Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

huff så kjedelig da ned12, men håper alt vlir bedre og du kommer fort tilbake. i mellomtiden skal vi holde tråden din varm :)

 

Pulsklokken kjøpte jeg på http://www.flust.no :) det er en polar FT 4.. Ifølge det jeg leste skal den passe perfekt for mitt bruk og den var ikke for dyr.. :) Så ikveld skal jeg sitte meg inn i den og håpe jeg kan bruke den på mage, rumpe, lår timen imårra.. :)

 

Jeg har snikveid meg denne uken :/ viser ikke bra resultat og skjønner IKKE hvorfor, gjør jo alt etter boken.. hvis det er noe jeg må sitte fingen på så har jeg vært nærmere 1200 kcal denne uken enn 1400kcal. Jeg må ta å sjekke GR kalkulatoren å se om jeg ligger på riktig klaori mengde : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

@Ned12: Lykke til med alt som skjer rundt deg. Håper du kommer tilbake til oss snart. Og så håper jeg at det ikke sklir helt ut for deg, selv om du tar en pause. Lykke til.

 

Jeg har ei pulsklokke, men jeg får ikke tak i nye batterier til den. Jeg glemmer bare å ta den med, når jeg skal på sportsbutikken, hvor jeg kjøpte den. Jeg må se å få fiksa den, sånn at jeg kan bruke den når jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Veidag i dag - ned 1,9 kg !!!!!!!!! strålende fornøyd :). Totalt ned 3,4 kg på 4 uker, og 13 uker på de neste 6,6 kg - det burde jo være meget mulig!!

 

Selv om delmål 1 er 80 kg til jul - så satser jeg friskt på minus 10 til jul, 78,8 kg :)

 

 

Smukkeline

 

 

Uke 1 - 88,8 kg

Uke 2 - 88,3 kg (-0,5)

Uke 3 - 87,2 kg (-1,1 / -1,6)

Uke 4 - 87,3 kg (+0,1/ -1,5)

Uke 5 - 85,4 kg (-1,9/- 3,4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så masse!! :) 1.9 kg, du og du.. slik nedgang vil jeg og ha.. snikveiing idag viser 500gr opp siden mandag :/ og skjønner rett og slett ingenting, har ikke hatt en så god uke som denne på lenge.. jeg våknet idag og følte meg ganse bra, derfor snikveiing, og der sank hele meg.. snakk om nedtur.. :) MEN, jeg forsetter med trening og kosthold, skal på en MRL time etterpå før jeg skal på jobb.. :) og jeg måtte kontrollere cm mål i midjen og den viste heldigvis 1cm inn.. så vi får se på mandag da det egentlig er veiedag :)

 

Ser jeg må ligge meg opp på 14-1500 kcal istedenfor nedover mot 1200 som jeg har gjort denne uken.. kanskje det er det som har gjort at det viser oppgang i løpet av uken :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

1200 kcal pr dag er nok altfor lite... Jeg spiser meny 2 (1600 kcal) og ender som regel på rundt 1500 kcal....skal skjerpe meg litt...spise en frukt ekstra eller litt mer knaskerøtter - så ender jeg vel på 1600 kcal.

 

Tusen takk for oppmuntrende ord :) Jeg føler at jeg svever i dag...selv om noen på 85,4 kg neppe svever he he.... men men er i alle fall på riktig vei!!

 

 

Smukkeline

 

Uke 1 - 88,8 kg

Uke 2 - 88,3 kg (-0,5)

Uke 3 - 87,2 kg (-1,1 / -1,6)

Uke 4 - 87,3 kg (+0,1/ -1,5)

Uke 5 - 85,4 kg (-1,9/ - 3,4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt min første trening med pulsklokke, og jaggu meg ble jeg ikke overraska.. 50 min med MRL, da forbrente jeg hele 505 kcal som gir 2.5 TP!! :) Jeg forbrenner jo mye mer enn jeg hadde trodd når jeg har brukt programmet her inne.. så jeg kan sikkert med tiden øke matinntaket til 1600kcalhvis jeg skal komme meg ned i vekt.. :) positivt overrasket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokken kjøpte jeg på http://www.flust.no :) det er en polar FT 4.. Ifølge det jeg leste skal den passe perfekt for mitt bruk og den var ikke for dyr.. :) Så ikveld skal jeg sitte meg inn i den og håpe jeg kan bruke den på mage' date=' rumpe, lår timen imårra.. :)

[/quote']

Aha, da vet jeg hva jeg skal bruke trumfpoengene til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med flott nedgang sommerivrig :) er spent på veiiedag imårra, men etter en turbulent uke forventer jeg ingenting annet enn oppgang.. :/

 

Idag fikk jeg vært med på jakt i noen timer som resulterte ifølge pulsklokken, 1970 kcal forbrent!! :) 9.9 TP sanket jeg inn idag, er storfornøyd å har fått mer smak på trim og trening.. :)

 

Ha en flott kveld videre folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda Svirre, så kjedelig.... har du prøvd å spise litt mer egg eller drikke melk til måltidet? Det holder meg mer mett hvertfall.

