Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Skal klare det!!

her må fokus rettes inn rimelig kjapt igjenn!! ingen trim siste uka,vært full fart med barn,reising,utdrikningslag å i det hele tatt...må få satt inn støtet snart igjen.. :blink:

 

men...tross det; ned 0,2..og tante rød er her,så kanskje det blir bedre utover uka..kanskje ;)

 

kjenner at det er så mye stress og kav,dårlig form og mye dritt i kroppen av dette. tror nok bremsen for vekta er på,for jeg spiser myyyyye sunnere enn jeg har gjort på flere år,så potensialet for nedgang er så absolutt til stede.

 

40 timer i bil,mia,det er jo rene torturen,jo!! godt å være alene i bilen,da,ingen som maser hull i hodet disse timene..hehe

 

du virker å være i modus,nickii,det er bra!! da blir det din jobb å få åss andre inn på riktig spor igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du virker å være i modus,nickii,det er bra!! da blir det din jobb å få åss andre inn på riktig spor igjen!!!

 

Hehe, ja jeg vet ikke... To dager i modus i alle fall...

 

Mulig du kommer til å angre på at du gav meg jobben for å få dere på riktig spor igjen... Her er det tough love som gjelder ;)

 

Fra nå av dere, er det slutt på å synes synd på seg selv! Vi må slutte å lete etter og komme med unnskyldninger for å gi oss selv tillatelse til å bryte fokuset. Med dette kommer vi ingen vei. Vi ønsker jo å bli slanke damer, og da må vi begynne å oppføre oss som det også!! Stå over fristelser. Mestringsfølelsen alene gjør det verdt det! Yt litt ekstra! Husk på at dette gjør vi fordi det er til det beste for oss selv, og da er det slett ikke synd i oss. Dette er et valg vi tar for vår egen del. Vi er sterke, flotte damer, som snart er sterke, flotte, SLANKE damer :D

 

We can do it!!!

 

(Ps. den var like mye (om ikke mer...) myntet på meg selv den der!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Alt i livet mitt har gått og ser ut til fortsatt å gå rett til h**** og da er det ikke lett å fokusere på vektnedgang, paradokset om jeg kan kalle det det, så er faktisk vekta det eneste av alt jeg egentlig KAN kontrollere, så FA*** meg på tide på tide å GI GJERNET igjen!

 

Ja Nickii, vi må bli flinkere til å vøre like harde mot hverandre (og oss selv) som vi var når denna tråden starta!!!!

 

Sola skinner faktisk, jeg er hjemme fra fra jobb, bare orker ikke dra på jobb.. Utmatta og kvier meg for d som venter på jobb.. Men neste uke er jeg tilbake på jobb også! Så fult fokus på å komme i gang med det som skal i gang de dagene hvor jeg ikke drar på jobb denna uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

"Det kan gå veien, fy fader det blir tøft! Men liker det!"

 

En kommentar fra første sia i tråden her, og nå er jeg tilbake der, ganske sikker på det hvertfall ;) Jeg var ute å gikk tur i går, litt over 1t. Ingen musikk, bare tankene mine.. Hva er det som skal til for at jeg kommer tilbake dit jeg var i vinter ang motivasjon? Jo, må bare hente frem stålviljen som jeg vet jeg har. Nå er det NOK! Som nevnt tidligere, hva er det jeg kan kontrollere av alt i livet om dagen?? Jo det er VEKTA! Så nå er jeg der.

