Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Gjest Sivalur

Oh, Minimax, krysser fingrene for bunaden altså!! Har du noe annet i bakhånd, sånn i tilfelle...? Ellers må du ut og handle 16. mai.. Vi satser på at den passer! Heier på deg! :)

 

Jeg er også flink i starten med veiing og notering av hva jeg spiser, men så blir jeg litt lei når det har gått et par uker.. de siste dagene nå har jeg ikke skrevet opp hva jeg har spist, og det vises jo på at vekta står stille også. Jeg er bevisst da, og unngår godteri og altfor store porsjoner, men likevel. Nå ble jeg hvertfall inspirert til å skrive opp dagens inntak! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar
Gjest Minimax

Uff , nei har ikke no reserve plagg........den bare skal på! :)

Ja, det er flott vi kan motivere hverandre...( jeg har gått ned siden mandag og tror jeg kan takke veiingen for det !)

 

"snakkes"

Minimax :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Så er det fredag igjen.

Nå begynner jeg å glede meg til veiing til mandag, la oss håpe jeg kan si det samme på søndag :)

I helgen står hage arbeid på agendaen, kjøpte litt blomster i går og de skal i krukker og bedd. Sitter å lurer på om jeg skal prøve å lage is til å ha på 17 mai....... Litt skummelt for da MÅ jeg jo smake litt...... Kanskje heller bare kjøpe en lett variant dagen før ? Ønsker dere alle en positiv og gledelig helg.

 

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sebbe72

Yes, det er endelig helg. Og for et nydelig vær:)

 

Alltid spennende når helgen kommer med alle sine fristelser. Tror det kommer til å gå ganske bra. Vi skal ut og handle siste innspurt til 17. mai i morgen. Har man tre jenter er det alltid litt styr... Hi hi..

 

Har vært på spinning i dag tidlig og er snart klar for lunsj. Den skal inntas på den lokale sammen med ei venninne. Blir vel en salat da;)

 

Ønsker dere en strålende helg og stå på jenter. For hver dag som går, kommer vi nærmere målet vårt:)

 

Helgeklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Tips til potetgull.

 

Lettere jarlsberg, eller norvegia

Legg 2 på ett bakepappir og rut de opp i feks 6 biter

Ha på favoritt krydderet ditt og ta det hele en runde i microen !

Sprøtt og godt.

 

1 skive lettere jarlsberg- 15 g, blir 40 kcal pr skive

 

Bruker du ostehøvel bli de jo tynnere og mindre kcal !

 

Lettere norvegia 15g , blir likt.

 

Full styrke på micro , tid ca 3,5 - 4 minutter...

 

Nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Vel så er det veiedag igjen :)

Jeg har faktisk gått ned 2 kg denne uken og er utrolig imponert over meg selv :) rødme rødme .......men fy søren dette er morro.

Trodde siden jeg har slanket meg tusen ganger i livet ville det gå mye saktere selvom det er mye å ta av.

 

Sitter faktisk her å tenker att.....jeg skal jammen klare 20 kg jeg !

Men jeg slang meg på denne tråden da kortsiktige mål får frem det beste i alle slankere, ser det ut som. Ser de som skal ned 30 kg ol med engang der er det mye stillere på forum....og jeg trenger ett aktivt forum :) som dere !

 

Ha en flott 16 mai.

Minimax :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gratulerer med mye bra resultat, og ikke minst:

GRATULERER MED MORGENDAGEN!

 

Knallbra jobba minimax! Grattis!

 

Med meg har det gått sånn passe denne uka. Som jeg skrev har jeg vært syk, og da kommer man jo ikke i riktig slankemodus. Men jeg har gjort mitt beste, og det må være bra nok. Nå er jeg god igjen, og formen er på tur oppover. Ikke nok med at man blir syk noen dager, man blir sliten av det også, og da tar det lenger tid. Men nå er det back in business!

