i dag blir det samme!

 

Akkuratt i skrivende stund tar jeg en pause i pakkingen; jeg og min kjøre mann skal på en lten fjelltur i dag! Blir en kort tur, men 3-4 timer blir det fort. Har smurt med sunn mat og drikke!! Blir noen trimpoeng det, samtidig som det blir en fin dag for oss to sammen!

 

I går trente vi styrke sammen. Noe som va veldig smart. Pushet hverandre, samtidig som det var mer gøy å være to. For å toppe økten va jeg storkjeftet, og sier "vi får ta 3 x 10 spretthopp til slutt"... Oh yes, we so did!!! Da så jeg stjerner, og fikk blodsmak i kjeften. Det va effektive saker! Fikk skikkelig opp pulsen etter styrkeøkta. Men det er jo noe jeg aldri hadde orket om vi ikke hadde gjort en avtale på det!

 

Ha en flott dag damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Sivalur: bra nedgang. 1 kilo er jo supert! Men nå er det som du sier, at vi må slutte å ta av de samme kiloene om og om igjen.... Jeg selv har gått opp 5 kilo siden ferien. Veldig slitsomt, men etter en tøff høste r jeg ikke forundret. Jeg er sikker på at 80-tallet ditt, og 90-tallet mitt snart blir borte for godt!!!

 

Svirre: Det skal jeg jammen prøve. Hørtset godt ut! Jeg likte ikke avokado før, men nå elsker jeg det :)))) Mmmm..deilig!!!

 

Dere andre; hvordan er vektstatusen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!

 

Bra jobba nueva vida! Toppers!

Genialt at du og mannen din trener sammen da! Ekstra motivasjon er jo glimrende!

 

Her ble det - 600 gram siden forrige uke. Helt ok d, siden jeg ikke fikk trent så mye.

 

Nå er jeg spent på neste veiedag iom. at vi reiser til Paris på torsdag. 4 dager der nede betyr god mat og drikke.... Skal prøve å være litt bevisst, samtidig som at vi skal koooose oss. Har pusset opp bolig de siste 4 årene, og født to barn de siste 3 årene, ( har ei til da, på 8 år)så da blir d godt med litt tid alene, og pleie kjærligheten...heheh :)

 

jeg går nok opp noe på en slik tur, men vi skal gå lange strekninger da, så jeg kan jo prøve å være flink iom. at jeg KAN klare 10 kg på 10 uker.....gruble...

 

Ellers så vil jeg si til dere andre, stå på mot målet! Dere er deres egen sjef og bestemmer hvor gode resultàt dere vil oppnå! Kom igjen! Mye kan skje frem til jul damer! Heia heia! Måtte vi få fine tall fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nueva vida: jo takk, men med tanke på det dårlig kostholdet og alt for lite trening jeg har hatt siste uken så fatter jeg egentlig ikke at jeg skulle gått ned. Tror 81,6 forrige uke må ha vært unaturlig høyt den dagen jeg veide. Menmen. Det er jo uansett positivt når det går nedover, og nå VIL jeg under 80 og videre. Så flott at du og mannen trener sammen, skulle ønske jeg fikk med min mann på det!!! Men han sitter foran pc'en og ser på at jeg trener han... *sukk*...

 

Phoebe84: du klarer 10 kilo du vet du!! Du er jo bare 2 usle kilo unna målet!! Flinke jenta!!! Tror det er på sin plass med en sånn her:

smiley-happy110.gif

God tur til Paris!

 

Ja, det er bare å stå på videre, fortsatt noen uker igjen til jul, om ikke så veldig mange til julebordet, hehe... skal forøvrig ut og se etter julebordskjole på fredag, har vunnet 2 timer hjelp fra stylist på storsenteret til å finne kjole og sko, det blir moro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Bra Pheobe84! Du er jo den eneste av oss som faktisk greier dette målet. Du er 3 kilo unna, og 3 uker igjen. Det greier du ;)

God tur til Paris, og kos deg.

 

Her går det strålende, bortsett fra at jeg spiser litt for mange kcal...blir for mye hvitost...weee...noe skal det være! jaja, jeg er tilfreds bare jeg trener og hilder meg unna sukker. Og greier man det, er det ikke sikkert litt mye ost gjør noe særlig.

