Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Gjest Minimax

Vi går for det steg :)

 

Sivalur, "dont beat your self up!" det sitter helt klart i hodet, - har jo bare to ferie uker igjen og Etter det er det back on track..DA skal jeg jo klare det.....vet jo du klarer ...så det blir en slags "buffer"...

Hm, vi blir vår egen fiende.

Ta ferien din du, men vei litt innimellom så har du litt i sjakk. Da blir det lettere når ferien er over, mener nå jeg da :)

Sånn ett lite "puff" til deg....flirer.

 

Sender motivasjon i din retning ------------ :)

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar
Gjest Sivalur

Takk for puff og motivasjon Minimax!! Du har jo helt rett, må holde meg litt i skinnet underveis også. Det hjelper jo ikke at jeg vet at jeg klarer ta meg sammen i august, hvis jeg skeier totalt ut i ferien så må jeg jo igang med å gå ned de samme kiloene jeg gikk ned i vår! Og det er jo utrolig kjipt! Jeg vil gå ned NYE kilo, og se 70-tallet på vekta for første gang på 3 år!!!! Så idag er jeg igang igjen. Har spist (rimelig) sunn frokost og lunsj, skal ha et mellommåltid om litt, så middag og knekkebrød til kvelds. Ikke masse godteri!!!!! Har kjørt en runde med Jillian Michaels Banish fat, boost metabolism dvd, den var knallbra! Første gang jeg testet den, det ble 380 kalorier og ca 55 minutter. Den skal med på ferie gitt!! Nå er det ikke mer kjære mor, jeg kommer nok til å ta et vaffelhjerte hvis de kommer på bordet, men nå er jeg hvertfall igang igjen med treningen og skal prøve å knipe litt igjen på godsakene også... :) Målet mitt var å være et sted på 81-tallet når ferien er over - dvs at jeg nå må ned ca 3 kilo på de neste to ukene. Det SKAL gå!! Vil tilbake dit jeg var. Guri så kjedelig å gå på en sånn smell altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Flinke Sivalur !!!!!! Der er du vettu - back on track. Etter en sånn smell syns jeg de to første dagene er vansklige...kroppen vil ha mer.. Så her sitter jeg med en bolle druer, ett eple og to nektariner ! Etter Det inntaket skal lysten være borte for min del :) jeg skeiet ut i helgen...derav oppgang:( ) men det var en bevisst handling så da syns jeg det er greit !

 

I dag får jeg pulsklokka mi :)

 

Minimax har gått tur i regnet .......bløtt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jo, ikke serlig å skryte av, men som nicket mitt sier bør det ikke gå så fort bare kurven total går nedover. Det er så flott å ha noen å "samarbeide " med igjen.

Sivalur: ja, sånne smeller er SÅ KIIIPE. jeg blir deppa. Mann min sier hver gang: "nå må du huske at du går ned igjen, det kommer sånne oppturer." Og jeg kan lese om endel av dem på tråden min... men de er like kiipe hver gang om ikke værre og værre. Flott at du er i gang igjen. Men hvis ikke så er jo ikke tre uker all verden. Jeg går også utrolig fort opp. Jeg kan bare ikke tro det når jeg har fyki opp tre kilo, og tenker hver gang at det er oppblåst mage eller hva som helst. Men det er bare ikke det, det er faktisk mulig. Hardt slit å få de av igjen! Nå jobber jeg med noen kilo jeg egentlig gikk ned v sykdom i juni... men du vet, en skal ikke få noe gratis!

Minimax:Ikke verst at du klare rå kontrollere utskeielser. Da har jo du kommet langt. Når en planlegger en utskeielse tar en med litt oppgang i betraktningen og det er jo det som er å ha kontroll. Spennende med pulsklokke. Skal bli gøy å høre om.

Hjelper meg virkelig å ha dere her. Har hatt så kick på de sjokoladene m lakris inni og leter etter de alle steder de har smågodt. Men da jeg " fant meg selv" i en sånn leting i dag tenkt jeg på dere.... ikke planer tenkte jeg! Så tusen takk skal dere ha!