Jeg har vært ganske flink med maten, men kunne vært flinkere. Men når formen ikke er bra, skal man være glad for alt man får i seg. Har ikke fulgt måltidrytmen, ikke spist så sunt jeg skal (blitt for mye brunost...aner ikke hvorfor, liker det ikke veldig godt til vanlig...) og jeg har ikke rørt kroppen i det hele tatt. Etter en slik uke er en nedgang på beskjedne 400gr helt OK.

 

Uken som kommer er målet mitt å registrere mat her inne, det tror jeg kunne vært lurt. For, selv om jeg vet grunnen til att det har gått dårlig disse to ukene, må jeg jo virkelig prøve å booste dette opp, derfor tror jeg det er lurt med registrering. Skal også få til minst 3 treningsøkter. Der styrke skal være av innholdet der. Er ikke flink til styrke..var det før, men nå er det liksom ikke gøy lenger. Når kroppen er så tung, mener jeg. Var gøyere før da jeg var 10, 15 og 20 kilo lettere. Men for å komme dit igjen må man trene muskelgruppene sine også, itillegg til kondisjonstrening. Det leser man jo mye om!

 

Jeg håper på en frisk og rask, sunn og aktiv uke!

 

Så er det 17.mai da. Her spiser vi koltbord, og da er det greitt å styre unna den usunneste maten. Mye magert og sunt på et sånt bord. Til kos lager jeg bløtkake, og et stykke av det er jo ikke allverden. Så det blir morgendagen!

 

Ha en flott uke alle sammen, og en fantastisk nasjonaldag!

 

26.april: 92,2 kg ---------- 10 uker, 10 kilo :)

2.mai: 90,0 kg, ned 2,2 --- 9 uker, 7,8 kilo :)

9.mai: 90,0 kg, ned 0,0 ---- 8 uker, 7,8 kilo :)

16.mai: 89,6 kg, ned 0,4--- 7 uker, 7,4 kilo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Godt du er i form igjen ned12 :)

Respekt av nedgang når man er syk altså ! Klapper..

Jeg registrerer HVER dag og det er nok nøkkelen min, det kommer jeg til å gjøre helt til jeg føler meg 100 prosent trygg på alle varer.

 

Jeg skal handle jordbær og vannmelon i dag, det blir desserten her i morgen :)

 

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Minimax: WOW!! Så utrolig bra! Flinke deg! :)

 

ned12: Bra du er bedre og flott at du har klart deg så fint mens du har vært syk!

 

Mitt mål om 10 kilo på 10 uker ligger litt tynt an... gikk faktisk opp 300 gram denne uken... vært altfor mye kake og godteri i helgen, sukk. Opprinnelig var jeg på en utfordring om 10 kilo ned til 17. mai - haha.. men bunaden skal gå bra, så et mål oppnådd hvertfall! Imorgen er det en ny dag og blanke ark, begynner på ny frisk igjen da og skal være mer målrettet igjen - ned en kilo til neste tirsdag er målet!

 

Gratulerer med dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Takk sivlur, men føler meg ikke så flink i dag :) mat "hele" tiden, potetgull aner ikke hvor mye og champis ...minst tre glass....urgh.

 

....men men..spist er spist nå er det rett på "hverdagen" igjen :) håper på litt nedgang til mandagen igjen .

 

Gratulerer med dagen alle sammen :)

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Minimax: Du er nok ikke alene om å ikke ha vært flink på 17. mai altså.... :) Jeg for min del har ikke vært flink hele 5 dager i strekk..! Har trent litt, men spist godteri hver dag... Men bunaden kom på hvertfall, hurra! (ja, den har vært sydd ut en gang før, lol!!) Nå er det tilbake i hverdagen for meg også, drikke MASSE vann, null godteri, og trene daglig. Ned 1 kilo til neste tirsdag!!!!!! Jeg VIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Jo jeg brukte også bunaden min forresten passet ok, :) greit om jeg fortsetter å gå ned lissom he he.

