Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Dårlig dag i går, men snikveiinga viser nedgang likevel.

 

Det er vanskelig å styre unna usunne mellommåltid, når man er på jobb til 16.00 og på kurs fra 17.30-20.30. Da blir det dårlig mat i hånda, mens man løper fra det ene til det andre. De neste ti onsdagene kommer til å bli sånn, så jeg må planlegge litt bedre og ha med ordentlig mat, framover.

 

Men... Ny dag, nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar

SMM87: Ja er det ikke rart med den veiinga... *sukk*.... idag viste den hvertfall nedgang igjen, tilbake der jeg var på mandag, så da er det bare å være flink i helgen og håpe det blir litt mer nedgang til neste veiedag igjen.

 

Ble en bra dag igår, spiste bra og fikk trent på kvelden selv om jeg var skrekkelig trøtt. I natt har jeg sovet litt bedre så idag føler jeg meg mye bedre igjen! Nå går det fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag da kom mensen, skjønte den var rett rundt hjørnet.. :/ Ikveld skal jeg på jente kveld, og da blir det en flaske vin og 3 cider på meg.. så jeg kontroll veide meg idag og med mensen og to litt dårlig dager var det en oppgang på 300gr.. :) Men siden tante rød er på besøk så tar jeg ikke det så tungt.. Realistisk vekt vel nok ikke vise seg før onsdag, for mandag vil jeg nok ha 1-2 kg pluss pga alkoholen.. Men noterer på mandag selvom :)

 

Trening der har jeg ett stort forbedrings potensial :) og det skal jeg forbedre denne uken som kommer, da må jo jeg kvitte meg med all oppgang som kommer til å vise på mandag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo, steg!!!! :)

 

Vel, her er det ikke like bra..... :mad:.... tror jeg må slenge på midjemålene mine på resultatlista også, for å motivere meg selv. Vekta har nemlig ikke rikket seg et gram denne uka! Bare litt opp. Æsj. Men har krympet 2 cm rundt midjen hvertfall, hurra for det. :) Har trent styrke hver dag og spist omtrent som uken før, unntatt i går kveld, da skeiet jeg ut med cola zero og sjokolade..... etter 2 uker uten gitt. Velvel. Det var en kveld, jeg har veid meg daglig og det ga ikke utslag på vekta i forhold til hva den viste på lørdag, så skal ikke kjefte på meg selv for det. På'n igjen idag med riktig kosthold og styrketrening. Åja, ble bare en joggetur forrige uke, og ikke tre, som uken før... kanskje det var utslagsgivende? Ble så demotivert på tirsdagens joggetur forrige uke og hadde rett og slett ikke ork de andre joggedagene. Får prøve å jogge igjen denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,7. Det kan holde hardt med de 10 kiloene, dersom jeg skal fortsette å snegle meg nedover i dette tempoet. Men det går jo riktig vei. Jeg får jobbe litt mer med treininga og se om det kommer på plass.

 

 

Uke Veiedag Vekt

0 29.aug: 112,7

1 05.sep: 112,7

2 12.sep: 112,0

3 19.sep

4 26.sep

5 03.okt

6 10.okt

7 17.okt

8 24.okt

9 31.okt

10 07.nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å stå over dagens veiing alikavel, i og med at det er garantert oppgang så er det ikke vits å gå på vekten å bli demotivert.. da tar jeg heller en kontroll veiing på onsdag, den er nok mer learistisk da :)

 

Men jeg har bestilt timer på treningssentert denne uken. stram opp puls idag, noe jeg aldri har prøvd.. :) så blir det jogging og pilates onsdag kveld. tirsdag skal jeg til tannlegen, men håper å få inn en liten økt før jobb.. så får jeg begynne i med dette og håper trenings motivasjon komme snikende :)

 

Hvordan har det gått med dere andre??