 

De neste 5-6 dagene skal jeg kun spise 1-2 knekkebrød til frokost, salat/suppe til lunsj, og reint kjøtt/suppe med grønnsaker til middag, 1-2knekkebrød til kvelds. Så må jeg drikke mer saft faktisk.. Drikker masse vann, men bør drikke litt mer saft v siden av, for da klarer jeg mye lettere å holde meg unna alt mulig som jeg må holde meg unna. Etter dette skal jeg være skikkelig i modus igjen ;) Krymper nesten av skam over hvor lite seriøst jeg har tatt slankinga den siste mnd :unsure:

 

Så er det å fortsette med frokost når jeg begynner på jobb igjen neste uke, og da må jeg ha mer "middag" til lunsj igjen, for det blir lange dager på jobb de neste ukene før ferie! Gode forslag til slike middagslunsjer? Har kjøleskap og micro på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skamfull over at jeg på et halvt år bare har gått ned noen få mikrogram... Men det er jo ikke noe man får gjort noe med dessverre. Vi kan bare ta tak tingene nå, og heller se tilbake om noen måneder hvor glad vi er for at vi faktisk greide å ta tak i det igjen og komme oss videre!

 

Til middagslunsjer kan du jo egentlig lage hva som helst. Lager du lasagne(sunn variant med squash, karbonadedeig, lettost) eller gryterett, gratenger osv til middag en dag, så kan du dele opp i porsjoner og fryse det. Salater med kylling/skinke, fulkorn wraps/fullkornspita med grønnsaker og skinke/kylling... Jeg vet ikke... Jeg er ikke så oppfinnsom... Sjekket oppskriftssidene? Sikkert noen gode tips der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

kjenner at jeg angrer LITT på den ristinga av åss,nickii.. :P

det er hårda bud,men veldig på sin plass!! følte for å forsvare meg tvert jeg leste innlegget,men vet jo innerst inne at det er riktig.

 

jeg er i dårlig periode psykisk,og kjenner at fokus er helt borte. det faller bort mellom alle ungene,mas,kav,krav om alt mulig; alle skal HA OG HA...er så sliten...kommunikasjonen i hjemmet er for tiden dårlig,så denne slankingen blir litt glemt,men jeg SPISER de kaloriene jeg skal ha,i allefall ikke for mange..men denne trimminga..det er der det skorter nå..men tenker at på MANDAG,når helgas begivenheter (bryllup-igjen) er over,så er det tid og anledning for å tenker mer på seg selv...kanskje..

 

jeg ER der..fysisk,men ikke psykisk..

 

vekta er stille,bom stille.håper "tante" tar med seg noen hekto når hun drar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en liten knekk i dag jeg... Vi snakket om en dame jeg betegnet som en "kjempedame". Hun er jo litt rund da, men det var jo overhodet ikke det jeg siktet til. Bare at jeg syntes hun var hyggelig og at jeg syntes godt om henne. Hvorpå da min kollega reagerer med følgende uttalelse "Høh-høh... Å det snakker DU om..." Og jeg ble vel så paff at jeg ikke visste hva jeg skulle svare... Det var veldig tydelig hva han siktet til... Jeg har jo vært åpen om slankingen min på jobb for å unngå mas og bortforklaringer ved kaffekos o.l. Men jeg hadde likevel aldri forventet noe sånt... Jeg trodde virkelig ikke folk anså meg for å være tykk eller stor eller "kjempe" eller feit lenger... Men jeg så meg litt ekstra i speilet da jeg kom hjem... Og kanskje jeg ER det... Jeg har vel lurt meg selv litt... Er vel ikke så vanskelig når jeg er på det slankeste jeg har vært i voksen alder... Så har jeg kanskje trodd jeg var slankere enn jeg faktisk er. Huff... Dette var ikke noe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Kjenner jeg får vondt inni meg når du forteller det der.. *klem fra meg*

 

Også blir mektig irritert og provosert!! :angry: Det er meget vanlig å betegne folk man syns godt om som "kjempedame" eller "kjempekar" og det UTEN å refere til noe ang størrelse eller vekt, men BARE i positiv forstand!! Og av han å kommentere det på den måten, jeg vet jo ikke hvordan du ser ut så kan ikke uttale meg om det, men uansett om folk er "store" eller ikke så er det ikke alright å kommentere det, og enda værre er det faktisk når du tom har vært åpen om at du slanker deg..!! grrrrr!!!! *Plask* han fikk seg en i trynet av meg! ;)