 

Har trent 2 dager på rad, og håper på en gåtur litt senere i dag!

 

Fortsatt fin uke!!

 

9 uker til jul, 9 uker med nye muligheter, 9 uker VI SKAL KLARE DET!!!! Hvor mye kan vi gå ned tro?? Drømmer om 9 kilo, men er tilfreds om 5 kilo blir borte til julekvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hvor er du, og hvordan går det med deg?

 

Har hatt litt "daudtid" her på morrakvisten, så jeg har lest litt tilbake i tråden. Ser du har vært syk, håper det går bedre med deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, damer.

 

Da fyker jeg til Paris, hvor man blir omringet av gode oster, god vi, crosssanter til frokost..ja, u name it..

 

Spent på hvordan jeg klarer meg...

 

Jeg har igjen to kg for å klare målet om å ta av 10 på 10 uker.

 

Jeg har jo lyst til å klare det! Men, det viktigste uansett de gode vanene jeg har tilegnet meg. De akter jeg å beholde.

 

Det er jo vanene i det lange løp som teller.,, så, noe god ost og vin blir d nok;)

 

Vi tastes.

 

 

Stå på videre, så får jeg se flotte tall hos dere når jeg kommer tilbake. Sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er du' date=' og hvordan går det med deg?

 

Har hatt litt "daudtid" her på morrakvisten, så jeg har lest litt tilbake i tråden. Ser du har vært syk, håper det går bedre med deg nå?[/quote']

 

 

"i am alive" :)

Jeg har så vidt vært innom her å lest og innom min "egen" tråd å skrivd litt.

Jeg var syk en periode og nå rett fra en sykdom til min lidelse...(psoriasis leddgikt og fibromyalgi) gjør att hverdagene ikke har vært lett å takle, hverken fysisk eller psykisk. Defor har jeg ligget litt lavt i terrenget. Har ikke gått opp så mye men heller ikke ned.

Jeg tar nå en dag av gangen og må bare gi meg selv og kroppen tid. Har ett ønske om å gå ned 5 kilo i løpet av vinteren for så å gå ned 10 kilo på en kortere periode.... Om det er mulig vet jeg ikke ennå, vet bare att jeg de siste to årene har gått opp 10 kilo om vinteren og ned 10 om sommeren... Alt dette henger jo sammen med mye medisinering og veeeldig lite bevegelse fra oktober til mars/april, så en bedre periode med mye mer bevegelse og mindre trøste spising ;)

Prøver å holde fokus på Maten og ikke trening ihvertfall.

 

Men jeg følger med dere, så stå på dere flinke damer!! Er imponert av motivasjonen og stå-på viljen deres. Jeg trenger dere alle sammen.

 

"det umulige er ikke umulig......det tar bare litt lenger tid"

 

God høst til dere alle , klem Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så hyggelig å "høre" fra deg Minimax, men det er ikke fult så hyggelig det du skriver. Veldig trist at du sliter med denne sykdommen som gjør kroppen i dårlig form. Jeg synst du setter deg et fint og overkommelig mål, og tar hensyn til sykdommen. Men det er tøffere når man ikke får trent, da kreves det enda mere disiplin på matfronten. Men er det noen som greier det, så er det du!! Stå på!!

 

Hyggelig om du skriver her inne innimellom, vi savner deg når du ikke er her ;))))

 

La vi håpe på en mild og kort vinter! Jeg selv elsker vinteren, men ikke når den drar ut 5-6 måneder og heller ikke når graderstokken går under -15. Men en mild vinter fra i midten av november til februar/mars er flott :)

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Syntes det er veldig lite aktivitet her jeg!

 

Men jeg rapporterer likevel, så får vi se om flere slenger seg med igjen, så vi får livet den opp.

 

Har hatt en flott uke med sunn mat og 7,1 trimpoeng.

Ingen godteri før lørdagskvelden, da koste jeg meg stort med en Freia :) Det skulle egentlig bli med det ila hele helga. Men det ble litt kake i går, da jeg va borte på besøk. Men pytt sann! Det gikk jo virkelig veien likevel, så litt toler kroppen.