 

Men ja vi går for nedgang sivalur :)

 

Minimax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sebbe72

Hei flinke jenter:)

 

Gratulerer med vel overstått gårsdag. Jeg syns dagen igår gikk veldig greit. Det ble mye gåing og det var ikke godt med nye sko... hi hi... Det ble bare to måltider på meg, men jeg koste meg med en softis og en liten pose ostepop.... Slike dager må man bare kose seg med. Kjempe moro at bunadene dere kom på. Det er så vakkert å se bunader på 17. mai. Jeg har også bestemt meg for at det vil jeg også ha:)

 

Nå er vi tilbake i hverdagen, og det er jo flest av de så ikke sture over kosen igår. Vi fortjener det innimellom.

 

Nå er det to og en halv uke til jeg skal ha stor bursdagsfest og har som mål å gå ned 2-3 kilo til da. Belønningen min da er en ny leppestift. Har sett at Lancome har kommet med noen nye i super lekre farger.

 

Jeg merker ellers at klærne mine passer bedre, men må ærlig innrømme at jeg glemmer å veie meg. Når jeg står opp om morgenen er jeg så sulten at jeg må hive innpå frokost med engang, og en kopp kaffe og en røyk etter det igjen. Jeg sluttet egentlig høsten for to år siden, men syns det er vanskelig nå på sommeren. Når det gjelder alkohol, syns jeg det er kjempe lett å la være, men det skjer ikke på bursdagsfesten. Da skal vi ha reker og hvitvin.. nam nam..

 

Stå på videre jenter. Det er moro og inspirerende å gå inn her og lese om hva dere får til og jeg skal jo selvfølgelig ikke være noe dårligere;)

 

Ønsker dere en flott onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Ja så er det helg igjen.

Jeg tyvveier meg....ikke lurt, men ser ut som EN dag med div utskeielser (17 mai)

Har "ødelagt" denne uken.....føler meg oppblåst i tillegg....

Skal fortsette med å notere alt jeg spiser så kommer jeg vel Back on trac til uka..

 

God helg alle sammen :D

 

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Sebbe: Kjenner til den sulten om morgenen ja! Jeg har hengt en post-it lapp på speilet på badet hvor det står 'husk veiing' - og da husker jeg det som regel. :D

 

Minimax: Når er det du har veiedag, mandager? Du kan fortsatt komme på rett spor til da. Når festen er over er det på tide å finne tilbake til gode gamle vaner, det tror jeg du har gjort også!! Stå på videre!

 

Jeg har vært flink med kostholdet de siste par dagene, men har ikke fått trent. Har nå faktisk ikke trent noe siden søndag, huff.. og nå har jeg fått halsbetennelse, så nå får vi se når jeg får trent igjen. Må bli frisk først og fremst. Og så er det helg, så da må jeg passe på så det ikke blir noe godteri, spiste nok på 17. mai og forrige helg!

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Det er lov å kose seg litt på slike dager. Er jo hverdager det er mest av! 17.mai her gikk egentleg bra. Ble litt sjokolade i tillegg til bløtkake, men det kunne vært verre..hehe

 

Ellers i uka har det gått greitt, men nå kommer helga da. Da gjelder det å holde fokus. Jeg må også få trent i helgen. Har hatt møter to kvelder på rad, så det har blitt dårlig med trim da ja. Satser på et par gåturer i helge, så hjelper det på litt :D

 

Ha en fin uke damer, så veiies vi mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax
syntes forresten det er veldig gøy å inn her å se' date=' det motiverer faktisk en del :D[/quote']

 

 

Enig!! :)

 

Joda sivlur jeg er på "rett kjør" igjen, litt tøft den 18 , men klarte meg. Så nå er jeg avruset på sukker igjen :)

 

Jeg skal røre på meg alt jeg klarer i helgen, men nå er det knærne som vil krangle litt igjen....ja ja. Dette er jo hverdagene mine, vet det nå.

 

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ella79

Selv om vekta viste at jeg var på rett vei, var de siste ukene ikke så lett.

På jobb som vanlig, men i tillegg møter 4 kvelder per uke. Og da ble det litt vanskelig med regelmessig spising og alt dette.