 

*sivalur*- teknisk sett er det jo midjemålet som teller.. Jeg har ikke målt mitt på lenge, kanskje jeg skulle begynne igjen?.. Målet mitt er jo å komme ihvertfall til 75 cm, ifjor når jeg begynte var jo den 108 cm :) Det jeg skal fram til er at stå på så får du gevinst til slutt!

 

*steg*- knall nedgang, stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel tross motstand veide jeg meg likevel, har stått dønn i ro. Hverken opp eller ned. Ikke så rart, når jeg først har spist er det mye nei produkter desverre.

Får håpe denne uka blir bedre.

 

Steg; NICE...der tok du ett gigant hopp ! Klapper :)

 

Sivalur; har du trent for "mye"? Slik att du har spist for lite?!? Kan jo bli sånn noen ganger, men du er kjempeflink til å trene da :)

 

Svirre; jeg syns du er kjempe flink! 700 g er Bra! Målet er der jo for oss til å strekke oss etter :)

 

SMM87; ja kan være greit å veie litt senere med tanke på alkohol og mens.

Måle seg er lurt da, jeg å gjør det. Litt kult å se i cm også hvor "små" vi blir hi hi.

 

Ha en flott mandag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, damer!!

Etter en strabasiøs uke, på flere plan, er det nå mandag igjen. Har jammen tatt av 500gr denne uka, noe jeg er tilfreds med. Skulle vært mere. Men siden ting er som det er, er jeg tilfreds.

 

Har ikke vært noe særlig her inne den siste uka, så jeg er ikke helt oppdatert, men det jeg har lest ser det ut til at folk er flinke. Det er bra.

 

Jeg må ta meg sammen for å ha sjanse til å nå målet. Trening og sunn mat :-) :-)

 

Ha en flott uke!!!

 

 

 

************************7.NOVEMBER - 80,1 KG**********************

START: 29.aug: 90,1 kg

 

1. 05.sep: 90,0 kg NED 0,1

2.12.sep: 89,5 kg NED 0,5

3. 9.sep:

4. 26.sep:

5.03.okt:

6. 10.okt:

7.17.okt:

8. 24.okt:

9. 31.okt:

10. 7.nov:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Ja, da er det jammen veiedag igjen.

 

Så flinke dere er damer!! Dere skal klappe dere selv på skulderen, og si til dere selv at dere er flinke! Det krever masse selvdisiplin og mange spark bak (for min del i hvertfall) å klare dette.

 

 

Jeg var veldig usikker frem mot denne veiedagen iom. at det har blitt noe kakespising, pannekake med ungene i forrige uke osv.

 

Jeg har fått trent ganske greit, kan bli bedre.

 

 

Jeg har faktisk gått ned 1,9 kg på en uke!! :) YES!!

 

Da har jeg tatt av 2,9 kg på to uker!

 

Det var gøy! Jeg ble litt paff egentlig, for på tjuvveiingen før helga stod vekten stille..

 

Jeg har spist sunt hele helga, det presset vekten ned kanskje? Samt hard trening på fredag.

 

PUH. Neste gang står vel vekten mer stille for min del tenker jeg.. Det vil jo variere dette. Og sammen med trening så kan vel vekten stagnere også? (fett blir til muskler som veier mer osv....)

 

 

Ha en fin valgdag damer! Jeg har unnet meg et par spiseskjeer kesam vanilje og eplebiter.

 

Blir rugsprø med roastbiff og sylteagurk og cherrytomater til kvelds hvert øyeblikk.

 

STÅ PÅ!! :)

 

Vi klarer dette!

 

Det er i hvertfall viktig å holde seg relativt mett igjenom dagen, v. å spise ofte (lite og ofte). Det funker bra for meg. Tidligere var jeg værst på å spise sjeldent og mye.. Stoore porsjoner, fordi jeg rakk å bli aaalt for sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI!

 

Kom aldri så langt at jeg fikk lagt inn vekt her i forrige uke, men gikk ned 1 kilo forrige uke og 1,1 kg denne uken. Veldig fornøyd med det:-) Kanskje det endelig er mulighet for å bli kvitt disse ekstra kiloene!!!!

