Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

SMM87: Æsj da, tette bihuler er no' dritt... har du nesehorn? Bare å sette igang og skylle... Fenumax fra apoteket er også supert. God bedring!!!

 

Svirre: Jeg snikveier litt vel ofte... hihi. Idag viste vekta 80,7 - jeg er snart nede en kilo siden forrige veiedag!! :) Så det går rette veien. Har stor tro på at jeg skal klare meg gjennom helgen også.

 

Minimax: Så flink du var til å holde igjen på kakene!! :) Finn deg en annen hobby i løpet av helgen - å pynte kaker kommer aldri til å hjelpe deg videre til dit du ønsker å være!! Hva med å strikke, sy, scrappe - noe annet kreativt hvertfall!! :D

 

Jeg klarte å holde meg unna vaffel igår uten problem!!! Det luktet veldig godt, men jeg visste jo at jeg bare ville bli oppblåst i magen og angre hvis jeg spiste en, så jeg lot være. Etter å ha spist hele lunsjen min (stor salat med et stykke laks ved siden av) så var jeg også så mett at jeg ikke orket mer heller, enda lettere å stå over da. Føler virkelig at jeg har kommet inn i det nå. Må innrømme at jeg ikke teller kalorier for tiden, men jeg spiser 'riktig' og trener, og vekta kryper nedover. Og nå er det snart helg!! Kan livet bli bedre?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

Jammen meg var det ikke igjen en hel masse røre etter gårsdagens vafler - så det ble stekt vafler i kantina IDAG også!! Men, jeg holdt meg like fint unna som igår. :D

 

*klapper meg selv på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivalur: kjempebra at du sto i mot fristelsen to dager på rad!! Det trenger ikke være enkelt alltid.. Jeg f.eks. klarte ikke å si nei til verdens deiligste sjokoladekake i går, feiret ei venninnes 30års dag. Men, jeg regnet kaloriene, og klarte meg greit totalt sett den dagen. Dro på trening den kvelden også.. :D hehe

Jeg synes jo kaker er sååå godt, så det er ikke bare enkelt å si nei. Og, så føler jeg at de blir litt snurte om jeg sier nei, om dere skjønner... Høres litt rart ut, men jeg føler at man liksom må smake på kakene som blir servert... Litt vanskelig for meg å si nei faktisk.. Huff. Får håpe det blir ite bursdagsfeiringer fremover etc.. :)

Hva side dere når dere takker nei til kake o.l?

 

Jeg tjuvveide meg i dag... (skulle la vær, men men...)

Jeg ligger -1 kg siden startvekta (som ble målt nå på tirsdag, har veiedag mandager, men kjøpte meg vekt først på tirsdag..)

Det var artig!

Jeg regner med at dette er vann som forlater kroppen da...

*glad alikevel*

 

Nå blir det spennende med helg... jeg er litt glad i snop på lørdager, men skal holde meg hard. Det er jo veiedag på mandag, og jeg har rapportdag da også (internettkurset starter da)

 

Ned12: goood tur! Du klarer helgen vettu;) Se frem til veiedagen din!

 

SMM87: Masse god bedring, bihulebetennelse er vondt! Får håpe det gir seg raskt da.

 

Ellers så ønsker jeg dere alle sammen en riktig fin, aktiv, sunn og energifylt helg! Snart veiedag nå damer!! Keep up the good work! Tenk for en helsegevinst dette er da!

 

Stå på, vær sterk og jobb mot målet!

 

So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoebe, i bursdag sier jeg ikke nei til kake. Var i bursdag forrige lørdag og tok mer enn ett stykke ... :D Men vafler i kantina på jobben går greit, ingen som spør hvorfor jeg ikke forsyner meg. Blir verre når d blir kake en dag til uken, men regner m d blir kjøpekake, så neppe noen som tar seg nær av at jeg ikke smaker..