 

Jeg har tatt av 800 gram, og er veldig glad for det.

 

Men jeg kjenner at jeg er litt sur, fordi dette er kilo jeg har tatt av flere ganger før ;) Men jeg kan ikke tenke det.

Gleder meg til å komme under 88, da begynner jeg på nye kilo.

 

Har et langsiktig mål, der jeg skal skynde meg laaaangsomt, så det er noen uker til jeg er under 88 tenker jeg, men håper jeg er det til vi skal skifte kalender :)

 

Ha en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nueva vida, neida! Tråden dør ikke, er her enda jeg! :) Og flere til regner jeg med. Vi oppdaterer bare ikke like ofte lenger... Grattis med flott uke og ned 800 gram! Det er jo supert!! For min egen del har det blitt svært få trimpoeng denne uken. Vi holder på og pusse opp, og det har ikke blitt så mye tid til trening. Med oppussing hører jo også et noe usunt kosthold... ;) Snikveide før helgen og det så likevel ut som jeg er på rett vei. Men glemte å veie imorges. Imorgen skal jeg huske det. Og denne uken må det bli mer trening gitt!! Begynner friskt ikveld med dansing og forhåpentligvis hvertfall 2 trimpoeng. Jeg er også drittlei av å gå ned de samme kiloene... nå vil jeg under 80 og bli der!! Har såvidt sett 79 på vekta et par ganger men spretter jo like forbasket opp igjen... Det er uansett fremgang siden i sommer, da spratt jeg mellom 82 og 85. Nå mellom 80 og 82. Om ikke lenge vil jeg sprette mellom 77 og 79!! Man vil jo alltid gå litt opp og ned, har lest her inne om å finne sitt 'vektbelte' og for meg håper jeg at det tilslutt vil bli hvertfall 72-74. Men er et stykke igjen dit.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så bra :)

Var redd folk var blitt borte jeg ;)

 

Hust at når du pusser opp, forbrenner du en del kcal. Er jo i gratis aktivitet over lenger tid! Supert!

 

Håper snikveiinga holder seg for deg!

 

Jeg snikveide fredag, rett og slett for å se om vekta tålte litt ila helga for veiing mandag. Interesant å se. Og jammen gikk det bra, for min del, med det lille jeg spiste!

 

Kommer til å gjøre det neste helg også. Og til helgen skal vi bort på vennebesøk...det kan bli litt utfordrende, men jeg må bare gjøre det beste ut av det.

 

Gleder meg iallefall til helgen!

 

Må bare bygge opp trimpoengkontoen slik at jeg har "litt å gå på" i helga!

 

Skulle trene i kveld, men det går dessverre ikke likevel. Så jeg satser på trening de neste 3 dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, litt kalorier bruker man jo på oppussing, men det blir jo ikke helt det samme som å trene likevel. Men nå er vi så godt som ferdige. Uansett har det ikke holdt med oppussing og usunt kosthold forrige uke, 80,8 og opp 200 gram. Æsj. Men ingen overraskelse det. Igår ble det hvertfall dansing, ikveld skal jeg gå tur med ei venninne - og så får jeg ta noen styrkeøvelser når jeg kommer hjem. Imorgen SKAL jeg trene med Jillian Michaels, det er leeeenge siden sist!! Og så må jeg kutte ut sånn snacksing på kveldstid. Uff... Har ikke gått så mye opp i vekt men går jo ikke ned av det hvertfall.

 

Vennebesøk er uansett godt for helsen tror nå jeg, vi trenger å være sosiale iblant. ;) Du får trene masse, sånn at du kan nyte kvelden med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

200 gr opp, ikk enoe gøy nei, men man må dessverre bare regne med det innimellom. Jeg syntes det er surt, men liksom greitt likevel, når jeg vet grunnen. Og det gjør jo du. Det verste er å gå opp i vekt, når man faktisk har gjort alt rett.

Stå på!!

 

Vennehelg gleder jeg meg stort til, det er like sunt for helsen det som vektnedgangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...