 

Ha en fin uke alle sammen!

 

Start 29.aug 90,4 kg

 

1. 05.sep: 89,4 kg - 1 kg

2. 12.sep: 88,3 kg - 1,1kg

3. 19.sep:

4. 26.sep:

5. 03.okt:

6. 10.okt:

7. 17.okt:

8. 24.okt:

9. 31.okt:

10. 07.nov:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tertit: Så bra, du er virkelig på rett spor du!!

 

Phoebe: WOW!!!! Bravo!! Her er det krymping på gang!

 

ned12: En halv kilo er uansett en halv kilo - det er en smørpakke mindre på kroppen din. :) Kom innom litt oftere og bli motivert!

 

Minimax: Mulig jeg har spist litt lite i forhold til trening. Jeg prøver å følge et 6-ukers opplegg fra boka Ti år tynnere, begynte på uke 3 igår. Forrige uke ble jeg nok litt matlei, ble mye gulrøtter og brokkoli... men de neste ukene skal jeg jobbe inn flere nye matvarer, så da blir det litt mer variert. Uansett har hvertfall midjemålet krympet jevnt disse to ukene! Husk at du har vært skikkelig dårlig denne uken, lykke til på ultralyd imorgen og god bedring!

 

SMM87: Oi, 75 cm hørtes smalt ut...?? Jeg har aldri pleid å måle midjemålet mitt før, så jeg aner ikke hva det har vært på tidligere. Når jeg begynte nå var det vel på 103 tror jeg. Mitt første mål er å komme under 88 som jo er 'anbefalt', men noe fast cm-mål jeg skal nå har jeg ikke. Om jeg kommer inn i str 40 i bukser så jubler jeg, det er mange år siden sist.. :) Er i 42 nå, så det burde jo være mulig å oppnå!!

 

Svirre: slow and steady wins the race!! Vi får bare være skilpadder og bruke lang tid.. :) Jeg trodde etter første uken at jeg denne gangen hadde funnet oppskriften og skulle klare en kilo i uken fremover, men neida... *sukk*... men men, når man bruker lang tid er det jo også større sjanse for at man klarer å holde seg nede når man først har kommet dit! Uansett så gjør vi det rette med trening og sunn mat, det er eneste veien og gå. Forøvrig er jo -700 gr et supert resultat!!!!!

 

Til dere alle:

 

smiley-happy110.gif

 

Ha en super dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Det er veldig riktig som dere sier, at det er best å gå ned i sakte og kontrollert tempo. Det øker sjangsen for å holde vekta betraktelig.

 

For min del så kan det hende at jeg fortsatt mister en del vann jeg har lagret på? Derfor relativt stor nedgang på en uke?

Jeg trener ca 3-4 g pr. uke. Mye kondisjon/styrke.

 

Sivalur: Det at midjemålet krymper er jo kjempebra! Da gjør du det riktig!

Husk, når du nå trener en god del ,så bygger du jo muskler (kroppsmassen forandrer seg) Dermed vil jeg tro at det er vanlig at vekten står litt i ro også, iom. at muskler veier mer enn fett osv. Hva tenker du om det?

Du har vært veldig flink! :)

 

Ang. måling med målbånd. Jeg syes forøvrig det er litt vanskelig å måle på nøyaktig samme plass og på samme måte hver gang.. Jeg føler at det blir litt forskjellig hver gang.. Hva tenker dere om det?

 

Neste gang er det sikkert min vekt som stagnerer litt. Det må man regne med.. :)

Jeg fortsetter løpet slik jeg gjør, myyyye vann, mange måltider.

Jeg spiser mye Ryvita, Finn Crisp, rugsprø etc. med kokt skinke, go mager leverpostei, roastbiff, makrell i tomat, cherrytomater, sylteagurker, agurk, ruccola, kesam mager, Vita hjertego ost, kokt egg, godt krydder som f.eks pepper. (ja, dette spiser jeg mye av.) Samt mellommåltider med gulrot, broccoli, youplait naturlig, plommer osv.

