Gå til innhold

Ny start - ingen nåde!


Nickii
 Share

Anbefalte innlegg

Omstart nr 562 (eller noe sånt) :P Men nå er jeg i gang igjen. Mer fokusert, målbevisst og ikke minst motivert! Nå skal kiloene av. Det blir tøft, men jeg er sta og har bestemt meg! 24 kilo skal bort før sommeren 2012! B)

 

Kort om meg selv: 29 år gammel tobarnsmor. Har kontorjobb som ikke akkurat hjelper på aktivitetsnivået. Liker å trene. Vært jojo-slanker hele mitt voksne liv. Jeg er 153 cm, så har satt trivselsvekten til ca 50 kg. Men ettersom jeg ikke har vært under 60 kg siden 15 års alderen vet jeg jo ikke helt hvordan det blir, så får se det litt an når jeg nærmer meg. Oppstart 12/9-11 veide da 74 kg med en bmi på 31,6 som kvalifiserer til fedme :blink:

 

Mine målsetninger:

1. delmål 70 kg oppnådd 18/10-2011

2. delmål 65 kg oppnådd 20/12-2011

3. delmål 60 kg oppnådd 29/11-2012

4. delmål 55 kg

Hovedmål 50 kg

 

BMI kategorier:

Ved 69,9 kg = bmi på under 30, overvekt - passert

Ved 62,9 kg = bmi på under 27, lett overvekt - nåværende status

Ved 58,2 kg = bmi på under 25, normalvekt

 

RESULTATER

12.09.11 74,0 kg

19.09.11 72,2 kg -1,8 kg

26.09.11 71,1 kg -1,1 kg

03.10.11 71,0 kg -0,1 kg

10.10.11 70,7 kg -0,3 kg

18.10.11 70,0 kg -0,7 kg

25.10.11 68,6 kg -1,4 kg

01.11.11 68,5 kg -0,1 kg

08.11.11 67,3 kg -1,2 kg

14.11.11 67,3 kg 0,0 kg

22.11.11 66,3 kg -1,0 kg

29.11.11 65,7 kg -0,6 kg

06.12.11 66,0 kg +0,3 kg GRUFF

13.12.11 65,4 kg -0,6 kg

20.12.11 64,9 kg -0,5 kg

27.12.11 64,8 kg -0,1 kg

03.01.12 65,7 kg +0,9 kg TRIPPELGRUFF

11.01.12 64,5 kg -1,2 kg

17.01.12 63,9 kg -0,6 kg

24.01.12 64,1 kg +0,2 kg En liten "fartsdump"

31.01.12 65,2 kg +1,1 kg En jæ**** stor "fartsdump"

07.02.12 64,4 kg -0,8 kg

14.02.12 65,9 kg +1,5 kg Nå er det ikke fartsdumper lenger, men full revers!

21.02.12 67,1 kg +1,2 kg Ups... Husmorferiens konsekvenser...

28.02.12 65,5 kg -1,6 kg

06.03.12 65,6 kg +0,1 kg

13.03.12 65,7 kg +0,1 kg

20.03.12 66,0 kg +0,3 kg Går det ikke bittelitt feil vei her nå???

28.03.12 65,2 kg -0,8 kg :)

02.04.12 64,6 kg -0,6 kg

09.04.12 63,5 kg -1,1 kg :D

16.04.12 63,9 kg +0,4 kg På trynet!!!

23.04.12 63,3 kg -0,6 kg

02.05.12 63,7 kg +0,4 kg <_<

07.05.12 63,1 kg -0,6 kg

14.05.12 62,7 kg -0,4 kg

23.05.12 64,4 kg +1,7 kg :blink:

28.05.12 63,0 kg -1,4 kg

19.06.12 63,5 kg +0,5 kg

26.06.12 64,4 kg +0,9 kg *sukk*

02.07.12 61,7 kg -2,7 kg :D

09.07.12 63,0 kg +1,3 kg Her svinger det gitt...