Ha en fin dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

steg: Jeg er redd du har rett.. at det faktisk ER mulig å spise seg opp tre kilo på en uke.... :mad:.... men det er bare å hive seg rundt og begynne med treningen igjen. Du har jo gjort en kjempejobb med nedgangen da, 24 kilo så langt!! Wow...

 

Minimax: Jepp! Jeg er back on track!!! :) Har trent styrke og vært ute og jogget nå, og det ble 370 kalorier, omtrent som igår. Dette SKAL jeg fortsette med ut ferien nå! :) Gøy med pulsklokke! Hvilken har du fått deg? Har du testet den ut enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre kilo er nok mye vann.... vi får håpe det. Ja, 24 kg er mye. Bare 22 nå da.... har jo gått opp de to siste igjen. Det har vært en utrolig lang og seig jobb. Men jeg tror at jeg har gjort mye av hold vekten jobben i og med at jeg har levd helt normalt. Da tar det selvfølgelig lang tid, men jeg er så livredd for å gå opp. Jeg må føle at de kiloa jeg går den de har jeg kontroll på.

 

I dag to jeg en "gammel en" (gammel ferie/kos vane). Kjøpte to ostbriks. Er jo ferie. Vel hjemme hadde vi en boks med nugatti. Hadde ikke spist siden morgenen og var skrubbsulten og tok to m smør og nugatti. Det ble over 700 kcal. De gamle vanene er utrolige bomber! Det er faktisk den maten som er nyttigst å finne ut hva inneholder av kcal. huttetu. Så har må det jogges i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Hei igjen :) ble litt opptatt med pulsklokka i går som for øvrig er en polar cs300, fikk reg puls, kalorier osv. Den kunne fortelle meg att jeg har jobbet riktig i henhold til puls de siste ukene :) og det er jo gøy! Jeg har imidlertid klart å få vondt i kneet etter hver (de siste 3 gangene) sykkling........ Jeg sykkler ganske sent på kvelden 22, og når jeg våkner er kneet stivt og vondt. Tar dermed minst to dagers hvile fra sykkling.

Så får vi se etter det.

 

Enig med deg steg, hjelper å ha noen her inne som man må "bekjenne" sine synder til , hi hi.

Og Sivalur , godt du er på rett vei igjen - vi ser kun framover :)

 

Håper ned12 stikker innom i løpet av ferien ......nysgjerrig :)

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Minimax: Gøy med pulsklokke! :) Håper kneet ditt snart blir bedre, ta det rolig med syklingen...

 

Steg: fikk du jogget bort nugattien? Jeg har også tatt en 'gammel vane' idag - men ulikt deg så har jeg ikke sjekket kaloriinnholdet.....! Det får bli som det blir. Det var to tortillalefser med ost mellom, varmes i stekepanne til osten smelter. Når det da er vanlig ost og ikke lettost er jeg redd det ble en del kalorier... menmen. Har trent MASSE idag så det går kanskje litt opp i opp, får håpe på det! Har trent Banish fat, og det var en del tyngre enn på mandag! Merket at jeg var litt støl ja. Og så klippet jeg plenen etterpå, og da ble det totalt 4 trimpoeng ca. Har også malt litt, samt ryddet og pakket hele dagen, er ikke mye jeg har sittet i ro idag.

 

Nå blir jeg uten nett noen dager, så dere får holde liv i tråden neste uke, jeg kommer sterkt tilbake! Skal trene en time daglig fremover, så kommer til å rapportere om massiv nedgang når jeg er på plass igjen!! :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Sivalur : vi er her vi vettu, å venter på rapport :) ,

kneet var bedre i går men værre i dag. Redd det er litt mer en "ett slitent" kne

....er nok psoriasisleddgikta ...

I går som det var bedre , luket jeg i en og en halv time.....dumt vettu...

Så i dag er det begge knærne og tre fingre som er hovne og vonde..

Men kan fremdeles spise sunt, selvom man ikke trener. Går bare mye saktere ned.

Så jeg er nå helt nazi igjen med vekt og telling.....

Klarer jeg skal jeg gå en tur i dag :)

 

Vi skal en uke til Danmark fra mandagen av. Spennende å se om alkohol kiloene er borte da. Jeg tåler utrolig dårlig ØL.......med hensyn til vekta :)

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimax: hørs ille ut med den gikta. Det er ikke morsomt. Får håpe at du blir bedre snart. Kanskje du kan svømme? men det er moro at du er så stright alikevel. Lykke til.