 

 

Dagen min har gått fint. Jeg har vært ute i over 5t, først traska jeg halvannen time m ei venninne og ungene hennes, så var det hjem og skifte sko og diverse, ta m vannflaskene og ut på tur. Skulle jogge, men kneet streika etter snaue 3km, så da ble det gange. Over 20 km, 11 på asfalt, men litt opp og ned, 2km oppover (nesten klatring) med ned noen dumper så opp igjen. så grusvei før den siste km i nedover fjellveggenlyng :P tok meg litt over 3t.. Spiste en banan m en gang jeg kom hjem, så kyllingsalat og er meget fornøy med det! Så har man jo traska til butikken ol også da.. Nydelig vær her i dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mia! Jeg trengte å dele det med noen. Har også tantebesøk, så er vel litt ekstra nærtagende. Går bedre nå :) Kom til å tenke på at "kjempedame" sikkert bare er et nordnorsk uttrykk, og må jo høres merkelig ut for andre som ikke er vant til det :D "Ho e ei kjæmpedame" i forhold til "hun er en kjempedame"... Hehe... Godt du bor i nord og er litt vant til sjargongen :D

 

Du er kjempeflink, snakker om å bare skru på fullt fokus altså! Her blir det lite trening. Men er jo i aktivitet hele ettermiddagen og kvelden. Holder på med oppussing, og i hovedsak malearbeid. Kostholdet går det veldig bra med. Har vel ligget på omkring 1300 kcal pr dag denne uken. Håper det skal gi resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

HALELUJA!!!! :D pause i tanteoppholdet,og 0,9 ned!!! nærmer meg veldig magiske 70-tallet!! ..der hvor tingenes tilstand forhåpentligvis skal bli bedre vektmessig..

prøvde ei bukse jeg kjøpte for flere år siden som lappen ikke var tatt av,og den satt på,gitt!!! hærlig følelse!!! litt trang,men bedre skal det bli!! :D :D :D

 

tilsammen 5,2 siden 30.mai.. gjorde monn det siste hoppet kjenner jeg; SÅRT TRENGT FOR MOTIVASJONEN!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Fantastisk Trønder!! :D :D Du har vært kjempeflink :D

 

Jeg regner med tantebesøk mot slutten av helgen.. Og kneet er helt ødelagt etter turen i går, enda jeg bar gikk de siste 17kilometerne! D var nok siste nedoverbakken som tok knekken på det.. Vondt å gå ned trappa.. :unsure:

 

Jeg teller jo ikke kallorier, men tenkte jeg skulle notere ned alt jeg spiser alikevel, det blir å rapportere inn her :)

 

I går ble det: 2knekkebrød m gulost

1 proteinbar

1banan + 1/2 proteinbar

1/2 bar under turen

Kyllingsalat (salat, løk, krutonger 1skje rømme, grilla kylling uten skinn)

1 knekkebrød m ost til kvelds

1dl j, vanilje yougert og usukkrede jordbær

 

1trasketur på 1t40min

1treningstur på 3t7min (1570kcal)

 

Masse vann og litt saft (funlight eple og pære)

Tar nå nattlysolje, vitaminbjørner og nordkrill hver dag :)

 

Btw Nickii, jeg har fått den til å henge i døra, den var ikke helt slik jeg trodde, men den fungerer kjempefint! Så lenge du har en dør som ikke står i et hjørne.. Eller om du har en karm uten dør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

..du spiser ikke for LITE kalorier,mia? syntes ikke dette så mye ut,jeg :blink: her er det masse brød å "stor" posjon middag (velger kalorifattig så jeg kan spise mye)faktisk opp til 4 måltider med brød..

