Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Skal klare det!!

å så er klokka mange og jeg har flere hundre kalorier igjen,ubrukt...samtidig som om det ikke er så smart å ta så mange på kvelden..hm..hva gjør dere for å komme i mål?

 

har vært så fysen på potetgull i kveld,garantert et etterslep etter helga og min "utenomslankekosthold"..vet ikke..tror det. men en kan da ikke bare spise potetgull for å få nok kcal?

kjenner at jeg håper dere skal svara ;"jada,DET må du bare gjøre" hehe,samtidig som om det ikke er slik det skal gjøres...hoff...dumme hode!!!! :blink:

 

har akkurat spist nybaktbrød til kveldsmat,så SULTEN er jeg strengt tatt ikke,men fyyyyyseeeeen..... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Da lar du være å fylle helt opp m kalorier i kveld, også sørger du for å spise mer til frokost og lunsj i morgen ;) Kjøp deg mandler og spis det mellom måltidene, rik på kalorier, proteiner og riktig fett :) Godt er det også! Vekt messig så kan du jo spise potetgull også, men da plager du kroppen og hdet ditt mer enn nødvendig for du bare pirrer opp den fysenheten.. Belive me, I KNOW!

 

Det ble en kjoggetur på 7,2km, 40 min, men endomondoen svikta meg i dag :( nå har jeg jo jogga den runden noen ganger så vet hvor lang den er, men kjedelig når jeg var så flink hele veien, sikker på at jeg brukte under 6 min på ALLE kilometerene, også blir det ikke registrert som det skal :mellow: Jaja, det viktigste er nå at det ble forbrent endel kalorier da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

det værste er,mia,at det er ikke store mengdene jeg "greier" nå for tiden,for det kjennes for kvalmende og fett ut etter en viss mengde... så det hadde nok ikke vært så stort ett problem...men det er jo ikke NØDVENDIG strengt tatt,da,å ty til slikt...selv om jeg fyyyyyser ;) tror heller jeg tar ei skive til med nybakt brød jeg,ok en pepsi max...tror jeg :P

 

som du jogger?!! har du alltid gjort det? har aldri klart det,jeg,uansett kilo..virker som om lungene mine ikke har kapasitet..hehe..det kan vel også kalles dårlig kondis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

yyyeeeeiiiii!!! lykken var tomt skap med potetgull,så med ny skive med lett gulost og hamburgerrygg klatra jeg akkurat over 1300...så da er det greit!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med sabotasje-mandag i stedet for... Må vel kontrollveie i morgen å se skadeomfanget... Ble plutselig invitert i selskap, og fristelsen ble for stor. Ble inntatt et par kakestykker... HUFF! Kanskje jeg må bare hive meg på bar/shake-kur hele uka...

 

trønder, det er ikke nødvendig å stresse sånn med å få i deg nok kcal. Hvis du ikke er mer sulten, så betyr det at du får nok mat. For øvrig er mias tips gode. Mandler er supert som mellommåltid. Det er sunt, metter og godt for blodsukkeret :) Og den kombinasjonen hun anbefalte meg en gang, må jeg anbefale videre, for det var kjempegodt! Mandler og gulrøtter!!

 

Jeg kunne heller ikke jogge. Kondisjonen var elendig, men med trening gikk det bedre og bedre. I dag er jeg i rimelig god form. Jogger en time uten problem. Og når jeg greide det, er det håp for alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jogging er min form for miditasjon :P jeg har alltid vært glad i å være ute, og løping ble da naturlig for meg.. Men jeg har også i lengre perioder ikke fåått løpt grynnet flere skader.. I høst klarte jeg ikke å jogge 3 min på mølla uten at det stoppa opp.. Men med mange gåturer, da ikke trasketurer (selv om det har blitt noen av de også) så snakker jeg trimturer, og intervalltrening osv. Har også noe med det at jeg har astma, og er egentlig ganske strekt ramma (i følge legen min hvertfall), og det er utrolig viktig for meg at jeg gjør det jeg kan for å forebygge, kondisjontrening er da viktig, også er jeg så sta og ble som jentunge forbanna på de som som ikke kunne være med å løpe i gymmen fordi de hadde astma, at de måtte bli kjørt overalt av sine foreldre for de hadde astma (og det var ikke fordi de hadde dårlig pust annet enn normalt dårlig kondis) de var så bortskjemte at det var til å bli kvalm av, og det ble jeg :P så skulle vise de da, at det ikke var noe problem ;)

 

Nå har jeg jo egentlig vært ganske så sløv med jogginga og annen trening dn siste mnd.. Men, er bare en ting å gjøre med det, TRENE mer! Tatt 150 situps i dag også!

