Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Gjest Sivalur

ned12: Sånn er livet, noen uker går ikke helt etter planen. Det som gjelder da er å ikke 'snakke ned' til deg selv med 'wha wha wha hvorfor spiste jeg så mye hvorfor klarer jeg ikke det jeg har bestemt meg for etc'. Lukk døren for de tankene der! Tenk at 'jaja, så har jeg hatt en liten smell men idag er det ny dag og nye muligheter'! Nå er det helg med sol og fint vær, drikk masse vann, kom deg ut på tur, spis masse grønnsaker og litt frukt og kjenn hvor godt det er å leve og å være på vei til et sprekere liv.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar
Gjest nueva vida

Real smell ja, ingen tvil om det!

 

Som dere sier, må man bare glemme det og se fremover. "Det som skjedde i dag, skal ikke skje i morgen". Men til tross for at jeg nå prøver alt jeg kan for å rette det opp igen, tror jeg ikke det blir noen nedgang denne uken. jeg håper bare jeg ikke går opp. Vi får se!

 

"Du skal få en dag i mårra, som rein og ubrukt står, med blanke ark og fargestifter tell...." :D

 

Fortsatt fin helg, så veies vi mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Utsetter veiingen til tirsdag jeg. Grunnen er mye spekemat på konfirmasjon i dag. Kjenner klroppen er full av vann (jeg blir alltid sånn etter salt mat). Derfor venter jeg til tirsdag, slik at veiingen blir mest mulig riktig og til å stole på!

 

Lykke til i morgen jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Hei, ned12, ser at dere har beveget dere litt forbi det punktet i diskusjonen men klarer ikke å ligge unna en "søtsug"-diskusjon - siden det er et av MINE problemområder til vanlig. :)

 

Hovedsakelig var det smågodt og sjokkis som var problemet - "litt i helgen" ble til mye i helgen, "litt hver kveld" ble til 250-500 g HVER BIDIGE DAG i noen år... *rødme*

Legg til rosinboller, kafècookies, fet varmlunsj, doble middager (litt sammen med Jr., voksenmiddag etterpå) osv, osv, så ser du på en som plutselig veide 12 kg mer enn da hun var høygravid, 22 kg mer enn jeg veide etter fødselen...

 

Ok, søtsug: Ja, det er lurt å kutte ut "alt". Det er nesten ingen søtsaker som er kalorifattige eller "fornuftige" og "sunne". Sukkerfri brus er ikke direkte fetende, men fy søren så fristende det er med en liten sjokkis til det glasset med brus!

Om du har lett for å skli ut, så vær nazi: Si til deg selv at det KUN er tillatt med sjokolade (eller smågodt) på lørdag.

Ikke fredag, ikke søndag, ikke kinokveld, ikke venninnekveld.

Gjør unntak for julaften, påskeaften, 17. mai og din egen bursdag. :D

 

Mål opp "dagens kvote" og sett deg godt til rette og KOS deg med den - ikke sett frem en stor skål og si at "jeg skal bare ha noen biter" - plutselig ser du ned og innser at den er tom!

Spis snopekvoten som dessert, mens du fremdeles er mett etter middag - er du litt småsulten og "fysen" på noe godt er det fristende å fylle på med bare LITT mer snop for å bli kvitt sultfølelsen. Om du egentlig er ganske full i magen blir det bare en "søt slutt" på måltidet - som mange anbefaler - og du kan nyte smaken med mer tålmodighet, og være komfortabel når det er tomt.

 

Finn alternative "snacks" når du blir fysen, fristet på noe godt eller bare vil ha noe i fingrene - cherrytomater, sånne sukkerert-greier, andre frukter og bær, gjerne i form av en stor smoothie - det er en god måte å avslutte kvelden på om det er da suget kommer, det smaker søtt og godt, er sunt og ganske mettende, og fungerer bra som kveldsmat for meg i hvert fall; tre ting på en gang, det GÅR an! :o

 

Lykke til med neste veiing, og husk - en utskeielse i dag kan du hente inn igjen i morgen, med fokus, kosthold, trening og tålmodighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Ja så var helgen over, og som fryktet sliter jeg med nok mat i løpet av dagen....