 

hvilke barer spiser du? er det for å få nok proteiner eller kalorier eller er det fordi de er gode..? grønn på området :P

 

kjenner humøret steg mange hakk etter vekta i dag..rart hvor mye det påvirker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg er ikke engstelig for at jeg får i meg for lite kcal, det er mye kcal i fx krutonger, men unner meg det i salaten :) I forhold til treningen i går så ble det sikkert litt lite, men nå starter jeg på med nytt fokus, og det er veldig viktig for meg å da være vedlig streng med hva jeg putter i meg, og ikke spise hvis jeg ikke er litt sulten engang, men bare fyser på ting, som i går kveld. Derfor yougerten og jordbær ;) også er det jo slik at kroppen går ikke i sparemodus etter noen dager eller egentlig uker med for "altfor" lite kcal, det er over laaaang tid det skjer.

 

Men klart, kjenner jeg meg sulten eller at jeg blir slappere (skal mye til for har ikke vært i form i det siste) eller at det går utover humøret, som heller ikk har vært veldig bra i det siste, ja da skal jeg justere. Også blir det ikke like lite hver dag, jeg satser mer på å variere, men som sagt jeg teller jo ikke.. Det funker bare ikke for meg å telle.. Vet jeg klarer å gå ned uten å telle, og at ejg ikke klarer det med å telle :P sånn er det bare for min del.. MEn Fokus må jo være der!! :rolleyes:

 

Jef spiser proteinbarer fordi det er kjekt som mellom måltid, slik som i går ville jeg trene før middag, men da måtte jeg ha i meg noe mer enn en banan mellom frokost og trening.. Så syntes jeg det er godt også er det endel andre næringsstoffer i det :) Drikker ikke melk så får ikke proteiner derfra heller.. Så litt av alt egentlig ;) Forholdsvis lett fordøyelig er det i grunn også, så trenger ikke vente lenge mellom inntak og trening :)

 

Hehe, når du skriver det sånn Nickii, så ser det jo ikke så bra ut :P men jeg sier det jo jeg også! Oftere om gutta da men ;) Her er det fantastiske 24 grader i skyggen i dag!! Har vært litt ute, nå skal jeg ut igjen B) besøke en komis å smøre han m solkrem, ganske sikker på at han ikke eier en selv, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Bortsett fra søvnrytmen så begynner ting (angslankingen) å komme på plass. Tok 25 min styrke/yoga i dag, var litt slitsomt ja, men ikke så altfor effektivt tror jeg :P var første gangen så må litt mer trening og tolmodighet til!

 

Kneet har vært fryktelig vondt i dag, merket det når jeg kjørte bil! For ikke å snakke om når jeg gikk i sanda på stranda og var uti å bada :mellow:

Ja BADA! Sier litt om finværet som far i dag. Så brukte meste parten av dagen til å nye den fine sola B) bada i barentshavet! Brukte nok litt kalorier der også :P

 

Tante R kom visst tidligere enn hun pleier.. Ikke like så ille smerter denne gangen (jaggu på tide!) og håper de uteblir i morgen! Har naproxen v senge kanten.. Har lært!

 

Matveien i dag har vært ok.

 

1banan

1 stoooooooor bolle kylligsalat (samme som i går, bare meeeeer)

90g potetstappe m en håndfull mandler

2 fiskekaker m brød, remulade og gulrot

1 fiskekae samme som over

4 mini "honningmuffins" (dvs 1 egg,1ts honning, havregryn og 2dråper olje og inn i ovenen)

 

Vann og saft som vanlig :)

 

Har jo ikke vært på jobb disse dagene, derfor blir det litt midre mat enn vanlig også.

 

GOD NATT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho! 61,5 i morges... Men lørdagsvekten pleier å være ganske lav... Lurer på om det er fordi jeg sover litt ekstra lenge da... Sånn at væsketapet er større når jeg veier meg... Uansett, matinntaket går etter planen, så nærmer meg målet :D

 

Høres bra ut at slankingen begynner å komme på plass mia. Søvnrytmnen har vi vel begge vært relativt dårlige på. Og det blir vel ikke bedre nå på sommeren med lys hele døgnet...