 

Middagene består ofte av kylling, kalkun, karbonadedeig, svinekjøtt, ovnsbakt laks, wok-gryte osv. med økologisk fullkornspasta, couccous, grønnsaker, tomatsalat etc. Jeg eeeeelsker hvitløk og chilli, men prøver å bruke det mest i helgene for å ikke skremme unna alle jeg møter på..hehe

 

Er dere glad i tapas?? Her er det favoritt-kosematen!

Gjerne chilli- og hvitløksmarinerte reker, chilliboller (karbonadedeig med chilli, hvitløk, pepper), mozarellasalat (cherrytomater, ruccola, lett mozarella, pepper), asparges med mager skinke, nanbrød (ikke kjempesunt, men spiser litt)

NAM NAM!! LOVVVE IT!!

 

I helga som var laget jeg sunn ostekake.

 

Den er et supert alternativ i bursdager osv. (og ungene her hjemme eeeelsker den!)

Oppskrift:

 

2,5 DL LETTKOKTE HAVREGRYN

100 G MØRK KOKESJOKOLADE (MIN. 70% KAKAO)

1 PK. MED BRINGEBÆRGELE-PULVER

1 BOKS MED COTTAGE CHEESE

1/2 L YOGHURT SKOGSBÆR

 

RIST HAVREGRYNENE I STEKEPANNEN, OG TILSETT SMELTET KOKESJOKOLADE(SMELTET I VANNBAD)

 

KLEM MASSEN UT I EN SPRINGFORM (DETTE ER BUNNEN)

 

RØR COTTAGE CHEESE GLATT (KLUMPEFRI) I EN BOLLE

 

LAG GELE MED HALV MENGDE VANN, AVKJØLES, MEN IKKE LA DEN STIVNE

 

TILSETT COTTAGE CHEESE SAMMEN MED GELEMASSEN

 

TILSETT EN BOKS MED SKOGSBÆRYOGHURT

 

RØRES KLUMPEFRITT

 

AVKJØL LITT I KJØLESKAP

 

NÅR MASSEN HAR BEGYNT Å STIVNE LITT KAN DEN HELLES OVER KAKEBUNNEN

 

SETT KAKEN I KJØLESKAP OG LA DEN STIVNE

 

PYNT MED SESONGENS FRISKE BÆR, F.EKS BLÅBÆR, BRINGEBÆR OSV.

 

DENNE ER FRISK OG GOD, OG MAN KAN UNNE SEG ET STYKKE MED GANSKE SÅ GOD SAMVITTIGHET! :)

( I HVERTFALL I SELSKAP! )

Om dere pynter med masse selvplukkede blåbær så får dere mange antioksidanter i dere, i tillegg til en dose med kalsium, fiber, og helsebringende kakao :) ( det sies at at kakao(70%) er bra for helsa, små mengder da så klart)

 

Ha en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoebe, helt enig med alt du skriver, og takk for oppskriften, den skal prøves!! :)

 

Ja, jeg håper at kroppssammensetningen min har endret seg litt, det er det jeg tar sikte på nå, mer muskler... :) Hadde likevel håpet at økt fettforbrenning som resultat skulle gi enda større nedgang, rart med den der vekta altså.. burde absolutt kaste den ut og bare stole på målebåndet!

 

Det er ikke så lett å måle på akkurat samme plass nei. Jeg måler flere områder, men f.eks. midjen, der kjenner jeg på hoftebenet og på nederste ribben, og så måler jeg ca midt mellom der, det blir på det smaleste hos meg. I tillegg måler jeg tvers over navlen og bruker den som rettesnor... rundt hoftene og lårene er det vanskeligere, prøver å huske hvilken føflekk jeg målte etter, hehe... overarmene er helt klart verst å måle, så det blir nå litt hipp som happ, har ikke sett noen endring der ennå. Men over ryggen, måler jeg like under armhulene. Der har jeg hatt litt krymping også. Gøy å se at centimeterne forsvinner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående måling så måler jeg mitt midje mål alltid ca 2 cm over navel og når den er der er det ikke så vanskelig å ta feil :) Der var det kurs leder sa til meg at var midje. Men for snart 6 måneder siden begynte jeg å måle "sideflesket" og, og det skulle jeg absolutt gjort fra begynnelsen av.. men men..