 

Og Nickii, hadde nesten glemt den kombien der, er en stund siden jeg har brukt den, takk for påminnelsen! Skeia ut selv i dag med burger på hotellet.. Fikk gratis mat fordi jeg har jobba under festivalen, og fisk klarer jeg ikke så det stod mellom burger og pizza.. ble burger.. men ellers veldig flink i dag, og selv om jeg jo ikke teller er jeg ganske så sikker på at jeg ikke har gått over grensa ;)

 

Enig med Nickii, er du ikke sulten får du i deg nok mat ;) det betyr jo ikke ta man ikke har lyst på noe da men :P

 

Nå skal jeg gå å legge meg så jeg ikke faller for noen fristelser så sent på kvelden, som et knekkebrød med ost eller skinke og pepper.. nam nam.. nei nei å nei, komme seg i seng ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Btw, kom på at jeg spiste kjeks i går, det er jo ulovelig! men nesten det eneste jeg spiste, ikke ak vært rutinemessige dager med jobb 24/7 under festivalen, men det har faktisk vært VERDT alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

gulerøtter og mandler??!! himmel,hvem kom på en slik kombinasjon? :P må vel prøves ;)

 

solid frokost spist i dag,og skal være flinkere til å spise på dagen.. heldigvis ser ikke vekta ut til å ha fått noen men etter helgas utskeielser. *litt flaks må man jo ha* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja, så var det tirsdag og egentlig offisiell veiedag igjen da, sånn fra gammelt av, men de siste ukene har det blitt onsdag, og neste uke blir det onsdag, så får vel vente til i morgen!

 

Er så trøtt om dagen, kanskje ikke så rart med tanke på forrige uke :P men har sovet en god del de siste to nettene da, har jo sovet fra jeg har sovnet til jeg skulle opp nesten, det er UTROLIG til å være meg! Sovet nesten 7t i strekk!! Ja ikke i natt da, våknet i 2tia.. Men alikevel, sovnet igjen hvertfall! Også er det så trist vær, selv om jeg egentlig bryr meg fint lite om været, så kjennes det på kroppen.. :mellow:

 

Ikke fryktelig effektiv om dagen, men får da det meste gjort alikevel.. Får virkelig komme igang her nå :blink:

 

Ha en fin dag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig påvirket av været... Synes alt er så mye bedre når sola skinner... Dessverre har det ikke vært så veldig mye solskinnsdager i år... Mye gråvær, regn og vind. Gufsete rett og slett!

 

Ser det er nordkynfestivalen i mehamn i juli, med konsert 28.juli. Skal du på den? Vurderer det jeg... Ettersom vi er i "området" på den tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Har ikke vært plaget med mye finvær her heller :P ang den konserten så vet jeg ikke, håper egentlig at jeg kommer meg på hytte/telt/fisketur den helegn der :) mn d kan se dårlig ut..

 

Sitter nå å vurderer om jeg skal komme meg hjem eller ta i et nytt tak her på kontoret.. hmm.. begynner å bli sulten igjen, men på en annen side er det ikke annet enn jobb som venter hjemme også :P skiitvær i dag også, frister ikke med treningstur nei..

 

Du kommer deg snart ned på 61 igjen skal du se ;)

 

Ang gulerøtter og mandler så var det noe jeg hadde med meg på jobb, gikk "lei! av det ene og gikk over til det andre,da fant jeg ut at det var utrolig godt å blande ;) gulost og mandler er også godt! jeg som ikke er så glad i ost egentlig, har blitt veldig glad i det plutselig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ble en trasketur med venninne og barnevogn, og 150 situps i dag også! trøtt, må legge meg, tidlig opp.. huff, må huske å veie meg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Blæææ.. 71,7 i dag, opp 0,2 fra i går og stedet hvil fra forrige uke :huh:

 

Og blææææææ for føler meg virkelig ikke i form.. Er ikke syk heller, det som er kjipt egentlig.. Men er litt småkvalm da.. begynner jeg virkelig å bli så påvirket av været at jeg er værsyk?? har aldri vært det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 62,6 i dag <_<

 

Men jeg orker ikke deppe. Hovedsaken er at det går nedover, selv om det går litt i rykk og napp :)

 

I går var jeg på første styrketrening på flere uker... Det var tungt! Snakker om svake menneske! Men nå skal jeg kjøre på frem til 20. juli. Kanskje finner jeg litt av bicepsen min igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

sliten og sur for tiden..savner masse energi også her,mia :unsure:

