Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Nickii, hvordan får du frem desimalene på tickern din?? Min vil ikke lagre desimaler uansett hva jeg gjør :( så den runder av til heløe kg.. :(

 

Snakker om disse "hårete" målene våres, jeg hadd satt 68 tallet til 13 august, men da blir det under 68 på meg til da! er jo 3 uker det + 2 dager :D (nå var jeg jo på 73 blank forrige tirsdag da, meeeeen, ikke helt umulig :D )

 

Og ja, søvn er undervurdert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Bruk punktum . ikke komma , :)

Yohoo!! :D TUSEN TAKK :D

 

Jeg har egentlig ikke en kontorjobb, men i dag har jeg sitti 6t med data arb og økonomigreier, og jeg skal liksom jobbe som fysio!! Jaja, det må til. Litt overtidbetaling er jo greit det å, kommer godt med! Sitter å skal gjøre de siste sakene før jeg tar helg, men det blir nok en tur opp på jobb i morgen også.. Med det været som er meldt så gjør det jo igrunn ikke så mye det da :P

 

Nå hjem og slappe av, må virkelig holde fokus i helgen, men skikkelig møkkavær (snakker nord/nordvestavind opp mot stiv kulig med regn) så blir det ikke mange turene ute, og får lyst til å krype under pleddet med noe godt å se på film ;) så lenge noe godt blir noen te-kopper og gulrøtter så går det jo fint da :D

 

GOD HELG og GOD FERIE og FORTSATT GOD FERIE :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Var ganske flink i går også :)

Men det ble to glass brus. Men de har jeg gyldig grunn for faktisk! Var på hytte i går, med badestamp og det hele :D Ble sittende der i ganske mange timer, men, de har ikke innlagt vann der og det var jeg ikke klar over, slv om mange her oppe ikke har det. Tenkte ikke over det, eller dvs de har men vanntanken funker ikke. Så derfor tok jeg ikke med meg noe vann. Hadde heller ikke planer om å bli der ra 20-03.30 :P men det var suåperdeilig og artig, jeg kjørte jo men de andre drakk en god del ;)

 

Det jeg ikke har unskylding for er sjokoladen! kindermaxi..

 

Ellers så dagen slik ut:

1 brødskive m salami til frokost

kyllingsalat til lunsj

1 banan

svinefilet, rotgrønnsaker, løk og sopp til middag, 1ss rømme

 

sjokoladen, 2 glass brus, masse vann og litt saft da..

 

Ingen trening annet enn stampen og en tur i storvannet (ca8.9 grader der), og turen opp og ned dit i bikini, 7 grader, regn og kuling B) været er ingen hindring!! :D

 

var mindre på vekta i dag enn i går, så får håpe d holder seg :) har trua på at det skal gå veien nå.

 

Ingen unskyldning for sjokoladen, og sorry nickii! At jeg ikke har holdt min del av avtalen! men jeg *no beating my self up* at jeg nå klarer å begrense meg så mye når jeg faktisk tar sjokolade, det er jeg stolt av! så da er det jhåp for meg også! har derfor en ny regel. Jeg får lov til å ta en sjokolade eller to (kommer ann på størrelsen) innimellom, merker jeg at suget blir for stort eller at jeg en gang ikke klarer å holde meg innenfor rimelighetensgrenser er det rett på avvenning! Avvenning er minst 4uker ;)

 

Håper ikke du kverker meg for dette nickii.. Men jeg skal fortsatt ikke spise kaker osv under fredagskosen, ingen godis/potetgull når kompisene er på besøk og skal se film :D

 

Å si at kilone raser av blir helt feil, men gramene raser av nå, måtte denne trenden fortsette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

min uflaks vil ingen ende ta.. var i badstu i går, benken svikta og jeg endte m armen på ovnen, inn på sykestua og legesjekk i dag.. 2 og 3 gradsforbrenning og blir sendt til UNN i morgen..