 

Så bra smertene ikke er så ille, får håpe det holder seg sånn. Håper du får god effekt av nattlysoljen etter hvert. Den må vel brukes noen uker for full effekt da, men jeg merker ofte god effekt innen en ukes tid.

 

Kjedelig med vondt kne. Vet ikke helt hvordan det står til med mitt. Har vært lite trening, og det er kanskje bare bra for kneet sin del... Får se an om jeg trenger mer behandling på det når jeg begynner å bli mer aktiv igjen...

 

trønder: så bra nedgang! Som regel får man lønn for strevet etter hvert. Man må bare være tålmodig, så løsner det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I går var jeg opp 0,7, men det er jeg sikker på at er tante sin feil ;)

 

Mat i går:

 

1banan

2 brødskiver (mormors) med salami

1stor bolle m kyllinsalat ("kokt kylling i dag)

1 neve valnøtter

2 kindermaxi (ja jeg vet!) Men smertene gikk faktisk bort..!

Lurer på om jeg glemte å skrive ned noe..

 

 

Ble ikke mye trening i går, bare trasking til butikken o.l, vaska bil, og en runde med yoga da :)

 

Smertene ble visst værre men m smertestillende v senga så gikk det fin, fra formiddagen så var de ok, helt til kvelden kom, men da var kindermaxi nok :P

 

Vel ikke noe mer godis fremover nå, og straffen ble 300 situps.. Sliten i maven i dag, hehe B)

 

 

Får bare kjempe vidre for å beholde den vekta der Nickii ;) !! Lurere på om knesmertene kommer av mensen også.. Det finner jeg ut om ca 1 mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61,2 i dag :D Hvis jeg skal være 59,9 på fredag, må jeg altså ned 1,3 til da. Det ser jeg fortsatt ikke på som en umulighet dersom jeg fortsetter i samme sporet nå... Så vidt over 3 kg til normal bmi nå. Sprøtt!! Jeg føler meg ikke i nærheten av normalvektig... Føler meg lubben... Og det er jeg jo også :P

 

Meeen jeg har faktisk begynt å oppdage en midje... Spennende å oppdage hva som skjuler seg bak alt flesket... Den flotte timeglassfiguren f.eks, det hadde vært noe! Men puppene må nok ha litt hjelp. Der det før var to svulmende store bryster, er det nå bare tomme skinnposer igjen... Jeg må nok få fjernet litt overskuddshud der ja. Og er inne på tanken om å få lagt inn litt ekstra for å få litt volum også. Spørs hvor mye som er igjen når jeg er ferdigslanket...

 

Sjokolade har en tendens til å hjelpe mot det meste... Er god smertestillende. Tidligere var jeg helt nødt til å spise sjokolade når jeg hadde tantebesøk. Da ble alt så mye bedre. Men nå går det helt fint uten. Vet ikke om det er fordi jeg er vant til å være uten sjokolade nå, eller om det kan være de tabelettene. Muligens en kombinasjon, men jeg har jo stor tro på nattlysoljen. For min del det en vidundermedisin. Alle kvinner skulle fått den gratis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

SÅ BRA NICKII!! :D

Ja jeg regner med å ha full effekt av nattlysoljen til neste besøk :)

 

Mat i dag:

2beødskiver m salami

1banan

jokakaker og spagetti (260g og 70g)

2brødskiver m fiskekaker og litt remulade

1 kopp m jordbær

 

15 min maveøvelser

20 min mave/rompe/lår trening

 

Blir det en liten gåtur før jeg legger meg? Er så trøtt.. Mulig jeg tar en kveldsyoga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61,1 i dag. Hadde håpet på å få se 60-tallet. Da hadde jeg kanskje øynet håp for å nå målet mitt. Men 1,2 kg på 4 dager... Det ser jeg på som tilnærmet umulig! Jeg kan ikke spise mindre enn jeg gjør nå. Da kommer jeg ikke til å fungere lenger. Jeg kan ikke bevege meg mer heller... Jeg har absolutt ikke tid, og er uansett i aktivitet stort sett hele dagen... (bortsett fra på jobben, #@%&+# kontorjobb)