 

Var gangske så sliten om kvelden og hadde bare lyst på sjololade. Klarte den første uken uten, men så sprakk jeg. Ble en del sjokolade og lakris, og selv om jeg hadde dårlig samvittighet klarte jeg ikke å la være.

 

Og det viste seg selvfølgelig på vekta...

 

Men sist uke gikk bedre igjen :D Klarte meg (nesten) uten sjokolade - var jo tross alt 17. mai :)

 

Var på vekta i dag og er passe fornøyd. Er tilbake der jeg var før "sjokoladeukene" mine.

 

Dette betyr 3,4 kg siden 17.april og det er jeg egentlig ganske fornøyd med. Men angrer veldig på at jeg ikke klarte å holde meg unna sjokoladen, for da hadde jeg kanskje klart mitt første delmål (5kg) til veiedagen på mandag.

 

Men det er vel bare å stå på videre mot sommeren. Har jo heldigvis noen uker til før jeg skal på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da var det mandag igjen, og tiden er inne for å ta turen opp på badevekta. Det har jeg gjort. Ganske tilfreds, men syntes egentlig ikke det er godt nok... Har tatt av 400 gr, det er jo litt, men skulle vært mer. Må ta meg sammen om jeg skal klare 7 kilo til på 6 uker. Men det kan fortsatt gå!

 

Ble vel nok en gang for mye godteri i helga. Det er der det ligger. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med denne trangen etter godis. Det gir meg ingenting. OK, greitt, det gjør jo det...men gleden er kortvarig. Smaker nydelig der og da, så kommer den dårlige følelsen etterpå, og man vet man har gjort noe man ikke burde! I går las jeg at en motivasjonsekspert anbefalte å kutte helt ut sukker, dersom man var av det slaget som bare må ha hele tiden. Syntes det virker lite fristende... Men kanskje det er løsningen dersom man virkelig noen gang skal komme over dette 'behovet'. Men jeg vet også fra tidligere erfaring at det fungerer dersom man holder seg til litt en gang i uka. Er i tenkeboksen her ja....

Hva gjør dere andre?

 

Ha en fin uke!

 

26.april: 92,2 kg ---------- 10 uker, 10 kilo

2.mai: 90,0 kg, ned 2,2 --- 9 uker, 7,8 kilo

9.mai: 90,0 kg, ned 0,0 ---- 8 uker, 7,8 kilo

16.mai: 89,6 kg, ned 0,4--- 7 uker, 7,4 kilo

23.mai: 89,2 kg, ned 0,4--- 6 uker, 7 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Mandag og jeg er "fus" på vekta ?

Denne uken bestemte jeg meg for å være fornøyd med nedgang

Uannsett siffer ..... Litt pga 17 mai og en del pga menstrasjon kom

I går tidlig (unnskyldning eller fakta ; jeg går gjerne litt opp i vekt når

Den kommer......)

Men som dere ser av signatur ble det 600 g. Denne uken og

ok da liksom, jeg tar det jeg får. Gleder meg allerede til NESTE mandag :)

Skal bruke resten av dagen på å psyke meg opp, møte i kveld

og der serverer de alltid kaker ..... uting, kunne vel servert frukt og grønt!!

Men nå sier jeg til dere att jeg ikke skal ta noen form for kake,

så har jeg lovt det. Og da er det enklere å holde det :D

Ha en flott mandag :)

 

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Der var du jo ned12, akkurat før meg.

7 kilo på 6 uker klarer DU :D

Søtt... Jeg er en søtmoms. Har kuttet ut all brus og det hjelper meg.

Spiser i grunnen ikke raffinert sukker, foruten en godis eller to i helgen

Og da kjenner jeg suget vokser, så holder meg stort sett unna.