 

d blir pizza i kveld!!! mn utenom d så skal jeg holde meg til mat og godis planen altså, mn ingen trening den nærmeste tid.. vet mer etter sykehusbesøket i morgen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du kverker meg for dette nickii..

 

 

Selvfølgelig gjør jeg ikke det :) Vi setter jo våre egne regler! Og dessuten er det jo et poeng å lære seg moderasjon. Jeg synes det er veldig bra at du klarer deg med litt sjokolade, så er du fornøyd. Jeg håper jeg en dag kommer så langt.

 

Bra vekta går riktig vei. Jeg er jo uten vekt nå, eller dvs jeg har vekt her, men den stemmer ikke. Var bare 57 kg på den, og det vet jeg jo er riv ruskende galt. Men jeg kan jo sikkert bruke den til å følge med at det ikke går oppover :)

 

min uflaks vil ingen ende ta.. var i badstu i går, benken svikta og jeg endte m armen på ovnen, inn på sykestua og legesjekk i dag.. 2 og 3 gradsforbrenning og blir sendt til UNN i morgen..

 

Huff! Det hørtes ikke bra ut :( Så uheldig du er! Nå må det da snu snart! Håper det ikke er altfor ille, og lykke til i morgen. Du får oppdatere når du har vært på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

sånn uflaks du skal ha,da,mia!! huff,forbrenning er ikke noe godt!!! ellers synes jeg du er kjempeflink som greier å stoppe etter litt sjokolade!! det er ikke enkelt! *klapp på skuldra*

 

nickii; ingen verdens-undergang på grunn av noen skjeer kake!!! du holdt det til litt,og det er jo DET vi skal klare å leve etter!!! synes du var flink,jeg!! :D

har selv vært i kaffe-selskap og heller konsentrert meg om å gi lille-frøken kake fra mitt fat,så blir det ikke spising med meg,men jeg ser i alle fall opptatt ut med kaker,så det blir litt å lure andre til å tro jeg spiser :P hehe

nei,da,de fleste vet jeg er "avholds" for tiden,så det går greit.

 

turen over grensa gikk bra for min del :D valgte sunn mat,lite mat og koste meg med rødvin til kvelds og LITT potetgull. 0,6 ned fra fredag,faktisk!!! har ei vond tå som neglen har vokst inn i,så gåturene mine er litt hemmet..håper det går over snart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Sitter på mobilen så orker ikke skrive så mye.. Sitter på UNN, trøtt som rakkern, smerter som fy og har tatt en cola, mot kvalmen.. Var litt svimmel mn d har gått over. Kommer mg hjem i morgen, sykemeldt i 2 uker så ny vurdering da. D r mye bedre enn først antatt! Hatt ca 2t søvn på de siste 48t så vekta i morgen blir nok ikke snill. D r ikke verdens undergang d da! Kommenterer mer når jg kommer på pc:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

huff,det er ikke greit alltid,mia...håper du kommer deg fort!!! godt du er sykmeldt,da,så du får ro til å komme deg.

 

her er vekta mer enn snill med meg...synes ikke jeg fortjener nedgang,men det mener vist vekta :P ..men glad blir jeg!! nå er jeg 0,7 unna mitt delmål!!! det er på 80. begynte 30.mai på 86,8 og er snart på 70-tallet,og det kjennes deilig!!! håper det går like greit i morgen,det er jo da den offisielle veiedagen for meg.

 

jommen ble det ikke en tur ut i regnet i går! 45minutter og våt som vannet selv. men hærlig!!! tror nok jeg må inistere i mer tur-trim klær..det er dårlig på fronten,og regntøy savnet jeg veldig i går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på mobilen så orker ikke skrive så mye.. Sitter på UNN, trøtt som rakkern, smerter som fy og har tatt en cola, mot kvalmen.. Var litt svimmel mn d har gått over. Kommer mg hjem i morgen, sykemeldt i 2 uker så ny vurdering da. D r mye bedre enn først antatt! Hatt ca 2t søvn på de siste 48t så vekta i morgen blir nok ikke snill. D r ikke verdens undergang d da! Kommenterer mer når jg kommer på pc:)

 

Bra det ikke var så ille, men antar det er ille nok... Vekta er jo bare en bagatell i denne sammenhengen. Du har jo annet å tenke på nå. Smerter tapper en jo helt for energi og man blir utmattet og utslitt. Så fokuser heller du på å få nok hvile og ta vare på deg selv :) God bedring!