 

armene, halsen, rumpen og lårene er ikke så vanskelig.. måler der det er størst så husker sånn ca samme plassen :) Jeg holder meg til måling 1 gang i måneden så ser jeg gjerne litt framgang.

 

Kursleder sa til meg en gang at fare sonen i midjen var 88cm, men det beste var å være under 80cm.. så da satt jeg en grense på 75 :) Jeg er i bukser no 38/40 og håper komme ned i 36/38..

 

ha en forsatt fin dag alle sammen og stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom helt skeivt ut i går. Det er første dagen på over fire uker (jeg har ført nøyaktig dagbok de siste fire ukene) at jeg har vært umettelig og ikke klart å slutte å spise. Det kjennes litt som et nederlag, samtidig må jeg fokusere på det jeg har fått til. Jeg har gått ned 2,5 kilo på fire uker. Jeg har klart å vende meg av med å spise kalori- og sukkerrik mat og snack på kvelden (bortsett fra i går). Jeg har klart å slutte å drikke brus, helt (bortsett fra i går). Dette er store personlige seiere, og i mai var jeg bekymra for å ikke klare dette. Nå må jeg bare se framover og fortsette å bevege meg mye og spise riktig. Det er tross alt bedre med en dårlig dag i måneden enn fem dårlige dager i uka...

 

Jeg er også usikker på det med måling. Jeg har veldig svingende resultater, og tror det er fordi jeg ikke måler samme sted. Jeg regner ikke med at jeg gjør det riktig, i og med at det svinger sånn som det gjør.

 

Samtidig merker jeg både på bukser og belter at det skjer noe, og det er jo fint å merke. Jeg har også fått et par kommentarer fra ei venninne og en kollega, og det er jo veldig hyggelig! Jeg merker også at dobbelthaka er mindre framtredende.

 

Hva svarer man, når folk kommenterer at man har gått ned? Jeg synes det er vanskelig å si noe fornufting tilbake. Jeg blir bare litt småflau...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing viser skyhøye resultater :P men er sykt gangsperra etter mandagens stram opp puls. pilatesen idag utgår pga de satt feil tid på time planen, jeg er forsatt på jobb når den begynner :/

 

får bare forsette å trene å spise mindre brødmat så får vi håpe at vekten kommer sigende etterhver.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Sunn frokost; hjemmebakte grove rundstykker :P Både jeg og barna har kost oss nå!!

 

Her er ting litt vanskelig for tiden, men jeg tar en dag av gangen, og prøver det beste jeg kan. Ikke sikkert det vil svare til målsettingen og forventningene, men da vet iallefall jeg grunnen. Og den er ikke at jeg ikke gidder. Gjør det beste ut av det!

 

Når det gjelder måling, er det noe jeg burde komme igang med. Det er en fin peikepinn. Men som dere sier, kan det være vanskelig å få de riktige målene. Men man greier det sånn circa. Man får finne seg noen holdepunkter; føflekker, to fingerbredder over navlen, et arr...hehe.... da blir det så nøyaktig som det går an å få en slik måling.

Mandag skal jeg jammen ta målene mine....:-)

 

Håper jeg finner overskudd ila av dagen til en liten treningsøkt, det hadde vært deilig for kropp og sjel :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ned12, det hørtes godt ut! :( Trening er alltid bra for kropp og sjel, prøv å få til en liten økt på kveldstid etter at barna er i seng, trenger ikke være så mye. Sjekket du bodyrockers.tv...? (se forbi de sinnsyke kroppene der, øvelsene ser veldig bra ut! Har ikke prøvd dem selv enda).

