Gå til innhold

10 uker, 10 kilo


Gjest nueva vida

Anbefalte innlegg

Gjest Minimax

Hei ned12, nja under nazitiden :) var jeg ganske flink , ikke mye godteri og ble det no så skrev jeg det ned ! Og kun 1 dag i uken !

Nå i ferien ser jeg att jeg ikke er fullt så streng .......litt av hvert faktisk som tar veien innom munnen :) dagens : soft is , med krokan .......mmmmmmmm, den var etterlengtet . Men jeg skriver i boka mi da vettu så blir jeg obs på hvor mye over det går . Så langt kun en trim tur.

 

Å heldig du ...jordbær og vanilje kesam er drit digg :)

 

Minimax nyter late dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 457
  • Created
  • Siste svar
Gjest nueva vida

Har smugveid i dag - looking good :)

Men det er enda 3 dager til veiedag, og det er de verste dagene som gjenstår. Planen med uka er å spise en sjokolade/litt godteri lørdagskvelden. I tillegg skal jeg iløpet av helgen ha en treningstur!

 

I dag har ungene bestilt pannekaker til middag, og jeg er litt usikker på hvordan jeg løser det. Vi (jeg og mannen) er opptatt av at vi skal ha et sunt forhold til vektnedgangen, og det er ikke noe som blir snakket om overfor ungene. Vi er også opptatt av at alle skal spise den maten som er servert, og lager aldri 2 retter. Dette gjelder ungene også. Har vi middagsmat de ikke liker, får de ikke annen rett. Som i går da vi spiste ovnsbakt torsk. Eldstebarnet likte det ikke, da slapp eldstebarnet å spise fisken, men måtte spise potene og grønsakene med saus på for falt i smak. Derfor kan ikke jeg heller lage en rett til, for reglene må jo gjelde alle mann. Pannekaker er usunt for hele familien, og det er noe vi sjelden spiser. Men innimellom får barna det, for de syntes selvfølgelig at det er veldig godt.

Jeg tror jeg skal spise et par knekkebrød el brødskiver i "smug" like før middag, slik at jeg litt mett. Da vil jeg jo ikke spise så mye pannekaker. Da blir det kanskje 1-2 pannekaker istede for 5-6. Ungene vil ikke merke den forskjellen, men det vil jammen kcalkalkulatoren gjøre :)

 

Nå skal vi i barnebursdag hos noen venner, og jeg stålsetter meg for IKKE å spise kake! Det er en god venninne av meg, så jeg tror jeg bare velger å si det som det er jeg. Etter erfaringer fra før, så syntes jeg det er lettere å holde seg unna kakefatene dersom jeg sier det med en gang at jeg ikke skal ha fordi jeg slanker meg. Når det først er sagt, kan man liksom ikke forsyne seg selv om fatene står fremme og blir sendt rundt flere ganger...

 

Planene er iorden, spent om det går. DET SKAL GÅ!!!

 

Blir en vanskelig dag, men tenk så herlig når dagen kommer, og jeg til tross for mange utfordringer holder meg innenfor mine 1600 kcal :)

 

Skal man greie dette, må man stålsette seg. Noe av cluet er nok å tenke gjennom situasjonene før de oppstår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

ned12: så flink du er!! :) Tips til sunnere pannekaker, lag dem med havremel istedet for hvetemel, og null sukker. De blir fortsatt kaloririke, men de blir sunnere, og like gode. Vi har veldig sjelden pannekaker, men de siste par gangene vi har hatt det (to ganger i løpet av våren) har jeg laget dem med havremel istedet. Ingen har reagert og alle har spist opp og de smakte kjempegodt. Bjørns Havremel, pleier stå sammen med de andre Bjørns produktene, sånne gule poser. Du klarer nok målet ditt du!!