 

Her står vekta på stedet hvil. Men nå er den jo ikke til å stole på. Angrer på at jeg ikke tok med min egen vekt... Savner den! Har jo dialog så og si daglig, så det blir litt rart når man skal begynne å konversere med noen andre som bare prater masse tull... Jeg er sikker på den lyver for å komme på godfot med meg...

 

her er vekta mer enn snill med meg...synes ikke jeg fortjener nedgang,men det mener vist vekta ..men glad blir jeg!! nå er jeg 0,7 unna mitt delmål!!! det er på 80. begynte 30.mai på 86,8 og er snart på 70-tallet,og det kjennes deilig!!! håper det går like greit i morgen,det er jo da den offisielle veiedagen for meg.

 

Det er jo kjempebra! Alltid herlig å nå et delmål :D

 

Du må ikke tenke at du ikke fortjener nedgang. Nedgang betyr at du har gjort noe riktig, så det er bare å fortsette i samme stil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

ja på mange måter er vekta bare en bagatell, men, det er jo ofte den tankegangen som gjør at man går opp i vekt, for man legger det til side når det oppstår andre problemer. det skal jeg ikke gjøre denne gangen. nedgangen vil gå saktere, får jo ikke trent.. smertefult bare å reise seg fra sofaen. jeg skal hvertfall ikke opp, nå blir det faktisk at jeg skal være glad for all nedgang, bare jeg ikke miter altfor mye myskelmasse..

 

d er bedre enn først anntatt for de trodde jeg måtte transplantere hud, og da hadde det fort blitt 3mndr sykemld..! mn d blir det ikke nå, vet ikke om jeg er atb.klar om 2 uker, det vil tiden vise. skal prøve å få veid meg i morgen.. :) håper på filmbesøk i kveld.. nå skal jeg slappe av litt før jeg skal til ei venninne som skal vaske håret mitt!! er jo så hjelpesløs..

 

vær glad for all nedgan trønder, ta det imot m åpne armer :D hadde litt den følelsen jeg også før helgen, gikk ned mye forrige uke, ikke at je ikke fortjente nedgang, for var jo ekstremt flink (etter min mening :P ) men begynte å lure på om d var noe galt m vekta :P den er jo helt ny og kosta over tusenlappem, og ikke har den vist andre tegn til at den ikke funker som den skal. ingen blinking eller at den ikke vil på eller sånne ting, viste samma vekta når jeg gikk på 3 ganger etter hverandre for å sjekke den :P

 

ja vi har jo samtale med denna vekta vær dag, savna også vekta i tromsø, nå har jeg jo så mye kompress og bandasj på, så bare armen veier jo mer nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt! Men det er sant som du sier at man ofte legger bort vektfokus når andre problemer oppstår. Så du får finne en gylden middelvei, der du kanskje kan kose deg litt, men ikke så mye at vekta raser oppover.

 

Litt muskelmasse mister du nok, men den kommer fort tilbake når du begynner å trene igjen ;)

 

Vekta her sier jeg har gått opp en kilo :( På tirsdag ble det litt for mye vin, noen cashewnøtter og en vaffel. Tok nok litt for stor porsjon til middag i går, men jeg var på fjelltur i går, så satser på at det går sånn høvelig opp i opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

her var det jammen stille,gitt!! ;)

har vært borte noen dager med sønnen,matmessig gikk det ok. kjenner jeg sliter litt med å vite hvor mye midsdag jeg kan spise,så jeg spiser nok litt for lite...maten tilberedes jo i fett og olje,noe jeg har kuttet helt ut hjemme. men nå er jeg jammen 0,1 kilo unna delmålet mitt på 80!!! SNAAAAAAART 70-tallet!!! :D kjenner det er mye bedre å være kropp også,særlig på mine faste gåturer. bakkene går unna,og det er hærlig!!