 

Dagens trening ble unnagjort tidligere i kveld, styrke og jogging. Bra start på helgen!! God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det kjøpepizza til kvelds i går. Det er lenge siden sist, men vi hadde vært ute på en konsert og det var seint og vi var slitne og sultne... Den pizzaen smakte veldig godt mens vi spiste den, men ikke fullt så godt etterpå. Det er rart det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konkludert med at et par stykker kake i bursdager må være lov. Jeg klarer i hvertfall ikke å si nei, spes. om det er hjemmelaget ostekake! YUM! :D

 

Men, ellers så er jeg relativt streng når det gjelder søtinntaket nå, får håpe jeg klarer meg i helga da.. Er glad i litt lørdagsgodt.. Alt går bra om jeg passer på å spise til alle måltidene, da slipper ikke søtsuget til.. Håååper jeg. Det handler jo om disiplin i bunn og grunn...huff..

 

Goood helg damer!

 

Hjemme alene med de tre jentene mine i dag. Aktivitetsdag med leire, puslespill, fingermaling etc. Kos :) (fingermaling er spes. gøy med hun som er 19mnd. Blir fiiin ja..hehe)

 

Blir vel en times gåtur med hunden senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag er jo min fri dag der jeg ikke teller kalorier og spiser det jeg vil.. Selv om jeg kan spise det jeg vil så prøver jeg være litt fornuftig.. :D har drukket over 2 liter vann idag og kvelden er enda ikke over.. :) laget hjemmelaget pizza med spelt bunn, kyllingkjøttdeig og masse tomater på.. nam nam

 

kaker ja, jeg liker noe spesielle kaker veldig godt.. så er de i besøk så spiser jeg det jeg vil :) Spesielt ostekake ja, mmMMmm :)

 

ha en forsatt flott helg damer.. Snikveiing idag (hihi) viser nedgang så får prøve holde meg på matten til mandag : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostekake......... nam!!

 

Vel, lørdag er en fin dag for litt lørdagsgodteri, men idag har jeg kun spist fornuftig mat!!! Jeg har jo hatt veiedag på lørdager men tror jeg bytter tilbake til mandager sammen med dere disse 10 ukene. Veide uansett idag, og har gått ned en kilo siden forrige lørdag!! :D SKAL holde meg der til mandagen (eller lenger ned). Er virkelig på den rette stien nå, helt herlig.

 

Fortsatt god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt! Ikke prat om kaker...... :)

Neida, ikke så ille. Jeg har kun spist ett kakestykke i dag (krydder kake) juhu. Men med noen nonstop (bare 6-7 røde,var ikke flere i posen heldigvis) , 10-12 saltpinner og to pizza stk ble det mye RØDT på siden min i dag :)

Ja ja, det var i dag.

I morgen blir det tur og masse vann.

 

Sivalur: weeeeeeeee, en hel kilo?!?! Det er drømmetall ass. Gratulerer. Klapper høyt, smiler fra øre til øre. Suverent !!!!

 

Men nå er jeg sliten, kroppen værker fra øre og ned i lilletåa, da er det natta på denna kroppen :D

 

Snakkes.

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann damer!

Flott nedgang Sivalur, det drømmer jeg også om i morgen.... Men jeg har vel ikke trua. Har vært veldig flink denne uka, men i helgen ble det litt for mye. Men jeg prøvde å holde fokus, så det ble ikke så ille som man kunne tro det skulle bli. Men nok til at jeg er spent på morgendagen.

 

Mensen kom i går, og etter en helg med utedo og prestasjonsangst (!!!???) er magen oppblåst og tarmen full :D Jaja, dagen i morgen kommer, og ned er ned, så det er det som er målet!

Har iallefall hatt en fantastisk helg i Jotunheimen! En perle på jord!!

 

Ha en flott søndagskveld! Her blir den tilbragt i sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 800gr ned denne uken :) snikveiing på fredag viste 1.1kg men helgen der ble det 2 dager "spis hva jeg vil" :D men bør vel være fornøyd med 800gr.. selv om jeg er litt skuffet over meg selv no..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMM87 - bare 300 gr opp etter to dager med 'spis hva du vil' - det er jo knallbra da! Og 800 ned er jo bra da!! Hadde jeg hatt to dager med 'spis hva du vil' så hadde det nok røket på en til to kilo..... :D

 

ned12 - utedo og mensen hørtes vanvittig kjipt ut....

 

Svirre - sykling brenner masse kalorier!! Håper du ikke ble for våt.