 

SMM87: det var litt av et imponerende tall for trimpoeng sanket inn i løpet av EN DAG!! Mer enn jeg klarte på en uke gitt, hehe.. Gøy med pulsklokke hvertfall, og se hvor mye man faktisk har forbrent.

 

Sommerivrig - du er rååååååååå!! :) All treningen gir resultater, det er vel fortjent!!

 

Spent på veiing imorgen, snikveide litt igår og det var en ørligen nedgang i sikte, men dagen igår og idag har ikke vært de beste sånn matmessig sett. Menmen, det blir nå som det blir. Ferdig med mensen takk og lov, det betyr at jeg burde ha et par supre uker fylt med energi foran meg. Satser på mye trening de neste par ukene, og at jeg omsider bryter 80-grensen!! Tror snart det er psykisk, så lenge som jeg har svevet (feil ord men finner ikke et annet i farta...) like over 80... Men NÅ skal jeg se 79 - innen to uker har gått! YES I CAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde sultfølelsen i går. Det er ikke ofte jeg har sånne dager, men når de først kommer er de ganske fæle. Men til tross for 700 kcal over budsjettet i går, har jeg gått ned 1,7 kg. den siste uka. Det er hele oppgangen fra forrige uke og 1,1 kg. i tillegg. Etter 4 uker med svingninger fra 112,7-112,0, var det veldig fint å se et nytt tall.

 

Uke Veiedag Vekt

0 29.aug: 112,7

1 05.sep: 112,7

2 12.sep: 112,0

3 19.sep: 112,6

4 26.sep: 110,9

5 03.okt

6 10.okt

7 17.okt

8 24.okt

9 31.okt

10 07.nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svirre, så BRA!!! 1,7 kg, det er jo fantastisk! :)

 

Hos meg viste vekta 80,3 imorges. En halv kilo ned fra forrige mandag. Ikke så bra som jeg kanskje skulle ønsket, men tatt i betraktning mens forrige uke og litt utskeielser i helgen så er jeg likevel fornøyd. På 4 uker har jeg altså gått ned 1,3 kilo totalt... 10 kilo på 10 uker ser ut til å ryke på en skikkelig smell... må klare over 1 kilo i uken de neste 6 ukene i såfall og det tviler jeg litt på. Men, troen på at man klarer det er jo en av de viktigste forutsetningene for å faktisk klare det, så jeg fortsetter å tro! :)

 

Glemte å måle midjen imorges, får ta den imorgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg også sliter litt med å klare 10 kilo på 10 uker, i og med at jeg har klart 1,8 kilo på de første 4 ukene... Jeg må gå ned 1,3 i uka de neste 6 ukene for å klare det, og det er vel strengt tatt litt mer enn anbefalt.

 

Men likevel, denne tråden er veldig motiverende og det er mye god støtte å finne her. Så lenge man gjør et ærlig forsøk og gjør så godt man kan, synes jeg vi skal være stolte over den nedgangen vi får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

 

Gratulerer til alle som har gått ned. Så flinke dere er! Her er status en kilo ned siste uke. Fornøyd med det :-) hadde håpet å kommet i gang med trening denne uken, men det ble PC krasj og all jobben med oppstart av ny! Utolig hvor mye jobb det faktisk er!!!!

Men beiset hus hele lørdagen iallefall, er litt trim i det også.

 

Ha en flott uke alle sammen :-)

 

 

 

1. 05.sep: 89,4 kg - 1 kg

2. 12.sep: 88,3 kg - 1,1kg

3. 19.sep: 87,8 kg - 0,5 kg

4. 26.sep: 86,8 kg - -1 kg

5. 03.okt:

6. 10.okt:

7. 17.okt:

8. 24.okt:

9. 31.okt:

10. 07.nov:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sportye damer:)

 

ja, da er det veiedag igjen, og her ligger jeg på sofaen sammen med mellomstejenta på snart 3 år, med feber og streptokokker i halsen.. Ikke i toppform for å si det slik..

 

Ser dere har vært flinke denne uken, gratulerer med nedgang til de som har hatt det! :)

 

Jeg har karret meg opp på vekten i dag, og jeg har tatt av 1 kg siden forrige mandag.:)

Fornøyd med det,spes siden jeg har hanglet litt og ikke trent så mye dom jeg ønsket. Klarte 9,1 tp uken som gikk. Hadde håpet på minimum 10. Men, men. Sambo har i tillegg jobbet overtid hver kveld uka som gikk, og da kunne jeg ikke dra på avtalte timer.,

 

Ellers så har jeg mistet 3 cm i midjemål, og det føles bra.