16.07.12 61,1 kg -1,9 kg

30.07.12 60,8 kg -0,3 kg

06.08.12 60,3 kg -0,5 kg

27.08.12 60,4 kg +0,1 kg

03.09.12 61,2 kg +0,8 kg

10.09.12 61,0 kg -0,2 kg

18.09.12 61,4 kg +0,4 kg

24.09.12 61,3 kg -0,1 kg

01.10.12 60,4 kg -0,9 kg

08.10.12 60,3 kg -0,1 kg

29.10.12 59,4 kg -0,9 kg

06.11.12 59,8 kg +0,4 kg

 

Totalt ned 14,2 kg Gjenstår 9,8

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig når en endelig klarer å ta grep, i stedet for å skyve det foran seg. Din historie minner om min, og vi hadde omtrent samme utgangsBMI - over 31....

 

Når jeg ENDELIG klarte å dra meg sammen og gjøre noe med det, så har det gått veldig greit. Det tar tid - mye lenger enn jeg hadde trodd - men underveis har jeg lært så mye som blir helt uunværlig når jeg skal holde vekten for alltid.

 

Da går det helt fint at det tar tid - det verste er unnagjort, det er småkiloer igjen og jeg føler meg lett, sunn, sporty og glad :P

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig når en endelig klarer å ta grep' date=' i stedet for å skyve det foran seg. Din historie minner om min, og vi hadde omtrent samme utgangsBMI - over 31....

 

Når jeg ENDELIG klarte å dra meg sammen og gjøre noe med det, så har det gått veldig greit. Det tar tid - mye lenger enn jeg hadde trodd - men underveis har jeg lært så mye som blir helt uunværlig når jeg skal holde vekten for alltid.

 

Da går det helt fint at det tar tid - det verste er unnagjort, det er småkiloer igjen og jeg føler meg lett, sunn, sporty og glad :P

 

Masse lykke til![/quote']

 

Takk for det :-)

 

Det har tatt meg lang tid, men jeg har innsett en del realiteter nå som gjør at jeg endelig føler at jeg er i stand til, som du sier, "å ta grep". Har liksom bare vært halvhjertede forsøk. Vakling. Ikke helt sett hva jeg har gjort feil. Syntes synd på meg selv og lurt meg selv på en måte. Ser så tydelig nå hvor feil jeg har tatt og skjønner hva jeg må gjøre. Dette gjør at jeg er mer motivert enn noensinne!

 

Herlig å lese om sånne suksesshistorier som din. Du er nesten ved målet, og det gir inspirasjon og man skjønner at det er mulig å lykkes. Helt enig i at det ikke gjør noe at det tar tid. Hvis man vil til et bestemt sted spiller det ikke noen rolle om det tar lengre tid å reise dit enn man hadde trodd, så lenge man kommer frem til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra begynt er halveis fullført! Godt å se at du er "tilbake" igjen i gammel stil. Er lov å deppe litt men det skjer`ke no før det skjer no.

 

Har deppa for lenge nå. Huff, så patetisk det går an å bli. Men måtte vel bare gjennom det antakelig... Ser jo nå hvor dum jeg har vært :P

 

Jeg er ikke helt tilbake i gammel stil, jeg har en ny stil nå. Den gamle funket ikke, så den er ut :)

 

Denne gangen er det helt annerledes. Jeg har hentet fram min indre styrke og stahet. Den skal jeg bruke for alt den er verd. Nå føler jeg meg sikker på at jeg vet hva jeg skal gjøre og at det kommer til å gi resultater. Bare vent å se :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright! 1. uke er vel gjennomført. Veiing i morgen vil vise resultatet. Jeg gikk på en liten smell i dag og klarte å skofle innpå bortimot en halv pose ostepop. Dermed ble det strafferunde på meg og jeg måtte gå en tur i tillegg til den planlagte treningen jeg hadde i dag.

 

Likevel sier jeg meg fornøyd. Har jo ikke brukt kosemerkene på noe annet, så jeg tror jeg overlever den utskeielsen. Men jeg får prøve tyggegummitaktikken neste gang jeg står overfor en fristelse. Det kan jo bli nokså mange av de til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! 1,8 ned og veier da 72,2 kg, som er det laveste jeg har veid siden våren en gang :P

 

Jeg vet jo at det ikke bare er fett som har forlatt kroppen, men også en god del vann. Føler meg mye mindre oppblåst og ser at magen ikke er så ballongaktig lenger.

 

Det har vært en hard uke. Men nå er jeg i gang i alle fall! Tenker det blir lettere etter hvert når det blir en vane og kanskje når magesekken har skrumpet litt mer inn.

