Gå til innhold

Ned 33 kg - noen som blir med?


Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på vekta for første gang på noen måneder, og jeg burde kanskje forandre overskrifta på tråden til "Ned 35 kg - noen som blir med?":-/.

For første gang når jeg har veid meg, så viste vekta over 100 kg, nærmere bestemt 100,3, og bare det i seg selv er en kjempemotivasjon for endelig å gjøre noe med dette problemet. Vil aldri se tresifret igjen!!!

Satser på at en snikveiing på fredag vil vise tosifret igjen.

 

Ellers så er det litt interessant å se at min Tanitavekt som måler diverse muskelmasse, magefett osv betegner meg som solid og ikke overvektig selv med en BMI på 39. Solid vil si at man har høy fettprosent og høy muskelmasse. Har alltid hatt en "kraftig" kroppsbygning, så er ikke sikkert at jeg vil klare å få en normal BMI (?), men har tenkt til å kjøre full analyse på denne vekta en gang i måneden så får vi se hva som skjer etterhvert. Tror at min målvekt er når denne vekta klassifiserer meg som "normal", og jeg vet ikke når det vil være.

 

Satser på en god nedgang allerede til onsdag. Er nok en del vann som forhåpentligvis vil ut den første uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Herlig!!! I dag viste vekta 98,9. Dvs 1,4 kg første to dagene.

 

Vet at det antagelig er mye vann i starten, men likevel flott og motiverende start. Har allerede satt opp menyen for i dag, så det ikke blir tidlig helg med kosemerker. Kosemerkene skal brukes på én sjokolade i morgen, og that´s it.. Ikke noe mer fråtsing i diverse godterier hele helga:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er helga over, og en snikveiing viser at jeg har gått litt opp, men fortsatt er godt under 100.

 

Ble ikke helt som planlagt denne helga pga en bursdag. Da ble det litt kaker på søndag, også, i tillegg til litt sjokolade på lørdag. Men heldigvis er det ikke så ofte bursdager, og det er vel ikke de som er problemet. Problemet er all sjokoladen som forsvinner inn i munnen alle andre dager.

 

Men - jeg er fornøyd, og tar en og en dag videre. Dette skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første uka over, og jeg er veldig fornøyd.

Det ble 2,1 kg ned, til tross for en ekstra dag med litt kaker på søndag (bursdag).

 

Men som jeg skrev tidligere, så er det vel ikke de få dagene i året med bursdager o.l. som gjør at man blir for tung, men heller alle hverdagene hvor man spiser galt.

 

Jeg er allerede nesten halvveis til første delmål, men regner vel med at det ikke vil gå så mye ned hver uke. Er gjerne en del vann og slikt som kommer første uka. Men jeg er i hvertfall i gang med gode vaner. Ble også 9,1 trimpoeng denne uka, og det er jo godt over de 7 som er anbefalt.

 

Uke 1: -2,1 kg

Totalt: -2,1 kg

 

2,9 kg igjen til første delmål

33,2 kg til trivselsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

muligheter for å hive seg med på dette forumet. Virker som dette er et forum der det er bra aktivitet.

 

Jeg er en jente på snart 21år som nå veier mer enn noen gang, 118kg (er 1.75 høy).

Etter mange år med jojo-slanking som har påvirket mitt selvbilde veldig negativt.

Tenkte jeg at jeg skulle prøve GR å prøve å få litt mer orden på livet. Har egentlig løst å gå ned så mye som mulig, vil vel ned til sånn ca 80kg. Men jeg trur jeg skal starte med delmålet å komme meg ned under 100kg.Det hadde bare vært så godt.

 

Håper det er mulig å få være med her så vi alle kan hjelpe hverandre i denne tunge kampen mot de plagsomme ekstra kiloene.

 

Ine Mari =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

muligheter for å hive seg med på dette forumet. Virker som dette er et forum der det er bra aktivitet.

 

Jeg er en jente på snart 21år som nå veier mer enn noen gang, 118kg (er 1.75 høy).

Etter mange år med jojo-slanking som har påvirket mitt selvbilde veldig negativt.

Tenkte jeg at jeg skulle prøve GR å prøve å få litt mer orden på livet. Har egentlig løst å gå ned så mye som mulig, vil vel ned til sånn ca 80kg. Men jeg trur jeg skal starte med delmålet å komme meg ned under 100kg.Det hadde bare vært så godt.

 

Håper det er mulig å få være med her så vi alle kan hjelpe hverandre i denne tunge kampen mot de plagsomme ekstra kiloene.

 

Ine Mari =)

 

Velkommen Ine Mari. Selvfølgelig kan du være med her. :)

 

Lurt med delmål, jeg tenker 5 og 5 kg av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny veiing. I dag forventet jeg oppgang. Har ikke vært under forrige onsdags vekt på snikkveiingene mine, og jeg var nok flinkere forrige uke. Men har gjort så godt jeg kan.