 

ikke fått veid maten i dag,vært på bytur,men har spist etter "boka" så da er det ok. værre blir det til helga for da er det mat jeg ikke kontrollerer samt rødvin på planen... jaja...må heller bare bruke tid på dette prosjektet,da..kan ikke melde meg ut fra omverdenen bare fordi jeg ikke kan "noe". men vettet må brukes :P

 

kjenner det blir vanskeligere å finne middag som hele familien kan spise som passer meg..har kommet i fella på at jeg spiser noe annet,og det er ikke helt bra...men de vil ikke ha det jeg spiser alltid og jeg vil ikke ha deres,for da blir det lite mat på meg..

 

tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening nr 2 i går. At det er mulig å tape seg så mye på så kort tid! Jeg har blitt en skikkelig pingle!! Men må bare kjøre på frem til ferien nå. Så blir det vel å starte på nytt igjen fra høsten av...

 

Middager kan være et problem. Men jeg finner alternativer der jeg kan. Har byttet ut kjøttdeig med karbonadedeig. Går for fulkornsvarianter på ris, pasta, pitabrød og wraps. Byttet ut potet med andre grønnsaker. (Koker potet til resten av familien). Bruker lettvarianter der det er mulig f.eks lettere norvegia, lett rømme. Forsøker å ha et så normalt kosthold som mulig, og lager middagene omtrent som før. Men bruker mye mer grønnsaker og salat så jeg blir mer mett, og lar være å forsyne meg selv med fete sauser og annet kaloririkt tilbehør.

 

Mia, må du ikke glemme å prøve nattlysolje! Jeg har mye mer energi etter at jeg begynte på de. Verd et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

TUUUUUUUUUUUUUSEN TAKK for at minte meg på det nå, er jo på vei hjem, og der kan jeg få kjøpt det :D

 

Sitter på flyplassen jeg nå, og venter.. Spist en grov baguett med roastbif.. Blirr grilling i kveld m mamma og pappa og det blir bare magre greier så gleder meg skikkelig!! (har glasshus på verandaen så været stopper oss ikke ;) )

 

Jeg var oppe på 72,5 i dag!!!!!! :blink: enda jeg var ganske så flink i går, og var på både jogge/løpetur (4km på 21,18) og en lengre kveldstur i terrenget på halvannen time.. Håper det er opphopning av vann :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

grrr...her står tante rød og banker på døra igjen!!! :angry: noe er veldi rart med syklusen min... sikkert derfor jeg var opp 0,3 i morges...

 

ikke fått notert mat i dag,og faren er nok å ikke få spist nok..passer ikke alltid med huset fullt av unger..klarer ikke holdse samme fokus og tenke på kun meg da...

 

satser på bedre tider over helga igjen!!

 

nattlysolje...er det apotekvare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nattlysolje på helsekostbutikken. Bruker life sin nattlysolje. Har ikke prøvd noen andre merker, så kan ikke uttale meg om effekten av de. Men den jeg bruker skal være ganske høyt konsentrert, så man ikke trenger å ta mer en 1-2 kapsler pr dag for å få nok.

 

Slankinga i helgen gikk til h..... Nå har jeg i underkant av to uker igjen. Og jeg er nødt til å gjøre noe annerledes dersom jeg skal nå målet mitt... Kroppen kjemper imot. Men jeg gir meg ikke! Det er fortsatt ikke umulig at jeg kan være under 60 kg til 20.juli... Selv om sjangsene er mye mindre nå enn for en uke siden :( Veide meg inn til 63 kg i dag, som er en økning på 1,3 kg. Forbaskede vekt altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Da er jeg tilbake.. nærmere 40t i bil tar på.. Hoven i beina kan du si, men regner med at det går over i løpet av dagen i dag når jeg har fått vært mer i aktivitet :) blir vel ikke nedgang i morgen, men om jeg har klart å gå i null er det ok. Er på en grei sti nå egentlig, går ikke så det suser, men det går da ;)

 

Nickii, SKJERP DEG!!! Du kan klare det, MEN da må du ha 100% fokus frem til da!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! 110% fokus!!

 

Får trent lite, har det veldig hektisk rundt meg og mye annet som må prioriteres... Så det må nesten bare være sånn. Kjennes ut som kroppen min er helt ute av form nå. Ikke noe gøy :(

 

Men det er ikke noe jeg får gjort så mye med nå. Får være flink å trimme i ferien i stedet(yeah, right!)... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...