 

Fokuset er på å trene nok og spise akkurat passe. Jeg burde ligge på over 15 TP i uka. I uken som gikk endte jeg på 18,3 og er veldig fornøyd med det. Det er litt stressende å få nok treninger, men må bare finne en rutine på det, så går det nok greit. I tillegg må jeg prøve å være litt mer aktiv mellom treningene også. Det nytter ikke å trene aktivt noen få timer i uken, for så å sette seg i sofaen resten av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo knallbra! Jeg har aldri opplevd å gå ned mer enn maks 1kg på en uke noensinne. Så lurt å legge inn ekstratrim som "strafferunde" etter en smell, den skal jeg prøve å huske. Og forresten når det gjelder ostepop ville jeg glatt spist hele posen og ikke bare halve... Det kan jeg bare ikke ha i hus så lenge jeg vi ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Slippe :-) Herlig å få lønn for strevet.

 

Koala, jeg går som regel heller aldri ned så mye på en uke. Har jo vanligvis bare krøpet 0,2 ned pr uke. Det er litt lite for at jeg skal greie å holde motivasjonen oppe. Men nå går jeg jo virkelig inn for dette her. Det er som jeg sier - ingen nåde!

 

Neste uke blir nok ikke like bra da ettersom jeg nå sannynligvis har kvittet meg med det jeg hadde av overflødig væske i kroppen. Fettet er verre å drive ut.

 

Planen er å gå ned mellom 0,5 og 1 kg pr uke. Det er hardt, men jeg skal klare det. Jeg er innstilt på å leve litt begrenset i noen måneder. Og det viktigste er nok at jeg ikke skal synes synd på meg selv for det. Det er så lett å finne unnskyldninger da for å skeie ut...

 

Et virkemiddel jeg har tatt i bruk er å regne ut daglig inntak og forbruk så jeg virkelig ser hvor mye det betyr det jeg putter i munnen. Ved slutten av dagen ser jeg hvor mye jeg har i underskudd, og det vet jeg er kalorier jeg har kvittet meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et virkemiddel jeg har tatt i bruk er å regne ut daglig inntak og forbruk så jeg virkelig ser hvor mye det betyr det jeg putter i munnen. Ved slutten av dagen ser jeg hvor mye jeg har i underskudd' date=' og det vet jeg er kalorier jeg har kvittet meg med.[/quote']

 

Det samme gjør jeg - og jeg skriver det i tillegg her inne. Da ser andre hva jeg bedriver og det blir et lite ekstra, vennlig press da, føler jeg, he he :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Utfordring til meg selv: Hvordan få trent når man er nødt til å være hjemme?

 

Jeg er ikke så flink på egentrening hjemme... Har prøvd det der med dvd'er og lignende, og det er bare ikke noe for meg... Eller kanskje jeg bare ikke har funnet en god en ennå...

 

Noen som vet å anbefale en? Jeg skulle helst hatt en på norsk og med god fengende musikk...

 

Alternativt må jeg sjekke ut om det finnes noen gode treningsspill til wii'en... Har jo balance board også, så det må vel være noe der... Har jo det som fulgte med, men synes ikke det blir trening nok. Aerobic spillet der er også nokså kjedelig og ensformig...

 

Men noe må jeg finne på, for det ser ut som det kan bli noen kvelder hjemme, og det er ikke bra nok å bli sittende i sofaen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driver kun med egentrening, og jeg bruker veeeldig mye zumba til wii! det er fengende musikk og rett og slett kjempe kjekt! man glemmer at man trener og har det bare gøy :P god trening er det og, særlig for magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg må trene hjemme gjør jeg slik rengjøring som ikke er ukentlig' date=' som viduspuss med avispapirpolering (skikkelig hardt på armene!) nedvask av vegger og tak o.l. Blir skikkelig svett og anpusten så det har nok effekt samtidig som det er nyttig :P[/quote']

 

Ja, ikke så dumt... Går jo helt klart an å gjøre det og innimellom. I dag ble det wii trening på meg. Ikke fått tak i zumba ennå, men trente med fitness spillet og ble både svett og litt andpusten. Var gøy :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker forskjell allerede! Kan nesten se at jeg er begynt å bli smalere i overkroppen! Nå må jeg ta frem målbåndet! Og kameraet! Skulle jo gjort det allerede første uka, men tiden går litt for fort...