Men får dyttet i meg en banan innimellom og det hjelper jo. Og så kjører jeg en "200kcal"s til kvelds så er jeg nærme målet....

 

Vann er ikke vansklig i varmen :o

 

Og i dag.....Sykklet jeg å gubben , ganske greit tempo i 40 min, ganske imponert selv :D . Nå Gleder jeg meg til veiing i morgen håper på rundt 1 kg.

 

Ned12 : du tar det på tirsdag som du sier, så blir det litt mer riktig .:)

 

Minimax er glad i soooooool. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Jeg har altså gått ned 1,1 kg sist uke :) og er kjempefornøyd !

 

Jeg får fortsette som jeg gjør med riktig mat, riklig med vann og mosjon i passe mengder :D

Forrige uke var jeg innom flg : stavgang, vanngym, rask gange og sykkling.

Det er motiverende å se att aktivitet øker nedgangen (nesten med 50%, vil jeg si)

 

Håper dere andre har en flott mandag også :)

 

Minimax er i siget :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Minimax, så flink du har vært til å komme igang med trening!! Kjempebra! Det er så deilig når det går mot sommer og man kan komme seg ut litt. :o

 

Ned12: Jeg veier også på tirsdag, men det er min faste dag. Denne uken passet det ekstra bra siden det har blitt litt utskeielser i helgen.

 

Jeg har hvertfall fått trent i helgen, maten/kaloriene har jeg ikke notert overhodet. Det har vært middag ute med vin til, is, drink på byen, mer is... oi, ikke minst, dette burde jeg vel skamme meg for men igår ble det burger med pommes frites til middag.... :D Hadde barnefri og det var 'dagen derpå' og det var virkelig bare det eneste jeg hadde lyst på. Så får vi se hva vekta sier imorgen. Var ute og løp om kvelden og det ble 350 kalorier forbrent (pulsklokke) så det hjalp jo en del hvertfall. Nå er det bare å se fremover gitt. Hadde det gøy på lørdag da - og man skal jo ha det gøy av og til også!

 

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Godt jobba, Minimax, så utrolig flink du er!

 

Jeg har, som jeg skrev, gått på en skikkelig smell denne uka. Jeg prøve å rette det opp i helgen, men det ble ikke fullbra, men det ble nok litt bedre. Jeg har gått opp 500gr. Veldig skuffet over meg selv, og overrasket over at resultatet ikke ble verre. Målet om 10 kilo på 10 uker er nå helt avblåst, har jo nub sjans til å greie det nå. Men man får bare fortsette i samme driv, ta seg sammen og jobbe videre.

 

Nå er den forferdelige uka over og jeg har tatt konsekvensene av den!

 

Jeg velger nå å glemme denne uka (vi må vel alle regne med at det går litt imot noen ganger?!)!

 

GreyMinerva: Mange gode tips du kommer med, og man må jo bare greie å følge disse rådene. For gjør man som du sier går det veldig bra! Når jeg har slanket meg før, og faktisk greidd det, har jeg vært ganske nazi. Vært veldig nøye med matinntak etter min meny (2) og unt meg godi bare lørdag. Jeg spiste en sjokolade lørdagskvelden. Var innstilt på det, og det gikk veldig fint. Det sitter i hodet! Og når hode var med på det, var den sjokoladen nok. Jeg sa nei til andre fristelser (kake, dessert o.l.) det er jo ikke skam å si "nei, takk. Jeg slanker meg". Man skal kanskje heller være stolt over å si nettopp det!! Jeg hadde selvfølgelig mine unntak den gangen også; jul, påske, bursdager (i nærmeste familie). Men på bursdager til andre holdt jeg meg unna kakefatene. Nå i juni/juli har alle barna våre bursdager. Målet mitt er å smake litt kake, fordi det er barna mine. Også tenkte jeg å lage en deilig fruktsalat slik at man da kan spise litt mere! Det blir jo, som barneselskap skal være, feiret opp til flere ganger, og fatene kommer på bordet mange ganger iløpet av en helg. Kan være greitt for flere med et sunt alternativ! Det er jo dette søtsuget som velter skuta, gang på gang.