 

Minimax - nei, ikke mer prat om kaker, nå blir det prat om frukt og grønnsaker istedet! Namnam! Tenker du får masse grønt på siden din denne uken.

 

For min del så klarte jeg å holde meg i helgen også, og er fortsatt på 80,6, som på lørdag. Hurra!! Tror det er første gang siden jeg begynte å notere vekta i mars, at jeg ikke har gått opp fra lørdag til mandag! :) Første uken i boks, bare 9 igjen - hadde vært fantastisk å komme ned på 72 til november!!! Vi får se hvordan det går. Jeg kjører videre på samme vis, er fortsatt veldig motivert til både trim og kosthold, det føles BRA!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innveiing, fikk mens i natt jeg også :D gikk opp 400 g - knips sånn!. Så her noterer jeg minus 500 g ned. Er jo greit fornøyd med det. Vet det hadde vært mer...

Retter seg jo til neste veiing da :)

Fortsetter å spise som jeg har gjort vet det er riktig.

 

Sivalur, så flott. Gratulerer igjen !

SMM87, Gratulerer med flott nedgang, 800 "i uka" er ikke til å skimse av !!!

 

Flinke damer altså, gleder meg til å se innveiingen til de andre også.

Mandag er jo litt spennende da :)

 

Minimax regner nesten bort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Bra jobba Sivalur og SMM87, gratulerer!

 

Bra til deg også Minimax - ned til tross for mens er supert :D

 

Her ble det 100 gr ned, veldig skuffa etter en uke der jeg har vært flink. MEN med tante rød, og en fortsatt utedopreget tarm, er det vel greitt!?! Kunne vært mye verre. Men selv om man vet grunnen er det kipt likevel, for man vil jo gjerne se skikkelige resultater hver uke, men slik er dessverre ikke kroppen. Neste mandag kommer jeg tilbake med e nydelig vektnedgang :-)

 

Uka som har vært, har jeg spist sunt og trent 3 økter. Det er jeg tilfreds med.

Det er målet for neste uke også, 3 treningsøkter (minst) og mye sunn mat. Hytteturen i helga var nok også med på å ødelegge vektnedgangen som så så fin ut i midten av uka. Selv om jeg var flink, så ble det for mye vettu. Nå er det ikke noe utfordrineg frem til 7.november, bortsett fra en bursdag neste lørdag. Da er det lettere å holde fokus også, når det ikke er noe spesielt som skjer.

 

Ha en fin uke - vi skrives før neste mandag! Det er veldig bra at det er liv her inne utenom veiedager.

 

 

************************7.NOVEMBER - 80,1 KG**********************

START: 29.aug: 90,1 kg

 

1. 05.sep: 90,0 kg NED 0,1

2.12.sep:

3. 9.sep:

4. 26.sep:

5.03.okt:

6. 10.okt:

7.17.okt:

8. 24.okt:

9. 31.okt:

10. 7.nov:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søte damer! :)

 

Min startvekt var 76,8 (tirsdag 30.08) Jeg har veiedag på mandager alikevel(siden jeg har rapportdag mandager, og dere har veiedag da)

Vekt i dag: 75,8kg! :D 1kg NED på 6 dager. jippi!

Samme som før helga (men nå har jeg også fått mensen..(vi er mange som timer besøk av tante rød nesten samtidig ser det ut til..hehehe..)

Er det vanlig at vekt går opp/stagnerer da? Jeg blir i hvertfall veldig oppblåst og pløsete..

 

Jeg er veldig fornøyd med nedgangen! :) Jeg har nok mistet en del vann, samtidig som at noe vann har satt seg igjen pga. mensen? (kan d stemme?)

 

Ellers vil jeg si gratulerer til Sivalur og SMM87! Kjeeempebra!

 

Og minimax og ned 12, kjempebra jobbet til dere også, med nedgang på tross av tante rød.. Og ned12, du har jo vært superstrukturert uken som gikk, jeg er helt sikker på at du får et suverent tall neste veiedag (uten mens og utedopreget tarm... )

 

Da mangler vi vel bare Svirre??