 

Jeg har hatt en heller dårlig uke så langt... :) Lite/ingen trening og litt feil mat. Sukk. Spørs om det blir like bra resultat på neste veiedag som det ble på forrige. Snikveide imorges og er plutselig over 82 igjen. Grr!! Jeg vil være FERDIG med 82 tallet... Kjenner at jeg trenger å skjerpe meg igjen. Leggen begynner å se bittelitt bedre ut, har veldig lyst til å prøve å trene litt igjen nå. Men det er nok kostholdet som er den store bøygen ja... Velvel, får brette opp armene og være streng i helgen!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Flinke ned12 :) følg planen din, dette går bra !

 

Jeg har hatt to dager uten nett, da ble det ingen reg. Av mat, men må ikke miste forstanden av den grunn :)

 

Det er "is kaldt"her i nord!

 

I dag har jeg spist mitt første kakestykke på over 2 måneder, napolionskake mmmmmmm.....å så vips dårlig samvittighet.....æsj, må slutte å analysere ALT.....er jo på ferie. Men med en uke igjen håper jeg å kunne være mye flinkere med vann og snop siste uka :) trim blir det ikke mye av, i dag er dusj mulighetene ikke til å skryte av....kaldt og gammelt annlegg.. Urg!

 

Gleder meg til å sykkle igjen, trodde alderig jeg skulle si DET :)

Minimax fryser.

 

Endring i planene , vi dro til med 20 min oppoverbakke og 30 i raskt tempo, så ble det litt trim poeng i dag likevel det var deilig...

Hjelper å gå inn her å skrive litt for da blir det så virkelig ... Og da skjønner jeg att det ikke kan stå 3 TP på en uke , hi hi

 

Minimax tar natta nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Fikk lyst til å lese tråden skikkelig og bli med her hvis det er greit. Dere er jo ganske likt meg og som vi har funnet ut før ned 12 så er vi ganske like i "hue" også! Men nå skal jeg på ferie noen dager, så jeg skal lese mer når jeg kommer hjem.

 

Bare et lite pannekaketips: Ungene tok innersvingen på meg i et ubevoktet øyeblikk for noen år siden og spurte om vi kunne ha pannekaker fast en dag i uken. Jeg svarte ja..... og har nok angret litt på det. Men nå har jeg som mål at vi voksne har salat den dagen og så håper jeg at når ungene "vokser ut av pannekakene" så spiser de litt og litt mer salat og vips så har vi fått en fast salatdag. Og det er jo en god vane. Eldstemann er på gli.... Et annet råd er å ha ost(som smelter ) og grønnsaker på pannekakene. (Har virkelig lagt hodet i bløtt for å hæle alle dager m pannekaker :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da var ukens regnskap talt opp, og sammenlagt ble det neimen ikke så galt :)

Har vært litt nazi denne uken, og det har gitt resultater, selv om jeg føler jeg skulle hatt igjen mere for strevet..(PEKEFINGER OPP!!!! SLUTT Å KLAG, DENNE UKA HAR VÆRT BRA!!!!) Jeg har tatt av 600 gr, men selv om jeg har hyttet med pekefingeren til meg selv nå, for ubegrunnet klaging, så skulle jeg gjerne sett litt mere ned. Har vært så flink, og da kunne det gjerne vært 1 kilo mindre. Menmen, ned er ned, og det er jeg veldig tilfreds med.

 

Jeg har denne uken summert ALT jeg har spist, og det er veldig bevisstgjørende. Jeg har ikke spist mye godteri, ble den sjokkisen lørdagskvelden. (pluss et par is i helgen, som absolutt ikke skulle vært der*flau*)

Jeg har trent mye og har MANGE trimpoeng denne uka: 13,5

Har gått tur og jogget. I helgen tok jeg og mannen å gikk en skikkelig fjelltur på mange timer og mye oppoverbakke, det var slitsomt, men deilig. Ble 6 TP på bare den turen, i tillegg til det andre.

 

Målet for uka er mange treningsturer, og like lite godis som uka som var!

 

Neste helg skal vi på telt-tur med et vennepar... Da blir det spennende med maten, for på slike turer er det lett for å kose seg. Men det som er fint er jo at når man er på fjellet så er det ikke mulighet for å få kjøpt mer enn man har med seg. Derfor får jeg være flink når jeg handler inn til turen!