Lurer på om jeg skal starte en annen tråd der man kan diskutere dette litt!?!

Hvordan er din nedgang og dine mål?

 

Har startet uken med sunn mat, og kommer igang med trening i dag!

 

Lykke til med veiing i dag, Silvalur!

 

Ha en fin uke :)

 

26.april: 92,2 kg ---------- 10 uker, 10 kilo

2.mai: 90,0 kg, ned 2,2 --- 9 uker, 7,8 kilo

9.mai: 90,0 kg, ned 0,0 ---- 8 uker, 7,8 kilo

16.mai: 89,6 kg, ned 0,4--- 7 uker, 7,4 kilo

23.mai: 89,2 kg, ned 0,4--- 6 uker, 7 kilo

30.mai: 88,5 kg, ned 0,7--- 5 uker, 6,3 kilo TOTALT NED 3,7 KG

6.juni: 89,0 kg, opp 0,5----- 4 uker, 6,8 kilo :D:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

ned12: Jepp noen uker må man bare glemme! :D Kom du igang med trening som planlagt igår?

 

Jeg var så trøtt igår morges at jeg satt på kontoret før jeg visste ordet av det, glemte hele veiinga. Så jeg veide meg idag. Etter en helg med utskeielser og mensen igår så var det vel ikke mye håp nei... opp 200 gram fra forrige uke. Gleder meg fælt til å komme under 80 nå, har ikke vært nede på 70-tallet på 2,5 år og selv om det fortsatt gjenstår mye når jeg kommer dit så hadde det vært deilig å se et 7-tall først på vekten hvertfall. 10 kilo på 10 uker er blåst for min del også, men om høyst 3 uker SKAL jeg se 7-tallet først!!

 

Huff, ser på statistikken nå så har jeg bare gått ned 2,5 kilo på 6 uker... velvel. Det får bare ta sin tid, så lenge jeg ikke går opp igjen. Jeg er på rett spor med nok trening og brukbart kosthold, men kunne nok vært litt skjerpings på kosten ja.

 

26.apr 84,8 10 uker 10 kilo

03.mai 83,8 9 uker 9 kilo -- ned 1 kilo

10.mai 83,6 8 uker 8,8 kilo -- ned 200 gram

17.mai 83,9 7 uker 9,1 kilo -- OPP 300 gram!

24.mai 82,8 6 uker 8 kilo -- ned 1,1 kilo

31.mai 82,1 5 uker 7,3 kilo -- ned 700 gram

07.jun 82,3 4 uker 7,5 kilo -- OPP 200 gram! :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

sivalur og ned12, jeg tar av meg hatten !!

selvom dere går på en smell, øker litt på grammene eller har en dårlig dag så står dere på, dette (trist nok) gir andre (meg ihverfall) motivasjon til å kunne bite tennene sammen og se lenger frem i tid. :o er såååååå glad for å være en " del av denne gjengen"

 

Jeg hadde en dårlig dag i går, ikke mat eller snop messig var bare i æsj humør av en eller annen grunn..... så kl 22.30 satt jeg meg på den vondeste trimsykkelen du kan tenke deg ( ødelaft håndtak, gir som ikke virker sete som ikke kommer i riktig høyde- knærne liksom rett ut ha ha) men jeg sykklet i 19-20 kmt , i 30 min og svettet som en gris, :D

så ble humøret bedre.... :)

 

Jeg har fremdeles ett håp om å klare 10kg på 10 uker.