Blåbær og jordbær er også fine erstatninger nam nam :)

 

Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Bra nedgang, Minimax. Du er flink :D

 

Du syntes det er lettest nå du holder deg helt unna? Jeg vurderer å prøve det. Jeg har en tendens til at litt blir mer. Litt fredag, litt lørdag og litt søndag. Aldri mye noen av dagene, men med litt 3 ganger i uka, blir jo summen større enn det strengt talt burde vært... Går på denne uka med friskt mot, med plan om å holde meg helt unna! Kanskje det setter igang en skikkelig vektnedgang, og da vil det jo bli gøy å holde seg unna....

 

Er så mange på jobben min som har slanket seg, og det motiverer mye. En gjør det med bare mat (trener ikke, er veldig streng), en har bare trent seg ned i vekt (har trent MYYYYYYE) og en har en blanding, trener en del og spiser ganske sunt, men unner seg i helgene. Det er mange veier å gå, man må bare finne sin egen. Det er uansett motiverende når man har folk rundt seg som har greidd det. Jeg tenker liksom; " greier DU, så skal jammen jeg også greie det!!!" :)

 

Har også en bunad hengende som er mange cm for trang, hadde vært gøy å komme inn i den til neste 17.mai. Skam at en bunad til 20 000 henger ubrukt bare fordi jeg har spist meg tjukk, og ikke greier å gjøre noe med det!!!

 

Å for å nå dette målet med bunaden, så tror jeg faktisk att jeg må være streng med meg selv, skikkelig streng. Ikke bar litt innimellom. Har jo prøvd å nå ned i bunaden i mange år, har slanket meg i mange år (innbiller jeg meg...) men jeg har jo ikke det, vettu, har aldri gått skikkelig inn for det. Har tenkt å gå ned i vekt, men aldri vært villig til å ofre dette gode, søte, nydelige som smelter så deilig i munnen... Men jeg innser at det må nok til! Og det kan ikke være bare innimellom, men alltid.

 

Den gleden godisen gir meg, blir sikkert liten mot den gleden jeg vil føle dersom (NÅR) jeg blir 20 kilo lettere!!

 

MEN først 7 kilo på 6 uker! Har greidd 3 kilo på 4 uker, så med en ekstra innsats, og enda strammere tøyler bør dette gå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Minimax og ned12: Så flinke dere har vært da!! :D Nedgang er nedgang, og det er rette veien. ned12, neste år blir det bunad på deg!! Jeg var superfornøyd på 17. mai, det er så gøy å ha på bunad altså! Neste år vil jeg sy den inn...

 

En gang tidligere klarte jeg å kutte ut alt av søtsaker og godteri.... dvs, jeg unte meg cola light... Da ble det etterhvert sånn at når noen bød meg på et drops eller noe, så hadde jeg rett og slett ikke lyst på! I den perioden veide jeg meg også hver dag, og da tenkte jeg ofte på kveldene 'å, nå hadde det vært godt med en liten sjokoladebit - men hvis jeg klarer å la være å ta den, så viser vekta et par hundre gram mindre i morgen tidlig enn den gjorde idag, istedet for et par hundre gram mer'. Det var veldig motiverende! Jeg tok også krom-tilskudd den gangen. Om det var det som gjorde susen vet jeg ikke, men tro kan flytte fjell sier de! :) Holdt meg unna i hele 3 måneder - til julaften... da sprakk jeg og så begynte jeg å spise godteri igjen. Men gikk ikke opp i vekt for det, holdt meg der jeg var, til jeg ble gravid. Så jeg VET jo at det går an å kutte ut godisen og gå ned i vekt! Men samtidig tenker jeg at denne gangen er det ikke en slankekur, det er en livsstilsendring, og jeg har ikke som målsetting at jeg aldri skal spise snop igjen - det er urealistisk å tro det. Så da prøver jeg om det kan gå an og unne seg litt i helgene men være mer forsiktig med inntaket. Dessverre gjør jeg det samme som deg, ned12, det blir litt på fredag, litt på lørdag og litt på søndag... den helgekosen blir for lang gitt..

 

Pytt pytt, jeg har veiedag imorgen og siden jeg har 'snikveid' hver dag ser det lovende ut!!!! :) Skal være flink idag slik at jeg får se 82 tallet på vekta imorgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...