 

SIVALUR: håper veiingen i dag (morgen?) viser bedre resultat enn du trodde før helgen? At du har hatt en dårlig uke, henger nok sammen med at du ikke får trent pga leggen. Nå når den, endelig,er på bedringens vei, og du får trent igjen, vil det nok snu. Maten er utfordringen her hos meg også. Bli så fysen på noe. Selv om jeg denne uken har vært veldig flink, så blir det fortsatt litt for mye. Et par is for mye, er noen kcal det også.

 

MINIMAX: du er jo bare helt utrolig flink, og litt utskeielser på ferie er jammen lov! Fortsatt fin ferie!

 

STEG: Du er hjertelig velkommen til å følge tråden vår ja. Velkommen skal du være! Vi har jo "snakket" sammen før, og kommet frem til at vi er ganske like i sinn også, ja. Dette pannekake-greiene ja. Godt tips du kommer med der ja! Vi spiser det som sagt veldig sjelden, men det blir jo utrolig mye kcal på en middag...

 

Dette ble langt damer... HA EN FLOTT UKE :)

 

26.april: 92,2 kg ---------- 10 uker, 10 kilo

2.mai: 90,0 kg, ned 2,2 --- 9 uker, 7,8 kilo

9.mai: 90,0 kg, ned 0,0 ---- 8 uker, 7,8 kilo

16.mai: 89,6 kg, ned 0,4--- 7 uker, 7,4 kilo

23.mai: 89,2 kg, ned 0,4--- 6 uker, 7 kilo

30.mai: 88,5 kg, ned 0,7--- 5 uker, 6,3 kilo TOTALT NED 3,7 KG

6.juni: 89,0 kg, opp 0,5----- 4 uker, 6,8 kilo

13.juni: 89,0 kg, ned 0,0---- 3 uker, 6,8 kilo

18.juni: 88,5 kg,ned 0,5----- 2 uker, 6,3 kilo

27.juni: 88,8 kg, opp 0,3--- MENS

4.juli: 88,2 kg, ned 0,6 :)

11.juli:

18.juli: ******MÅL 87 KILO******

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Steg: velkommen velkommen!

 

ned12: Gratulerer med 4 kilo ned på 10 ukers utfordringen!! Tror ikke jeg kommer dit... :) Så flink du har vært med trening! Du klarer nok ditt neste mini-mål også. Min 'offisielle' veiedag er imorgen, det blir slutten på 10-ukers utfordringen. Men jeg har min vane tro veid hver dag siste uken, og vekten har krøpet sakte oppover....!! *angst*. Idag stod den på 83.. *snufs*.. ok, jeg skylder på pms! Men har nok ikke vært så flink med kostholdet i det siste. Når treningen ryker ryker jammen meg kostholdet også! Nå er det ny skjerpings hvertfall, håper litt av vekta forsvinner til imorgen, hvis ikke blir det et magert (eller var det fett..) resultat på utfordringen! En uke igjen til ferie og jeg håpet å nå 81. Med nazitilstander neste uke kan det vel *kanskje* gå - hvis jeg nå bare får mensen og blir ferdig med den så pleier det å bli litt nedgang første uken etter det! (forrige uke var jeg på 81,4, sukk...)

 

Minimax: Jeg er altså bare så imponert!! Begynner selv på ferie neste uke og veldig spent på hvordan det skal gå, men her er det bare å lære av deg! :) Det sitter vel i hodet, så hvis gubben drar frem godteriet når ungene er i seng må jeg bare tviholde på viljestyrken! Fortsatt god ferie nordpå, vi skal også nordover om et par uker, satser på det blir fint vær til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ja, jeg håper og troir jeg nå skal greie mitt minimål! Men da må man stå på! Har hatt en fin dag i dag, men nå er jeg sulten, så da må jeg finne meg nor sunt og godt! Har nettopp hatt en joggetur, men det var hardt. Beina var veeeldig tunge etter helgens fjelltur. Men jeg greidde da å gjennomføre turen :) Deilig nå!!