 

I dag er matrutinene helt på bærtur. Har ikke fått i meg en eneste vanndråpe, kun en cola zero og grøt av alle ting.... Jaja.

 

 

Stå på videre damer!! :) dette går jo riktig vei, selv om at 10 kg på 10 uker er i vanskeligste laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tertit og phoebe - dere to ligger da særdeles godt an til å klare 10 kilo på 10 uker må jeg si!!!!! Snakk om flinke jenter!! Må ta meg selv i nakken denne uken. Vil klare 10 trimpoeng, og så var det å passe på den maten da... :) Skal bort fra platået mitt nå!

 

Phoebe, god bedring!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status, opp - igjen!

Etter en lang periode nå med sykdom, toppet jeg det hele med fest og "fyll" en heeeel helg...!!

Men nå er jeg frisk nok til å klare å ta fatt! Eneste jeg sliter med nå er trim, pga kroppen. Men det må jeg lære meg å godta. Så 10 kilo på 10 uker er kjørt, men litt spennende å se hvor mye jeg kan klare da. :)

Så jeg fortsetter å registrere vekta her på mandager sammen med dere.

 

Så flinke dere er, stor salutt til hele gjengen. Alle er jo vinnere selvom man ikke når helt i mål med denne utfordringen, vi setter bare nye mål/datoer så går det.

Takk for all motivasjon og inspirasjon hver enkelt av dere gir :)

 

Ha en flott uke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var uten data igår, men ikke vekt.. ble 400gr opp denne uken så tror jeg også kan se langt etter 10 kg på 10 uker.. :) MEN, kroppsmålene mine er mindre no enn da jeg var nedpå 64-tallet, og det er jo en oppmuntring :) siden denne utfordringen begynte så har jeg gått ned 4.5 cm i midjen, 2 av de denne uken :) og no viser midjen 78cm..

 

Her har jeg og noen mål:

 

Midje: under 75cm

Rumpe: under 100cm

Lår: under 60cm

 

Og her er det trening som hjelper.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMM87 : ja vi får gjøre som Svirre sier til meg "bite tennene sammen" bokstavlig talt :) . Jeg ser allerede kroppen slipper en del alkohol O.L :) sånne "kjappe kilo" som etter en helg, blir gjerne borte på meg ganske fort -heldigvis!

(ned 400g fra igår!!!)

 

Ha en flott høst dag alle sammen. Deiligt å "være med" igjen :)

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimax, ikke bit for hardt med de tennene da! Ellers ender du som meg, med betent kjeve som gjør vondt nesten hele tida.... jeg jobber med å lære meg og slappe av ordentlig, håper jeg har tatt tak i dette i tide, så jeg unngår at det blir kronisk.

 

Måtte snikveie litt idag, siden jeg var på dansing igår og danset i nesten to timer med masse hopping, det var kjempegøy!! Og ble jo en del kalorier forbrent. For første gang så jeg endelig 79,9 på vekta!!!!! WOOOHOOO!!! Satser på å komme litt lenger ned enn det til neste mandag igjen.

 

Det går sakte men det går fremover, og jeg tenker som så at når det går sakte så får kroppen mer tid til å venne seg til å være på en lavere vekt, og det blir lettere å holde seg der jeg tilslutt ender opp. Veldig fint å komme inn hit og få masse bra motivasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivalur: Det der er ikke godt. Slet med det for noen år tilbake, gikk til kiropraktor som "låste" opp kjeven og masserte gommen, rundt tennene!! Ikke værst ..

Ble bra men det tok tid. Jeg masserer de store musklene i ansiktet fra tid til annen ennå, dette kan jeg gjøre selv - helt gratis :) (tar tak i bolle kinnene og klemmer)

Ps . UNDER 80 !!!! Gratulerer !!! Klemmer sendes ..

 

Jeg har vært hos legen igjen pga "magen" jeg gikk til gynokolog(er det sånn det skrives?) Hun fant feilene vettu.....betennelse på livmorhalsen og minst to sprekte cyster som har etterlatt mye væske bak livmora....ble litt ekkelt dette, å skrive det her, men da har jeg ihvertfall fått en skikkelig sjekk!! Ble litt glad og litt sint for diagnosen. Glad , for da har jeg fått medisiner så jeg blir kvitt driten. Sint, fordi jeg har gått sånn i snart tre uker og fastlegen OG ultralyd mannen kan dra til he.......te.!

Så da blir det ti dager med antibiotika her i gården. .....

 

Ha en solrik tirsdag videre alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...