Det var selvfølgelig en positiv overraskelse da vekta viste 97,9 kg. Dvs 0,3 kg ned fra forrige uke. Yeeessss!! :D

 

Uke 1: -2,1 kg

Uke 2: - 300 gr

Totalt: -2,4 kg

 

2,9 kg igjen til første delmål

32,9 kg til trivselsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, og vekten viste 96,7 kg. Dvs nedgang på 1,2 kg. Kjempefornøyd :D

Nærmer meg første delmål nå. Planen er å være der før 17. mai. Men i slankeverdenen vet man aldri. Fortsetter å gjøre så godt jeg kan, så får vi se :)

 

Uke 1: -2,1 kg

Uke 2: - 300 gr

Uke 3: - 1,2 kg

 

Totalt: -3,6 kg

 

1,7 kg igjen til første delmål

31,7kg til trivselsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Kikk. :D

 

Veiing i dag viser 700 gr ned. Veldig fornøyd, har mens, og har vært småsjuk og forkjøla denne uka, så er egentlig superfornøyd med såpass mye ned.

 

Uke 1: - 2,1 kg

Uke 2: - 300 gr

Uke 3: - 1,2 kg

Uke 4: - 700 gr

 

Totalt: -4,3 kg

 

1 kg igjen til første delmål

31 kg til trivselsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Kikk. :D

 

Veiing i dag viser 700 gr ned. Veldig fornøyd, har mens, og har vært småsjuk og forkjøla denne uka, så er egentlig superfornøyd med såpass mye ned.

 

Uke 1: - 2,1 kg

Uke 2: - 300 gr

Uke 3: - 1,2 kg

Uke 4: - 700 gr

 

Totalt: -4,3 kg

 

1 kg igjen til første delmål

31 kg til trivselsvekt

 

Skjønner godt at du er fornøyd da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en måned siden jeg startet (11/4), og jeg tok en kroppsscanning igjen med Tanitavekten min. Er godt fornøyd etter en måned:

 

Vekta viste i dag 95,2 kg, dvs. 5,1 kg ned. I tillegg har fettnivået i magen sunket til et nivå som er innenfor det som blir betegnet som sunt.

Har ikke målt cm i dag, det gjør jeg på onsdagene, men har foreløpig (onsdag) gått inn 19 cm til sammen her og der.

Ligger godt an til å nå målet om 95 kg innen 17.mai :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det en måned siden jeg startet (11/4), og jeg tok en kroppsscanning igjen med Tanitavekten min. Er godt fornøyd etter en måned:

 

Vekta viste i dag 95,2 kg, dvs. 5,1 kg ned. I tillegg har fettnivået i magen sunket til et nivå som er innenfor det som blir betegnet som sunt.

Har ikke målt cm i dag, det gjør jeg på onsdagene, men har foreløpig (onsdag) gått inn 19 cm til sammen her og der.

Ligger godt an til å nå målet om 95 kg innen 17.mai :D

 

Heldige deg. Det var også mitt mål men det ser dårlig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, og litt spent siden det har vært lite nedgang etter helga. Men onsdag er tydeligvis en bra veiedag, og jeg har nådd mitt første delmål! Vekta viste 94,9 kg :D

Hadde forhåpninger om å klare det før 17.mai, og nærmere kommer jeg nesten ikke.

Nå har jeg også mindre enn 30 kg å gå ned :)

 

Neste delmål er 89,9. Håper å fikse det før 20. juni, men er klar over at det kanskje kan være litt kort tid. Får fortsette å gjøre så godt jeg kan, så får vi se...

 

Uke 1: - 2,1 kg

Uke 2: - 300 gr

Uke 3: - 1,2 kg

Uke 4: - 700 gr

Uke 5: - 1,1 kg

 

Totalt: -5,4 kg

 

5 kg igjen til andre delmål

29,9 kg til trivselsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble litt forsinket veiing denne uka. Har hatt en supertravel og morsom uke, og har stort sett klart å holde meg til riktig mat, og turene med min firbeinte PT ;)

Men ble dessverre litt opp. Spiste vafler og et sjokoladekakestykke i går, for skylde på det :)

Blir kort uke til neste veiing, som blir på onsdag igjen.

 

Uke 1: - 2,1 kg

Uke 2: - 300 gr

Uke 3: - 1,2 kg

Uke 4: - 700 gr

Uke 5: - 1,1 kg

Uke 6: + 200 gr

 

Totalt: -5,2 kg

 

5,2 kg igjen til andre delmål

30,1 kg til trivselsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreMyen

Hallo, vi er en (foreløbig) liten lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre :) Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende en e-post og si du vil inviteres: storemy@live.no

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Hallo, vi er en (foreløbig) liten lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre :) Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende en e-post og si du vil inviteres: storemy@live.no

 

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe :)

 

 

hei jeg vill gjerne vært med i den lukka gruppa vis det hadde vært mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiing igjen etter en kort uke (forrige veiing på fredag). Står litt stille nå, men har troen på at det løsner igjen til uka.

 

Uke 1: - 2,1 kg

Uke 2: - 300 gr

Uke 3: - 1,2 kg

Uke 4: - 700 gr

Uke 5: - 1,1 kg

Uke 6: + 200 gr

Uke 7: - 100 gr

 

Totalt: -5,3 kg

 

5,1 kg igjen til andre delmål

30,0 kg til trivselsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det endelig begynt å røre på seg igjen, og til tross for grilling på jobben i går kveld, viser vekta 700 gr ned i dag. Deilig :D

 

Uke 1: - 2,1 kg

Uke 2: - 300 gr

Uke 3: - 1,2 kg

Uke 4: - 700 gr

Uke 5: - 1,1 kg

Uke 6: + 200 gr

Uke 7: - 100 gr

Uke 8: - 700 gr

 

Totalt: - 6,0kg

 

4,4 kg igjen til andre delmål

29,3 kg til trivselsvekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...