 

Her er det også en uke til ferie, og jeg er spent på hvordan dett vil gå når feriemodusen kommer... Man får gjøre det beste ut av det. Satse på myyye trim, så kan man unne seg litt ekstra!

 

Mens er aldri noen fin kompis til vektnåla, så dette tror hjeg du kan ta med knusende ro. Når mens er over, og du i tillegg har vært skikkelig flink en uke, tror jeg ganske bestemt at du vil greie målet ditt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Wiiiiiiiiii, nett her også :)

 

Ned: så flink du er til å trene ! Delmålet klarer du ! Klapper for deg :)

 

Sivalur: 81 kg, det må du gå for, nazi nazi...he he.

 

Men føler jeg får litt ufortjent ros av dere altså, jeg har mens og føler meg oppblåst. Og tror helt ærlig jeg har lagt på meg.......håper ikke mer enn 1-1,5 kg.......

Blir en cookies ene dagen , 15 nonstop andre dagen osv osv ....MEN spiser masse frukt og riktig mat! Note to my self : GÅ MER TUR..... :)

 

Steg: velkommen til deg :) koselig med selskap av flere .

 

Minimax føler seg som en gjær bolle.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Æsj.... tror jeg dropper registrering denne uken.... LOL!! Vekta har vist 83 tre dager på rad nå - må bare innse at det er der jeg ligger akkurat nå. To kilo ned til tirsdag går neppe. Jeg klarer ikke være så nazi altså! Akkurat som jeg har kommet i feriemodus og bare vil 'kose' meg hele tida! Håper mensen kommer idag eller imorgen og HVERTFALL til fredag - sånn at jeg kan bli ferdig med det og har et par bra uker foran meg. :) Nå er jeg hvertfall igang med trening igjen, og da bedrer nok kostholdet seg etterhvert, jeg vet jo at når jeg har vært ute og jogget så har jeg ikke lyst til å 'ødelegge' det med å spise is etterpå, da blir det lettere å ta knekkebrød til lunsj.... nå har forresten også mannen sagt at etter ferien skal han kutte ut snop og is på kveldstid - så da blir det mye lettere når vi er to om det!! Hadde et mål om å ikke gå opp i vekt i ferien. Ferien har ikke engang begynt og jeg har gått fra 81,4 til 83. *sukk*. Satser på at mesteparten skyldes pms og mens, og at jeg er på 81 et sted når ferien er over hvertfall. Så blir det FRISK GIV fra 1. august! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Uka så langt fungerer ikke bra for min del :)

 

Har (av en eller annen grunn) kommet i feriemodus, og da vil jeg kose meg litt ekstra. Blir litt hver dag, ikke mye, men litt. Og litt blir, som vi alle vet, til mye iløpet av ukessummen.

 

Menmen...jeg er flink til å trene, har gått tur hver dag denne uka, og i morgen har jeg treningsavtale. Fredag skal jeg jogge meg en tur. Så det blir jo iallefall trimpoeng, men nedgang..hmm...tviler, men vi får se... Veier meg lørdagsmorgenen denne uka, fordi vi reiser på tur lørdag og blir borte noen dager.

Skal på telttur på fjellet, så om det ikke blir noen treningtur, blir det mye fysisk aktivitet sammen med ungene, og det er jo gratis trimpoeng det :)

 

Tenker nok litt som deg Sivalur...ny frisk 1.august (eller etter ferien). Men jeg har disse delmålene som hadde vært moro å nådd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Ferie modus kommer visst akkurat når den vil :) merker det... Men kom innom forumet her før 1 august a , det hjelper til å holde litt fokus, og kanskje dere som meg-tenker litt ekstra over hva som går inn mathullet :)

Jeg skal prøve å gå ned det jeg har gått opp nå disse to ukene, på to uker før

Jeg skal på ny ferie.... Vet jo ikke om det går, jeg aner jo ikke hva jeg har gått opp :)

Men det hadde vært moro å prøvd i hvertfall !

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Jeg kommer innom før 1. august ja! :) Jevnlig de neste to ukene hvertfall, så blir det kanskje en 10 dagers opphold for da er vi nordpå uten nettilgang.