 

 

Et spm:hvordan får man laget sånn tekst under strek slik som f.eks ned12 har? (*klør meg i hodet*) ( vet det har blitt beskrevet tidligere, men finner ikke igjen det..)

 

Jeg synes det er så godt med denne tråden! :) Det er godt å ha en gjeng å "henge med" i disse "nedgangstider" hehe..

Har dere tips til hvordan få i seg mer frukt? Det er det jeg er dårligst til når det gjelder kostholdet mitt nå. Det ender opp med et glass juice ila. dagen for å få i meg litt av kvoten med frukt....(hender også at det blir 0 frukt ila. dagen...)

Ellers så går det mye i vann, rugsprø med kesam mager, kokt skinke, syltede agurker eller løk, tomat, ruccola etc. Det smaker godt sammen. (gjerne med litt pepper oppå) Jeg spiser mye tomat, gulrot og agurk.

 

Da ser jeg frem til en like fin uke med fin nedgang for oss alle om en ukes tid igjen!Stååå påååå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned12: Du har tross alt vært på tur da!! Og fått mensen. Hadde det vært meg hadde jeg garantert gått opp.... neste uke blir det et bedre resultat, garantert!

 

Phoebe84: grattis med en kilo ned! :D Vi satser på en kilo til til neste mandag, ikke sant??

 

For å lage signatur, trykk der det står Vektklubben diskusjonsforum oppe på denne siden. Da kommer du inn til å kunne endre profil og signatur osv..

 

Frukt ja... jeg vil absolutt anbefale deg å spise frisk frukt heller enn å drikke jus.... jus er ikke spesielt bra for vekta, tennene eller kroppen.... med mindre du har presset den selv. Det jeg har funnet ut er det viktigste for å få i meg frukt, er å ha den tilgjengelig! Så den må faktisk kjøpes inn, hehe... Jeg spiser gjerne en frukt om morgenen før frokost. Så en i 10-tiden sammen med litt nøtter, som mellommåltid. Samme mellommåltid på ettermiddagen en gang, og gjerne en frukt før middag også. Frukt spiser jeg mer av enn det Grete Roede anbefaler... jeg tror at frukt og grønnsaker er noe av det aller beste man kan få i seg. :) Og så finnes det jo så mye GODT!! Hadde molter igår, namnam! Idag er det nektariner på pulten min. Norske epler begynner å komme i butikken, mango, avokado, cherrytomater, namnamnam...... Skulle bare vært litt billigere, det er jo litt drøyt med 12 kroner for en mango. På den annen side er den jo like stor som en sjokolade til 15, men der blunker jeg ikke to ganger når jeg kjøper den (veldig lenge siden nå altså, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg som mangler... Jeg har vært uten nett noen timer, og kom meg ikke inn fra mobilen.

 

Jeg har stått stille. I og med at jeg gikk ned 1,8 kg. mellom de to forrige mandagene, og ikke har fått trent noe særlig denne uka, er jeg verken overraska eller skuffa. Jeg var forberedt på det. Men nå er det ny uke og nye muligheter. Og snittet mitt er 900 gram i uka på to uker, så det er ingen grunn til å fortvile.

 

Uke Veiedag Vekt

0 29.aug 112,7

1 05.sep 112,7

2 12.sep

3 19.sep

4 26.sep

5 03.okt

6 10.okt

7 17.okt

8 24.okt

9 31.okt

10 07.nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanx Sivalur:)

 

Ja, bær er jo nyydelig! Det er jeg veldig glad i! All slags bær egentlig!

 

Og når det gjelder frukt så er jeg flink til å kjøpe det, pga.. barna, men jeg er så inmari dårlig til å ta frukt selv...hm..

Jeg spiser banan, druer, mango (er veldig godt, og dyrt ja..)

Bær kan jeg spise mye av, skulle ønske at jeg hadde høstet inn hagens bær i år, (holder på med totalrenovering av hus, så bæra ble nedprioritert dessverre...) (samt at vi mangler fryser, og fikk ikke fryst ned noe heller....) Neste år!! :D

(har rips, solbær, stikkelsbær, rabarbra, masse vill bringebær og kirsebærtrer i hagen) (hagen skal også "pusses opp..")