 

fortsatt endel surhet i heimen og stress og kjefting på unger,men slik er det vel det skal være..? eller? synes innimellom skoleferien er oppskrytt.. :unsure:

 

håper det går bra med deg,mia? så bra som det kan med handa...slitsomt å må ta det rolig når du sikkert egentlig vil være i aktivitet..hvcordan går det med lysten på å ligge på soffaen og gomle godis? i know the feeling,vil jeg bare si!!!

 

du mister nok kjapt den kiloen,nickii!! sikkert saltet fra nøttene. tenker fjellturen tok knekken på den før du rakk å sukke for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

jeg får holde tråden levende litt :P kan ikke miste fokus...

gikk en times tid i fjellet i går,med en bakke som kan knekke en garvet sjel...staheten min kom fram,og OPP skulle jeg,og greide bakken på 6 minutter kun med to-tre korte *få igjen pusten-stopp*. helt vannvittig hærlig mestringsfølelse å se at jeg greide det,og ikke vart helt knekt etterpå. skal prøve meg på samme turen i kveld,tror jeg.

 

frimerkene flagret rundt meg i går med vin og litt potetgull,men kjenner jeg greier mindre og mindre av begge før det blir nok. vekta sto på det samme i dag,så det tok kanskje ikke den helt store skaden..håpe-håpe ;)

 

håper det går bra med dere damer,og at dere kommer innom når det måtte passe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra ferie...

 

Jeg er nå gjenforent med badevekta mi. Måtte stålsette meg kraftig i morges før jeg trådte opp på den. Lukket øynene og tenkte "ikke over 62,5 pliiiis ikke over 62,5"... Kikket forsiktig ned, og der stod det 60,8!!!! Det er "bare" 0,3 ned. Men det er NED!! Jeg vet ikke helt om jeg tror det er sant, og turte ikke kontrollveie i fall badevekta plutselig fant ut at den skulle være fornærmet pga mitt fravær og ombestemte seg...

 

Så jeg får ta en kontrollveiing i morgen å se om den fortsatt mener jeg har oppført meg høvelig bra i ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei damer, velkommen hjem Nickii og bra jobba!!!

 

Jeg er innom å titter, mn tar en hel evighet å skrive.. Nå er d over 1 uke siden dette m armen skjedde. Det er ikke like vondt, men det kjennes fremdeles meget godt, og ikke minst kløinga for t det gror.. Lørdagen kom jeg meg ut på en lengre tur enn d 200-500 m jeg klarte tidligere i uka (m pauser i mellom).. Og i går tok vi turen til Slettnes fyr. Gikk opp til toppen, og når jeg kom ned igjen var jeg så skjelven i beina atte fy.. Det tar på å ligge på sofaen en uke altså..

 

Vektmessig har jeg rast opp den uka her, jeg har vært tålelig flink, men vet jo av erfaring at jeg må være suuuuuuuuuperflink på alle andre områder når jeg ikke får trent.. Håper vekta kan rase hvertfall nesten like fort ned igjen.. er jo lov å håpe..

 

D går greit her, men har vært så mye i det siste og jeg er veldig sliten.. Fra i dag av skal jeg alikevel ha fult fokus på vektnedgang, dvs mat og drikke.. Når en ikke er på jobb, ikke får trent eller gått turer, kan gå litt nå da, fikk til 2km i går, mn brukte jo 1t..så ikke ak trening men bedre enn å sitte inne hvertfall..