 

Bør absolutt tenke på hva jeg putter i mathullet... og målet mitt for ferien er jo å ligge på 81 et sted når den er over - skal jeg klare det må jeg ha fokus! :) Men å gå ned en kilo i uka, det skjer nok ikke før til høsten igjen nå kjenner jeg.. uansett, så har jeg gått ned mye siden jul og jeg føler meg mye mer komfortabel i badedrakt enn jeg gjorde i fjor sommer, pluss at jeg kommer inn i shortsene fra 3 år siden og har kastet de store shortsene jeg har gått med de siste to årene!!! :) Fornøyd med det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Hei igjen, vi kom hjem i går kveld, det ble bare regn der vi skulle overnatte dermed kjørte vi rett hjem ,jeg tok en rask sykkel tur på inne sykkelen min og gjorde meg fortjent til 2 TP. Var livredd da jeg gikk på vekta i dag, hadde psyket meg opp til oppgang - minst 2 kg.... Men jeg har pr i dag gått ned 0,5 på denne ferien :) :)

Nå har jeg jo ikke veie dag før på mandag så det gjenstår å så hva tallene blir.

Men ble så utrolig glad :) Jiiiiiiiiiha

 

Minimax

 

Vel jeg kan redigere meg selv her med en gang :) det ble kun 0,3 ned.... Men er jo egentlig fornøyd likevel.....vært på ferie jo !! Hi hi

Slenger på den nye signaturen min så ser dere hva resultatene ble. Måtte gjøre den om, ble for lang den gammle.

Håper dere har en fiiiiiiin sommer .

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gikk jammen opp igjen denne uka, blir liksom ikke noe av noe her i gården :)

 

Nå greier jeg nok ikke det lille målet jeg satte meg til ferieturen neste helg...1,8 kg til lørdag, skal ja**u holde hardt!

 

Har ferie nå, men reiser ikk ebort før neste lørdag, da blir jeg borte 2 uker. Målet mitt var ned til 87 til ferieavreise, og så hold evekten de 2 ukene vi er borte....

 

Nå har jeg mista helt trua, og tenker at jeg vil gi F**n disse ukene. Men jeg gjør det beste ut av det, så får vi se hvordan det blir 1.august! Håper iallefall at det ikke kommer for mange kilo på.....

 

Jeg stikker innom neste lørdag, for en vektoppdatering før avreise. Men da blir jeg borte 2 uker, men dere får holde liv i tråden slik at vi kan fortsette utover høsten og vinteren :) Vi skal greie dette!!!!

 

Nyter sommeren med aølt den innebærer. Det blir litt god mat, men det blir noen gode trimturer i norsk, flott natur også :)

 

 

26.april: 92,2 kg ---------- 10 uker, 10 kilo

2.mai: 90,0 kg, ned 2,2 --- 9 uker, 7,8 kilo

9.mai: 90,0 kg, ned 0,0 ---- 8 uker, 7,8 kilo

16.mai: 89,6 kg, ned 0,4--- 7 uker, 7,4 kilo

23.mai: 89,2 kg, ned 0,4--- 6 uker, 7 kilo

30.mai: 88,5 kg, ned 0,7--- 5 uker, 6,3 kilo TOTALT NED 3,7 KG

6.juni: 89,0 kg, opp 0,5----- 4 uker, 6,8 kilo

13.juni: 89,0 kg, ned 0,0---- 3 uker, 6,8 kilo

18.juni: 88,5 kg,ned 0,5----- 2 uker, 6,3 kilo

27.juni: 88,8 kg, opp 0,3--- MENS

4.juli: 88,2 kg, ned 0,6

11.juli: 88,8 kg, opp 0,5

18.juli: ******MÅL 87 KILO******

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Heisann hoppsann, er det liv i dere tro?