 

Minimax føler seg "sprek" :) lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Minimax: Så bra at du blir motivert! :o Jeg tror noe av grunnen til at jeg nå uansett ser fremover, er at jeg IKKE er på en slankekur!! Jeg har gjort om på noen forferdelige vaner som jeg hadde, og det skal jeg holde meg til fremover. Aldri mer tilbake til å spise 200 gram sjokolade hver kveld flere uker i strekk!!!!!!!!!!!!! :mad: Derfor unner jeg meg litt godteri ol. i helgene og en sjelden gang en ukedag hvis det er noe spesielt. Jeg fortsetter å trene selv om jeg har vært 'ute av drift' noen dager. Går jeg på en smell, så blir det jo ingen fremgang hvis jeg da sier 'jaja, dett var dett, da var det tilbake til normalen'! Tvert imot så må jeg da plukke meg opp igjen og fortsette der jeg slapp. På sikt så VIL det hjelpe! Og om jeg ikke har gått ned så mye disse ukene så merker jeg jo at jeg har blitt strammere og at jeg kommer inn i bukser som ikke har passet på 2,5 år.

 

Jeg har også begynt å tenke mer på hvordan jeg vil at de neste årene mine skal være, og siden jeg har to gutter som allerede er aktive, så har jeg jo fremover lyst til å dra på sykkelturer, dra på svømming, spille fotball osv osv sammen med dem - og faktisk kunne delta og ha det gøy sammen med dem istedet for å sitte på sidelinjen og være utslitt og sur... :) Jeg gleder meg rett og slett til de neste årene sammen med min fantastiske familie og både jeg og de er absolutt mest tjent med at jeg blir i bedre form! Og det har jeg helt klart blitt. Aldri mer ukesvis i strekk uten trening. Trening gir livet mening!

 

Kunne fortsatt og fortsatt men setter strek nå. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

du også, Silvalur?! Men vi brette opp ermene og tar i ett skikkelig tak!

 

Bra du blir motivert Minimax :D Jeg selv blir litt demotivert, men det er noe inni meg som sier "fortsett" så da gjør jeg gudksjelov det!

 

Kom igang med trening i går ja. En deilig gåtur i motbakkene :o I dag ble det 30 minutter styrketrening! Deilig; onsdag og trent 2 ganger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

ned12: Å jada, og ikke er det første gangen heller.... det går i bølgedaler med meg, ned en kilo en uke, så bittelitt ned og litt opp igjen. Hvis kurven kan fortsette slik den har gjort til nå, så skal jeg i teorien gå ned ca en kilo til neste tirsdag, hehe... jepp, bretter opp ermene og satser på det! Er det ikke herlig å trene når man bare kommer igang!!! Nå prøver jeg å trene litt hver dag, det blir i praksis 5-6 ganger i uken, og det er jo bare superdeilig!! Idag ble det tilogmed hele 2,9 trimpoeng, juhuu! :o Epletreet mitt er snart fylt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Enig med deg sivalur, dette er ingen diett. Tenker sånn jeg også :)

Og ned12 , ja du har bare å fortsette hører du ?! :D

Dere er så flinke, føler att jeg "jukser"fordi jeg veier såpass mye mer enn dere, derfor det går litt lettere for meg....men søren....jeg må jobbe for det altså ! :o

 

Nei nå må jeg sove, trenger mye søvn....har hodepine deluxe!

 

Minimax har date med Jon (blund) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Hm! Spiser jeg for lite nå eller......?

Har jo plutselig fått litt trim poeng jeg også :D

Og med mine 171 cm og mange kilo, og en alder av 38, og lavt aktivitets nivå "ang jobb" OG er kvinne :o sier vektkalkulatoren att jeg må øke inntaket.......