 

Går veldig bra med både mat og trim. Står imot fristelser. Trener eller er i aktivitet hver dag. Kjenner at det går veldig fint så lenge jeg får nok søvn. Men med en gang jeg legger meg sent en kveld eller to tappes jeg utrolig fort for energi... Så jeg må nok bare være flink å legge meg i tide :-)

 

Kom over denne, og syntes den var passelig beskrivende for tidligere feiltrinn:

 

http://www.dagbladet.no/tegneserie/fagprat/

 

Man kan være veldig dum noen ganger... Tro at det man gjør skal hjelpe en til å gå ned i vekt, for så å bli skuffet og gi opp når det ikke fungerer...

 

Men nå er det ingen snarveier. Bare en vei. Tung, lang og full av utfordringer. Men det kommer til å være verdt det!

 

Jeg forsøker ennå å komme på noen gode belønninger. Jeg har jo ikke lyst å bruke så enormt med penger på de, så prøver å finne på noe lurt. Men vet at ved 60 og 50 kg blir det klesshopping! Da trenger jeg garantert nye klær! 70 kg er jo snart, så nå må jeg finne på noe lurt til da... Ikke noe kjempegreier, men en liten belønning har jeg da fortjent :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo unne deg litt nye klær underveis også. Selv om du vet at de snart ikke passer lenger tror jeg det er lurt å føle seg fin underveis også.

Vi har snakket om å bestille en sydenferie til vinteren (vært en gang før med ungene for 2,5 år siden, ellers er det mange år siden sist) Vi vil reise fra lokal flyplass og med 5pers blir det ikke noen billig resteplasser å oppdrive. Men med litt kostnadsbevissthet og litt overtid så går det greit.

Poenget her er at jeg kjenner at det også er veldig motiverende for vektnedgangen. Jeg vil jo være finest mulig til stranden i februar! Det er 20 uker til og hvis jeg klarer å holde et snitt på 500g uka så er det 10kg ned, med litt ekstra innsats kanskje 12kg. Målet mitt da er å være under 80kg ihvertfall til sydenturen og det er innen rekkevidde. Så kan de neste 8-10 kiloene være innen sommerferien i juli hvilket også er et oppnåelig mål. Jeg gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Grunnen til at jeg ikke tenker å kjøpe noe særlig med klær frem til 60 kg er nådd er fordi jeg har liggende en god del klær som vil passe når jeg kommer ned i 65-63 kg. Da er det jo ikke så mye vits å kjøpe så mye. Og det er pene klær også, så jeg vet jeg kommer til å føle meg vel og pen i dem, for det gjorde jeg jo sist jeg var nede i den vekta :-) Men ser jo ikke bort fra at det kan bli ett og annet plagg, men ved 60-kg tror jeg nok jeg må investere litt mer. Da blir det liksom en skikkelig shoppetur.

 

Det hørtes ut som et lurt mål å gå ned til sydenferien. 10 kg mindre vil nok gjøre underverker for bikiniformen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess! Jeg pleier å planlegge hva jeg skal spise om dagen slik at jeg vet sånn ca hvor jeg havner kalorimessig. Det ble en slik dag i dag at det ikke var mulig. Så det ble litt hipp som happ og følte at jeg hadde spist for mye, men den gang ei... Da jeg la inn alt jeg hadde spist var det mye lavere kalorimessig enn hva jeg hadde trodd, men fortsatt innenfor det jeg skal ha. Veldig fornøyd med det.

 

Ingen trim i dag, annet en en liten spasertur. Men i morgen blir det en liten økt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forventet ble det litt mindre nedgang denne uken. Men det er over 1 kg, så jeg er superfornøyd :-D Håper på 70 blank neste mandag. Da vil første delmål være nådd :-) Som belønning skal jeg gi meg selv lov til å handle noe pent. Jeg tenker smykke/belte/skjerf, altså noe fra "accessories"- avdelingen.

 

Jeg kjenner at jeg har mistet noen cm også. Buksa mi trenger plutselig belte igjen :-)

Veldig gøy når man merker sånt. Om et par uker regner jeg med jeg kan lete frem de klærne som er en str mindre. Det skal bli herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...