 

 

Godt du holder liv her trønder! Og snart 70tallet er jo fantastisk, jeg må virkelig ta meg sammen så jeg kan ta dere igjen :P så vi ser 50, 60 og 70 tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rast opp? Nei, så ille er det sikkert ikke :)

 

Det er bra du er litt bedre. Flott at du har begynt å komme deg litt i aktivitet. Pass bare på å ta vare på deg selv nå og sank krefter. Så går vi løs på nye kg ned når du kommer deg i storform igjen ;)

 

Jeg kommer muligens til å greie 1 kilo til ned før sydenferien, og greier jeg to uker ferie uten å gå opp, da skal jeg si meg storfornøyd... Så du henger nok ikke så langt etter uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra trønder!

 

Jeg var på 60,7 i dag :D Hvilket betyr at jeg har under en kilo til jeg er under 60! Det er sprøtt! Da jeg var større trodde jeg at jeg ville være temmelig slank under 60 kg. Men laaangt derifra. Har mye å gå på ennå. Men det skal likevel bli godt å si at jeg veier noenogfemti i stedet for noenogseksti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så flinke dere er! :D Grattis til dere begge!!!!!

 

Vekta her stoppa på 73,3, så jo raste opp på den uka, raste opp hele 3,5 kg, for var så vidt innom 69,8 lørdag 21, og hvis ikke DET er å rase opp så vet jeg ikke! Tørr ikke tenke på va jeg hadde veid om jeg hadde gitt blaffen :blink:

 

Nå er det 2 uker til jeg skal ta ferie, 68 kg var målet, dvs ned 5,3kg, haha morsomt! Særlig at det går, men.. Hvor nærme målet kan jeg klare å komme?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kanskje litt "rasing"... Men ser jo at det ikke er så veldig lenge siden du var oppe på 73, og at det gikk radig nedover da, så vi satser på at det gjør det denne gangen også. Som regel når det kommer fort på går det relativt greit av.

 

Du kommer deg helt sikkert under 70 før ferien :) Jeg hadde som mål 58 kg, men tror ikke det blir mye under 60 egentlig... Blir vel opp neste uke... Svinger voldsomt jeg... Ned - opp - ned - opp - ned - ned - opp - ned - opp - opp - ned - opp - ned - ned... Heldigvis går det litt flere gram av enn på totalt sett, så har saaaakte men sikkert krøpet nedover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

så kom den h******s tanta igjenn og da ble det 80,2 på min offisielle veiedag...hurra...NOT! men tantebesøk tar jo med sek hektoene på tur ut,så det blir vel under 80 igjenn.. neste uke..

 

så kjedelig å se vekta røre sånn på seg,mia,men rekner med de går av like fort som de kom på når du kommer i gjenge igjen!! ;)

 

ikke fått trent siste par dagene.. :( kroppsvondt og dårlig dagene før tanta kommer :( synes syklusene mine er så korte for tiden,så vurderer ett legebesøk..kanskje jeg er typen "tidlig overgangsalder"..det kan forklare sinnet jeg har til tider :unsure:

 

jaja..har oppdaget at røkelaks og philadelphia naturell light er nyyydelig og sunt!! elsker røkelaks,så det passet meg ypperlig!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er innom, d går så so så, forsatt åpne sår nårjeg var på sykestua for å få bytta bandasje osv på tirsdag.. Min stigende vekt har nok noe med denna søvnen å gjøre også.. Som dere ser på tidspunktet av innlegget så er ikke den søvnrytmen som den burde være..

 

Stå på! Ny mnd, jeg prøver å ikke henge for langt bak dere..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder, jeg sier til deg som jeg sa til mia, prøv nattlysolje! (Jeg bruker helsekostkjeden life sitt merke. Brun boks med rosa etikett).

 

Jeg kan ikke skryte nok av det... Jeg hadde ikke trodd at det kunne ha så stor effekt, men etter å ha prøvd å slutte med den tre runder, og endt opp trett, sliten, irritabel og med ekstra sterke pms symptomer hver eneste gang har jeg forstått at det er nattlysolje som skal til. Det har gått et par uker før jeg har merket forskjell, og tar kanskje en til to måneder for full effekt.

 

 

mia, håper sårene gror fort og heles godt! Nå kan jeg ikke skjønne annet enn at hellet ditt må snu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...