Jeg har hele tiden ligget på mellom 1200-1400, og det har jo gått bra. Menn pga økt akt lurer jeg på om det blir i minste laget.....etter snik veiing i dag viste den plutselig opp 600 g. :)

 

Tror jeg må prøve å ligge på 1600 , og se om det hjelper.

 

Minimax må prøve å feile for å få det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Det er slettes ikke 'juks' fordi om du har litt mer som skal av enn oss og det kanskje går litt lettere i begynnelsen... Det er jo lettest for alle i begynnelsen, det er da man er mest motivert og klar. Og ettersom ukene (månedene) går og resultatene stagnerer litt så blir det jo tunge dager iblant. Men, vi må bare fortsette med ny og sunn livsstil. Å gå tilbake til 'det gamle' er vi IKKE tjent med på lang sikt hvertfall.

 

Vi skulle jo alle gjerne vært spreke og slanke i fjor, men sånn virker det jo ikke. Vi må heller tenke tilbake på hvor slappe vi var da vi begynte på prosjektene våre i vinter/vår engang og hvor mye bedre vi er nå! 2011 skal bli mitt sprekeste år! Hva med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Weeeeeee!! ;) Får ikke veid meg igjen før på onsdag, så måtte ta en snik-veiing idag for å sjekke ståa før helgen med besøk og fristelser... og den viste 81,5!!! Altså ned 800 gram fra onsdag. Ørlite håp om å se 80-tallet på vekta neste onsdag!! Nå er det ikke langt igjen til første delmål, 79,9 og nye negler!!

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Oj, sivalur så BRA :D det blir flott å nå delmål .

 

2011 er nok litt tidlig for "mitt sprekeste" år. ;) men 2011 er året da forandringene begynte her i gården ! Så får vi se om 2012 blir mitt sprekeste år :)

Som du sa ville jeg vært slank helst i fjor men må innse att det tar tid å lesse av kilor som har "sneket" seg på .

 

På min snikveiing kan det se ut som en stille uke, håper bare ikke det er opp. Trodde jeg var i god driv.... Men når jeg ser på tallene mine ser det ut som om jeg går ned mer annenhver uke.?!

Jeg har en merklig satt sammen kropp! Den gjør liksom som den vil ! :)

 

Men nå er det helg og jeg MÅ ikke sluntre med maten, det blir fort litt lite i helgene desverre.....

 

 

Minimax regner bort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Fantastisk, Silvalu ;) Grattis!

 

Jeg smugveide i går, og det ser ikke ut som vektnåla har rikka seg. Det skjønner jeg ikke, jeg har vært flink. Spist lite godi, ble litt kake å bursdag i går, men ellers flink. Men jeg lurer på om jeg kanskje iokke er flink nok til å holde regelmessige måltider. Maten jeg spiser er sunn, men et eller annet blir feil.. Får se på vekta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Jeg som trodde vekta skulle stå helt stille denne uken, men jeg har gått ned 0,5 kg.

Og er super fornøyd med det !

 

Har sykklet på trimmsykkelen "from hell" 3 ganger denne uken, og for første gang har jeg 10 trim poeng totalt på denne uken. Så glad jeg får det til !!

 

Ny dag, samme sol og ut på tur. Ha en flott dag alle sammen !

 

;):D:) Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Fy søren hvor flink du er, Minimax! Utrolig bra jobbet!

 

Jeg skjønner ingenting her. Har vært flink, men står p stedet hvil. Jeg lurer på om jeg ikke er flink nok med måltidene. Blir kanskje for lenge mellom måltiden, og da blir det kanskje for mye mat når jeg spiser.

 

Føler meg som en bløff, når det nå for 2.uke på rad ikke går veiien!

 

Setter meg mål, også vips......

 

Ny uke, nye muligheter! Hadde vært gøy å greidd 1 kilo denne uka, for å booste dette her igang igjen!