 

Minimax, skrev en hilsen til deg på tråden din. :)

 

Jeg har byttet veiedag til lørdager. Jeg er med på Slankekrigen inne på Motiver meg! og der veier vi lørdager, og jeg vil _prøve_ å holde meg til en veiedag i uken. Er nok litt for flink til å veie meg hver dag, og så spretter jo vekten opp og ned mellom 81 og 83... *sukk*... gleder meg SINNSYKT til å bryte 80-barrieren, det blir en merkedag! Men nå er det ferie, og ikke lett å holde samme kontroll, så vi får se. Vi skal til Legoland og traske et par dager, så det er ikke sikkert det blir så verst resultat på lørdag, krysser fingre hvertfall!

 

ned12, håper du har en fin sommer og fortsatt holder fokus! - ups, redigerer meg selv, vi postet visst samtidig!! :) Vi holder koken ja og fortsetter med nytt mot til høsten!

 

steg, ble du borte før du ble med?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

MINIMAX ER RÅÅÅÅ :) :) :)

 

Gratulerer med fantastisk ferieresultat. For man må jo kunne si at dette er bra!!! Greier jeg å gå ned 300 gr disse ferieukene, skal jeg være VEEEEELDIG GLAD!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Ned12 : selvom det er motbakke nå må du ikke tenke negativt. Dette er bare en del av hele veien , veien mot ett slankere liv ligger FORANN deg....så ingen vits å se bak seg :) (takk som syns jeg har vært flink.....spiste MASSE frukt og bær, tror det var redningen min)

 

Sivalur : takk for hilsnen :) jeg loggfører der nesten hver eneste dag, mest for min egen del, så har jeg litt å lese om noe skulle stritte imot.

Å traske rundt i legoland er god trim det å , stå imot de værste fristelsene så går det nok bra !

 

Jeg har tenkt å tenkt...jeg må prøve å kvitte meg med så mange kilo som mulig før vinteren . For jeg vet ikke hvor lenge jeg kan klare å trimme utover vinteren. Stivner totalt og hovner opp i leddene i kulda....

Derfor tror jeg att 10 kilo til 1 nov, bør være ett mål for meg. Jeg starter jo nå men har som sagt noen ferie uker til..... Og jeg vil jo gjerne "henge" her inne med dere ,

Så jeg henger meg vel på uansett for noen utfordringer dere gir :)

Dette ble vanskelig å forklare.....men uannsett : jeg ER på forum så sant jeg har nett!

 

God sommer videre, koselig om dere oppdaterer meg litt om hvordan dere ligger ann -uannsett ferie eller ikke. Og uansett nedgang og oppgang :)

 

Minimax sender ferie klemmer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Da skal jeg bli med dere. Kjenner at jeg får innspirasjon av å lese her og DET trenger jeg. Her går det i på og av. Fire knalldager... som gir null resultat, så tar ferie og alt sammen over.... og vips så har jeg gått opp eller stått stille. Jeg var ganske syk et par uker i juni og gikk ned tre kilo. Det var så himmelsk. MEN det var rett opp igjen da jeg var frisk igjen og det blir jeg så deppa av. Men det går jo ikke an å gi opp, da er jeg vips opp masse.

 

Skal veie meg til lørdag. Litt motiverende å skrive her sammen med dere!

 

Vil dere vite mer om meg så er det bare å skumlese på tråden min. ellers er det jo fremtiden som gjelder vel?

 

Ha fine feriedager. Har dere gode tips til sunne dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Hei igjen Steg !!

Som du sier ; vi ser forover. Vi skal jo ikke leve i fortiden så da ser vi forover :)

Ja det er viktig å bli innspirert, jeg får inns. både av å lese om andre, være i denne "gruppa" og skrive i min egen tråd.

 

Sunne dager.....ikke glem å trimme, drikke mye vann, å spise av de deiligste fruktene.

 

her blir det mye Kylling i alle varianter, helst på grillen og MASSE salater, har en del nøtter i salaten nå for å øke inntaket litt. pinjekjerner og den som heter salat mix bruker jeg mye. jo ....og om du spiser snop, ta LITT , ikke ALT :)

jeg har en greie : spiser KUN de røde i nonstop posen, he he . da er det lettere å stoppe .