 

Sivalur.... nei, jeg har vært alene denne uka , da har jeg jo all verdens tid til å trene, men bare koser meg med alt mulig annet.... Men har gjort mye fysisk, danset mye og gått noen turer.

 

Da drar jeg på hytta. Der har jeg ikke vekt så jeg får ikke raprortert til lørdag om jeg ikke er hjemme igjen. Får se litt på været.

 

Ha fine dager alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt riktig, men siden at jeg var på hytta i går så kommer jeg med resultatet i dag. -800gram. Jeg er knallfornøyd. Mye til meg å være å gå ned såpass mye på en uke. Men jeg fikk jo en dag ekstra da. Men det er jo meg selv det går ut over, blir en dag kortere denne uken.

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så bra å ha deg her mInimax. Det innpirerer meg virkelig. Jeg er spent på ditt resultat i morgen. Ja, endeli g har det gått litt nedover for meg. Men i dag har jeg vært på besøk og ikke akkurat bare spist grønnsaker :) , men jeg lever jo etter mitt eget slakeprinsipp, spiser alt men med måte. Snakkes i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Dette var gøy :) nesten 2 kg på EN UKE !

 

Jeg har pr i dag gått ned 10,5 kg SUPER FORNØYD !!!!!

 

Og nå skal jeg på en ukes ferie til danmark, har sagt til meg selv att det blir en baier eller fire på turen, pluss att jeg skal ha kule is med Guff !! (sukker skum) :) så om jeg går opp litt får jeg slanke de vekk uken etter.

 

Ha en strålende dag alle sammen. Ship o hoi fra Minimax :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veiedag i dag i og med at jeg ikke er ved vekta i morgen. Sure + 100gr denne uka. Har vært stright og flink, men ikke trent. Må bare krysse fingrene for helgen for nå er det "kalas" i tre dager til ende. Men det er jo til syvende og sist meg selv det kommer an på samme hva som står på timeplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Grattis med flott nedgang Minimax!!!! Så gøy!!! Håper du koser deg på ferie uten å skeie ut alt for mye (men gammeldags vaffelis med guff MÅ man jo ha i Danmark!! :))

 

steg, opp 100 gram var ikke mye da, når du ikke har trent noe heller. Det går rette veien, sakte men sikkert!!

 

Jeg er på ferie og har ikke hatt mye nettilgang, men nå har vi besøk av onkel med mobilt bredbånd. Kostholdet har gått litt over stokk og stein i ferien, men det har blitt noe trening, så langt 3 joggeturer, 2 treninger med Jillian DVD og en fjelltur som tok 600 kalorier. Men spørs nok om ikke vekta viser opp på mandag. Fra mandag av blir det hvertfall nytt regime, da er ferien over, det er slutt på kake/godteri/snacks hver eneste dag (*rødme*) og slutt på å drikke altfor lite vann. Vet at første uka tilbake på jobb blir ganske stress da vi har en viktig deadline, men tror likevel det skal bli godt å komme tilbake i gamle vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Takk sivalur, men nå er jo det hele 6 dager siden.......litt små flaut, men her er det ikke veiing av mat eller trim poeng.....ups.

Og snop, wow ....litt små kvalm av alt dette sukkeret. Bestemte meg NÅ att dette må bli slutt. Så herved er jeg back on track !

 

Har hatt sååååå dårlig med nett att jeg personlig skal kaste ice.net ut av vinduet når vi kommer hjem !! Drit surt.

Jeg MÅ på nett skal jeg holde fokus.

 

Guff , var kjempe godt forresten - ingen dårlig samvittighet :)

 

Ned : 100g er jo ingenting vettu. You go !

 

Knærne er forøvrig mye bedre, 14 dagers hvile så må det jo bli bra :)

Så sykkelen venter der hjemme på mandag.

 

God sommer , hilsen Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter. Nei, er ikke bekymert for hundre gram. Det handler jo bare om et glass vann eller ikke. Men det er NED som er veien.

 

Så bra at knærne dine er bedre Minimax!