 

Uken har jeg begynt sunt, med helstekt ørret til middag. Ble litt rømme til fisken, men det bør gå. I kveld skal jeg ut på en lang gåtur i det fine været, så da håper jeg uka fortsetter sånn. Nei, forresten: uka SKAL fortsette som i dag!! Må vel kanskje kutte ut å håpe og tro, og heller tenke som følende:

JEG VIL, JEG KAN, JEG SKAL!!!!!

 

 

26.april: 92,2 kg ---------- 10 uker, 10 kilo

2.mai: 90,0 kg, ned 2,2 --- 9 uker, 7,8 kilo

9.mai: 90,0 kg, ned 0,0 ---- 8 uker, 7,8 kilo

16.mai: 89,6 kg, ned 0,4--- 7 uker, 7,4 kilo

23.mai: 89,2 kg, ned 0,4--- 6 uker, 7 kilo

30.mai: 88,5 kg, ned 0,7--- 5 uker, 6,3 kilo TOTALT NED 3,7 KG

6.juni: 89,0 kg, opp 0,5----- 4 uker, 6,8 kilo

13.juni: 89,0 kg, ned 0,0---- 3 uker, 6,8 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Har du prøvd å bytte ut rømme med Kesam?

Jeg er VELDIG glad i rømme, men fikk litt angst når jeg så hvor mye kalorier det egentlig er i den. Kjøpte meg en boks mager Kesam i stedet, og bruker det som "saus" til mye mat - en teskje eller to til stekte grønnsaker o.l. er kjempegodt! ;)

 

Krysser fingrene for at du får det til denne uka, heia, heia! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

ned12, du vet att noen står stille i perioder....ikke sant. ikke gå på veggen av den grunn.

Jeg skjønner din frustrasjon men du må bare fortsette ;) er ingen bløff ! Du er akkurat som alle andre.

 

YES WE CAN !!

 

Minimax sender trøste klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fitnotfat
Fy søren hvor flink du er' date=' Minimax! Utrolig bra jobbet!

 

Jeg skjønner ingenting her. Har vært flink, men står p stedet hvil. Jeg lurer på om jeg ikke er flink nok med måltidene. Blir kanskje for lenge mellom måltiden, og da blir det kanskje for mye mat når jeg spiser.

 

Føler meg som en bløff, når det nå for 2.uke på rad ikke går veiien!

 

Setter meg mål, også vips......

 

Ny uke, nye muligheter! Hadde vært gøy å greidd 1 kilo denne uka, for å booste dette her igang igjen!

 

 

 

 

[/quote'] føler det på akkurat samme måte! følte at jeg hadde vært flink, med både trimming og maten, ble litt få kcal på noen dager, kanskje derfor!? du er ihvertfall heldig som stod på stedet hvil, jeg gikk til og med OPP! føler at motivasjonen er litt på bånn her altså!

 

jaja, får håpe på en bedre uke!

 

lykke til videre, stå på: you are not alone! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk for opmuntrende ord! Man blir litt fristet i noen sekunder til å bare gi f**n, men man får bruke vettet og fortsette.

Har trent i kveld, deilig å begynna uka med en trimøkt. Ble en lang gåtur på 1,5 time, med mye bratte motbakker. Herlig ;)

 

Har prøvd kesam ja, original, den magre liker jeg ikke. Men original er helt grei. men i dag ble det rømme, fordi vi ikke hadde annet. også syns jeg det er greitt om barna spiser rømme, og ikke disse lettproduktene. Har ikke lyst til at de små skal spise det, men heller gå for ekte vare. Men det hender jjeg spiser kesam og de andre rømme, pleier å gå bra det :D

 

Det er jo en trøst i disse motbakkene, at det er flere som sliter innimello. Nå håper jeg det løsner, og at det kan renne av et par-tre kilo før ferieturen i juli :)

 

JEG VIL - JEG KAN - JEG SKAL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...