 

vi snakkes, Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimaks. Ideen m røde nonstopp var god. Ja, det med litt tror jeg at er den absolutt vanskligste tingen for meg å automatisere. Jeg kan holde meg uten ditt og datt men så fort jeg sier LOV så kommer det en slusedemning! Men for all del. Jeg ser at jeg har blitt bedre. Den største forskjellen er nok at jeg 1. ser utskeilesen i svartøye fra bit en, 2. at jeg henter meg fortere inn. Før kunne jeg gå hele påsken eller hele månden eller noe sånnt.... Ikke smart , ikke smart. Det var vips + tre fire kilo det på meg. 3. Har jeg blitt MYE bedre på innkjøp. Jeg tenker ikke alle disse unskyldningene , kjekt å ha, skal ha litt til lørdag, kanskje noen kommer innom.... MEN vi er fler her jeg bor. Så det som gikk så galt nå var at min kjære hadde kjøpt hele 600 gr sjokolade som han hadde lagt i kjøleskapet på hytta....

 

Jepp, husker å trene. Men jeg pleier å svømme hele vinteren og det savner jeg om sommeren. To løpeturer i uka er maks for mine knær. Men vann.... ja, godt tips.

 

Og når du nevner frukt, nå har de hersens fuglene på en halv time spist opp alle morellene.

 

Spent på i morgen.... bra å ha noen å raportere til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minimax

Vi veier oss litt ulikt her inne :) men gratulerer med nedgang !! Flott!

Jeg har veiedag på mandager, har da litt kontroll på helgen......vel minus denne helgen da... Blitt for mye snop og drikke, av typen alkohol.

Så jeg blir ikke overrasket over oppgang i morgen.

Men ...ok, spist er spist som vi sier.. Eller drukket er drukket :) Gøy hadde jeg det lell ! Hi hi

 

Ha en flott kveld videre :)

 

Minimax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vet ikke helt hvor jeg fikk det fra, men nå har jeg beg m lørdag så da holder jeg meg til det. Egentlig akkurat det samme. Vi skal ned.... det er det viktigste.

 

Spennede å se i morgen da. Alle gram ned i ferien er bra tenker jeg. Jeg har hatt en Aktiv familiedag i dag og modereat utskeielse i går. Har jeg en bra uke nå så håper jeg på ned neste uke også! Vi går for det Minimax!

 

Fin kveld til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Vi begynte med forskjellige veiedager her, men jeg har nå byttet til lørdag pga slankekrigen som jeg er med på, og ned12 har vel også lørdag. Lørdag er en fin dag. :) Men mandag funker det også.

 

Huff.... sommeren er her..... :) Hadde det enda vært sol! Men nei - regnet bøtter ned. Har ingen motivasjon til å trene, og null motivasjon til å passe kostholdet... før ferien, lørdag for en uke siden, var vekta 81,2. Imorges...... 85!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er det mulig da??? *sukk*.... burde hive meg rundt og trene, jogge, hva som helst! Men orker ikke. Gaaaaaaaaaaahhh!! Gi meg styrke. To uker ferie igjen, så er det tilbake til hverdagen og da har gubben sagt at han skal skjerpe seg også, så jeg VET at når jeg er tilbake på jobb og har struktur på dagene og det ikke er masse fristelser hjemme, så blir det lettere. Det er bare det at jeg skulle gjerne blitt sprek i løpet av disse to ukene. Har tenkt og tenkt at nå skal jeg virkelig spise sunt de siste to ukene i ferien, vi skal feriere i sommerhus og kjøper inn all mat og spiser der, så burde absolutt være mulighet for å være litt sunn. Gode muligheter for utendørs trening også. Og alt jeg har lyst på er vafler. Enda magen fortsatt er oppblåst etter gourmetmiddagen vi nettopp har hatt!! Æsj æsj æsj.

 

Beklager, dette ble visst langt. Er lei i dag. Vondt i hodet og vondt i kroppen og 'ingenting' funker. Får sannelig håpe morgendagen blir bedre!!

 

Håper det går bedre med dere andre - gratulerer med nedgang steg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...