 

Cherrytomater gofler jeg, det er godt, og avokado er godt:) Samt løk, purreløk, ruccola etc. på knekkebrød osv.. NAM! Setter god smak på skiva eller knekkebrødet..

 

Det er frukt som er utfordringen kjenner jeg, men jeg får gjøre som med vanndrikkingen.. Lage god rutine på det også.. :) (jeg drakk veeeeldig lite tidligere, generellt lite ila. en dag. Kanskje tre glass veske tilsammen.. huff..

Nå drikker jeg over 2 l vann hver dag! Det er en meeeget stor forandring for min del!

 

HA en fin middagstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Et spm:hvordan får man laget sånn tekst under strek slik som f.eks ned12 har? (*klør meg i hodet*) ( vet det har blitt beskrevet tidligere' date=' men finner ikke igjen det..)

[/quote']

 

Er det signaturen du mener, den som kommer automatisk på alle innlegg?

 

(Her må jeg si at vektklubben er et av de minst brukervennlige fora jeg har vært innom, når det gjelder akkurat dette). Du må være inne i en diskusjonstråd, for eksempel denne. Da kan du trykke på "Vektklubben diskusjonsforum" helt øverst, ved siden av der nicket ditt står. Når du går inn der, kan du trykke på "Endre signatur" og lagre. Da vil signaturen dukke opp under alle innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer, er det liv i dere???

 

steg, fin nedgang! :)

 

Phoebe, jeg var også helt elendig på å drikke vann tidligere, og så har det gått litt i bølgedaler de siste årene, men nå drikker jeg stort sett 2 liter vann til dagen, men noen dager blir det litt lite, som i går... :)

 

Jeg var jo så happy i helgen, vekta viste 80,6 hver dag. Og fra mandag til tirsdag gikk den opp til 81,1 og det viste den idag også!! :mad: Joda, jeg vet at det varierer fra dag til dag og man skal ikke veie daglig. Men jeg har ligget så lenge å vaket på rundt 82, helt siden før sommeren (opp til 85 og ned igjen) og jeg føler at jeg snart fortjener å bryte 80-grensa!! Jeg vil se et 7 tall først på vekta, det har jeg ikke sett på 3 år, og nå som jeg har vært så superflink så synes jeg at det burde skje snart!!! *sukk*

 

Det er vel bare å fortsette med bra mat og treningsvaner. Et lite pluss er det jo at målebåndet viste en cm mindre rundt lårene, to cm mindre rundt magen og tre cm mindre rundt ryggen. Så noe fremgang er det jo, selv om det ikke synes helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går dagene, lite trim men nok vann og holder meg til 1400 kcal :) kjenner kroppen holder på vann de siste dagene så da er nok mensen på vei, jeg venter den på lørdag :/

 

Og idag ble jeg invitert på jentekveld på lørdag, og jeg vet at hvis jeg går ut da, så er vekten pluss 1 kg hvis ikke mer, mandag.. :) og ihverfall hvis mensen kommer.. men samtidig, hvorfor ikke slå to fluer i en smekk?.. :)

 

hvordan går det med dere andre?? :)

 

*sivalur*- alle vet det ikke er lurt å veie seg hver dag, men alikavel så klarer vi ikke lavær.. :/ men bare forsett i den gode stimen så får du nok belønning for strevet til slutt.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Jeg har sliti med formen,.....magen er ....tja ,rett og slett vond !

Når jeg fikk mensen trodde jeg det bare var det men har skjønt att det er LITT mere enn bare den. Vet ikke hva heller, kan liksom ikke løpe til legen med "vondt i magen", ikke feber (det får jeg super sjeldent) ikke oppkast og diare heller....må bare se det ann. Dette har resultert i mandag - spiste kun noen rundstykker, drakk kun tre gl vann. Tirsdag spiste litt mer men ikke frukt, grønt og vann. I dag har jeg klart å spise og drikke normalt (GR kost) men nå svir det i hele magen....... Æsj.

 

Så for første gang på flere uker, gruer jeg meg til veiing på mandag. Får ikke snikveid engang......vekta er tom for batteri!?!!

 

Men vi går på, ett tog skal alltid gå fremover ikke sant. Og vi er vognene til GR toget!

:) minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...