 

Men jeg gir meg jo selvsagt ikke selv om det er en nærmest umulig oppgave. Jeg kjører på, så får det bli som det blir :) Jeg er i alle fall lettere nå enn noensinne, og det føles bra! Blir moro når jeg reiser på ferie og skal treffe igjen familie og gamle kjente som ikke har sett meg siden 74-tallet. Og nei, her snakker jeg ikke om årstall, men kilogram :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skal klare det!!

ble enda en fin nedgang på fredagsmorgen; 0,6 ned også da...men bryllup i helga,og VIPS opp 0,7...men tror nok det forsvinner når kroppen har fått "tømt" seg for ymse slag etter hvert :P føler på kroppen at jeg har gått ned,og det er så godt!!

fokus er på plass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Nei du må ikke gi opp nå! :D

 

Jeg fikk til både en liten gåtur på litt over 3km i greit tempo i går OG en liten yoga før jeg tok kvelden!

 

Etter jeg gikk opp 0,7 m tantebesøk, har jeg ikke gått ned mer enn 0,1 etter at hun dro :( håper det henger igjen, for jeg har faktisk sjekket kcal inntaket, og i går var jeg på 1500, og med hvile kcal på 1485, så har jeg ikke gått over inntaket jeg burde..

 

Men, får jo bare fortsette, helt utrolig, spiste FROKOST i dag!!!!! Ja tenk det! FØR jobb! En HEL brødskive!!

 

Ble joikakaker og spagetti til lunsj, har litt igjen til senere (kom meg hjem i lunsjen i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trønder, gi det noen dager, så er det nok borte igjen :)

 

Mia, du er superflink! Fortsett sånn! Resultatet kommer ;)

 

Her er jeg blitt angrepet av sterk sultfølelse. Og ikke bare sånn vanlig sulten, men sånn at hele magen føles som et vakum... Spiser ca 200 kcal hver 2-3 time, ca 6 ganger om dagen. I starten gikk det helt fint og følte meg mett hele dagen, men nå føler jeg meg kjempesulten mellom måltidene... Jeg lurer på om det er fordi jeg er i mye aktivitet... Kanskje jeg trenger litt mer mat? Spise litt mer i dag, så ser jeg an vekta i morgen tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Uff Nickii, ikke bra, det er så ufattelig kjedelig med den vakumsultfølelsen.. Håper det går over igjen like fort som det kom!!

 

Mat i dag:

1 brødskive m salami

120g spagetti og 240g joikakaker delt på lunsj og middag

1kopp jordbær m 0,2 dl kremfløte (nå r jeg tom)

1 brødskive med prim

 

Morgen yoga, gått en minitur, egentlig ikke verd å nevne.. + kveldsyoga.

Snart natta!

 

Ja trønder, det går nok bort igjen gansk snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Fikk i meg frokost i dag også! :D men rakk ingen morgenyoga da..

 

Trodde Tane R hadde dratt, men nei da, ikke heeelt enda.. mn "Tante-kiloene" har dratt, men venter til i morgen med å rapportere vekt.. Om dagens gjelder i morgen også bør jeg være fornøyd! Er bare så utrolig kjipt at d er gamle kg som nå går av.. men de må jo tross alt av før jeg kan ta noen nye..

 

I dag må jeg får til en skikkelig treningsøkt, men er så trøtt om dagen, tror faktisk d er været! Planen er klar, legger meg 30 min å slapper av PÅ JOBB før jeg drar hjem, for da får jeg ikke den at jeg ikke klarer å stå opp igjen, eller den at jeg bare sitter helt apatisk om jeg ikke legger meg nedpå litt. En banan når jeg kommer hjem så trening!

 

Gamle kg og gamle cm.. :( er større nå enn jeg var for 1mnd siden.. håper det er litt fordi tante henger igjen.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...