 

SMM87: uffda... du får bare skippe veiing frem til neste mandag igjen. :) Hvis du har så mye gangsperr, så er det sikkert lurt å gå en tur eller noe ikveld. Det gjelder å holde ut, spis mer grønnsaker, egg og fisk, og fortsett med treningen. Resultatene kommer!!

 

Svirre: Helt enig med deg, en dårlig dag i mnd er bedre enn 5 dårlige dager i uka! Alle kan ha en dårlig dag eller en utskeielse iblant, så lenge man er back on track neste dag så er det det som teller. We're in this for the long run, right?!! Jeg synes det er veldig hyggelig når folk bemerker at jeg har blitt tynnere, jeg smiler og sier 'å, ser du det, kult! da gjør jeg noe riktig...'... Det kommer jo an på hvordan det blir sagt, hvis det er 'har du gått ned i vekt eller?' så er det litt vanskeligere... Uansett, hvis det sies på en måte som er ment som en kompliment, så blir det jo aldri feil å si takk f.eks. Eller bare, jeg jobber med saken men det tar tid...

 

Igår kom jeg meg endelig ut på joggetur igjen, hurra!! Det var digg. Spiste også litt mer enn dagen før, og det har visst hjulpet, for idag viste snikveiing 80,3 - en halv kilo ned siden mandag. Godt å være på riktig spor igjen, og nærmere enn noensinne til 79-tallet!! :P Gleder meg fælt til å se 79 på vekta altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No er helgen like rundt hjørnet og jeg føler meg oppblåst som en ballong :s har en skikkelig crappy dag der jeg føler meg rett og slett uatraktiv.. Håper at rett vei gjennom helgen vil fikse dette og at det kanskje kommer noe nedgang på mandag.. er fornøyd bare det er nedgang :)

 

Stå på gjennom helgen damer så får vi se mer nedgang på mandag.. :P Blir spennende å se hvor mye vi har tatt av i kg tilsammen etter ti uker.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er helgen her :)

 

Enig med deg SMM87, glad om det bare er ned til mandag. Jeg har prøvd å spise sunt, men det har blitt for lite vann, frukt og grønt. Spiser rett og slett for lite......kjenner jeg er litt nervøs om jeg skal proppe i meg frukt....redd magen blir værre av frukt sukker, dette er helt sikkert heeelt feil, men det er nå det jeg har tenkt..

Jeg gjør det beste ut av det til jeg er helt frisk :P kan ikke være mere fornøyd enn det. "problemet" er å nå 10 kg på 10 uker. Men da får jeg bare ta ny utfordring.

 

Kan jo evt prøve 5 kg på 5 uker..... Rekker vel det før jul. Etter disse ti ukene altså..

 

Men nå vet jeg ihvertfall hva som er "galt" - hvorfor jeg ikke går ned. Og bare det er jo en seier. Før kunne jeg si - skjønner ikke hvorfor jeg går opp jeg altså...... Spiser jo iiiiiiiingen ting :(

Stemte jo det, den lille maten jeg hadde i meg ble supplert med nei mat. He he naive, dumme Minimax.

 

Håper alle får en strålende helg.

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimax: IKKE dum, kanskje litt naiv.. :P Ja nå må du først bli frisk og så heller finne nytt fokus. Pytt pytt med utfordring, det er jo bare for å gi oss selv ekstra motivasjon.

 

Nå er det helg ja, jeg stikker straks fra jobb og skal ha besøk med god mat ikveld. Hmm. Må ta et par lange turer i helga tror jeg, har veldig lyst å se nedgang til mandagen men har blitt et par utskeielser denne uken allerede, og med kveldens vin og mat så ser det ikke helt lyst ut.... men denne helgen skal jeg få tid til to lange spaserturer hvertfall, kanskje det hjelper litt.

 

God helg jenter, snakkes på mandag, det blir spennende. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...