 

Så utrolig flink du er til å trene på ferie Sivalur! Flott. Det er bra altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimax: hvordan går det med godtesuget? Har du kommet over det etter ferien? Jeg har endelig klart å kutte ut, per igår og idag null godteri eller kake, juhuu! Nå skal jeg være streng fremover!

 

steg: blir det veiing imorgen, eller lørdag? Spent på å høre hvordan du klarte deg forrige helg, med 3 dager med kalas...??

 

Hverdagen er i full gang, jeg har jogget og trent shred og endelig de siste par dagene skjerpet meg med kostholdet. Vekta peker saaaakte nedover... du store så mye fortere man går OPP enn NED altså!! Men nå er det ikke mer ferie eller kjære mor, når blir det hårda bud fremover - jeg vet at jeg kan bli kvitt den pølsa rundt magen!! YES WE CAN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivalur, jeg pleier å være veldig flink når jeg sier "NÅ" er det slutt, men denne gangen skulle det gå tre hele dager før jeg var 100% godtefri. Mao litt vanskligere enn før, kan ha med att jeg "sier til meg selv" - er sååå godtesjyk pga mens.......

Bare bortforklaringer seff men hjernen er litt enspora der (også) :)

 

Men nå er jeg tilbake i siget som deg :)

Du er kjempe flink til å trene det må jeg si. Her blir det gå turer som er trimmen om dagen .

 

Steg, hvordan gikk det i helgen ?

 

Og hvor er ned12? ferie ennå ?

 

Jeg har som mål å gå ned 10 kilo (til :)) før 15 november 2011. Dvs att jeg har tre mnd på å klare det......yes i can ?

 

Hårda bud her å - svinger pisken !!

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HERLIG å være tilbake i siget ja!!! :) Veiedag idag, og ned 300 gram fra forrige uke. Har trent relativt mye, men det er bare de siste 3 kveldene jeg har unnvært godteriet, så er fornøyd med det. Målet mitt var å være på 81 etter ferien, før ferien var jeg nemlig 81,2.... så det er ganske kjipt å gå ned de samme kiloene en gang til. Menmen. Ikke vits i å se bakover, nå gjelder det å se fremover, brette opp ermene og ta en dag om gangen!! Satser på å vinne idag og gjenta imorgen! :)

 

Minimax: streiker knærne fortsatt? Så kjedelig. Gåturer er uansett nyttig. Hvis du klarer å gjøre det til en intervall gåtur så tror jeg du får enda bedre effekt. Gå så fort du orker slik at pulsen kommer så høyt som mulig i ett minutt, gå sakte i ett-to minutt. Intervalltrening forbrenner mest visstnok.

 

ned12 - vi venter på rapport fra sommeren.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de usle 300 gr ned jeg hadde på ca 2 uker, gikk jeg glatt opp igjen på en dag - pluss MYE! Fra igår til idag, opp 1,2 gitt... ok, jeg vet det kan variere fra dag til dag, men dette er jeg ganske sikker på skyldes inntak av masse sushi i går kveld (NAM!!) Tror jeg må holde meg unna sushi en stund, sist jeg spiste det gikk jeg også opp en kilo på en dag! Nå har jeg kuttet ut godteri, kuttet ned på lett-brusen og begynt med salat til lunsj igjen, så nå går det rette veien. Siden jeg på veiedag igår veide 82,7, vil jeg ha som mål til neste lørdag å nå 82 (1,9 ned fra der jeg er nå). Litt ambisiøst? Håper det ene kiloet forsvinner til i morgen, og treningsplanene er klare!! Vi krysser fingre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivalur: er nok som du sier salt mat- usj, men noen ganger er det bare såååå godt.

Min svakhet av salt mat er spekeskinke , da fyker vekta opp med en gang.

DU- ambiøs? Phø, kan jeg ikke tenke meg :) lol.

Det er klart det går !

Og du, knærne er mye bedre :P håper jeg kan si det samme i morgen, har sykklet en time nå i kveld og forbrent masse kcal . Det ble jammen 2 mil, som er ny pers !

 

Så får vi fortsette å være flinke, trene og ta sunne valg :D

Jeg har veie dag i morgen.....litt usikker på utfallet men, den som venter får se.

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...